Bereźnicki Franciszek
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Dostępność
dostępne
(11)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(3)
Kielce - Czytelnia
(1)
Busko zdrój - czytelnia
(1)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(1)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(1)
Opatów - wypożyczalnia
(1)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(1)
Ostrowiec - czytelnia
(1)
Pińczów - czytelnia
(1)
Sandomierz - wypożyczalnia
(1)
Starachowice - wypożyczalnia
(1)
Staszów - wypożyczalnia
(1)
Autor
Boszczyk Marta
(722)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(556)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(488)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(484)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(441)
Bereźnicki Franciszek
(-)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(440)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(430)
Lewicka Ewa
(417)
Puszczewicz Barbara
(398)
Prus Bolesław (1847-1912)
(375)
Kosiń Janina
(373)
Lewandowska Bożena
(370)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(346)
Goetz Magdalena
(344)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(334)
Shakespeare William (1564-1616)
(288)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(262)
Lenin Vladimir Il'ič (1870-1924)
(257)
Knajder-Sowa Anna
(253)
Cyrański Czesław
(247)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(240)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(221)
Faliszewska Jolanta
(218)
Łoskot Małgorzata
(209)
Trojan Elżbieta
(208)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(199)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(194)
Tuwim Julian (1894-1953)
(190)
Jakubowski Jan Zygmunt (1909-1975)
(184)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(184)
Tarapata Ewa
(180)
Pronobis Małgorzata
(166)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(166)
Markiewicz Henryk (1922- )
(162)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(161)
Uniechowski Antoni (1903-1976)
(159)
Parandowski Jan (1895-1978)
(157)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(157)
Jodełka-Burzecki Tomasz (1919-1989)
(156)
Broniewski Władysław (1897-1962)
(154)
Praca zbiorowa
(153)
Staff Leopold (1878-1957)
(152)
Tolstoj Lev Nikolaevič (1828-1910)
(152)
Conrad Joseph (1857-1924)
(142)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(137)
Elsner Danuta
(136)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(136)
Rychlicki Zbigniew (1922-1989)
(136)
Engels Friedrich (1820-1895)
(135)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(135)
Łuba Małgorzata
(134)
Stróżyński Klemens
(133)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(132)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(130)
Marx Karl (1818-1883)
(130)
Rechnio-Kołodziej Beata
(128)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(128)
Włodno Danuta
(127)
Żukrowski Wojciech (1916-2000)
(127)
Bratny Roman (1921- )
(125)
Jastrzębska Lidia
(125)
Krzeczkowska Eugenia
(125)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(124)
Smólska Janina (?-2002)
(123)
Hertz Paweł (1918-2001)
(122)
Jakubowska Alina
(122)
Lewik Włodzimierz (1905-1962)
(120)
Laere Karolina Van
(118)
Malczewski Artur
(118)
Myjak Józef
(118)
Putrament Jerzy (1910-1986)
(115)
Dobraczyński Jan (1910-1994)
(113)
Doroszewski Witold (1899-1976)
(113)
Kieniewicz Stefan (1907-1992)
(112)
Misiorowska Ewa
(112)
Jaworowski Jerzy (1919-1975)
(111)
Szelburg-Zarembina Ewa (1899-1986)
(111)
Szweykowski Zygmunt (1894-1978)
(111)
Włodno-Furman Elżbieta
(111)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(110)
Rogoziński Julian (1912-1980)
(110)
Rusiecki Antoni Marian (1892-1956)
(109)
Garstka Tomasz
(108)
Lem Stanisław (1921-2006)
(108)
Krasiński Zygmunt (1812-1859)
(107)
Norwid Cyprian Kamil (1821-1883)
(107)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(106)
Radzicki Józef
(106)
Kierszys Zofia (1921-2000)
(105)
Stawar Andrzej (1900-1961)
(105)
Wyka Kazimierz (1910-1975)
(105)
Krasicki Ignacy (1735-1801)
(104)
Klemensiewicz Zenon (1891-1969)
(103)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(102)
Puškin Aleksandr Sergeevič (1799-1837)
(102)
Bunsch Karol (1898-1987)
(101)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(101)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(101)
Gomulicki Juliusz Wiktor (1909-2006)
(100)
Jaworowski Mieczysław
(100)
Rok wydania
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(4)
Kraj wydania
nieznany (pol)
(4)
Polska
(2)
Język
polski
(6)
Temat
Szkolnictwo
(4)
Nauczanie
(3)
Kształcenie
(2)
"Nowa szkoła"
(1)
Aktywność twórcza
(1)
Delors, Jaques
(1)
Drama
(1)
Dydaktyka
(1)
Dydaktyka kształcenia ogólnego
(1)
Ewaluacja
(1)
Formy organizacyjne kształcenia
(1)
Inteligencja uczniów
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie ogólne
(1)
Kształcenie uczniów
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kształcenie wielostronne
(1)
Metody aktywizujące
(1)
Metody badań dydaktycznych
(1)
Metody kształcenia
(1)
Metody uczenia się
(1)
Metody waloryzacyjne
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczanie całościowe
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele a uczniowie
(1)
Nauczyciele a wyobraźnia
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nawroczyński, Bogdan
(1)
Ocena opisowa
(1)
Oświata
(1)
Planowanie pracy dydaktycznej
(1)
Podmiotowość ucznia
(1)
Proces kształcenia ogólnego
(1)
Proces samokształcenia
(1)
Samodzielność edukacyjna ucznia
(1)
Samokontrola
(1)
Samoocena
(1)
Sosnicki, Kazimierz
(1)
Tok lekcji
(1)
Typy lekcji
(1)
Uczniowie
(1)
Wyniki kształcenia
(1)
Wyobraźnia uczniów
(1)
Zainteresowania
(1)
Zasady kształcenia
(1)
Temat: dzieło
Raport
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
Gatunek
Praca zbiorowa
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 10 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 233027, 233024, 233023, 233028, 233022, 233026 (6 egz.)
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 39501 czyt. (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39188 (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29424 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24680 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48258 (1 egz.)
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48091 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 24691 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36582 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23110 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 230817 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 230816/czyt.37 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40617 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.204-213
Zawiera: I. Hasła "nowej szkoły" w poglądach dydaktycznych Bogdana Wroczyńskiego i Kazimierza Sośnickiego. 1. Rozwój dydaktyki polskiej w zarysie (1918-1939).
Zawiera: II. Hasła "szkoły pracy" - "szkoły twórczej" w polskiej dydaktyce międzywojennej.
Zawiera: III. Nauczanie całościowe w Polsce międzywojennej i próby jego kontynuacji: metoda zamierzeń, metoda ośrodków pracy, polska koncepcja nauczania łącznego i integralnego.
Zawiera: IV. Koncepcje samodzielnego uczenia się w procesie dydaktycznym w szkole polskiej (1918-1939): system pracowniany, uczenie się pod kierunkiem i jego modyfikacja w szkole polskiej.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
I. Przedmiot i zadania dydaktyki kształcenia ogólnego. Znaczenie i zakres pojęcia dydaktyki. Dydaktyka ogólna i szczegółowa, przedmiot i funkcje dydaktyki. Tendencje w dydaktyce współczesnej. Metody badań dydaktycznych (proces badania naukowego, metody, techniki, metody jakościowe. Wartości i cele kształcenia ogólnego. III. Treści kształcenia ogólnego: funkcje, modele, ujęcia i rodzaje programów, kryteria i teorie doboru treści. Proces kształcenia ogólnego: podstawy filozoficzne i psychologiczne, integracja procesu nauczania i uczenia się, ogniwa procesu, integracja nauczania i wychowania.
II. Wartości i cele kształcenia ogólnego. Wartości ich związek z celami kształcenia ogólnego. Rola wartości w teorii i praktyce kształcenia. Wartości jako przedmiot badań aksjologii. Pojęcie wartości. Rodzaje i hierarchiczność wartości. Związek wartości z celami kształcenia. Cele kształcenia ogólnego. Funkcje i isota celów kształcenia. Źródła i podstawy celów kształcenia. kOncepcje, taksonomia, uszczegółowienie celów, znaczenie świadomosci celów kształcenia w procesie edukacji.
IV. Proces kształcenia ogólnego. Podstawy filozoficzne i psychologiczne . Proces kształcenia jako zinterowany proces nauczania i uczenia się. Ogniwa procesu: uświadamianie uczniom celów i zadań kształcenia, poznawanie nowych faktów, nabywanie nowych pojęć, poznawanie prawidłowości i systematyzowanie wiedzy, przechodzenie od teorii do praktyki, wykonywanie zadań praktyczno-wytwórczych, sprawdzanie i ocena osiągnięć. Integracja procesów nauczania i wychowania.
V. Kształcenie wielostronne.
VI. Proces samokształcenia: pojęcie, cele, wdrażanie do samokształcenia.
VII. Zasady kształcenia: pojęcie, geneza, charakterystyka i klasyfikacja zasad kształcenia, przegląd i realizacja zasad kształcenia.
VIII. Metody kształcenia: pojęcie i rozwój metod nauczania, rózne aspekty nauczania, podział metod nauczania, metody: podające, problemowe, eksponujące, praktyczne, nauczanie programowane. Funkcje metod nauczania, kryteria doboru metod. Metody uczenia się: recepcyjne, heurytyczne, badawcze, ekspresyjne, ćwiczebne.
IX. Formy organizacyjne kształcenia. System klasowo-lekcyjny, lekcja jako podstawowa forma kształcenia, struktura lekcji, typy lekcji ich charakterystyka, rodzaje toków lekcyjnych (tok lekcji podającej, problemowej, ćwiczeniowej, eksponującej). Zajęcia w klasach łączonych. Formy organizacyjne pracy uczniów (praca jednostkowa, zbiorowa, grupowa). Nauka domowa uczniów. Dydaktyczne zajęcia pozalekcyjne. Wycieczki szkolne.
X. Środki dydaktyczne w kształceniu ogólnym. Pojęcie środków, funkcje, klasyfikacja, środki wzrokowe (proste, złożone), środki słuchowe, wzrokowo-słuchowe (audiowizualne). Środki dydaktyczne w procesie kształcenia.
XI. Planowanie i organizacja pracy dydaktycznej: pojęcie planowania i organizacji, rodzaje planów nauczycielskich, przygotowanie rzeczowe i metodyczne do lekcji, kontrola wykonania planu.
XII. Niepowodzenia w nauce szkolnej: pojęcie niepowodzeń szkolnych, rodzaje niepowodzeń i ich skutki, przyczyny, przezwyciężanie niepowodzeń w nauce.
XIII. Sprawdzanie i ocenianie wyników procesu kształcenia. Istota i funkcje sprawdzania. Formy i metody sprawdzania. Testy osiągnięć szkolnych. Jakościowe badania wyników kształcenia. Ocena w procesie kształcenia. Nowy system oceniania (wewnątrzszkolne i zewnętrzne).
XIV. Problemy dydaktyki kształcenia ogólnego. Innowacje dydaktyczne a unowocześnianie procesu kształcenia. Praca z uczniem zdolnym. Podmiotowość w edukacji. Kształtowanie zdolności twórczych w procesie kształcenia. Uczenie się w świetle raportów edukacyjnych.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 229660 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 7-10 : Być w drodze. Szkic o dydaktyce drogi człowieka / Tadeusz Frąckowiak.
Zawiera: S. 11-12 : Wprowadzenie / Kazimierz Denek.
Zawiera: S. 15-28 : Perspektywa reformy edukacyjnej (Konieczność systemowej reformy edukacji, O rozwoju społeczno-ekonomicznym Polski zadecyduje edukacja, Dążenie do lepszej szkoły, Dbałość o kompetencje uczniów, Planowana reforma systemu edukacji. Nadzieje i wątpliwości, Zasadnicze przeszkody reformowania edukacji, Kyo zreformuje edukację?, Finansowanie edukacji, Konstatacja końcowa) / Kazimierz Denek.
Zawiera: S. 29-41 : Wskazania dla dydaktyki w raporcie Komisji Delorsea: Learning: the treasure within - Uczenie się - nasz ukryty skarb (Wprowadzenie, Struktura raportu i wstęp Jacquesa Delorsa, Perspektywy - skąd i dokąd rozwija się edukacja, Nowe zasady, Kierunki rozwoju, Przesłanki dla modernizacji dydaktyki) / Józef Półturzycki.
Zawiera: S. 42-45 : Podejście jakościowe w procesie poznawania dydaktycznego / Stanisław Palka.
Zawiera: S. 46-53 : Szkoła w toku przemian edukacyjnych / Franciszek Bereźnicki.
Zawiera: S. 54-61 : Różnorodność komunikacyjna w procesie kształcenia (Filozofia porozumienia. W poszukiwaniu wspólnego języka. Interakcja w porozumieniu) / Wiesław Andrukowicz.
Zawiera: S. 62-69 : Kształcenie niestacjonarne w perspektywie kształcenia ustawicznego (Konstatacje wstępne, Edukacja niestacjonarna w Polsce - Polityka państwa, Polskie doświadczenia szkolnictwa niestacjonarnego po roku 1945, Nauczyciele edukacji niestacjonarnej) / E. Anna Wesołowska.
Zawiera: S. 73-79 : Myślenie twórcze i krytyczne w edukacji (Twórcza aktywność uczniów, Warunki rozwoju myślenia twórczego uczniów, Zakończenie) / Eugeniusz Piotrowski.
Zawiera: S. 80-87 : Kształcenie inteligencji dziecka w szkole. Możliwości i ograniczenia (Różnicowanie warunkiem rozwoju inteligencji i zdolności w szkole) / Andrzej Ćwikliński.
Zawiera: S. 88-100 : Rozwój wyobraźni w procesie kształcenia (Źródło zainteresowań, Problematyka i typ badań, Podstawowe założenia programu zmian, jego realizacja i ewaluacja, Wyniki badań, Wnioski i uwagi końcowe) / Janina Świrko-Pilipczuk.
Zawiera: S. 101-110 : Miejsce dramy we współczesnej szkole / Dorota Ciechanowska.
Zawiera: S. 111-117 : Edukacja kreatywna / Monika Tomaszewska.
Zawiera: S. 121-129 : Ewaluacja procesu kształcenia. Za i przeciw (Ewaluacja i jej właściwości, Próby rozwiązań poprawnych w zakresie ewaluacji, Ocena opisowa w ewaluacji procesu kształcenia, Jeśli ewaluować, to kiedy?) / Ignacy Kuźniak.
Zawiera: S. 130-136 : Ewaluacja metod kształcenia (Główne trendy w rozwoju metod kształcenia, Efektywność stosowania aktywnych metod kształcenia, Metody waloryzacyjne w procesie kształcenia) / Eugeniusz Kameduła.
Zawiera: S. 137-147 : Samodzielność edukacyjna uczniów (Definicje, Warunki skutecznego samokontrolowania, Możliwości samokontroli na różnych przedmiotach kształcenia, Sposoby wdrażania ucznia do samokontroli i samooceny, Podmiotowość ucznia w procesie kształcenia, Kontrolowane samoocenianie w procesie kształcenia, Kształcenie zróżnicowane z kontrolowaną przez nauczyciela bieżącą samooceną ucznia) / Tomasz Zimny.
Zawiera: S. 148-154 : Postawy nauczycieli klas początkowych wobec testów osiągnięć szkolnych - rzeczywistość i potrzeba zmian / Elżbieta Jaroni.
Zawiera: S. 155-160 : Relacje nauczyciel-uczeń w procesie kształcenia / Julia Orzelska.
Zawiera: S. 161-162 : Podsumowanie seminarium / Kazimierz Denek.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej