Dziecko niepełnosprawne ruchowo
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(17)
Forma i typ
Książki
(13)
Artykuły
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(2)
Kielce - Czytelnia
(1)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(2)
Końskie - wypożyczalnia
(1)
Sandomierz - wypożyczalnia
(1)
Staszów - wypożyczalnia
(2)
Włoszczowa - czytelnia
(1)
Autor
Levitt Sophie
(3)
Cedro Andrzej
(2)
Jóźwiak Sergiusz
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Płocieniak Katarzyna
(2)
Singer Harvey S
(2)
Alberska Małgorzata
(1)
Boksa Ewa
(1)
Brzeziński Włodzimierz (1929-2004)
(1)
Cedro Andrzej (medycyna)
(1)
Goraj Magdalena
(1)
Grochmal-Bach Bożena
(1)
Grzebinoga Anna
(1)
Jędruch Edward
(1)
Malentowicz Beata
(1)
Michalska Agata
(1)
Nitychoruk Piekarz Ilona
(1)
Stępień Agnieszka
(1)
Stępień Jacek
(1)
Winczewski Piotr
(1)
Zająkała Anna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(17)
Język
polski
(17)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4695)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3718)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3293)
Wychowanie przedszkolne
(3239)
Wychowanie
(2692)
Język angielski
(2349)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2341)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1833)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1746)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1683)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1681)
Wychowanie w rodzinie
(1673)
Wojsko
(1655)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1633)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1429)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1310)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1265)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1077)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1050)
Nauka
(1047)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(943)
Żydzi
(929)
Uczenie się
(909)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(858)
Dzieci
(850)
Osobowość
(844)
Zarządzanie
(834)
Psychoterapia
(812)
Powieść angielska
(811)
Powieść amerykańska
(795)
Czytelnictwo
(792)
Gry i zabawy
(790)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(780)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(740)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(722)
Teatr polski
(718)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(715)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(702)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(668)
Relacje międzyludzkie
(666)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Rośliny
(658)
Etyka
(655)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Sport
(632)
Kształcenie
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(610)
Powieść rosyjska
(604)
Postawy
(601)
Temat: czas
2001-0
(3)
Temat: miejsce
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Małogoszcz (woj. świętokrzyskie)
(1)
Gatunek
Podręczniki
(3)
Bibliografia
(1)
Monografia
(1)
17 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 13-16 : Działalność Polskiego Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Kielcach / Iwona Godek.
Zawiera: S. 17-25 : Znaczenie wolontariuszy w realizacji projektu "Nie jestem sam" - rehabilitacja i wsparcie dzieci i młodzieży niepełnosprawnej" / Mariola Kosiór.
Zawiera: S. 27-37 : Organizacja i zadania Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego PSOUU Koło w Kielcach / Justyna Piątkowska.
Zawiera: S. 41-54 : Rodzeństwo osób niepełnosprawnych - zaniedbany profil rehabilitacji psychopedagogicznej / Joanna Konarska.
Zawiera: S. 55-66 : Inteligencja emocjonalna i umięjetności asertywne oligofrenopedagogów a jakość ich komunikacji z rodzicami dzieci niepełnosprawnych / Urszula Kot, Joanna Mgłosiek-Nowak.
Zawiera: S. 67-75 : Program "Kielce - znam swoje miasto" jako psychoedukacyjna propozycja pracy z dziećmi z niepełnosprawnością sprzeżoną / Urszula Kot, Joanna Mgłosiek-Nowak.
Zawiera: S. 79-84 : Sialidoza - doniesienia wstępne. Studium przypadku / Beata Szczepanowska-Wołowiec, Justyna Pogorzelska, Agata Michalska.
Zawiera: S. 85-101 : Diagnoza i terapia dzieci z rzadkimi zespołami chromosowymi oraz opieka nad nimi - wybrane aspekty (Przyjęcie diagnozy, Wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka z rzadkim zespołem genetycznym, Formy działań wspomagających rozwój dziecka, Specyfika opieki nad dzieckiem z rzadkim zespołem genetycznym) / Urszula Klajmon-Lech.
Zawiera: S. 103-117 : Wpływ widzialnego światła spolaryzowanego i koloroterapii na funkcjonowanie dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną / Jolanta Dudek, Agata Michalska, Alojzy Brol.
Zawiera: S. 119-128 : Kombinezon theratogs a stabilność posturalna pacjentów z centralną hipotonią. Doniesienia wstępne / Agata Michalska, Jolanta Dudek, Michał Linowski, Anna Tarasow-Zych.
Zawiera: S. 129-133 : Stymulacja bazalna (od podstaw) - koncept profesora Fröhlicha / Paweł Wiktor.
Zawiera: S. 137-146 : Metody i zasady terapii mowy osób niepełnosprawnych intelektualnie - wskazówki praktyczne / Magdalena Łabędzka-Piróg.
Zawiera: S. 147-172 : Zabawa symboliczna w rozwijaniu aktywności komunikacyjnej u dzieci ze sprzężonymi upośledzeniami / Elżbieta Maria Minczakiewicz.
Zawiera: S. 173-183 : Oddziaływanie za pośrednictwem sztuki jako forma wspomagania rozwoju dzieci z dysfunkcjami narządu ruchu w wieku wczesnoszkolnym / Anna Stawecka.
Zawiera: S. 185-198 : Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z Zespołem Downa - perspektywa logopedyczna / Ewa Boksa, Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 199-205 : Dyslalia, alalia, opóźniony rozwój mowy i dysartria - diagnoza różnicowa / Ewa Boksa, Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 209-221 : Możliwości funkcjonalne w zakresie komunikacji dziecka z rdzeniowym zanikiem mięśni typ SMA I. Spojrzenie terapeuty NDT-BOBATH / Katarzyna Padula.
Zawiera: S. 223-245 : Dziecko głuchoniewidome z niepełnosprawnością ruchową oraz intelektualną głębokiego stopnia - wybrane formy terapii wykorzystywane w pracy rewalidacyjno-wychowawczej / Małgorzata Nawrocka.
Zawiera: S. 247-253 : "Twoja kolej, Ala". O początkach pracy w zakresie AAC z dziewczynką z Zespołem Downa / Edyta Cisło.
Zawiera: S.255-262 : Analiza funkcjonowania dziecka z Zespołem Pataua (studium przypadku) / Aleksandra Baran, Aneta Szewczyk.
Zawiera: S. 263-286 : Komunikacja językowa u dziecka z chorobą von Recklinghausena (studium przypadku) / Agata Bożek.
Zawiera: S. 287-298 : Terapia Weroniki - dziewczynki z tracheostomią - zastosowanie metody glottodydaktyki (studium przypadku) / Iwona Machnik.
Zawiera: S.299-314 : Terapia Weroniki - dziewczynki po rekonstrukcji krtani - zastosowanie metody glottodydaktyki (studium przypadku) / Iwona Machnik.
Historia PSOUU Koło w Kielcach. Formy działalności PSOUU. Ośrodek Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy (OREW) jako placówka zapewniająca kompleksową edukację, rehabilitację i opiekę swoim wychowankom - cele i zadania placówki, ogólna charakterystyka ośrodka, organizacja i formy pracy w ośrodku (baza lokalowa, sale terapeutyczne, wyposażenie pomieszczeń), plan i przebieg zajęć, uczniowie i kadra pracownicza.
Ocena poziomu inteligencji emocjonalnej, asertywności oraz zdolności komunikacyjnych oligofrenopedagogów - badania z wykorzystaniem Kwestionariusza Inteligencji Emocjonalnej (INTE), "Mapy asertywności", testu oceny zdolności komunikacyjnych.
Program autorski "Kielce - znam swoje miasto", realizowany przez OREW w Kielcach. Cele programu: wspomaganie rozwoju ucznia w ujęciu holistycznym, rozwijanie umiejętności poznawczych i społecznych, poszerzanie zasobu wiadomości, kształtowanie i rozwijanie osobowości ucznia ze sprzężonymi zaburzeniami rozwojowymi.
Studium przypadku kobiety z rozpoznana SIALIDOZĄ.
Wyniki badań retrospektywnych przeprowadzonych metodą wywiadu z rodzicami lub opiekunami dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym i autyzmem. Dzieci objęte badaniami korzystały z koloroterapii w warunkach domowych. W załączniku wzór ankiety.
Celem badań przeprowadzonych przez zespół była ocena efektów terapeutycznych wynikających ze stosowania u dzieci z hipotonią posturalną kombinezonu TheraTogs.
Metody i zasady terapii mowy dziecka niepełnosprawnego intelektualnie. Schemat (metody) badania logopedycznego. Klasyfikacje metod terapii logopedycznej. Przedstawiono wnioski z badania logopedycznego przeprowadzonego wśród uczniów klas I-VI szkoły podstawowej w Małogoszczu.
Założenia teoretyczne i pragmatyczne podstawy rozwoju zabawy symbolicznej. Dialog matki z dzieckiem źródłem doznań inspirujących rozwój zabawy symbolicznej. Rozwój funkcji semiotycznej w zabawie dziecka. Obiekt przejściowy i jego funkcja w zabawie dzieci o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach rozwoju. zabawa symboliczna forma dialogu dziecka z otoczeniem. Poznawczo-komunikacyjny aspekt rozwoju zabawy symbolicznej.
Wspomaganie rozwoju dziecka z Zespołem Downa - wyjaśnienia terminologiczne, Wczesna interwencja terapeutyczna, wczesne wspomaganie rozwoju - integracja oddziaływań stymulujących rozwój dziecka, wczesna terapia logopedyczna - warunek efektywnej pomocy, specyfika diagnozy i terapii logopedycznej dziecka z Zespołem Downa, rodzice - ważne ogniwo w procesie terapeutycznym
Co to jest SMA (Spinal Muscular Atrophy)? Wprowadzenie celów terapii jako odpowiedź na zagadnienia kluczowe. Koncepcja NDT-Bobath. Charakterystyka dziewczynki - typ SMA I, choroba Werdniga-Hoffmana: funkcjonowanie dziecka w środowisku domowym, pozycjonowanie dziewczynki, komunikacja alternatywna, kolejność postępowania, wyznaczanie celów. Aktywności podejmowane przez dziecko po wprowadzeniu modyfikacji według koncepcji NDT-Bobath oraz komunikacji alternatywnej.
Przedstawiono sylwetkę 10-letniej dziewczynki głuchoniewidomej, z niepełnosprawnością umysłową w stopniu lekkim i mózgowym porażeniem dziecięcym. Metody wykorzystywane w pracy rewalidacyjno-wychowawczej: masaż, masaż Shantal, metoda stymulacji bazalnej Fröhlicha, stymulacja poprzez doświadczanie ruchu, metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, , stymulacja polisensoryczna, zabawy tworzywami bezkształtnymi, zabawy paluszkowe, Szczoteczkowanie, metody relaksacyjne, relaksacja według Wintreberta.
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński, ISSN 0860-2751 ; t. 300.)
Aut. cz. 1-2: Włodzimierz Brzeziński. - Na s. tyt. także t. 374, oznaczający nr kolejny serii "Rozprawy i Studia", do nru 74 wydawanej przez Wyższą Szkołę Pedagogiczną w Szczecinie.
Bibliogr. s. 113-120.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23800 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: Terapia, neurorehabilitacja i wsparcie społeczne osób z zespołami otępiennymi / Bożena Grochmal-Bach.
Zawiera: Formy wsparcia rehabilitacji osób z niesprawnością wzrokową / Joanna Konarska.
Zawiera: Odkrywanie ekspresji językowej dziecka niemówiącego / Aneta Kochanowicz.
Zawiera: Dwujęzyczność niesłyszących a bilingwalne konteksty procesów edukacyjnych / Alicja Rakowska.
Zawiera: Wspomaganie psychomotorycznego rozwoju dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością ruchową / Piotr Majewicz.
Zawiera: Complex-PTSD i zaburzenie osobowości z pogranicza w diagnozie osób z doświadczeniem przemocy w dzieciństwie / Anna Seredyńska.
Zawiera: Specyfika terapii logopedycznej u dzieci z SLI / Anna Skoczek.
Zawiera: Wsparcie społeczne rodzin wychowujących niesłyszące dzieci w percepcji słyszącego rodzeństwa / Anna Grzebinoga.
Poczucie jakości życia osób z uszkodzonym narządem słuchu w kontekście psychospołecznych wskaźników / Anna Czyż.
Zawiera: Udział rodziny w procesie rehabilitacji dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Małgorzata Alberska.
Zawiera: Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne ucznia zagrożonego niedostosowaniem społecznym / Anna Grzebinoga, Nina Szalas.
Streszcz. ang. przy pracach.
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 441-458. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 255412 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47008 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41327 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45713 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Spis treści: I. Kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - informacje ogólne. II. Nowe regulacje prawne w obszarze kształecenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. III. Specjalne potrzeby edukacyjne - pomoc psychologiczno-pedagogiczna. IV. Model pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - diagnoza, program, wsparcie. V. Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - przykładowe rozwiązania. VI. Praca z uczniem w nietypowych sytuacjach.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 247-270.
Zawiera: Człowiek niepełnosprawny w świadomości współczesnego społeczeństwa polskiego ; Społeczna geneza niepełnosprawności ; Klasyfikacja osób niepełnosprawnych ; Klasyfikacja dzieci z dysfunkją narządu ruchu ; Integracja społeczna osób niepełnosprawnych ; System nauczania integracyjnego jako nowy model edukacji ; Niebezpieczeństwa i korzyści związane z nauczaniem integracyjnym ; Bezpieczeństwo społeczne dzieci niepełnosprawnych z dysfunkcją narządu ruchu ; Charakterystyka potrzeb bezpieczeństwa społecznego ; Obraz samego siebie i samoocena ; Społeczne znaczenie rodziny ; Struktura rodziny ; Funkcje rodziny ; Postawy rodzicielskie ; Społeczno-wychowawcze oddziaływanie rodziny ; Środowisko rówieśnicze ; Dziecko niepełnosprawne w grupie rówieśniczej ; Wsparcie społeczne ; Pojęcie wsparcia społecznego ; Źródła wsparcia społecznego ; Rodzaje i funkcje wsparcia społecznego ; Grupy samopomocowe ; Wolontariat ; Problematyka i metodologia badań własnych ; Cel badań i jego uzasadnienie ; Problemy badawcze ; Hipotezy, zmienne i wskaźniki badawcze ; Metody, techniki i narzędzia badawcze ; Dobór grup, przebieg badań i zasady interpretacji wyników ; Udział instytucji i organizacji społecznych w tworzeniu warunków umożliwiających zaspokojenie potrzeb rozwojowych dzieci z dysfunkcją narządu ruchu w badanym obszarze ; Rodzaje placówek edukacyjnych na terenie Bydgoszczy dla dzieci niepełnosprawnych z dysfunkcją narządu ruchu ; Liczba i rodzaj lokalnych organizacji samopomocowych działających w Bydgoszczy ; Poczucie bezpieczeństwa społecznego dziecka niepełnosprawnego z dysfunkcją narządu ruchu w badanym obszarze ; Dysfunkcja narządu ruchu a poziom poczucia bezpieczeństwa społecznego ; Korelacje między badanymi grupami - analiza wyników poszczególnych testów ; Poczucie bezpieczeństwa społecznego dziecka niepełnosprawnego z dysfunkcją narządu ruchu w rodzinie ; Sytuacja rodzinna w badanych grupach a poziom poczucia bezpieczeństwa społecznego ; Porównanie sytuacji rodzinnych w grupach ; Postawy rodziców ; Poczucie bezpieczeństwa społecznego dziecka niepełnosprawnego w środowisku rówieśniczym ; Warunki życia szkolnego a poziom zaspokojenia potrzeby bezpieczeństwa społecznego ; Porównanie sytuacji szkolnych w grupach ; Pozycja i popularność dziecka w zespole klasowym ; Warunki pozaszkolnego środowiska rówieśniczego a poziom zaspokojenia potrzeby bezpieczeństwa społecznego ; Porównanie pozaszkolnych sytuacji rówieśniczych w grupach ; Kierunki wsparcia społecznego dziecka niepełnosprawnego z dysfunkcją narządu ruchu - podsumowanie i wnioski dla praktyki pedagogicznej ; Rozwój społeczny dziecka niepełnosprawnego z dysfunkcją narządu ruchu jako wspólnota interesów działań rodziców i nauczycieli ; Integracja ze sprawnymi rówieśnikami jako sposób na wzmocnienia poczucia własnej wartości i aktywizację środowiskową ; Kreatywny nauczyciel jako warunek wspomagania rozwoju ucznia niepełnosprawnego ; Program autorski klasy integracyjnej. Założenia ogólne i przykładowe scenariusze zajęć ; Niepełnosprawni w Polityce Oświatowej Miasta Bydgoszczy ; Bydgoskie Granty Oświatowe. Przykład projektu grantu uwzględniającego ideę integracji oraz wybrane scenariusze zajęć ; Bibliografia ; Spis wykresów i tabel ; Aneksy.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 246565/czyt.316 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26407 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Zaburzenia ruchowe u dzieci / Harvey S. Singer [et al.] ; [tł. z jęz. ang.: Katarzyna Płocieniak]. - Wyd. 1 polskie / Sergiusz Jóźwiak. - Wrocław : Elsevier Urban & Partner, cop. 2011. - [8], 378 s. : il. ; 25 cm + 1 dysk optyczny (płyta DVD).
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 251663 (1 egz.)
Włoszczowa - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 31497 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
DVD
W koszyku
Zaburzenia ruchowe u dzieci / Harvey S. Singer [et al.] ; [tł. z jęz. ang.: Katarzyna Płocieniak]. - Wyd. 1 polskie / Sergiusz Jóźwiak. - Wrocław : Elsevier Urban & Partner, cop. 2011. - [8], 378 s. : il. ; 25 cm + 1 dysk optyczny (płyta DVD).
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Zawiera: Część 1 Postawy : 1. Anatomia, biochemia oraz fizjologia zwojów podstawy mózgu, 2. Anatomia, biochemia oraz fizjologia móżdżku, 3. Klasyfikacja zaburzeń ruchu, 4. Badanie diagnostyczne dzieci z zaburzeniami ruchu.
Zawiera: Część 2 Rozwojowe zaburzenia ruchu : 5. Przejściowe i rozwojowe zaburzenia ruchu (Łagodne przysenne mioklonie noworodków, Łagodne mioklonie wczesnoniemowlęce, Drżenie, Wstrząsanie, Napadowe, toniczne patrzenie ku górze u niemowlat, Spasmus nutans, Kiwanie głową, Łagodny napadowy kręcz szyi, łagodna idiopatyczna dystonia niemowląt, Zespół Sandifera, Postawa podczas masturbacji).
Zawiera: Część 3 Napadowe zaburzenia ruchu : 6. Tiki oraz zespół Tourette'a, 7. Stereotypie ruchowe, 8. Napadowe dyskinezy.
Zawiera: Część 4 Hiperkinetyczne i hipokinetyczne zaburzenia ruchu : 9. Pląsawica, atetoza oraz balizm, 10. Dystonia, 11. Mioklonie, 12. Drżenie, 13. Ataksja, 14. Parkinsonizm.
Zawiera: Część 5 : Wybrane wtórne zaburzenia ruchu : 15. Wrodzone zaburzenia metaboliczne zawiązane z objawami pozapiramidowymi, 16. Zaburzenia ruchu, które występuja w czasie snu, 17. Mózgowe porażenie dziecięce, 18. Zaburzenia ruchu u dzieci indukowane lekami, 18. Psychogenne zaburzenia ruchu.
Zawiera: Dodatek : Strategie wyszujiwania w genetycznych zaburzeniach ruchu.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44763 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
((Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna))
Zawiera: Kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - założenia ogólne.
Zawiera: Charakterystyka dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz wskazówki do pracy dla nauczycieli: Uczniowie z upośledzeniem umysłowum, Uczniowie niewidomi i słabo widzący, Uczniowie niesłyszący i słabo słyszący, Uczniowie z autyzmem, Uczniowie z niepełnosprawnością ruchową, Uczniowie z chorobami przewlekłymi, Uczniowie z ADHD, Uczniowie z poważnymi zaburzeniami w komunikowaniu się, Uczniowie ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, Uczniowie niedostosowani społecznie, zagrożeni niedostosowaniem społecznym, Uczniowie wybitnie zdolni.
Zawiera: Uwagi dotyczące realizacji poszczególnych części podstawy programowej z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: Komentarz do Podstawy programowej wychowania przedszkolnego dotyczący wychowania przedszkolnego dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Komentarze do poszczególnych obszarów wyodrębnionych w Podstawie programowej wychowania przedszkolnego, Komentarz do Podstawy programowej kształcenia ogólnego dotyczacy uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Szczegółowe komentarze dotyczące realizacji wymagań programowych przez uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na I etapie edukacyjnym (klasy I-III), Szczegółowe komentarze dotyczące realizacji wymagań programowych przez uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na kolejnych etapach edukacyjnych z uwzględnieniem specyfiki przedmiotów i rodzaju zajęć edukacyjnych.
Zawiera: Słowniczek najważniejszych pojęć.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 5-31 : Nowe regulacje prawne w obszarze kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Emilia Wojdyła.
Zawiera: S. 32-39 : Doradztwo edukacyjno-zawodowe / Anna Dziedzic, Marta Łuczak, Jerzy Bielecki.
Zawiera: S. 40-62 : Model pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przedszkolu, szkole podstawowej, gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej / Barbara Trochimiak.
Zawiera: S. 64-81 : Uczeń ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania i pisania / Marta Bogdanowicz [et al.]
Zawiera: S. 82-87 : Uczeń ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki /Marta Bogdanowicz [et al.]
Zawiera: S. 82-127 : Model pracy z uczniem niesłyszącym lub słabosłyszącym / Agnieszka Dłużniewska.
Zawiera: S. 128-145 : Model pracy z uczniem niewidomym lub słabowidzącym / Ryszarda Dziubińska.
Zawiera: S. 146-174 : Model pracy z uczniem z niepełnosprawnością ruchową, a w tym z afazją / Agnieszka Gąstoł, Magdalena Loska.
Zawiera: S. 175-198 : Model pracy z uczniem upośledzonym umysłowo w stopniu lekkim / Patrycja Jurkiewicz, Beata Rola.
Zawiera: S. 199-211 : Model pracy z uczniem upośledzonym umysłowo w stopniu umiarkowanym lub znacznym / Barbara Marcinkowska.
Zawiera: S. 212-214 : Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością sprzężoną / Barbara Marcinkowska.
Zawiera: S. 214-237 : Model pracy z uczniem z autyzmem / Agnieszka Lemańska.
Zawiera: S. 238-254 : Model pracy z uczniem z ADHD / Danuta Al-Khamisy, Urszula Gosk.
Zawiera: S. 255-274 : Model pracy z uczniem niedostosowanym społecznie lub zagrożonym niedostosowaniem społecznym / Joanna Moleda, Katarzyna Mirosław.
Zawiera: S. 275-301 : Model pracy z uczniem szczególnie uzdolnionym / Małgorzata Jabłonowska, Joanna Łukasiewicz-Wieleba.
Zawiera: S. 302-321 : Model pracy z uczniem z chorobą przewlekłą / Agnieszka Gąstoł.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej