Komunikacja językowa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(18)
Forma i typ
Artykuły
(12)
Książki
(6)
Dostępność
dostępne
(3)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Busko zdrój - czytelnia
(1)
Końskie - wypożyczalnia
(1)
Pińczów - wypożyczalnia
(1)
Staszów - wypożyczalnia
(1)
Autor
Węsierska Katarzyna
(2)
Bakuła Kordian
(1)
Bańkowska Edyta
(1)
Bolińska Marta
(1)
Drzewiecki Piotr
(1)
Gołaszewska Ewa
(1)
Karbownik Karolina
(1)
Kondracka-Zielińska Anna
(1)
Lewandowska Katarzyna
(1)
Litwińczuk Grażyna
(1)
Mayer Robert (1939- )
(1)
Mikołajczuk Agnieszka
(1)
Plopa Mieczysław
(1)
Podstolec Alicja (1983- )
(1)
Senderska Joanna
(1)
Skowronek Bogusław
(1)
Skowrońska Jolanta
(1)
Szpakowska-Mądzik Irena
(1)
Wiśniewska Grażyna
(1)
Zarzycka-Kożuszek Agnieszka
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(18)
Język
polski
(18)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4689)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Komunikacja językowa
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3715)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3288)
Wychowanie przedszkolne
(3236)
Wychowanie
(2684)
Język angielski
(2343)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2339)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1743)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1682)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1682)
Wychowanie w rodzinie
(1669)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1632)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1426)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1309)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1263)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1074)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1051)
Nauka
(1047)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(927)
Uczenie się
(908)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(854)
Dzieci
(847)
Osobowość
(841)
Zarządzanie
(834)
Powieść angielska
(811)
Psychoterapia
(809)
Powieść amerykańska
(795)
Gry i zabawy
(790)
Czytelnictwo
(789)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(779)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(739)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(719)
Teatr polski
(717)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(715)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(701)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Relacje międzyludzkie
(661)
Rośliny
(658)
Etyka
(654)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(606)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(599)
Temat: dzieło
Il Duomo
(1)
Kroniki
(1)
O Kraku i żółtym złocie
(1)
Pan Tadeusz
(1)
Pan Tadeusz (film)
(1)
Temat: czas
2001-0
(2)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Człowiek a polityka
(1)
Człowiek a wyzwania cywilizacyjne
(1)
Człowiek a zagrożenia
(1)
Dysleksja a stres szkolny
(1)
Empatia a komunikacja interpersonalna
(1)
Internet a młodzież
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kształcenie nauczycieli a bezrobocie
(1)
Muzyka a rozwój dziecka
(1)
Młodzież a Internet
(1)
Młodzież a ekonomia
(1)
Młodzież a zagrożenia
(1)
Młodzież a zmartwienia
(1)
Młodzież a światopogląd
(1)
Resocjalizacja a indywidualizacja
(1)
Sens życia a młodzież
(1)
Wojsko a stres
(1)
Wychowanie muzyczne a kształcenie pedagogów
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
18 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Czy koniec nauczania komunikacyjnego? / Kordian Bakuła. W: Nowa Polszczyzna.- 2004, nr 2, s.26-32.
Dokument nadrzędny: Nowa Polszczyzna.
Bibliogr.
[Historia nauczania komunikacyjnego, wyjaśnienie pojęcia kompetencja komunikacyjna]
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: S. 17-49 : O komunikacji językowej / Agnieszka Mikołajczuk.
Zawiera: S. 50-78 : Z problematyki stylu / Edyta Bańkowska.
Zawiera: S. 79-93 : O tekście / Joanna Jagodzińska.
Zawiera: S. 94-107 : Gatunek wypowiedzi / Ewa Wolańska.
Zawiera: S. 108-118 : Stylizacja. Intertekstualność / Ewa Kozłowska.
Zawiera: S. 119-148 : Kompozycja i spójność wypowiedzi językowej. Strategiczne pozycje tekstowe / Ewa Wolańska.
Zawiera: S. 149-166 : Układ graficzny strony i całości pracy. Bibliografia, przypisy, indeksy / Hanna Wszeborowska.
Zawiera: S. 169-220 : Esej - projekcja świadomości / Edyta Bańkowska.
Zawiera: S. 221-267 : Reportaż - uobecnienie prawdy o człowieku i świecie / Agnieszka Mikołajczuk.
Zawiera: S. 268-286 : Felieton - w wyostrzonym obiektywie / Hanna Wszeborowska.
Zawiera: S. 287-318 : Recenzja jako forma podwójnego dialogu / Ewa Kozłowska.
Zawiera: S. 319-330 : List motywacyjny / Ewa Wolańska.
Zawiera: S. 331-350 : Streszczenie jako ponadgatunkowa forma przetwarzania komunikatu / Adam Wolański.
Zawiera: S. 353-356 : Swoistość komunikacji językowej w sytuacji szkolnej / Edyta Bańkowska, Agnieszka Mikołajczuk.
Zawiera: S. 357-374 : Esej w szkole (etap IV edukacji) / Edyta Bańkowska.
Zawiera: S. 375-396 : Reportaż w szkole (III i IV etap edukacji) / Agnieszka Mikołajczuk.
Zawiera: S. 397-409 : Felieton w szkole (etap III i IV edukacji) / Joanna Jagodzińska.
Zawiera: S. 410-423 : Recenzja w szkole (etap III i IV edukacji) / Ewa Kozłowska.
Zawiera: S. 424-430 : List motywacyjny w szkole (etap III i IV edukacji) / Ewa Wolańska.
Zawiera: S. 431-439 : Streszczenie w szkole (etap II, III i IV edukacji) / Adam Wolański.
Zawiera propozycję lekcji dla klasy I liceum poświęconej kształceniu umiejętności odbioru esejów. Temat: Tropem podróżnika - co warto obejrzeć w Orvieto? (Zbigniew Herbert "Il Duomo" z tomu "Barbarzyńca w ogrodzie".
Zawiera propozycję lekcji dla kl. III gimnazjum poświęconą rozwijaniu w uczniach świadomości gatunkowej reportażu. Temat: O sztuce widzenia reportażu, czyli kto do kogo mówi w tekście.
Zawiera propozycję lekcji dla kl. II liceum poświęconej rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych w zakresie felietonu. Temat: Spotkanie z felietonem. Współczesność i historia lub Prus - felietonista bliski współczesnym.
Zawiera propozycję lekcji w kl. III gimnazjum poświęconą kształceniu umiejętności konstruowania recenzji. Temat: Integrowanie elementów konstrukcyjncy - informacji, analizy krytycznej i oceny w recenzji (na podst. filmu "Pan Tadeusz').
Zawiera propozycję lekcji poświęconej listowi motywacyjnemu dla kl. II lub III gimnazjum lub liceum. Temat: Jak napisać list motywacyjny?
Zawiera propozycję lekcji dla kl. V-VI szkoły podstawowej poświęconej streszczeniu. Temat: Napisz to zwięźlej.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
O komunikowaniu / Marta Bolińska. W: Język Polski w Szkole IV-VI. - 2005/2006, nr 2, s. 68-78.
Dokument nadrzędny: Język Polski w Szkole IV-VI.
[Komunikacja międzyludzka, jej cechy, cele, mowa ciała, niewerbalne akty komunikacji.]
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Gazeta Szkolna.
Zmiana sposobu nauczania języka polskiego w zmieniającym sę sposobie komunikacji. Rola obrazu i umiejętności dokonywania syntezy we współczesnej komunikacji.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Nasza mowa mówi o nas : propozycja metodyczna / Ewa Gołaszewska. W: Język Polski w Szkole IV-VI.- 2004/2005, nr 2, s. 47-50.
Dokument nadrzędny: Język Polski w Szkole IV-VI.
[Propozycja lekcji mającej na celu rozwijanie sprawności językowj uczniów]
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 40841 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47542 (1 egz.)
Pińczów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26736 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25970, 25992 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały dydaktyczne to pokłosie pierwszego naukowego seminarium studenckiego, które odbyło się 1 czerwca 2011 roku na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.
Bibliogr. po rozdz.
Zawiera: S. 15-29 : Logopedia na lekcjach, czyli o promowaniu właściwych wzorców wymowy w gimnazjum i liceum / Alicja Podstolec.
Zawiera: S. 31-49 : Wczesna interwencja logopedyczna / Ewa Gacka.
Zawiera: S. 51-77 : Promowanie postaw sprzyjających przezwyciężaniu niepłynności mowy u dzieci w wieku przedszkolnym / Hanna Szykowska, Agata Szymura.
Zawiera: S. 79-101 : Percepcja jąkania - doniesienia z badań / Natalia Mocko, Agata Szczepaniak.
Zawiera: S. 105-135 : Postępowanie logopedyczne w dyslalii - opis przypadku / Sylwia Stacha.
Zawiera: S. 137-150 : Terapia dyslalii / Iwona Michalak-Widera.
Zawiera: S. 151-165 : Funkcjonowanie dziecka autystycznego w przedszkolu masowym - opis przypadku / Aurelia Kozieł, Anna Kozieł, Daria Kwiatkowska, Anna Plewnia.
Zawiera: S. 167-180 : Usprawnianie mowy u dzieci i osób dorosłych z zespołem Downa / Katarzyna Babecka, Katarzyna Mrozek.
Zawiera: S. 183-195 : Zawód i status prawny logopedy w Polsce a sytuacja dzieci z zaburzeniami mowy / Agnieszka Płusajska-Otto.
Zawiera: S. 197-210 : Skuteczny logopeda / Barbara Jeziorczak, Anna Chrostek.
Zawiera: S. 211-236 : Logopedzi wobec diagnozy i terapii jąkania wczesnodziecięcego / Katarzyna Węsierska.
Logopedia na lekcjach, czyli o promowaniu właściwych wzorców wymowy w gimnazjum i liceum - artykuł podejmuje zagadnienia profilaktyki logopedycznej prowadzonej na III i IV etapie edukacji. W tekście wskazano potrzebę i wartość zajęć promujących kulturę języka, przeprowadzanych w szkołach gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych (zarówno z punktu widzenia logopedów, jak i prawa oświatowego), ukazano również trudności, jakie może napotkać w tym względzie nauczyciel oraz zaproponowano kilka praktycznych rozwiązań metodycznych.
Wczesna interwencja logopedyczna - w artykule omówiono zagadanienia związane z wczesną interwencją logopedyczną. Przedstawiono w nim jej założenia i uwarunkowania, zaprezentowano podstawy diagnozy i terapii logopedycznej, a także kategorie odbiorców wczesnej interwencji logopedycznej. Oddziaływania logopedyczne zostały ukazane jako część wielospecjalistycznej i kompleksowo rozumianej wczesnej interwencji, w której oddziaływania profesjonalistów są połączone z oddziaływaniami rodziców dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy lub dzieci zagrożonych ich wystąpieniem.
Promowanie postaw sprzyjających przezwyciężaniu niepłynności mowy u dzieci w wieku przedszkolnym: W artykule zostały zaprezentowane wyniki badań sondażowych nad poziomem wiedzy rodziców/opiekunów dzieci w wieku przedszkolnym, na temat zjawiska jąkania wczesnodziecięcego. Analizę wyników badań poprzedza teoretyczne wprowadzenie w tematykę wczesnej dysfluencji. Zwrócono szczególną uwagę na na charakterystyczne dla okresu wczesnego dzieciństwa wyzwania rozwojowe i związane z tym niepłynności w mowie. Dodatkowo poruszona została kwestia odróżnienia rozwojowej niepłynności mowy od jąkania wczesnodziecięcego. Zaakcentowano konieczność działań profilaktycznych, których celem byłoby promowanie postaw redukujących niepłynności w mowie kilkuletnich dzieci. Zawiera kwestionariusz ankiety do badań sondażowych.
Percepcja jąkania - doniesienia z badań: Artykuł powstał w oparciu o badania diagnostyczne przeprowadzone w środowisku akademickim różnych kierunków wybranych wyższych uczelni w Polsce, a dotyczące stereotypów w pojmowaniu jąkania i możliwości wpływu kierunku studiów respondentów na wybrane odpowiedzi. Praca daje możliwość zestawienia i porównania poglądów młodych Polaków, może przy tym stanowić wstęp do szerszej dyskusji na temat ogólnego pojmowania jąkania jako zaburzania mowy, wiedzy o nim i świadomości możliwości pomocy.
Postępowanie logopedyczne w dyslalii - opis przypadku: Artykuł poświęcony jest problematyce wad wymowy - dyslalii. Poprawne wypowiadania się jest niezbędnym elementem prawidłowej komunikacji. Zaburzenia artykulacji powodują znaczne utrudnienia w porozumiewaniu się. Wśród zaburzeń mowy dyslalie stanowią największy odsetek. Problemy te dotyczą nie tylko dzieci, ale także osób dorosłych. Zmniejszanie rozpowszechniania występowania dyslalii w populacji wymaga nie tylko skutecznej terapii, lecz również odpowiednich działań o charakterze profilaktycznym. W artykule - w oparciu o studium przypadku - zostało zaprezentowane postępowanie logopedyczne oraz przykładowe ćwiczenia wykorzystywane w terapii wad artykulacyjnych. Zawiera ankietę dla logopedów.
Terapia dyslalii: Artykuł przedstawia poglądy specjalistów z kręgu logopedii na zjawisko dyslalii, tj. zaburzeń mowy popularnie określanych mianem wad wymowy, i jej terapię.
Funkcjonowanie dziecka autystycznego w przedszkolu masowym - opis przypadku: W artykule przedstawiono, w sposób syntetyczny, podstawową wiedzę na temat autyzmu. Studium przypadku dziecka autystycznego funkcjonującego w przedszkolu masowym powstało w efekcie bezpośrednich obserwacji, jak również w efekcie współpracy z nauczycielami przedszkola. Autorki opisują konsekwencje wynikające z uczęszczania dziecka z głębokimi zaburzeniami rozwoju do przedszkola masowego.
Usprawnianie mowy u dzieci i osób dorosłych z zespołem Downa: Przedmiotem artykułu jest próba wyjaśnienia, czym jest zespół Downa oraz jakie czynniki wpływają na nierównomierny stopień rozwoju mowy u dzieci dotkniętych ZD. Autorki zwracają także uwagę na problemy językowe i komunikacyjne u osób dorastających oraz dorosłych z ZD. Podano także wskazówki dotyczące wspierania rozwoju i usprawniania mowy w dzieciństwie oraz życiu dorosłym osób z ZD.
Zawód i status prawny logopedy w Polsce a sytuacja dzieci z zaburzeniami mowy: W artykule przedstawiono początki kształcenia logopedów w Polsce, zwracając jednocześnie uwagę na współczesne formy kształcenia adeptów tego zawodu w naszym kraju. Wymieniono akty prawne regulujące zatrudnienie i zadania logopedów. Przedstawiono także wnioski z badań własnych dotyczących sytuacji zawodowej i poziomu potrzeb zawodowych logopedów, zastanawiając się, co należy zrobić, aby zmienić kształt opieki logopedycznej w Polce.
Skuteczny logopeda: Artykuł opisuje relację, jaka tworzy się między logopedą a pacjentem oraz przedstawia determinanty skutecznej pracy terapeuty mowy.
Logopedzi wobec diagnozy i terapii jąkania wczesnodziecięcego: Artykuł prezentuje analizę wyników badań sondażowych na temat percepcji przez logopedów zagadnień dotyczących diagnozy i terapii jąkania wczesnodziecięcego. We wstępie zostały zarysowane ramy zjawiska niełynności mówiania u małych dzieci z uwzględnieniem profilaktyki, wczesnej identyfikacji problemu oraz diagnozy i terapii. Następnie zostały zaprezentowane i omówione wyniki badań ankietowych, których celem było rozpoznanie opinii logopedów na ten temat. Autorka zwraca uwagę na praktyczny cel prowadzonych badań, którym było aktywizowanie środowiska logopedów i propagowanie treści związanych ze skutecznością postępowania logopedycznego w jąkaniu wczesnodziecięcym.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Czym jest komunikacja językowa / Joanna Senderska. W: Język Polski w Gimnazjum.- 2004/2005, nr 1, s.7-19.
Dokument nadrzędny: Język Polski w Gimnazjum.
[Wyjaśnienie czym jest komunikacja językowa i pojęcia z nią związane]
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Nowa Polszczyzna.
[Zmiany we współczesnym języku młodzieży.Wpływ tych zmian na dydaktykę języka polskiego]
Brak okładki
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 275-307, wykaz aktów prawnych s. 304-305.
Zawiera: Logopedia wśród innych nauk społecznych: Logopedia jako interdyscyplinarna dziedzina wiedzy, Proces komunikacji językowej w kręgu zainteresowań różnych dyscyplin naukowych, Środowisko a jakość komunikacji.
Zawiera: Zakres działań logopedów w środowisku życia dziecka w wieku przedszkolnym: Logopeda w przedszkolu, Postępowanie diagnostyczne logopedów w środowisku życia dzieci w wieku przedszkolnym, Znaczenie środowiska w kształtowaniu umiejętności komunikacyjnych dziecka, Rozpoznawanie zaburzeń mowy występujących u dzieci w wieku przedszkolnym - diagnoza logopedyczna, Zaburzenia mowy najczęściej występujące u dzieci w wieku przedszkolnym, Profilaktyka logopedyczna w środowisku życia dziecka w wieku przedszkolnym, Profilaktyka logopedyczna w praktyce, Znaczenie współpracy środowiskowej w profilaktyce logopedycznej, Cele i zasady terapii logopedycznej.
Zawiera: Metodologiczne podstawy badań własnych: Cel, przedmiot, zakres badań i problemy badawcze. Metody, techniki i narzędzia badawcze. Teren badań i próba badawcza.
Zawiera: Stan potrzeb w zakresie opieki logopedycznej w środowisku życia dziecka w wieku przedszkolnym: Rozpowszechnienie zaburzeń mowy wśród dzieci przedszkolnych, Dominujące zaburzenia mowy i czynniki zakłócające rozwój językowy w grupie badanych dzieci. Potrzeby w zakresie konsultacji specjalistycznych.
Zawiera: Opieka logopedyczna w środowisku życia dziecka w wieku przedszkolnym: Organizacja opieki logopedycznej nad dziećmi w opinii dyrektorów przedszkoli i poradni psychologiczno-pedagogicznej, Podejmowanie oddziaływań profilaktyczno-terapeutycznych w środowisku życia dzieci - w opinii logopedów. Stan opieki logopedycznej w ocenie nauczycieli przedszkola, rodziaców dzieci objętych badaniem przesiewowym i lekarzy.
Zawiera: Efektywność profilaktyczno-terapeutyczna działań logopedów w środowisku życia dziecka w wieku przedszkolnym i jej uwarunkowania: Efektywność działań logopedów w świetle przeprowadzonych badań, Postulowany kierunek zmian - propozycja modyfikacji systemu opieki logopedycznej w środowisku życia dzieci w wieku przedszkolnym.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej