Przypisy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(6)
Forma i typ
Książki
(4)
Artykuły
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Kielce - Czytelnia
(1)
Autor
Babik Wiesław (1956- )
(1)
Bańkowska Edyta
(1)
Boć Jan
(1)
Grzędzińska Teresa
(1)
Mikołajczuk Agnieszka
(1)
Nęcka Edward (1953- )
(1)
Saniewska Danuta
(1)
Stocki Ryszard
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4689)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Przypisy
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3715)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3290)
Wychowanie przedszkolne
(3236)
Wychowanie
(2690)
Język angielski
(2343)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2340)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1743)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1682)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1682)
Wychowanie w rodzinie
(1670)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1632)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1426)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1309)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1265)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1074)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1050)
Nauka
(1047)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(927)
Uczenie się
(909)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(855)
Dzieci
(848)
Osobowość
(842)
Zarządzanie
(834)
Psychoterapia
(812)
Powieść angielska
(811)
Powieść amerykańska
(795)
Czytelnictwo
(790)
Gry i zabawy
(790)
Polityka międzynarodowa
(787)
Praca
(780)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(740)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(719)
Teatr polski
(717)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(715)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(701)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Relacje międzyludzkie
(662)
Rośliny
(658)
Etyka
(654)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(606)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(599)
Temat: dzieło
Il Duomo
(1)
Kroniki
(1)
Pan Tadeusz
(1)
Pan Tadeusz (film)
(1)
Temat: czas
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 193)
Symbol UKD: 001.102 005.94 001.895
Bibliografie, netografie przy pracach. Indeksy.
Spis treści także w języku angielskim.
Monografia jest adresowana do wszystkich osób zainteresowanych problematyką szeroko pojętej informacji i działalności informacyjnej, w tym zwłaszcza do studentów bibliologii i informatologii oraz bibliotekarzy praktyków. Opracowanie przedstawia panoramę obecnego stanu nauki o informacji (informacji naukowej, informatologii) w Polsce i jej prospektywny potencjał. Jest to kompendium uaktualnionej wiedzy o informacji i o nauce o informacji, motywujące do dalszych poszukiwań odpowiedzi na pytania o aktualny stan nauki o informacji oraz działalności informacyjnej w Polsce i za granicą, a także o dalsze kierunki jej rozwoju. Autorzy starali się odnieść do kluczowych zagadnień współczesnej nauki o informacji, nie roszcząc sobie jednak pretensji do kompletności ani autorytatywnych rozstrzygnięć. Szczegółowej analizie zostały poddane przede wszystkim te zagadnienia informacji, które korespondują z realizowanymi na wyższych uczelniach w Polsce programami kształcenia w zakresie szeroko rozumianej nauki o informacji. Poruszone problemy odnoszą się także do działań praktycznych oraz umiejętności informacyjnych stosownie do wypracowanych w tej dziedzinie norm i standardów, a także obecnej oferty usług informacyjnych dla indywidualnych i zbiorowych grup odbiorców informacji w różnych społecznościach i korzystających z różnych źródeł informacji, w tym z serwisów społecznościowych i Internetu. Elementem scalającym omówione zagadnienia jest kreowanie odpowiedzialności za tworzenie, rozpowszechnianie i korzystanie z informacji w całej przestrzeni informacyjnej, wirtualnej i realnej, a także kreowanie nowoczesnej, płodnej badawczo płaszczyzny do rozważań nad informacją i kondycją współczesnych instytucji informacyjnych, w tym także jako ważnego elementu nowoczesnej edukacji odpowiadającej potrzebom pokolenia sieci oraz społeczeństwa informacji i wiedzy. (Od redaktora naukowego)
Monografia jest najbardziej aktualnym i wszechstronnym przeglądem stanu badań i praktyki w zakresie zarządzania informacją i działalnością informacyjną. Obejmuje całość problematyki zarządzania, m.in. zarządzanie informacją i wiedzą w świetle transformacji cyfrowej, aspekty metodologiczne, medialne i prawne oraz ujęcie tego zagadnienia z punktu widzenia teorii zarządzania. W grupie zagadnień szczegółowych w monografii zaprezentowano zarządzanie informacją w wybranych dziedzinach: w komunikacji naukowej, bibliometrii, zachowaniach informacyjnych, archiwizacji danych, w warunkach wiedzy niedoskonałej, w wizualizowaniu informacji, zarządzaniu w Internecie, w systemach zarządzania treścią oraz w systemach bibliotecznych. Omówiono także narzędzia zarządzania informacją, w tym problematykę architektury informacji oraz wybrane aplikacje mobilne. Prezentowane zagadnienia odnoszą się nie tylko do aspektów teoretycznych, lecz także do działań praktycznych, w tym do kształtowania umiejętności informacyjnych. Opisują normy i standardy, wyspecjalizowane usługi informacyjne w obszarze zarządzania informacją dla osób indywidualnych i instytucji korzystających z różnych źródeł informacji. W monografii autorzy zwracają też uwagę na znaczenie odpowiedzialności za właściwe zarządzanie informacją, to jest za tworzenie, rozpowszechnianie i korzystanie z informacji w całej przestrzeni informacyjnej, realnej i wirtualnej. Poruszono też problem instytucjonalnych systemów zarządzania jakością informacji oraz zarządzanie bezpieczeństwem infrastruktury informacyjnej w globalnej cyberprzestrzeni. Indeks osobowy oraz obszerny indeks przedmiotowy obejmujący kluczowe tematy, terminy, ich definicje, nazwy koncepcji, programów i instytucji stanowią dodatkowy walor publikacji. Autorami monografii są wybitni specjaliści reprezentujący większość polskich ośrodków badawczych oraz różne dyscypliny naukowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 264138 / 001 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: S. 17-49 : O komunikacji językowej / Agnieszka Mikołajczuk.
Zawiera: S. 50-78 : Z problematyki stylu / Edyta Bańkowska.
Zawiera: S. 79-93 : O tekście / Joanna Jagodzińska.
Zawiera: S. 94-107 : Gatunek wypowiedzi / Ewa Wolańska.
Zawiera: S. 108-118 : Stylizacja. Intertekstualność / Ewa Kozłowska.
Zawiera: S. 119-148 : Kompozycja i spójność wypowiedzi językowej. Strategiczne pozycje tekstowe / Ewa Wolańska.
Zawiera: S. 149-166 : Układ graficzny strony i całości pracy. Bibliografia, przypisy, indeksy / Hanna Wszeborowska.
Zawiera: S. 169-220 : Esej - projekcja świadomości / Edyta Bańkowska.
Zawiera: S. 221-267 : Reportaż - uobecnienie prawdy o człowieku i świecie / Agnieszka Mikołajczuk.
Zawiera: S. 268-286 : Felieton - w wyostrzonym obiektywie / Hanna Wszeborowska.
Zawiera: S. 287-318 : Recenzja jako forma podwójnego dialogu / Ewa Kozłowska.
Zawiera: S. 319-330 : List motywacyjny / Ewa Wolańska.
Zawiera: S. 331-350 : Streszczenie jako ponadgatunkowa forma przetwarzania komunikatu / Adam Wolański.
Zawiera: S. 353-356 : Swoistość komunikacji językowej w sytuacji szkolnej / Edyta Bańkowska, Agnieszka Mikołajczuk.
Zawiera: S. 357-374 : Esej w szkole (etap IV edukacji) / Edyta Bańkowska.
Zawiera: S. 375-396 : Reportaż w szkole (III i IV etap edukacji) / Agnieszka Mikołajczuk.
Zawiera: S. 397-409 : Felieton w szkole (etap III i IV edukacji) / Joanna Jagodzińska.
Zawiera: S. 410-423 : Recenzja w szkole (etap III i IV edukacji) / Ewa Kozłowska.
Zawiera: S. 424-430 : List motywacyjny w szkole (etap III i IV edukacji) / Ewa Wolańska.
Zawiera: S. 431-439 : Streszczenie w szkole (etap II, III i IV edukacji) / Adam Wolański.
Zawiera propozycję lekcji dla klasy I liceum poświęconej kształceniu umiejętności odbioru esejów. Temat: Tropem podróżnika - co warto obejrzeć w Orvieto? (Zbigniew Herbert "Il Duomo" z tomu "Barbarzyńca w ogrodzie".
Zawiera propozycję lekcji dla kl. III gimnazjum poświęconą rozwijaniu w uczniach świadomości gatunkowej reportażu. Temat: O sztuce widzenia reportażu, czyli kto do kogo mówi w tekście.
Zawiera propozycję lekcji dla kl. II liceum poświęconej rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych w zakresie felietonu. Temat: Spotkanie z felietonem. Współczesność i historia lub Prus - felietonista bliski współczesnym.
Zawiera propozycję lekcji w kl. III gimnazjum poświęconą kształceniu umiejętności konstruowania recenzji. Temat: Integrowanie elementów konstrukcyjncy - informacji, analizy krytycznej i oceny w recenzji (na podst. filmu "Pan Tadeusz').
Zawiera propozycję lekcji poświęconej listowi motywacyjnemu dla kl. II lub III gimnazjum lub liceum. Temat: Jak napisać list motywacyjny?
Zawiera propozycję lekcji dla kl. V-VI szkoły podstawowej poświęconej streszczeniu. Temat: Napisz to zwięźlej.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Przypisy do tekstu / Teresa Grzędzińska. W: Nowa Edukacja Zawodowa.- 2001, nr 5-6, s. 8-10.
Dokument nadrzędny: Nowa Edukacja Zawodowa.
Bibliogr.
[Przypisy rzeczowe, słownikowe, bibliograficzne, odnośniki i ich rodzaje - stosowanie, zalecenia, przykłady]
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
[Szczegółowy poradnik jak pisać prace naukowe: forma zewnętrzna, formy gramatyczne, formalna budowa pracy, strona tytułowa, wprowadzenie, streszczenie, metoda badawcz, wyniki, tabele i ryciny, przypisy, literatura cytowana, odsyłacze, styl i poprawność języka, słowa, zdania, akapity, interpunkcja, niektóre typowe błędy]
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej