Siemionow Justyna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(19)
Forma i typ
Artykuły
(15)
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(11)
tylko na miejscu
(4)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(2)
Kielce - Czytelnia
(1)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(1)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(1)
Końskie - wypożyczalnia
(2)
Opatów - wypożyczalnia
(2)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(1)
Pińczów - czytelnia
(2)
Starachowice - czytelnia
(1)
Staszów - wypożyczalnia
(2)
Autor
Boszczyk Marta
(722)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(556)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(488)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(484)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(441)
Siemionow Justyna
(-)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(440)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(430)
Lewicka Ewa
(417)
Puszczewicz Barbara
(398)
Prus Bolesław (1847-1912)
(375)
Kosiń Janina
(373)
Lewandowska Bożena
(370)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(346)
Goetz Magdalena
(344)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(334)
Shakespeare William (1564-1616)
(288)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(262)
Lenin Vladimir Il'ič (1870-1924)
(257)
Knajder-Sowa Anna
(253)
Cyrański Czesław
(247)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(240)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(221)
Faliszewska Jolanta
(218)
Łoskot Małgorzata
(209)
Trojan Elżbieta
(208)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(199)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(194)
Tuwim Julian (1894-1953)
(190)
Jakubowski Jan Zygmunt (1909-1975)
(184)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(184)
Tarapata Ewa
(180)
Pronobis Małgorzata
(166)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(166)
Markiewicz Henryk (1922- )
(162)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(161)
Uniechowski Antoni (1903-1976)
(159)
Parandowski Jan (1895-1978)
(157)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(157)
Jodełka-Burzecki Tomasz (1919-1989)
(156)
Broniewski Władysław (1897-1962)
(154)
Praca zbiorowa
(153)
Staff Leopold (1878-1957)
(152)
Tolstoj Lev Nikolaevič (1828-1910)
(152)
Conrad Joseph (1857-1924)
(142)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(137)
Elsner Danuta
(136)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(136)
Rychlicki Zbigniew (1922-1989)
(136)
Engels Friedrich (1820-1895)
(135)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(135)
Łuba Małgorzata
(134)
Stróżyński Klemens
(133)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(132)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(130)
Marx Karl (1818-1883)
(130)
Rechnio-Kołodziej Beata
(128)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(128)
Włodno Danuta
(127)
Żukrowski Wojciech (1916-2000)
(127)
Bratny Roman (1921- )
(125)
Jastrzębska Lidia
(125)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(124)
Krzeczkowska Eugenia
(123)
Smólska Janina (?-2002)
(123)
Hertz Paweł (1918-2001)
(122)
Jakubowska Alina
(122)
Lewik Włodzimierz (1905-1962)
(120)
Laere Karolina Van
(118)
Malczewski Artur
(118)
Myjak Józef
(118)
Putrament Jerzy (1910-1986)
(115)
Dobraczyński Jan (1910-1994)
(113)
Doroszewski Witold (1899-1976)
(113)
Kieniewicz Stefan (1907-1992)
(112)
Misiorowska Ewa
(112)
Jaworowski Jerzy (1919-1975)
(111)
Szelburg-Zarembina Ewa (1899-1986)
(111)
Szweykowski Zygmunt (1894-1978)
(111)
Włodno-Furman Elżbieta
(111)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(110)
Rogoziński Julian (1912-1980)
(110)
Rusiecki Antoni Marian (1892-1956)
(109)
Garstka Tomasz
(108)
Lem Stanisław (1921-2006)
(108)
Krasiński Zygmunt (1812-1859)
(107)
Norwid Cyprian Kamil (1821-1883)
(107)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(106)
Radzicki Józef
(106)
Kierszys Zofia (1921-2000)
(105)
Stawar Andrzej (1900-1961)
(105)
Wyka Kazimierz (1910-1975)
(105)
Krasicki Ignacy (1735-1801)
(104)
Klemensiewicz Zenon (1891-1969)
(103)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(102)
Puškin Aleksandr Sergeevič (1799-1837)
(102)
Bunsch Karol (1898-1987)
(101)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(101)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(101)
Gomulicki Juliusz Wiktor (1909-2006)
(100)
Jaworowski Mieczysław
(100)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(19)
Język
polski
(19)
Temat
Młodzież trudna
(11)
Niedostosowanie społeczne
(9)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(9)
Pedagogika resocjalizacyjna
(8)
Nieletni przestępcy
(3)
Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy nr 1 im. Tadeusza Kościuszki (Malbork)
(2)
Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET)
(1)
Diagnoza resocjalizacyjna
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko trudne
(1)
Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET)
(1)
Młodzież
(1)
Nieletni
(1)
Ośrodki wychowawcze
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Program edukacyjny
(1)
Program terapeutyczny
(1)
Psychoanaliza
(1)
Psychoterapia
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Samoocena
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Uczeń
(1)
Uczeń niedostosowany społecznie
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowankowie domów poprawczych i wychowawczych
(1)
Temat: czas
2001-0
(4)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Malbork (woj. pomorskie)
(2)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Monografia
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
19 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 263527 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Model pracy terapeutycznej i wychowawczej w instytucji resocjalizacyjnej dla nieletnich / Justyna Siemionow. W: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. 0552-2188. R. 55, nr 9 (2015), s. 20-28.
Dokument nadrzędny: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze.
Bibliogr.
Streszcz. ang.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 212-218.
Zawiera: Wprowadzenie; Rozdział 1. Geneza i struktura obrazu samego siebie; Definicje i elementy składowe obrazu samego siebie; Kształtowanie się obrazu samego siebie i samooceny; Okres niemowlęcy i poniemowlęcy; Wiek przedszkolny; Młodszy wiek szkolny; Wiek dorastania; Definicja obrazu samego siebie oraz samooceny przyjęta w pracy; Funkcje i podstawowe składniki samowiedzy; Sądy opisowe. Samoopis; Samooceny; Standardy osobiste; Reguły w procesie tworzenia samowiedzy; Podsumowanie; Rozdział 2. Regulacyjna funkcja obrazu własnej osoby w świetle teorii oraz badań; Rola i znaczenie obrazu samego siebie w nurcie psychologii poznawczej; Geneza poznawczego podejścia do osobowości: teorie W. Mischela i A. Bandury; Teoria społeczno-poznawczego uczenia się W. Mischela; Teoria społecznopoznawcza A. Bandury; Schematy poznawcze jako struktury porządkujące wiedzę o "ja"; Koncepcja własnego "ja" w ujęciu J. Reykowskiego; Regulacyjna funkcja "ja" w ujęciu C.R. Rogersa; Stałość obrazu własnej osoby i jego funkcja integracyjna; Samoregulacja - procesy regulacji wewnętrznej; Warunki zmiany obrazu siebie; Podsumowanie; Rozdział 3. Przegląd badań z zakresu samooceny oraz obrazu i struktury "ja"; Znaczenie samooceny przy podejmowaniu decyzji w wyborze konkretnego działania; Rozbieżność "ja realne-ja idealne" a przystosowanie człowieka; Zmiana samooceny w trakcie terapii osób uzależnionych; Struktura "ja" a poziom agresji interpersonalnej; Poznawcze wzorce tworzenia się obrazu "ja"; Struktura "ja" u nieletnich przestępców; Podsumowanie; Rozdział 4. Terapia poznawczo-behawioralna jako sposób zmiany wizerunku własnej osoby i poziomu samooceny; Podstawy teoretyczne psychoterapii indywidualnej; Cele psychoterapii; Psychoterapia poznawcza; Terapia poznawczo-behawioralna; Najważniejsze cechy terapii poznawczo-behawioralnej w odniesieniu do osób niedostosowanych społecznie; Skuteczność psychoterapii; Zmiana w terapii poznawczo-behawioralnej; Podsumowanie; Rozdział 5. Zjawisko nieprzystosowania społecznego wśród nieletnich i zachowania agresywne jako główny jego przejaw; Różne ujęcia terminu "nieprzystosowanie społeczne"; Środowisko społeczne człowieka i jego znaczenie dla procesu socjalizacji; Rola rodziny w genezie nieprzystosowania społecznego; Psychospołeczny mechanizm nieprzystosowania społecznego w świetle teorii społeczno-poznawczej A. Bandury; Zależność między agresywnością a zachowaniem przestępczym; Agresja wśród wychowanków instytucji resocjalizacyjnych jako problem terapeutyczny i wychowawczy; Podsumowanie; Rozdział 6. Efektywność działań podejmowanych przez instytucje resocjalizacyjne dla nieletnich; Podejście do problemu przestępczości nieletnich w Polsce; Kształtowanie się systemu resocjalizacji nieletnich w Polsce; Zastosowanie terapii przez otoczenie w resocjalizacji nieletnich; Dopasowanie metod oddziaływania resocjalizacyjnego do cech psychicznych wychowanka jako czynnik zwiększający efektywność tych oddziaływań; Metody pracy z nieletnimi niedostosowanymi społecznie a cechy ich osobowości; Prawne podstawy funkcjonowania Młodzieżowych Ośrodków Wychowawczych na przykładzie wybranej instytucji; Organizacja pracy MOW; Regulamin stopni uspołecznienia - program przeciwdziałania zachowaniom agresywnym w instytucji; Właściwości oddziaływań resocjalizacyjnych w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym nr 1 w Malborku i ocena ich efektywności; Wybrane metody i formy pracy stosowane w MOW nr 1 w Malborku; Podsumowanie; Rozdział 7. Podstawy metodologiczne badań własnych; Założenia teoretyczne badań nad zmianą samooceny i obrazu "ja" u nieletnich niedostosowanych społecznie; w dzieciństwie oraz okresie dorastania tworzą się mechanizmy regulacyjne osobowości, decydujące o przystosowaniu człowieka i zgodnym z normami społecznymi funkcjonowaniu w środowisku; Proces przetwarzania informacji dokonywany przez człowieka, a także antycypacja tego co ma się wydarzyć motywuje go do podejmowania różnych działań: pozytywnych i rozwijających oraz negatywnych i destrukcyjnych; Pojęcie "ja" tworzy najważniejszy mechanizm regulujący zachowanie człowieka; Istnieje zależność między poziomem agresji a samooceną; Określone twierdzenia dotyczące "ja" formułowane przez jednostkę mają istotne znaczenie dla powstawania nieprzystosowawczych zachowań; Zachowanie człowieka jest przejawem zintegrowanego łańcucha procesów poznawczych; Oczekiwana zmiana w zachowaniu człowieka w nurcie psychoterapii poznawczo-behawioralnej jest modyfikacją określonych właściwości poznawczych jednostki i kształtowaniem nowych zachowań; Problemy i hipotezy badawcze; Przebieg i schemat przeprowadzonych badań; Zastosowane narzędzia badawcze; Scenariusz terapii modyfikacji schematów poznawczych dotyczących postrzegania własnej osoby oraz samooceny dla wychowanków Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Malborku; Subiektywny aspekt badań nad skutecznością psychoterapii; Zasady funkcjonowania Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego nr 1 w Malborku i specyfika badań prowadzonych wśród wychowanków; Sprawowanie opieki nad wychowankami w MOW; Opieka psychologiczno-pedagogiczna w MOW; Zasady kierowania i przyjmowania wychowanków do MOW; Informacje dodatkowe; Specyfika badań prowadzonych wśród wychowanków MOW; definicja zmiany oraz kryteria jej istotności w koncepcji pomiaru skuteczności psychoterapii poznawczo-behawioralnej prowadzonej w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym nr 1 w Malborku; Metody analizy statystycznej; Rozdział 8. Prezentacja i analiza wyników badań własnych; Zmiana samooceny u wychowanków oraz uczniów z uwzględnieniem sześciu czynników wyodrębnionych w Kwestionariuszu Samooceny; Porównanie wyników w zakresie samooceny u wychowanków w grupie objętej terapią oraz bez terapii; Porównanie wyników pierwszego i drugiego pomiaru uzyskanych z Kwestionariusza Samooceny w grupie uczniów; Zmiana samooceny wychowanków i jej wpływ na ogólne funkcjonowanie nieletnich w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym; Poziom agresji u wychowanków i uczniów oraz analiza dynamiki jego zmian; Porównanie wyników w zakresie ogólnego współczynnika agresji u wychowanków w grupie objętej terapią oraz bez terapii; Porównanie wyników pierwszego i drugiego pomiaru uzyskanych z Inwentarza Psychologicznego Syndromu Agresji w grupie uczniów; Różnice uzyskane w zakresie poszczególnych skal Inwentarza Psychologicznego Syndromu Agresji w grupie uczniów i wychowanków, porównanie wyników pierwszego i drugiego pomiaru; Analiza związku samooceny z poziomem agresji ogólnej w grupie wychowanków; Wzrost samooceny wychowanków a zmiana ich zachowania na terenie Ośrodka, jak i poza nim; Rozdział 9. Dyskusja wyników, wnioski i perspektywa dalszych badań; Wychowankowie i uczniowie różnią się od siebie poziomem samooceny ogólnej; Wychowankowie będą charakteryzować się wyższym współczynnikiem agresji ogólnej niż uczniowie; Istnieje związek między poziomem samooceny ogólnej a współczynnikiem agresji zarówno u wychowanków, jak i uczniów; Grupy wychowanków i uczniów różnią się od siebie pod względem poszczególnych współczynników agresji mierzonych Kwestionariuszem IPSA; Wzrost samooceny wpływa na zmianę sposobu i jakości postrzegania zjawisk świata zewnętrznego; Pobyt i resocjalizacja w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym nr 1 w Malborku prowadzi do pozytywnych zmian w zachowaniu nieletnich chłopców niedostosowanych społecznie; Terapia poznawczo-behawioralna prowadzona z wychowankami powoduje wzrost samooceny ogólnej; W grupie uczniów poziom samooceny i wskaźnik agresji ogólnej pozostanie na tym poziomie; Perspektywa badawcza w zakresie samooceny nieletnich niedostosowanych społecznie oraz trwałych pozytywnych zmian w zachowaniu; Zakończenie; Załączniki: Arkusz Obserwacji zachowania, Kwestionariusz Samooceny; Skala Samooceny.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 249997 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 249996/czyt.316 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43016, 43015 (2 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47927 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27566 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50885 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 27956 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26900 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Przyczyny ucieczek wychowanków z MOW / Justyna Siemionow. W: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - R. 52, nr 5 (2012), s. 38-43.
Symbol UKD: 343(045/046) 159.9(045/046) 376(045/046)
Dokument nadrzędny: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Readaptacja społeczna nieletnich w MOW / Justyna Siemionow. W: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - R. 52, nr 9 (2012), s. 26-31.
Dokument nadrzędny: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze.
W artykule przestawiono wyniki badań przeprowadzonych wśród wychowawców Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Malborku.
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 146-152.
Wiedza na temat wielowymiarowego zjawiska niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży jest niezbędna do planowania oraz realizacji konkretnych działań w procesie wychowania nieletnich. W prezentowanej publikacji autorka przyjmuje, że proces resocjalizacji nieletnich powinien być organizowany przede wszystkim z uwzględnieniem perspektywy rozwojowej. Jednym z głównych celów procesu resocjalizacji w tym ujęciu staje się zatem wspieranie wychowanków w pokonywaniu trudności związanych z realizacją zadań rozwojowych okresu adolescencji. Identyfikacja oraz wzmacnianie potencjałów nieletnich stanowią jego uzupełnienie. Wychowankowie młodzieżowych ośrodków wychowawczych są w okresie intensywnych zmian kształtującej się osobowości, która u części z nich zmierza w nieprawidłowym kierunku, stwarzając tym samym ryzyko określonych zaburzeń psychicznych. Dostosowanie realizowanych działań do indywidualnych potrzeb rozwojowych wychowanków, daje możliwości dokonania trwałych pozytywnych zmian w ich funkcjonowaniu psychospołecznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45078 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50096 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29125 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 31558 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 43043 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29241 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej