Samoocena
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(45)
Forma i typ
Książki
(26)
Artykuły
(18)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje informacyjne
(2)
Dostępność
dostępne
(6)
tylko na miejscu
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(1)
Kielce - Czytelnia
(1)
Opatów - wypożyczalnia
(1)
Pińczów - czytelnia
(1)
Sandomierz - wypożyczalnia
(1)
Sandomierz - Multimedialny
(1)
Starachowice - wypożyczalnia
(1)
Staszów - wypożyczalnia
(1)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(1)
Autor
1
(1)
Adamus Mariusz
(1)
Agata Sierota
(1)
Alder Harry
(1)
Balsam Katarzyna
(1)
Banasik Patrycja
(1)
Baumeister Roy F
(1)
Bereźnicki Franciszek
(1)
Boszczyk Marta
(1)
Bula Danuta
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Denek Kazimierz
(1)
Dobson James C. (1936- )
(1)
Drwal Radosław Łukasz
(1)
Dutkiewicz Wacław (telekomunikacja)
(1)
Dymkowski Maciej
(1)
Fedoruk Grażyna
(1)
Fontana David
(1)
Fragsztajn Mirella
(1)
Gandecki Andrzej
(1)
Haith Marshall M
(1)
Heatherton Todd F
(1)
Hołyst Brunon (1930- )
(1)
Hołyst Brunon (1930- ). Bezpieczeństwo jednostki, społeczeństwa i gatunku ludzkiego
(1)
Kaczmarek Kinga
(1)
Klos Adriana
(1)
Kotowska Magdalena
(1)
Krokowski Marcin
(1)
Kulas Henryk
(1)
Laere Karolina Van
(1)
Laere Karolina van
(1)
Lewandowska Bożena
(1)
Lewicka Maria
(1)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(1)
Mandal Eugenia
(1)
Miller Scott A
(1)
Miodunka Władysław T
(1)
Noske Marina
(1)
Osewska Janina
(1)
Pruś Małgorzata
(1)
Przybyła Kamil
(1)
Reykowski Janusz
(1)
Rydzewski Piotr
(1)
Siemionow Justyna
(1)
Skarżyńska Krystyna
(1)
Skoczylas Joanna
(1)
Suchodolska Jolanta
(1)
Szabała Beata
(1)
Tice Dianne M
(1)
Trzebińska Ewa
(1)
Vasta Ross
(1)
Wojciszke Bogdan
(1)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(1)
Zaborowski Zbigniew
(1)
Ziółkowska Beata (1967- )
(1)
Łaguna Mariola
(1)
Święcicki Łukasz
(1)
Żywicki Mateusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(42)
nieznany (pol)
(3)
Język
polski
(45)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5127)
Nauczanie
(4695)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4107)
Samoocena
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3718)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3298)
Wychowanie przedszkolne
(3239)
Wychowanie
(2692)
Język angielski
(2349)
Rodzina
(2342)
Młodzież
(2341)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1833)
Sztuka
(1748)
Język rosyjski
(1746)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1683)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1681)
Wychowanie w rodzinie
(1675)
Wojsko
(1657)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1633)
Chemia
(1535)
Kultura
(1431)
Język niemiecki
(1429)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1310)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1267)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1077)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1050)
Nauka
(1047)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(943)
Żydzi
(929)
Uczenie się
(909)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(860)
Dzieci
(851)
Osobowość
(845)
Zarządzanie
(836)
Psychoterapia
(815)
Powieść angielska
(811)
Powieść amerykańska
(795)
Czytelnictwo
(792)
Gry i zabawy
(790)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(780)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(741)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(727)
Teatr polski
(718)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(715)
Turystyka
(713)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(702)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Relacje międzyludzkie
(672)
Religia
(671)
Rodzice
(668)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Rośliny
(658)
Etyka
(656)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Sport
(632)
Kształcenie
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(610)
Powieść rosyjska
(604)
Postawy
(601)
Temat: dzieło
Raport
(1)
Temat: czas
1901-
(2)
1989-
(2)
2001-0
(2)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Belno (woj. świętokrzyskie)
(1)
Czasopisma młodzieżowe a samoocena
(1)
Europa
(1)
Kazimierza Wielka (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kobieta a władza
(1)
Kobiety a mężczyźni
(1)
Marzenia a sukcesy
(1)
Metody nauczania aktywizujące a obraz siebie
(1)
Niepewność a zachowania
(1)
Ostrowiec Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Pawłów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Polacy a ocena świata społecznego
(1)
Polska
(1)
Przestępczość a pogoda
(1)
Reklamy a podświadomość
(1)
Rozwód a dziecko
(1)
Telewizja a obraz świata
(1)
Telewizja a wybory polityczne
(1)
Uczenie się a obraz siebie
(1)
Unia Europejska
(1)
Wisła (woj. śląskie)
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma fachowego
(6)
Artykuł problemowy
(4)
Artykuł z czasopisma
(3)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(2)
Bibliografia
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Rozwój osobisty
(1)
45 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Afektywne i deskryptywne mechanizmy spostrzegania innych ludzi. Przełanki uwarunkowań wobec innych ludzi. Zjawisko "Ukrytej teorii osobowości" w procesie spostrzegania społęcznego. Procesy atrybucji w spostrzeganiu społecznym - klasyczne teorie atrybucji: Heidera, Jonesa i Davisa, Kelleya, Steinera, Ajzena, Millsa, Kruglanskiego, Cohena. Spostrzeganie siebie. Porównanie "JA-INNI". Rola schamatzów poznawczych w zachowaniach społecznych.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Międzykulturowa.)
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: S. 17-83 : Kształtujemy poczucie zakorzenienia w kulturze i postawy społeczne wobec Innego (przeciwdziałamy stereotypom i uprzedzeniom, budujemy postawy tolerancyjne) / Beata Kozieł.
Zawiera: S. 85-120 : Kształtujemy tożsamość gimnazjalisty - lokalno-regionalną, narodową i europejską / Barbara Chojnacka-Synaszko, Beata Kozieł.
Zawiera: S. 123-131 : Kształtowanie postaw młodzieży wobec dziedzictwa regionu, narodu i Europy oraz rozwijanie tolerancji - zadaniem szkoły średniej: Wprowadzenie/ Barbara Grabowska.
Zawiera: S. 133-165 : Stosunek do dziedzictwa kulturowego / Barbara Grabowska, Aleksandra Gancarz.
Zawiera: S. 167-202 : Spotkanie z Innym - wolne od stereotypów, pełne otwartości i tolerancji / Barbara Grabowska.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
[Obraz siebie w teoriach psychologicznych. Porównanie tradycyjnego i aktywizującego podejścia do nauczania. Metody aktywizujące - cechy, specyfika. Przegląd badań i ich wyniki nad zmianami obrazu siebie studentów pod wpływem oddziaływań edukacyjnych (metody tradycyjne i aktywizujące)]
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Pisma pod specjalnym nastrojem / Eugenia Mandal. W: Charaktery. - 2005, nr 10, s. 29-30.
Dokument nadrzędny: Charaktery.
Wpływ lektury czasopism młodzieżowych na samoocenę dziewcząt - na podstawie badań.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Monitor Dyrektora Szkoły.
Bibliografia na stronie 46.
Dwa style wyjaśniania niepowodzeń. Od czego zależy powodzenie na egzaminie? Poczucie własnej wartości i sprawczości. Łagodzenie doświadczanych przykrości. Przedstawiono raport z badania dotyczącego zdrowia psychicznego, poczucia własnej wartości i sprawczości wśród młodych ludzi w Polsce.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 212-218.
Zawiera: Wprowadzenie; Rozdział 1. Geneza i struktura obrazu samego siebie; Definicje i elementy składowe obrazu samego siebie; Kształtowanie się obrazu samego siebie i samooceny; Okres niemowlęcy i poniemowlęcy; Wiek przedszkolny; Młodszy wiek szkolny; Wiek dorastania; Definicja obrazu samego siebie oraz samooceny przyjęta w pracy; Funkcje i podstawowe składniki samowiedzy; Sądy opisowe. Samoopis; Samooceny; Standardy osobiste; Reguły w procesie tworzenia samowiedzy; Podsumowanie; Rozdział 2. Regulacyjna funkcja obrazu własnej osoby w świetle teorii oraz badań; Rola i znaczenie obrazu samego siebie w nurcie psychologii poznawczej; Geneza poznawczego podejścia do osobowości: teorie W. Mischela i A. Bandury; Teoria społeczno-poznawczego uczenia się W. Mischela; Teoria społecznopoznawcza A. Bandury; Schematy poznawcze jako struktury porządkujące wiedzę o "ja"; Koncepcja własnego "ja" w ujęciu J. Reykowskiego; Regulacyjna funkcja "ja" w ujęciu C.R. Rogersa; Stałość obrazu własnej osoby i jego funkcja integracyjna; Samoregulacja - procesy regulacji wewnętrznej; Warunki zmiany obrazu siebie; Podsumowanie; Rozdział 3. Przegląd badań z zakresu samooceny oraz obrazu i struktury "ja"; Znaczenie samooceny przy podejmowaniu decyzji w wyborze konkretnego działania; Rozbieżność "ja realne-ja idealne" a przystosowanie człowieka; Zmiana samooceny w trakcie terapii osób uzależnionych; Struktura "ja" a poziom agresji interpersonalnej; Poznawcze wzorce tworzenia się obrazu "ja"; Struktura "ja" u nieletnich przestępców; Podsumowanie; Rozdział 4. Terapia poznawczo-behawioralna jako sposób zmiany wizerunku własnej osoby i poziomu samooceny; Podstawy teoretyczne psychoterapii indywidualnej; Cele psychoterapii; Psychoterapia poznawcza; Terapia poznawczo-behawioralna; Najważniejsze cechy terapii poznawczo-behawioralnej w odniesieniu do osób niedostosowanych społecznie; Skuteczność psychoterapii; Zmiana w terapii poznawczo-behawioralnej; Podsumowanie; Rozdział 5. Zjawisko nieprzystosowania społecznego wśród nieletnich i zachowania agresywne jako główny jego przejaw; Różne ujęcia terminu "nieprzystosowanie społeczne"; Środowisko społeczne człowieka i jego znaczenie dla procesu socjalizacji; Rola rodziny w genezie nieprzystosowania społecznego; Psychospołeczny mechanizm nieprzystosowania społecznego w świetle teorii społeczno-poznawczej A. Bandury; Zależność między agresywnością a zachowaniem przestępczym; Agresja wśród wychowanków instytucji resocjalizacyjnych jako problem terapeutyczny i wychowawczy; Podsumowanie; Rozdział 6. Efektywność działań podejmowanych przez instytucje resocjalizacyjne dla nieletnich; Podejście do problemu przestępczości nieletnich w Polsce; Kształtowanie się systemu resocjalizacji nieletnich w Polsce; Zastosowanie terapii przez otoczenie w resocjalizacji nieletnich; Dopasowanie metod oddziaływania resocjalizacyjnego do cech psychicznych wychowanka jako czynnik zwiększający efektywność tych oddziaływań; Metody pracy z nieletnimi niedostosowanymi społecznie a cechy ich osobowości; Prawne podstawy funkcjonowania Młodzieżowych Ośrodków Wychowawczych na przykładzie wybranej instytucji; Organizacja pracy MOW; Regulamin stopni uspołecznienia - program przeciwdziałania zachowaniom agresywnym w instytucji; Właściwości oddziaływań resocjalizacyjnych w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym nr 1 w Malborku i ocena ich efektywności; Wybrane metody i formy pracy stosowane w MOW nr 1 w Malborku; Podsumowanie; Rozdział 7. Podstawy metodologiczne badań własnych; Założenia teoretyczne badań nad zmianą samooceny i obrazu "ja" u nieletnich niedostosowanych społecznie; w dzieciństwie oraz okresie dorastania tworzą się mechanizmy regulacyjne osobowości, decydujące o przystosowaniu człowieka i zgodnym z normami społecznymi funkcjonowaniu w środowisku; Proces przetwarzania informacji dokonywany przez człowieka, a także antycypacja tego co ma się wydarzyć motywuje go do podejmowania różnych działań: pozytywnych i rozwijających oraz negatywnych i destrukcyjnych; Pojęcie "ja" tworzy najważniejszy mechanizm regulujący zachowanie człowieka; Istnieje zależność między poziomem agresji a samooceną; Określone twierdzenia dotyczące "ja" formułowane przez jednostkę mają istotne znaczenie dla powstawania nieprzystosowawczych zachowań; Zachowanie człowieka jest przejawem zintegrowanego łańcucha procesów poznawczych; Oczekiwana zmiana w zachowaniu człowieka w nurcie psychoterapii poznawczo-behawioralnej jest modyfikacją określonych właściwości poznawczych jednostki i kształtowaniem nowych zachowań; Problemy i hipotezy badawcze; Przebieg i schemat przeprowadzonych badań; Zastosowane narzędzia badawcze; Scenariusz terapii modyfikacji schematów poznawczych dotyczących postrzegania własnej osoby oraz samooceny dla wychowanków Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Malborku; Subiektywny aspekt badań nad skutecznością psychoterapii; Zasady funkcjonowania Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego nr 1 w Malborku i specyfika badań prowadzonych wśród wychowanków; Sprawowanie opieki nad wychowankami w MOW; Opieka psychologiczno-pedagogiczna w MOW; Zasady kierowania i przyjmowania wychowanków do MOW; Informacje dodatkowe; Specyfika badań prowadzonych wśród wychowanków MOW; definicja zmiany oraz kryteria jej istotności w koncepcji pomiaru skuteczności psychoterapii poznawczo-behawioralnej prowadzonej w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym nr 1 w Malborku; Metody analizy statystycznej; Rozdział 8. Prezentacja i analiza wyników badań własnych; Zmiana samooceny u wychowanków oraz uczniów z uwzględnieniem sześciu czynników wyodrębnionych w Kwestionariuszu Samooceny; Porównanie wyników w zakresie samooceny u wychowanków w grupie objętej terapią oraz bez terapii; Porównanie wyników pierwszego i drugiego pomiaru uzyskanych z Kwestionariusza Samooceny w grupie uczniów; Zmiana samooceny wychowanków i jej wpływ na ogólne funkcjonowanie nieletnich w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym; Poziom agresji u wychowanków i uczniów oraz analiza dynamiki jego zmian; Porównanie wyników w zakresie ogólnego współczynnika agresji u wychowanków w grupie objętej terapią oraz bez terapii; Porównanie wyników pierwszego i drugiego pomiaru uzyskanych z Inwentarza Psychologicznego Syndromu Agresji w grupie uczniów; Różnice uzyskane w zakresie poszczególnych skal Inwentarza Psychologicznego Syndromu Agresji w grupie uczniów i wychowanków, porównanie wyników pierwszego i drugiego pomiaru; Analiza związku samooceny z poziomem agresji ogólnej w grupie wychowanków; Wzrost samooceny wychowanków a zmiana ich zachowania na terenie Ośrodka, jak i poza nim; Rozdział 9. Dyskusja wyników, wnioski i perspektywa dalszych badań; Wychowankowie i uczniowie różnią się od siebie poziomem samooceny ogólnej; Wychowankowie będą charakteryzować się wyższym współczynnikiem agresji ogólnej niż uczniowie; Istnieje związek między poziomem samooceny ogólnej a współczynnikiem agresji zarówno u wychowanków, jak i uczniów; Grupy wychowanków i uczniów różnią się od siebie pod względem poszczególnych współczynników agresji mierzonych Kwestionariuszem IPSA; Wzrost samooceny wpływa na zmianę sposobu i jakości postrzegania zjawisk świata zewnętrznego; Pobyt i resocjalizacja w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym nr 1 w Malborku prowadzi do pozytywnych zmian w zachowaniu nieletnich chłopców niedostosowanych społecznie; Terapia poznawczo-behawioralna prowadzona z wychowankami powoduje wzrost samooceny ogólnej; W grupie uczniów poziom samooceny i wskaźnik agresji ogólnej pozostanie na tym poziomie; Perspektywa badawcza w zakresie samooceny nieletnich niedostosowanych społecznie oraz trwałych pozytywnych zmian w zachowaniu; Zakończenie; Załączniki: Arkusz Obserwacji zachowania, Kwestionariusz Samooceny; Skala Samooceny.
Brak okładki
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Samoocena w zaburzeniach osobowości / Ewa Trzebińska, Katarzyna Balsam W: Przegląd Psychologiczny. - 2013, (vol. 56), nr 1, s. 97-116.
Forma i typ
Symbol UKD: 159
Dokument nadrzędny: Przegląd Psychologiczny.
Książka
W koszyku
Psychologia społeczna / Bogdan Wojciszke. - Warszawa : Wydaw. Nauk. Scholar, 2011. - 635 s. : il. ; 31 cm.
Bibliogr. s. 549-604 i przy rozdz.
Zawiera: Wprowadzenie.
Zawiera: Rozdział 1. CZYM I JAK ZAJMUJE SIĘ PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA. Czym się zajmuje psychologia społeczna? Podstawowe podejścia teoretyczne. Perspektywa poznawcza. Perspektywa motywacyjna. Perspektywa teorii uczenia się. Perspektywa społeczno-kulturowa. Perspektywa ewolucjonistyczna. Eksperyment i logika badań. Eksperyment. Logika programu badawczego. Pozostałe metody badawcze. Obserwacja. Badania korelacyjne. Modele komputerowe. Neuroobrazowanie. Wartość i dopełnianie się różnych metod badawczych. Jak to się robi 1: Kto uprawia psychologię społeczną? Podsumowanie. Kluczowe pojęcia. Literatura uzupełniająca.
Zawiera: Rozdział 2. MOTYWY SPOŁECZNE. Przynależność społeczna. Siła motywu przynależności. Wsparcie społeczne. Wykluczenie społeczne. Sprawczość i kontrola. Siła motywu. Dobroczynne efekty kontroli. Deprywacja kontroli. Jak to się robi 2: Bezradność intelektualna w szkole. Koło zachowań społecznych. Poznanie i zrozumienie. Potrzeba poznania. Potrzeba domknięcia poznawczego. Potrzeba sensu. Status i samoocena. Problem 2: Jak pieniądze zmieniają ludzi? Relacje między motywami społecznymi. Który motyw jest najważniejszy? Teoria 2: Punktowość i przedziałowość jako strategie wyboru celów. Zastępowalność motywów. Podsumowanie. Kluczowe pojęcia. Literatura uzupełniająca.
Zawiera: Rozdział 3. POZNANIE SPOŁECZNE. Wiedza o świecie społecznym. Struktury wiedzy: schematy, skrypty i teorie. Kiedy struktury są używane? Procesy automatyczne i kontrolowane. Jak to się robi 3: Prymowanie. Spostrzeganie świata społecznego. Selektywność. Interpretacja znaczenia. Pamięć. Regulacja zachowania. Wpływ kontekstu na sądy. Wyrazistość. Kontrast i asymilacja. Wpływ stanów emocjonalnych. Ucieleśnienie. Problem 3: Co jest piękne? Heurystyki formułowania sądów. Heurystyki jako zastępniki. Heurystyki jako adaptacje. Teoria 3: System impulsywny i refleksyjny. Podsumowanie. Kluczowe pojęcia. Literatura uzupełniająca.
Zawiera: Rozdział 4. PRZEKONANIA SPOŁECZNE. Przekonania a rzeczywistość. Poglądy na naturę ludzką. Zaufanie społeczne. Cynizm. Przekonania o stałości cech ludzkich. Problem 4: Czy makiawelizm jest skuteczny? Przekonania o świecie społecznym. Autorytaryzm. Orientacja na dominację społeczną. Wiara w sprawiedliwość świata. Legitymizacja porządku społecznego. Jak to się robi 4: Dlaczego Polacy narzekają? Poglądy polityczne. Liberalizm - konserwatyzm. Wymiar tożsamościowy i ekonomiczny. Nacjonalizm i patriotyzm. Teoria opanowywania trwogi. Podsumowanie. Kluczowe pojęcia. Literatura uzupełniająca.
Zawiera: Rozdział 5. SPOSTRZEGANIE OSÓB. Hierarchia znaczeń zachowania. Pionowe znaczenie zachowań. Poziome znaczenia zachowań. Sprawczość i wspólnotowość. Procesy automatyczne. Wnioski z twarzy. Wnioski z zachowania ekspresyjnego. Wnioski z zachowania celowego. Problem 5: Co wypisane jest na twarzy? Procesy kontrolowane. Klasyczne modele atrybucji. Deformacje procesu atrybucji. Jak to się robi 5: Oceny trafności spostrzegania osób. Ocenianie ludzi. Oceny automatyczne. Oddolna integracja danych. Tendencyjne sprawdzanie hipotez. Teoria 5: Automatyczne połączenie spostrzegania z działaniem. Podsumowanie. Kluczowe pojęcia. Literatura uzupełniająca.
Zawiera: Rozdział 6. SPOSTRZEGANIE SIEBIE. Treści zawarte w ja. Autoschematy. Ja realne, idealne i powinnościowe. Spostrzeganie siebie a innych. Jak to się robi 6: Różnice w rozumieniu cech własnych i cudzych. Geneza: skąd się bierze ja? Wnioski z własnego zachowania. Porównania społeczne. Kultura: ja niezależne i współzależne. Funkcje: po co mamy ja? Negocjowanie tożsamości. Symulacja psychiki innych. Samokontrola. Regulacja zachowania celowego. Problem 6: Dlaczego ludzie oglądają telewizję? Taktyki autoprezentacji. Taktyki obronne. Taktyki asertywne. Skutki autoprezentacji. Teoria 6: Obserwacyjna samokontrola zachowania. Podsumowanie. Kluczowe pojęcia. Literatura uzupełniająca.
Zawiera: Rozdział 7. SAMOOCENA. Samoocena jako cecha. Wyznaczniki samooceny. Korelaty i konsekwencje samooceny. Ciemne strony wysokiej samooceny. Mechanizmy podbudowywania samooceny. Pochlebne sądy o sobie. Problem 7: Dążenie do pozytywności czy do zgodności? Porównania i relacje społeczne. Dysonans poznawczy. Autoafirmacja. Samoocena jako motyw. Włączanie i wyłączanie motywu. Regulacja samooceny. Funkcje samooceny. Ochrona przed lękiem. Zapobieganie wykluczeniu społecznemu. Jak to się robi 7: Interakcje społeczne a samoocena. Wspomaganie realizacji celów. Teoria 7: Teoria dysonansu poznawczego. Podsumowanie. Kluczowe pojęcia. Literatura uzupełniająca.
Zawiera: Rozdział 8. POSTAWY. Struktura i pomiar postaw. jeden czy trzy składniki? Postawy deklaratywne i utajone. Jak to się robi 8: Mierzenie postaw utajonych za pomocą IAT. Geneza postaw. Przekonania. Emocje. Zachowania. Konsekwencje postaw. Przetwarzanie informacji. Zachowanie. Teorie zmian postaw. Procesualny model perswazji. Teorie dwutorowości perswazji. Problem 8: Czy reklamy oddziałują na podświadomość. Wyznaczniki zmiany postaw. Nadawca. Treść przekazu. Organizacja przekazu. Środek przekazu. Odbiorca. Teoria 8: Teoria autopercepcji. Podsumowanie. Kluczowe pojęcia. Literatura uzupełniająca.
Zawiera: Rozdział 9. MORALNOŚĆ. Podstawy moralności. Sprawiedliwość. Troska i krzywda. Wspólnota. autorytet i władza. Jak to się robi 9: Zjawisko Ladu makbet. czystość. Oceny moralne. Model racjonalistyczny. Model intuicjonistyczny. Wyznaczniki postępowania moralnego. Zyski i koszty. Normy społeczne. Postępowanie innych. Status ofiary. Problem 9: Dlaczego dobrzy ludzie czynią zło? Wartości. Struktura wartości. Wpływ wartości na sądy i zachowanie. Podsumowanie. Teoria 9: Teoria sprawiedliwości proporcjonalnej. Kluczowe pojęcia. Literatura uzupełniająca.
Zawiera: Rozdział 10. SZCZĘŚCIE. Reguły wartościowania zdarzeń. Reguła kontekstu. Reguła adaptacji. Zło jest silniejsze od dobra. Reguła dystansu. Reguła asymetrii czasowej. Jak to się robi 10: Szczęście Polaków. Wyznaczniki szczęścia. Osobowość. Warunki zewnętrzne. Własne działania. Maksymalizacja szczęścia. Relacje z ludźmi. Zaradność i realizacja celów. Optymizm i zmartwianie się. Ciało i duchowość. Problem 10: Czy ludzie potrafią przewidywać swoje szczęście? Konsekwencje szczęścia. Relacje społeczne. Stan zdrowia. Sukcesy życiowe. Natura szczęścia. Odgórna czy oddolna natura satysfakcji. Cebulowa teoria szczęścia. Afekt pozytywny i negatywny. Afektywne i poznawcze składniki dobrostanu. Teoria 10: Teoria perspektywy. Podsumowanie. Kluczowe pojęcia. Literatura uzupełniająca.
Zawiera: Rozdział 11. WPŁYW SPOŁECZNY. Przejawy wpływu społecznego. Naśladownictwo. Konformizm. Posłuszeństwo autorytetom. Jak się to robi 11: Zaraźliwość samobójstw. Mechanizmy wywierania wpływu. Zaangażowanie. Słuszność. Lubienie. Wzajemność. Niedostępność. Problem 11: Dlaczego tak różne psychoterapie są skuteczne? Techniki manipulacji społecznych. Stopa w drzwiach. Drzwiami w twarz. Niska piłka. "A to nie wszystko". Huśtawka emocjonalna. Uwikłanie w dialog. Kłamstwo i projekcja. Obrona przed wpływem innych. Asertywność. Przerwanie automatyzmów. Podsumowanie. Teoria wpływu społecznego. Kluczowe pojęcia. Literatura uzupełniająca.
Zawiera: Rozdział 12. ATRAKCYJNOŚĆ. Atrakcyjność fizyczna. Czy kryteria urody są uniwersalne. Od czego zależy piękno twarzy. Od czego zależy piękno ciała. Problem 12: Czy oglądanie modelek szkodzi? Czasowe zmiany atrakcyjności. Czy piękne jest dobre? Teorie atrakcyjności. Teoria kar i nagród. Teorie zgodności. Bezwiedny egotyzm. Wyznaczniki atrakcyjności. Częstość kontaktów. Zalety. Podobieństwo. Mimikra i koordynacja. Jak to się robi 12: Koordynacja i lubienie. Działania na rzecz interesu. Następstwa atrakcyjności. Reakcje emocjonalne. Teoria 12: Teoria równowagi. Sądy i oceny. Zachowania. Podsumowanie. Kluczowe pojęcia. Literatura uzupełniająca.
Zawiera: Rozdział 13. MIŁOŚĆ. Strategie doboru partnera heteroseksualnego. Czego mężczyźni chcą od kobiet. Przywiązanie. Style przywiązania. Wymiary przywiązania. Jak to się robi 13: Eksperymentalne badanie miłości. Składniki miłości. Intymność. Namiętność. Zobowiązanie. Dynamika bliskiego związku. Zakochanie. Romantyczne początki. Miłość kompletna. Miłość przyjacielska. Problem 13: Jak ludzie reagują na niezadowolenie. Związek pusty. Rozpad. Teoria transferu pobudzenia. Podsumowanie. Kluczowe pojęcia. Literatura uzupełniająca.
Zawiera: Rozdział 14. PROSPOŁECZNOŚĆ. Skąd się bierze dobro: teorie prospołeczności. Decyzyjny model interwencji kryzysowej. Teorie pobudzenia. Teorie norm. Prospołeczność jako adaptacja. Jak to się robi 14: Dwie motywacje do pomagania. Wyznaczniki pomagania. Obecność i postępowanie innych. Biorca pomocy. Dawca pomocy. Relacje między biorcą i dawcą. Problem 14: Czy człowiek jest z natury egoistą? Następstwa pomagania. Biorca pomocy. Dawca pomocy. Teoria 14: Podstawowe typy relacji społecznych. Podsumowanie. Kluczowe pojęcia. Literatura uzupełniająca.
Zawiera: Rozdział 15. AGRESJA. Skąd się bierze zło: teorie agresji. Agresja jako adaptacja. Agresja jako skutek frustracji. Agresja jako skutek uczenia się. Ogólny Model Agresji. Indywidualne wyznaczniki agresji. Agresywność jako cecha. Cechy osobowości. Płeć. Sytuacyjne wyznaczniki agresji. Prowokacja. Pobudzenie emocjonalne. Przemoc w mass mediach. Problem 15: Czy media mówią prawdę o agresji w mediach? Normy i oczekiwania społeczne. Alkohol. Kontrola agresji. Katharsis, czyli oczyszczenie. Kary. Jak to się robi 15: Zwalczanie przemocy w szkole. Złożone interwencje psychologiczne. Teoria 15: Teoria społecznego uczenia się. Podsumowanie. Kluczowe pojęcia. Literatura uzupełniająca.
Zawiera: Rozdział 16. KONFLIKT SPOŁECZNY. Struktura konfliktu. Interesy własne i cudze. Rodzaje zachowania w konflikcie. Gry o sumie zerowej. Gry o sumie niezerowej. Orientacje społeczne. Jak to się robi 16: Pomiar orientacji społecznych. Procesy eskalacji konfliktu. Procesy poznawcze. Emocje i motywy. Nieciągłość grupowa. Bariery. Bariery komunikacyjne. Bariery kulturowe. Problem 16: Co jest lepsze - współpraca czy rywalizacja? Negocjacje. Przetarg pozycyjny. Negocjacje integracyjne. Mediacje w konflikcie. Podsumowanie. Kluczowe pojęcia. Literatura uzupełniająca.
Zawiera: Rozdział 17. WŁADZA. Wyłanianie się hierarchii władzy. Podstawy władzy. Jak się wyłania hierarchia władzy. Kto zdobywa władzę? Jak władza zmienia ludzi. Jak to się robi 17: Wpływ władzy na nastrój i samoocenę. Afektywne konsekwencje władzy. Poznawcze konsekwencje władzy. Behawioralne konsekwencje władzy. Społeczne konsekwencje władzy. Od czego zależy siła efektów władzy? Natura władzy. Komplementarność pozycji władzy. Samowzmacnianie władzy. Społeczne funkcje władzy. Władza społeczna i osobista. Problem 17: Czy władza deprawuje? Przywództwo. Style kierowania. Skuteczność różnych stylów kierowania. Teoria 17: Teoria reaktancji. Podsumowanie. Kluczowe pojęcia. Literatura uzupełniająca.
Zawiera: Rozdział 18. GRUPA SPOŁECZNA. Struktura grupy. Tożsamośc grupowa. Normy grupowe. Hierarchia statusu. Problem 18: Po czym rozpoznajemy status? Spójność grupy. Dynamika grupowa. Społeczne podzielanie rzeczywistości. Jak to się robi 18: Powiedzieć znaczy uwierzyć. Komunikacja. Wpływy większości i mniejszości. Zadaniowe funkcjonowanie grupy. Facylitacja i hamowanie społeczne. Próżniactwo społeczne. Decyzje grupowe. Teoria 18: Teoria autokategoryzacji. Podsumowanie. Kluczowe pojęcia. Literatura uzupełniająca.
Zawiera: Rozdział 19. STOSUNKI MIĘDZYGRUPOWE. Hierarchia i antagonizm. Hierarchie międzygrupowe. Antagonizmy międzygrupowe. Treść stereotypów i uprzedzeń. Cztery rodzaje stereotypów grupowych. Wyznaczniki treści stereotypów. Konsekwencje treści stereotypów. Problem 19: Czy można być Polakiem i Europejczykiem równocześnie? Źródła stereotypów i uprzedzeń. Podzielanie społeczne. Stosunki międzygrupowe. Kategoryzacje społeczne. Konsekwencje stereotypów i uprzedzeń. Oceny. Emocje. Zachowania międzygrupowe. Zagrożenie stereotypem. Dehumanizacja. Jak to się robi 19; Redukowanie uprzedzeń na Opolszczyźnie. Modyfikacja i kontrola uprzedzeń. Kontakt międzygrupowy. Zmiany kategoryzacji. Teoria 19: Teoria tożsamości społecznej. Tłumienie stereotypów. Posumowanie. Kluczowe pojęcia. Literatura uzupełniająca.
Zawiera: Rozdział 20. KOBIETY I MĘŻCZYŹNI. Jak to się robi 20: Orientacje kobiet i mężczyzn. Stereotypy płci. Stereotyp kobiecości. Stereotyp męskości. Asymetria stereotypów płci. Konsekwencje stereotypów płci. Problem 20: Skąd się bierze szklany sufit? Przyczyny różnic płci. Wyjaśnienia kulturowe. Wyjaśnienia ewolucjonistyczne. Wyjaśnienia ewolucjonistyczne. Wyjaśnienia społeczno-strukturalne. Faktyczne różnice płci. Różnice duże: motoryka, agresja, seks. Różnice umiarkowane: komunikacja i zachowania społeczne. Różnice małe: osobowość. Kiedy różnic płci nie ma. Różnice płci - konkluzja. Konflikt płci. Konflikt o seks. Konflikt o uczucia. Konflikt o władzę. Podsumowanie. Kluczowe pojęcia. Literatura uzupełniająca.
Zawiera: SŁOWNIK. BIBLIOGRAFIA. INDEKS RZECZOWY. INDEKS NAZWISK.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
[Życie ludzkie jako dynamiczna sekwencja procesów fizykochemicznych i psychospołecznych przebiegających w określonych warunkach zewnętrznych, w toku których wytwarzają się różne formy interakcji i równowagi między jednostką a światem]
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Jak Wspomagać.)
Bibliogr. s. [227]-236.
Zawiera: Rozdział I. Wprowadzenie, czyli słowo, o tym, czego doświadczają na co dzień opiekunowie chorych dzieci: 1.1. Od czego zalezy zdrowie człowieka? 1.2. Skąd się bierze choroba?
Zawiera: Rozdział 2. Specyfika choroby chronicznej u dzieci: 2.1. Na czym polega choroba chroniczna? 2.2. Jak choroba zmienia funkcjonowanie człowieka? 2.3. Czego potrzebują dzieci przewlekle chore? 2.4. Reakcje chorych dzieci na niezaspokojenie potrzeb, 2.5. Skutki niezapokojenia potrzeb w sytuacji choroby chronicznej.
Zawiera: Rozdział 3. Choroba jako sytuacja trudna: 3.1. Specyficzne problemy rodzin z dzieckiem chronicznie chorym, 3.2. Stres i strategie radzenia sobie z nim, 3.3. Etapy radzenia sobie rodziców z chorobą dziecka, 3.4. Postawy rodziców względem chorego chronicznie dziecka, 3.5. Choroba dziecka a funkcjonowanie zdrowego rodzeństwa.
Zawiera: Rozdział 4. : 4.1. Na czym polega adaptacja do choroby? 4.2. Jak dziecko spostrzega siebie? 4.3. Jak dziecko postrzega chorobę?
Zawiera: Rozdział 5 : Wtórne problemy wynikające z choroby chronicznej : 5.1. Lęk, czyli czego boi się chore dziecko? 5.2. Ograniczenie aktywności. 5.3. Depresja, czyli kiedy smutek dziecka zaczyna być niepokojący? 5.4. Homilopatia, czyli nieprawidłowy rozwój osobowości, 5.5. Ból i cierpienie.
Zawiera: Rozdział 6 : Chore dziecko w domu : 6.1. Funkcje choroby w rodzienie, 6.2. Czego unikać w kontakcie z dzieckiem? 6.3. Rola zabawy w procesie zdrowienia dzieci.
Zawiera: Rozdział 7. : 7.1. Chore dziecko w szkole : Lęk i fobia w sytuacjach szkolnych, 7.2. Organizowanie dziecku przewlekle choremu warunków do nauki, 7.3. Relacje rodzinne - szkoła w obliczu zdrowotnego problemu dziecka.
Zawiera: 0. Rozdział 8. : Chore dziecko u lekarza : 8.1. Leczenie szpitalne, 8.2. Leczenie sanatoryjne.
Zawiera: 0. Rozdział 9 : Wsparcie chorych dzieci i ich rodzin : 9.1. Interwencja kryzysowa, 9.2. Psychologiczne wsparcie rodziny chorego, 9.3. Psychologiczne wsparcie chorego, 9.4. Wsparcie fundacji i stowarzyszeń.
Zawiera: Rozdział 10 : Uprawnienia dzieci przewlekle chorych i ich rodzin : 10.1. Dodatkowy urlop wychowawczy, 10.2. Zasiłek pielęgnacyjny, 10.3. Stały zasiłek z pomocy społecznej, 10.4. Stopień niepełnosprawności, 10.5. Edukacja, 10.6. Opieka zdrowotna, 10.7. Leczenie szpitalne.
Książka jest adresowana do rodziców i opiekunów dzieci przewlekle chorych. Autorka przedstawia teorie i badania nad zagadnieniem choroby. Prezentuje doświadczenia chorych dzieci i ich opiekunów, a takze istotne informac je dotyczące przysługujących praw oraz instytucji, w których można uzyskać pomoc.
2.W aneksie: Kwestionariusz sposobów pokonywania trudności, Metoda do badania sytuacji trudnych w szkole, Dziennik bólu, Obrazkowa skala nasilenia bólu Wonga-Bakera, Skala depresji Becka (BDI), Karta praw dziecka chorego, Wybrane informacje statystyczne na temat opieki zdrowotnej nad dziećmi i młodzieżą, Narodowy Program Zdrowia na lata 2007-2015 (fragm.), Wywiad pediatryczny - jakich pytań możemy się spodziewać podczas wizyty z dzieckiem u lekarza.
Książka
CD
W koszyku
Symbol UKD: 159.923 159.925
Na opak.: Samoocena. Przewodnik multimedialny zawiera następujące elementy: Dlaczego warto wierzyć w siebie? Twoje drzewo (wizualizacja samooceny) Czym jest samoocena? Rodzaje samooceny. Wpływ samooceny na funkcjonowanie człowieka. Rozwój samooceny w ciągu życia. Źródła samooceny. Funkcjonowanie osób z samooceną niską i wysoką. Bariery w budowaniu wysokiej samooceny. Techniki wzmacniania samooceny. Test "Moja samoocena"
Samoocena. Przewodnik multimedialny został stworzony przez specjalistów specjalnie na potrzeby pracy z klientem wymagającym wsparcia w obszarze samooceny i poczucia własnej wartości. Program ten jest niezastąpionym narzędziem szczególnie dla doradców zawodowych, pedagogów, psychologów i szkoleniowców przy pracy na zasobach klienta, w budowaniu jego pozytywnego wizerunku siebie, w budowaniu adekwatnego poczucia jego własnej wartości. Od pozytywnej samooceny bowiem zależy w dużej mierze sukces w życiu, motywacja do działania i odwaga w pokonywaniu trudności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Sandomierz - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD 353 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej