Test Matryc J.C. Ravena
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Autor
Kwaśniewska Małgorzata
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Język polski
(8116)
Dziecko
(5128)
Nauczanie
(4704)
Matematyka
(4655)
Literatura polska
(4106)
Test Matryc J.C. Ravena
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3741)
Nauczanie początkowe
(3702)
Szkolnictwo
(3327)
Historia
(3303)
Wychowanie przedszkolne
(3244)
Wychowanie
(2700)
Rodzina
(2353)
Język angielski
(2350)
Młodzież
(2346)
Pedagogika
(2241)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1834)
Sztuka
(1755)
Język rosyjski
(1746)
Oświata
(1692)
Kobieta
(1689)
Wychowanie w rodzinie
(1689)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1680)
Wojsko
(1658)
Uczniowie
(1655)
Literatura
(1652)
Chemia
(1535)
Kultura
(1437)
Język niemiecki
(1429)
Muzyka
(1409)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1310)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1275)
Psychologia
(1258)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1078)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Nauka
(1052)
Internet
(1050)
Technika
(1022)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(943)
Żydzi
(930)
Uczenie się
(916)
Młodzież szkolna
(885)
Dzieci
(874)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(862)
Osobowość
(846)
Zarządzanie
(837)
Psychoterapia
(824)
Powieść angielska
(811)
Powieść amerykańska
(795)
Czytelnictwo
(792)
Gry i zabawy
(791)
Polityka międzynarodowa
(785)
Praca
(784)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(762)
Pińczów
(748)
Polityka
(741)
Uczucia
(737)
Polacy za granicą
(729)
Teatr polski
(718)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(716)
Turystyka
(716)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(707)
Szkolnictwo wyższe
(706)
Opieka społeczna
(692)
Relacje międzyludzkie
(692)
Marksizm
(687)
Czytanie
(684)
Rodzice
(678)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(675)
Religia
(672)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Rośliny
(658)
Etyka
(657)
Język francuski
(635)
Kształcenie
(635)
Astronomia
(634)
Sport
(633)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Komputery
(618)
Nałóg
(618)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(616)
Postawy
(607)
Powieść rosyjska
(604)
Temat: miejsce
Nowa Słupia (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
1 wynik Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.245-257
Zawiera: PODSTAWY TEORETYCZNE POPRAWNOŚCI GRAFICZNEJ I ORTOGRAFICZNEJ PISMA: Humanistyczne i socjologiczne aspekty umiejętności językowych, Nauczanie pisania w ujęciu historycznym, Współczesne problemy poprawności graficznej i ortograficznej.
Zawiera: TEORETYCZNE PODSTAWY KSZTAŁCENIA UMIEJĘTNOŚCI PISANIA: Struktura umiejętności pisania w aspekcie psychologicznym i motorycznym, Etapy procesu kształcenia umiejętności i nawyków pisania, Trudności w nauce pisania i ortografii, Błędy graficzne a ortograficzne, Analiza założeń programowych klas I-III w zakresie kształcenia umiejętności pisania oraz kompetencji ortograficznych, Rozwój polskich badań nad pisaniem uczniów na szczeblu nauczania początkowego w latach 1918-1995.
Zawiera: ZAŁOŻENIA METODOLOGICZNE I ORGANIZACJA BADAŃ WŁASNYCH: Cele pracy, Wyjaśnienie pojęć, Problemy i hipotezy badawcze, Zmienne i wskaźniki, Metody, techniki i narzędzia badawcze, Organizacja, teren i zakres badań, Metody analizy materiału empirycznego, Charakterystyka środowiska społeczno-demograficznego badanych uczniów.
Zawiera: WYNIKI BADAŃ WSTĘPNYCH - DIAGNOSTYCZNYCH: Wprowadzenie, Poziom rozwoju umysłowego badanych uczniów na podstawie wyników Testu Dojrzałości Szkolnej (DSI) i Testu Matryc J.C. Ravena, Ocena obrazu graficznego pisma uczniów klas I-III, Związek między poziomem poprawności graficznej a kompetencją ortograficzną pisma uczniów klas I-III.
Zawiera: ZAŁOŻENIA PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ NAUCZYCIELI W ZAKRESIE ROZWIJANIA KOMPETENCJI GRAFICZNEJ PISMA UCZNIÓW KLAS I-III: Uwagi wstępne, Etapy założeń eksperymentu, Zasady pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczycieli z uczniami klas I-III, dotyczącej rozwijania umiejętności pisania, Projektowanie procesu edukacyjnego w zakresie nauki pisania, Praca dydaktyczno-wyrównawcza z dziećmi z zaburzeniami dysgraficznymi.
Zawiera: WYNIKI BADAŃ EKSPERYMENTALNYCH: Uwagi wstępne, Ocena obrazu graficznego pisma uczniów klas I-III, Ocena kompetencji ortograficznej pisma uczniów klas I-III, Związek między poprawnością graficzną a ortograficzną pisma uczniów klas I-III, Wpływ rozwijania poprawności graficznej pisma uczniów klas I-III na poziom kompetencji ortograficznej.
Omówiono m.in. stadia rozwoju umiejętności pisania, stan gotowości do nauki pisania i czytania, etapy w nauczaniu ortografii według J. Rytlowej, trudności w nauce pisania i ortografii. Zawiera wyjaśnienie następujących pojęć: "pismo", "dojrzałość do nauki pisania", "umiejętność pisania", "piękno", "poprawność graficzna", "błąd graficzny", "kompetencja", "pismo poprawne pod względem ortograficznym", "błąd ortograficzny", "dysgrafia", "dysortografia", "pisanie z pamięci", "pisanie ze słuchu". Głównym celem podjętej pracy badawczej było określenie poziomu poprawności graficznej i ortograficznej pisma uczniów klas I-III szkół podstawowych z różnych środowisk oraz poszukiwanie zależności pomiędzy poprawnością graficzna pisma a kompetencją ortograficzną uczniów. Badania zostały przeprowadzone w roku szkolnym 1993/1994 na terenie pięciu szkół gminy Nowa Słupia (woj. świętokrzyskie).
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej