Kompetencja kulturowa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Autor
Podstolec Alicja (1983- )
(1)
Węsierska Katarzyna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4695)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Kompetencja kulturowa
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3718)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3296)
Wychowanie przedszkolne
(3239)
Wychowanie
(2692)
Język angielski
(2349)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2341)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1833)
Sztuka
(1748)
Język rosyjski
(1746)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1683)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1681)
Wychowanie w rodzinie
(1674)
Wojsko
(1656)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1633)
Chemia
(1535)
Kultura
(1431)
Język niemiecki
(1429)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1310)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1265)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1077)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1050)
Nauka
(1047)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(943)
Żydzi
(929)
Uczenie się
(909)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(859)
Dzieci
(851)
Osobowość
(845)
Zarządzanie
(835)
Psychoterapia
(813)
Powieść angielska
(811)
Powieść amerykańska
(795)
Czytelnictwo
(792)
Gry i zabawy
(790)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(780)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(741)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(726)
Teatr polski
(718)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(715)
Turystyka
(712)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(702)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Relacje międzyludzkie
(669)
Rodzice
(668)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Rośliny
(658)
Etyka
(656)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Sport
(632)
Kształcenie
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(610)
Powieść rosyjska
(604)
Postawy
(601)
Temat: czas
2001-0
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Materiały dydaktyczne to pokłosie pierwszego naukowego seminarium studenckiego, które odbyło się 1 czerwca 2011 roku na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.
Bibliogr. po rozdz.
Zawiera: S. 15-29 : Logopedia na lekcjach, czyli o promowaniu właściwych wzorców wymowy w gimnazjum i liceum / Alicja Podstolec.
Zawiera: S. 31-49 : Wczesna interwencja logopedyczna / Ewa Gacka.
Zawiera: S. 51-77 : Promowanie postaw sprzyjających przezwyciężaniu niepłynności mowy u dzieci w wieku przedszkolnym / Hanna Szykowska, Agata Szymura.
Zawiera: S. 79-101 : Percepcja jąkania - doniesienia z badań / Natalia Mocko, Agata Szczepaniak.
Zawiera: S. 105-135 : Postępowanie logopedyczne w dyslalii - opis przypadku / Sylwia Stacha.
Zawiera: S. 137-150 : Terapia dyslalii / Iwona Michalak-Widera.
Zawiera: S. 151-165 : Funkcjonowanie dziecka autystycznego w przedszkolu masowym - opis przypadku / Aurelia Kozieł, Anna Kozieł, Daria Kwiatkowska, Anna Plewnia.
Zawiera: S. 167-180 : Usprawnianie mowy u dzieci i osób dorosłych z zespołem Downa / Katarzyna Babecka, Katarzyna Mrozek.
Zawiera: S. 183-195 : Zawód i status prawny logopedy w Polsce a sytuacja dzieci z zaburzeniami mowy / Agnieszka Płusajska-Otto.
Zawiera: S. 197-210 : Skuteczny logopeda / Barbara Jeziorczak, Anna Chrostek.
Zawiera: S. 211-236 : Logopedzi wobec diagnozy i terapii jąkania wczesnodziecięcego / Katarzyna Węsierska.
Logopedia na lekcjach, czyli o promowaniu właściwych wzorców wymowy w gimnazjum i liceum - artykuł podejmuje zagadnienia profilaktyki logopedycznej prowadzonej na III i IV etapie edukacji. W tekście wskazano potrzebę i wartość zajęć promujących kulturę języka, przeprowadzanych w szkołach gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych (zarówno z punktu widzenia logopedów, jak i prawa oświatowego), ukazano również trudności, jakie może napotkać w tym względzie nauczyciel oraz zaproponowano kilka praktycznych rozwiązań metodycznych.
Wczesna interwencja logopedyczna - w artykule omówiono zagadanienia związane z wczesną interwencją logopedyczną. Przedstawiono w nim jej założenia i uwarunkowania, zaprezentowano podstawy diagnozy i terapii logopedycznej, a także kategorie odbiorców wczesnej interwencji logopedycznej. Oddziaływania logopedyczne zostały ukazane jako część wielospecjalistycznej i kompleksowo rozumianej wczesnej interwencji, w której oddziaływania profesjonalistów są połączone z oddziaływaniami rodziców dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy lub dzieci zagrożonych ich wystąpieniem.
Promowanie postaw sprzyjających przezwyciężaniu niepłynności mowy u dzieci w wieku przedszkolnym: W artykule zostały zaprezentowane wyniki badań sondażowych nad poziomem wiedzy rodziców/opiekunów dzieci w wieku przedszkolnym, na temat zjawiska jąkania wczesnodziecięcego. Analizę wyników badań poprzedza teoretyczne wprowadzenie w tematykę wczesnej dysfluencji. Zwrócono szczególną uwagę na na charakterystyczne dla okresu wczesnego dzieciństwa wyzwania rozwojowe i związane z tym niepłynności w mowie. Dodatkowo poruszona została kwestia odróżnienia rozwojowej niepłynności mowy od jąkania wczesnodziecięcego. Zaakcentowano konieczność działań profilaktycznych, których celem byłoby promowanie postaw redukujących niepłynności w mowie kilkuletnich dzieci. Zawiera kwestionariusz ankiety do badań sondażowych.
Percepcja jąkania - doniesienia z badań: Artykuł powstał w oparciu o badania diagnostyczne przeprowadzone w środowisku akademickim różnych kierunków wybranych wyższych uczelni w Polsce, a dotyczące stereotypów w pojmowaniu jąkania i możliwości wpływu kierunku studiów respondentów na wybrane odpowiedzi. Praca daje możliwość zestawienia i porównania poglądów młodych Polaków, może przy tym stanowić wstęp do szerszej dyskusji na temat ogólnego pojmowania jąkania jako zaburzania mowy, wiedzy o nim i świadomości możliwości pomocy.
Postępowanie logopedyczne w dyslalii - opis przypadku: Artykuł poświęcony jest problematyce wad wymowy - dyslalii. Poprawne wypowiadania się jest niezbędnym elementem prawidłowej komunikacji. Zaburzenia artykulacji powodują znaczne utrudnienia w porozumiewaniu się. Wśród zaburzeń mowy dyslalie stanowią największy odsetek. Problemy te dotyczą nie tylko dzieci, ale także osób dorosłych. Zmniejszanie rozpowszechniania występowania dyslalii w populacji wymaga nie tylko skutecznej terapii, lecz również odpowiednich działań o charakterze profilaktycznym. W artykule - w oparciu o studium przypadku - zostało zaprezentowane postępowanie logopedyczne oraz przykładowe ćwiczenia wykorzystywane w terapii wad artykulacyjnych. Zawiera ankietę dla logopedów.
Terapia dyslalii: Artykuł przedstawia poglądy specjalistów z kręgu logopedii na zjawisko dyslalii, tj. zaburzeń mowy popularnie określanych mianem wad wymowy, i jej terapię.
Funkcjonowanie dziecka autystycznego w przedszkolu masowym - opis przypadku: W artykule przedstawiono, w sposób syntetyczny, podstawową wiedzę na temat autyzmu. Studium przypadku dziecka autystycznego funkcjonującego w przedszkolu masowym powstało w efekcie bezpośrednich obserwacji, jak również w efekcie współpracy z nauczycielami przedszkola. Autorki opisują konsekwencje wynikające z uczęszczania dziecka z głębokimi zaburzeniami rozwoju do przedszkola masowego.
Usprawnianie mowy u dzieci i osób dorosłych z zespołem Downa: Przedmiotem artykułu jest próba wyjaśnienia, czym jest zespół Downa oraz jakie czynniki wpływają na nierównomierny stopień rozwoju mowy u dzieci dotkniętych ZD. Autorki zwracają także uwagę na problemy językowe i komunikacyjne u osób dorastających oraz dorosłych z ZD. Podano także wskazówki dotyczące wspierania rozwoju i usprawniania mowy w dzieciństwie oraz życiu dorosłym osób z ZD.
Zawód i status prawny logopedy w Polsce a sytuacja dzieci z zaburzeniami mowy: W artykule przedstawiono początki kształcenia logopedów w Polsce, zwracając jednocześnie uwagę na współczesne formy kształcenia adeptów tego zawodu w naszym kraju. Wymieniono akty prawne regulujące zatrudnienie i zadania logopedów. Przedstawiono także wnioski z badań własnych dotyczących sytuacji zawodowej i poziomu potrzeb zawodowych logopedów, zastanawiając się, co należy zrobić, aby zmienić kształt opieki logopedycznej w Polce.
Skuteczny logopeda: Artykuł opisuje relację, jaka tworzy się między logopedą a pacjentem oraz przedstawia determinanty skutecznej pracy terapeuty mowy.
Logopedzi wobec diagnozy i terapii jąkania wczesnodziecięcego: Artykuł prezentuje analizę wyników badań sondażowych na temat percepcji przez logopedów zagadnień dotyczących diagnozy i terapii jąkania wczesnodziecięcego. We wstępie zostały zarysowane ramy zjawiska niełynności mówiania u małych dzieci z uwzględnieniem profilaktyki, wczesnej identyfikacji problemu oraz diagnozy i terapii. Następnie zostały zaprezentowane i omówione wyniki badań ankietowych, których celem było rozpoznanie opinii logopedów na ten temat. Autorka zwraca uwagę na praktyczny cel prowadzonych badań, którym było aktywizowanie środowiska logopedów i propagowanie treści związanych ze skutecznością postępowania logopedycznego w jąkaniu wczesnodziecięcym.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej