Trudności w nauce
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(12)
Forma i typ
Artykuły
(6)
Książki
(5)
Publikacje informacyjne
(1)
Autor
Chrzanowska Małgorzata
(1)
Elliott Julian
(1)
Frydrychowicz Anna
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Karbowniczek Jolanta
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Lewandowska Bożena
(1)
Majewska Elżbieta
(1)
Pastuszka Renata
(1)
Place Maurice
(1)
Ratajczyk Aleksandra
(1)
Stańczyk Małgorzata
(1)
Łaszczyk Jan
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(2)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4695)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Trudności w nauce
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3717)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3291)
Wychowanie przedszkolne
(3236)
Wychowanie
(2691)
Język angielski
(2349)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2340)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1745)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1682)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1681)
Wychowanie w rodzinie
(1672)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1633)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1428)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1310)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1265)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1074)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1050)
Nauka
(1047)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(928)
Uczenie się
(909)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(856)
Dzieci
(849)
Osobowość
(842)
Zarządzanie
(834)
Psychoterapia
(812)
Powieść angielska
(811)
Powieść amerykańska
(795)
Czytelnictwo
(790)
Gry i zabawy
(790)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(780)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(740)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(721)
Teatr polski
(718)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(715)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(702)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Relacje międzyludzkie
(664)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Rośliny
(658)
Etyka
(655)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(606)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(599)
Temat: miejsce
Komputer a trudności w nauce
(2)
Busko-Zdrój (woj. świętokrzyskie)
(1)
Internet a niepełnosprawni
(1)
Komputer a niepełnosprawni
(1)
Gatunek
Bibliografia
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
12 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Buski Kwartalnik Edukacyjny .
Bibliogr.
[Przyczyny niepowodzeń ucznia w nauce. Formy pracy z uczniem mającym trudności w nauce matematyki. Rola nauczyciela]
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 281-296. Spis aktów prawnych s. 297-299.
Zawiera: Edukacja dzieci z niepełnosprawnością w Polsce. 1. Współczesna orientacja kształcenia osób z niepełnosprawnością (szkolnictwo specjalne, szkoły integracyjne). 2. Czynniki determinujące wybór formy kształcenia ucznia niepełnosprawnego. 3. Przepisy prawne w kształceniu integracyjnym.
Zawiera: Sytuacja dziecka z niepełnosprawnością w społeczności szkolnej. 1. Pojęcie sytuacji szkolnej. 2. Rozpoznawanie sytuacji szkolnych i ich wskaźników. 3. Sytuacja szkolna uczniów z niepenosprawnoscią w szkolnictwie specjalnym i integracyjnym - podobieństwa i różnice.
Zawiera: Niepowodzenia szkolne uczniów z niepełnosprawnością. 1. Etiologia niepowodzeń szkolnych uczniów niepełnosprawnych (dydaktyczne trudności uczniów niepełnosprawnych, społeczne i wychowawcze problemy uczniów z niepenosprawnością w placówkach szkolnych). 2. Niepowodzenia szkolne a zmiana placówki kształcenia uczniów z niepełnosprawnością w szkolnictwie integracyjnym.
Zawiera: Metodologiczne podstawy badań.
Zawiera: Rzeczywisty obraz personalistycznych ograniczeń rozwojowych uczniów z niepełnosprawnością kształconych w integracji w opinii nauczycieli szkół specjalnych - badania własne. 1. Problemy wychowawcze i dydaktyczne uczniów niepełnosprawnych przeniesionych ze szkół integracyjnych do specjalnych. 2. Dysfunkcje rozwojowe uczniów niepełnosprawnych i ich znaczenie w procesie edukacji (czynniki indywidualne a zmiana placówki kształcenia, psychofizyczne wyznaczniki funkcjonowania uczniów rekwalifikowanych). 3. Analiza rzeczywistych przyczyn zmaiany placówki kształcenia uczniów niepełnosprawnych.
Zawiera: Uwarunkowania zmiany profilu kształcenia uczniów z niepełnosprawnością w opinii dyrektorów placówek integracyjnych - analiza wyników badań. 1. Rodzaje i formy zmiany profilu kształcenia. 2. Procedury przeniesienia ucznia z kształcenia integracyjnego do specjalnego. 3. Struktura zmiany profilu szkoły a etapy kształcenia uczniów niepełnosprawnych.
Zawiera: Rodzina ucznia niepełnosprawnego wobec problemu zmiany placówki kształcenia. 1. Struktura rodzin uczniów badanych. 2. Status społeczny i ekonomiczny rodzin uczniów badanych. 3. Wybór placówki kształcenia dziecka niepełnosprawnego. 4. Determinanty procesu przeniesienia dziecka z kształcenia integracyjnego w opinii rodziców.
Poglądy rodziców i uczniów niepełnosprawnych ujawniające mechanizmy i strukturę funkcjonowania dziecka w szkole/klasie integracyjnej. 1. Realizacja obowiązków szkolnych. 2. Psychologiczne sytuacje dzieci niepełnosprawnych w klasie i szkole integracyjnej. 3. OCena współpracy między uczniem a nauczycielem w edukacji integracyjnej według badanych uczniów. 4. Interpersonalistyczna jakość kontaktów szkolnych między pełnosprawnymi rówiesnikami w ocenie uczniów przeniesionych ze szkół integracyjnych do specjalnych.
Zawiera: Geneza i mechanizmy zmiany profilu kształcenia a niepełnosprawność dziecka. 1. Niepełnosprawność dziecka a etapy jego rekwalifikacji. 2. Niepowodzenia szkolne i ich wpływ na opinie rodziców uczniów niepełnosprawnych o edukacji integracyjnej. 3. Obiektywne i subiektywne czynniki determinujące funkcjonowanie uczniów niepełnosprawnych w społeczności szkół integracyjnych. 4. Postawy nauczycieli wobec integracji i ich znaczenie w procesie zmiany profilu kształcenia ucznia niepełnosprawnego. 5. Zmiana placówki kształcenia jako konflikt rodziny i szkoły integracyjnej. 6. Przyczyny przeniesienia ucznia z niepełnosprawnością z kształcenia integracyjnego do specjalnego.
Zawiera: Analiza indywidualnych przypadków uczniów niepełnosprawnych przeniesionych w toku nauki z klas integracyjnych do specjalnych. 1. Przypadki: uczeń i uczennica rekwalifikowani w szkole podstawowej, uczeń wielokrotnie rekwalifikowany, uczennica rekwalifikowana w gimnazjum, zmiana formy kształcenia ucznia niepełnosprawnego a poziom adaptacji do grupy i wymagań szkoły, przystosowanie uczniów badanych do nowej sytuacji szkolnej.
Zawiera: Spis aktów prawnych.
Zawiera: Spis schematów, tabel i wykresów.
Materiał oparty na badaniach.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Komputer w pracy z dzieckiem z niepowodzeniami w nauce / Jolanta Kabowniczek. W: Nauczanie Początkowe.- 2002/2003, nr 3, s. 14-18.
Dokument nadrzędny: Nauczanie Początkowe.
Bibliogr. w przypisach.
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 15-63 : Kliniczny obraz zaburzeń zachowania / Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 64-77 : Zaburzenia zachowania a zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) / Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 78-100 : Schematy poznawcze osób z ADHD a kształtowanie się zaburzeń zachowania / Monika I. Dąbkowska.
Zawiera: S. 101-122 : Bullying - zastraszanie i przemoc szkolna / Mirosław R. Dąbkowski.
Zawiera: S. 123-151 : Systemowa pomoc dziecku z zaburzeniami zachowania / Robert Opora.
Zawiera: S. 152-192 : Diagnoza zaburzeń zachowania / Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 195-205 : Kompleksowe leczenie zaburzeń zachowania / Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 206-259 : Modele poznawczo-behawioralne zaburzeń zachowania i agresji. Programy terapeutyczne / Konrad Ambroziak, Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 260-308 : Psychoterapia poznawczo-behawioralna chłopca skierowanego ze wstępnym rozpoznaniem zaburzeń zachowania / Konrad Ambroziak.
Zawiera: S. 309-344 : Terapia rodzinna w leczeniu zaburzeń zachowania / Gabriela Jagielska.
Zawiera: S. 345-353 : Leczenie farmakologiczne / Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 354-369 : Sądowo-psychiatryczne aspekty zaburzeń zachowani / Marcin Wałecki.
Zawiera: S. 373-386 : Uczniowie z zaburzonym zachowaniem i zaburzeniami zachowania / Dariusz Wasiński.
Zawiera: S. 387-405 : Prawo oświatowe a zaburzenia zachowania / Marta Jerzak, Kinga zając.
Zawiera: S. 406-429 : Szkolny System Bezpieczeństwa / Marta Jerzak, Kinga Zając.
Zawiera: S. 430-451 : Szkolne działania interwencyjne / Marta Jerzak, Kinga Zając.
Zawiera: S. 452-470 : Szkolne procedury interwencyjne wobec uczniów przejawiających ryzykowne zachowania. Współpraca szkoły z policją i sądem rodzinnym / Dorota Macander.
Zawiera: S. 471-482 : Przykładowe procedury interwencyjne w gimnazjum / Dariusz wasiński.
Zawiera: S. 483-515 : Zaburzenia zachowania jako skutek urazów psychicznych doznanych przez dziecko / Aleksandra Karasowska.
Zawiera: S. 516-557 : Korygowanie zaburzeń zachowania w środowisku wychowawczym placówki / Aleksandra Karasowska.
Zawiera: S. 558-573 : Projekt jako metoda pracy wychowawczej / Alina Szulirz.
Zawiera: S. 574-608 : Dom dziecka / Dariusz Wasiński.
Zawiera: S. 609-665 : Materiały do pracy dla rodziców, wychowawców i terapeutów.
ZAŁĄCZNIKI: Kształtowanie stylu atrybucji u dzieci - ćwiczenia, Arkusz do diagnozy i planowania strategii profilaktycznych na podstawie ekologicznego modelu eliminowania zaburzeń zachowania, Kwestionariusz ustrukturyzowanego wywiadu diagnostycznego w kierunku zaburzenia opozycyjno-buntowniczego (ODD) i zaburzeń zachowania (CD) według DSM-IV-TR, Kwestionariusz ustrukturyzowanego wywiadu diagnostycznego w kierunku zespoły nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) według ICD-10 i DSM-IV TR, Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny (IPET), Karta Indywidualnych Potrzeb Ucznia, Plan Działań Wspierajacych (PDW), Wprowadzenie Klasowego Kodeksu Złości - scenariusz zajęć z dziecmi, Wprowadzenie Klasowego Systemu Zasad - scenariusz zajęć z dziećmi (młodszy wiek szkolny i starszy wiek szkolny), Scenariusz trudnego zachowania, Karta ustaleń zespołu wychowawczego, Karta ustaleń ze spotkania rodziców i szkoły, Wzór pisemnej umowy z uczniem, Graficzna analiza przypadku problemów z zachowaniem, Projekty realizowane w Świetlicy Socjoterapeutycznej bł. ks. J. Czempiela w Rudzie Śląskiej, Interwencje wychowawcze.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Nauka nie musi być trudna / Elżbieta Majewska. W: Gazeta Szkolna.- 2003, nr 46, dod."Wyzwania Oświatowe", nr 11, s. III, VII.
Dokument nadrzędny: Gazeta Szkolna.
[Problemy z nauką matematyki w szkole średniej i nadrabianie trudności przedstawione w formie studium przypadku]
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Studia i Materiały.
Bibliogr.
[Formy zachowania i trudności dzieci zdrowych i upośledzonych w stopniu lekkim. Metody pracy indywidualnej. Badania własne. Konspekty zajęć dydaktyczno-wyrównawczych]
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej