Rodzina dziecka niepełnosprawnego
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(5)
Forma i typ
Książki
(4)
Artykuły
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Autor
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Boksa Ewa
(1)
Boszczyk Marta
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Michalska Agata
(1)
Ziemba-Duda Agnieszka
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4695)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Rodzina dziecka niepełnosprawnego
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3718)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3292)
Wychowanie przedszkolne
(3239)
Wychowanie
(2692)
Język angielski
(2349)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2341)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1833)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1746)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1683)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1681)
Wychowanie w rodzinie
(1673)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1633)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1429)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1310)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1265)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1077)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1050)
Nauka
(1047)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(943)
Żydzi
(929)
Uczenie się
(909)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(858)
Dzieci
(850)
Osobowość
(844)
Zarządzanie
(834)
Psychoterapia
(812)
Powieść angielska
(811)
Powieść amerykańska
(795)
Czytelnictwo
(792)
Gry i zabawy
(790)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(780)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(740)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(722)
Teatr polski
(718)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(715)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(702)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(668)
Relacje międzyludzkie
(666)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Rośliny
(658)
Etyka
(655)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Sport
(632)
Kształcenie
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(610)
Powieść rosyjska
(604)
Postawy
(601)
Temat: czas
1989-
(1)
Temat: miejsce
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(2)
Małogoszcz (woj. świętokrzyskie)
(1)
Wroclaw (woj. dolnośląskie)
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Bibliografia
(1)
Podręczniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(1)
5 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Terapia, Diagnoza, Zaburzenia.)
Bibliogr. s. 127-132. Indeksy.
Zawiera: Rozdział 1. Pojęcie niepełnosprawności intelektualnej i jego ewolucja.
Zawiera: Rozdział 2. Wymiary niepełnosprawności intelektualnej: 2.1. Wymiar ograniczony. 2.2. Wymiar psychologiczny. 2.3. Wymiar społeczny. Epidemiologia niepełnosprawności intelektualnej.
Zawiera: Rozdział 3. Diagnoza niepełnosprawności intelektualnej: 3.1. Podstawowe zasady diagnozowania niepełnosprawności intelektualnej. 3.2. Kryteria upośledzenia umysłowego. 3.3. Wybrane metody psychologiczne stosowane w diagnozie niepełnosprawności intelektualnej. 3.4. Diagnoza różnicowa niepełnosprawności intelektualnej.
Zawiera: Rozdział 4. Początki opieki nad osobami niepełnosprawnymi intelektualnie i ich edukacja.
Zawiera: Rozdział 5. Edukacja i wychowanie osób niepełnosprawnych intelektualnie: 5.1. System oświatowo-wychowawczy dla dzieci upośledzonych w stopniu lekkim. 5.2. System oświatowo-wychowawczy dla dzieci upośledzonych w stopniu głębszym. 5.3. Wybrane metody stosowane w terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną i mózgowym porażeniem dziecięcym.
Zawiera: Rozdział 6. Zaburzenia mowy dzieci niepełnosprawnych intelektualnie i ich terapia
Zawiera: Rozdział 7. Sytuacja rodziców dzieci niepełnosprawnych intelektualnie.
Zawiera: Rozdział 8. Z zagadnień deontologii zawodu pedagoga specjalnego.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 13-16 : Działalność Polskiego Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Kielcach / Iwona Godek.
Zawiera: S. 17-25 : Znaczenie wolontariuszy w realizacji projektu "Nie jestem sam" - rehabilitacja i wsparcie dzieci i młodzieży niepełnosprawnej" / Mariola Kosiór.
Zawiera: S. 27-37 : Organizacja i zadania Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego PSOUU Koło w Kielcach / Justyna Piątkowska.
Zawiera: S. 41-54 : Rodzeństwo osób niepełnosprawnych - zaniedbany profil rehabilitacji psychopedagogicznej / Joanna Konarska.
Zawiera: S. 55-66 : Inteligencja emocjonalna i umięjetności asertywne oligofrenopedagogów a jakość ich komunikacji z rodzicami dzieci niepełnosprawnych / Urszula Kot, Joanna Mgłosiek-Nowak.
Zawiera: S. 67-75 : Program "Kielce - znam swoje miasto" jako psychoedukacyjna propozycja pracy z dziećmi z niepełnosprawnością sprzeżoną / Urszula Kot, Joanna Mgłosiek-Nowak.
Zawiera: S. 79-84 : Sialidoza - doniesienia wstępne. Studium przypadku / Beata Szczepanowska-Wołowiec, Justyna Pogorzelska, Agata Michalska.
Zawiera: S. 85-101 : Diagnoza i terapia dzieci z rzadkimi zespołami chromosowymi oraz opieka nad nimi - wybrane aspekty (Przyjęcie diagnozy, Wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka z rzadkim zespołem genetycznym, Formy działań wspomagających rozwój dziecka, Specyfika opieki nad dzieckiem z rzadkim zespołem genetycznym) / Urszula Klajmon-Lech.
Zawiera: S. 103-117 : Wpływ widzialnego światła spolaryzowanego i koloroterapii na funkcjonowanie dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną / Jolanta Dudek, Agata Michalska, Alojzy Brol.
Zawiera: S. 119-128 : Kombinezon theratogs a stabilność posturalna pacjentów z centralną hipotonią. Doniesienia wstępne / Agata Michalska, Jolanta Dudek, Michał Linowski, Anna Tarasow-Zych.
Zawiera: S. 129-133 : Stymulacja bazalna (od podstaw) - koncept profesora Fröhlicha / Paweł Wiktor.
Zawiera: S. 137-146 : Metody i zasady terapii mowy osób niepełnosprawnych intelektualnie - wskazówki praktyczne / Magdalena Łabędzka-Piróg.
Zawiera: S. 147-172 : Zabawa symboliczna w rozwijaniu aktywności komunikacyjnej u dzieci ze sprzężonymi upośledzeniami / Elżbieta Maria Minczakiewicz.
Zawiera: S. 173-183 : Oddziaływanie za pośrednictwem sztuki jako forma wspomagania rozwoju dzieci z dysfunkcjami narządu ruchu w wieku wczesnoszkolnym / Anna Stawecka.
Zawiera: S. 185-198 : Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z Zespołem Downa - perspektywa logopedyczna / Ewa Boksa, Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 199-205 : Dyslalia, alalia, opóźniony rozwój mowy i dysartria - diagnoza różnicowa / Ewa Boksa, Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 209-221 : Możliwości funkcjonalne w zakresie komunikacji dziecka z rdzeniowym zanikiem mięśni typ SMA I. Spojrzenie terapeuty NDT-BOBATH / Katarzyna Padula.
Zawiera: S. 223-245 : Dziecko głuchoniewidome z niepełnosprawnością ruchową oraz intelektualną głębokiego stopnia - wybrane formy terapii wykorzystywane w pracy rewalidacyjno-wychowawczej / Małgorzata Nawrocka.
Zawiera: S. 247-253 : "Twoja kolej, Ala". O początkach pracy w zakresie AAC z dziewczynką z Zespołem Downa / Edyta Cisło.
Zawiera: S.255-262 : Analiza funkcjonowania dziecka z Zespołem Pataua (studium przypadku) / Aleksandra Baran, Aneta Szewczyk.
Zawiera: S. 263-286 : Komunikacja językowa u dziecka z chorobą von Recklinghausena (studium przypadku) / Agata Bożek.
Zawiera: S. 287-298 : Terapia Weroniki - dziewczynki z tracheostomią - zastosowanie metody glottodydaktyki (studium przypadku) / Iwona Machnik.
Zawiera: S.299-314 : Terapia Weroniki - dziewczynki po rekonstrukcji krtani - zastosowanie metody glottodydaktyki (studium przypadku) / Iwona Machnik.
Historia PSOUU Koło w Kielcach. Formy działalności PSOUU. Ośrodek Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy (OREW) jako placówka zapewniająca kompleksową edukację, rehabilitację i opiekę swoim wychowankom - cele i zadania placówki, ogólna charakterystyka ośrodka, organizacja i formy pracy w ośrodku (baza lokalowa, sale terapeutyczne, wyposażenie pomieszczeń), plan i przebieg zajęć, uczniowie i kadra pracownicza.
Ocena poziomu inteligencji emocjonalnej, asertywności oraz zdolności komunikacyjnych oligofrenopedagogów - badania z wykorzystaniem Kwestionariusza Inteligencji Emocjonalnej (INTE), "Mapy asertywności", testu oceny zdolności komunikacyjnych.
Program autorski "Kielce - znam swoje miasto", realizowany przez OREW w Kielcach. Cele programu: wspomaganie rozwoju ucznia w ujęciu holistycznym, rozwijanie umiejętności poznawczych i społecznych, poszerzanie zasobu wiadomości, kształtowanie i rozwijanie osobowości ucznia ze sprzężonymi zaburzeniami rozwojowymi.
Studium przypadku kobiety z rozpoznana SIALIDOZĄ.
Wyniki badań retrospektywnych przeprowadzonych metodą wywiadu z rodzicami lub opiekunami dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym i autyzmem. Dzieci objęte badaniami korzystały z koloroterapii w warunkach domowych. W załączniku wzór ankiety.
Celem badań przeprowadzonych przez zespół była ocena efektów terapeutycznych wynikających ze stosowania u dzieci z hipotonią posturalną kombinezonu TheraTogs.
Metody i zasady terapii mowy dziecka niepełnosprawnego intelektualnie. Schemat (metody) badania logopedycznego. Klasyfikacje metod terapii logopedycznej. Przedstawiono wnioski z badania logopedycznego przeprowadzonego wśród uczniów klas I-VI szkoły podstawowej w Małogoszczu.
Założenia teoretyczne i pragmatyczne podstawy rozwoju zabawy symbolicznej. Dialog matki z dzieckiem źródłem doznań inspirujących rozwój zabawy symbolicznej. Rozwój funkcji semiotycznej w zabawie dziecka. Obiekt przejściowy i jego funkcja w zabawie dzieci o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach rozwoju. zabawa symboliczna forma dialogu dziecka z otoczeniem. Poznawczo-komunikacyjny aspekt rozwoju zabawy symbolicznej.
Wspomaganie rozwoju dziecka z Zespołem Downa - wyjaśnienia terminologiczne, Wczesna interwencja terapeutyczna, wczesne wspomaganie rozwoju - integracja oddziaływań stymulujących rozwój dziecka, wczesna terapia logopedyczna - warunek efektywnej pomocy, specyfika diagnozy i terapii logopedycznej dziecka z Zespołem Downa, rodzice - ważne ogniwo w procesie terapeutycznym
Co to jest SMA (Spinal Muscular Atrophy)? Wprowadzenie celów terapii jako odpowiedź na zagadnienia kluczowe. Koncepcja NDT-Bobath. Charakterystyka dziewczynki - typ SMA I, choroba Werdniga-Hoffmana: funkcjonowanie dziecka w środowisku domowym, pozycjonowanie dziewczynki, komunikacja alternatywna, kolejność postępowania, wyznaczanie celów. Aktywności podejmowane przez dziecko po wprowadzeniu modyfikacji według koncepcji NDT-Bobath oraz komunikacji alternatywnej.
Przedstawiono sylwetkę 10-letniej dziewczynki głuchoniewidomej, z niepełnosprawnością umysłową w stopniu lekkim i mózgowym porażeniem dziecięcym. Metody wykorzystywane w pracy rewalidacyjno-wychowawczej: masaż, masaż Shantal, metoda stymulacji bazalnej Fröhlicha, stymulacja poprzez doświadczanie ruchu, metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, , stymulacja polisensoryczna, zabawy tworzywami bezkształtnymi, zabawy paluszkowe, Szczoteczkowanie, metody relaksacyjne, relaksacja według Wintreberta.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej ; nr 58)
Zawiera: S. 13-22 : Pomoc choremu uczniowi w szkole / Bożena zawadzka.
Zawiera: S. 23-35 : Przeciwdziałanie społecznemu wykluczeniu osób niepełnosprawnych i ich rodzin - poszukiwanie nowych formuł działań wzmacniających integrację w społeczności lokalnej / Sławomira Sadowska.
Zawiera: S. 37-49 : Wspomaganie rozwoju dziecka niepełnosprawnego w organizacjach i stowarzyszeniach pozarządowych na terenie Kielc / Mirosław Rutkowski.
Zawiera: S. 51-60 : Aspekt pomocy i opieki pedagogicznej nad dzieckiem z chorobą nowotworową / Józef Binnebesel.
Zawiera: S. 61-72 : Terapia zaburzeń mowy / Stefan J. Rittel.
Zawiera: S. 73-79 : Instytucjonalne formy pomocy dzieciom i młodzieży w środowisku wielkomiejskim / Małgorzata Prokosz.
Zawiera: S. 81-90 : Opieka instytucjonalna nad dzieckiem w Polsce w nowym systemie: typy placówek, zasady działania, funkcje i formy działalności / Piotr Kowolik.
Zawiera: S. 91-96 : Instytucja rodzin zastępczych w świetle nowych regulacji prawnych / Renata Stojecka-Zuber.
Zawiera: S. 97-101 : Refleksje nad rozwojem rodzinnych domów dziecka / Albin Kelm.
Zawiera: S. 103-106 : Grupa usamodzielnienia jako kameralna forma wychowania instytucjonalnego / Urszula Kamińska.
Zawiera: S. 107-110 : Grupy psychoedukacyjne - istotne ogniwo w lokalnym systemie pomocy rodzinie (analiza na podstawie grupy psychoedukacyjnej dla dorosłych osób doświadczających przemocy w rodzinie) / Adela Kożyczkowska.
Zawiera: S. 111-115 : Caritas - kierunki i formy pomocy dziecku i rodzinie w środowisku lokalnym / Tomasz Sosnowski.
Zawiera: S. 117-126 : Instytucjonalna pomoc dziecku i rodzinie żyjącej w ubóstwie materialnym spowodowanym alkoholizmem rodziców / Helena Marzec.
Zawiera: S. 127-136 : Rodzina rozwiedziona a zachowania emocjonalne dziecka / Henryk Cudak.
Zawiera: S. 137-147 : Organizacja pomocy wobec matek rodzin samotnych matek / Małgorzata Wolska-Długosz.
Zawiera: S. 149-157 : Podstawowe zadania w pracy z dzieckiem i rodziną w grupie ryzyka / Elżbieta Bielecka.
Zawiera: S. 159-174 : Problem uwarunkowań oraz profilaktyki wobec przemocy nad dzieckiem w rodzinie / Andrzej Olubiński.
S. 175-184 : Zniewolone dzieciństwo, trajektoria jako kategorie w analizie seksualnego krzywdzenia dzieci / Elżbieta Lisowska.
Zawiera: S. 185-190 : Instytucjonalne formy pomocy dziecku krzywdzonemu w rodzinie (na przykładzie Kielc) / Jolanta Biała.
Zawiera: S. 191-204 Policyjna izba dziecka w systemie profilaktyki i resocjalizacji nieletnich niedostosowanych społecznie i przestępczych / Mirosław Jamrożek.
Zawiera: S. 205-225 : Przezwyciężanie sytuacji kryzysowych w rodzinie / Jerzy Stochmiałek.
Zawiera: S. 227-232 : Procedura "Niebieskiej Karty" jako forma profilaktyki przemocy w rodzinie / Mirosława Skawińska.
Zawiera: S. 233-242 : Czynniki środowiska rodzinnego zwiększające uzywanie alkoholu przez młodzież w świetle literatury / Jolanta Jarczyńska.
Zawiera: S. 243-252 : Z pomocą dzieciom dotkniętym patologią alkoholową (na przykładzie Diecezji Kieleckiej) / Jan Śledzianowski.
Zawiera: S. 253-266 : Profilaktyka narkomanii na przykładzie programów realizowanych w Centrum Kompetencyjnym w Głogowie.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Na kłopoty...terapeuta / Agnieszka Ziemba-Duda. W: Bliżej Przedszkola.- 2006, nr 2, s. 51-55.
Dokument nadrzędny: Bliżej Przedszkola.
Bibliogr.
[Teoretyczne podstawy pracy socjoterapeutycznej z rodzeństwem osób niepełnosprawnych intelektualnie. Porównanie grup socjoterapeutycznych prowadzonych w różnych warunkach. Plan pracy grupy dla rodzeństwa osób z autyzmem. Podsumowanie zajęć przeprowadzonych z rodzeństwem osób autystycznych.]
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej