Maj, Bronisław (1953 - )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Autor
Guzik Agnieszka
(1)
Janus-Sitarz Anna
(1)
Kołodziejek Iwona
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4695)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Maj, Bronisław (1953 - )
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3718)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3296)
Wychowanie przedszkolne
(3239)
Wychowanie
(2692)
Język angielski
(2349)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2341)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1833)
Sztuka
(1748)
Język rosyjski
(1746)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1683)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1681)
Wychowanie w rodzinie
(1674)
Wojsko
(1656)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1633)
Chemia
(1535)
Kultura
(1431)
Język niemiecki
(1429)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1310)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1265)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1077)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1050)
Nauka
(1047)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(943)
Żydzi
(929)
Uczenie się
(909)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(859)
Dzieci
(851)
Osobowość
(845)
Zarządzanie
(835)
Psychoterapia
(813)
Powieść angielska
(811)
Powieść amerykańska
(795)
Czytelnictwo
(792)
Gry i zabawy
(790)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(780)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(741)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(726)
Teatr polski
(718)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(715)
Turystyka
(712)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(702)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Relacje międzyludzkie
(669)
Rodzice
(668)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Rośliny
(658)
Etyka
(656)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Sport
(632)
Kształcenie
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(610)
Powieść rosyjska
(604)
Postawy
(601)
Temat: dzieło
5.11.79.: Gdyby nie ludzie
(1)
Aleksander Wat
(1)
Bieguni
(1)
Chciałbym opisać
(1)
Dziewczyna w czerwonym płaszczyku
(1)
Hanemann
(1)
Hobbit
(1)
Jesień ormowca
(1)
Jeszcze nie wspomniałam o miłości
(1)
Katyń
(1)
Kilkunastoletnia
(1)
Kinderszenen
(1)
Klasowa korespondencja
(1)
Kraj świata
(1)
Madame
(1)
Między nami dobrze jest
(1)
Miłość w czasach zarazy
(1)
Mokka
(1)
Na moje 88 urodziny
(1)
Na wieży Babel
(1)
Nasza klasa
(1)
Nienawiść
(1)
Oddział Chorych na Raka à la polonaise
(1)
Opowieści galicyjskie
(1)
Ostatnie historie
(1)
Otwieram okno, jest czerwcowy dzień...
(1)
Paw królowej
(1)
Rzeźnia numer pięć
(1)
Senność
(1)
Silmarillion
(1)
Starość Tezeusza
(1)
Słowa
(1)
To wszystko
(1)
Traktat o łuskaniu fasoli
(1)
Uczę się ciebie człowieku
(1)
Ujrzane przelotnie
(1)
Wojna polsko-ruska
(1)
Śmieszne
(1)
Temat: czas
1939-
(1)
Temat: miejsce
Katyń (Rosja)
(1)
Gatunek
Literatura
(1)
Literatura polska
(1)
2 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Nauczycielska Polonisty ; t. 12.)
Zawiera: S. 9-14 : Kłopotliwi współcześni. Nieobecność nieusprawiedliwiona / Anna Janus-Sitarz.
Zawiera: S. 17-60 : Prywatny Polak szuka swojej tożsamości albo literackie zmagania ze światem nowoczesnym i ponowoczesnym. Szkic krytyczny o literaturze najnowszej / Krzysztof Biedrzycki.
Zawiera: S. 61-85 : Radość czytania, radość omawiania. Literatura fantasy na lekcjach języka polskiego / Ewa Horwath.
Zawiera: S. 89-108 : Sposoby utrwalania "zobaczonego" w poezji współczesnej. O poetach i wierszach uwrażliwionych na malarstwo / Anna Pilch.
Zawiera: S. 109-125 : Spotkania z poetami / Stanisław Bortnowski.
Zawiera: S. 126-145 : Poezja Jacka Kaczmarskiego w liceum ("Litania 1986", "Tunel 2004")/ Wojciech Strokowski.
Zawiera: S. 146-165 : "Ze wszystkich stron świata", czyli jak stworzyć Muzeum Poetyckie Wisławy Szymborskiej - cykl lekcyjny / Anna Biernacka.
Zawiera: S. 169-179 : "Bieguni" Olgi Tokarczuk - impresje czytelnika potocznie zapisane i ku szkole w poincie nachylone / Stanisław Bortnowski.
Zawiera: S. 180-204 : Czas zatrzymany, czas spowolniony. Proza Janusza Andermana / Anna Janus-Sitarz.
Zawiera: S. 205-222 : Idiom Masłowskiej? / Marta Rusek.
Zawiera: S. 223-233 : "Opowieści galicyjskie" Andrzeja Stasiuka / Maciej Pabisek.
Zawiera: S. 234-258 : Współczesność zamknięta w małych opowieściach. Etyczne interpretacje literatury najnowszej / Anna Włodarczyk.
Zawiera: S. 159-270 : Biedny licealista patrzy na getto, czyli po co wpisywać "Kinderszenen" J.M. Rymkiewicza na listę lektur? / Maciej Pabisek.
Zawiera: S. 273-286 : Najpierw trzeba "chcieć czytać". Studenci zachęcają licealistów do lektury / Anna Janus-Sitarz.
Zawiera: S. 287-292 : Roma Ligocka "Dziewczynka w czerwonym płaszczyku" / Paulina Adamczyk.
Zawiera: S. 293-300 : Wiesław Myśliwski "Traktat o łuskaniu fasoli" / Katarzyna Nowak.
Zawiera: S. 301-305 : Stefan Chwin "Hanemann" / Marzena Zielińska.
Zawiera: S. 306-310 : Gabriel Garcia Marquez "Miłość w czasach zarazy" / Magdalena Knapek.
Zawiera: S. 311-316 : Umberto Eco "Imię róży" / Elżbieta Piątek.
Zawiera: S. 317-321 : Kurt Vonnegut "Rzeźnia numer pięć" / Przemysław Stanisławski.
Zawiera osnowy lekcji języka polskiego, m.in.: "Ten, kto tam zabłądził, może się uznać za szczęśliwca". W fantastycznych światach Tolkiena wraz z Hobbitem, Wtórne światy. Od Nadprzyrodzonego ku Naturze. Odkrywanie istoty "Hobbita", Czym różni się serce hobbita od serca człowieka? - ludzki wymiar baśniowej opowieści Tolkiena.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Nauczycielska Polonisty.)
Bibliogr. s. 219-223. Indeks.
Zawiera: S. 11-59 : Klasa szkolna jako wielowymiarowa przestrzeń społeczna / Agnieszka Guzik.
Zawiera: S. 60-75 : Socjoterapia - więcej niż terapia / Iwona Kołodziejek.
Zawiera: S. 76-138 : Stowarzyszenie "U Siemachy" jako przykład placówki o charakterze socjoterapeutycznym / Iwona Kołodziejek.
Zawiera: S. 139-167 : Metoda socjometryczna w pracy nauczyciela polonisty / Iwona Kołodziejek.
Zawiera: S. 168-185 : Nauczyciel polonista wobec wybranych problemów klasy szkolnej / Iwona Kołodziejek.
Zawiera: S. 186-188 : Aneks - Ankieta.
Zawiera: S. 189-214 : Suplement metodyczny.
Klasa szkolna jako wielowymiarowa przestrzeń społeczna: 1.Charakterystyka przestrzeni społecznej (Człowiek i przestrzeń - próba ukazania relacji; Rodzaje przestrzeni społecznej; Przestrzeń społeczna w wymiarze interakcji społecznych); 2. Perspektywa klasy szkolnej jako przestrzeni społecznej (Fizyczna przestrzeń klasy szkolnej; Nauczyciele i uczniowie; Interakcje społeczne i komunikacja; Normy i zasady społeczne); 3. Podsumowanie.
Socjoterapia - więcej niż terapia: 1. Trudne dzieci trudnych rodziców; 2. Istota socjoterapii (Socjoterapia - zarys pojęciowy; Cele; Struktura zajęć; Metody); 3. Podsumowanie.
Stowarzyszenie "U Siemachy" jako przykład placówki o charakterze socjoterapeutycznym: 1. Wychowujemy, edukujemy, tworzymy, delegujemy, pomagamy - prezentacja Stowarzyszenia "U Siemachy"; 2. Mamy cel; 3. "Jesteś tu, bo tego chcesz"; 4. "Filozofia nagradzania"; 5. Wychowawca to także Siemachowiec; 6. Spróbuj dużo wiedzieć; 7. Prawa ręka wychowawcy, czyli o funkcji lidera; 8. Zapiecek, Logo, Hipog, CD-kąt; 9. Społeczność - nie może Cię zabraknąć!; 10. Spektakl; 11. Wierzymy w ludzi, czynimy cuda; 12. Czego Siemacha uczy uczniów, a czego może nauczyć nauczycieli? Czyli o tym, że wiara nie czyni cudów, cuda czynią ludzie.
Suplement metodyczny: Socjoterapia na lekcji języka polskiego; "Ja i świat wokół mnie" - cele programu; Treść a metoda; Struktura zajęć; Uwagi dla nauczycieli; Projekt lekcji. Zaproponowane zajęcia mają charakter socjoterapeutyczny (psychoedukacyjny) zarówno w zakresie tematycznym (ja, otaczający mnie ludzie, emocje moje i innych ludzi, relacje społeczne), jak i w zakresie zastosowanych w nich metod (drama, zabawa, plastyka).
Metoda socjometryczna w pracy nauczyciele polonisty: 1. Socjometryczny obraz klasy szkolnej; 2. Analiza socjogramów (Klasowy lider - wzór postępowania; Zmora klasowych grupek; Nielubiani); 3. Wykorzystanie socjometrii w pracy nauczyciela polonisty.
Nauczyciel polonista wobec wybranych problemów klasy szkolnej: 1. Klasa daleka od ideału; 2. "Głupi", "imbecyl", "dureń"; 3. Twórcza praca w grupach; 4. Aktywność uczniów; 5. Świat pełen ludzi; Aneks.
Suplement metodyczny: Język "Porozumienia bez przemocy" w szkole; Opis projektu; Cele; Metoda; Uwagi dla nauczyciela; Projekt lekcji.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej