Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(23)
Forma i typ
Książki
(22)
Publikacje fachowe
(12)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(4)
E-booki
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(35)
tylko na miejscu
(10)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(2)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(7)
Kielce - Czytelnia
(7)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(2)
Busko zdrój - czytelnia
(1)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(3)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(3)
Końskie - wypożyczalnia
(4)
Opatów - wypożyczalnia
(4)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(2)
Pińczów - czytelnia
(2)
Sandomierz - wypożyczalnia
(1)
Starachowice - wypożyczalnia
(4)
Starachowice - czytelnia
(1)
Staszów - wypożyczalnia
(9)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(1)
Autor
Ayres A. Jean (1920-1988)
(3)
Kranowitz Carol Stock
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Balzer-Martin Lynn
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Biel Lindsey
(1)
Borkowska Maria (pediatra)
(1)
Domagalska Małgorzata
(1)
Emich-Widera Ewa (1952- )
(1)
Griffin Simone
(1)
Grzywniak Celestyna
(1)
Haber Elizabeth
(1)
Jeznach Klaudia
(1)
Kalinowski Marian Leon (1946- )
(1)
Kamrowska Joanna Angelika
(1)
Kazek Beata
(1)
Koomar Jane
(1)
Koscinski Cara
(1)
Kowalkiewicz-Kulesza Agnieszka
(1)
Maas Violet F
(1)
Majcher Karolina
(1)
Meier Christine
(1)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(1)
Paprocka Justyna
(1)
Parcheta-Kołoszuk Małgorzata
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Pelc Maria (ilustratorka)
(1)
Peske Nancy K. (1962- )
(1)
Przyrowski Zbigniew
(1)
Richle Judith
(1)
Sandler Dianne
(1)
Sava Deanna Iris
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Sokołowski Marek
(1)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(1)
Szczucka Ewa
(1)
Szklut Stacey
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Szopa Andrzej
(1)
Sørensen Patricia
(1)
Tarapata Ewa
(1)
Voss Angie
(1)
Wagh Kinga
(1)
Zajączkowski Ryszard (1961- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(19)
1901-2000
(4)
1945-1989
(3)
1989-2000
(1)
2001
(1)
Kraj wydania
Polska
(23)
Język
polski
(23)
Odbiorca
Rodzice
(8)
Terapeuci zajęciowi
(5)
Nauczyciele
(3)
Logopedzi
(2)
Neurolodzy
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Pediatrzy
(2)
Terapeuci
(2)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Instruktorzy hipoterapii
(1)
Lekarze
(1)
Lekarze specjaliści
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele wspomagający
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Psychiatrzy
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4689)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3713)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3288)
Wychowanie przedszkolne
(3235)
Wychowanie
(2684)
Język angielski
(2343)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2341)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1743)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1683)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1682)
Wychowanie w rodzinie
(1670)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1632)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1426)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1309)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1263)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1074)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1051)
Nauka
(1046)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(927)
Uczenie się
(908)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(854)
Dzieci
(846)
Osobowość
(841)
Zarządzanie
(834)
Powieść angielska
(811)
Psychoterapia
(809)
Powieść amerykańska
(795)
Gry i zabawy
(790)
Czytelnictwo
(789)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(778)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(739)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(719)
Teatr polski
(717)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(714)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(701)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Relacje międzyludzkie
(660)
Rośliny
(657)
Etyka
(654)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(605)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(601)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Poradnik
(11)
Opracowanie
(7)
Monografia
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Bibliografia
(1)
Broszura
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(17)
Medycyna i zdrowie
(15)
Edukacja i pedagogika
(12)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Zarządzanie i marketing
(1)
23 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Dziecko a integracja sensoryczna / A. Jean Ayres ; przekład: Juliusz Okuniewski. - Wydanie III. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - 231 stron : ilustracje ; 30 cm.
(Biblioteka SI)
Tytuł oryginału: "Sensory integration and the child : understanding hidden sensory challenges" 2005.
Bibliografia na stronach 227-[231] i przy rozdziałach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28734 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 355-376. Indeks.
Pierwszy rozdział. Omówienie: Podstawy, Podstawowe założenia, Ograniczona przydatność badań nad zwierzętami, Zasady rozwoju mózgu. Rozdział drugi. Kilka ogólnych zasad funkcjonowania mózgu: Funkcjonalna współzależność struktur mózgowych, Mechanizmy działania mózgu, Plastyczność układu nerwowego, Synapsa, Stymulacja sensoryczna, Interakcje pomiędzy organizmem a środowiskiem. Rozdział trzeci. Proces integracji: Natura integracji, Kojarzenie różnych modalności, Oddziaływanie odśrodkowe, Sensoryczne sprzężenie zwrotne, Procesy hamowania, Integracja przez ruch. Rozdział czwarty. Poziom funkcjonowania ośrodkowego układu nerwowego: Rdzeń kręgowy, Pień mózgu, Móżdżek, Jądra podstawne, Stara kora lub układ limbiczny, Kora nowa, Zasady związane z poziomami funkcjonowania. Rozdział piąty. Modalności sensoryczne: Układ przedsionkowy, Układ dotykowy, Propriocepcja, Układ słuchowy, Węch, Wzrok. Rozdział szósty. Reakcje posturalne i funkcje pokrewne: Rola grawitacji, Neuronalny poziom organizacji, Sekwencja rozwojowa, Mięśnie i ich główny receptor, Mechanizmy posturalne i sterowanie zewnętrznymi mięśniami gałki ocznej, Reakcje mięśni zewnętrznych gałki ocznej i rozwój wzrokowej percepcji przestrzeni. Rozdział siódmy. Parametry, zespoły i układy neuronalne: Koncepcja zespołów lub układów neuronalnych, Zespoły lub określone układy neuronalne. Rozdział ósmy. Kliniczna ewaluacja dysfunkcji integracji sensorycznej: Prymitywne odruchy posturalne, Współskurcze mięśni antagonistycznych, Napięcie mięśniowe, Kontrola nad mięśniami zewnętrznymi gałki ocznej, Ocena funkcjonowania układu przedsionkowego, Integracja funkcji obu stron ciała, Ruchy pląsawiczo-atetotyczne. Rozdział dziewiąty. Ogólne zasady i metody interwencji: Oddziaływanie na bodźce i reakcje, Stymulacja dotykowa, Stymulacja przedsionkowa, Inne bodźce proprioceptywne, Reakcja przystosowawcza, Środki ostrożności. Rozdział dziesiąty. Zaburzenia integracji posturalnej i dwustronnej: Opis zespołu, Badania poświęcone układowi nerwowemu, Program korekcyjny, Rozdział jedenasty. Apraksja rozwojowa: Rozwój i natura praksji, Opis zespołu, Zagadnienia neurologiczne, Plan i zasady terapii, Sugerowane ćwiczenia poprawiające praksję, Ćwiczenia na deskorolce, Ogólne zajęcia rozwijające praksję. Rozdział dwunasty. Percepcja kształtu i przestrzeni: Opis zaburzeń percepcji kształtu i przestrzeni, Neuroanatomiczne aspekty percepcji wzrokowej, Rozwój percepcji wzrokowej u człowieka, Hipoteza dwoistego trybu widzenia, Terapia rozwijająca percepcję kształtu i przestrzeni. Rozdział trzynasty. Obecność dotykowa i pokrewne reakcje behawioralne: Kwestie neuroanatomiczne i fizjologiczne, Kwestie rozwojowe, Program terapeutyczny. Rozdział czternasty. Zespół nieuwagi stronnej i funkcjonowanie prawej półkuli mózgowej: Definicja zespołu, Kwestie teoretyczne, Inne funkcje prawej półkuli, Program interwencji. Rozdział piętnasty. Zaburzenia słuchowo-językowe: Natura zespołu, Neuronalne podstawy słuchu i języka, Program interwencji. Rozdział szesnasty. Preferencja jednej ręki i lateralizacja funkcji mózgowych: Lateralizacja złożonej funkcji ruchowej jako proces rozwojowy, Nieustalenie preferencji ręki, Kwestie istotne przy wybieraniu dla dziecka ręki wiodącej, Studia przypadków. Rozdział siedemnasty. Sztuka terapii: Wewnętrzne dążenie do integracji sensorycznej, Czynniki budujące samodzielność, Poszukiwania z przewodnikiem, Uporządkowane poszukiwania, Podobieństwa pomiędzy psychoterapią a terapią SI.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Opatów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 28743 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29329 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografie przy rozdziałach. Indeks.
Książka, którą trzymacie w ręku, pomoże wam ustalić, czy wasze dziecko ma problemy z przetwarzaniem sensorycznym, i podpowie, jakie działania można od razu podjąć tym zakresie. Znajdziecie tu mnóstwo praktycznych informacji na temat tego, jak radzić sobie z nadpobudliwością czy niską wytrzymałością, jak poprawić koncentrację, uwagę i zachowanie dziecka. Zamieszczono tu również bardzo przydatne porady i techniki radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami, takimi jak mycie, czesanie i obcinanie włosów, ubieranie się, robienie zakupów w supermarkecie, grymaszenie w czasie posiłków, spokojne przesypianie nocy. Dowiecie się, jak postępować w sytuacjach społecznych w szkole i na przyjęciu, u dentysty, w momencie, gdy słychać głośny hałas, a także w wielu innych. Nareszcie rodzice, którzy chcą pomóc swoim dzieciom poradzić sobie z problemami integracji sensorycznej i je przezwyciężyć, będą mogli zdobyć wiedzę i odpowiedzi na nurtujące ich pytania [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47781 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48439 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30188 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Postępowanie usprawniające w mózgowym porażeniu dziecięcym / Małgorzata Domagalska-Szopa, Andrzej Szopa. - Wydanie drugie poszerzone i uaktualnione. - Wrocław : Edra Urban&Partner, copyright 2023. - 148 stron : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
Bibliografia przy rozdziałach.
Leczenie dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym (MPD) – z definicji – jest leczeniem objawowym, którego najistotniejszym elementem jest fizjoterapeutyczne postępowanie usprawniające. Obraz kliniczny MPD jest znacznie międzyosobniczo zróżnicowany, ponieważ zależy nie tylko od charakteru, lokalizacji, rozległości oraz stopnia ciężkości uszkodzenia OUN, lecz także od indywidualnych predyspozycji poziomu aktywności mechanizmów plastyczności mózgu. Wszystko to składa się na niezwykle złożony, indywidualny i dodatkowo zmieniający się wraz z dojrzewaniem ośrodkowego układu nerwowego (OUN) obraz zaburzeń rozwojowych dziecka z MPD i narzuca konieczność indywidualnego oraz stale aktualizowanego podejścia do stanu pacjenta, w tym zarówno diagnostycznego, jak i terapeutycznego. Mimo znaczących osiągnięć w diagnostyce i terapii dzieci z MPD w ciągu ostatnich lat, skuteczność leczenia jest nadal odległa od oczekiwań społecznych. Ciągle trwają poszukiwania nowych, przynoszących rezultaty metod, form i sposobów usprawniania dzieci z MPD. W ramach prezentowanego opracowania skoncentrowano się zatem na zebraniu i przedstawieniu aktualnej wiedzy na temat klinicznych podstaw MPD oraz metod wczesnego rozpoznawania zaburzeń ruchowych pochodzenia ośrodkowego prognozujących MPD, a także metod i środków służących do kompleksowego postępowania usprawniającego. Przedstawiona tematyka będzie pomocna studentom kierunku fizjoterapii, osobom realizującym specjalizację z fizjoterapii czy absolwentom tego kierunku studiów, którzy pracują lub rozpoczynają pracę z dziećmi z MPD, w opanowaniu wielu efektów kształcenia, dotyczących klinicznych podstaw fizjoterapii, samej fizjoterapii w zaburzeniach wieku rozwojowego, a także dużej części efektów kształcenia dotyczących diagnostyki funkcjonalnej oraz metod specjalnych stosowanych w wieku rozwojowym. Z Przedmowy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 264677 (1 egz.)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45068 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 31673 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29422 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm u dzieci : wiedza kliniczna / redakcja naukowa Ewa Emich-Widera, Beata Kazek, Justyna Paprocka. - Wydanie I - 3 dodruk. - Warszawa : PZWL, 2023. - XIII, [1], 257, [1] strona : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
W książce wyłącznie błędnie przypisany ISBN.
Bibliografie, netografie przy pracach. Indeks.
"Nie odkryłem autyzmu. Istniał on już dawniej. Nawet nie musiałem specjalnie zajmować się jego wykryciem. […] Otóż pewien książę nazwiskiem Serendyp jednego dnia odkrył skarb, którego wcale nie szukał. Podobnie ja niczego nie szukałem. Po prostu oglądałem pewną liczbę dzieci […] Czułem, że dostrzegłem jakąś rzecz wyjątkową..." Leo Kanner. Na rynku brakowało opracowania dotyczącego autyzmu w ujęciu somatycznym. Takie spojrzenie jest często pomijane w postrzeganiu ASD. Osoby autystyczne cierpią z powodu licznych schorzeń takich jak: choroby przewodu pokarmowego, zaburzenia neurologiczne i psychiatryczne, czy genetyczne. Pacjenci wymagają profesjonalnej terapii i wielodyscyplinarnej opieki. Celem książki jest przedstawienie nowoczesnej i przekrojowej wiedzy na temat stanu zdrowia osób z autyzmem i ich specyficznych potrzeb. Monografia powstała dzięki wieloletniej współpracy wielu wybitnych specjalistów. Treści oparte są na najnowszym piśmiennictwie, wytycznych i doświadczeniu zawodowym zespołu autorskiego.
W książce omówiono takie zagadnienia jak: - Koncepcja autyzmu na przestrzeni dziejów - Czynniki ryzyka autyzmu - Podłoże genetyczne ASD - Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu - Zaburzenia mowy i komunikacji - Problemy z przetwarzaniem sensorycznym - Autyzm a zaburzenia funkcji układu wzrokowego - Autyzm a słuch - Żywienie osób z autyzmem - Funkcje orofacialne - Problemy gastrologiczne - Motoryczność dzieci z diagnozą spektrum zaburzeń autystycznych - Autyzm i choroby neurometaboliczne - Współchorobowość psychiatryczna u dzieci z ASD - Hipermobilność stawów u dzieci z ASD - Diagnostyka obrazowa w pracowni rezonansu magnetycznego mózgowia w chorobach ze spektrum autyzmu okiem radiologa - Jama ustna i jej zdrowie u dzieci ze spektrum autyzmu
Publikacja jest nieocenionym źródłem wiedzy i wsparciem dla lekarzy neurologów, pediatrów, psychiatrów, szerokiego grona diagnostów i terapeutów pracujących z pacjentami z autyzmem oraz studentów medycyny, psychologii, pedagogiki, logopedii, fizjoterapii, jak również kierunków podyplomowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 264851 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 264560 / czyt. 61 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 29432 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 179-182. Indeks.
Prezentowane gry i ćwiczenia mogą się okazać przydatnymi materiałami źródłowymi dla nauczycieli oraz innych osób zawodowo zajmujących się dziećmi z autyzmem. Z przedstawionych tu zabaw i zajęć przyjemność będą czerpać również dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wiele pomysłów nadaje się dla nastolatków oraz innych członków rodziny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 264345 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; nr 431)
Bibliografia na stronach 134-141.
Celestyna Grzywniak w ciekawej części teoretycznej referuje wybrane metody pracy wspomagające rozwój psychomotoryczny dzieci i oddziałujące terapeutycznie w przypadku jego zaburzeń. W świetle wiedzy z zakresu neuropsychologii interpretuje podstawy teoretyczne tych metod, a zwłaszcza metody kinezjologii edukacyjnej P. i G. Dennisonów. Następnie prezentuje pierwsze w Polsce, a może i na świecie, własne badania empiryczne nad skutecznością metody kinezjologii edukacyjnej. Dokonała badań o charakterze longitudinalnym. Stanowi to wielki walor pracy, rzadko bowiem spotyka się tego typu badania. Doskonałym zobrazowaniem zastosowanej metody jest dołączenie studiów przypadków. [Z recenzji].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 241787, 264286 (2 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 241786/czyt.15 (1 egz.)
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 39320 czyt. (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29660 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Monografia jest przede wszystkim zapisem innowacyjnych praktyk edukacyjnych, eksperymentów i propozycji rozwiązań szkolnych w zwykłej, codziennej praktyce, mogących stanowić o sile tej książki. Nie tyle bowiem chodzi dziś o budowanie teoretycznych podstaw, które na nic się zdają w szkolnej rzeczywistości, ile o umiejętność wejścia w ponowoczesną oraz nowomedialną rzeczywistość, dotykającą wszystkich przestrzeni życia codziennego (w tym edukacji) i odnalezienie się w niej. Publikacja z pewnością dowodzi tego, że to nie systemowe rozwiązania, ale oddolne poszukiwania poszczególnych praktyków są ratunkiem dla współczesnej edukacji […]. Dzięki nauczycielom, którzy poszukują przestrzeni porozumienia z młodymi ludźmi, zachodzi zmiana. Na razie jest ona niewidoczna, bo dokonuje się po cichu, pokątnie, niesystemowo, w cieniu zwyczajnych lekcji, ale obejmuje coraz większą rzeszę nauczycieli i pedagogów, którym zależy, którym się chce. [Z recenzji prof. dr. hab. Adama Regiewicza].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 264238 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce i stronie tytułowej: Biblioteka SI.
Bibliografia, netografia na stronach 61-70.
Publikacja jest zbiorem bardzo przydatnych i praktycznych informacji potrzebnych do zrozumienia zaburzeń przetwarzania sensorycznego. Przeznaczona jest przede wszystkim dla nauczycieli i rodziców oraz osób, które na co dzień prowadzą zajęcia z dziećmi. Oprócz ważnych zagadnień teoretycznych na temat integracji sensorycznej w książce można znaleźć liczne formularze, listy kontrolne i tabele służące do wstępnych badań i wykrywania problemów z przetwarzaniem sensorycznym u dzieci w różnym wieku. Wszystkie formularze są do wielokrotnego wykorzystania (format i układ wygodny do kopiowania):
Organizacja bodźców sensorycznych i aktywności w klasie
Lista kontrolna przystosowania się dziecka do pracy w klasie
Lista kontrolna dla niemowląt i małych dzieci (od 0 do 2 lat)
Lista kontrolna dla dzieci w wieku przedszkolnym (od 3 do 4 lat)
Lista kontrolna dla dzieci w wieku szkolnym (od 5 do 12 lat)
Lista kontrolna dla mlodzieży i dorosłych (od 12 lat)
Badanie przesiewowe dzieci w wieku przedszkolnym metodą Balzer-Martin - lista kontrolna dla nauczycieli
Cechy charakterystyczne dysfunkcji dotykowej
Cechy charakterystyczne dysfunkcji przedsionkowej
Cechy charakterystyczne dysfunkcji proprioceptycznej
Cechy charakterystyczne dysfunkcji wzrokowej
Cechy charakterystyczne dysfunkcji słuchowej
Lista ćwiczeń wymagających intensywnego wysiłku fizycznego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 264762 /czyt.37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia, netografia na stronach 117-121, 128.
Niniejsza książka skierowana jest przede wszystkim do terapeutów integracji sensorycznej, którzy chcą wzbogacić własny zasób pomysłów oraz zapewnić radosne doświadczenia sensoryczno-motoryczne swoim małym podopiecznym. Publikacja przyda się też rodzicom, opiekunom, nauczycielom i pozostałym specjalistom - mogą oni omówić opisane tu interwencje z terapeutą dziecka, a następnie wdrożyć je w innym otoczeniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 260792, 260793 (2 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33151 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49541 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53820 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28886 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Tytuł oryginału: The out-of-sync child has fun : activities for kids with sensory processing disorder.
Bibliografia, dyskografia, filmografia na stronach 334-336.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 31664 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uczenie się przez zmysły / Violet F. Maas ; [przekład: Dorota Szatkowska]. - Wydanie II. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2023. - 185, [6] stron : ilustracje ; 24 cm.
(Biblioteka SI)
Na okładce: Nowy przekład.
Uczenie się przez zmysły to książka adresowana zarówno do terapeutów, jak i rodziców. W przystępny sposób opisuje wpływ układów zmysłów na funkcjonowanie układu nerwowego. Wzajemne powiązania tych systemów determinują wzrost i rozwój, zdolność uczenia się nie tylko przedmiotów szkolnych, ale i codziennych umiejętności, a także relacje społeczne oraz równowagę między ciałem i umysłem. [lubimyczytac.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42841 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46369 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49426 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42128 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28651 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia, netografia na stronach 247-253.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 261770, 260148 (2 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49394 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28438 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53819 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51300 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28590 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sensoryczne dzieciaki / Małgorzata Parcheta ; ilustracje Maria Pelc. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2022. - 54 strony : ilustracje kolorowe ; 24 cm
Dofinansowano ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025.
Kim są sensoryczne dzieciaki? To między innymi Tadek niejadek, co lubi tylko to, co mama ugotuje, i Zuzia, którą wszystko drapie. Bohaterów książki Małgorzaty Parchety łączy problem, jaki stanowią dla nich zaburzenia przetwarzania sensorycznego. Dzięki atrakcyjnej dla najmłodszych i ich rodziców formie bajki terapeutycznej autorka w przystępny sposób pokazuje: jak objawiają się zaburzenia SI, jakie trudności spotykają "sensoryczne dzieciaki" w codziennym życiu (w przedszkolu, w szkole, na placu zabaw), jak rozmawiać z dziećmi wymagającymi terapii SI i wspierać je, będąc rodzicem/terapeutą/nauczycielem, jak rozwijać inteligencję emocjonalną dzieci, oswajając je z trudnymi sytuacjami i emocjami. Na książkę składają się: 8 opowiadań terapeutycznych pozwalających utożsamić się małym czytelnikom z bohaterami, a przez to zrozumieć własne uczucia i oswoić problemy, komentarze autorki - pytania do tekstów i propozycje ćwiczeń, spis przykładowych objawów zaburzeń SI - przydatny rodzicom, którzy zastanawiają się nad konsultacją z terapeutą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kwestionariusz Rozwoju Sensomotorycznego / Zbigniew Przyrowski - Warszawa : Empis & Sensum Mobile, 2014 - 44 strony : tabela, schemat ; 21 cm.
Kwestionariusz Rozwoju Sensomotorycznego dziecka powstał w oparciu o przegląd literatury dotyczącej Teorii Integracji Sensorycznej m.in. A. J. Ayres, B. M. Knickerbocker, P. N. Clark, A. S. Allen, Ch. Royen, K. J. Ottenbacher, L. J. Miller i innych oraz własnych doświadczeń klinicznych. Pierwsza wersja kwestionariusza powstała w 1995 roku i zawierała 197 pytań, był to pierwszy w Polsce Kwestionariusz Rozwoju Sensomotorycznego, ułatwiający diagnozowanie zaburzeń integracji sensorycznej. Póżniej powstało kilka innych wersji w dużym stopniu wzorowanych na nim, a opracowanych przez różnych autorów. Obecna poprawiona wersja Kwestionariusza zawiera 91 pytań i jest opracowana w 2005 roku. Pytania zakwalifikowane do Kwestionariusza są wielokrotnie sprawdzanymi pod wieloma względami tak, by były czytelne i diagnostyczne dla wstępnej oceny rozwoju procesów integracji sensorycznej. Autor przeprowadził również analizę zgodności wyników badań Kwestionariuszem /rozpoznanych zaburzeń/ oraz wynków badań Kliniczną Obserwacją i Południowokalifornijskimi Testami Integracji Sensoryznej na grupie 300 dzieci z normą intelektualną i różnymi zaburzeniami, m.in. dysleksją, ADHD, zespołem Aspergera. Analiza porównawcza wskazywała na dużą zgodność rozpoznanych typów zaburzeń w oparciu o wyniki Kwestionariusza i klinicznej obserwacji lub/i Testów J. Ayres.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42798 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 175-181.
Autorzy omawiają praktyczne aspekty zastosowania hipoterapii oraz wpływ hipoterapii na dzieci z zaburzeniem przetwarzania sensorycznego. Prezentują konkretne ćwiczenia, a każde z nich ilustrowane jest fotografiami. Wydanie czarno-białe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 264606 /czyt.61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapie wspomagające nieharmonijny rozwój dziecka : ćwiczenia / redakcja naukowa Jacek Szmalec. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 285, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
W książce zaproponowane są zabawy, ćwiczenia dla dzieci, u których zaobserwowano nieprawidłowy rozwój psychomotoryczny. Dodatkowo umieszczone są programy zajęć na cały rok do wykorzystania dla logopedów, jak również bajki terapeutyczno-logopedyczne. W publikacji można znaleźć: • zabawy służące doskonaleniu postawy, równowagi, obustronnej koordynacji ruchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz rytmu i tempa ćwiczeń; • zabawy psychomotoryczne – wpływające na rozwój emocjonalno-społeczny dzieci; • zabawy psychomotoryczne – ćwiczenia usprawniające motorykę; • strategie terapeutyczne służące doskonaleniu wykonywania złożonych poleceń; • bajki logopedyczne w pracy z dzieckiem oraz logopedyczne programy zajęć.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 263882 / Czyt.15 (1 egz.)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45199 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47572, 47573 (2 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33828 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 29141 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42774 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 43059 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29378 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej