Orff, Carl (1895-1982)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(13)
Forma i typ
Artykuły
(8)
Publikacje informacyjne
(3)
Książki
(2)
Autor
Lewicka Ewa
(2)
1
(1)
Boszczyk Marta
(1)
Fronczak Joanna
(1)
Grzybowska Adela
(1)
Gwizdalanka Danuta
(1)
Jąder Mariola
(1)
Klim-Klimaszewska Anna
(1)
Kondracka-Zielińska Anna
(1)
Markowska Alina
(1)
Piotrowska Anna
(1)
Tarapata Ewa
(1)
Tarczyński Jacek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Odbiorca
Nauczyciele muzyki
(1)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4689)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Orff, Carl (1895-1982)
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3714)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3288)
Wychowanie przedszkolne
(3236)
Wychowanie
(2684)
Język angielski
(2343)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2339)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1743)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1682)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1682)
Wychowanie w rodzinie
(1669)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1632)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1426)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1309)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1263)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1075)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1051)
Nauka
(1047)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(927)
Uczenie się
(908)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(854)
Dzieci
(847)
Osobowość
(841)
Zarządzanie
(834)
Powieść angielska
(811)
Psychoterapia
(809)
Powieść amerykańska
(795)
Gry i zabawy
(790)
Czytelnictwo
(789)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(779)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(739)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(719)
Teatr polski
(717)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(715)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(701)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Relacje międzyludzkie
(660)
Rośliny
(658)
Etyka
(654)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(606)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(599)
Temat: dzieło
Dziadek, babcia i koziołek
(1)
Rachunki na wesoło
(1)
Łąka
(1)
Temat: czas
2001-0
(1)
Gatunek
Bibliografia
(3)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(2)
Scenariusze zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
13 wyników Filtruj
Brak okładki
Brak okładki
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Magia muzyki. Muzyka a słowo / Danuta Gwizdalanka. W: Wychowanie Muzyczne. - R. 56, nr 5 (2012), s. 13-20.
Dokument nadrzędny: Wychowanie Muzyczne.
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 127-131.
Zawiera: Rozdział I Efektywność - warunki efektywnego uczenia się: Czynniki zewnętrzne - egzogenne (środowiskowe), Czynniki wewnętrzne - endogenne (tkwiące w dziecku), Co ułatwia uczenie się?
Zawiera: Rozdział II Efektywne metody pracy z dziećmi: Metoda projektów (Historie starych fotografii, Cztery poru roku), Metoda projektowania okazji edukacyjnych (Scenariusz zabawy "Kolorowa łąka", Kto pomoże Nieumiałkowi?), Metoda story-line, Konstrukcja scenariusza (Zalety pracy metodą story-line, Poszukujemy zaginionych bajek, Forma opowieści ruchowej, Wakacyjna wyprawa), Metoda synektyki, Metoda pytań, Metody zabawowe, Gry edukacyjne (Gra motywacyjno-wychowawcza, Gry czytelniczy, zespołowe, Konkursy i gry zespołowe, Quiz "Pytanie za pytanie", Opowiadamy bajki metodą Carla Orffa, Stara bryczka rodzinna, Odwiedzamy planety i wyspy, Rysowana bajeczka, Wiosenna wycieczka - bajka z zadaniami), Metoda ośrodków zainteresowań, Metody ewaluacyjne (Drzewko, Pogoda, Termometr uczuć, Krąży słoik, Zadania prawdziwe i fałszywe, Pytanie za pytanie).
Zawiera: Rozdział III Techniki pracy jako narzędzia efektywnych działań z dziećmi: Techniki twórczego rozwiązywania problemów (Małe ludziki, Paradoksalna burza mózgów, Metody projektowania idealnego, Rozwiązywanie problemów drogą skojarzeń, Identyfikacja z obiektem, Rozwiązywanie problemów drogą analogii, Techniki skojarzeniowe, Prowokacje "po" jako narzędzie stymulujące myślenie - myślenie poboczne), Techniki przyśpieszonego uczenia się (Mind-mapping - mapy pamięci, mentalne, myślowe, Łańcuchowa metoda skojarzeń, Zakładkowa metoda zapamiętywania - haki pamięciowe), Techniki dyskusyjne (Dyskusja w kawiarni, Metaplan, Słoneczko, Karty dyskusyjne, Sześć kapeluszy - myślące kapelusze, Dyskusja panelowa zwana dyskusją ekspertów lub obserwowaną, 5 z 15 z elementami dyskusji wielokrotnej, Piramida priorytetów, Poker kryterialny, Twoje - moje argumenty, Decyzja należy do ciebie, Obcy przybysz - technika naiwnych pytań, Debata za i przeciw, Graffiti, Spór z obroną grupy, Przewód sądowy, Kula śniegowa 2 X 4 X 8, Zgadzam się - nie zgadzam się, Wybory, Metoda 66, Monika, Jan, Anna, Cebula - łożysko kulkowe, Przesłuchanie, Drzewko decyzyjne), Wywiad (Wywiad z partnerem, Wywiad z grupą).
Zawiera: Rozdział IV Efektywne formy organizacyjne w pracy z dziećmi: Uczymy się - uczymy innych, Praca w obwodach stacyjnych, Praca w kącikach badawczo-poznawczych, Portfolio.
Motywacja i kompetencje nauczycieli kluczem do efektywnego nauczania. Podział kompetencji według H. Hamer: kompetencje specjalistyczne, kompetencje dydaktyczne, kompetencje psychologiczne. Prawidłowe komunikowanie się i umiejętność motywowania do pracy uczniów determinantami jakości pracy nauczyciela. Efektywne metody pracy nauczyciela. Techniki pracy umysłowej. Formy pracy z dzieckiem, Tworzenie atmosfery pracy.
Model efektywnego uczenia się oparty na współdziałaniu nauczyciela z dzieckiem według H. Hamer. Tzw. cykl D. Kolba (fazy całościowego procesu uczenia się według D. Kolba, Stożek Dale'a). Znajomość strategii uczenia się.
Zawiera przykłady zastosowania projektów w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym: Przebieg uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka, Cztery pory roku. zawiera także: scenariusz zabawy "Kolorowa łąka" na podstawie wiersza M. Buczkówny "Łąka", scenariusz cyklu zabaw o charakterze matematycznym inspirowanych wierszami ze zbioru H. Szayerowej "Rachunki na wesoło" - Kto pomoże Nieumiałkowi?
Metoda story line. Konstrukcja scenariusza. Zalety pracy metoda story line. Scenariusz zajęć z dziećmi pięcio-sześcioletnimi: "Poszukujemy zaginionych bajek. Forma opowieści ruchowej". Scenariusz zajęć dla starszych dzieci "Wakacyjna wyprawa".
Metoda synektyki - zasady pracy, etapy pracy metodą. Rodzaje analogii (prosta, personalna, symboliczna, fantastyczna).
Metoda pytań.
Metody zabawowe. Definicja zabawy według J. Huizinga i S. Szumana.
Gry edukacyjne. Scenariusz gry motywacyjno-wychowawczej "Bank sukcesów" do zastosowania w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym. Przykłady gier czytelniczych i zespołowych: Tworzymy nowe wyrazy z wyrazu bazy, Gra w sylaby, Targ liter, Zabawa w chowanego - gdzie się schowały: Ola, Jola, Ula, Ela?, Aliteracje - "ko" na początku wyrazu, Tworzenie nowego wyrazu przez przestawienie litery, Tworzenie nowych wyrazów z podanych liter, Anagramy, czyli te same litery - inne wyrazy, Kupujemy obrazki za literki alfabetu, Rodziny wyrazowe, Grupujemy wyrazy, Identyfikacja wyrazów. Konkursy i gry zespołowe: "Eko-przyroda". Konkurs zespołowy z elementami dyskusji. Gra dyskusyjna "Biuro matrymonialne". Gra dyskusyjna "Dziwne powiedzonka". Quiz "Pytanie za pytanie. Zabawa ekologiczna "Jak postąpić?". Opowiadamy bajki metodą Carla Orffa: scenariusze zajęć "Dwa Kapturki", "Leśna przygoda", "Stara bryczka rodzinna", "Odwiedzamy planety i wyspy", "Rysowana bajeczka", "Wiosenna wycieczka - bajka z zadaniami".
Metoda ośrodków zainteresowań.
Metody ewaluacyjne: Drzewko, Pogoda, Termometr uczuć, Krąży słoik, Zdania prawdziwe i fałszywe, Pytanie za pytanie.
Techniki twórczego rozwiązywania problemów. "Problemy" według J. Krzyżewskiej. Podano innowacyjne i kreatywne przykłady pracy z dziećmi opartych na pracy binarnej (w parach) lub w małych grupkach: Małe ludziki, Paradoksalna burza mózgów, Metoda projektowania idealnego, Rozwiązywanie problemów droga skojarzeń, Rozwiązywanie problemów droga analogii (etapy pracy), techniki skojarzeniowe, Prowokacje "po" jako narzędzie stymulujące myślenie.
Techniki przyśpieszonego uczenia się: mind-mapping, Łańcuchowa metoda skojarzeń, zagadkowa metoda zapamiętywania - haki pamięciowe.
Techniki dyskusyjne: definicja dyskusji, zalety metody. Przykłady zastosowania techniki dyskusji na zajęciach. Podano cele i przebieg zajęć z zastosowaniem następujących metod: dyskusja w kawiarni, metaplan, słoneczko, karty dyskusyjne, sześć kapeluszy (myślące kapelusze), dyskusja panelowa, 5 z 15 z elementami dyskusji wielokrotnej, piramida priorytetów, poker kryterialny, Twoje - moje argumenty, Decyzja należy do ciebie, Obcy przybysz (technika naiwnych pytań), debata za i przeciw, graffiti, spór z obraną grupy, przewód sądowy, kula śniegowa, zgadzam się - nie zgadzam się, wybory, metoda 66, Monika, Jan, Anna, cebula, przesłuchanie, drzewko decyzyjne, wywiad.
Zainteresowania dzieci podstawą organizacji zajęć zespołowych i w grupach. Przedstawiono przykłady działań z dziećmi: Uczymy się - uczymy innych, Praca w obwodach stacyjnych, Praca w kącikach badawczo-poznawczych, Portfolio.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Steiner, Rudolf (1861-1925) Montessori, Maria (1870-1952) Freinet, Celestyn (1896-1966) Orff, Carl (1895-1982) Kniess, Alfred Sherborne, Veronika (1922-1990) Dennison, Paul Kniess, Maria Knill, Marianne Knill, Christopher Thulin, Gotfryd Jaques-Dalcroze, Emile (1865-1950) Gordon, Edwin, E. Strauss, Batti Ayres, Jean Tymichowa, Hana Frostig, Marianne Dziamska, Dorota Doman, Glenn Gruszczyk-Kolczyńska, Edyta Przyłubska, Ewa Przyłubski, Feliks Matera, Helena Bogdanowicz, Marta (1943 - ) Pye, Wendy Rocławski, Bronisław Majchrzak, Irena (1927-2011) Arciszewska, Ewa Wychowanie przedszkolne Szkolnictwo i oświata Przedszkola Przedszkola specjalne Grupy integracyjne Dziecko w wieku przedszkolnym Procesy poznawcze Zabawa Zabawa zob. też Gry i zabawy Zabawy ruchowe Zabawy tropiące Zabawy konstrukcyjne Zabawy tematyczne Zabawy dydaktyczne Zabawy badawcze Zabawy teatralne Twórczość plastyczna Grupa wiekowa Grupa rówieśnicza Grupa przedszkolna wychowanie przedszkolne Adaptacja do przedszkola Adaptacja społeczna Rodzice a przedszkola Nauczyciele przedszkoli a rodzice Pedagogika przedszkolna Zasada zaspokajania potrzeb dziecka Zasada aktywności Zasada indywidualizacji Zasada integracji Gotowość szkolna Dojrzałość szkolna Nauczyciele przedszkoli Pomoc przedszkolna Innowacje pedagogiczne Metoda ekspresji ruchowej Carla Orffa Metoda gimnastyki rytmicznej Alfreda i Marii Kniessów Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne Kinezjologia Edukacyjna Paula E. Dennisona Joga Metoda Marianne i Christophera Knillów Metoda opowieści ruchowej Józefa Gotfryda Thulina Eurytmia Areobik Metoda Emila Jaquesa-Delcroze'a Zajęcia umuzykalniające metodą Edwina E. Gordona Metoda aktywnego słuchania muzyki Batti Strauss Bajkoterapia Muzykoterapia Relaksacja Metoda projektów Konstruowanie gier planszowych Techniki Celestyna Freineta Metoda Marii Montessori Programowanie neurolingwistyczne Metoda Integracji Sensorycznej Jean Ayres Metoda Hany Tymichowej Program Marianne Frostig rozwijający percepcję wzrokową Edukacja przez ruch Doroty Dziamskiej Metoda Glenna Domana Metoda Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej Metoda analityczno-syntetyczna Ewy i Feliksa Przyłubskich Metoda barwno-dźwiękowa Heleny Metery Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz Metoda naturalnej nauki języka Wendy Pye Metoda fonetyczno-barwna Bronisława Rocławskiego Metoda wprowadzania pisma Ireny Majchrzak Metoda Ewy Arciszewskiej Innowacje programowe
Zawiera: WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE WE WSPÓŁCZESNYM SYSTEMIE OŚWIATY NA TLE RYSU HISTORYCZNEGO: Rys historyczny wychowania przedszkolnego w Polsce. Współczesna koncepcja wychowania przedszkolnego. Wychowanie przedszkolne w zreformowanym systemie edukacji narodowej. Placówki wychowania przedszkolnego w Polsce. Wychowanie przedszkolne w krajach Unii Europejskiej ; BIOPSYCHICZNE POSTAWY WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO: Granice chronologiczne wieku przedszkolnego. Rozwój fizyczny i motoryczny dziecka w wieku przedszkolnym. Rozwój psychiczny dziecka w wieku przedszkolnym. Procesy poznawcze dzieci w wieku przedszkolnym. Rozwój emocjonalno-społeczny dziecka w wieku przedszkolnym. Podstawowe formy działalności dziecka w wieku przedszkolnym. Niektóre zaburzenia występujące u dzieci w wieku przedszkolnym. Stymulowanie rozwoju dzieci w przedszkolu ; PODSTAWY FUNKCJONOWANIA PRZEDSZKOLA: Założenia i organizacja placówek przedszkolnych. Uwarunkowania prawne funkcjonowania przedszkola. Statut przedszkola. Programy wychowania w przedszkolu ; ORGANIZACJA ŚRODOWISKA PRZEDSZKOLNEGO: Struktura grupy wiekowej. Zagospodarowanie i wyposażenie sali przedszkolnej. Organizacja dnia pobytu i zajęć dzieci w przedszkolu. Funkcjonowanie dziecka w grupie przedszkolnej. Środowisko przedszkolne a adaptacja dziecka do przedszkola. Współpraca środowiska przedszkolnego i rodzinnego w procesie wychowawczo-dydaktycznym. Współpraca przedszkola ze środowiskiem społecznym ; DZIAŁALNOŚĆ PEDAGOGICZNA PRZEDSZKOLA: Proces wychowania w przedszkolu. Cele wychowania przedszkolnego. Funkcje i zadania przedszkola. Zasady pracy pedagogicznej z dziećmi w wieku przedszkolnym. Formy organizacyjne pracy wychowawczej w przedszkolu. Planowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej. Dokumentacja przedszkola. Integracja elementów procesu edukacji w przedszkolu ; TREŚCI PROGRAMOWE WYCHOWANIA W PRZEDSZKOLU: Struktura i zakres treści programowych w przedszkolu. Treści edukacji polonistycznej. Treści edukacji matematycznej. Treści edukacji przyrodniczej. Treści wychowania estetycznego. Treści wychowania społeczno-moralnego. Treści wychowania zdrowotnego ; PRZYGOTOWANIE DZIECI DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE: Gotowość szkolna. Gotowość dziecka przedszkolnego do nauki czytania. Gotowość dziecka przedszkolnego do nauki pisania. Przygotowanie dzieci pięcioletnich do podjęcia obowiązków ucznia; NAUCZYCIEL WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO: Cele i zadania działalności pedagogicznej nauczycieli przedszkola. Podstawowe funkcje nauczyciela przedszkola. Pedagogiczna podstawa nauczyciela przedszkola. Przygotowanie nauczyciela przedszkola do pracy z dziećmi. Warsztat pracy nauczyciela przedszkola. Kształcenie nauczycieli wychowania przedszkolnego. Pomoc przedszkolna ; INNOWACJE PEDAGOGICZNE W EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ: Istota innowacji pedagogicznych. Uwarunkowania pracy innowacyjnej w przedszkolu. Innowacje organizacyjne. Innowacje metodyczne. Innowacje programowe. Certyfikaty jakości. Wizja przedszkola przyszłości ; WYBRANE PRZYKŁADY ROZWIĄZAŃ METODYCZNYCH: Scenariusze zajęć tradycyjnych. Scenariusze zajęć z edukacji matematycznej. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem Metody Dobrego Startu. Scenariusze zajęć z edukacji ekologicznej. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Rudolfa Labana. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Carla Orffa. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Alfreda i Marii Kniessów. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem elementów metody Weroniki Sherborne. Scenariusz zajęć z wykorzystaniem metody Kinezjologii Edukacyjnej Paula E. Dennisona. Scenariusze zajęć poszerzających treści zalecane w Podstawie programowej wychowania przedszkolnego. Scenariusz zajęć w Przedszkolu wirtualnym.
Zawiera scenariusze zajęć: "Zabawy z czarodziejem na ulicy Śmiesznej" (z wykorzystaniem wiersza Hanny Szayerowej "Ulica Śmieszna", Juliana Tuwima "Lokomotywa", rysunków Danuty Muszyńskiej-Zamorskiej, "Borowiki i muchomory", "Powracające ptaki. Ćwiczenia słownikowo-gramatyczne na podstawie wiersza Powroty", "Zwierzęta z wiejskiego podwórka". Inscenizacja", "Najbliższa rodzina i mój dom", "Mieszkańcy różnych stron świata", "Zabawa matematyczna "Połącz w pary", "Zabawa dydaktyczna - Czytam, układam i odtwarzam rytmy", "Jesień w sadzie", "Opracowanie piosenki Wlazł kotek na płotek", "Opracowanie piosenki pt. Rybki", "Zimowe zabawy z piosenką pt. Tak się zachmurzyło", "Barwy i głosy przyrody", "Mam w przyrodzie przyjaciela", "Wielkie sprzątanie świata", "Kozucha-Kłamczucha (z wykorzystaniem metody R. Labana), "Jakie dary niesie jesień w lesie" (z wykorzystaniem metody Carla Orffa), "Tajemnicza podróż do krainy czarów", "Ćwiczenia zwinności i koordynacji ruchów", (z wykorzystaniem metody A. i M. Kniessów), "Kochane słoneczko - opracowanie piosenki Metodą Dobrego Startu", "Przygotowania świąteczne" (z wykorzystaniem metody Kinezjologii Edukacyjnej P. Dennisona), "Jesienne kołysanki", "W kosmicznej przestrzeni", "Wspomnienia z wakacji", "Poznajemy zasady ruchu drogowego", "Kolorowy świat wokół nas" (z wykorzystaniem metody naturalnej nauki języka), "Dom" ( w oparciu o Metodę Dobrego Startu), "Utrwalenie umiejętności posługiwania się nazwami kolejnych dni tygodnia w oparciu o wiersz Tadeusza Śliwiaka pt. Siedem dni tygodnia", "Bałwanki - przeliczanie liczebności zbioru w zakresie od 1 do 6", "Dodawanie i odejmowanie liczb naturalnych w zakresie od 1 do 10", "Pyły, pyłki, zapylone powietrze", "Z pracowni do galerii - szukamy dreszczyku emocji w malarstwie, muzyce i ruchu" (z wykorzystaniem metody R. Labana", "Patrzę na świat oczami ekologa - badam, doświadczam, analizuję", "Szczęśliwi czasu nie mierzą", "W egipskiej świątyni".
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera zarówno publikacje dotyczące biografii Carla Orffa, Batii Strauss, jak i ich metody edukacji muzycznej - pozycje zwarte i ciągłe. Rytmika ogólnie - pozycje zwarte.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej