Logopedia dziecięca
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(13)
Forma i typ
Książki
(10)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Artykuły
(2)
E-booki
(1)
Proza
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(22)
tylko na miejscu
(10)
wypożyczone
(3)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(5)
Kielce - Czytelnia
(3)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(1)
Końskie - wypożyczalnia
(3)
Opatów - wypożyczalnia
(5)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(1)
Pińczów - wypożyczalnia
(1)
Pińczów - czytelnia
(1)
Sandomierz - wypożyczalnia
(2)
Starachowice - czytelnia
(4)
Staszów - wypożyczalnia
(6)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(1)
Włoszczowa - czytelnia
(2)
Autor
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(2)
Milewski Stanisław (1956- )
(2)
Banaszkiewicz Agnieszka. Studium przypadku (case study) jako metoda badań logopedycznych
(1)
Bątkowska Natalia
(1)
Błeszyński Jacek (1963- ). Postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w logopedii
(1)
Chmiel Sylwia
(1)
Chorębała Ewelina
(1)
Cieszyńska Joanna. Terapia głosu u chorych z dysfonią porażenną krtani
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- ). Metody badania systemu językowego dzieci dwu- i wielojęzycznych
(1)
Curyłło Anna
(1)
Czaplewska Ewa. Badanie kompetencji pragmatycznej dzieci - problemy metodologiczne
(1)
Domagała Aneta
(1)
Dudek Sandra
(1)
Falkowski Dawid. Ocena przydatności metody szybkiego filmu High Speed Imaging (HSI) w diagnostce zaburzeń jakości głosu
(1)
Grosicka Anna
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kaczorowska-Bray Katarzyna. Późna dorosłość jako przedmiot zainteresowania współczesnej logopedii - perspektywy badawcze
(1)
Kaczorowska-Bray Katarzyna. Uwagi o logopedycznym badaniu budowy i funkcjonowania układu stomatognatycznego
(1)
Kamińska Barbara. Uwagi o logopedycznym badaniu budowy i funkcjonowania układu stomatognatycznego
(1)
Kielar-Turska Maria (1942- ). Testy sprawności językowych i komunikacyjnych w diagnozie logopedycznej
(1)
Korendo Marta. Rozwój języka dzieci z zespołem Aspergera - konsekwencje diagnostyczne
(1)
Kosztyła-Hojna Bożena. Ocena przydatności metody szybkiego filmu High Speed Imaging (HSI) w diagnostce zaburzeń jakości głosu
(1)
Kowalewska Ewa. Metodyka diagnozy i terapii głosu
(1)
Kuczkowski Jerzy
(1)
Kuczkowski Jerzy. Terapia głosu u chorych z dysfonią porażenną krtani
(1)
Lorenc Anita. Transkrypcja mowy zaburzonej
(1)
Maciejewska Alina (filolożka). Analogia w metodologii badań logopedycznych
(1)
Michalik Mirosław (1973- ). Transdyscyplinarność logopedii - między metodologiczną koniecznością a teoretyczną utopią
(1)
Milewski Stanisław. Późna dorosłość jako przedmiot zainteresowania współczesnej logopedii - perspektywy badawcze
(1)
Mirecka Urszula
(1)
Mirecka Urszula. Z zagadnień oceny zrozumiałości wypowiedzi osób z zaburzeniami mowy
(1)
Moskal-Jasińska Diana. Ocena przydatności metody szybkiego filmu High Speed Imaging (HSI) w diagnostce zaburzeń jakości głosu
(1)
Muzyka-Furtak Ewa. Metoda eksperymentalna w badaniach logopedycznych. Implikacje praktyczne
(1)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(1)
Olszewski Henryk (1958- ). Praktyczna ocena mowy osób w wieku senioralnym : aspekty metodologiczne
(1)
Panasiuk Jolanta. Metodologia badania afazji a praktyka logopedyczna
(1)
Pilarska Ewa. Znaczenie badań elektroencefalograficznych w zaburzeniach mowy u dzieci
(1)
Pluta-Wojciechowska Danuta. O badaniach logopedycznych. Refleksje naukowca i praktyka
(1)
Porayski-Pomsta Józef
(1)
Przybyla Olga. Motoryczne zdolności koordynacyjne w świetle badań nad mową
(1)
Przybysz-Piwko Maria (1950-2016). Dobór prób badawczych - podstawa opisu i interpretacji stanu języka (kompetencji językowej) u osób z afazją
(1)
Siebert Beata. Uwagi o logopedycznym badaniu budowy i funkcjonowania układu stomatognatycznego
(1)
Skarżyński Piotr (1982- ). Terapia głosu u chorych z dysfonią porażenną krtani
(1)
Skorek Ewa Małgorzata
(1)
Sołtys-Chmielowicz Anna
(1)
Trela Marta
(1)
Tłokiński Waldemar (1945- ). Praktyczna ocena mowy osób w wieku senioralnym : aspekty metodologiczne
(1)
Urbańska Grażyna (nauki medyczne). Terapia głosu u chorych z dysfonią porażenną krtani
(1)
Walencik-Topiłko Anna. Metodyka diagnozy i terapii głosu
(1)
Wysocka Marta. Opis struktur intonacyjnych
(1)
Łuczyński Edward (1947- ). Badanie kompetencji gramatycznej osób z zaburzeniami mowy
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Odbiorca
Logopedzi
(5)
Szkoły wyższe
(4)
Studenci
(3)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Dzieci
(1)
Lekarze
(1)
Neurologopedzi
(1)
Rodzice
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4695)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Logopedia dziecięca
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3717)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3291)
Wychowanie przedszkolne
(3236)
Wychowanie
(2691)
Język angielski
(2349)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2340)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1745)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1682)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1681)
Wychowanie w rodzinie
(1672)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1633)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1428)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1310)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1265)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1074)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1050)
Nauka
(1047)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(928)
Uczenie się
(909)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(856)
Dzieci
(849)
Osobowość
(842)
Zarządzanie
(834)
Psychoterapia
(812)
Powieść angielska
(811)
Powieść amerykańska
(795)
Czytelnictwo
(790)
Gry i zabawy
(790)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(780)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(740)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(721)
Teatr polski
(717)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(715)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(702)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Relacje międzyludzkie
(664)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Rośliny
(658)
Etyka
(655)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(606)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(599)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Monografia
(6)
Podręcznik
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Opracowanie
(2)
Poradnik
(2)
Bibliografia
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Medycyna i zdrowie
(8)
Językoznawstwo
(6)
Psychologia
(3)
Nauka i badania
(1)
13 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny:
Książka
W koszyku
Forma i typ
Odbiorca
Przynależność kulturowa
Dziedzina i ujęcie
Symbol UKD: 811.162.1'355 821.162.1-93
Bibliografia na stronie [79].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48953 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [271]-275.
Praca logopedy nad dźwiękami mowy wymaga elementarnej wiedzy z różnych dyscyplin, która będzie dla niego stanowić bazę. Jednakże cel terapii nie z każdym pacjentem ukierunkowany jest na artykulację, tzn. na jej czystość zgodnie z normą ortofoniczną. Nie z każdym pacjentem możliwe jest wypracowanie idealnej, wzorcowej realizacji danej głoski. Niekiedy możliwe jest tylko usprawnienie fonacji i artykulacji głosek. Książka składa się z trzech części. Część pierwsza przedstawia wiadomości teoretyczne na temat dyslalii i metod pracy stosowanych przez różnych praktyków logopedów oraz przybliża przyczyny występowania zaburzeń artykulacji. Część druga zawiera informacje praktyczne: charakterystykę głoski według następującej kolejności: opis głoski, układ artykulacyjny odpowiedzialny za jej brzmienie, czas pojawiania się w rozwoju mowy, pozycja, w jakiej występuje w wyrazie, wskazanie, czy występuje przed głoską [i], sposób wymawiania w różnym otoczeniu fonetycznym, nieprawidłowe realizacje. Zasadnicza część to: różnicowanie słuchowe, wywołanie głoski, praca nad jej korekcją wraz ze wskazówkami do pracy logopedy (rozdzielone na części A, B, C). Charakterystyka fonetyczno-artykulacyjna obejmuje: spółgłoski twarde, spółgłoski miękkie, spółgłoski zmiękczone, samogłoski ustne i samogłoski nosowe. W części trzeciej podano materiał do ćwiczeń artykulacji głosek w wyrazach; dodatkiem są imiona żeńskie i męskie, w których dana głoska występuje w nagłosie. Autorka starała się, aby zaproponowany przez nią układ omawiania głosek był przejrzysty i czytelny dla odbiorców. Jej zamierzeniem było możliwie wyczerpujące omówienie zaburzeń artykulacji każdej głoski, przedstawienie sposobów jej wywoływania oraz korekcji. W publikacji oprócz literatury przedmiotu Autorka wykorzystała wiedzę i umiejętności zdobyte w toku przygotowań do zawodu, dzięki swojej wnikliwości oraz własnym staraniom o to, aby z satysfakcją prowadzić terapię z pacjentem. Autorka ma nadzieję, że książka dostarczy materiału zarówno merytorycznego, jak i praktycznego niezbędnego w twórczej pracy logopedy. I do logopedów głównie kieruję swoją publikację (w szczególności do młodych praktyków oraz do studentów logopedii). Adresuje ją również do nauczycieli pedagogiki wczesnoszkolnej, nauczycieli filologii polskiej, a także do studentów i adeptów medycyny, którzy na swoją ścieżkę specjalizacji zawodowej wybierają pediatrię, oraz do rodziców i opiekunów dzieci. W książce Autorka zastosowała slawistyczny alfabet fonetyczny – AS (alfabet przystosowany do zapisu głosek języków słowiańskich, w tym języka polskiego). Wymowa wybranych wyrazów została podana w nawiasie kwadratowym [ ] w transkrypcji fonetycznej. [opis wydawcy]
Książka ma charakter popularnonaukowy, plasuje się na pograniczu logopedii, językoznawstwa i pedagogiki. Nie jest tylko poradnikiem logopedycznym, ponieważ zawiera gruntowny przegląd literatury przedmiotu z licznymi odwołaniami do piśmiennictwa logopedycznego. [ ... ] Publikacja maże być wykorzystywana, szczególnie przez młodych logopedów, jako pomoc logopedyczna w pracy z dziećmi i dorosłymi, stanowi bowiem kompendium wiedzy na temat wywoływania głosek i korekcji zaburzeń artykulacyjnych wraz ze wskazówkami do pracy logopedycznej [ .... ]. Na uwagę zasługuje ponadto wnikliwy dobór materiału wyrazowego, oparty na analizie specjalistycznej literatury przedmiotu, co Autorka umiejętnie połączyła z własnym doświadczeniem i praktyką. [...] Jest to cenna publikacja skierowana do szerokiego grona odbiorców, zwłaszcza do młodych logopedów, studentów logopedii, pedagogiki i medycyny, a także do rodziców i pacjentów z zaburzeniami artykulacji. [z recenzji dr Ewy Jeżewskiej-Krasnodębskiej]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 264178 / 37 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29240 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI wieku)
Bibliografia, netografia na stronach 409-462. Indeks.
Streszczenia w języku angielskim przy rozdziałach.
„Dwutomowa monografia Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna jest bardzo bogatym zbiorem wiedzy logopedycznej (wiedzy rozumianej nowocześnie, czyli w szerokim zakresie, wykraczającym poza wąską działalność logopedyczną). Tytułowa problematyka monografii pokrywa się z centralnym obszarem pracy logopedy, co czyni recenzowaną pozycję wyjątkowo przydatną w środowisku logopedycznym. Autorzy poszczególnych rozdziałów oparli się przede wszystkim na najnowszych osiągnięciach naukowych z zakresu zaburzeń mowy, a także na aktualnych wynikach działań praktycznych w zakresie terapii różnych zaburzeń mowy, które mogą wystąpić w gronie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.” – z recenzji prof. dra hab. Edwarda Łuczyńskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 264227 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29091 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52475 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 43009 (1 egz.)
Włoszczowa - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 32563 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Żłobek : wychowanie i edukacja / redakcja Aneta Jegier. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 284 strony : ilustracje ; 22 cm.
(Engram)
Bibliografie, netografie przy niektórych pracach.
Jak nie zaprzepaścić wrodzonych możliwości i zdolności dziecka? Jak w toku pedagogicznej działalności wydobyć z naszych podopiecznych to, co najlepsze i najbardziej cenne? W żłobkach mamy do czynienia z małymi dziećmi, takimi, które nie zwerbalizują problemu. W jaki sposób mamy pomagać małym ludziom, aby stali się samodzielni, starali się żyć mądrze i potrafili odróżnić dobro od zła? Autorzy poszczególnych rozdziałów to uznani pedagodzy i psycholodzy, osoby pracujące z dziećmi i dla dzieci, wykładowcy uczelni pedagogicznych i kierownicy żłobków. W swoich tekstach dokonują analizy rzeczywistości żłobkowej i z refleksją, ale i pokorą podchodzą do dziecięcych możliwości oraz rozwiązań metodycznych opieki, wychowania i edukacji najmłodszego pokolenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 264245 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29157 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 43075 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29285 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Autor
Kaczorowska-Bray Katarzyna Milewski Stanisław (1956- ) Michalik Mirosław (1973- ). Transdyscyplinarność logopedii - między metodologiczną koniecznością a teoretyczną utopią Pluta-Wojciechowska Danuta. O badaniach logopedycznych. Refleksje naukowca i praktyka Łuczyński Edward (1947- ). Badanie kompetencji gramatycznej osób z zaburzeniami mowy Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- ). Metody badania systemu językowego dzieci dwu- i wielojęzycznych Mirecka Urszula. Z zagadnień oceny zrozumiałości wypowiedzi osób z zaburzeniami mowy Czaplewska Ewa. Badanie kompetencji pragmatycznej dzieci - problemy metodologiczne Maciejewska Alina (filolożka). Analogia w metodologii badań logopedycznych Lorenc Anita. Transkrypcja mowy zaburzonej Wysocka Marta. Opis struktur intonacyjnych Milewski Stanisław. Późna dorosłość jako przedmiot zainteresowania współczesnej logopedii - perspektywy badawcze Kaczorowska-Bray Katarzyna. Późna dorosłość jako przedmiot zainteresowania współczesnej logopedii - perspektywy badawcze Panasiuk Jolanta. Metodologia badania afazji a praktyka logopedyczna Przybysz-Piwko Maria (1950-2016). Dobór prób badawczych - podstawa opisu i interpretacji stanu języka (kompetencji językowej) u osób z afazją Kielar-Turska Maria (1942- ). Testy sprawności językowych i komunikacyjnych w diagnozie logopedycznej Błeszyński Jacek (1963- ). Postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w logopedii Tłokiński Waldemar (1945- ). Praktyczna ocena mowy osób w wieku senioralnym : aspekty metodologiczne Olszewski Henryk (1958- ). Praktyczna ocena mowy osób w wieku senioralnym : aspekty metodologiczne Muzyka-Furtak Ewa. Metoda eksperymentalna w badaniach logopedycznych. Implikacje praktyczne Korendo Marta. Rozwój języka dzieci z zespołem Aspergera - konsekwencje diagnostyczne Kowalewska Ewa. Metodyka diagnozy i terapii głosu Walencik-Topiłko Anna. Metodyka diagnozy i terapii głosu Kuczkowski Jerzy. Terapia głosu u chorych z dysfonią porażenną krtani Urbańska Grażyna (nauki medyczne). Terapia głosu u chorych z dysfonią porażenną krtani Cieszyńska Joanna. Terapia głosu u chorych z dysfonią porażenną krtani Skarżyński Piotr (1982- ). Terapia głosu u chorych z dysfonią porażenną krtani Kosztyła-Hojna Bożena. Ocena przydatności metody szybkiego filmu High Speed Imaging (HSI) w diagnostce zaburzeń jakości głosu Moskal-Jasińska Diana. Ocena przydatności metody szybkiego filmu High Speed Imaging (HSI) w diagnostce zaburzeń jakości głosu Falkowski Dawid. Ocena przydatności metody szybkiego filmu High Speed Imaging (HSI) w diagnostce zaburzeń jakości głosu Pilarska Ewa. Znaczenie badań elektroencefalograficznych w zaburzeniach mowy u dzieci Przybyla Olga. Motoryczne zdolności koordynacyjne w świetle badań nad mową Banaszkiewicz Agnieszka. Studium przypadku (case study) jako metoda badań logopedycznych Kamińska Barbara. Uwagi o logopedycznym badaniu budowy i funkcjonowania układu stomatognatycznego Kaczorowska-Bray Katarzyna. Uwagi o logopedycznym badaniu budowy i funkcjonowania układu stomatognatycznego Siebert Beata. Uwagi o logopedycznym badaniu budowy i funkcjonowania układu stomatognatycznego
Symbol UKD: 376-056.264
Bibliografia strony 396-436 i przy rozdziałach. Indeksy.
Streszczenia w języku angielskim przy rozdziałach.
Kolejny tom z serii Logopedia XXI Wieku z pewnością zainteresuje i będzie pomocny studentom logopedii, logopedom praktykom oraz tym wszystkim, którzy w swojej pracy zawodowej mają do czynienia z osobami z zaburzeniami mowy i/lub prowadzą badania naukowe z tego zakresu. Prezentowany tom jest wynikiem współpracy naukowców z różnych ośrodków badawczych w Polsce, co podkreśla wagę podjętej tutaj problematyki. LOGOPEDIA XXI WIEKU to jeden z najważniejszych projektów wydawnictwa naukowego Harmonia Universalis. Obejmuje on stworzenie serii monografii naukowych z zakresu najistotniejszych problemów współczesnej logopedii pod redakcją prof. UG, dra hab. Stanisława Milewskiego oraz prof. UG, dr hab. Ewy Czaplewskiej z Instytutu Logopedii Uniwersytetu Gdańskiego, pod oficjalnym patronatem Polskiego Towarzystwa Logopedycznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 11 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 255772 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 255771/czyt.37 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45194 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27581 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51837, 51739 (2 egz.)
Pińczów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29233 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 29202 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49586 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 41408 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28073 (1 egz.)
Włoszczowa - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 30719 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Biomedyczne podstawy logopedii / redakcja naukowa Stanisław Milewski, Jerzy Kuczkowski, Katarzyna Kaczorowska-Bray. - Wydanie II poprawione, dodruk. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - 510, [1] strona : fotografie, ilustracje, wykresy ; 25 cm.
(Logopedia XXI Wieku)
Odbiorca
Temat
Logopedia Zaburzenia mowy Mowa Komunikacja werbalna Układ nerwowy Autonomiczny układ nerwowy Układ limbiczny Foniatria Audiologia Zaburzenia głosu Emisja głosu Słuch Narząd słuchu Anatomia człowieka Płód Okres prenatalny Okresy rozwojowe człowieka Noworodek Wcześniak Masa urodzeniowa Neurobiologia Neurologopedia Dzieci Nauka mówienia Logopedia dziecięca Wczesna interwencja Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną Dziecko z zaburzeniami mowy Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu (FAS) Dziecko z FAS Dziecięce porażenie mózgowe Dziecko z porażeniem mózgowym Rozwój motoryczny Afazja Wady rozwojowe Choroby genetyczne Nerwiakowłókniakowatość typu 1 Zespół CHARGE Zespół de Lange Zespół łamliwego chromosomu X Zespół Retta Zespół Downa Zespół Turnera Zespół kociego krzyku Zespół Williamsa Zespół Pradera, Labharta i Willego Zespół Angelmana Zespół DiGeorge'a Rozszczepy podniebienia i wargi Jama ustna Język (anatomia) Krtań Mózg Chrypka Dyslalia Narząd żucia Zęby Zgryz Dysfunkcje narządu żucia Nieprawidłowy zgryz Wymowa Migdałki Zaburzenia połykania Choroby gardła Chorzy na nowotwory Nowotwory głowy i szyi Rak krtani Nowotwory jamy ustnej Rak jamy nosowo-gardłowej Jakość życia Chirurgia onkologiczna Rehabilitacja onkologiczna Autyzm Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD) Nadużywanie alkoholu Lateralizacja Uszkodzenie mózgu Urazowe uszkodzenie mózgu Neuroplastyczność Terapia logopedyczna Osoby z zaburzeniami mowy Starzenie się Gerontologopedia Osoby w wieku starszym Otępienie Chorzy z otępieniem Choroba Alzheimera Choroby neurodegeneracyjne
Symbol UKD: 376-056.264 616.2-008 (075.8)
Bibliografia przy pracach oraz na stronach 444-497. Indeksy.
Publikację przygotowano dzięki współpracy wybitnych polskich specjalistów z zakresu medycyny, psychologii, logopedii i językoznawstwa, co uczyniło ją opracowaniem daleko wykraczającym poza wiedzę podręcznikową. Prezentowana wiedza dotyczy przede wszystkim rozwoju komunikacji człowieka od stanu embrionalnego poprzez zaburzenia artykulacji i mówienia dziecka, potem człowieka dorosłego (m.in. ankyloglosja, mowa rozszczepowa, afazja, dysfagia, choroby nowotworowe głowy i szyi) aż po właściwości mowy i mówienia pacjentów w wieku senioralnym (nurt logopedii senioralnej). Co bardzo ważne, teksty odznaczają się precyzją anatomicznego i neurobiologicznego opisu, a wiele kwestii omówiono w kontekście najnowszych badań z zakresu psychologii dynamicznej oraz ostatnich osiągnięć neurolingwistyki. Publikacja jest adresowana przede wszystkim do studentów logopedii, psychologii, medycyny, kierunków filologicznych oraz wszystkich osób zainteresowanych biomedycznymi uwarunkowaniami rozwoju i zaburzeń mowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 264181 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 327-348. Indeks.
Publikacja ma charakter specjalistycznego, praktycznego przewodnika po wybranych zagadnieniach z kluczowych dyscyplin naukowych pokrewnych logopedii, takich jak medycyna okołoporodowa, neonatologia, foniatria, ortodoncja, neuropediatria oraz psychologia rozwojowa i kliniczna. Ułatwia zrozumienie istoty opóźnień i zaburzeń w różnych obszarach funkcjonowania dziecka w odniesieniu do rozwoju mowy i języka. Część praktyczna książki zawiera obserwacje, wnioski i sugestie wynikające z wieloletniego doświadczenia zawodowego autorki w pracy z dziećmi o szerokim spektrum zaburzeń komunikacji. Książka przeznaczona jest dla początkujących logopedów i neurologopedów, a także tych specjalistów, którzy chcą usystematyzować i wzbogacić swoją wiedzę oraz doskonalić warsztat pracy. Czytelnik znajdzie w niej konkretne narzędzia rozszerzające diagnozę logopedyczną. Dodatkowo liczne tabele, kalendarze wybranych funkcji rozwojowych oraz ilustracje pomogą w przyswajaniu i zapamiętywaniu treści.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29092 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 43010 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 29474 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nasze dziecko mówi : rozważania o rozwoju mowy dziecka / Józef Porayski-Pomsta. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2023. - 317, [2] strony : ilustracje ; 25 cm.
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliografia prac autora na stronach 283-284 i bibliografia na stronach 285-298. Indeks.
Zawiera streszczenie w języku angielskim.
Książka stanowi kompendium wiedzy na temat rozwoju mowy dziecka. Publikacja zawiera bogaty zbiór cennych materiałów, które mogą być pomocne w pracy logopedów, nauczycieli i wychowawców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50211 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28994 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29492 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32484 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 337-360.
Monografię można traktować jako głos w dyskursie naukowym dotyczącym tożsamości logopedii, w tym stosunku jej przedstawicieli do profilaktyki. Wiele zaprezentowanych w niej treści może być przydatnych także studentom logopedii oraz profesjonalistom dostrzegającym potrzebę stosowania profilaktyki w codziennej praktyce logopedycznej...
Celem monografii jest: 1) ukazanie miejsca profilaktyki w dorobku współczesnej logopedii polskiej, rozpatrywanej przez pryzmat aktywności publikacyjnej, profesji, kształcenia i nauki; 2) wskazanie stanu zaawansowania rozwoju logopedii prewencyjnej na tle innych dziedzin, a także obszarów profilaktyki logopedycznej najbardziej zaniedbanych i wymagających pilnego podjęcia działań badawczych. Książka składa się z siedmiu rozdziałów. W rozdziale pierwszym przybliżono podstawowe pojęcia związane z zapobieganiem powstawaniu stanów niepożądanych (takie jak „promocja zdrowia”, „prewencja”, „profilaktyka”) oraz wskazano relacje znaczeniowe między analizowanymi terminami. W czterech kolejnych rozdziałach ukazano profilaktykę logopedyczną: 1) w dorobku publikacyjnym polskich logopedów z podziałem na trzy podejścia do zagadnienia – jako działania związane z kulturą żywego słowa i logopedią artystyczną, opieką od poczęcia oraz czynności prowadzone kompleksowo i przez całe życia człowieka; 2) w kontekście profesjonalizacji zawodu oraz edukacyjnym – w obu przypadkach z uwzględnieniem dwóch zawodów logopedycznych: logopedy i nauczyciela logopedy, przy czym w jednym z rozdziałów dodatkowo zaprezentowano niepublikowane dotąd wyniki badań własnych, dotyczące przedmiotu profilaktyki w programach studiów logopedycznych rozpoczętych w roku akademickim 2017/2018; 3) w perspektywie naukowej. W ostatnim przypadku uwaga autorki skupia się na koncepcjach logopedii (językoznawczej, biologiczno-językoznawczej, holistycznej, pedagogicznej, pedagogiczno-medycznej, medycznej), zaburzeniach mowy w paradygmatach zdrowia (biomedycznym, holistycznym, holistyczno-ekologicznym) oraz przedmiocie logopedii jako profesji i nauki – na tym tle ukazano różnicę w podejściu do zagadnień związanych z profilaktyką w logopedii. W rozdziale szóstym i siódmym przedstawiono modele profilaktyki oparte na różnych kryteriach i konstruowane na użytek wielu dziedzin życia (w tym logopedii) oraz autorską – holistyczno-ekologiczną – koncepcję profilaktyki logopedycznej wraz krótkim omówieniem zagadnień z nią związanych, takich jak: cele, ryzyko wystąpienia zaburzenia mowy, czynniki ryzyka i chroniące, zachowania i sytuacje problemowo-ryzykowne, stopień ryzyka, kierunek działań prewencyjnych, grupa docelowa, stan zdrowia, grupa ryzyka, wiek i liczba odbiorców, realizatorzy działań profilaktycznych, strategie i poziomy profilaktyki zaburzeń mowy. [opis wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 264234 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50309 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29424 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 193-199.
Istnieje dość powszechne przekonanie, że nieprawidłowa wymowa głosek jest zaburzeniem mowy najprostszym do opisania i terapii. Jednak okazuje się, że zaburzenia artykulacji, najczęściej nazywane dyslalią, nie zawsze łatwo jest scharakteryzować, a ich leczenie może trwać bardzo długo. Należy się więc głębiej zastanowić nad ich istotą, postawić diagnozę, zastosować właściwą terapię i wreszcie umieć posłużyć się odpowiednią terminologią. Obecnie używa się bowiem wielu różnych określeń, najczęściej mało precyzyjnych, nieoddających istoty zagadnienia.Czy wady wymowy są takim problemem, że trzeba im poświęcać aż tyle uwagi? Nie ulega wątpliwości, że tak, choć, obiektywnie rzecz biorąc, istnieją znacznie poważniejsze kłopoty w porozumiewaniu się językowym słownym. Niemniej jednak nieprawidłowości artykulacyjne bywają przyczyną wielu niepowodzeń szkolnych, a w późniejszym okresie trudności z wyborem drogi życiowej. Innym argumentem przemawiającym za ważkością tego problemu jest to, że foniatria już blisko 200 lat temu stworzyła terminologię nazywającą wady wymowy. Zatem kłopoty z wymową były postrzegane od wieków i już od dawna starano się pomagać ludziom mającym trudności artykulacyjne.Ambicją autorki niniejszego opracowania jest pokazanie szczegółowej metodyki wywoływania głosek i wprowadzania ich do większych struktur językowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 264193 / 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej