Psychologia pozytywna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(18)
Forma i typ
Książki
(11)
Publikacje fachowe
(9)
Artykuły
(6)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje naukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(14)
wypożyczone
(3)
tylko na miejscu
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(3)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(4)
Końskie - wypożyczalnia
(2)
Opatów - wypożyczalnia
(1)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(1)
Pińczów - wypożyczalnia
(1)
Pińczów - czytelnia
(2)
Sandomierz - wypożyczalnia
(1)
Staszów - wypożyczalnia
(3)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(2)
Autor
Ciarrochi Joseph
(2)
Czerw Agnieszka
(2)
Hayes Louise L
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Babiarz Mirosław (pedagog)
(1)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna Autor
(1)
Boniwell Ilona
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Czupała Hubert
(1)
Dudek Joanna (psycholog)
(1)
Grabarczyk Elżbieta
(1)
Greenberger Dennis
(1)
Izotovs Alexander
(1)
Janicka Iwona (psycholog)
(1)
Janicka-Darol Joanna
(1)
Janus Edyta
(1)
Jastrzębski Mariusz
(1)
Koltuska-Haskin Barbara
(1)
Kossakowska Marlena
(1)
Kryś Kuba
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Miniszewska Joanna
(1)
Nowakowska Marta
(1)
Padesky Christine A
(1)
Trzcińska-Hildebrandt Agata
(1)
Łukaszewski Wiesław (1940- )
(1)
Śliwiński Przemysław
(1)
Świderski Filip
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
Kraj wydania
Polska
(18)
Język
polski
(18)
Odbiorca
Psycholodzy
(4)
Psychoterapeuci
(4)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dorośli
(1)
Młodzież
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4689)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Psychologia pozytywna
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3715)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3288)
Wychowanie przedszkolne
(3236)
Wychowanie
(2684)
Język angielski
(2343)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2339)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1743)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1682)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1682)
Wychowanie w rodzinie
(1669)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1632)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1426)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1309)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1263)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1074)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1051)
Nauka
(1047)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(927)
Uczenie się
(908)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(854)
Dzieci
(847)
Osobowość
(841)
Zarządzanie
(834)
Powieść angielska
(811)
Psychoterapia
(809)
Powieść amerykańska
(795)
Gry i zabawy
(790)
Czytelnictwo
(789)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(779)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(739)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(719)
Teatr polski
(717)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(715)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(701)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Relacje międzyludzkie
(661)
Rośliny
(658)
Etyka
(654)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(606)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(599)
Temat: czas
2001-
(3)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Przybysławice (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Artykuł problemowy
(6)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(5)
Artykuł z czasopisma fachowego
(4)
Poradnik
(4)
Monografia
(2)
Opracowanie
(1)
Raport z badań
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(14)
Medycyna i zdrowie
(4)
Rozwój osobisty
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
18 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Dom Dziecka (Przybysławice) Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Powiatu Krakowskiego Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 (Kielce) Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie Poradnia Wychowawczo-Zawodowa Powiau Krakowskiego Dziecko niepełnosprawne Rozwój integralny Psychologia humanistyczna Psychologia personalistyczna Psychologia pozytywna Dobrostan psychiczny Samoakceptacja Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Niepełnosprawni Niepełnosprawni fizycznie Niepełnosprawni umysłowo Głusi Niedowidzący Niedosłyszący Niewidomi Stereotypy Stygmatyzacja społeczna Specjalne potrzeby edukacyjne Specjalne potrzeby edukacyjne zob. też Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Specjalne potrzeby edukacyjne zob. też Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi a rodzina System Rodzina Przemoc w rodzinie Alkoholizm a rodzina Dziecko Rodzina a dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Pedagodzy specjalni Dziecko z zaburzeniami Zabawa Dziecko w wieku wczesnoszkolnym Patologia społeczna Alkoholizm Uzależnienia Narkomania Sekty Agresja Pedofilia Kazirodztwo Pornografia Prostytucja Samouszkodzenia Domy dziecka Domy dziecka a Dziecko o specjalnych potrzebach edukacyjnych Rozwój umysłowy a rodzina Rozwój umysłowy Wychowankowie domów dziecka Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Poradnictwo zawodowe Dziecko niepełnosprawne intelektualnie Skala Dojrzałości Społcznej Edgara Dolla Metoda PAC Gunzburga Ja (psychol.) Młodzież Dysleksja i dysgrafia Rozwój psychomotoryczny Dziecko niedowidzące Niepełnosprawność sprzężona Niepełnosprawni ruchowo Nauczyciele Studenci pedagogiki specjalnej Uczniowie klas początkowych Tesr Ravena Uczniowie szkół podstawowych Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych Uczniowie gimnazjów Studenci Dziecko niepełnosprawne umysłowo Terapia pedagogiczna Uczniowie z dysleksją Uczniowie nauczania początkowego Dziecko z niepełnosprawnością sprzężoną Kompetencja komunikacyjna Niepełnosprawność głęboka Niepełnosprawność wieloraka Psychomotoryka Aktywność ruchowa Analiza transakcyjna Niepełnosprawność intelektualna Studium przypadku Kielce (woj. świętokrzyskie) Przybysławice (woj. lubelskie) Kraków (woj. małopolskie)
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Zawiera: S. 21-44 : Rozwój integralny dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z perspektywy teoretycznych założeń psychologii pozytywnej / Władysława Pilecka.
Zawiera: S. 45-72 : Wymiar osobowy relacji pomocowej w kontekście niepełnosprawności / Franciszek Wojciechowski, Sylwia Opozda-Suder.
Zawiera: S. 73-98 : Bon Ton jako filozofia wewnętrznego ładu i kultury postaw a przełamywanie stereotypów w relacjach z osobami niepełnosprawnymi / Marzena Dycht.
Zawiera: S. 99-124 : Rodzina jako system naturalny w kontekście rozwoju integralnego dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Marian Zdzisław Stepulak.
Zawiera: S. 127-148 : Sens i satysfakcja w pracy z osobami niepełnosprawnymi / Marzena Dycht.
Zawiera: S. 149-172 : Naturalne potrzeby dzieci w kontekście rozwoju integralnego / Anna Bujnowska, Agnieszka Lasota.
Zawiera: S. 173-196 : Ekonomiczno-społeczne uwarunkowania rozwoju umysłowego dzieci w wieku wczesnoszkolnym / Agata Jopkiewicz, Katarzyna Krzystanek.
Zawiera: S. 197-216 : Wybrane zagadnienia patologii rodziny, w kontekście oddziaływań na rozwój integralny dziecka / Andrzej Kobiałka.
Zawiera: S. 217-254 : Patologie nieletnich i ich oblicza / Antoni Kasprzycki.
Zawiera: S. 255-288 : Dom dziecka jako środowisko stymulujące rozwój wychowanków o szczególnych potrzebach edukacyjnych / Halina Bejger.
Zawiera: S. 289-318 : Zintegrowana opieka nad dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na przykładzie działalności Specjalistycznej poradni psychologiczno-pedagogicznej powiatu krakowskiego / Patrycja Kozera-Mikuła.
Zawiera: S. 321-345 : Znaczenie wspomagania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w sferze emocjonalno-społecznej / Bożena Sidor-Piekarska.
Zawiera: S. 347-374 : Wspomaganie rozwoju stanów Ja młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną lekkiego stopnia przez zmierzone oddziaływania psychoedukacyjne / Anna Ozga.
Zawiera: S. 375-400 : Wspomaganie rozwoju integralnego dzieci z ryzykiem dysleksji - komunikat z badań / Jolanta Skowrońska.
Zawiera: S. 401-431 : Rozwój psychosomatyczny a osiągany poziom gotowości do nabywania kompetencji komunikacyjnej u dzieci z diagnozą głębokiej, wielorakiej niepełnosprawności / Elżbieta M. Minczakiewicz.
Zawiera: S. 433-461 : Usprawnienie widzenia dzieci słabo widzących - modele oceny i programy wspomagania rozwoju / Marzena Dycht.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33556 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 29368 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowa książka autorów bestsellera "W pułapce myśli - dla nastolatków".
Bibliografia na stronie [167].
Większość nastolatków czuje presję nierealnych standardów wyznaczanych przez kulturę, media, rówieśników, rodziców, szkołę. Chociaż dobrze jest dążyć do tego, by stawać się coraz lepszym, to łatwo zatracić w tym procesie siebie i swoje marzenia. Chcąc być lubiane i akceptowane, nastolatki często dostosowują się do oczekiwań innych ludzi, nawet jeśli te nie są zgodne z ich przekonaniami. Aby zyskać aprobatę rówieśników, rezygnują z tego, co dla nich ważne, i obawiają się wyrażać własne opinie, stając się podatne na różne wpływy. W tym trudnym okresie nie pomagają też rodzice, którzy często decydują za swoje dzieci, jakie pasje mają rozwijać, na jakie zajęcia dodatkowe uczęszczać, do jakiej szkoły iść. To wszystko wywołuje w młodych ludziach wrażenie, że życie siłą pcha ich w różnych kierunkach, ale żaden nie jest tym, w którym oni chcieliby podążać.[nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29458 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 260245, 260244 (2 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 31016 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31069 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The thriving adolescent : using acceptance and commitment therapy and positive psychology to help teens manage emotions, achieve goals, and build connection. Na okładce i grzbiecie: Model DNA-V.
Bibliografia na stronach 362-374. Indeksy.
Nastolatki jednego dnia mogą doświadczać intensywnych i zupełnie przeciwstawnych uczuć: euforii i przygnębienia, poczucia przynależności do grupy rówieśniczej i poczucia wykluczenia z niej, entuzjazmu i zniechęcenia, brawury i lęku, wiary w siebie i zwątpienia we własne możliwości. Odczuwają silny stres, ponieważ brakuje im umiejętności potrzebnych do radzenia sobie z przytłaczającymi emocjami oraz nawiązywania satysfakcjonujących relacji. Przedstawiony w książce model pracy z młodzieżą (DNA-V) łączy założenia terapii akceptacji i zaangażowania oraz psychologii pozytywnej z najnowszą wiedzą naukową na temat procesów rozwojowych. Jest to całościowy program pokazujący, jak pomóc młodym ludziom odkryć i rozwijać własne mocne strony, radzić sobie z trudnymi emocjami oraz przełamywać negatywne wzorce myślenia. Zaprezentowane narzędzia pomagają wykształcić umiejętności psychologiczne, które pozwolą młodym osobom zaangażować się w działania zgodne z własnymi wartościami, osiągnąć stawiane sobie cele, w pełni zrealizować swój potencjał oraz zbudować pozytywne relacje z rówieśnikami i rodziną. Umiejętności te ułatwią im przejście przez trudny okres dojrzewania. Zaprezentowana wiedza została zilustrowana przykładami i opisami przypadków. Książka zawiera zestaw przydatnych materiałów, takich jak formularze i karty pracy, a także ćwiczenia i rady dotyczące dostosowania technik do indywidualnych potrzeb nastolatka. Autorzy wyjaśniają też, jak zorganizować pracę w dużych grupach i klasach szkolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33223 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 566-649
Zawiera: Część I. Człowiek w systemie rodziny.
Zawiera: Rozdział 1. Rodzina w ujęciu systemowym / Waldemar Świętochowski.
Zawiera: Podstawowe zasady teorii sytemów. Struktura systemu rodziny (granice w systemie rodziny, podsystemy, role i pozycje w rodzinie). Procesy sytemowe w rodzinie (indywiduacja, komunikacja, "logika" systemu rodziny: homeostaza funkcjonalna. Zadania rodziny w kolejnych fazach rozwojowych. Wspólnota i ciągłość. W kierunku rodziny funkcjonalnej. Wskazówki praktyczne.
Zawiera: Rozdział 2. Specyfika komunikacji interpersonalnej w rodzinie ujmowanej jako system / Barbara Harwas-Napierała.
Zawiera: Modele komunikacji interpersonalnej (jednostronny i dwustronny model komunikacji, relacyjny model komunikacji). Podstawowe uwarunkowania komunikacji w rodzinie (podmiotowe i pozapodmiotowe). Rozwojowe zmiany komunikacji w systemie rodziny (komunikacja w podsystemie małżeńskim, zmiany rozwojowe komunikacji w podsystemie rodzicielskim, komunikacja w podsystemie rodzeństwa). Warunki kształtowania prawidłowej komunikacji (kształtowanie umiejetności usprawniających komunikację rodzinną).
Zawiera: Rozdział 3. Narracje rodzinne / Elżbieta Dryll.
Zawiera: Rodzina jako nisza semantyczna. Geneza treści rodzinnych narracji (tradycja, przekaz międzypokoleniwoy, historia życia rodziny nuklearnej, dlaczego ważne jest badanie narracji rodzinnych).
Zawiera: Rozdział 4. Role i funkcje rodziny / Katarzyna Walęcka-Matyja.
Zawiera: Współczesne ujęcie roli rodziny. Kierunki przemian współczesnej rodziny a role i funkcje rodzinne. Role w systemie rodziny. Funkcje rodziny. Psychospołeczne uwarunkowania funkcji rodziny.
Zawiera: Rozdział 5. Modele funkcjonowania rodziny. Style wychowania / Hanna Liberska, Mirosława Matuszewska.
Zawiera: Modele rodziny - klasyfikacja modeli funkcjonowania rodziny. Styl wychowania - pojęcia podstawowe: wychowanie, styl wychowania; rodzaje stylów wychowania. Modele funkcjonowania rodziny a style wychowania.
Zawiera: Rozdział 6. Więzi małżeńskie i rodzinne w perspektywie teorii przywiązania / Mieczysław Plopa.
Zawiera: Założenia i inspiracje teorii przywiązania (aspekt ewolucyjny i neuropsychologiczny). Przywiązanie w okresie dzieciństwa, dorosłości, przywiązanie a relacje w bliskich związkach.
Zawiera: Rozdział 7. Seksualność w związkach małżeńskich / Magdalena Grabowska.
Zawiera: Pojęcie seksualności. Aktywność seksualna małżonków i ich uwarunkowania (wiek, staż, relacje). Problemy seksualne małżonków.
Zawiera: Rozdział 8. Transmisja międzypokoleniowa - procesy zachodzące na styku pokoleń / Marzanna Farnicka, Hanna Liberska.
Zawiera: Istota i mechanizmy transmisji międzypokoleniowej w rodzinie: naśladownictwo, modelowanie, identyfikacja. Obszary transmisji międzypokoleniowej w rodzinie. Transmisja międzypokoleniowa w różnych podejściach psychologicznych. Transmisja międzypokoleniowa jako proces formowania rodziny - model Murraya Bowena. Kierunki badań nad transmisją w rodzinie - wyzwania dla badań nad transmisją w rodzinie.
Zawiera: Rozdział 9. Psychologia religijności/duchowości rodziny / Elżbieta Rydz.
Zawiera: Religijność i duchowość - definicje. Współczesne podejścia badawcze w psychologii religijności/duchowości rodziny: rozwój struktury i funkcji religijności, rozwój struktury i funkcji rodziny. Rozwój religijności człowieka w kontekście cyklu życia rodzinnego w ujęciu Evelyn Duvall: religijność i duchowość w małżeństwie bez dzieci, rodziny wychowujace małe dzieci, rodziny z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym, rodziny z nastolatkami, rodziny jako instytucje wypuszczające dzieci w świat, starzejący się członkowie rodziny. Perspektywy badań dotyczących religijności w rodzinie.
Zawiera: Rozdział 10. Rozwój rodziny i rozwój w rodzinie / Hanna Liberska.
Zawiera: Wyznaczniki rozwoju w systemie rodziny: miejsce rodziny wśród innych systemów, wymiary zmian w systemach społeczno-kulturowych. Zmiany w strukturze systemu rodziny. Rodzina jako kontekst rozwoju indywidualnego.
Zawiera: Część II. Zróznicowanie formy życia rodzinnego.
Zawiera: Rozdział 1. Samotne rodzicielstwo / Sylwia Rydz.
Zawiera: Specyfika roli kobiecej - matka i samotna matka. Specyfika roli męskiej - ojciec i samotny ojciec. Funkcjonowanie rodziny niepełnej. Konsekwencje samotnego rodzicielstwa. Migracja zarobkowa jako czasowe samotne rodzicielstwo. Pomoc samotnym rodzicom.
Zawiera: Rozdział 2. Związki kohabitacyjne / Iwona Janicka.
Zawiera: Kohabitacja jako nowa forma życia pary. Przyczyny kohabitacji. Charakterystyka osób kohabitujących. Przedślubna kohabitacja a małżeństwo. Kohabitacja a rokowania odnosnie do trwałości związku (efekt selekcji i kohabitacji). Zaangażowanie w relację a trwałość związków intymnych: wybrane teorie zaangażowania, rola zaangażowania, zaangażowanie partnerów kohabitujących i poślubionych.
Zawiera: Rozdział 3. Partnerzy kohabitujący jako rodzice / Iwona Janicka. Dzieci urodzone poza małżeństwem. Rodziny kohabitacyjne (fazy rozwoju rodziny kohabitującej, johabitacja a zaangażowane rodzicielstwo). Problem stabilności rodzin kohabitacyjnych (niestabilność kohabitacji a rodzicielstwo, a dzieci). Warunki życia rodzin kohabitacyjnych.
Zawiera: Rozdział 4. Rodzina zrekonstruowana / Aleksandra Lewandowska-Walter.
Zawiera: Definicje i statystyki. Rodzina zrekonstruowana jako system. Małżeństwo powtórne jako podstawa rekonstrukcji rodziny. Rodzicielstwo w rodzinie zrekonstruowanej. Dziecko w rodzinie zrekonstruowanej - typy rodzin zrekonstruowanych. Wskazówki do pracy psychoedukacyjnej i terapeutycznej.
Zawiera: Rozdział 6. Rodzina zastępcza / Alicja Kalus.
Zawiera: Rodzina zastępcza z perspektywy prawnej. Specyfika rodziny zastępczej. Rodzinny dom dziecka jako rodzinna forma opieki zastępczej - perspektywa prawna.
Zawiera: Rozdział 7. Kulturowa różnorodność rodziny / Alicja Kalus.
Zawiera: Status współczesnej rodziny. Wartości kulturowe a interakcje w rodzinie. Rodziny wielokulturowe. Przyszłość rodziny w kontekście procesu zmiany społecznej.
Zawiera: Część III. Zdrowotne i społeczne problemy w rodzinie.
Zawiera: Rozdział 1. Choroba przewlekła w systemie rodziny / Waldemar Świętochowski.
Zawiera: Trzy ujęcia choroby. Choroba jako nienormatywny kryzys w rodzinie. Rodzina wobec przewlekłej choroby: reakcje na poziomie zachowań i na poziomie procesów (ujęcie systemowe). Adaptacja do kryzysu: jak problemy pomagają w adaptacji. Dlaczego przewlekła choroba jest przewlekła.
Zawiera: Rozdział 2. Trudności w realizacji planów prokreacyjnych i ich skutki dla rodziny / Eleonora Bielawska-Batorowicz.
Zawiera: Trudności w realizacji planów prokreacyjnych i ich medyczne uwarunkowania: niepłodność - rodzaje, przyczyny, rozpowszechnienie, poronienia, martwe urodzenia i śmierć dziecka w okresie okołoporodowym - rozpowszechnienie, przyczyny. Następstwa trudności w realizacji planów prokreacyjnych: diagnoza niepłodności i jej następstwa psychologiczne, straty ciąży i ich następstwa psychologiczne. Przezwyciężanie trudności prokreacyjnych - na przykładzie niepłodności: techniki wspomaganego rozrodu w leczeniu niepłodności, rozwój dzieci urodzonych w wyniku zastosowania technik rozrodu wspomaganego, relacje w rodzinie powstałej w wyniku zastosowania technik rozrodu wspomaganego.
Zawiera: Rozdział 3. Rodzina z dzieckiem niepełnosprawnym / Ewa Marat.
Zawiera: Informowanie rodziców o zaburzeniach w rozwoju dziecka: w jaki sposób należy przekazywać rodzicom diagnozę, modelowa procedura informowania o zaburzeniach dziecka. Niepełnosprawność dziecka a zmiany w systemie rodzinnym: model żałoby i chronicznego smutku, stres rodzicielski, niepełnosprawność dziecka jako sytuacja kryzysowa. Adaptacja rodziców do niepełnosprawności dziecka - zespół wypalania sił u rodziców dzieci niepełnosprawnych. Rola wsparcia społecznego w procesie radzenia sobie przez rodziców dzieci niepełnosprawnych. Społeczne, emocjonalne i adaptacyjne problemy doświadczane przez rodzeństwo dzieci z zaburzeniami rozwoju. Pomoc dla rodzin z dziećmi niepełnosprawnymi.
Zawiera: Rozdział 4. Rozwód jako sytuacja kryzysowa w rodzinie / Magdalena Błażek.
Zawiera: Kryzys rozwodowy - charakterystyka. Przyczyny rozwodów. Predyktory powodzenia i niepowodzenia związku. Fazy procesu rozwodowego. Funkcjonowanie psychologiczne dorosłych w sytuacji rozwodu z uwzględnieniem różnic płciowych. Funkcjonowanie psychologiczne dzieci w sytuacji rozwodu rodziców: płeć dziecka a proces radzenia sobie z rozwodem rodziców, cechy indywidualne dziecka i wsparcie społeczne a radzenie sobie z rozwodem rodziców.
Zawiera: Rozdział 6. Rodzina a zachowanie antyspołeczne / Mieczysław Radochoński, Lidia Perenc, Anna Radochońska.
Zawiera: Zachowania antyspołeczne i ich przyczyny. Rodzina jako miejsce rozwoju zachowań antyspołecznych: rola czynników genetycznych, struktura rodziny, charakterystyczne cechy matki i dzieci, relacje w rodzinie, osadzenie rodzica w zakładzie karnym.
Zawiera: Mechanizm transmisji międzypokoleniowej a zachowania antyspołeczne.
Zawiera: Część IV. Terapia rodzin i terapeutyczna rola rodziny.
Zawiera: Rozdział 1. Współczesne nurty w terapii rodzin / Tadeusz Pietras.
Zawiera: Historia i zasady terapii rodzin. Wskazania i przeciwwskazania do terapii rodzin.
Zawiera: Rozdział 2. Pozytywna psychologia rodziny - w teorii i praktyce / Bogusława Lachowska.
Zawiera: Obszary psychologii rodziny. Obszary psychologii pozytywnej: najważniejsze koncepcje i pojęcia psychologii pozytywnej, siły i cnoty charakteru. Zainteresowanie pozytywnością na gruncie psychologii rodziny: koncepcja sił rodziny, pozytywna interwencja w rodzinę - interwencje skoncentrowane na siłach rodziny, prężność rodziny.
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 165-181.
Autorka przedstawiła psychologię w kontekście aplikacyjnym, specyficznym dla prowadzenia procesu terapii zajęciowej, odnoszącym się przede wszystkim do budowania właściwej relacji z uczestnikiem terapii opartej na wzajemnym zrozumieniu, właściwej komunikacji wpisującej się w podejście Person-Centered Practice. Ważnym elementem publikacji jest także ukazanie problematyki udzielania wsparcia społecznego osobom znajdującym się w sytuacjach trudnych. Wykonywanie zawodu terapeuty wymaga również dbałości o własne zasoby psychiczne poprzez profilaktykę wypalenia zawodowego, radzenie sobie ze stresem czy zarządzanie energią własną. Wiedza psychologiczna podlega ciągłej aktualizacji, pojawiają się nowe subdyscypliny. Jednym z celów niniejszej książki jest wykazanie możliwości stosowania w działaniach terapeutycznych stosunkowo nowej subdyscypliny psychologii – psychologii pozytywnej. Książka zainteresuje terapeutów zajęciowych, niezależnie od ich miejsca zatrudnienia, dla których wiedza z zakresu psychologii wydaje się być kluczowa dla powodzenia realizowania procesu terapii zajęciowej. Adresatami zawartych w niej treści są także członkowie zespołu interdyscyplinarnego, w szczególności lekarze, pielęgniarki, psychologowie czy fizjoterapeuci, dla których interesujące może być poznanie specyfiki pracy terapeutów zajęciowych oraz nabycie wiedzy dotyczącej kierunku zmian dokonujących się w ramach profesjonalizacji zawodu terapeuty, które są zorientowane na dostosowanie do europejskich i światowych standardów. Publikacja może stanowić źródło informacji dla studentów kierunku terapia zajęciowa, którzy dopiero rozpoczną swoją karierę zawodową.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49131 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 29179 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51864 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 31797 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51007 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28098 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32366 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem książki, wynikającej z ponad trzydziestoletniego doświadczenia autorki jako neuropsychologa, jest wyjaśnienie, w jaki sposób ocena neuropsychologiczna może pomóc ci zrozumieć, jak działa twój mózg, abyś mógł w pełni wykorzystać swój potencjał i/lub może pomóc ci wyleczyć się po urazie mózgu lub uprać się z innymi problemami czy chorobami z tym związanymi. Autorka dzieli się kilkoma swoimi ulubionymi pomysłami i praktykami dotyczącymi poprawy i utrzymania zdrowia twojego mózgu, które wykorzystuje w swojej praktyce klinicznej i w życiu codziennym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 264615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia Dobre życie z ciężką chorobą została napisana w nurcie klinicznej psychologii pozytywnej. Jest to stosunkowo nowa propozycja, która próbuje szukać powiązań i odrębności między procesami związanymi z cierpieniem oraz doświadczaniem dobrostanu w życiu. Zakłada się w niej, że pozytywne radzenie sobie ze stresem wywołanym chorobą przewlekłą jest możliwe dzięki procesom samoregulacji - to one właśnie sprawiają, że chorzy intencjonalnie podejmują wysiłki prowadzące do dobrego i szczęśliwego życia w sytuacji wyzwania, jakim jest choroba. [lubimyczytac.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32490 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 261303, 260504 (2 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49545 (1 egz.)
Pińczów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30383 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Indeks.
Ta książka zmienia życie. Dzięki niej zrozumiesz swoje problemy, nauczysz się je rozwiązywać, a tym samym doświadczać radości i bardziej cieszyć się życiem! Podręcznik pomógł już ponad milionowi czytelników na całym świecie w leczeniu depresji, zaburzeń lękowych, napadów złości, poczucia winy i wstydu, niskiej samooceny, zaburzeń odżywiania się, uzależnień oraz problemów w związkach. Książka zawiera liczne pytania i wskazówki ułatwiające wprowadzenie fundamentalnych zmian wżyciu przy pomocy terapeuty lub samodzielnie. Pierwsze wydanie książki, przetłumaczone na ponad 20 języków, ustaliło standardy wykorzystania terapii poznawczo-behawioralnej przez pacjentów. Wydanie drugie wzbogacono o wiele nowych treści: rozszerzono fragmenty dotyczące terapii zaburzeń lękowych, a także dodano rozdziały poświęcone wyznaczaniu celów i utrzymywaniu postępów, skale oceny poczucia szczęścia, zapisy wyrazów wdzięczności, nowe ćwiczenia oraz formularze opracowane na podstawie technik uważności, akceptacji i przebaczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32633 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej