Emocje
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(107)
Forma i typ
Artykuły
(64)
Książki
(41)
Proza
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Artykuł
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(19)
tylko na miejscu
(5)
wypożyczone
(2)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(2)
Kielce - Czytelnia
(1)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(1)
Busko zdrój - czytelnia
(1)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(2)
Jędrzejów - czytelnia
(1)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(2)
Końskie - wypożyczalnia
(1)
Końskie - czytelnia
(1)
Końskie - Multimedialny
(1)
Opatów - wypożyczalnia
(1)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(2)
Ostrowiec - czytelnia
(1)
Pińczów - wypożyczalnia
(1)
Pińczów - czytelnia
(1)
Sandomierz - wypożyczalnia
(2)
Sandomierz - Multimedialny
(1)
Starachowice - wypożyczalnia
(1)
Staszów - wypożyczalnia
(3)
Autor
Laere Karolina Van
(4)
Wojciechowski Mieczysław
(4)
Gasiul Henryk
(2)
Gibalska-Dembek Agnieszka
(2)
Kałuba-Korczak Anna
(2)
Kotoro Bianca-Beata
(2)
Kozłowska Anna
(2)
Maria Engler
(2)
Wojciechowski Aleksander
(2)
Łuba Małgorzata
(2)
Adamczyk Monika
(1)
Adler Ronald B
(1)
Augustyniak Maria
(1)
Baumeister Roy F
(1)
Biernacka Anna
(1)
Bray Kevin
(1)
Bula Danuta
(1)
Cefai Carmel
(1)
Colman Andrew M
(1)
Couturier Stephanie
(1)
Czerniawska Ewa (1955- )
(1)
Daniszewski Rafał
(1)
DeCatanzaro Denys
(1)
Deluga Wiesława
(1)
Dereń-Dublicka Grażyna
(1)
Dodziuk Anna
(1)
Doleżych Bogdan
(1)
Doliński Dariusz
(1)
Ewelina Prędka-Pawlun
(1)
Femiak Tomasz
(1)
Franken Robert E. (1939- )
(1)
Garstka Tomasz
(1)
Gomolla Marta
(1)
Gołuszka Kamil
(1)
Gołąb Joanna
(1)
Gruszka Magdalena
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Haviland-Jones Jeannette
(1)
Heatherton Todd F
(1)
Hock Roger R
(1)
Hołdaj Beata
(1)
Imbir Kamil
(1)
Ippoldt Lidia
(1)
Jenkins Jennifer M
(1)
Johnson Robert L
(1)
Kaczmarek Kinga Maria
(1)
Kania Renata
(1)
Katarzyna Kwiatkowska
(1)
Kinder Melvyn
(1)
Klakla Maria
(1)
Konieczna Iwona
(1)
Koper Ewa
(1)
Korczak Krystyna
(1)
Kordzińska-Grabowska Anna
(1)
Kosewska Bernadetta
(1)
Kostrzewa Nadia
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(1)
Kucia Marek
(1)
Kulawińska Katarzyna
(1)
Kuszplak Kamil
(1)
Kutner Ryszard
(1)
Lewandowska Bożena
(1)
Lis Justyna
(1)
Malinowski Mariusz
(1)
Maroda Karen J
(1)
Maruszewski Tomasz
(1)
Małyska Sylwia
(1)
McCann Vivian
(1)
Oatley Keith
(1)
Ohme Rafał
(1)
Osińska Barbara
(1)
Parkinson Brian
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Piątkowska Barbara (1969- )
(1)
Piątkowski Tomasz (1969- )
(1)
Poignonec Maureen (1992- )
(1)
Przylipiak Mirosław
(1)
Radzicki Józef
(1)
Ranschburg Jeno
(1)
Rathus Spencer A
(1)
Reykowski Janusz
(1)
Rivero Miguel Angel Dominguez
(1)
Rura Grażyna
(1)
Sarek Katarzyna
(1)
Sierota Agata
(1)
Siewieja Grażyna
(1)
Smolińska Katarzyna
(1)
Sokołowska Grażyna
(1)
Sowa Izabela
(1)
Staniszewska Dorota
(1)
Strycharska-Gać Berta
(1)
Stępięń-Nycz Małgorzata
(1)
Szczygieł Dorota
(1)
Szewczuk Włodzimierz
(1)
Szplit Agnieszka
(1)
Sztompka Piotr
(1)
Taraszkiewicz Małgorzata
(1)
Taraszkiewicz-Kępińska Zuzanna
(1)
Tice Dianne M
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(29)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(106)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(107)
Odbiorca
Dzieci
(4)
0-5 lat
(3)
6-8 lat
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Psychiatrzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Wydawcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Literatura francuska
(1)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4689)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Emocje
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3713)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3288)
Wychowanie przedszkolne
(3235)
Wychowanie
(2684)
Język angielski
(2343)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2341)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1743)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1683)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1682)
Wychowanie w rodzinie
(1670)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1632)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1426)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1309)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1263)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1074)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1051)
Nauka
(1046)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(927)
Uczenie się
(908)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(854)
Dzieci
(846)
Osobowość
(841)
Zarządzanie
(834)
Powieść angielska
(811)
Psychoterapia
(809)
Powieść amerykańska
(795)
Gry i zabawy
(790)
Czytelnictwo
(789)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(778)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(739)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(719)
Teatr polski
(717)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(714)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(701)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Relacje międzyludzkie
(660)
Rośliny
(657)
Etyka
(654)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(605)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(601)
Temat: czas
1801-
(1)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Człowiek a kultura
(1)
Dziedziczność a osobowość
(1)
Emocje a komunikacja społeczna
(1)
Emocje a kultura
(1)
Emocje a psychopatologia
(1)
Emocje a sztuka
(1)
Emocje a tożsamość
(1)
Emocje a zdrowie
(1)
Frustracja a motywacja
(1)
Język a tworzenie wiadomości
(1)
Kobieta a praca zawodowa
(1)
Kobieta a sukces
(1)
Kobiety a elity
(1)
Komunikacja interpersonalna a obraz siebie
(1)
Ludzie a zwierzęta
(1)
Zażenowanie a organizacja społeczna
(1)
Zdrowie psychiczne a wartości
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma medycznego
(5)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(5)
Poradniki dla nauczycieli
(4)
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł z czasopisma
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Scenariusz
(2)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Bibliografia
(1)
Kamishibai
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wiersze
(1)
Wywiad z czasopisma medycznego
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(18)
Medycyna i zdrowie
(7)
Edukacja i pedagogika
(3)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
107 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Scenariusz zajęć teatralnych / Monika Adamczyk. W: Poradnik Bibliotekarza. - 2004, nr 1, s. 34-35.
Dokument nadrzędny: Poradnik Bibliotekarza.
Budowanie emocji zabarwieniem głosu - scenariusz zajęć z grupą teatralną.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: SPOŁECZNY I TEORETYCZNY KONTEKST ZABURZEŃ SAMOREGULACJI: Co to jest samoregulacja?, Podstawowe składniki samoregulacji, Znaczenie samoregulacji, Konstrukcja książki.
Zawiera: GŁÓWNE WZORCE I MECHANIZMY ZABURZEŃ SAMOREGULACJI : Sprzeczne standardy, Niewystarczające monitorowanie, Nieodpowiednia siła, Inercja psychologiczna, Czynniki aktywowane niepowodzeniem, Brak wystarczającej uwagi, Toczenie się śnieżnej kuli, Pogodzenie się: niech tak będzie, Niewłaściwa regulacja, Podsumowanie i wnioski.
Zawiera: WYKONYWANIE ZADAŃ A NIEPOWODZENIE SAMOREGULACJI : Niedostateczna regulacja (Poddanie się, Nieumiejętność koncentracji), Nieprawidłowa regulacja (Szybkość a dokładność, Presja, Źle ukierunkowana wytrwałość), Podsumowanie i wnioski.
Zawiera: KIEROWANIE SOBĄ: TROSZCZENIE SIĘ O SIEBIE : Brak celów, Nadmierne sztywne cele i plany, Nierealistyczne cele, głupie zobowiązania, Niepowodzenie w odłożeniu gratyfikacji, Utrudnianie sobie, Zwlekanie, Kiedy sukces przynosi klęskę, Niewłaściwe rozporządzanie pieniędzmi, Podsumowanie i wnioski.
Zawiera: myśli poza kontrolą : Myśli i czynności natrętne, Myśli niechciane, Decyzje i wnioski, Dziwny przypadek oszukiwania się, Podsumowanie i wnioski.
Zawiera: NIEPOWODZENIA W KONTROLOWANIU EMOCJI I NASTROJÓW : Niedostateczna regulacja i mit odreagowywania (Odreagowywanie jako przykład niedostatecznej regulacji, Ekspresja emocji, Relaksacja i reaktywność fizjologiczna, Ciche wrzenie, Kiedy okazywanie uczuć pomaga?, Odreagowywanie innych emocji), Niewłaściwa regulacja (Tłumienie poznawcze, Ruminacje i perseweracje, Bodźce rozpraszające, które działają odwrotnie niż powinny, Zachowania konsumpcyjne), Nadmierna generalizacja (niedopasowanie nastrojów i strategii), Nadmierna generalizacja w różnych warunkach, Skuteczność na krótka metę, Indywidualne różnice w zakresie umiejętności, Podsumowanie i wnioski.
Zawiera: IMPULSY I APETYTY: Czym są impulsy i uzależnienie?, W jaki sposób powstają impulsy, Problem kontroli impulsów, Uwaga, racjonalizacja i pokusa, Samoświadomość, Efekt kuli śnieżnej.
Zawiera: PICIE I NADUŻYWANIE ALKOHOLU: Pierwszy drink (Dlaczego ludzie piją alkohol?, Alkohol i wzmocnienie, Znaczenie oczekiwań, Fałszywe porozumienie - przyjęcie założenia, że wszyscy inni piją, Sprzeczne normy, Siła i wyczerpanie, Kontrolowanie emocji, Zagrożenie dla samooceny), Picie dużych ilości alkoholu (Przekonanie o konieczności przestrzegania pełnej abstynencji, Nawrót i efekt złamania abstynencji, Zmniejszanie intensywności monitorowania, Inercja, Utrata kontroli nad uwagą, Nadmierna generalizacja, Spirala napięcia, Alkoholizm jako choroba), Podsumowanie i wnioski.
Zawiera: PRZEJADANIE SIĘ : Niedostateczna regulacja (Konflikt w zakresie standardów, Inercja, Zmniejszanie staranności monitorowania, Utrata kontroli nad kierowaniem uwagi, Unikanie myśli o jedzeniu, Brak siły - zmęczenie, Brak siły - napięcie emocjonalne, Rola własnego ja - self, Spirala napięcia), Niewłaściwa regulacja (Nieodpowiednia lub nieprawdziwa wiedza, Próba kontrolowania rzeczy nie poddających się kontroli), Podsumowanie i wnioski.
Zawiera: PALENIE PAPIEROSÓW : Rozpoczęcie palenia, Regulacja palenia (Wpływy środowiskowe i sytuacyjne, Napięcie emocjonalne a palenie, Kontynuacja palenia jako załamanie samoregulacji), Rzucanie palenia a nawroty, Rzucanie palenia o własnych siłach - self quitting, Nawroty i niepowodzenia, Podsumowanie i wnioski.
Zawiera: PROBLEMY ZWIĄZANE Z KONTROLĄ INNYCH ZACHOWAŃ - UPRAWIANIE HAZARDU, PATOLOGICZNE KUPOWANIE, AGRESJA : Uprawianie gier hazardowych (Niedostateczna regulacja hazardowego uprawiania gier, Niewłaściwa regulacja grania), Patologiczne kupowanie - Shopping: Niedostateczna regulacja kupowania, Napięcie emocjonalne a zakupy, Niewłaściwa regulacja kupowania), Agresja , Podsumowanie i wnioski.
Zawiera: SAMOREGULACJA - PERSPEKTYWY, PROBLEMY I OBIETNICE : Jak dochodzi do załamania samokontroli (Standardy, Monitorowanie, Wyczerpanie siły, Nieprawidłowa regulacja, Uwaga i transcendencja, Wzorzec przyczyn aktywowanych wstępnym niepowodzeniem), Zagadnienia, refleksje i spekulacje (Sekwencja kontroli, Przyzwolenie, Samoocena, Ogólne odhamowanie, Zmiany kulturowe), Rozwinięcie teorii samokontroli, Implikacje związane z podtrzymywaniem samoregulacji, Implikacje związane z rola rodziców, Uwagi końcowe.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Wstyd u dziecka w wieku przedszkolnym / Anna Biernacka W: Wychowanie w Przedszkolu. - 2017, nr 4, s. 59-62.
Dokument nadrzędny: Wychowanie w Przedszkolu.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Przynależność kulturowa
Temat
Symbol UKD: 821.133.1-93
Bohaterką tej niezwykłej książki jest mała Zosia, która przeżywa różne emocje: złość, smutek, dumę, nieśmiałość, strach, radość, zazdrość.Zosia zaprasza wszystkie dzieci, by spędziły z nią cały tydzień i nauczyły się wraz z nią rozpoznawać emocje, nazywać je i, co najważniejsze, radzić sobie z nimi. Zrozumienie emocji ułatwią okienka i liczne zadania zamieszczone w książce.Ta interaktywna historia została wymyślona przez pedagożkę i terapeutkę. Zawiera mnóstwo skutecznych porad wspomagających zrozumienie i kontrolę emocji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Staszów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 29429 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dziecięce emocje / Rafał Daniszewski W: Wychowanie w Przedszkolu. - 2014, nr 7, s. 49-51.
Dokument nadrzędny: Wychowanie w Przedszkolu.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s .429-472
Zawiera: Rozdział 1. Historia i przegląd: Zakres niniejszej pracy; Zanim zrodziły się poglądy naukowe; Pierwsze poglądy naukowe; Fizjologia; Ewolucja; Psychologia eksperymentalna, psychiatria i etiologia; Genetyka zachowań, socjobiologia i psychologia ewolucji; Neurologia i endokrynologia; Perspektywa kulturowa; Metody naukowe.
Zawiera: Rozdział 2. Ewolucja motywacji i emocji: Ewolucję łatwo dostrzec w powszechnych obserwacjach; Ewolucja motywacji (Imperatywy przetrwania i reprodukcji, Współzawodnictwo; Egoizm i altruizm, Maksymalizacja ogólnej sprawności - Ostateczny czynnik motywujący; Ewolucja kulturowa); Ewolucja stanów emocjonalnych.
Zawiera: Rozdział 3. Genetyka, uczenie się i rozwój: Zachowania wrodzone a zachowania wyuczone (Zachowania stereotypiczne wynikające z charakterystyki gatunki, Proste mechanizmy uczenia się, Złożone procesy uczenia się, poznanie i kultura); Perspektywa genetyki zachowań (Badania nad zwierzętami, Badania nad ludźmi); Interakcje zachodzące w trakcie rozwoju.
Zawiera: Rozdział 4. Zarys perspektywy fizjologicznej: Ogólny opis struktur i osiągnięć ewolucyjnych (Budowa układu nerwowego, Osiągnięcia ewolucyjne widoczne w strukturze układu nerwowego, Komórki układu nerwowego); Struktury o największym znaczeniu dla motywacji i emocji (Autonomiczny układ nerwowy, Układ siatkowy aktywujący, Obwodowy układ wydzielania dokrewnego, Podwzgórze i przysadka mózgowa, Układ komorowy, Układ limbiczny, Przekaźniki synaptyczne, Szyszynka, Wzajemne oddziaływanie substancji chemicznych).
Zawiera: Rozdział 5. Pragnienie, głód i wydalanie: Pragnienie (Pragnienie pozakomórkowe i komórkowe, Przyswajanie płynów do posiłku, Zaprzestanie przyswajania płynów); Głód i sytość (Motywacja, od głodówki do sytości, Biesiadowanie, post i ogólny metabolizm, Mechanizmy mózgowe, Mechanizmy glukostatyczne, Czynniki lipostatyczne, Obwodowe czynniki sytości, Inne czynniki fizjologiczne, Woń, Czynniki psychologiczne); Określone apetyty (Smak słodkości, Apetyt na sód, Inne wrodzone apetyty, Unikanie substancji toksycznych, Apetyty nabyte, Uzależnienie jako apetyt nabyty, Dzisiejsze skutki upodobań żywieniowych); Wydalanie i obrzydzenie (Oddawanie moczu i defekacja, Wymioty, Obrzydzenie).
Zawiera: Rozdział 6. Ból, lęk i ukojenie : Ból (Motywowanie za pomocą bólu, Psychiczne zróżnicowanie bólu, Struktury nerwowe a ból, Modulacja odczuwania bólu za pomocą substancji chemicznych); Termoregulacja (Reakcje autonomiczne, Reakcje behawioralne); Lęk (Lęki bezwarunkowe, Wrodzone reakcje na niebezpieczeństwo, Leki warunkowe, Fizjologia leku, Język gestów a lęk, Przekaz społeczny i fermony, Pierwszy rzut oka na zjawisko niepokoju, Odwaga).
Zawiera: Rozdział 7. Rozmnażanie : Strategie rozrodcze a ewolucja (Ogólne różnice płciowe u ssaków, Osiągnięcia adaptacyjne właściwe danemu gatunkowi oraz tworzenie związków, Strategie rozrodcze u człowieka); Neuroendokrynologiczne podstawy zachowań seksualnych (Osobniki męskie, Osobniki żeńskie, Zróżnicowanie płciowe mózgu); Orientacja seksualna (Czynniki psychogenne, Czynniki neuroendokrynologiczne, Genetyka a ewolucja); Menstruacja, ciąża, karmienie (Cykl menstruacyjny a zmiany emocjonalne, Ciąża, Poród, Karmienie).
Zawiera: Pobudzenie i stres : Stres i GAS, Adaptacja krótkoterminowa (Pobudzenie, Fizjologia układu obwodowego w stanach pobudzenia i silnego stresu, Czy mechanizmu autonomiczne różnią się od siebie w zależności od rodzaju emocji, Mechanizmy odprężenia, spoczynek i sen, Znudzenie, zaskoczenie, Poszukiwanie silnych wrażeń, Nieprzystosowawcze nadmierne pobudzenie); Przystosowania długoterminowe (Układ przysadkowo-korowonadnerczowy, Ograniczenie rozrodu, Wpływ emocji i chronicznego stresu na kondycję zdrowotną, Posunięcie w latach, starzenie się i ograniczenie działań samozachowawczych); Zespół stresu pourazowego.
Zawiera: Rozdział 9 : Gniew, nienawiść i agresja : Formy grożenia i agresji, Dominacja i podporządkowanie, Gniew ludzki i jego oznaki, Różnice płciowe i podstawy neuroendokrynologiczne, Zmiany endokrynologiczne wynikające ze statusu społecznego, Neurologiczne podstawy agresji, Frustracja a rozdrażnienie, Rola procesów uczenia się w okazywaniu agresji, Zabójstwo, Dzieciobójstwo i nadużycia względem dzieci, Wojna, ewolucja człowieka i motywacja żołnierzy.
Zawiera: Rozdział 10 : Szczęście, smutek i strategie radzenia sobie : Prezentacja stanów afektywnych (Wyrazy twarzy, Głos, Śmiech, Płacz, Postawy ciała i aktywacja behawioralna); Stany afektywne (Strategie pewności siebie i sukcesu, Żałoba, Depresja, ból psychiczny, zahamowanie i przegrupowanie, Uczenie się i działania poznawcze w depresji, Fizjologia w depresji, SAD); Zachowania zagrażające życiu (Samobójstwo, Próby samobójcze, Samookaleczenie, Ewolucyjne ograniczenia działań samozachowawczych).
Zawiera: Rozdział 11 : Miłość i przywiązanie; Relacje rodzic-dziecko (Przywiązanie niemowlęcia do matki, Więź matki z niemowlęciem, Więź ojca z dziećmi, Jakość przywiązania a rozwój emocjonalny, Więzy i konflikty rodzinne); Relacje między rodzeństwem i rówieśnikami (Relacje między rodzeństwem, Przyjaźń i tworzenie grup, Rozmaitości); Więzi partnerskie (Korzenie ewolucyjne, Miłość romantyczna a miłość towarzyska, Zaradność seksualna).
Zawiera: Rozdział 12 : Motywacja do nauki : Zajęcia badawcze i ciekawość; zabawa; Przyzwyczajanie, wyczulanie i klasyczne warunkowanie emocji; Wzmocnienie i kara; Neurologiczne podstawy wzmocnienia i zahamowania; Wzmocnienie warunkowe i cele nabyte; Kontrola wewnętrzna i zewnętrzna; Zarażenie, naśladownictwo, uczenie się pośrednie i kultura; Zachęta a wzmocnienie u zwierząt inteligentnych; Edukacja, rozwój poznawczy i osiągnięcia.
Zawiera: Rozdział 13 : Konflikty motywacyjne : Dążenie ku-unikanie; Wielokrotne dążenie ku-unikanie, zmartwienie i niepokój; Zahamowania korowe i uwydatnianie emocji; Zwłoka w gratyfikacji; Mechanizmy obronne i rozwiązanie irracjonalne; Dysonans poznawczy; Racjonalne podejmowanie decyzji; Hierarcha popędów; Podejmowanie ryzyka.
Zawiera: Rozdział 14 : Ja, rodzina i społeczność : Źródła emocji społecznych wyższego rzędu (Ewolucja egoizmu i altruizmu, Pradawne i nowoczesne środowisko emocjonalne, Cywilizacja, prawo, religia i kultura); Wyrażanie emocji społecznych wyższego rzędu (Udzielanie emocji i emocje doznawane pośrednio, Empatia, Aprobata i pogarda, Zażenowanie, Duma, wina i wstyd, Psychopatia); Osobowość i okoliczności.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Co lubię, czego nie lubię / Wiesława Deluga. W: Forum Nauczycieli: wychowanie przedszkolne.- 2003, nr 3, s. 29 - 30.
[Scenariusz zajęć: "Co lubię, czego nie lubię".]
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Lider.
[Program autorski + scenariusz zajęć. Scenariusz zajęć do programu prozdrowotnego "Żyj inaczej". Jesienny rajd pieszy do Kamieńczyka.]
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7961 B/P (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 314-316.
Zawiera: S. 16-45 : Jak geny kształtują organizm i jego życie / Piotr Łaszczyca.
Zawiera: S. 45-60 : Rozród płciowy sposobem na zapewnienie zróżnicowania jednostek / Maria Augustyniak.
Zawiera: S. 61-79 : Rozwój somatyczny i motoryczny daje się mierzyć i rejestrować / Bogdan Doleżych.
Zawiera: S. 79-81 : Sposoby oceny rozwoju somatycznego i motorycznego / Bogdan Doleżych.
Zawiera: S. 81-85 : Przyczyny zaburzeń rozwoju / Bogdan Doleżych, Andrzej Kędziorski.
Zawiera: S. 85-86 : Zaburzenia dojrzewania płciowego / Andrzej Kędziorski.
Zawiera: S. 87-101 : Wszystko opiera się na kośćcu / Andrzej Kędziorski.
Zawiera: S. 102-111 : Płyny docierają wszędzie / Ewa Kawka-Serwecińska.
Zawiera: S. 112-123 : Krążenie i oddychanie mają wspólne cele / Ewa Kawka-Serwecińska.
Zawiera: S. 123-134 : Jemy, aby żyć / Ali Mekail, Ewa Świerczek.
Zawiera: S. 135-153 : Pod skórą cieplej / Mirosław Nakonieczny.
Zawiera: S. 154-160 : Układ wydalniczy, albo jak pozbyć się trucizn oszczędzając wodę / Piotr Łaszczyca, Ewa Świerczek.
Zawiera: S. 161-171 : Układ ruchu / Stanisława Doleżych.
Zawiera: S. 171-178 : Praca fizyczna to nie tylko skurcze mięśni / Agnieszka Babczyńska.
Zawiera: S. 179-183 : Homeostaza to stabilność stanu / Piotr Łaszczyca.
Zawiera: S. 183-194 : Układ hormonalny scala działanie komórek / Piotr Łaszczyca.
Zawiera: S. 195-207 : Budowa układu nerwowego i narządów zmysłów determinuje ich czynności. Z otoczenia odbieramy informacje / Bogdan Doleżych.
Zawiera: S. 206-207 : Higiena narządów zmysłów / Andrzej Kędziorski.
Zawiera: S. 207-211 : Wady wrodzone i nabyte narządów zmysłów i ich konsekwencje / Andrzej Kędziorski.
Zawiera: S. 211-212 : Przykłady metod oceny czynnościowej narządów zmysłów / Andrzej Kędziorski.
Zawiera: S. 213-232 : W jaki sposób budowa układu nerwowego wpływa na jego czynności / Piotr Łaszczyca.
Zawiera: S. 233-249 : Biologiczne podstawy psychologii i praktyki pedagogicznej / Piotr Łaszczyca.
Zawiera: S. 249-259 : Psychofizjologia / Bogdan Doleżych.
Zawiera: S. 260-275 : Jesteśmy częścią środowiska / Paweł Migula.
Zawiera: S. 276-279 : Gdy zawodzi instynkt, potrzebna jest higiena / Andrzej Kędziorski.
Zawiera: S. 280-281 : Ktoś już pomyślał za nas - ergonomia dobrze nam służy / Bogdan Doleżych.
Zawiera: S. 282-292 : Zdrowie i choroba to przeplatające się stany. Podobno najwięcej jest wśród nas lekarzy / Grażyna Wilczek.
Zawiera: S. 292-300 : To dzięki odporności organizmu żyjemy, chociaż alergicy mówią, że jest to męczące / Alina Kafel.
Zawiera: S. 300-313 : Gdy jesteśmy zdani na siebie / Elżbieta Szulińska, Katarzyna Rozpędek.
Etapowość rozwoju, co to jest norma antropologiczna?, Motoryczność i rozwój motoryczny. Co to jest motoryczność?, Cechy fizyczne ruchu, Forma przestrzenna ruchu, Jakie prawa rządzą rozwojem motorycznym, Przebieg rozwoju somatycznego i motorycznego, Układ kostno-stawowy, Układ mięśniowy, Układ krążenia i układ oddechowy, Układ nerwowy i narządy zmysłów, Narządy zmysłów, Układ odpornościowy organizmu.
Okresy rozwoju : Okres noworodkowy, Okres niemowlęcy, Okres poniemowlęcy, Okres przedszkolny, Wiek szkolny młodszy, Wiek pokwitania.
Zaburzenia rozwoju. Sposoby oceny rozwoju somatycznego i motorycznego. Przyczyny zaburzeń rozwoju.
Co to znaczy być zdrowym? Mierniki zdrowia.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Sekwencyjne techniki wpływu społecznego. Inne techniki oparte ma dynamice interakcji. Przeżywane mocje a podatność na wpływ społeczny. Potęga słowa. Potęga formy, czyli te same słowa, ale konsekwencje inne. Konformizm. Bezrefleksyjne posłuszeństwo. Reklama i wpływ społeczny.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Filozofia zamiast prozaku? / Tomasz Femiak. W: Remedium. - 2016, nr 1, s. 24-25.
Dokument nadrzędny: Remedium.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 526-563.
Zawiera: S. 15-46 : Rozdział 1 Podstawowe zagadnienia w badaniach nad motywacją : Przyczyny zachowań; Dążenie i unikanie; Główne problemy współczesnej teorii motywacji (Adaptacyjne uwarunkowania ludzkich zachowań, Źródła zachowania, Mechanizmy odpowiadające za kierunek zachowania, Wytrwałość, Rola uczuć, Różnice indywidualne, Samoregulacja zachowań, Czy ludzie mają wolę?); Teorie motywacji : rys historyczny (Teorie instynktów, Instynkty a motywacja, Freudowska teoria popędów); Teorie uczenia się (Watsonowska Szkoła Behawioryzmu, Teoria popędów Hulla, Skinnerowska teoria wzmocnienia, Teorie społecznego uczenia się, Teorie rozwoju oraz panowania nad sobą i środowiskiem, Teorie humanistyczne, Teorie poznawcze,); Biologia, uczenie się, poznanie. Najważniejsze zagadnienia.
Zawiera: S. 46-82 : Rozdział 2 Składniki motywacji : Biologia (Budowa mózgu ludzkiego, Przykład temperamentu, Bliźnięta jedno- i dwujajowe, Budowa mózgu a motywacja, Systemu mózgu, Skłonność do doznawania przyjemności, System nagród, Skłonność do przetwarzania informacji. Siatkowy układ aktywujące, Rodzaje neuroprzekaźników w przetwarzaniu informacji); Uczenie się (Uwaga a uczenie się, Warunkowanie klasyczne, Instrumentalne uczenie się, Teorie zachęty społecznej, Uczenie się a pamięć, Wiele systemów pamięci, System hipokampa (uczenie się na zasadzie bodziec-bodziec), System prążkowania (uczenie się na zasadzie bodziec - reakcja), System ciała migdałatowatego (uczenie się na zasadzie bodziec - wzmocnienie), Pamięć i poznanie); Poznanie (Teorie poznawcze, Natura czynników poznawczych, Przekonania, postawy i wartości, Teoria dysonansu poznawczego, Teorie ukryte, Nawyki i zachowania automatyczne a czynniki poznawcze, Przykład : Jakie są przyczyny szczęścia?, Różnice między ludźmi, Przykład podejścia składnikowego); Najważniejsze zagadnienia.
Zawiera: S. 83-117 : Rozdział 3 Głód i jedzenie : Jak ludziom udaje się unikać toksyn? (Biologia, Uczenie się, Poznanie), Wybór pożywienia (Jedzenie a energia : tłuszcze, węglowodany, białka, Pożywienie i składniki odżywcze, Ewolucja mięsożerności człowieka, Biologia, Uczenie się, Poznanie); Głód a jedzenie; Problem nadwagi i otyłości (Schachtera teoria głodu i jedzenia, Progowa teoria głodu, jedzenia i otyłości); Trudności, na które napotykają osoby odchudzające się; Zdrowotne konsekwencje otyłości i zrzucania wagi; Wspólne biesiadowanie oraz jedzenie jako czynność społeczna.
Zawiera: S. 118-155 : Rozdział 4 Namiętność, miłość, seks : Podniecenie seksualne u człowieka; Przyciąganie, namiętność i miłość a reprodukcja; Biologiczne różnice między mężczyznami a kobietami (Hormony płciowe, Dymorfizm płciowy, Polityka różnic biologicznych); Orientacja seksualna.
Zawiera: S. 156-196 : Rozdział 5 Pobudzenie i kierowanie uwagą a maksymalna efektywność działania : Definicja pobudzenia; Pobudzenie korowe (Siatkowy układ aktywujący, Pomiar aktywności kory mózgowej); Autonomiczny układ nerwowy; Pobudzenie i afekt a skuteczność działania; Pobudzenia a uwaga; Wątpliwości wzbudzane przez teorię optymalnego funkcjonowania; Pobudzenie osobowościowe (lęk); Pobudzenie sytuacyjne (przeciążenie sensoryczne); Pobudzenie sytuacyjne (dysonans poznawczy); Pobudzenie sytuacyjne (bycie ocenianym); Z perspektywy ewolucyjnej.
Zawiera: S. 197-231 : Rozdział 6 Czuwanie, spanie i marzenia senne : Geneza snu - stanowisko ewolucyjne; Czuwanie i sen a aktywność EEG (Wskaźniki sanów snu i czuwania, Model snu Jouveta, Model snu i marzeń sennych Hobsona, Dlaczego zasypiamy i dlaczego się budzimy?, Indywidualne różnice w rytmie snu, Inne rytmy snu, Skutki braku snu, Paradoksalne efekty braku snu); Funkcja snu REM (Paraliż towarzyszący fazie REM, Pozbawienie ludzi snu REM, REM - efekt odbicia, Pozbawianie zwierząt snu - REM, Motywacyjne teorie snu REM, Teorie organizacji neuronowej REM, Różnice indywidualne w zapotrzebowaniu na sen REM); Marzenia senne (Teoria aktywizacji/syntezy Hobsona, Znaczenie marzeń sennych, Status teorii, Hartmanna teoria snu); Zaburzenia snu (Bezsenność, Bezdech periodyczny we śnie).
Zawiera: S. 232-272 : Rozdział 7 Używanie i nadużywanie substancji psychoaktywnych : Perspektywa ewolucyjna, Podstawowe pojęcia i koncepcje (Nałogi - definicja Światowej Organizacji Zdrowia, Nadużywanie substancji psychoaktywnych, Substancje psychoaktywne, , Uzależnienie, Tolerancja, Solomona model tolerancji jako procesu opozycyjnego, Odstawienie substancji, Głód); Dlaczego ludzie się uzależniają? ; Powody pierwszego sięgnięcia po substancje psychoaktywne ; Dlaczego substancje psychoaktywne uzależniają; Heroina i morfina; Środki pobudzające : kokaina i amfetamina ; Środki halucynogenne (Konopie indyjskie i LSD); Nikotyna; Alkohol.
Zawiera: S. 272-310 : Rozdział 8 Agresja, przymus, złość : Tradycyjna definicja agresji; Badania nad agresją; Nowe koncepcje dotyczące agresji; Pomiar ludzkiej agresywności. Biologiczny składnik agresji; Agresja - uczenie się; Poznawczy składnik agresji; Przemoc wśród młodzieży; Agresja a działania przestępcze.
Zawiera: S. 311-352 : Rozdział 9 Emocje i stres a zdrowie : Emocje a motywacje (Definicja emocji, Uniwersalna natura emocji, Emocje a ocena sytuacji); Czym jest stres? ; Biologiczny składnik stresu ; Uczenie się jako składnik stresu; Poznawcze składniki stresu; Moderatory stresu.
Zawiera: S. 353-392 : Rozdział 10 Emocje niespójne z celem (negatywne) : Strach a lęk; Pesymizm a depresja ; Poczucie winy i wstydu.
Zawiera: S. 393-427 : Rozdział 11 Emocje spójne z celem (pozytywne) : Szczęście ; Szczęście a radzenie sobie ze stresem ; Niepewność a radzenie sobie ; Dlaczego lubimy dreszczyk emocji, czyli motywacja do podejmowania ryzyka ; Optymizm i nadzieja ; Rola wczesnych doświadczeń. Pojęcie przywiązania (więzi).
Zawiera: S. 429-460 : Rozdział 12 Od ciekawości do twórczości : Ciekawość a eksploracja ; Poszukiwanie doznań ; Twórczość.
Zawiera: S. 461-489 : Rozdział 13 Potrzeba sprawowania kontroli, doskonalenia się oraz poczucia własnej wartości : Potrzeba przewidywalności oraz sprawowania kontroli ; Motywacja do doskonalenia się oraz do odnoszenia sukcesów ; Samoocena.
Zawiera: S. 490-525 : Rozdział 14 Samoregulacja motywacji : Samoregulacja zachowań ; Wyznaczanie celów ; Samoregulacja i wizerunek sibie ; Nastawienie na proces.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Emocje w radzie pedagogicznej / Tomasz Garstka W: Dyrektor szkoły. - 2014, nr 10, s. 26-28.
Dokument nadrzędny: Dyrektor szkoły.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
[Przegląd współczesnych sposobów analizy emocji i motywacji. Przebieg procesów motywacyjnych i emocjonalnych w zależności od odmienności natury ludzkiej. Rozwój emocji i motywacji]
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
[Emocjonalne doświadczenia związane z sobą samym. Istota "ja" emocjonalnego. Wyjaśnianie zachowań ludzkich na podstawie badania "ja" emocjonalnego]
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej