Samoocena
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(45)
Forma i typ
Książki
(26)
Artykuły
(18)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje informacyjne
(2)
Dostępność
dostępne
(6)
tylko na miejscu
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(1)
Kielce - Czytelnia
(1)
Opatów - wypożyczalnia
(1)
Pińczów - czytelnia
(1)
Sandomierz - wypożyczalnia
(1)
Sandomierz - Multimedialny
(1)
Starachowice - wypożyczalnia
(1)
Staszów - wypożyczalnia
(1)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(1)
Autor
1
(1)
Adamus Mariusz
(1)
Agata Sierota
(1)
Alder Harry
(1)
Balsam Katarzyna
(1)
Banasik Patrycja
(1)
Baumeister Roy F
(1)
Bereźnicki Franciszek
(1)
Boszczyk Marta
(1)
Bula Danuta
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Denek Kazimierz
(1)
Dobson James C. (1936- )
(1)
Drwal Radosław Łukasz
(1)
Dutkiewicz Wacław (telekomunikacja)
(1)
Dymkowski Maciej
(1)
Fedoruk Grażyna
(1)
Fontana David
(1)
Fragsztajn Mirella
(1)
Gandecki Andrzej
(1)
Haith Marshall M
(1)
Heatherton Todd F
(1)
Hołyst Brunon (1930- )
(1)
Hołyst Brunon (1930- ). Bezpieczeństwo jednostki, społeczeństwa i gatunku ludzkiego
(1)
Kaczmarek Kinga
(1)
Klos Adriana
(1)
Kotowska Magdalena
(1)
Krokowski Marcin
(1)
Kulas Henryk
(1)
Laere Karolina Van
(1)
Laere Karolina van
(1)
Lewandowska Bożena
(1)
Lewicka Maria
(1)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(1)
Mandal Eugenia
(1)
Miller Scott A
(1)
Miodunka Władysław T
(1)
Noske Marina
(1)
Osewska Janina
(1)
Pruś Małgorzata
(1)
Przybyła Kamil
(1)
Reykowski Janusz
(1)
Rydzewski Piotr
(1)
Siemionow Justyna
(1)
Skarżyńska Krystyna
(1)
Skoczylas Joanna
(1)
Suchodolska Jolanta
(1)
Szabała Beata
(1)
Tice Dianne M
(1)
Trzebińska Ewa
(1)
Vasta Ross
(1)
Wojciszke Bogdan
(1)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(1)
Zaborowski Zbigniew
(1)
Ziółkowska Beata (1967- )
(1)
Łaguna Mariola
(1)
Święcicki Łukasz
(1)
Żywicki Mateusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(42)
nieznany (pol)
(3)
Język
polski
(45)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4695)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4107)
Samoocena
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3718)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3296)
Wychowanie przedszkolne
(3239)
Wychowanie
(2692)
Język angielski
(2349)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2341)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1833)
Sztuka
(1748)
Język rosyjski
(1746)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1683)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1681)
Wychowanie w rodzinie
(1674)
Wojsko
(1656)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1633)
Chemia
(1535)
Kultura
(1431)
Język niemiecki
(1429)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1310)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1266)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1077)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1050)
Nauka
(1047)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(943)
Żydzi
(929)
Uczenie się
(909)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(859)
Dzieci
(851)
Osobowość
(846)
Zarządzanie
(836)
Psychoterapia
(813)
Powieść angielska
(811)
Powieść amerykańska
(795)
Czytelnictwo
(792)
Gry i zabawy
(790)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(780)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(741)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(726)
Teatr polski
(718)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(715)
Turystyka
(712)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(702)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Relacje międzyludzkie
(671)
Religia
(671)
Rodzice
(668)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Rośliny
(658)
Etyka
(656)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Sport
(632)
Kształcenie
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(610)
Powieść rosyjska
(604)
Postawy
(601)
Temat: dzieło
Raport
(1)
Temat: czas
1901-
(2)
1989-
(2)
2001-0
(2)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Belno (woj. świętokrzyskie)
(1)
Czasopisma młodzieżowe a samoocena
(1)
Europa
(1)
Kazimierza Wielka (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kobieta a władza
(1)
Kobiety a mężczyźni
(1)
Marzenia a sukcesy
(1)
Metody nauczania aktywizujące a obraz siebie
(1)
Niepewność a zachowania
(1)
Ostrowiec Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Pawłów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Polacy a ocena świata społecznego
(1)
Polska
(1)
Przestępczość a pogoda
(1)
Reklamy a podświadomość
(1)
Rozwód a dziecko
(1)
Telewizja a obraz świata
(1)
Telewizja a wybory polityczne
(1)
Uczenie się a obraz siebie
(1)
Unia Europejska
(1)
Wisła (woj. śląskie)
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma fachowego
(6)
Artykuł problemowy
(4)
Artykuł z czasopisma
(3)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(2)
Bibliografia
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Rozwój osobisty
(1)
45 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. po rozdz.
Zastosowanie poznawczej teorii osobowości do wyja śnienia funkcjonowania ucznia w szkole. Zaleľności między samooceną młodzieży a jej sytyuacją szkolną, na którą składają się: pozycja społeczna w klasie, udział w spontanicznym życiu społecznym klasy, zachowanie w szkole, wyniki w nauce.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Scenariusz zajęć psychoedukacyjnych (dla uczniów szkół podstawowych) / Karolina van Laere. W: Remedium. - 2014, nr 12, dod. Na Uzależnienia Behawioralne, s. 4-7.
Dokument nadrzędny: Remedium.
Trzy scenariusze zajęć psychoedukacyjnych: 1. Na początek polubić siebie, 2. Mocne i słabe strony, 3. Ja dzisiaj i jutro.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Kształtowanie postaw szacunku dla odmienności wśród dzieci / Karolina Van Laere. W: Remedium. - 2015, nr 6, (dodatek W kręgu uzależnień behawioralnych)+ dwa scenariusze zajęć psychoedukacyjnych(dla klas I-III szkół podstawowych) : 1. Mocne i słabe strony, 2.Jesteśmy różni, jestęsmy sobie potrzebni, + 1 scenariusz zajęć dla rodziców Jak kształtować samoocenę dziecka? s. 1-6.
Dokument nadrzędny: Remedium.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Afektywne i deskryptywne mechanizmy spostrzegania innych ludzi. Przełanki uwarunkowań wobec innych ludzi. Zjawisko "Ukrytej teorii osobowości" w procesie spostrzegania społęcznego. Procesy atrybucji w spostrzeganiu społecznym - klasyczne teorie atrybucji: Heidera, Jonesa i Davisa, Kelleya, Steinera, Ajzena, Millsa, Kruglanskiego, Cohena. Spostrzeganie siebie. Porównanie "JA-INNI". Rola schamatzów poznawczych w zachowaniach społecznych.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Międzykulturowa.)
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: S. 17-83 : Kształtujemy poczucie zakorzenienia w kulturze i postawy społeczne wobec Innego (przeciwdziałamy stereotypom i uprzedzeniom, budujemy postawy tolerancyjne) / Beata Kozieł.
Zawiera: S. 85-120 : Kształtujemy tożsamość gimnazjalisty - lokalno-regionalną, narodową i europejską / Barbara Chojnacka-Synaszko, Beata Kozieł.
Zawiera: S. 123-131 : Kształtowanie postaw młodzieży wobec dziedzictwa regionu, narodu i Europy oraz rozwijanie tolerancji - zadaniem szkoły średniej: Wprowadzenie/ Barbara Grabowska.
Zawiera: S. 133-165 : Stosunek do dziedzictwa kulturowego / Barbara Grabowska, Aleksandra Gancarz.
Zawiera: S. 167-202 : Spotkanie z Innym - wolne od stereotypów, pełne otwartości i tolerancji / Barbara Grabowska.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
[Obraz siebie w teoriach psychologicznych. Porównanie tradycyjnego i aktywizującego podejścia do nauczania. Metody aktywizujące - cechy, specyfika. Przegląd badań i ich wyniki nad zmianami obrazu siebie studentów pod wpływem oddziaływań edukacyjnych (metody tradycyjne i aktywizujące)]
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Pisma pod specjalnym nastrojem / Eugenia Mandal. W: Charaktery. - 2005, nr 10, s. 29-30.
Dokument nadrzędny: Charaktery.
Wpływ lektury czasopism młodzieżowych na samoocenę dziewcząt - na podstawie badań.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Monitor Dyrektora Szkoły.
Bibliografia na stronie 46.
Dwa style wyjaśniania niepowodzeń. Od czego zależy powodzenie na egzaminie? Poczucie własnej wartości i sprawczości. Łagodzenie doświadczanych przykrości. Przedstawiono raport z badania dotyczącego zdrowia psychicznego, poczucia własnej wartości i sprawczości wśród młodych ludzi w Polsce.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 212-218.
Zawiera: Wprowadzenie; Rozdział 1. Geneza i struktura obrazu samego siebie; Definicje i elementy składowe obrazu samego siebie; Kształtowanie się obrazu samego siebie i samooceny; Okres niemowlęcy i poniemowlęcy; Wiek przedszkolny; Młodszy wiek szkolny; Wiek dorastania; Definicja obrazu samego siebie oraz samooceny przyjęta w pracy; Funkcje i podstawowe składniki samowiedzy; Sądy opisowe. Samoopis; Samooceny; Standardy osobiste; Reguły w procesie tworzenia samowiedzy; Podsumowanie; Rozdział 2. Regulacyjna funkcja obrazu własnej osoby w świetle teorii oraz badań; Rola i znaczenie obrazu samego siebie w nurcie psychologii poznawczej; Geneza poznawczego podejścia do osobowości: teorie W. Mischela i A. Bandury; Teoria społeczno-poznawczego uczenia się W. Mischela; Teoria społecznopoznawcza A. Bandury; Schematy poznawcze jako struktury porządkujące wiedzę o "ja"; Koncepcja własnego "ja" w ujęciu J. Reykowskiego; Regulacyjna funkcja "ja" w ujęciu C.R. Rogersa; Stałość obrazu własnej osoby i jego funkcja integracyjna; Samoregulacja - procesy regulacji wewnętrznej; Warunki zmiany obrazu siebie; Podsumowanie; Rozdział 3. Przegląd badań z zakresu samooceny oraz obrazu i struktury "ja"; Znaczenie samooceny przy podejmowaniu decyzji w wyborze konkretnego działania; Rozbieżność "ja realne-ja idealne" a przystosowanie człowieka; Zmiana samooceny w trakcie terapii osób uzależnionych; Struktura "ja" a poziom agresji interpersonalnej; Poznawcze wzorce tworzenia się obrazu "ja"; Struktura "ja" u nieletnich przestępców; Podsumowanie; Rozdział 4. Terapia poznawczo-behawioralna jako sposób zmiany wizerunku własnej osoby i poziomu samooceny; Podstawy teoretyczne psychoterapii indywidualnej; Cele psychoterapii; Psychoterapia poznawcza; Terapia poznawczo-behawioralna; Najważniejsze cechy terapii poznawczo-behawioralnej w odniesieniu do osób niedostosowanych społecznie; Skuteczność psychoterapii; Zmiana w terapii poznawczo-behawioralnej; Podsumowanie; Rozdział 5. Zjawisko nieprzystosowania społecznego wśród nieletnich i zachowania agresywne jako główny jego przejaw; Różne ujęcia terminu "nieprzystosowanie społeczne"; Środowisko społeczne człowieka i jego znaczenie dla procesu socjalizacji; Rola rodziny w genezie nieprzystosowania społecznego; Psychospołeczny mechanizm nieprzystosowania społecznego w świetle teorii społeczno-poznawczej A. Bandury; Zależność między agresywnością a zachowaniem przestępczym; Agresja wśród wychowanków instytucji resocjalizacyjnych jako problem terapeutyczny i wychowawczy; Podsumowanie; Rozdział 6. Efektywność działań podejmowanych przez instytucje resocjalizacyjne dla nieletnich; Podejście do problemu przestępczości nieletnich w Polsce; Kształtowanie się systemu resocjalizacji nieletnich w Polsce; Zastosowanie terapii przez otoczenie w resocjalizacji nieletnich; Dopasowanie metod oddziaływania resocjalizacyjnego do cech psychicznych wychowanka jako czynnik zwiększający efektywność tych oddziaływań; Metody pracy z nieletnimi niedostosowanymi społecznie a cechy ich osobowości; Prawne podstawy funkcjonowania Młodzieżowych Ośrodków Wychowawczych na przykładzie wybranej instytucji; Organizacja pracy MOW; Regulamin stopni uspołecznienia - program przeciwdziałania zachowaniom agresywnym w instytucji; Właściwości oddziaływań resocjalizacyjnych w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym nr 1 w Malborku i ocena ich efektywności; Wybrane metody i formy pracy stosowane w MOW nr 1 w Malborku; Podsumowanie; Rozdział 7. Podstawy metodologiczne badań własnych; Założenia teoretyczne badań nad zmianą samooceny i obrazu "ja" u nieletnich niedostosowanych społecznie; w dzieciństwie oraz okresie dorastania tworzą się mechanizmy regulacyjne osobowości, decydujące o przystosowaniu człowieka i zgodnym z normami społecznymi funkcjonowaniu w środowisku; Proces przetwarzania informacji dokonywany przez człowieka, a także antycypacja tego co ma się wydarzyć motywuje go do podejmowania różnych działań: pozytywnych i rozwijających oraz negatywnych i destrukcyjnych; Pojęcie "ja" tworzy najważniejszy mechanizm regulujący zachowanie człowieka; Istnieje zależność między poziomem agresji a samooceną; Określone twierdzenia dotyczące "ja" formułowane przez jednostkę mają istotne znaczenie dla powstawania nieprzystosowawczych zachowań; Zachowanie człowieka jest przejawem zintegrowanego łańcucha procesów poznawczych; Oczekiwana zmiana w zachowaniu człowieka w nurcie psychoterapii poznawczo-behawioralnej jest modyfikacją określonych właściwości poznawczych jednostki i kształtowaniem nowych zachowań; Problemy i hipotezy badawcze; Przebieg i schemat przeprowadzonych badań; Zastosowane narzędzia badawcze; Scenariusz terapii modyfikacji schematów poznawczych dotyczących postrzegania własnej osoby oraz samooceny dla wychowanków Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Malborku; Subiektywny aspekt badań nad skutecznością psychoterapii; Zasady funkcjonowania Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego nr 1 w Malborku i specyfika badań prowadzonych wśród wychowanków; Sprawowanie opieki nad wychowankami w MOW; Opieka psychologiczno-pedagogiczna w MOW; Zasady kierowania i przyjmowania wychowanków do MOW; Informacje dodatkowe; Specyfika badań prowadzonych wśród wychowanków MOW; definicja zmiany oraz kryteria jej istotności w koncepcji pomiaru skuteczności psychoterapii poznawczo-behawioralnej prowadzonej w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym nr 1 w Malborku; Metody analizy statystycznej; Rozdział 8. Prezentacja i analiza wyników badań własnych; Zmiana samooceny u wychowanków oraz uczniów z uwzględnieniem sześciu czynników wyodrębnionych w Kwestionariuszu Samooceny; Porównanie wyników w zakresie samooceny u wychowanków w grupie objętej terapią oraz bez terapii; Porównanie wyników pierwszego i drugiego pomiaru uzyskanych z Kwestionariusza Samooceny w grupie uczniów; Zmiana samooceny wychowanków i jej wpływ na ogólne funkcjonowanie nieletnich w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym; Poziom agresji u wychowanków i uczniów oraz analiza dynamiki jego zmian; Porównanie wyników w zakresie ogólnego współczynnika agresji u wychowanków w grupie objętej terapią oraz bez terapii; Porównanie wyników pierwszego i drugiego pomiaru uzyskanych z Inwentarza Psychologicznego Syndromu Agresji w grupie uczniów; Różnice uzyskane w zakresie poszczególnych skal Inwentarza Psychologicznego Syndromu Agresji w grupie uczniów i wychowanków, porównanie wyników pierwszego i drugiego pomiaru; Analiza związku samooceny z poziomem agresji ogólnej w grupie wychowanków; Wzrost samooceny wychowanków a zmiana ich zachowania na terenie Ośrodka, jak i poza nim; Rozdział 9. Dyskusja wyników, wnioski i perspektywa dalszych badań; Wychowankowie i uczniowie różnią się od siebie poziomem samooceny ogólnej; Wychowankowie będą charakteryzować się wyższym współczynnikiem agresji ogólnej niż uczniowie; Istnieje związek między poziomem samooceny ogólnej a współczynnikiem agresji zarówno u wychowanków, jak i uczniów; Grupy wychowanków i uczniów różnią się od siebie pod względem poszczególnych współczynników agresji mierzonych Kwestionariuszem IPSA; Wzrost samooceny wpływa na zmianę sposobu i jakości postrzegania zjawisk świata zewnętrznego; Pobyt i resocjalizacja w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym nr 1 w Malborku prowadzi do pozytywnych zmian w zachowaniu nieletnich chłopców niedostosowanych społecznie; Terapia poznawczo-behawioralna prowadzona z wychowankami powoduje wzrost samooceny ogólnej; W grupie uczniów poziom samooceny i wskaźnik agresji ogólnej pozostanie na tym poziomie; Perspektywa badawcza w zakresie samooceny nieletnich niedostosowanych społecznie oraz trwałych pozytywnych zmian w zachowaniu; Zakończenie; Załączniki: Arkusz Obserwacji zachowania, Kwestionariusz Samooceny; Skala Samooceny.
Brak okładki
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Samoocena w zaburzeniach osobowości / Ewa Trzebińska, Katarzyna Balsam W: Przegląd Psychologiczny. - 2013, (vol. 56), nr 1, s. 97-116.
Forma i typ
Symbol UKD: 159
Dokument nadrzędny: Przegląd Psychologiczny.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej