Szkolnictwo i oświata
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(17)
Forma i typ
Artykuły
(10)
Książki
(7)
Dostępność
tylko na miejscu
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Kielce - Czytelnia
(1)
Sandomierz - czytelnia
(1)
Autor
Jas Małgorzata
(2)
(czyk)
(1)
Bednarska Maria
(1)
Bąbel Przemysław
(1)
Chmielewski Paweł
(1)
Czarnecka Lidia
(1)
Elert Klaudia
(1)
Jarosińska Małgorzata
(1)
Klim-Klimaszewska Anna
(1)
Kutrzeba Lidia
(1)
Kędzierski Jerzy
(1)
Majchrzak Marcin
(1)
Majewski Stanisław
(1)
Miszczuk Renata
(1)
Naprawa Renata
(1)
Pakulniewicz Wanda
(1)
Podstolec Alicja (1983- )
(1)
Rusiecki Mieczysław
(1)
Szplit Andrzej
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Tęgiewicz Barbara
(1)
Węsierska Katarzyna
(1)
Zieliński Krzysztof (1959- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(16)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(17)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4689)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Szkolnictwo i oświata
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3713)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3288)
Wychowanie przedszkolne
(3235)
Wychowanie
(2684)
Język angielski
(2343)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2341)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1743)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1683)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1682)
Wychowanie w rodzinie
(1670)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1632)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1426)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1309)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1263)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1074)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1051)
Nauka
(1046)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(927)
Uczenie się
(908)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(854)
Dzieci
(846)
Osobowość
(841)
Zarządzanie
(834)
Powieść angielska
(811)
Psychoterapia
(809)
Powieść amerykańska
(795)
Gry i zabawy
(790)
Czytelnictwo
(789)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(778)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(739)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(719)
Teatr polski
(717)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(714)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(701)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Relacje międzyludzkie
(660)
Rośliny
(657)
Etyka
(654)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(605)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(601)
Temat: dzieło
12 zasad skutecznej edukacji
(1)
Temat: czas
2001-0
(6)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(4)
Skarżysko-Kamienna (woj. świętokrzyskie)
(2)
.4
(1)
.4. Daleszyce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Chmielnik (woj. świętokrzyskie)
(1)
Daleszyce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Finlandia
(1)
Galicja
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie; okręg)
(1)
Lwów (Ukraina)
(1)
Parszów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Sandomierz (Polska ; region)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Antologia
(1)
Artykuł z czasopisma
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Programy zajęć wyrównawczych
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wywiady
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Kultura i sztuka
(1)
17 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Za dużo żłobków / (czyk). W: Gazeta Kielecka : 24 Godziny. - 1990, nr 120, s. 5.
Dokument nadrzędny: Gazeta Kielecka : 24 Godziny.
Odbiór nowego żłobka na kieleckim osiedlu Na Stoku.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Uczyć, żeby nauczyć / Przemysław Bąbel ; rozm. przepr. Klaudia Elert. W: "Monitor Dyrektora Przedszkola". - 2015, styczeń, s. 9-10.
Dokument nadrzędny: "Monitor Dyrektora Przedszkola".
Rozmowa z dr. psychologii Przemysławem Bąblem o zasadach skutecznej edukacji.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Inspiracje.
Udział trenerów z polskich ośrodków doskonalenia nauczycieli w Voluntary Visitor Program - Waszyngton 21-24 marca, Huston 28-31 marca 2010 r.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 258654/ czyt. R 37 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Inspiracje.
Uwarunkowania potrzeb rozwojowych i edukacyjnych uczniów w świetle rozporządzenia MEN w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2010 r. nr 228, poz. 1487).
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dom serca / Jerzy Kędzierski. W: Gazeta Kielecka : 24 Godziny. - 1990, nr 127, s. 1, 3.
Dokument nadrzędny: Gazeta Kielecka : 24 Godziny.
Przedszkole dla Dzieci Niepełnosprawnych w Skarżysku-Kamiennej, przy ul. Żeromskiego.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Steiner, Rudolf (1861-1925) Montessori, Maria (1870-1952) Freinet, Celestyn (1896-1966) Orff, Carl (1895-1982) Kniess, Alfred Sherborne, Veronika (1922-1990) Dennison, Paul Kniess, Maria Knill, Marianne Knill, Christopher Thulin, Gotfryd Jaques-Dalcroze, Emile (1865-1950) Gordon, Edwin, E. Strauss, Batti Ayres, Jean Tymichowa, Hana Frostig, Marianne Dziamska, Dorota Doman, Glenn Gruszczyk-Kolczyńska, Edyta Przyłubska, Ewa Przyłubski, Feliks Matera, Helena Bogdanowicz, Marta (1943 - ) Pye, Wendy Rocławski, Bronisław Majchrzak, Irena (1927-2011) Arciszewska, Ewa Wychowanie przedszkolne Szkolnictwo i oświata Przedszkola Przedszkola specjalne Grupy integracyjne Dziecko w wieku przedszkolnym Procesy poznawcze Zabawa Zabawa zob. też Gry i zabawy Zabawy ruchowe Zabawy tropiące Zabawy konstrukcyjne Zabawy tematyczne Zabawy dydaktyczne Zabawy badawcze Zabawy teatralne Twórczość plastyczna Grupa wiekowa Grupa rówieśnicza Grupa przedszkolna wychowanie przedszkolne Adaptacja do przedszkola Adaptacja społeczna Rodzice a przedszkola Nauczyciele przedszkoli a rodzice Pedagogika przedszkolna Zasada zaspokajania potrzeb dziecka Zasada aktywności Zasada indywidualizacji Zasada integracji Gotowość szkolna Dojrzałość szkolna Nauczyciele przedszkoli Pomoc przedszkolna Innowacje pedagogiczne Metoda ekspresji ruchowej Carla Orffa Metoda gimnastyki rytmicznej Alfreda i Marii Kniessów Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne Kinezjologia Edukacyjna Paula E. Dennisona Joga Metoda Marianne i Christophera Knillów Metoda opowieści ruchowej Józefa Gotfryda Thulina Eurytmia Areobik Metoda Emila Jaquesa-Delcroze'a Zajęcia umuzykalniające metodą Edwina E. Gordona Metoda aktywnego słuchania muzyki Batti Strauss Bajkoterapia Muzykoterapia Relaksacja Metoda projektów Konstruowanie gier planszowych Techniki Celestyna Freineta Metoda Marii Montessori Programowanie neurolingwistyczne Metoda Integracji Sensorycznej Jean Ayres Metoda Hany Tymichowej Program Marianne Frostig rozwijający percepcję wzrokową Edukacja przez ruch Doroty Dziamskiej Metoda Glenna Domana Metoda Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej Metoda analityczno-syntetyczna Ewy i Feliksa Przyłubskich Metoda barwno-dźwiękowa Heleny Metery Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz Metoda naturalnej nauki języka Wendy Pye Metoda fonetyczno-barwna Bronisława Rocławskiego Metoda wprowadzania pisma Ireny Majchrzak Metoda Ewy Arciszewskiej Innowacje programowe
Zawiera: WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE WE WSPÓŁCZESNYM SYSTEMIE OŚWIATY NA TLE RYSU HISTORYCZNEGO: Rys historyczny wychowania przedszkolnego w Polsce. Współczesna koncepcja wychowania przedszkolnego. Wychowanie przedszkolne w zreformowanym systemie edukacji narodowej. Placówki wychowania przedszkolnego w Polsce. Wychowanie przedszkolne w krajach Unii Europejskiej ; BIOPSYCHICZNE POSTAWY WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO: Granice chronologiczne wieku przedszkolnego. Rozwój fizyczny i motoryczny dziecka w wieku przedszkolnym. Rozwój psychiczny dziecka w wieku przedszkolnym. Procesy poznawcze dzieci w wieku przedszkolnym. Rozwój emocjonalno-społeczny dziecka w wieku przedszkolnym. Podstawowe formy działalności dziecka w wieku przedszkolnym. Niektóre zaburzenia występujące u dzieci w wieku przedszkolnym. Stymulowanie rozwoju dzieci w przedszkolu ; PODSTAWY FUNKCJONOWANIA PRZEDSZKOLA: Założenia i organizacja placówek przedszkolnych. Uwarunkowania prawne funkcjonowania przedszkola. Statut przedszkola. Programy wychowania w przedszkolu ; ORGANIZACJA ŚRODOWISKA PRZEDSZKOLNEGO: Struktura grupy wiekowej. Zagospodarowanie i wyposażenie sali przedszkolnej. Organizacja dnia pobytu i zajęć dzieci w przedszkolu. Funkcjonowanie dziecka w grupie przedszkolnej. Środowisko przedszkolne a adaptacja dziecka do przedszkola. Współpraca środowiska przedszkolnego i rodzinnego w procesie wychowawczo-dydaktycznym. Współpraca przedszkola ze środowiskiem społecznym ; DZIAŁALNOŚĆ PEDAGOGICZNA PRZEDSZKOLA: Proces wychowania w przedszkolu. Cele wychowania przedszkolnego. Funkcje i zadania przedszkola. Zasady pracy pedagogicznej z dziećmi w wieku przedszkolnym. Formy organizacyjne pracy wychowawczej w przedszkolu. Planowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej. Dokumentacja przedszkola. Integracja elementów procesu edukacji w przedszkolu ; TREŚCI PROGRAMOWE WYCHOWANIA W PRZEDSZKOLU: Struktura i zakres treści programowych w przedszkolu. Treści edukacji polonistycznej. Treści edukacji matematycznej. Treści edukacji przyrodniczej. Treści wychowania estetycznego. Treści wychowania społeczno-moralnego. Treści wychowania zdrowotnego ; PRZYGOTOWANIE DZIECI DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE: Gotowość szkolna. Gotowość dziecka przedszkolnego do nauki czytania. Gotowość dziecka przedszkolnego do nauki pisania. Przygotowanie dzieci pięcioletnich do podjęcia obowiązków ucznia; NAUCZYCIEL WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO: Cele i zadania działalności pedagogicznej nauczycieli przedszkola. Podstawowe funkcje nauczyciela przedszkola. Pedagogiczna podstawa nauczyciela przedszkola. Przygotowanie nauczyciela przedszkola do pracy z dziećmi. Warsztat pracy nauczyciela przedszkola. Kształcenie nauczycieli wychowania przedszkolnego. Pomoc przedszkolna ; INNOWACJE PEDAGOGICZNE W EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ: Istota innowacji pedagogicznych. Uwarunkowania pracy innowacyjnej w przedszkolu. Innowacje organizacyjne. Innowacje metodyczne. Innowacje programowe. Certyfikaty jakości. Wizja przedszkola przyszłości ; WYBRANE PRZYKŁADY ROZWIĄZAŃ METODYCZNYCH: Scenariusze zajęć tradycyjnych. Scenariusze zajęć z edukacji matematycznej. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem Metody Dobrego Startu. Scenariusze zajęć z edukacji ekologicznej. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Rudolfa Labana. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Carla Orffa. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Alfreda i Marii Kniessów. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem elementów metody Weroniki Sherborne. Scenariusz zajęć z wykorzystaniem metody Kinezjologii Edukacyjnej Paula E. Dennisona. Scenariusze zajęć poszerzających treści zalecane w Podstawie programowej wychowania przedszkolnego. Scenariusz zajęć w Przedszkolu wirtualnym.
Zawiera scenariusze zajęć: "Zabawy z czarodziejem na ulicy Śmiesznej" (z wykorzystaniem wiersza Hanny Szayerowej "Ulica Śmieszna", Juliana Tuwima "Lokomotywa", rysunków Danuty Muszyńskiej-Zamorskiej, "Borowiki i muchomory", "Powracające ptaki. Ćwiczenia słownikowo-gramatyczne na podstawie wiersza Powroty", "Zwierzęta z wiejskiego podwórka". Inscenizacja", "Najbliższa rodzina i mój dom", "Mieszkańcy różnych stron świata", "Zabawa matematyczna "Połącz w pary", "Zabawa dydaktyczna - Czytam, układam i odtwarzam rytmy", "Jesień w sadzie", "Opracowanie piosenki Wlazł kotek na płotek", "Opracowanie piosenki pt. Rybki", "Zimowe zabawy z piosenką pt. Tak się zachmurzyło", "Barwy i głosy przyrody", "Mam w przyrodzie przyjaciela", "Wielkie sprzątanie świata", "Kozucha-Kłamczucha (z wykorzystaniem metody R. Labana), "Jakie dary niesie jesień w lesie" (z wykorzystaniem metody Carla Orffa), "Tajemnicza podróż do krainy czarów", "Ćwiczenia zwinności i koordynacji ruchów", (z wykorzystaniem metody A. i M. Kniessów), "Kochane słoneczko - opracowanie piosenki Metodą Dobrego Startu", "Przygotowania świąteczne" (z wykorzystaniem metody Kinezjologii Edukacyjnej P. Dennisona), "Jesienne kołysanki", "W kosmicznej przestrzeni", "Wspomnienia z wakacji", "Poznajemy zasady ruchu drogowego", "Kolorowy świat wokół nas" (z wykorzystaniem metody naturalnej nauki języka), "Dom" ( w oparciu o Metodę Dobrego Startu), "Utrwalenie umiejętności posługiwania się nazwami kolejnych dni tygodnia w oparciu o wiersz Tadeusza Śliwiaka pt. Siedem dni tygodnia", "Bałwanki - przeliczanie liczebności zbioru w zakresie od 1 do 6", "Dodawanie i odejmowanie liczb naturalnych w zakresie od 1 do 10", "Pyły, pyłki, zapylone powietrze", "Z pracowni do galerii - szukamy dreszczyku emocji w malarstwie, muzyce i ruchu" (z wykorzystaniem metody R. Labana", "Patrzę na świat oczami ekologa - badam, doświadczam, analizuję", "Szczęśliwi czasu nie mierzą", "W egipskiej świątyni".
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Komórki w szkole z fińskiej perspektywy / Lidia Kutrzeba. W: Nauczanie Początkowe : kształcenie zintegrowane. - R. XXXIX (LXI) 2015/2016, nr 3, s. 81-86.
Problem używania przez uczniów telefonów komórkowych na terenie szkoły. Przedstawiony wyniki badań dokonanych przez operatora fińskiej sieci komórkowej DNA, w sprawie powszechności używania telefonów komórkowych przez dzieci w wieku 6-7 lat. Rozwiązanie i regulacje prawne przyjęte w tej kwestii Finlandii.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Wróżymy z przepisów / Marcin Majchrzak. W: Sygnał : magazyn wychowawcy. - 2015, nr 1, s. 46-47.
Dokument nadrzędny: Sygnał : magazyn wychowawcy.
Projekt nowelizacji Ustawy o systemie oświaty. Placówki doskonalenia zawodowego. Projekty finansowane ze środków europejskich (projekty). Maksymalna liczba uczniów (projekt). Zmiany w Karcie nauczyciela (projekt). Klasyfikowanie i promowanie uczniów oraz przeprowadzanie egzaminów (projekt).
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: "Inspiracje".
Projekt "PI Wczoraj wykluczenie jutro zatrudnienie" realizowany przez ŚCDN we współpracy ze Stowarzyszeniem PROREW, Stowarzyszeniem Integracja i Rozwój oraz Izbą Gospodarczą "Grono Targowe Kielce". Celem projektu jest opracowanie, przetestowanie oraz upowszechnienie i włączenie do polityki innowacyjnej modelu rozwiązań służących ułatwieniu wchodzenia na rynek pracy wychowanków MOW w województwie świętokrzyskim.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Aktualne zmiany w prawie / Wanda Pakulniewicz. W: "Forum Placówek Niepublicznych". - 2015, nr 21, s. 3-5.
Dokument nadrzędny: "Forum Placówek Niepublicznych".
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 10 października 2014 r. w sprawie wzoru formularza listy podróżujących dla wycieczek w Unii Europejskiej (Dz.U. z 2014 r., poz. 1476). Ustawa z dnia 26 września 2014 roku o ratyfikacji Konwencji Rady Europy o ochronie dzieci przed seksualnym wykorzystywaniem i niegodziwym traktowaniem w celach seksualnych, sporządzonej w Lanzarote w dniu 15 października 2007 r. (Dz.U. z 2014 r., poz. 1623). Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 4 listopada 2014 roku w sprawie ramowych statutów publicznych szkół i placówek artystycznych (Dz.U. z 2014 r., poz. 1646).
Książka
W koszyku
Materiały dydaktyczne to pokłosie pierwszego naukowego seminarium studenckiego, które odbyło się 1 czerwca 2011 roku na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.
Bibliogr. po rozdz.
Zawiera: S. 15-29 : Logopedia na lekcjach, czyli o promowaniu właściwych wzorców wymowy w gimnazjum i liceum / Alicja Podstolec.
Zawiera: S. 31-49 : Wczesna interwencja logopedyczna / Ewa Gacka.
Zawiera: S. 51-77 : Promowanie postaw sprzyjających przezwyciężaniu niepłynności mowy u dzieci w wieku przedszkolnym / Hanna Szykowska, Agata Szymura.
Zawiera: S. 79-101 : Percepcja jąkania - doniesienia z badań / Natalia Mocko, Agata Szczepaniak.
Zawiera: S. 105-135 : Postępowanie logopedyczne w dyslalii - opis przypadku / Sylwia Stacha.
Zawiera: S. 137-150 : Terapia dyslalii / Iwona Michalak-Widera.
Zawiera: S. 151-165 : Funkcjonowanie dziecka autystycznego w przedszkolu masowym - opis przypadku / Aurelia Kozieł, Anna Kozieł, Daria Kwiatkowska, Anna Plewnia.
Zawiera: S. 167-180 : Usprawnianie mowy u dzieci i osób dorosłych z zespołem Downa / Katarzyna Babecka, Katarzyna Mrozek.
Zawiera: S. 183-195 : Zawód i status prawny logopedy w Polsce a sytuacja dzieci z zaburzeniami mowy / Agnieszka Płusajska-Otto.
Zawiera: S. 197-210 : Skuteczny logopeda / Barbara Jeziorczak, Anna Chrostek.
Zawiera: S. 211-236 : Logopedzi wobec diagnozy i terapii jąkania wczesnodziecięcego / Katarzyna Węsierska.
Logopedia na lekcjach, czyli o promowaniu właściwych wzorców wymowy w gimnazjum i liceum - artykuł podejmuje zagadnienia profilaktyki logopedycznej prowadzonej na III i IV etapie edukacji. W tekście wskazano potrzebę i wartość zajęć promujących kulturę języka, przeprowadzanych w szkołach gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych (zarówno z punktu widzenia logopedów, jak i prawa oświatowego), ukazano również trudności, jakie może napotkać w tym względzie nauczyciel oraz zaproponowano kilka praktycznych rozwiązań metodycznych.
Wczesna interwencja logopedyczna - w artykule omówiono zagadanienia związane z wczesną interwencją logopedyczną. Przedstawiono w nim jej założenia i uwarunkowania, zaprezentowano podstawy diagnozy i terapii logopedycznej, a także kategorie odbiorców wczesnej interwencji logopedycznej. Oddziaływania logopedyczne zostały ukazane jako część wielospecjalistycznej i kompleksowo rozumianej wczesnej interwencji, w której oddziaływania profesjonalistów są połączone z oddziaływaniami rodziców dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy lub dzieci zagrożonych ich wystąpieniem.
Promowanie postaw sprzyjających przezwyciężaniu niepłynności mowy u dzieci w wieku przedszkolnym: W artykule zostały zaprezentowane wyniki badań sondażowych nad poziomem wiedzy rodziców/opiekunów dzieci w wieku przedszkolnym, na temat zjawiska jąkania wczesnodziecięcego. Analizę wyników badań poprzedza teoretyczne wprowadzenie w tematykę wczesnej dysfluencji. Zwrócono szczególną uwagę na na charakterystyczne dla okresu wczesnego dzieciństwa wyzwania rozwojowe i związane z tym niepłynności w mowie. Dodatkowo poruszona została kwestia odróżnienia rozwojowej niepłynności mowy od jąkania wczesnodziecięcego. Zaakcentowano konieczność działań profilaktycznych, których celem byłoby promowanie postaw redukujących niepłynności w mowie kilkuletnich dzieci. Zawiera kwestionariusz ankiety do badań sondażowych.
Percepcja jąkania - doniesienia z badań: Artykuł powstał w oparciu o badania diagnostyczne przeprowadzone w środowisku akademickim różnych kierunków wybranych wyższych uczelni w Polsce, a dotyczące stereotypów w pojmowaniu jąkania i możliwości wpływu kierunku studiów respondentów na wybrane odpowiedzi. Praca daje możliwość zestawienia i porównania poglądów młodych Polaków, może przy tym stanowić wstęp do szerszej dyskusji na temat ogólnego pojmowania jąkania jako zaburzania mowy, wiedzy o nim i świadomości możliwości pomocy.
Postępowanie logopedyczne w dyslalii - opis przypadku: Artykuł poświęcony jest problematyce wad wymowy - dyslalii. Poprawne wypowiadania się jest niezbędnym elementem prawidłowej komunikacji. Zaburzenia artykulacji powodują znaczne utrudnienia w porozumiewaniu się. Wśród zaburzeń mowy dyslalie stanowią największy odsetek. Problemy te dotyczą nie tylko dzieci, ale także osób dorosłych. Zmniejszanie rozpowszechniania występowania dyslalii w populacji wymaga nie tylko skutecznej terapii, lecz również odpowiednich działań o charakterze profilaktycznym. W artykule - w oparciu o studium przypadku - zostało zaprezentowane postępowanie logopedyczne oraz przykładowe ćwiczenia wykorzystywane w terapii wad artykulacyjnych. Zawiera ankietę dla logopedów.
Terapia dyslalii: Artykuł przedstawia poglądy specjalistów z kręgu logopedii na zjawisko dyslalii, tj. zaburzeń mowy popularnie określanych mianem wad wymowy, i jej terapię.
Funkcjonowanie dziecka autystycznego w przedszkolu masowym - opis przypadku: W artykule przedstawiono, w sposób syntetyczny, podstawową wiedzę na temat autyzmu. Studium przypadku dziecka autystycznego funkcjonującego w przedszkolu masowym powstało w efekcie bezpośrednich obserwacji, jak również w efekcie współpracy z nauczycielami przedszkola. Autorki opisują konsekwencje wynikające z uczęszczania dziecka z głębokimi zaburzeniami rozwoju do przedszkola masowego.
Usprawnianie mowy u dzieci i osób dorosłych z zespołem Downa: Przedmiotem artykułu jest próba wyjaśnienia, czym jest zespół Downa oraz jakie czynniki wpływają na nierównomierny stopień rozwoju mowy u dzieci dotkniętych ZD. Autorki zwracają także uwagę na problemy językowe i komunikacyjne u osób dorastających oraz dorosłych z ZD. Podano także wskazówki dotyczące wspierania rozwoju i usprawniania mowy w dzieciństwie oraz życiu dorosłym osób z ZD.
Zawód i status prawny logopedy w Polsce a sytuacja dzieci z zaburzeniami mowy: W artykule przedstawiono początki kształcenia logopedów w Polsce, zwracając jednocześnie uwagę na współczesne formy kształcenia adeptów tego zawodu w naszym kraju. Wymieniono akty prawne regulujące zatrudnienie i zadania logopedów. Przedstawiono także wnioski z badań własnych dotyczących sytuacji zawodowej i poziomu potrzeb zawodowych logopedów, zastanawiając się, co należy zrobić, aby zmienić kształt opieki logopedycznej w Polce.
Skuteczny logopeda: Artykuł opisuje relację, jaka tworzy się między logopedą a pacjentem oraz przedstawia determinanty skutecznej pracy terapeuty mowy.
Logopedzi wobec diagnozy i terapii jąkania wczesnodziecięcego: Artykuł prezentuje analizę wyników badań sondażowych na temat percepcji przez logopedów zagadnień dotyczących diagnozy i terapii jąkania wczesnodziecięcego. We wstępie zostały zarysowane ramy zjawiska niełynności mówiania u małych dzieci z uwzględnieniem profilaktyki, wczesnej identyfikacji problemu oraz diagnozy i terapii. Następnie zostały zaprezentowane i omówione wyniki badań ankietowych, których celem było rozpoznanie opinii logopedów na ten temat. Autorka zwraca uwagę na praktyczny cel prowadzonych badań, którym było aktywizowanie środowiska logopedów i propagowanie treści związanych ze skutecznością postępowania logopedycznego w jąkaniu wczesnodziecięcym.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne Akademii Świętokrzyskiej ; T.14)
Zawiera: S. 15-19 : Józef Krasuski - działalność naukowa i nauczycielska / Stanisław Majewski.
Zawiera: S. 21-28 : Praca naukowo-badawcza Józefa Krasuskiego nad dziejami oświaty na Kielecczyźnie i ziemi radomskiej w latach wojny i okupacji niemieckiej (1939-1945) / Stanisław Osko.
Zawiera: S. 29-37 : Bibliografia prac doktora Józefa Krasuskiego za lata 1964-2002 / Stanisław Majewski.
Zawiera: S. 41-53 : Edukacja jako czynnik integrujący Europę na przestrzeni dziejów, dziś i jutro / Krasuski Józef.
Zawiera: S. 55-81 : Nauczyciele języka francuskiego męskich szkół średnich rządowych Królestwa Polskiego w latach 1833-1862 / Adam Massalski.
Zawiera: S. 83-96 : Galicyjskie seminaria nauczycielskie na tle szkolnictwa pedagogicznego monarchii austro-węgierskiej / Andrzej Meissner.
Zawiera: S. 97-118 : Reformy szkolnictwa w Polsce od XVIII do XX wieku i ich wpływ na kształt współczesnego systemu szkolnego / Stanisław Majewski.
Zawiera: S. 119-135 : Zarys dziejów szkolnictwa w Chmielniku w XIX i XX wieku (do 1939 roku) / Waldemar Firlej.
Zawiera: S. 137-148 : Zwierzchnicy Gimnazjum Męskiego w Kielcach w okresie przejściowym 1864-1873 / Ewa Kula.
Zawiera: S. 149-159 : Zakład dla głuchoniemych we Lwowie w latach 1914-1939 / Marzena Pękowska.
Zawiera: S. 161-168 : Kształtowanie się instytucji resocjalizacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych dla dzieci i młodzieży w Europie od XVI do XX wieku (zarys historyczny) / Marcin Słowik-Wilczyński.
Zawiera: S. 169-205 : Kształtowanie się systemu zarządzania oświatą w Polsce od XVIII do XX wieku (zarys historyczny) / Stanisław Majewski.
Zawiera: S. 209-242 : Metodyczne aspekty katechezy kościoła katolickiego w Polsce w XIX wieku / Mieczysław Rusiecki.
Zawiera: S. 243-269 : Nauczanie religii rzymskokatolickiej w prawodawstwie państwowym i kościelnym drugiej Rzeczypospolitej / Danuta Krześniak-Firlej.
Zawiera: S. 271-283 : Nauczanie religii rzymskokatolickiej w szkołach zawodowych diecezji kieleckiej w latach 1918-1939 / Danuta Krześniak-Firlej.
Zawiera: S. 285-300 : Wychowanie domowe dziewczat w świetle poglądów publicystów pierwszej połowy XIX wieku w Królestwie Polskim (rola i zadania matki w domowym wychowaniu córek) / Małgorzata Stawiak-Ososińska.
Zawiera: S. 301-307 : Początki pomocy bezdomnym w Galicji w działalności Adama Chmielowskiego - św. Brata Alberta / Teresa Gumuła.
Zawiera: S. 309-323 : Wychowanie do pracy według Stefana Kunowskiego / Joanna Karczewska.
Zawiera: S. 327-329 : Jan Pazdur (1909-2001) / Jan Jadach.
Zawiera: S. 331-342 : Tadeusz Maj (1946-1997). Życie, działalność artystyczna i pedagogiczna / Jolanta Chwałek.
Zawiera: S. 345-349 : Kalina Bartnicka, Irena Szybiak "Zarys historii wychowania", Warszawa 2001 / Józef Krasuski.
Zawiera: S. 351-357 : Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej, Tom 3, Księga pierwsza i druga, wybór i opracowanie Stefan Wołoszyn Kielce 1998 / Stanisław Majewski.
Zawiera: S. 359-361 : Andrzej Meissner, Spór o duszę polskiego nauczyciela, społeczeństwo galicyjskie wobec problemów kształcenia nauczycieli, Rzeszów 1999, 380 s. seria "Galicja i jej dziedzictwo", T. 11 / Teresa Gumuła.
Zawiera: S. 363-364 : Szkolnictwo niepubliczne w Polsce i w Europie w XX wieku, pod red. Tadeusza Jałmużyny i Wiesławy Leżańskiej, Łódź 2002 / Teresa Gumuła.
Zawiera: S. 365-366 : Dzieje kształtowania się polskich instytucji oświatowych pod red. Edwarda Alfreda Mierzwy, Piotrków Trybunalski 2002 / Teresa Gumuła.
Życie, działalność naukowa i nauczycielska dr Józefa Krasuskiego. Praca naukowo-badawcza nad oświatą w okresie okupacji niemieckiej podejmowana w ramach pracy w WSP. Działalność społeczno-naukowa J. Krasuskiego w Komisji Historycznej przy Okręgu ZNP w Kielcach ZNP w Kielcach. Współpraca naukowa J. Krasuskiego z Oddziałem PAN w Krakowie. Bibliografia prac J. Krasuskiego 1964-2002.
Rola edukacji w procesie integracji europejskiej na przestrzeni dziejów starego kontynentu: od średniowiecza po czasy współczesne.
Charakterystyka nauczycieli języka francuskiego oraz ich działalność w szkołach średnich Królestwa Polskiego w latach 1833-1862: Podstawy prawne funkcjonowania i liczebność grupy, Czas sprawowania funkcji, Wiek nauczycieli w okresie zatrudnienia i ich w charakterze nauczycieli języka francuskiego w szkołach średnich, Pochodzenie społeczne i stanowe, Pochodzenie terytorialne, Miejsce urodzenia, Wyznanie, Narodowość, Wykształcenie, zarobki nauczycieli języka francuskiego, Sytuacja materialna, Stan rodzinny, Nauczyciele języka francuskiego wobec obowiązków zawodowych, Twórcza działalność nauczycieli języka francuskiego i inne dokonania pozasłużbowe.
Problem galicyjskich seminariów nauczycielskich na tle szkolnictwa pedagogicznego monarchii austro-węgierskiej.
Całościowe spojrzenie na reformy oświatowe realizowane w Polsce w ostatnich dwustu latach. Przedstawiono istotne założenia i cele reform szkolnictwa w poszczególnych okresach Rzeczypospolitej.
Szkolnictwo Chmielnika w szerokim kontekście społeczno-politycznym 19-20 w. do 1939 r.
Zwierzchnicy gimnazjum męskiego w Kielcach: Karol Witte, Bazyli Markianowicz, Włodzimierz Choroszewski.
Rozwój i funkcjonowanie oraz działalność dydaktyczno-wychowawcza Lwowskiego Zakładu dla Głuchoniemych w latach 1914-1939: kadra pedagogiczna i jej kwalifikacje, wychowankowie, programy i plany nauczania, podręczniki, metody i środki dydaktyczne, warunki socjalne i baza materialna).
Powstanie i rozwój instytucji resocjalizacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych w Europie od XVI do XX wieku.
System zarządzania oświatą w Polsce od 18-20 w.: Działalność KEN w zakresie organizacji i zarządzania szkolnictwem, Nadzór nad szkolnictwem polskim w okresie zaborów, Problemy organizacyjne i zarządzanie oświatą w Polsce w latach 1918-1939, Sytuacja szkolnictwa polskiego i zarządzanie nim w okresie II wojny światowej, Przeobrażenia w systemie zarządzania oświatą w Polsce Ludowej, Zarządzanie oświatą w Polsce doby przemian społecznych od 1989 r.
Metodyczne aspekty katechezy prowadzonej przez Kościół katolicki w Polsce w 19 w. Przedstawiono cel dydaktyczny i pedagogiczny nauki chrześcijańskiej (katechezy). Zacność, potrzeba i pożytki (sens) nauczania chrześcijańskiego. Dobór i zakres materiału przekazywanego na katechezie. Czas i obowiązek katechizacji parafialnej. Metody nauczania: dydaktyczna (akroamatyczna), historyczna, dialogowa (sokratyczna), zagadnienia pytań w katechezie, język katechezy, budzenie i utrzymywanie uwagi. Struktura katechezy.
Kształtowanie się systemu nauczania religii rzymskokatolickiej w początkowym okresie odrodzonej Polski. Postanowienia Konstytucji marcowej w kwestii nauczania religii w szkołach. Podstawy prawne nauczania religii rzymskokatolickiej w świetle konkordatu z 1925 roku. Sytuacja prawna nauki religii w szkołach u schyłku Drugiej Rzeczypospolitej.
Nauczanie i wychowanie domowe dziewcząt "pod okiem" matki w świetle publicystyki. Cele stawiane wychowaniu dziewcząt. Miejsce i rola matki w wychowaniu córek. Podstawowe założenia wychowania dziewcząt. Rola zabawy w wychowaniu dziewcząt. Zapobieganie błędom wychowawczym. Czego matki powinny nauczyć swoje córki?
Pojęcie pracy według S. Kunowskiego. Główne aspekty ludzkiej pracy. Wychowanie do pracy. Koncepcja pracy według S. Kunowskiego w ocenie nauki Kościoła.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Zespół Szkół Przemysłu Spożywczego (Kielce) Gimnazjum im. Jana Pawła II (Daleszyce) Dziecięco-Młodzieżowy Klub siatkarski "Plas" (Kielce) Szkoła Podstawowa (Parszów) Zespół Szkół Samochodowo-Usługowych (Skarżysko-Kamienna) Szkolnictwo Szkolnictwo podstawowe Szkolnictwo zawodowe Bhp Nauczyciele a Bhp Dyrektor szkoły a Bhp Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych a Bhp Uczniowie a Bhp Wypadki przy pracy Medycyna pracy Nauczyciele Motywacja Motywacja pracy Kara Nagroda Instalacje elektryczne Pożarnictwo Hałas Sportowcy a hałas Piłkarze siatkowi a hałas Choroby zawodowe Nauczyciele a głos Głos Porażenie prądem elektrycznym Komputery Praca przy komputerze Stres Uzależnienie od komputera Uzależnienie od Internetu Niepełnosprawni ruchowo Niepełnosprawni intelektualnie Niepełnosprawność intelektualna Dziecko niepełnosprawne Niepełnosprawni Ergonomia Produktywność pracy Kobieta Kobieta a praca Sklepik szkolny Wychowanie fizyczne Ratownictwo medyczne Pierwsza pomoc przedmedyczna Czas wolny od pracy Czas pracy Pracoholizm Mózg Kleszczowe zapalenie mózgu Kobieta ciężarna Ewakuacja Stres zawodowy Stres zawodowy a efektywność Wypalenie zawodowe Wypalenie zawodowe nauczycieli Mobbing zob. Prześladowanie w miejscu pracy Prześladowanie w miejscu pracy Osobowość Nauczyciele-wychowawcy Wycieczki szkolne Lęk a zagrożenia Strach a zagrożenia Stres a zagrożenia Nauczyciele przedmiotów zawodowych Konflikt pokoleń Konflikt Nauczyciele a uczniowie Szkolnictwo i oświata Negocjacje Wychowanie Agresja Nauczyciele przedszkoli a Bhp Nauczyciele przedszkoli Monotonia a praca zawodowa Monotonia Dziecko agresywne Ryzyko zawodowe Komunikacja drogowa Instruktorzy nauki jazdy Fryzjerzy Fryzjerstwo Pracownicy biurowi a ryzyko zawodowe Kielce (woj. świętokrzyskie) Daleszyce (woj. świętokrzyskie) .4. Daleszyce (woj. świętokrzyskie) Parszów (woj. świętokrzyskie) Skarżysko-Kamienna (woj. świętokrzyskie)
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 13-19 : Zadania służb bezpieczeństwa i higieny pracy / Aldona Kaliszewska.
Zawiera: S. 21-31 : Wpływ znajomości zasad BHP na bezpieczeństwo uczniów i pracowników szkoły / Jolanta Szostak.
Zawiera: S. 33-43 : Postawy pracowników szkół wobec szkoleń BHP / Stanisław Stańczyk.
Zawiera: S. 45-53 : Ogólne wymagania BHP w pomieszczeniach pracy / Jarosław Malinowski.
Zawiera: S. 55-64 : Przestrzeganie przepisów BHP przez uczniów w szkolnej pracowni gastronomicznej i na praktycznej nauce zawodu w zakładach żywienia zbiorowego / Renata Frąckiewicz.
Zawiera: S. 65-72 : Bezpieczeństwo w szkole i identyfikacja występujących w niej zagrożeń / Aleksandra Pytel.
Zawiera: S. 73-85 : Dyrektor szkoły - podstawowe obowiązki w zakresie BHO / Agnieszka Pawlik-Osuch.
Zawiera: S. 87-92 : Profilaktyczna opieka zdrowotna nad pracownikami / Martyna Mochocka.
Zawiera: S. 93-98 : Szkoła w kontekście bezpieczeństwa uczniów / Dariusz Doniecki.
Zawiera: S. 99-108 : Motywowanie karami i naganami w środowisku nauczycielskim a higiena pracy / Małgorzata Sternak.
Zawiera: S. 109-120 : Prawa i obowiązki pracodawcy oraz pracownika w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy / Agata Szymańska.
Zawiera: S. 121-133 : Stan BHP na przykładzie Zespołu Szkół Przemysłu Spożywczego w Kielcach / Jan Brela.
Zawiera: S. 137-143 : Bezpieczeństwo w korzystaniu z instalacji elektrycznej / Piotr Śledź.
Zawiera: S. 145-151 : Wpływ hałasu na koncentrację zawodników DMKS "Plas" Kielce / Ewa Ścibisz.
Zawiera: S. 153-163 : Głos w pracy nauczyciela - czynniki szkodliwe i choroby zawodowe / Anna Szproch.
Zawiera: S. 165-176 : Zagrożenie prądem elektrycznym i sposoby zapobiegania / Jarosław Suchojad.
Zawiera: S. 177-185 : Wymagania BHP w pracy przy komputerze w świetle przepisów prawnych / Beata Sławińska-Kopyś.
Zawiera: S. 187-194 : Zagrożenia przy pracy z komputerem / Wojciech Mierosławski.
Zawiera: S. 195-207 : Z czego nie zdajemy sobie sprawy, pracując przy komputerze? / Elżbieta Gajewska.
Zawiera: S. 209-217 : Postawa wobec własnej niepełnosprawności a plany życiowe młodzieży z dysfunkcją narządu ruchu / Łucja Niewadzi.
Zawiera: S. 219-226 : Miejsce sportu w życiu osób z niepełnosprawnością intelektualną / Jerzy Putowski.
Zawiera: S. 227-236 : Ergonomia miejsca pracy a wydajność pracownika / Iwona Mitręga.
Zawiera: S. 237-244 : Ergonomiczne stanowisko pracy pracownika administracyjno-biurowego / Anita Chojna.
Zawiera: S. 245-252 : Ergonomia stanowisk komputerowych w aspekcie oceny pracowników szkoły / Aneta Błaszkiewicz.
Zawiera: S. 253-261 : Ochrona pracy kobiet / Gertruda Majewska-Kapusta.
Zawiera: S. 263-271 : Bezpieczeństwo i reguły w funkcjonowaniu sklepiku szkolnego / Magdalena Łyczek.
Zawiera: S. 273-282 : Pierwsza pomoc przedmedyczna na lekcji wychowania fizycznego / Marek Lachowski.
Zawiera: S. 283-293 : Wpływ czasu wolnego na jakość i bezpieczeństwo pracy / Agnieszka Jachym.
Zawiera: S. 295-301 : Przyczyny chorób zawodowych nauczycieli / Bożena Wilczyńska.
Zawiera: S. 303-313 : Kleszczowe zapalenie mózgu chorobą zawodową / Anna Tomaszewska.
Zawiera: S. 315-321 : Aspekty socjologiczne ewakuacji osób z placówek oświatowych / Nina Urszula Chmiel.
Zawiera: S. 325-332 : Stres w pracy / Dominik Ziętkowski.
Zawiera: S. 333-340 : Analiza stresu w pracy nauczyciela praktycznej nauki zawodu jako czynnika najbardziej uciążliwego / Aleksander Borkowski.
Zawiera: S. 341-349 : Stres w miejscu pracy / Agata Brodnicka.
Zawiera: S. 351-358 : Wpływ stresu na efektywność pracy / Joanna Zebrzowska.
Zawiera: S. 359-367 : Wypalenie zawodowe nauczycieli / Ewa Jakubczyk.
Zawiera: S. 369-379 : Mobbing w miejscu pracy / Magdalena Ambroż.
Zawiera: S. 381-387 : Przyczyny i skutki mobbingu w miejscu pracy / Katarzyna Stańko.
Zawiera: S. 389-398 : Nowoczesna osobowość nauczyciela / Zofia Majchrzyk.
Zawiera: S. 399-404 : Wycieczka szkolna - przyjemność czy udręka ?/ Beata Łapka.
Zawiera: S. 405-412 : Zjawisko paniki i reakcja tłumu - praktyczne aspekty zachowań pracowników w sytuacji zagrożenia / Anna Michalecka.
Zawiera: S. 413-420 : Rozwiązywanie konfliktów między dorosłymi a dziećmi / Grażyna Pawlik.
Zawiera: S. 421-429 : Sterowanie konfliktem w szkole / Ewa Skarubowicz.
Zawiera: S. 431-439 : Wpływ aktywności fizycznej na rozładowanie agresji u dzieci / Antoni Suchojad.
Zawiera: S. 443-453 : Potencjalne zagrożenia bezpieczeństwa w placówce szkolnej / Ewa Połeć.
Zawiera: S. 455-464 : Ryzyko zawodowe w pracy nauczyciela przedszkola w świetle przepisów BHP / Małgorzata Rapta.
Zawiera: S. 465-477 : Monotonia jako czynnik obciążenia podczas pracy - ocena ryzyka zawodowego / Agnieszka Świderska.
Zawiera: S. 479-491 : Ocena ryzyka zawodowego na przykładzie pracownika biurowego / Agnieszka Rejnowicz.
Zawiera: S. 493-502 : Zagrożenia w ruchu drogowym w Polsce - refleksje instruktora nauki jazdy / Włodzimierz Bugajski.
Zawiera: S. 503-512 : Ocena ryzyka zawodowego na stanowisku fryzjera / Halina Sieczka.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 119-120.
Zawiera: Charakterystyka rozwojowa dzieci w wieku przedszkolnym: Specyficzne cechy rozwojowe dzieci sześcioletnich, Gotowość sześciolatka do podjęcia nauki w szkole.
Zawiera: Doskonalenie zawodowe nauczycieli w zakresie metodyki pracy z dziećmi sześcioletnimi: Zadania szkoły i nauczycieli, Metody pracy z dziećmi sześcioletnimi ze szczególnym uwzględnieniem metod aktywizujących, Wybrane zagadnienia z metodyki edukacji polonistycznej, Pisanie, Metody nauki czytania, Ćwiczenia w mówieniu, Edukacja matematyczna.
Zawiera: Dostosowanie wymagań edukacyjnych do potrzeb dzieci z dysfunkcjami.
Zawiera: Indywidualne lub grupowe programy pomocy psychologiczno-pedagogicznej - wiadomości wstępne: Edukacja społeczna, Edukacja polonistyczna, Język obcy nowożytny, Edukacja matematyczna, Edukacja przyrodnicza, Edukacja plastyczna, Edukacja techniczna, Edukacja muzyczna, Wychowanie fizyczne, Procesy poznawcze, Procesy emocjonalno-motywacyjne.
Zawiera: Aneks: Program zajęć dydaktyczno-wyrównawczych dla uczniów klasy I. Przykłady ocen opisowych uczniów klasy I.
M.in. metody nauki czytania: Metoda analityczno-syntetyczna o charakterze wzrokowym (wizualnym) - "Elementarz" Mariana Falskiego, Metoda analityczno-syntetyczna o charakterze funkcjonalnym - "Litery" Ewy i Feliksa Przyłubskich, Metoda barwno-dźwiękowa Heleny Metery - elementarz "Nauczę się czytać", Metoda fonetyczno-literowo-barwna Bronisława Rocławskiego, Metoda wprowadzania w świat pisma Ireny Majchrzak, Koncepcja nauki czytania według Glenna Domana, Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania Jagody Cieszyńskiej, Metoda Naturalnej Nauki Języka Wendy Pye, Metoda 18 struktur wyrazowych. Zawiera: Program zajęć dla uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu, Program zajęć dla uczniów z trudnościami w uczeniu się matematyki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Sandomierz - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 47757 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej