Percepcja wzrokowa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(20)
Forma i typ
Publikacje dydaktyczne
(14)
Książki
(13)
Publikacje fachowe
(6)
Druki ulotne
(4)
Artykuły
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(14)
tylko na miejscu
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(2)
Kielce - Czytelnia
(3)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(6)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(3)
Starachowice - wypożyczalnia
(3)
Autor
Pańczyk Jolanta
(3)
Borowska-Kociemba Agnieszka (pedagog)
(2)
Paździo Renata
(2)
Aksamit-Staszkiewicz Diana
(1)
Babik Wiesław (1956- )
(1)
Buzan Tony (1942-2019)
(1)
Czechowska Zyta
(1)
Folta-Rusin Anna (1986- )
(1)
Kosowska Renata (ilustratorka)
(1)
Krukowska Małgorzata
(1)
Krukowska Małgorzata (pedagog)
(1)
Kuprowska-Stępień Kamila
(1)
Majkowska Jolanta
(1)
Mazurek Agnieszka
(1)
Młynarczyk-Karabin Ewelina
(1)
Pawlak-Prażmowska Anna
(1)
Połeć Bożena
(1)
Przybyszewska Joanna
(1)
Skibak Dorota
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Walczak Grażyna
(1)
Walota-Czekaj Grażyna
(1)
Waszkiewicz Elżbieta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(20)
Odbiorca
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(5)
Szkoły podstawowe
(4)
Dzieci
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Psycholodzy
(3)
Szkoły specjalne
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
9-13 lat
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pedagodzy
(2)
Przedszkola
(2)
Rodzice
(2)
0-5 lat
(1)
13-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4689)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Percepcja wzrokowa
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3715)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3290)
Wychowanie przedszkolne
(3236)
Wychowanie
(2685)
Język angielski
(2343)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2339)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1743)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1682)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1682)
Wychowanie w rodzinie
(1669)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1632)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1426)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1309)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1263)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1074)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1050)
Nauka
(1047)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(927)
Uczenie się
(909)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(854)
Dzieci
(847)
Osobowość
(841)
Zarządzanie
(834)
Powieść angielska
(811)
Psychoterapia
(810)
Powieść amerykańska
(795)
Gry i zabawy
(790)
Czytelnictwo
(789)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(779)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(739)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(719)
Teatr polski
(717)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(715)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(701)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Relacje międzyludzkie
(662)
Rośliny
(658)
Etyka
(654)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(606)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(599)
Temat: czas
1801-1900
(2)
1901-2000
(2)
2001-
(2)
1601-1700
(1)
Gatunek
Karty pracy ucznia
(8)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Materiały pomocnicze
(3)
Poradnik
(2)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(14)
Psychologia
(4)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
20 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46157 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 193)
Symbol UKD: 001.102 005.94 001.895
Bibliografie, netografie przy pracach. Indeksy.
Spis treści także w języku angielskim.
Monografia jest adresowana do wszystkich osób zainteresowanych problematyką szeroko pojętej informacji i działalności informacyjnej, w tym zwłaszcza do studentów bibliologii i informatologii oraz bibliotekarzy praktyków. Opracowanie przedstawia panoramę obecnego stanu nauki o informacji (informacji naukowej, informatologii) w Polsce i jej prospektywny potencjał. Jest to kompendium uaktualnionej wiedzy o informacji i o nauce o informacji, motywujące do dalszych poszukiwań odpowiedzi na pytania o aktualny stan nauki o informacji oraz działalności informacyjnej w Polsce i za granicą, a także o dalsze kierunki jej rozwoju. Autorzy starali się odnieść do kluczowych zagadnień współczesnej nauki o informacji, nie roszcząc sobie jednak pretensji do kompletności ani autorytatywnych rozstrzygnięć. Szczegółowej analizie zostały poddane przede wszystkim te zagadnienia informacji, które korespondują z realizowanymi na wyższych uczelniach w Polsce programami kształcenia w zakresie szeroko rozumianej nauki o informacji. Poruszone problemy odnoszą się także do działań praktycznych oraz umiejętności informacyjnych stosownie do wypracowanych w tej dziedzinie norm i standardów, a także obecnej oferty usług informacyjnych dla indywidualnych i zbiorowych grup odbiorców informacji w różnych społecznościach i korzystających z różnych źródeł informacji, w tym z serwisów społecznościowych i Internetu. Elementem scalającym omówione zagadnienia jest kreowanie odpowiedzialności za tworzenie, rozpowszechnianie i korzystanie z informacji w całej przestrzeni informacyjnej, wirtualnej i realnej, a także kreowanie nowoczesnej, płodnej badawczo płaszczyzny do rozważań nad informacją i kondycją współczesnych instytucji informacyjnych, w tym także jako ważnego elementu nowoczesnej edukacji odpowiadającej potrzebom pokolenia sieci oraz społeczeństwa informacji i wiedzy. (Od redaktora naukowego)
Monografia jest najbardziej aktualnym i wszechstronnym przeglądem stanu badań i praktyki w zakresie zarządzania informacją i działalnością informacyjną. Obejmuje całość problematyki zarządzania, m.in. zarządzanie informacją i wiedzą w świetle transformacji cyfrowej, aspekty metodologiczne, medialne i prawne oraz ujęcie tego zagadnienia z punktu widzenia teorii zarządzania. W grupie zagadnień szczegółowych w monografii zaprezentowano zarządzanie informacją w wybranych dziedzinach: w komunikacji naukowej, bibliometrii, zachowaniach informacyjnych, archiwizacji danych, w warunkach wiedzy niedoskonałej, w wizualizowaniu informacji, zarządzaniu w Internecie, w systemach zarządzania treścią oraz w systemach bibliotecznych. Omówiono także narzędzia zarządzania informacją, w tym problematykę architektury informacji oraz wybrane aplikacje mobilne. Prezentowane zagadnienia odnoszą się nie tylko do aspektów teoretycznych, lecz także do działań praktycznych, w tym do kształtowania umiejętności informacyjnych. Opisują normy i standardy, wyspecjalizowane usługi informacyjne w obszarze zarządzania informacją dla osób indywidualnych i instytucji korzystających z różnych źródeł informacji. W monografii autorzy zwracają też uwagę na znaczenie odpowiedzialności za właściwe zarządzanie informacją, to jest za tworzenie, rozpowszechnianie i korzystanie z informacji w całej przestrzeni informacyjnej, realnej i wirtualnej. Poruszono też problem instytucjonalnych systemów zarządzania jakością informacji oraz zarządzanie bezpieczeństwem infrastruktury informacyjnej w globalnej cyberprzestrzeni. Indeks osobowy oraz obszerny indeks przedmiotowy obejmujący kluczowe tematy, terminy, ich definicje, nazwy koncepcji, programów i instytucji stanowią dodatkowy walor publikacji. Autorami monografii są wybitni specjaliści reprezentujący większość polskich ośrodków badawczych oraz różne dyscypliny naukowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 264138 / 001 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47712 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47713 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prędkość czytania można podwoić, a nawet potroić! Czy wiesz, że przeciętny człowiek czyta tylko 200 słów na minutę, podczas gdy w zasięgu możliwości części z nas jest aż 5-krotnie szybsze tempo?
Zdobywanie informacji – z podręczników, gazet, internetu, publikacji fachowych i rozrywkowych – jest bardzo ważnym elementem naszego codziennego życia. Dzięki kursowi przedstawionemu w tej książce można zwielokrotnić prędkość czytania przy jednoczesnym zwiększeniu chłonności umysłu. Warunkiem jest dostosowanie sposobu czytania do naturalnych wymagań oczu i mózgu. Podręcznik szybkiego czytania jest rezultatem 40 lat praktyki i badań autora w tej dziedzinie.
Poznanie zdumiewających możliwości mózgu i wzroku pozwala nie tylko zwiększyć prędkość czytania i zapamiętywania, ale także szybciej i bardziej kreatywnie myśleć, łatwo zdawać egzaminy, a w efekcie oszczędzać dni, tygodnie, a nawet miesiące życia. Opanowanie umiejętności czytania szybko, płynnie i bez wysiłku uznane zostało przez miliony ludzi na całym świecie za jedno z najważniejszych i najkorzystniejszych osiągnięć w ich życiu.
„Chwileczkę – odpowiecie. – Mówiono nam zawsze, że dla właściwego zrozumienia należy czytać powoli i dokładnie. Z pewnością zwiększając szybkość pogorszę zrozumienie?” Wniosek brzmi logicznie, lecz już po krótkim zastanowieniu okazuje się z gruntu fałszywy. Badania wskazują zdecydowanie, że im szybciej czytasz, tym lepsze jest twoje zrozumienie. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 264176 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47536 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 273-291. Indeks.
„Książka jest bardzo ciekawie napisana i wciągająca. Autorce udało się wypracować specyficzny rodzaj dyskursu: z jednej strony trzyma się konsekwentnie naukowości, z drugiej ciąży ku swobodzie eseistycznej. Nie ma cienia wątpliwości, że mamy do czynienia z dyskursem naukowym, ale jego surowość zostaje złagodzona silnym wyeksponowaniem podmiotu piszącego, delikatną skłonnością do metaforyzacji wypowiedzi, jednoznaczną sugestią, że lektury nie da się zredukować do samych tylko struktur, ponieważ doświadczenie somatyczne odgrywa w nim wielką rolę. Pani Folta-Rusin czyni z paratekstów coś więcej, gdyż to właśnie one składają się na zbiór „materialnych realizacji”, które w szczególny sposób reprezentują dzieło sztuki literackiej. Jak sama stwierdza, interesuje ją przede wszystkim oglądanie książek i czytanie towarzyszących tekstowi obrazów. Sprawia to, że prawdziwym przedmiotem jej rozprawy staje się ściśle powiązana z wizualnością semiosfera, tylko pozornie przynależna do pola marginesów, w rzeczywistości znacząco kształtująca sposoby lektury. To jeden z najważniejszych elementów decydujących o wartości tej rozprawy” – z recenzji prof. Adama Dziadka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 263416 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 263633 / Czyt. 002 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46156 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Prezentowane ćwiczenia angażują pamięć wzrokową – dziecko musi zapamiętać wzór, dokonać jego analizy, a potem syntezy. Dodatkowo rozwijają koordynację wzrokowo-ruchową oraz orientację przestrzenną na płaszczyźnie – uczeń, odwzorowując materiał, musi zachowań jego układ, położenie linii i obiektów względem siebie. Jest to zbiór ćwiczeń, których od lat brakowało na rynku wydawniczym w zakresie terapii pedagogicznej. Zestaw 64 ćwiczeń podzielony jest na osiem poziomów, ułożonych ze względu na stopień trudności mierzony liczbą mniejszych elementów we wzorze. Im więcej elementów, tym wzór jest trudniejszy do zapamiętania i odtworzenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52587 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42783 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kto więcej umie, nie zginie w tłumie! Każdy człowiek ma określone możliwości poznawcze: własne tempo przyswajania wiedzy, inną dokładność spostrzegania, koncentrację uwagi, zdolność do zapamiętywania i odtwarzania wyuczonych treści czy logicznego myślenia. Systematyczne doskonalenie tych procesów ma na celu wyrównanie szans ― aby każdy mógł sprostać wymaganiom edukacyjnym, nauczył się odpowiednio funkcjonować w grupie i uwierzył we własne możliwości. Nauka może być świetną zabawą! Podane w przystępnej formie i kolorowej oprawie zadania mogą być cenną pomocą w redukowaniu deficytów poznawczych i uzupełnianiu braków edukacyjnych, a dziecko może się uczyć niemal niepostrzeżenie, poprzez zabawę. Regularny trening i podejmowanie wysiłku intelektualnego w formie ciekawych ćwiczeń i zabaw edukacyjnych to także sposób na samodzielne sprawdzanie wiedzy i umiejętności. Sprawdź! Ten zeszyt ćwiczeń jest być może właśnie dla Ciebie! Zajęcia rewalidacyjne. Zeszyt ćwiczeń dla szkoły podstawowej, klasy 4 - 6. Część 1. Doskonalimy logiczne myślenie, rozumowanie, spostrzegawczość i percepcję wzrokowo-słuchową to zbiór zadań, które uczą analitycznego podejścia do postawionego problemu, doskonalą rozumowanie, logiczne myślenie i koncentrację uwagi. Treść ćwiczeń jest dobrana tak, by była bliska uczniom klas 4 - 6 i wspomagała spostrzegawczość, percepcję i pamięć wzrokową oraz słuch fonematyczny. Zeszyt ćwiczeń może być pomocą podczas zajęć rewalidacyjnych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, a także służyć do samodzielnego sprawdzania wiedzy i umiejętnośc
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42803 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42784 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Bliżej Przedszkola.
Bibliogr.
[Objawy zaburzeń percepcji wzrokowej (analizy i syntezy wzrokowej). Objawy zaburzeń percepcji słuchowej (analizy i syntezy słuchowej). Objawy zaburzeń w sferze ruchowej (ze szczególnym zwróceniem uwagi na sprawność manualną).]
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47758 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Teczki zawierają: instrukcję, karty KW-R, karty ASW, karty SFT, karty SPP, karty SS, karty SSP.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52665 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w przedszkolu : percepcja wzrokowa / Dorota Skiba. - Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2017. - 73, [1] strona , [15] kart tablic : ilustracje ; 29 cm.
(Biblioteka Nauczyciela)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52738 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowane karty pracy służą doskonaleniu umiejętności czytania i pisania przez uczniów zarówno podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, jak i w trakcie regularnych zajęć lekcyjnych. Zawierają liczne zadania językowe, w tym ortograficzne i gramatyczne. Szereg kart ma na celu kształtowanie u uczniów umiejętności czytania ze zrozumieniem. Dobór zadań wynika z założenia, że techniki, które kładą nacisk na skrupulatne nauczanie treści szkolnych, oraz podejścia związane z przetwarzaniem informacji są na ogół skuteczniejsze niż metody pośrednie, w których próbuje się ćwiczyć zaburzone procesy utrudniające dzieciom uczenie się. Celem tych ćwiczeń jest zatem to, aby doskonalenie motoryki małej, percepcji wzrokowej i słuchowej dokonywało się w trakcie realizacji treści wynikających z podstawy programowej. Materiały są realizacją podstawy programowej z języka polskiego dla klas IV–VI, ze szczególnym uwzględnieniem treści najczęściej realizowanych przez nauczycieli w klasach IV. Zawierają również ćwiczenia związane z historią, przyrodą i informatyką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 264850 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
[Zbiór ćwiczeń rozwijających zdolności percepcyjne, przeznaczony do pracy z dziećmi zaczynającymi naukę czytania i pisania]
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej