Samoocena
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(45)
Forma i typ
Książki
(26)
Artykuły
(18)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje informacyjne
(2)
Dostępność
dostępne
(6)
tylko na miejscu
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(1)
Kielce - Czytelnia
(1)
Opatów - wypożyczalnia
(1)
Pińczów - czytelnia
(1)
Sandomierz - wypożyczalnia
(1)
Sandomierz - Multimedialny
(1)
Starachowice - wypożyczalnia
(1)
Staszów - wypożyczalnia
(1)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(1)
Autor
1
(1)
Adamus Mariusz
(1)
Agata Sierota
(1)
Alder Harry
(1)
Balsam Katarzyna
(1)
Banasik Patrycja
(1)
Baumeister Roy F
(1)
Bereźnicki Franciszek
(1)
Boszczyk Marta
(1)
Bula Danuta
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Denek Kazimierz
(1)
Dobson James C. (1936- )
(1)
Drwal Radosław Łukasz
(1)
Dutkiewicz Wacław (telekomunikacja)
(1)
Dymkowski Maciej
(1)
Fedoruk Grażyna
(1)
Fontana David
(1)
Fragsztajn Mirella
(1)
Gandecki Andrzej
(1)
Haith Marshall M
(1)
Heatherton Todd F
(1)
Hołyst Brunon (1930- )
(1)
Hołyst Brunon (1930- ). Bezpieczeństwo jednostki, społeczeństwa i gatunku ludzkiego
(1)
Kaczmarek Kinga
(1)
Klos Adriana
(1)
Kotowska Magdalena
(1)
Krokowski Marcin
(1)
Kulas Henryk
(1)
Laere Karolina Van
(1)
Laere Karolina van
(1)
Lewandowska Bożena
(1)
Lewicka Maria
(1)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(1)
Mandal Eugenia
(1)
Miller Scott A
(1)
Miodunka Władysław T
(1)
Noske Marina
(1)
Osewska Janina
(1)
Pruś Małgorzata
(1)
Przybyła Kamil
(1)
Reykowski Janusz
(1)
Rydzewski Piotr
(1)
Siemionow Justyna
(1)
Skarżyńska Krystyna
(1)
Skoczylas Joanna
(1)
Suchodolska Jolanta
(1)
Szabała Beata
(1)
Tice Dianne M
(1)
Trzebińska Ewa
(1)
Vasta Ross
(1)
Wojciszke Bogdan
(1)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(1)
Zaborowski Zbigniew
(1)
Ziółkowska Beata (1967- )
(1)
Łaguna Mariola
(1)
Święcicki Łukasz
(1)
Żywicki Mateusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(42)
nieznany (pol)
(3)
Język
polski
(45)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4689)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Samoocena
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3713)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3288)
Wychowanie przedszkolne
(3235)
Wychowanie
(2684)
Język angielski
(2343)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2341)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1743)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1683)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1682)
Wychowanie w rodzinie
(1670)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1632)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1426)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1309)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1263)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1074)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1051)
Nauka
(1046)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(927)
Uczenie się
(908)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(854)
Dzieci
(846)
Osobowość
(841)
Zarządzanie
(834)
Powieść angielska
(811)
Psychoterapia
(809)
Powieść amerykańska
(795)
Gry i zabawy
(790)
Czytelnictwo
(789)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(778)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(739)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(719)
Teatr polski
(717)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(714)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(701)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Relacje międzyludzkie
(660)
Rośliny
(657)
Etyka
(654)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(605)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(601)
Temat: dzieło
Raport
(1)
Temat: czas
1901-
(2)
1989-
(2)
2001-0
(2)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Belno (woj. świętokrzyskie)
(1)
Czasopisma młodzieżowe a samoocena
(1)
Europa
(1)
Kazimierza Wielka (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kobieta a władza
(1)
Kobiety a mężczyźni
(1)
Marzenia a sukcesy
(1)
Metody nauczania aktywizujące a obraz siebie
(1)
Niepewność a zachowania
(1)
Ostrowiec Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Pawłów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Polacy a ocena świata społecznego
(1)
Polska
(1)
Przestępczość a pogoda
(1)
Reklamy a podświadomość
(1)
Rozwód a dziecko
(1)
Telewizja a obraz świata
(1)
Telewizja a wybory polityczne
(1)
Uczenie się a obraz siebie
(1)
Unia Europejska
(1)
Wisła (woj. śląskie)
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma fachowego
(6)
Artykuł problemowy
(4)
Artykuł z czasopisma
(3)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(2)
Bibliografia
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Rozwój osobisty
(1)
45 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Metodyka Nauczania Języka Polskiego jako Obcego ; 7)
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 9-14 : Wstęp: Kto i dlaczego należy do nowej generacji w glottodydaktyce polonistycznej? / Władysław T. Miodunka.
Zawiera: S. 17-48 : Pomiędzy językami hiszpańskim, francuskim, angielskim i polskim. Psychologiczne aspekty wielojęzyczności / Marta Guillermo-Sajdak.
Zawiera: S. 49-84 : Bilingwizm w sytuacji komunikacyjnej wyrażania emocji. Studium przypadków dwujęzyczności polsko-włoskiej / Karolina Kowalcze.
Zawiera: S. 87-115 : Motywacja studentów uczących się języka polskiego jako obcego na kursach semestralnych / Anna Czeniek.
Zawiera: S. 119-146 : Perspektywa kulturoznawcza nauczania kodu: teoria leksykultury Roberta Galissona / Bronisława Ligara.
Zawiera: S. 147-183 : Leksykultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego / Magdalena Pacholarz-Ziółko.
Zawiera: S. 185-224 : Frazeologia w nauczaniu języka polskiego jako obcego / Anna Papież.
Niniejszy tom anonsuje wejście na rynek edukacyjny i rynek badań naukowych nowej generacji w glottodydaktyce polonistycznej, pokazując wybrane fragmenty pięciu prac magisterskich.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Forma i typ
Symbol UKD: 364(045/046) 159.9(045/046)
Dokument nadrzędny: Wychowawca.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
[Historia i znaczenie NLP. Osiąganie upragnionych celów. Rozpoznawanie swojego samopoczucia. Osiąganie mistrzostwa. Słowo środkiem do celu. Stosunki z innymi ludźmi a osiąganie celów]
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Akceptacja dziecka zdolnego przez rówieśników / Patrycja Banasik. W: Remedium. - 2017, nr 7-8, s. 30-31. - 2017.
Dokument nadrzędny: Remedium.
Znaczenie i wpływ grupy rówieśniczej na zdolne dziecko. Endogenne i egzogenne czynniki osobowości.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: SPOŁECZNY I TEORETYCZNY KONTEKST ZABURZEŃ SAMOREGULACJI: Co to jest samoregulacja?, Podstawowe składniki samoregulacji, Znaczenie samoregulacji, Konstrukcja książki.
Zawiera: GŁÓWNE WZORCE I MECHANIZMY ZABURZEŃ SAMOREGULACJI : Sprzeczne standardy, Niewystarczające monitorowanie, Nieodpowiednia siła, Inercja psychologiczna, Czynniki aktywowane niepowodzeniem, Brak wystarczającej uwagi, Toczenie się śnieżnej kuli, Pogodzenie się: niech tak będzie, Niewłaściwa regulacja, Podsumowanie i wnioski.
Zawiera: WYKONYWANIE ZADAŃ A NIEPOWODZENIE SAMOREGULACJI : Niedostateczna regulacja (Poddanie się, Nieumiejętność koncentracji), Nieprawidłowa regulacja (Szybkość a dokładność, Presja, Źle ukierunkowana wytrwałość), Podsumowanie i wnioski.
Zawiera: KIEROWANIE SOBĄ: TROSZCZENIE SIĘ O SIEBIE : Brak celów, Nadmierne sztywne cele i plany, Nierealistyczne cele, głupie zobowiązania, Niepowodzenie w odłożeniu gratyfikacji, Utrudnianie sobie, Zwlekanie, Kiedy sukces przynosi klęskę, Niewłaściwe rozporządzanie pieniędzmi, Podsumowanie i wnioski.
Zawiera: myśli poza kontrolą : Myśli i czynności natrętne, Myśli niechciane, Decyzje i wnioski, Dziwny przypadek oszukiwania się, Podsumowanie i wnioski.
Zawiera: NIEPOWODZENIA W KONTROLOWANIU EMOCJI I NASTROJÓW : Niedostateczna regulacja i mit odreagowywania (Odreagowywanie jako przykład niedostatecznej regulacji, Ekspresja emocji, Relaksacja i reaktywność fizjologiczna, Ciche wrzenie, Kiedy okazywanie uczuć pomaga?, Odreagowywanie innych emocji), Niewłaściwa regulacja (Tłumienie poznawcze, Ruminacje i perseweracje, Bodźce rozpraszające, które działają odwrotnie niż powinny, Zachowania konsumpcyjne), Nadmierna generalizacja (niedopasowanie nastrojów i strategii), Nadmierna generalizacja w różnych warunkach, Skuteczność na krótka metę, Indywidualne różnice w zakresie umiejętności, Podsumowanie i wnioski.
Zawiera: IMPULSY I APETYTY: Czym są impulsy i uzależnienie?, W jaki sposób powstają impulsy, Problem kontroli impulsów, Uwaga, racjonalizacja i pokusa, Samoświadomość, Efekt kuli śnieżnej.
Zawiera: PICIE I NADUŻYWANIE ALKOHOLU: Pierwszy drink (Dlaczego ludzie piją alkohol?, Alkohol i wzmocnienie, Znaczenie oczekiwań, Fałszywe porozumienie - przyjęcie założenia, że wszyscy inni piją, Sprzeczne normy, Siła i wyczerpanie, Kontrolowanie emocji, Zagrożenie dla samooceny), Picie dużych ilości alkoholu (Przekonanie o konieczności przestrzegania pełnej abstynencji, Nawrót i efekt złamania abstynencji, Zmniejszanie intensywności monitorowania, Inercja, Utrata kontroli nad uwagą, Nadmierna generalizacja, Spirala napięcia, Alkoholizm jako choroba), Podsumowanie i wnioski.
Zawiera: PRZEJADANIE SIĘ : Niedostateczna regulacja (Konflikt w zakresie standardów, Inercja, Zmniejszanie staranności monitorowania, Utrata kontroli nad kierowaniem uwagi, Unikanie myśli o jedzeniu, Brak siły - zmęczenie, Brak siły - napięcie emocjonalne, Rola własnego ja - self, Spirala napięcia), Niewłaściwa regulacja (Nieodpowiednia lub nieprawdziwa wiedza, Próba kontrolowania rzeczy nie poddających się kontroli), Podsumowanie i wnioski.
Zawiera: PALENIE PAPIEROSÓW : Rozpoczęcie palenia, Regulacja palenia (Wpływy środowiskowe i sytuacyjne, Napięcie emocjonalne a palenie, Kontynuacja palenia jako załamanie samoregulacji), Rzucanie palenia a nawroty, Rzucanie palenia o własnych siłach - self quitting, Nawroty i niepowodzenia, Podsumowanie i wnioski.
Zawiera: PROBLEMY ZWIĄZANE Z KONTROLĄ INNYCH ZACHOWAŃ - UPRAWIANIE HAZARDU, PATOLOGICZNE KUPOWANIE, AGRESJA : Uprawianie gier hazardowych (Niedostateczna regulacja hazardowego uprawiania gier, Niewłaściwa regulacja grania), Patologiczne kupowanie - Shopping: Niedostateczna regulacja kupowania, Napięcie emocjonalne a zakupy, Niewłaściwa regulacja kupowania), Agresja , Podsumowanie i wnioski.
Zawiera: SAMOREGULACJA - PERSPEKTYWY, PROBLEMY I OBIETNICE : Jak dochodzi do załamania samokontroli (Standardy, Monitorowanie, Wyczerpanie siły, Nieprawidłowa regulacja, Uwaga i transcendencja, Wzorzec przyczyn aktywowanych wstępnym niepowodzeniem), Zagadnienia, refleksje i spekulacje (Sekwencja kontroli, Przyzwolenie, Samoocena, Ogólne odhamowanie, Zmiany kulturowe), Rozwinięcie teorii samokontroli, Implikacje związane z podtrzymywaniem samoregulacji, Implikacje związane z rola rodziców, Uwagi końcowe.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Jak poznać siebie? / Danuta Bula W: Wychowawca. - 2016, nr 7-8, s. 20-22.
Dokument nadrzędny: Wychowawca.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 28314 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 7-10 : Być w drodze. Szkic o dydaktyce drogi człowieka / Tadeusz Frąckowiak.
Zawiera: S. 11-12 : Wprowadzenie / Kazimierz Denek.
Zawiera: S. 15-28 : Perspektywa reformy edukacyjnej (Konieczność systemowej reformy edukacji, O rozwoju społeczno-ekonomicznym Polski zadecyduje edukacja, Dążenie do lepszej szkoły, Dbałość o kompetencje uczniów, Planowana reforma systemu edukacji. Nadzieje i wątpliwości, Zasadnicze przeszkody reformowania edukacji, Kyo zreformuje edukację?, Finansowanie edukacji, Konstatacja końcowa) / Kazimierz Denek.
Zawiera: S. 29-41 : Wskazania dla dydaktyki w raporcie Komisji Delorsea: Learning: the treasure within - Uczenie się - nasz ukryty skarb (Wprowadzenie, Struktura raportu i wstęp Jacquesa Delorsa, Perspektywy - skąd i dokąd rozwija się edukacja, Nowe zasady, Kierunki rozwoju, Przesłanki dla modernizacji dydaktyki) / Józef Półturzycki.
Zawiera: S. 42-45 : Podejście jakościowe w procesie poznawania dydaktycznego / Stanisław Palka.
Zawiera: S. 46-53 : Szkoła w toku przemian edukacyjnych / Franciszek Bereźnicki.
Zawiera: S. 54-61 : Różnorodność komunikacyjna w procesie kształcenia (Filozofia porozumienia. W poszukiwaniu wspólnego języka. Interakcja w porozumieniu) / Wiesław Andrukowicz.
Zawiera: S. 62-69 : Kształcenie niestacjonarne w perspektywie kształcenia ustawicznego (Konstatacje wstępne, Edukacja niestacjonarna w Polsce - Polityka państwa, Polskie doświadczenia szkolnictwa niestacjonarnego po roku 1945, Nauczyciele edukacji niestacjonarnej) / E. Anna Wesołowska.
Zawiera: S. 73-79 : Myślenie twórcze i krytyczne w edukacji (Twórcza aktywność uczniów, Warunki rozwoju myślenia twórczego uczniów, Zakończenie) / Eugeniusz Piotrowski.
Zawiera: S. 80-87 : Kształcenie inteligencji dziecka w szkole. Możliwości i ograniczenia (Różnicowanie warunkiem rozwoju inteligencji i zdolności w szkole) / Andrzej Ćwikliński.
Zawiera: S. 88-100 : Rozwój wyobraźni w procesie kształcenia (Źródło zainteresowań, Problematyka i typ badań, Podstawowe założenia programu zmian, jego realizacja i ewaluacja, Wyniki badań, Wnioski i uwagi końcowe) / Janina Świrko-Pilipczuk.
Zawiera: S. 101-110 : Miejsce dramy we współczesnej szkole / Dorota Ciechanowska.
Zawiera: S. 111-117 : Edukacja kreatywna / Monika Tomaszewska.
Zawiera: S. 121-129 : Ewaluacja procesu kształcenia. Za i przeciw (Ewaluacja i jej właściwości, Próby rozwiązań poprawnych w zakresie ewaluacji, Ocena opisowa w ewaluacji procesu kształcenia, Jeśli ewaluować, to kiedy?) / Ignacy Kuźniak.
Zawiera: S. 130-136 : Ewaluacja metod kształcenia (Główne trendy w rozwoju metod kształcenia, Efektywność stosowania aktywnych metod kształcenia, Metody waloryzacyjne w procesie kształcenia) / Eugeniusz Kameduła.
Zawiera: S. 137-147 : Samodzielność edukacyjna uczniów (Definicje, Warunki skutecznego samokontrolowania, Możliwości samokontroli na różnych przedmiotach kształcenia, Sposoby wdrażania ucznia do samokontroli i samooceny, Podmiotowość ucznia w procesie kształcenia, Kontrolowane samoocenianie w procesie kształcenia, Kształcenie zróżnicowane z kontrolowaną przez nauczyciela bieżącą samooceną ucznia) / Tomasz Zimny.
Zawiera: S. 148-154 : Postawy nauczycieli klas początkowych wobec testów osiągnięć szkolnych - rzeczywistość i potrzeba zmian / Elżbieta Jaroni.
Zawiera: S. 155-160 : Relacje nauczyciel-uczeń w procesie kształcenia / Julia Orzelska.
Zawiera: S. 161-162 : Podsumowanie seminarium / Kazimierz Denek.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 213832 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27732 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35568, 35567 (2 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33724 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18090 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24459 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 12-24 : Innowacje wyzwaniem współczesności / Adam A. Zych.
Zawiera: S. 27-31 : Ocena z zachowania na szczeblu nauczania początkowego / Alicja Chmielewska.
Zawiera: S. 32-47 : Zajęcia szkolne inaczej / Maria Kocerba.
Zawiera: S. 48-51 : Poradnictwo zawodowo-wychowawcze inaczej / Kinga Kozłowska.
Zawiera: S. 52-55 : Praca z uczniem zdolnym w kl. I-III w Szkole Podstawowej Nr 30 / Barbara Zapała.
Zawiera: S. 56-58 : Orientacja i poradnictwo zawodowe na sposób szpitalny / Maria Połeć.
Zawiera: S. 59-62 : Zajęcia przysposobienia do życia w rodzinie jako forma pomocy młodzieży / Jadwiga Kellner.
Zawiera: S. 63-68 : Rozwijanie twórczej aktywności uczniów w klasach początkowych / Zofia Terech.
Zawiera: S. 69-73 : Elementy wychowania patriotycznego i świeckiej obrzędowości w działalności dydaktycznej i wychowawczej Przedszkolna Nr 16 w Kielcach / Irena Stępak.
Zawiera: S. 74-79 : Stosunki interpersonalne w zespole klasowym. Wnioski do pracy wychowawcy klasowego / Andrzej Drogosz.
Zawiera: S. 60-66 : Rola i zadania dyrektora szkoły w pobudzaniu i rozwijaniu ruchu nowatorstwa pedagogicznego wśród nauczycieli / Bronisław Bury.
Zawiera: S. 87-92 : Wychowawcze znaczenie działalności społecznej w drużynach młodszkoharcerskich / Janina Kuligowska.
Zawiera: S. 93-97 : O kształtowaniu myślenia twórczego uczniów w klasie III / Barbara Czerwiec.
Zawiera: S. 98-101 : Obraz samego siebie młodzieży uczącej się w Studium Nauczycielskim w Ostrowcu Świętokrzyskim / Marianna Kulig.
Zawiera: S. 102-103 : Postulat do pilnej realizacji / Krystyna Zepp.
Zawiera: S. 104-107 : Imprezy szkolne jako jedna z form wychowania dzieci i młodzieży / Władysława Surowiecka.
Zawiera: S. 108-112 : W poszukiwaniu nowych rozwiązań, form i metod pracy z dziećmi z wadą postawy w Szkole Podstawowej Nr 30 w Kielcach / Halina Massalska.
Zawiera: S. 117-124 : Znaczenie zajęć pozalekcyjnych w procesie edukacji kulturalnej - na podstawie dwudziestoletniej działalności Młodzieżowego Klubu "Hades" przy LO w Kazimierzy Wielkiej / Emilia Molska.
Zawiera: S. 125-128 : Wychowawczy charakter zajęć pozalekcyjnych typu rozrywkowego / Jadwiga Madetko.
Zawiera: S. 129-135 : "Tak rodzi się przyjaźń" - z doświadczeń Szkolnego Koła TPRR w Szkole Podstawowej Nr 8 w Kielcach / Halina Uler.
Zawiera: S. 136-141 : Kształtowanie pozytywnej motywacji do nauki języka rosyjskiego - na podstawie doświadczeń Szkoły Podstawowej Nr 15 im. Tadeusza Kościuszki w Kielcach / Stanisława Uba.
Zawiera: S. 142-151 : Znaczenie wychowawcze wiadomości regionalnych i lokalnych w procesie nauczania historii na podstawie doświadczeń Szkoły Podstawowej w Pawłowie / Kazimierz Wzorek.
Zawiera: S. 152-157 : Wycieczki szkolne - istotny element edukacji polonistycznej / Teresa Celska.
Zawiera: S. 158-161 : Środki graficzne w nauczaniu propedeutyki nauki o społeczeństwie / Adam Lasota.
Zawiera: S. 162-165 : Stosowanie audiowizualnych środków dydaktycznych w procesie nauczania języka rosyjskiego na podstawie doświadczenia Szkoły Podstawowej w Belnie / Maria Łukomska.
Zawiera: S. 166-169 : Jak rozwijamy zainteresowania czytelnicze uczniów / Aleksandra Żak.
Zawiera: S. 175-180 : Próba planowania, kontroli i obiektywizowania oceny w praktyce nauczyciela matematyki w technikum / Sławomir Kopański.
Zawiera: S. 181-187 : Z doświadczeń w pracy z uczniami uzdolnionymi matematycznie / Alina Kopańska.
Zawiera: S. 187-194 : Mikrokomputer w procesie nauczania matematyki - założenia ogólne oraz próba ustalenia aktualnej sytuacji w szkołach podstawowych i średnich województwa kieleckiego / Hieronim Przesłański.
Zawiera: S. 195-200 : O pewnych błędach i brakach w kształtowaniu postaw światopoglądowych w nauczaniu matematyki / Gustaw Treliński.
Zawiera: S. 201-209 : Wychowanie przez nauczanie geografii / Józef Kowalski.
Zawiera: S. 210-219 : Znaczenie i wykorzystanie ogródka geograficznego w nauczaniu geografii / Daniel Szymański.
Zawiera: S. 220-223 : Problem doboru treści nauczania w realizacji programu geografii regionalnej / Bożena Wójtowicz.
Zawiera: S. 226-234 : Możliwości w zakresie wdrażania innowacji pedagogicznych na lekcjach przedmiotów zawodowych / Wiesław Głasek.
Zawiera: S. 235-238 : Bariery postępu pedagogicznego / Henryk Łebek.
Zawiera: S. 239-242 : Rozwijanie uzdolnień i zainteresowań technicznych młodzieży w warunkach szkoły średniej / Witold Cholewinski.
Zawiera: S. 242-246 : Środki dydaktyczne warunkiem prawidłowej realizacji celów wychowawczych w procesie lekcyjnym / Tadeusz Stradowski.
Zawiera: S. 247-249 : Jak zostałem nowatorem ? / Andrzej Bednarz.
Zawiera: S. 250-253 : Postęp pedagogiczny w nauczaniu przedmiotów ekonomicznych / Józef Jóźwicki.
Zawiera: S. 254-257 : Główne kierunki pracy zespołu nauczycieli nowatorów przedmiotów elektrotechnicznych / Stanisław Głowacki.
Zawiera: S. 258-262 : Wytwarzanie materiałów dydaktycznych do przedmiotów elektronicznych w warunkach szkolnych / Ryszard Prześlak.
Zawiera: S. 263-269 : Wykorzystanie mikrokomputera w nauczaniu przedmiotów zawodowych / Dorota Biela.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis. Prace Psychologiczne, ISSN 0137-110X ; 30)
Symbol UKD: 159.925
Bibliogr. przy pracach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 216205/czyt.15 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Samoocena a jakość pracy nauczyciela / Grażyna Fedoruk. W: Wszystko dla Szkoły. - 2002, nr 11, s. 1-3.
Dokument nadrzędny: Wszystko dla Szkoły.
Bibliogr.
Co to znaczy "dobry nauczyciel" ? Pojęcie jakości wg różnych filozofów, etapy samooceny dokonywanej przez nauczyciela.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: Część I Wczesne lata. Rozdział 1. Wczesny rozwój społeczny: Dziecko w domu, Style rodzicielskie, Wpływ przywiązania na późniejszy rozwój, Natura wczesnego, społecznego uczenia się, Różnice pomiędzy płciami, Grupy etniczne, Klasa społeczna, Rodzina, Zmieniający się charakter rodziny, Terapia rodzinna, Konflikt w rodzinie, Konflikt szkoła-dom, Szczególne zagadnienia klasy szkolnej, Język a rozwój społeczny, Szkoła i dom, Pytania do tekstu. Rozdział 2. Zabawa: Cel zabawy, Natura zabawy, Kategorie zabawy, Zabawa a uczenie się, Zabawa a program szkolny, Strukturalizowanie zabawy małych dzieci, Zabawa starszych dzieci, Sport, Gry komputerowe, Pytania do tekstu.
Zawiera: Część II. Czynniki kognitywne a uczenie się. Rozdział 3. Formowanie się pojęć a rozwój poznawczy: Myślenie a edukacja, Praca Piageta, Faza 1. Sensomotoryczna (od urodzenia do 2 roku życia), Faza 2. Myślenie przedoperacyjne (od 2 do 7 roku życia), Faza 3. Operacje konkretne (mniej więcej od 7 do 11 roku życia), Faza 4. Operacje formalne (mniej więcej od 12 roku życia), Kryteria Piageta, Inne podejścia do rozwoju poznawczego, Przetwarzanie informacji, Podejścia nabywania wiedzy, Rozwój poznawczy a klasa szkolna, Zadanie nauczyciela, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 4. Mowa: Początki mowy, Wzbogacanie wczesnej mowy, Język a szkoła, Rola nauczyciela, Zasady języka, Znaczenie nauczania języka, Rodzaje kompetencji językowej, Język techniczny, Pytania nauczyciela, Język nauczyciela, Dialekty i akcenty, Wzbogacanie umiejętności językowych, Nauczyciel jako słuchacz, Zabawy językowe, Pisanie i czytanie, Język i inteligencja, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 5. Inteligencja: Co to jest inteligencja, Pomiar inteligencji, Badanie inteligencji, Modele inteligencji, Pomiar inteligencji ogólnej ("g"), Czy można poprawić I.I.?, Trening przygotowujący do testów inteligencji, Testy inteligencji a nauczyciel, Doskonalenie inteligencji, Inteligencja i myślenie, Czy inteligencja jest wrodzona?, Badania nad bliźniętami, Podejścia Hebba i Cattella, Inteligencja a grupy etniczne, Inteligencja a czynniki społeczno-ekonomiczne, Płeć a różnice w inteligencji, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 6. Kreatywność: Co to jest kreatywność?, Myślenie dywergencyjne, Kreatywność a inteligencja, Testy myślenia dywergencyjnego, Akt kreatywności, Kreatywność a szkoła, Zachęcanie do myślenia dywergencyjnego, Organizacja klasy a kreatywność, Techniki kreatywnego uczenia, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 7. Uczenie się: Co konstytuuje uczenie się?, Teorie uczenia się, Warunkowanie sprawcze, Konceptualizm instrumentalny, Natura uczącego się, Czynniki afektywne, Motywacja, Wiek, płeć oraz czynniki społeczne, Pamięć, Techniki uczenia się, Natura materiału do uczenia się, Strefa poznawcza, Strefa psychomotoryczna, Ocenianie, Natura procesu uczenia się, Zarządzanie procesem uczenia się, Nauczanie precyzyjne, Dziecko z problemami w uczeniu się, Dziecko z niskimi wynikami I.I., Uczenie dzieci z niskimi wynikami I.I., Dzieci opóźnione w osiągnięciach, Pomaganie dzieciom opóźnionym w osiągnięciach, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 8. Osobowość: Początki osobowości, Rola rodziców, Stała natura temperamentu, Podejścia do osobowości, Linijka czy termometr?, Cechy osobowości, Praca H.J. Eysencka, Praca R.B. Cattella, Zalety i wady podejścia opartego na cechach, Cechy osobowości a uczenie się, Wymiar ekstrawersja-introwersja, Wymiar neurotyzm-stabilność, Podejscie oparte na cechach a różnice indywidualne, Modyfikacja cech osobowości, Osobowość a sukcesy w nauce, Styl poznawczy, Teorie stylu poznawczego, Styl poznawczy a uczenie się, Stany osobowości, Argumenty przeciwko stałości w osobowości, Zachowanie celowe i paracelowe, Podejście oparte na stanach a doradztwo, Podejście psychodynamiczne, Zygmunt Freud, Osobowość a motywacja, Motywacja i wzmocnienie, Teoria motywacji Maslova, Styl atrybucyjny, Reakcja nauczyciela na sukces i niepowodzenie u dzieci, Nastrój, Nauczyciele też mają nastroje, Zainteresowania, Postawy, Postawy a obrona ego, Postawy a zachowanie, Dysonans poznawczy, Zmiana postaw, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 9. Wartości a rozwój moralny: Czym są moralność i wartości?, Początki systemów wartości, Sześć faz rozwoju moralnego według Kohlberga, Pomiar rozwoju moralnego, Krytyka Kohlberga, Rola nauczyciela, Niektóre szczególne problemy moralne, Uczenie moralnego zachowania, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 10. SELF: Definiowanie self, Co determinuje self?, Znaczenie uczenia się w pojęciach samego siebie, Czy możemy poznać nasze prawdziwe self, Teoria self Carla Rogersa, Konflikt organizmów pomiędzy dzieckiem i innymi ludźmi, Pomiar self, George Kelly i self, Konstrukty można zmieniać, Samoocena, Rozwój samooceny, Uwarunkowania samooceny, Wartość dla nauczyciela, Inne czynniki wpływające na samoocenę, Wzbogacanie samooceny, Samoocena to nie to samo co próżność, Ocenienie samooceny, Samoocena a nadmierna pewność siebie / zbyt mała pewność siebie, Dojrzałość self, Osiem stadiów Eriksona a dojrzałość, Wiek dzieci a stadia Eriksona, Dojrzałość self a szkoła, Definiowanie dojrzałej osobowości, Tożsamość self, Uczenie się bycia dorosłym, Rozumienie młodzieży, Pomieszanie ról, Wiedza i bycie, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 11. Zachowanie społeczne a umiejętności społeczne: Interakcje diadowe, Społeczna interakcja pomiędzy nauczycielem a dzieckiem, Status społeczny, Status społeczny a szkoła, Zbędne podkreślanie pozycji nauczyciela, Konformizm społeczny, Neokonformizm, Grupa rówieśnicza, Szkoła a konformizm, Lekcja jako spotkanie społeczne, Świadomość społecznej interakcji, Pięciostopniowa sekwencja zdarzeń, Natura komunikacji, Analiza interakcji, Role społeczne, Konflikt ról, Społeczne uczenie się i modele ról, Kopiowanie modeli ról, Wzorce przyjaźni w klasie szkolnej, Podgrupy w klasie, Niewłaściwe przyjaźnie i nietowarzyskie dziecko, Znęcanie się, Dziecko lubiane, Socjometria, Umiejętności społeczne, Reagowanie na sytuacje społeczne i ich ocena, Właściwa atmosfera w treningu umiejętności społecznych, Nauczanie poprzez odgrywanie ról, Znaczenie społecznego ciepła, Umiejętność odsłaniania się, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 12. Doradztwo i poradnictwo edukacyjne: Doradztwo w szkole, Kwestia poufności, Znaczenie współczucia, Proces doradczy, Kategoryzacja problemu dziecka, Rola doradcy, Problemy stojące przed doradcą, Siły społeczne a konflikty, Doradztwo zawodowe, Fazy rozwojowe w wyborze zawodu, Rola doradcy w poradnictwie zawodowym, Wychowanie seksualne, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 13. Kierowanie klasą i jej kontrola: Zachowania sprawiające problemy, Definiowanie zachowania sprawującego problemy, Techniki modyfikacji zachowania, Pochodzenie niepożądanych zachowań celowych, Określenie dwóch stron problemu, Podejście ekobehawioralne, Zastrzeżenia co do technik modyfikacji zachowania, Kontrakty wykonania, Ogólne uwagi dotyczące modyfikacji zachowania, Inne aspekty kierowania klasą i jej kontroli, Stosowanie kar, Efektywne sankcje, Prawo naturalnych konsekwencji, Problemy wynikające z zachowania grupy, Fizyczna konfrontacja, Wagarowanie, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 14. Osobowość nauczyciela, cechy nauczyciela i stres nauczyciela: Efektywność nauczyciela, Ocena cech nauczyciela, Bezpieczeństwo emocjonalne nauczyciela, Postawy nauczyciela, Style nauczyciela, Wartość nauczycielskiego mówienia, Różnorodność metod nauczania, Stres nauczyciela, Jak uporać się ze stresem, Pytania do tekstu.
Artykuł
W koszyku
Samoocena ucznia / Mirella Fragsztajn. W: Wychowawca. - 2015, nr 1, s. 22-25.
Dokument nadrzędny: Wychowawca.
Książka
W koszyku
(Bezpieczeństwo jednostki, społeczeństwa i gatunku ludzkiego / Brunon Hołyst ; t. 2.)
Bibliogr. s. 547-572.
Zawiera: Część I Zdrowie a bezpieczeństwo. Rozdział 1. Obrona życia i zdrowia. 1.1. Prawo do życia. 1.2. Przestępstwa przeciwko zyciu i zdrowiu. 1.3. Próby klasyfikacji cech osobowości sprawców zabójstw. 1.4. Problem kary śmierci.
Zawiera: Rozdział 2. Zdrowie fizyczne a poczucie bezpieczeństwa człowieka. 2.1. Pojęcie zdrowia. 2.2. Czynniki kształtujace stan zdrowia. 2.3. Badania nad stanem zdrowia. 2.4. Podstawowe definicje stresu. 2.5. Tytoń i alkohol jako czynniki ryzyka dla zdrowia.
Zawiera: Rozdział 3. Zdrowie psychiczne a poczucie bezpieczeństwa człowieka. 3.1. Istota i rodzaje zaburzeń psychicznych. 3.2. Schizofrenia. 3.3. Stosunek do osób psychicznie chorych. 3.4. Jakość życia osób chorych psychicznie. 3.5. Zamachy samobójcze.
Zawiera: Rozdział 4. Zdrowie duchowe a poczucie bezpieczeństwa jednostki. 4.1. Istota zdrowia duchowego. 4.2. Religijność a duchowość. 4.3. Samoświadomość. 4.4. Satysfakcja intelektualna.
Zawiera: Rozdział 5. Psychopatologiczne wyznaczniki bezpieczeństwa człowieka. 5.1. Ogólna problematyka zachowań agresywnych. 5.2. Temperament i osobowość. 5.3. Zachowania psychopatów. 5.4. Czynniki kształtujące zachowania jednostki.
Zawiera: Rozdział 6. Problem bezpieczeństwa człowieka w świetle wybranych zjawisk psychopatologii seksualnej. 6.1. Zgwałcenie. 6.2. Pedofilia. 6.3. Turystyka seksualna.
Zawiera: Rozdział 7. Intencjonalna autodestrukcja struktury biologicznej człowieka. 7.1. Czynniki wpływające na proces autodestrukcji. 7.2. Negatywne skutki uzależnień. 7.3. Samobójstwo.
Zawiera: Rozdzial 8. Zagrożenia poczucia bezpieczeństwa w wyniku doświadczenia sytuacji urazowej. 8.1. Ogólny wpływ doświadczenia sytuacji urazowej na poczucie bezpieczeństwa. 8.2. Syndrom stresu pourazowego. 8.3. Style zwalczania stresu.
Zawiera: Rozdzial 9. Zdrowie społeczne a poczucie bezpieczeństwa człowieka. 9.1. Pojęcie zdrowia psychicznego. 9.2. Różne perspektywy badawcze. 0.3. Lęk społeczny. 9.4. Odczuwanie samotności i głodu.
Zawiera: Rozdział 10. Zagrożenie tożsamości psychospołecznej człowieka we współczesnym świecie. 10.1. Istota tożsamości psychospołecznej. 10.2. Modele tożsamości. 10.3. Czxynniki kształtujace poczucie tożsamości. 10.4. Problem samooceny. 10.5. Strategie poprawy bezpieczeństwa publicznego. Tożsamość funkcjonariuszy policji.
Zawiera: Rozdział 11. Bezpieczeństwo pacjenta. 11.1. Ochrona praw pacjenta. 11.2. Odpowiedzialno9ść za naruszenie praw pacjenta. 11.3. Badania nad przestrzeganiem praw obywatelskich osób przebywających w szpitalach. 11.4. Opieka nad osobami z zaburzeniami psychicznymi.
Zawiera: Rozdział 12. Bezpieczeństwo człowieka w konfrontacji z bólem i cierpieniem. 12.1. Istota bólu i cierpienia. 12.2. Lęk przed śmiercią. 12.3. Badania nad intensywnością bólu. 12.4. Stres pourazowy.
Zawiera: Rozdział 13. Bezpieczeństwo jednostki niepełnosprawnej. 13.1. Poglądy na temat niepełnosprawności - rys historyczny. 13.2. Postawy wobec osób niepelnosprawnych. 13.3. Marginalizacja. 13.4. Sytuacja osób upośledzonych umysłowo. 13.5. Próby modyfikacji postaw wobec dzieci i młodzieży. 13.6. Podejście do niepełnosprawności w Unii Eyropejskiej.
Zawiera: Część II Normy warunkujące poczucie bezpieczeństwa. Rozdzial 14. Normy społeczne i prawne stojace na straży należności i wolności. 14.1. Rys historyczny rozwoju norm. 14.2. Podstawowe międzynarodowe konwencje praw człowieka. 14.3. Konstytucyjna ochrona praw człowieka w Polsce.
Zawiera: Rozdział 15. Normy społeczne i prawne w obronie godności człowiaka. 15.1. Pojęcie godności. 15.2. Przestępstwo zniesławienia. 15.3. Interpretacja psychologiczna naruszenia normy godności. 15.4. Stres zawodowy i wypalenie emocjonalne. 15.5. Dehumanizacja więzi międzyludzkich. 15.6. Postawy egoistyczne.
Zawiera: Rozdział 16. Normy społeczne i prawne w obronie prywatności. Rozdział 16.1. Pojęcie prywatności. 16.2. Badania nad prywatnością. 16.3. Tajemnica prywatności.
Zawiera: Rozdział 17. Prawa i normy społeczne w obronie własności. 17.1. Prawna koncepcja wolności. 17.2. Własność w ujęciu ekonomii i socjologii. 17.3. Rola kryminologii w obronie wolności. 17.4. Przestępstwa naruszenia prawa własności.
Zawiera: Rozdział 18. Poczucie bezpieczeństwa w świecie kredytów i podatków. 18.1. Ryzyko kredytobiorcy. 18.2. Pozyczki za pośrednictwem internetu. 18.3. Spirala długów. 18.4. Egzekucja długów. 18.5. Ocena sprawiedliwości systemu podatkowego.
Zawiera: Rozdział 19. Bezpieczeństwo konsumenta. 19.1. Sytuacja konsumenta. 19.2. Pomoc prawna dla konsumenta. 19.3. Rola reklamy. 19.4. Dyrektywa 2001/95/WE. Rozdzial 19.5. Ustawa o prawach konsumenta.
Zawiera: Rozdział III Sytuacja społeczna jednostki a bezpieczeństwo. Rozdział 20. Bezpieczeństwo wolności wyboru działania w świecie manipulacji interpersonalnych. 20.1. Istota makiawelizmu. 20.2. Metody manipulowania ludźmi. 20.3. Osobowość narcystyczna. 20.4. Cechy ofiar i sprawców zachowań manipulacyjnych.
Zawiera: Rozdział 21. Bezpieczeństwo człowieka w warunkach izolacji dobrowolnej i przymusowej. 21.1. Negatywne skutki samotności. 21.2. Izolacja penitencjarna.
Zawiera: Rozdział 22. Zaufanie społeczne jako warunek bezpieczeństwa. 22.1. Kategorie zaufania społecznego. 22.2. Zróżnicowane przejawy zaufania społecznego.
Zawiera: Rozdział 23. Zadowolenie z zycia a poczucie bezpieczeństwa. 23.1. Ogóle badania nad poziomem satysfakcji z życia. 23.2. Modele kształtowania zadowolenia z zycia. 23.3. Koncepcje psychologiczne Carla G. Junga. 23.4. Zdrowie psychiczne według Kazimierza Dąbrowskiego jako warunek zadowolenia z zycia.
Zawiera: Rozdział 24. Problem bezpieczeństwa w świecie ryzyka i zdarzeń losowych. 24.1. Ocena ryzyka. 24.2. Istota zdarzeń losowych. 24.3. Ubezpieczenia od zdarzeń ryzykownych. 24.4. Edukacja finansowa.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Samoocena nastolatka a używanie alkoholu / Kinga Kaczmarek. W: Remedium. - 2014, nr 4, (dodatek Alkohol Nie bo tak!), s. 13.
Dokument nadrzędny: Remedium.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dlaczego kobiety nie potrafią powiedzieć NIE / Adriana Klos. W: Charaktery : magazyn psychologiczny. - 2019, nr 10, s. 60-64.
Dokument nadrzędny: Charaktery
Artykuł z czasopisma "Charaktery".
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej