Dziecko z porażeniem mózgowym
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(16)
Forma i typ
Książki
(12)
Publikacje naukowe
(4)
Artykuły
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(15)
wypożyczone
(4)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(4)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(1)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(1)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(2)
Końskie - wypożyczalnia
(2)
Opatów - wypożyczalnia
(1)
Ostrowiec - czytelnia
(1)
Pińczów - wypożyczalnia
(1)
Pińczów - czytelnia
(1)
Sandomierz - wypożyczalnia
(1)
Starachowice - czytelnia
(1)
Staszów - wypożyczalnia
(5)
Włoszczowa - czytelnia
(1)
Autor
Baniel Anat
(1)
Baran Joanna
(1)
Borkowska Aneta (psycholog)
(1)
Cedro Andrzej (medycyna)
(1)
Cichocka-Segiet Katarzyna
(1)
Cytowska Beata
(1)
Dmochowska Halina
(1)
Domagalska Małgorzata
(1)
Domagała Aneta
(1)
Domańska Łucja
(1)
Drzezga Agnieszka
(1)
Gelleta-Mac Izabela
(1)
Gulińska-Grzeluszka Diana
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Jagoszewska Iwona
(1)
Janeczko Roman
(1)
Jędrzejewska Agnieszka
(1)
Kaczan Teresa
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(1)
Kochanowicz Aneta
(1)
Kokot Katarzyna
(1)
Kubiak Hanna
(1)
Kuczkowski Jerzy
(1)
Levitt Sophie
(1)
Milewski Stanisław (1956- )
(1)
Minczakiewicz Elżbieta M
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Mirecka Urszula
(1)
Modelska Małgorzata
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(1)
Przepióra Małgorzata
(1)
Rottermund Jerzy
(1)
Rudzińska-Rogoża Aneta
(1)
Sadowska Aleksandra
(1)
Skibska Joanna
(1)
Szczupał Bernadeta
(1)
Szopa Andrzej
(1)
Wawrzyn Krzysztof
(1)
Winczura Barbara
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(15)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(16)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(4)
Fizjoterapeuci
(2)
Logopedzi
(1)
Neurolodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pediatrzy
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4689)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3713)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3288)
Wychowanie przedszkolne
(3235)
Wychowanie
(2684)
Język angielski
(2343)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2341)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1743)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1683)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1682)
Wychowanie w rodzinie
(1670)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1632)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1426)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1309)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1263)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1074)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1051)
Nauka
(1046)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(927)
Uczenie się
(908)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(854)
Dzieci
(846)
Osobowość
(841)
Zarządzanie
(834)
Powieść angielska
(811)
Psychoterapia
(809)
Powieść amerykańska
(795)
Gry i zabawy
(790)
Czytelnictwo
(789)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(778)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(739)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(719)
Teatr polski
(717)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(714)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(701)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Relacje międzyludzkie
(660)
Rośliny
(657)
Etyka
(654)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(605)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(601)
Temat: dzieło
Muzyczna zabawa
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Temat: miejsce
Warszawa
(1)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Monografia
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Bibliografia
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(6)
Edukacja i pedagogika
(3)
Psychologia
(3)
Językoznawstwo
(1)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33367 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29228 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Zamiast wstępu. 2. Co trzeba wiedzieć o dzieciach z zepołem mózgowego porażenia dziecięcego. 3. Ogólne zasady usprawniania psychoruchowego, czyli terapia zabawą. 4. Relacje społeczne, czyli portret rodziców dzieci z zespołem mózgowego porażenia dziecięcego (Program usprawniania - Dane o dziecku, Wybrane zabawy usprawniające koordynację wzrokowo-ruchową, Wybrane zabawy usprawniające myślenie). Aneks (Sprawdzian koordynacji wzrokowo-ruchowej, Ramowy program usprawniania koordynacji wzrokowo-ruchowej (Wzorce ruchowe, Kształtowanie skojarzeń wzrokowo-ruchowych, Orientacja wzrokowo-przestrzenna), Sprawdzian poziomu myślenia (Pomoce dawane dziecku, Ramowy program usprawniania myślenia).
Zawiera program usprawniania 4-letniego dziecka z porażeniem mózgowym.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Końskie - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 46357 (1 egz.)
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49775 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25266 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Postępowanie usprawniające w mózgowym porażeniu dziecięcym / Małgorzata Domagalska-Szopa, Andrzej Szopa. - Wydanie drugie poszerzone i uaktualnione. - Wrocław : Edra Urban&Partner, copyright 2023. - 148 stron : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
Bibliografia przy rozdziałach.
Leczenie dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym (MPD) – z definicji – jest leczeniem objawowym, którego najistotniejszym elementem jest fizjoterapeutyczne postępowanie usprawniające. Obraz kliniczny MPD jest znacznie międzyosobniczo zróżnicowany, ponieważ zależy nie tylko od charakteru, lokalizacji, rozległości oraz stopnia ciężkości uszkodzenia OUN, lecz także od indywidualnych predyspozycji poziomu aktywności mechanizmów plastyczności mózgu. Wszystko to składa się na niezwykle złożony, indywidualny i dodatkowo zmieniający się wraz z dojrzewaniem ośrodkowego układu nerwowego (OUN) obraz zaburzeń rozwojowych dziecka z MPD i narzuca konieczność indywidualnego oraz stale aktualizowanego podejścia do stanu pacjenta, w tym zarówno diagnostycznego, jak i terapeutycznego. Mimo znaczących osiągnięć w diagnostyce i terapii dzieci z MPD w ciągu ostatnich lat, skuteczność leczenia jest nadal odległa od oczekiwań społecznych. Ciągle trwają poszukiwania nowych, przynoszących rezultaty metod, form i sposobów usprawniania dzieci z MPD. W ramach prezentowanego opracowania skoncentrowano się zatem na zebraniu i przedstawieniu aktualnej wiedzy na temat klinicznych podstaw MPD oraz metod wczesnego rozpoznawania zaburzeń ruchowych pochodzenia ośrodkowego prognozujących MPD, a także metod i środków służących do kompleksowego postępowania usprawniającego. Przedstawiona tematyka będzie pomocna studentom kierunku fizjoterapii, osobom realizującym specjalizację z fizjoterapii czy absolwentom tego kierunku studiów, którzy pracują lub rozpoczynają pracę z dziećmi z MPD, w opanowaniu wielu efektów kształcenia, dotyczących klinicznych podstaw fizjoterapii, samej fizjoterapii w zaburzeniach wieku rozwojowego, a także dużej części efektów kształcenia dotyczących diagnostyki funkcjonalnej oraz metod specjalnych stosowanych w wieku rozwojowym. Z Przedmowy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 264677 (1 egz.)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45068 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 31673 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29422 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI wieku)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 712-809. Indeks.
Streszczenia w języku angielskim przy rozdziałach.
Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna to dwutomowa monografia wieloautorska, której współtwórcami są pracownicy naukowi z różnych dziedzin wiedzy, zajmujący się przy tym problematyką logopedyczną, reprezentujący wszystkie znaczące ośrodki akademickie w Polsce. Wśród autorów są także czynni logopedzi. Poszczególne części monografii pod różnym kątem prezentują najważniejsze zagadnienia z zakresu logopedii związanej z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Problematyka ta ukazana jest w szerokim ujęciu, co sprawia, że czytelnik znajdzie w książce bogaty i różnorodny zasób wiadomości teoretycznych i praktycznych z zakresu profilaktyki, diagnozy i terapii logopedycznej. [Z recenzji prof. dra hab. Edwarda Łuczyńskiego].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 264261 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47510 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 28861 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52476 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42738 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29145 (1 egz.)
Włoszczowa - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 32564 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Mózgowe porażenie dziecięce / Izabela Gelleta-Mac. W: Wychowanie w Przedszkolu. - [R.] 62, nr 3 (2009), s. 13-18.
Dokument nadrzędny: Wychowanie w Przedszkolu.
Scenariusz ćwiczeń w oparciu o metody neurorozwojowe.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 3-7 : Wprowadzenie w problematykę kształcenia dzieci w zakładach leczniczych / Roman Janeczko.
Zawiera: S. 10-18 : Cele i zadania szkoły podstawowej w placówce leczniczo-wychowawczej, jej założenia programowo-społeczne i terapeutyczno-rewalidacyjne / Franciszek Jarosz.
Zawiera: S. 19-47 : Nauczanie czynnościowe i kształcenie wielostronne podstawą organizacji czynności dydaktyczno-wychowawczych w szkole terapeutycznej / Roman Janeczko.
Zawiera: S. 48-86 : Proces kształcenia specjalnego w zakładach leczniczych i jego organizacja / Roman Janeczko.
Zawiera: S. 87-97 : Nauczanie indywidualne dzieci niepełnosprawnych / Roman Janeczko.
Zawiera: S. 100-116 : Niektóre problemy psychopedagogiczne i formy pracy z dziećmi z mózgowym porażeniem dziecięcym w wieku przedszkolnym / Jadwiga Bogucka.
Zawiera: S. 117-129 : Problemy wychowawcze w pracy z sześcioletnim dzieckiem niepełnosprawnym w przedszkolu / Urszula Misztal, Janina Zaleska.
Zawiera: S. 130-172 : Czynnościowe nauczanie języka polskiego / Roman Janeczko.
Zawiera: S. 173-200 : Nauczanie matematyki w szkole szpitalnej w klasach I-III / Krystyna Bakoń.
Zawiera: S. 201-232 : Realizacja przedmiotu środowisko społeczno-przyrodnicze w warunkach szkoły terapeutycznej / Genowefa Kufit.
Zawiera: S. 233-255 : Uwagi medyczne do przedmiotu praca-technika / Jadwiga Sielczak.
Zawiera: S. 256-274 : Niektóre problemy nauczania muzyki w klasach I-III / Danuta Wasilewska.
Zawiera: S. 275-295 : Kształcenie plastyczne dzieci i młodzieży w zakładach leczniczych / Lidia Chmielewska, Andrzej Pełzowski.
Zawiera: S. 296-322 : Wychowanie fizyczne dzieci niepełnosprawnych ruchowo / Edward Jędruch.
Zawiera: S. 323-334 : Fiszki dydaktyczne i karty pracy ucznia w szkołach terapeutycznych / Roman Janeczko.
Zawiera: S. 355-360 : Zespoły dydaktyczno-wyrównawcze dla dzieci z trudnościami w nauce / Barbara Zakrzewska.
Zawiera: S. 361-368 : Niektóre związki zajęć pozalekcyjnych z zagadnieniami dydaktycznymi szkoły podstawowej sanatoryjnej / Władysław Jaszczyszyn.
Zawiera: S. 370-383 : Usprawnianie dziecka autystycznego w szkole / Tadeusz Gałkowski.
Zawiera: S. 384-402 : Postępowanie pedagogiczne z dzieckiem wykazującym zaburzenia nerwicowe / Maria Boratyńska-Dąbrowska.
Zawiera: S. 403-414 : Nauczyciel wobec dziecka z zespołem psychoorganicznym / Maria Boratyńska-Dąbrowska.
Zawiera: S. 415-422 : Postępowanie pedagogiczne wobec dzieci z rozpoznaniem schizofrenii / Maria Boratyńska-Dąbrowska.
Zawiera: S. 423-435 : Orientacja szkolna i zawodowa dzieci niepełnosprawnych / Irena Janowska, Jadwiga Smoleńska.
Cele i zadania kształcenia i wychowania w szkołach podstawowych specjalnych. Swoistości celów kształcenia i wychowania w szkołach podstawowych specjalnych dla dzieci przewlekle chorych i kalekich w placówkach leczniczo-wychowawczych. Założenia programowo-społeczne i terapeutyczno-rewalidacyjne szkoły podstawowej specjalnej w placówce leczniczo-wychowawczej.
Mechanizmy rozwoju czynności dziecka. Nauczanie i podstawowe założenia nauczania czynnościowego. Struktura lekcji w nauczaniu czynnościowym. Metody w nauczaniu czynnościowym. Czynnościowy sposób formułowania tematów lekcyjnych. Integracja w nauczaniu początkowym. Podstawowe problemy wielostronnego kształcenia dzieci i młodzieży w zakładach leczniczych. Strategie kształcenia.
Pojęcie procesu i celów kształcenia specjalnego. Zasady kształcenia specjalnego. Kryteria doboru metod, środków i modyfikacji treści kształcenia. Organizacyjne formy nauczania. Aspekty terapeutyczno-rewalidacyjne lekcji. Formy organizacji pracy uczniów podczas lekcji i ich rodzaje. Modele lekcji w szkole terapeutycznej. Model lekcji problemowej monotematycznej. Praca w systemie klas łączonych. Praca w zespołach wieloklasowych.
Pojęcie i kryteria kwalifikacji dzieci niepełnosprawnych do nauczania indywidualnego. Pozytywne i negatywne aspekty nauczania indywidualnego. Organizacja, metody i środki nauczania indywidualnego.
Pojęcie mózgowego porażenia dziecięcego. Charakterystyka psychologiczna dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym. Rozwój umysłowy dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym. Analiza i synteza słuchowa. Rozwój emocjonalno-społeczny. Ćwiczenia z zakresu schematu ciała. Psychoterapeutyczna metoda uświadamiania schematu własnego ciała i orientacja w przestrzeni dla dzieci powyżej 4 roku życia.
Udział przedszkola w kształtowaniu dojrzałości szkolnej dziecka sześcioletniego. Muzykoterapia. Współpraca przedszkola ze środowiskiem szpitala i rodziną dziecka. Planowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej. Metody pracy wychowawczo-dydaktycznej.
Ogólna charakterystyka procesu czytania i pisania. Pismo i pisanie. Nauka czytania w przedszkolu. Elementarna nauka czytania w przedszkolu. Gotowość do pisania u dziecka sześcioletniego. Treści kształcenia w nauczaniu języka polskiego klas I-III. Nauka czytania i pisania w okresie elementarzowym. Ćwiczenia w czytaniu. Ćwiczenia w opracowywaniu tekstów. Ćwiczenia w mówieniu i pisaniu. Wartości terapeutyczno-rewalidacyjne utworów literackich i czytelnictwa dziecka niepełnosprawnego. Niektóre trudności w czytaniu i pisaniu dzieci chorych.
Podstawowe treści nauczania matematyki w klasach I-III. Analiza jednostek metodycznych z poszczególnych działów programu nauczania matematyki. Organizacja pracy nauczyciela w szkole szpitalnej.
Założenia programowe przedmiotu środowisko społeczno-przyrodnicze. Analiza celów kształcenia i wychowania. Kształtowanie wyobrażeń. Kształtowanie pojęć. Odkrywanie związków i stosunków występujacych w przyrodzie i środowisku społecznym. Nabywanie umiejętności. Kształtowanie stosunku uczniów do rzeczywistości społecznej i przyrodniczej. Kontaktowanie uczniów ze środowiskiem. Przykład lekcji zaplanowanej według strategii "P": zależności pokarmowe w lesie.
Rola przedmiotu praca-technika w nauczaniu początkowym i w terapii zajęciowej. Realizacja treści programowych. Elementy orientacji zawodowej. Przygotowanie się nauczyciela do pracy dydaktycznej i wychowawczej. Ocena pracy ucznia.
Formy i sposoby nauczania muzyki. Przykłady ćwiczeń oddechowych. Przykłady ćwiczeń inhibicyjno-incytacyjnych. Organizacja procesu nauczania. Ocena pracy ucznia.
Cele kształcenia plastycznego. Uwarunkowania twórczej działności plastycznej ucznia. Techniczne warunki pracy. Realizacja programu. Wyniki i wymagania. Nauczyciel jako organizator procesu dydaktyczno-wychowawczego.
O powinnościach nauczyciela wychowania fizycznego. Uwagi metodyczno-organizacyjne. Organizacja i formy realizacji wychowania fizycznego. Zajęcia lekcyjne. Usprawnianie ruchowe. Zajęcia pozalekcyjne. Wartości rewalidacyjne imprez sportowych i niektórych form ruchu.
Pojęcie fiszki, jej założenia jako środka dydaktycznego. Budowa i rodzaje fiszek dydaktycznych. Zalety i wady fiszek dydaktycznych. Dydaktyczna karta pracy ucznia. Ogólna budowa karty pracy.
Przyczyny, terminologia, definicje, symptimy, kategorie błędów dysleksji. Teoretyczne4 założenia procesu reedukacji.
Integracja celów terapeutyczno-wychowawczych z zadaniami dydaktycznymi. Funkcja kształcąca wolnego czasu pacjenta w wieku szkolnym. Wartości kształcące zajęć pozalekcyjnych - zabawy i gry dydaktyczne. Walory poznawcze i kształcące spacerów i wycieczek.
Zaburzenia emocjonalne u dzieci. Zaburzenia psychiczne u dzieci.
Charakterystyka zaburzeń autystycznych.
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 170)
Symbol UKD: 616.83 616-053.2 159.922.7
Bibliogr. s. 156-165.
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Pińczów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28329 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 441-458. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 255412 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47008 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Biomedyczne podstawy logopedii / redakcja naukowa Stanisław Milewski, Jerzy Kuczkowski, Katarzyna Kaczorowska-Bray. - Wydanie II poprawione, dodruk. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - 510, [1] strona : fotografie, ilustracje, wykresy ; 25 cm.
(Logopedia XXI Wieku)
Odbiorca
Temat
Logopedia Zaburzenia mowy Mowa Komunikacja werbalna Układ nerwowy Autonomiczny układ nerwowy Układ limbiczny Foniatria Audiologia Zaburzenia głosu Emisja głosu Słuch Narząd słuchu Anatomia człowieka Płód Okres prenatalny Okresy rozwojowe człowieka Noworodek Wcześniak Masa urodzeniowa Neurobiologia Neurologopedia Dzieci Nauka mówienia Logopedia dziecięca Wczesna interwencja Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną Dziecko z zaburzeniami mowy Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu (FAS) Dziecko z FAS Dziecięce porażenie mózgowe Dziecko z porażeniem mózgowym Rozwój motoryczny Afazja Wady rozwojowe Choroby genetyczne Nerwiakowłókniakowatość typu 1 Zespół CHARGE Zespół de Lange Zespół łamliwego chromosomu X Zespół Retta Zespół Downa Zespół Turnera Zespół kociego krzyku Zespół Williamsa Zespół Pradera, Labharta i Willego Zespół Angelmana Zespół DiGeorge'a Rozszczepy podniebienia i wargi Jama ustna Język (anatomia) Krtań Mózg Chrypka Dyslalia Narząd żucia Zęby Zgryz Dysfunkcje narządu żucia Nieprawidłowy zgryz Wymowa Migdałki Zaburzenia połykania Choroby gardła Chorzy na nowotwory Nowotwory głowy i szyi Rak krtani Nowotwory jamy ustnej Rak jamy nosowo-gardłowej Jakość życia Chirurgia onkologiczna Rehabilitacja onkologiczna Autyzm Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD) Nadużywanie alkoholu Lateralizacja Uszkodzenie mózgu Urazowe uszkodzenie mózgu Neuroplastyczność Terapia logopedyczna Osoby z zaburzeniami mowy Starzenie się Gerontologopedia Osoby w wieku starszym Otępienie Chorzy z otępieniem Choroba Alzheimera Choroby neurodegeneracyjne
Symbol UKD: 376-056.264 616.2-008 (075.8)
Bibliografia przy pracach oraz na stronach 444-497. Indeksy.
Publikację przygotowano dzięki współpracy wybitnych polskich specjalistów z zakresu medycyny, psychologii, logopedii i językoznawstwa, co uczyniło ją opracowaniem daleko wykraczającym poza wiedzę podręcznikową. Prezentowana wiedza dotyczy przede wszystkim rozwoju komunikacji człowieka od stanu embrionalnego poprzez zaburzenia artykulacji i mówienia dziecka, potem człowieka dorosłego (m.in. ankyloglosja, mowa rozszczepowa, afazja, dysfagia, choroby nowotworowe głowy i szyi) aż po właściwości mowy i mówienia pacjentów w wieku senioralnym (nurt logopedii senioralnej). Co bardzo ważne, teksty odznaczają się precyzją anatomicznego i neurobiologicznego opisu, a wiele kwestii omówiono w kontekście najnowszych badań z zakresu psychologii dynamicznej oraz ostatnich osiągnięć neurolingwistyki. Publikacja jest adresowana przede wszystkim do studentów logopedii, psychologii, medycyny, kierunków filologicznych oraz wszystkich osób zainteresowanych biomedycznymi uwarunkowaniami rozwoju i zaburzeń mowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 264181 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
[Muzyczna zabawa - recenzja] / Elżbieta M. Minczakiewicz. W: Szkoła Specjalna. - T. 70, nr 1 (2009), s. 74-76.
Dokument nadrzędny: Szkoła Specjalna.
Zawiera rec. książki: Muzyczna zabawa / Mirosław Zalewski. - Rzeszów, 2008.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; 1)
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: Wprowadzenie / Zenon Gajdzica.
Zawiera: Wstęp / Jerzy Rottermund.
Zawiera: Praca rehabilitacyjna osób niewidomych i słabowidzących w starszym wieku / Jadwiga Kuczyńska-Kwapisz, Marlena Kilian.
Zawiera: Profilaktyka dolegliwości bólowych kręgosłupa w zawodzie pedagoga specjalnego / Jerzy Rottermund, Anna Klinik.
Zawiera: Droga Metody Dobrego Startu do Republiki Czeskiej / Jana Svierkoszová.
Zawiera: Wybrane zagadnienia edukacji społecznej w działalności profesora Wiktora Degi / Janusz Kubacki, Marta Motow, Irena Motow.
Zawiera: Turystyka osób niepełnosprawnych / Aniela Korzon.
Zawiera: Sport i turystyka w rehabilitacji osób niepełnosprawnych / Sławomir Grzeszczyk.
Zawiera: Niepełnosprawność a bezpieczeństwo w przestrzeni publicznej miasta / Jadwiga Mazur.
Zawiera: Rola obozów terapeutycznych w rehabilitacji i socjalizacji osób przewlekle chorych (na przykładzie pacjentów diabetologicznych) / Krystyna Moczia.
Zawiera: Teoretyczne i praktyczne przesłanki optymalizacji rozwoju zawodowego młodzieży przewlekle chorej / Maria Jolanta Stąpór.
Zawiera: Warsztaty arte i muzykoterapeutyczne - działania konieczne na rzecz przygotowania zawodowego przyszłego pedagoga specjalnego / Monika Konarska, Anna Zabiegaj.
Zawiera: Hierarchia wartości młodzieży z niepełnosprawnością ruchową i jej pełnosprawnych rówieśników (lata 1995 i 2005) / Karol Bidziński.
Zawiera: Różni wychowawcy - różne spojrzenia na pracę z dziećmi przebywającymi w zakładach opiekuńczo-wychowawczych / Ondřej Sekera.
Zawiera: Teoria prototypu w badaniach wiedzy semantycznej uczniów z porażeniem mózgowym / Mirosław Michalik.
Zawiera: Zraniona tożsamość ludzi niepełnosprawnych - źródła, konsekwencje i radzenie sobie z wewnętrznym piętnem i zewnętrznym napiętnowaniem / Ewa Wysocka.
Wstęp i wprow. również ang.
Książka
W koszyku
Terapia interdyscyplinarna : wybrane problemy / pod redakcją naukową Joanny Skibskiej. - Wydanie pierwsze. - Kraków : Impuls, 2020. - 273 strony : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Terapia interdyscyplinarna to profesjonalne, wielospecjalistyczne, zamierzone i ustrukturyzowane czynności służące wsparciu i stymulowaniu dziecka – ma ona poprawić jakość jego funkcjonowania w przestrzeni edukacyjnej i społecznej. Oznacza szereg działań pomocowych, których zamiarem jest holistyczne wspomaganie dziecka, by przekształceniom uległ obraz jego własnej osoby i w autonomiczny sposób mogło ono funkcjonować w przestrzeni życiowej. By ważniejsze stały się […] cechy i umiejętności, dzięki którym jednostka zacznie odnosić sukcesy i zostanie zaakceptowana przez społeczeństwo […], by miała ona szansę modyfikacji wartości, tak by były one dostosowane do ograniczeń i predyspozycji, umożliwiały realizowanie się, opanowywanie zastępczych i nowych schematów funkcjonowania oraz rozwijanie umiejętności na miarę swoich możliwości. By podejmowane działania umacniały wewnętrzny potencjał dziecka, z uwzględnieniem wszystkich jego składowych – metazasobów (poczucia bycia zrozumianym, zaradności i sensowności) oraz zasobów szczegółowych (poznawczych, instrumentalnych, neotycznych), co w aspekcie społecznym ma największe znaczenie, prowadzi bowiem do kształtowania relacji opartych na wzajemności i poszanowaniu indywidualności jednostki. To kompleksowe „interdyscyplinarne zaopatrzenie” dziecka powinno także oznaczać ukierunkowanie działań terapeutycznych na jego rozwój oraz korzystanie z takich strategii i w taki sposób, aby priorytetowe stały się dobro i perspektywiczność jego zamierzeń. W monografii wyodrębniono trzy części poświęcone wybranym zagadnieniom terapii interdyscyplinarnej, które odnoszą się do holistycznego i wielokierunkowego wsparcia dziecka. Pierwsza, zatytułowana Podstawy terapii interdyscyplinarnej, opisuje fundamenty tego rodzaju terapii, na którą składają się terapie: pedagogiczna, psychopedagogiczna oraz medyczna – neurologiczna i psychiatryczna. Część druga, Terapia funkcji podstawowych. Wybrane problemy, porusza kwestie dotyczące wieloaspektowego wsparcia i stymulacji funkcji podstawowych. Część trzecia, Terapia zaburzeń rozwojowych. Wybrane zagadnienia, przedstawia działania terapeutyczne zorientowane na pomoc dziecku o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach rozwojowo-poznawczych.
Książka jest skierowana do szerokiego grona czytelników związanych ze środowiskiem naukowym oraz z praktyką pedagogiczną – nauczycieli i specjalistów zajmujących się terapią dziecka, studentów kierunków pedagogicznych, którzy są zainteresowani problematyką interdyscyplinarnej terapii, oraz rodziców dzieci wymagających kompleksowego wsparcia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33222 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28954 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Zawiera m.in.: S. 17-34 : Psychologiczne aspekty języka i mowy / Joanna Gładyszewska-Cylulko.
Zawiera m.in.: S. 35-52 : Zaburzenia rozwoju mowy i komunikacji u małych dzieci z autyzmem. Dylematy wczesnej diagnozy autyzmu / Barbara Winczura.
Zawiera m.in.: S. 53-64 : Język, mowa i komunikacja u dzieci z FAS - doniesienia z badań / Katarzyna Kokot.
Zawiera m.in.: S. 65-92 : Mowa i język dzieci z zespołem Downa - czynniki zakłucające / Bogusława Beata Kaczmarek.
Zawiera m.in.: S. 93-112 : Zaburzenia substancji segmentalnej czy wielowymiarowe zaburzenia rozwoju mowy dzieci z rozszczepem wargi i podniebienia? / Danuta Pluta-Wojciechowska.
Zawiera m.in.: S. 113-128 : Komunikacja z dzieckiem z syndromem apallicznym - dylematy diagnostyczne / Aneta Kochanowicz.
Zawiera m.in.: S. 147-158 : Wczesne zabawy interakcyjne jako płaszczyzna rozwijania umiejętności komunikacyjnych u dzieci z zespołem Downa / Agnieszka Jędrzejowska.
Zawiera m.in.: S. 159-178 : Dziecko z zespołem Mobiusa w komunikacji interpersonalnej / Bernadeta Szczupał.
Zawiera m.in.: S. 197-22 : Wybrane aspekty procesu komunkacji u dzieci i młodzieży niedostosowanych społecznie / Małgorzata Przepióra.
Zawiera m.in.: S. 225-236 : Komunikacja dzieci przedszkolnych w grupach integracyjnych / Halina Dmochowska.
Zawiera m.in.: S. 251-270 : Sytuacja szkolna uczniów z zaburzeniami mowy w klasie i grupie rówieśniczej / Elżbieta M. Minczakiewicz.
Zawiera m.in.: S. 271-298 : Kompetencja komunikacyjna dzieci z niepełnosprawnością umysłową w stopniu lekkim w warunkach edukacji integracyjnej i specjalnej / Anna Regner.
Zawiera m.in.: S. 301-310 : Wybrane zagadnienia terapii dziecka z zaburzeniamu rozwoju mowy i komunikacji / Małgorzata Modelska.
Zawiera m.in.: S. 311-318 : Wspomaganie rozwoju komunikacji i odżywiania dziecka z rzadką chorobą genetyczną / Teresa Kaczan.
Zawiera m.in.: S. 319-336 : Wspomaganie pozawerbalnej komunikacji dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym i głębszą niepełnosprawnością intelektualną przez stymulację rozwoju emocjonalengo / Krzysztof Wawrzyn.
Zawiera m.in.: S. 337-354 : Znaczenie i wykorzystanie komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC) w porozumiewaniu się z osobami z głeboką niepełnosprawnością intelektualną / Beata Cytowska, Agnieszka Drzazga.
Zawiera m.in.: S. 371-386 : Wspomaganie komunikacji niewerbalnej między dzieckiem a nauczycielem przez muzykoterapię / Diana Gulińska-Grzeluszka.
Zawiera m.in.: S. 387-406 : Wspomaganie komunikacji niewerbalnej osób z niepełnosprawnością wzrokową przez sztukę / Joanna Gładyszewska-Cylulko.
Zawiera m.in.: S.407-420 : Wspieranie komunikacji osób niesłyszących w wirtualnym świecie internetu / Iwona Jagoszewska.
Zawiera m.in.: S. 421-431 : Wybrane aspekty diagnozy i terapii trudności komunikacyjnych u dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego / Aneta Rudzińska-Rogoża.
Streszcz. ang. przy pracach.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 13-32 : Autyzm a opóźnienie rozwoju / Małgorzata Skórczyńska.
Zawiera: S. 33-47 : Autystyczne spektrum zaburzeń a dysfunkcje semantyczno-pragmatyczne / Katarzyna Markiewicz.
Zawiera: S. 49-62 : Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego a autyzm / Julita Urbaniuk.
Zawiera: S. 63-117 : Autyzm, autyzm atypowy a schizofrenia wczesnodziecięca / Barbara Winczura.
Zawiera: 119=139 : Autyzm atypowy, zespół Aspergera, nadpobudliwość psychorychowa a objawy psychotyczne / Alina Czapiga.
Zawiera: S. 141-161 : Zespół Aspergera a zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi / Alina Czapiga.
Zawiera: S. 163-182 : Zaburzenie zdolności niewerbalnego uczenia się a zespół Aspergera / Maria Piszczek.
Zawiera: S. 183-215 : Zaburzenia zachowania a nadpobudliwość psychoruchowa z deficytami uwagi (ADHD) / Małgorzata Przepióra.
Zawiera: S. 217-240 : Niedowidzenie z problemami somatycznymi, psychicznymi oraz podejrzeniem zespołu Aspergera lub schizofrenii / Marzenna Zaorska.
Zawiera: S. 241-267 : Choroba przewlekła a zaburzenia emocjonalne i trudności w uczeniu się / Jolanta Lipińska-Lokś.
Zawiera: S. 269-289 : Mózgowe porażenie dziecięce i zaburzenia współwystępujące / Agnieszka Drzazga.
Zawiera: S. 291-312 : Dyslalia rozszczepowa a współtowarzyszące powikłania ontogenezy dzieci z rozszczepem wargi i podniebienia / Danuta Pluta-Wojciechowska.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej