Zaburzenia integracji sensorycznej
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(21)
Forma i typ
Książki
(17)
Publikacje fachowe
(13)
Publikacje naukowe
(6)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Artykuły
(2)
E-booki
(2)
Publikacje informacyjne
(2)
Dostępność
dostępne
(24)
tylko na miejscu
(11)
wypożyczone
(8)
nieokreślona
(1)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(2)
Kielce - Czytelnia
(7)
Końskie - wypożyczalnia
(2)
Opatów - wypożyczalnia
(5)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(3)
Pińczów - wypożyczalnia
(2)
Pińczów - czytelnia
(4)
Sandomierz - wypożyczalnia
(3)
Starachowice - wypożyczalnia
(2)
Staszów - wypożyczalnia
(10)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(4)
Autor
Brzuzy Grzegorz
(3)
Szmalec Jacek
(3)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(2)
Grandin Temple (1947- )
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Przyrowski Zbigniew
(2)
Wieczór Elżbieta
(2)
Balzer-Martin Lynn
(1)
Binkuńska Ewa
(1)
Boszczyk Marta
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Emich-Widera Ewa (1952- )
(1)
Haber Elizabeth
(1)
Jankowska-Robak Ewelina
(1)
Kazek Beata
(1)
Koomar Jane
(1)
Kozdroń Agnieszka
(1)
Kranowitz Carol Stock
(1)
Okraska-Ćwiek Beata
(1)
Paprocka Justyna
(1)
Parcheta-Kołoszuk Małgorzata
(1)
Pelc Maria (ilustratorka)
(1)
Sava Deanna Iris
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Sher Barbara (1943- )
(1)
Sokołowski Marek
(1)
Szczucka Ewa
(1)
Szklut Stacey
(1)
Tarapata Ewa
(1)
Voss Angie
(1)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(1)
Wójcik Magdalena (pedagog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(20)
Kraj wydania
Polska
(21)
Język
polski
(21)
Odbiorca
Rodzice
(9)
Terapeuci zajęciowi
(7)
Nauczyciele
(4)
Pedagodzy
(4)
Psycholodzy
(3)
Logopedzi
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Terapeuci
(2)
Fizjoterapeuci
(1)
Instruktorzy hipoterapii
(1)
Lekarze
(1)
Lekarze specjaliści
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele wspomagający
(1)
Neurolodzy
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pediatrzy
(1)
Przedszkola
(1)
Psychiatrzy
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rehabilitanci
(1)
Studenci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4689)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3713)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3288)
Wychowanie przedszkolne
(3235)
Wychowanie
(2684)
Język angielski
(2343)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2341)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1743)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1683)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1682)
Wychowanie w rodzinie
(1670)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1632)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1426)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1309)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1263)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1074)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1051)
Nauka
(1046)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(927)
Uczenie się
(908)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(854)
Dzieci
(846)
Osobowość
(841)
Zarządzanie
(834)
Powieść angielska
(811)
Psychoterapia
(809)
Powieść amerykańska
(795)
Gry i zabawy
(790)
Czytelnictwo
(789)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(778)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(739)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(719)
Teatr polski
(717)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(714)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(701)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Relacje międzyludzkie
(660)
Rośliny
(657)
Etyka
(654)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(605)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(601)
Temat: czas
2001-
(4)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Poradnik
(9)
Opracowanie
(4)
Praca zbiorowa
(3)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Bibliografia
(2)
Monografia
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(16)
Psychologia
(14)
Medycyna i zdrowie
(8)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
21 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Rozwojowe zaburzenia koordynacji ruchowej / redakcja naukowa Jacek Szmalec, Ewa Binkuńska, Grzegorz Brzuzy, Dariusz Wyszyński. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 216, [2] strony : fotografie, ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 208-216.
Książka zawiera podstawy wiedzy na temat rozwojowych zaburzeń koordynacji wraz z opisem ich symptomatologii i kryteriów diagnostycznych, w tym tych, które pozwolą odróżnić to zaburzenie od innych, podobnych. Autorzy przedstawili krótki zarys rozwoju wiedzy na temat DCD i zmian zachodzących w rozumieniu ich istoty, uwarunkowania etiologiczne oraz rozwój i powiązania z innymi sferami funkcjonalnymi człowieka: percepcją wzrokową, słuchową oraz złożoną i wielomodalną aktywnością związaną z czynnościami mowy. Publikacja adresowana jest do nauczycieli przedszkoli, szkół, terapeutów zajęciowych, terapeutów wczesnej interwencji, wczesnego wspomagania, rodziców. Czytelnik może ją wykorzystać również w swojej pracy zarówno do diagnozy (narzędzia diagnostyczne, kwestionariusze, wskazówki do obserwacji), jak i wsparcia w codziennych czynnościach poprzez zwrócenie uwagi na występujące problemy z koordynacją, oraz do konkretnych działań wspomagająco-terapeutycznych, podnoszących efektywność procesu koordynacji ruchowej i podnoszących jakość życia osób doświadczających problemu niezręczności, niezborności czy wręcz niezdarności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 264692 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49874 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 28718 (1 egz.)
Pińczów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31114, 31129 (2 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 31113 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29071 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31966 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Artykuł z czasopisma "Terapia specjalna dzieci i dorosłych".
Bibliografia na stronie 36.
DDieta sensoryczna. ziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego. Zaangażowanie rodziców w proces terapii dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej. Plan diety sensorycznej. Stymulacja zmysłu dotyku. Stymulacja układu przedsionkowego. Stymulacja proprioceptywna. Zabawy rozwijające motorykę małą i grafomotorykę.
Książka
W koszyku
Autyzm u dzieci : wiedza kliniczna / redakcja naukowa Ewa Emich-Widera, Beata Kazek, Justyna Paprocka. - Wydanie I - 3 dodruk. - Warszawa : PZWL, 2023. - XIII, [1], 257, [1] strona : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
W książce wyłącznie błędnie przypisany ISBN.
Bibliografie, netografie przy pracach. Indeks.
"Nie odkryłem autyzmu. Istniał on już dawniej. Nawet nie musiałem specjalnie zajmować się jego wykryciem. […] Otóż pewien książę nazwiskiem Serendyp jednego dnia odkrył skarb, którego wcale nie szukał. Podobnie ja niczego nie szukałem. Po prostu oglądałem pewną liczbę dzieci […] Czułem, że dostrzegłem jakąś rzecz wyjątkową..." Leo Kanner. Na rynku brakowało opracowania dotyczącego autyzmu w ujęciu somatycznym. Takie spojrzenie jest często pomijane w postrzeganiu ASD. Osoby autystyczne cierpią z powodu licznych schorzeń takich jak: choroby przewodu pokarmowego, zaburzenia neurologiczne i psychiatryczne, czy genetyczne. Pacjenci wymagają profesjonalnej terapii i wielodyscyplinarnej opieki. Celem książki jest przedstawienie nowoczesnej i przekrojowej wiedzy na temat stanu zdrowia osób z autyzmem i ich specyficznych potrzeb. Monografia powstała dzięki wieloletniej współpracy wielu wybitnych specjalistów. Treści oparte są na najnowszym piśmiennictwie, wytycznych i doświadczeniu zawodowym zespołu autorskiego.
W książce omówiono takie zagadnienia jak: - Koncepcja autyzmu na przestrzeni dziejów - Czynniki ryzyka autyzmu - Podłoże genetyczne ASD - Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu - Zaburzenia mowy i komunikacji - Problemy z przetwarzaniem sensorycznym - Autyzm a zaburzenia funkcji układu wzrokowego - Autyzm a słuch - Żywienie osób z autyzmem - Funkcje orofacialne - Problemy gastrologiczne - Motoryczność dzieci z diagnozą spektrum zaburzeń autystycznych - Autyzm i choroby neurometaboliczne - Współchorobowość psychiatryczna u dzieci z ASD - Hipermobilność stawów u dzieci z ASD - Diagnostyka obrazowa w pracowni rezonansu magnetycznego mózgowia w chorobach ze spektrum autyzmu okiem radiologa - Jama ustna i jej zdrowie u dzieci ze spektrum autyzmu
Publikacja jest nieocenionym źródłem wiedzy i wsparciem dla lekarzy neurologów, pediatrów, psychiatrów, szerokiego grona diagnostów i terapeutów pracujących z pacjentami z autyzmem oraz studentów medycyny, psychologii, pedagogiki, logopedii, fizjoterapii, jak również kierunków podyplomowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 264851 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 264560 / czyt. 61 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 29432 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temple Grandin - wysoko funkcjonująca osoba z autyzmem, doktor zoologii i znana na całym świecie działaczka na rzecz dobrostanu zwierząt - opowiada o swoim dzieciństwie i problemach związanych z dorastaniem z perspektywy osoby z zaburzeniami z ASD. Doświadczenia własne autorki stanowią pretekst do przekazania Czytelnikowi rad dotyczących wychowywania dziecka z autyzmem. W książce skupiono się na sposobie myślenia osób ze spektrum oraz na problemach sensorycznych. Grandin używa prostego języka, a jej narracja nie przytłacza nadmiarem faktów naukowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28241 (1 egz.)
Pińczów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 30149 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28344 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 31396 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ostrowiec - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 53439 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Wczesne symptomy trudności szkolnych u dzieci w wieku przedszkolnym / Ewelina Jankowska-Robak. W: Monitor Dyrektora Przedszkola. 2023, nr 1 (135), s. 41-44. - 2023.
Dokument nadrzędny: Monitor Dyrektora Przedszkola.
Rozwój integracji sensorycznej i przetwarzania sensorycznego. Zaburzenia integracji sensorycznej. Nadwrażliwość sensoryczna. Podwrażliwość sensoryczna. Wysoki lub niski poziom aktywności ruchowej. Trudności z koordynacją (duża i mała motoryka) oraz równowagą. Trudności z planowaniem i organizacją zachowania. Odruchy pierwotne i posturalne. Inne symptomy specyficznych trudności w uczeniu się.
Książka
W koszyku
Na okładce i stronie tytułowej: Biblioteka SI.
Bibliografia, netografia na stronach 61-70.
Publikacja jest zbiorem bardzo przydatnych i praktycznych informacji potrzebnych do zrozumienia zaburzeń przetwarzania sensorycznego. Przeznaczona jest przede wszystkim dla nauczycieli i rodziców oraz osób, które na co dzień prowadzą zajęcia z dziećmi. Oprócz ważnych zagadnień teoretycznych na temat integracji sensorycznej w książce można znaleźć liczne formularze, listy kontrolne i tabele służące do wstępnych badań i wykrywania problemów z przetwarzaniem sensorycznym u dzieci w różnym wieku. Wszystkie formularze są do wielokrotnego wykorzystania (format i układ wygodny do kopiowania):
Organizacja bodźców sensorycznych i aktywności w klasie
Lista kontrolna przystosowania się dziecka do pracy w klasie
Lista kontrolna dla niemowląt i małych dzieci (od 0 do 2 lat)
Lista kontrolna dla dzieci w wieku przedszkolnym (od 3 do 4 lat)
Lista kontrolna dla dzieci w wieku szkolnym (od 5 do 12 lat)
Lista kontrolna dla mlodzieży i dorosłych (od 12 lat)
Badanie przesiewowe dzieci w wieku przedszkolnym metodą Balzer-Martin - lista kontrolna dla nauczycieli
Cechy charakterystyczne dysfunkcji dotykowej
Cechy charakterystyczne dysfunkcji przedsionkowej
Cechy charakterystyczne dysfunkcji proprioceptycznej
Cechy charakterystyczne dysfunkcji wzrokowej
Cechy charakterystyczne dysfunkcji słuchowej
Lista ćwiczeń wymagających intensywnego wysiłku fizycznego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 264762 /czyt.37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 311-316.
Książka koncentruje się na kilku obszarach istotnych dla tej problematyki. Obszar pierwszy to zagadnienia merytoryczno-naukowe dotyczące tego, czym jest zaburzenie, jak jest klasyfikowane oraz jaka jest najnowsza wiedza dotycząca etiologii zaburzenia w kontekście integracji wiedzy z wielu dziedzin nauki. Obszar drugi skierowany jest do pedagogów, terapeutów, nauczycieli i tych wszystkich, którzy zawodowo zajmują się pracą z dzieckiem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Trzeci obszar natomiast związany jest z rodziną i skierowany jest do rodziców na indywidualny tok myślenia i wspierania rozwoju dziecka przy jego pełnej akceptacji i uruchomieniu przez nich działań stymulujących u nich, a pośrednio u dziecka, właściwe zachowania społeczno-emocjonalne. Spajającym całość są dwa unikatowe projekty skierowane do wszystkich odbiorców, dotyczące skutecznej pracy nad lękiem i nad rozwojem kompetencji społeczno-emocjonalnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 264743 / czyt. 37 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 31025 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 135-136.
Myślą przewodnią tej pozycji jest terapia przez zabawę! Zawiera ona 30 scenariuszy zajęć do pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym. Każdy scenariusz posiada cele ogólne, cele szczegółowe, metody i formy pracy oraz pomoce do zajęć, które każdy terapeuta posiada lub łatwo może je wykonać. W scenariuszu znajduje się od kilku do kilkunastu propozycji ćwiczeń, a więc otrzymują Państwo około 300 autorskich ćwiczeń. Część praktyczną książki poprzedza skondensowana wiedza na temat integracji sensorycznej, po którą łatwo będzie można sięgnąć w sytuacjach problemowych. Na teorię składa się krótka informacja na temat historii powstania metody, charakterystyka podstawowych zmysłów, zaburzenia w obrębie poszczególnych zmysłów oraz przykładowy zestaw pomocy terapeutycznych przydatnych w pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 263870 /Czyt.Met. Wych. Przedszkol. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sensoryczne dzieciaki / Małgorzata Parcheta ; ilustracje Maria Pelc. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2022. - 54 strony : ilustracje kolorowe ; 24 cm
Dofinansowano ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025.
Kim są sensoryczne dzieciaki? To między innymi Tadek niejadek, co lubi tylko to, co mama ugotuje, i Zuzia, którą wszystko drapie. Bohaterów książki Małgorzaty Parchety łączy problem, jaki stanowią dla nich zaburzenia przetwarzania sensorycznego. Dzięki atrakcyjnej dla najmłodszych i ich rodziców formie bajki terapeutycznej autorka w przystępny sposób pokazuje: jak objawiają się zaburzenia SI, jakie trudności spotykają "sensoryczne dzieciaki" w codziennym życiu (w przedszkolu, w szkole, na placu zabaw), jak rozmawiać z dziećmi wymagającymi terapii SI i wspierać je, będąc rodzicem/terapeutą/nauczycielem, jak rozwijać inteligencję emocjonalną dzieci, oswajając je z trudnymi sytuacjami i emocjami. Na książkę składają się: 8 opowiadań terapeutycznych pozwalających utożsamić się małym czytelnikom z bohaterami, a przez to zrozumieć własne uczucia i oswoić problemy, komentarze autorki - pytania do tekstów i propozycje ćwiczeń, spis przykładowych objawów zaburzeń SI - przydatny rodzicom, którzy zastanawiają się nad konsultacją z terapeutą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kwestionariusz Rozwoju Sensomotorycznego / Zbigniew Przyrowski - Warszawa : Empis & Sensum Mobile, 2014 - 44 strony : tabela, schemat ; 21 cm.
Kwestionariusz Rozwoju Sensomotorycznego dziecka powstał w oparciu o przegląd literatury dotyczącej Teorii Integracji Sensorycznej m.in. A. J. Ayres, B. M. Knickerbocker, P. N. Clark, A. S. Allen, Ch. Royen, K. J. Ottenbacher, L. J. Miller i innych oraz własnych doświadczeń klinicznych. Pierwsza wersja kwestionariusza powstała w 1995 roku i zawierała 197 pytań, był to pierwszy w Polsce Kwestionariusz Rozwoju Sensomotorycznego, ułatwiający diagnozowanie zaburzeń integracji sensorycznej. Póżniej powstało kilka innych wersji w dużym stopniu wzorowanych na nim, a opracowanych przez różnych autorów. Obecna poprawiona wersja Kwestionariusza zawiera 91 pytań i jest opracowana w 2005 roku. Pytania zakwalifikowane do Kwestionariusza są wielokrotnie sprawdzanymi pod wieloma względami tak, by były czytelne i diagnostyczne dla wstępnej oceny rozwoju procesów integracji sensorycznej. Autor przeprowadził również analizę zgodności wyników badań Kwestionariuszem /rozpoznanych zaburzeń/ oraz wynków badań Kliniczną Obserwacją i Południowokalifornijskimi Testami Integracji Sensoryznej na grupie 300 dzieci z normą intelektualną i różnymi zaburzeniami, m.in. dysleksją, ADHD, zespołem Aspergera. Analiza porównawcza wskazywała na dużą zgodność rozpoznanych typów zaburzeń w oparciu o wyniki Kwestionariusza i klinicznej obserwacji lub/i Testów J. Ayres.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42798 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42773 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29526 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 259189/ czyt. 15, 259188 (2 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49378 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28727 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50941 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 28351 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31219 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 175-181.
Autorzy omawiają praktyczne aspekty zastosowania hipoterapii oraz wpływ hipoterapii na dzieci z zaburzeniem przetwarzania sensorycznego. Prezentują konkretne ćwiczenia, a każde z nich ilustrowane jest fotografiami. Wydanie czarno-białe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 264606 /czyt.61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Zachowanie dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego nierzadko zaskakuje, a nawet niepokoi ich bliskich. W tej przystępnie napisanej książce terapeutka Angie Voss podpowiada, jak poradzić sobie z konkretnymi objawami - sygnałami sensorycznymi wysyłanymi przez dziecko. Omówienie każdego sygnału składa się z dwóch części: krótkiego wyjaśnienia przyczyn nietypowego zachowania i szczegółowych wskazówek dla rodziców. Dzięki poradom czytelnicy mogą się szybko dowiedzieć, jak dostosować informacje sensoryczne docierające do dziecka oraz kiedy należy to zrobić. Na końcu książki omówiono podstawowe zagadnienia dotyczące integracji sensorycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 264188 / 61 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29408 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28716 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53379 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 51640 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28941 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53896 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 31800 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 28772 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie przy rozdziałach i bibliografia na stronach 83-87.
Książka jest zbiorem doświadczeń zawodowych i osobistych autorki. Opisuje w niej bowiem swoje doświadczenia, które zdobyła (i nadal zdobywa) jako matka niepełnosprawnego dziecka oraz jako terapeutka dzieci z głębokimi zaburzeniami w rozwoju. Jest to publikacja niezwykle cenna, gdyż większość książek dostępnych na rynku dotyczy zagadnień teoretycznych. Brakuje natomiast pozycji, która prosto, w zintegrowany sposób przekazywałaby podstawową wiedzę na temat wychowywania i wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Niniejsza książka znakomicie wypełnia tę lukę. Zawiera bowiem krótkie wprowadzenie teoretyczne, po którym następuje zasadnicza część książki - proste i czytelne wskazówki, jak pomóc dzieciom nauczyć się wielu umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, oraz jasne procedury postępowania zweryfikowane w praktyce, a także postępowanie na wypadek problemów z zastosowaniem wskazanych procedur.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28781 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 31581 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32021 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej