Słuch fonematyczny
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(10)
Forma i typ
Publikacje dydaktyczne
(6)
Książki
(5)
Artykuły
(2)
Grafiki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Druki ulotne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
tylko na miejscu
(1)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(1)
Kielce - Czytelnia
(1)
Kielce - Multimedialny
(2)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(1)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(1)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(1)
Sandomierz - wypożyczalnia
(1)
Autor
Barańska Małgorzata (pedagog)
(2)
Słobodzian Zofia
(2)
Wilkoń Józef (1930- )
(2)
Dobrowolska Anna
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Ilska Paulina
(1)
Kierska Mirosława
(1)
Ratyńska Joanna
(1)
Sołtys-Chmielowicz Anna
(1)
Szalewska Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(3)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Odbiorca
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Przedszkola
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
Dzieci
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Logopedzi
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Język polski
(8116)
Dziecko
(5128)
Nauczanie
(4704)
Matematyka
(4655)
Literatura polska
(4106)
Słuch fonematyczny
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3741)
Nauczanie początkowe
(3702)
Szkolnictwo
(3327)
Historia
(3303)
Wychowanie przedszkolne
(3244)
Wychowanie
(2700)
Rodzina
(2353)
Język angielski
(2350)
Młodzież
(2346)
Pedagogika
(2241)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1834)
Sztuka
(1755)
Język rosyjski
(1746)
Oświata
(1692)
Kobieta
(1689)
Wychowanie w rodzinie
(1689)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1680)
Wojsko
(1658)
Uczniowie
(1655)
Literatura
(1652)
Chemia
(1535)
Kultura
(1437)
Język niemiecki
(1429)
Muzyka
(1409)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1310)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1275)
Psychologia
(1258)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1078)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Nauka
(1052)
Internet
(1050)
Technika
(1022)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(943)
Żydzi
(930)
Uczenie się
(916)
Młodzież szkolna
(885)
Dzieci
(874)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(862)
Osobowość
(846)
Zarządzanie
(837)
Psychoterapia
(824)
Powieść angielska
(811)
Powieść amerykańska
(795)
Czytelnictwo
(792)
Gry i zabawy
(791)
Polityka międzynarodowa
(785)
Praca
(784)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(762)
Pińczów
(748)
Polityka
(741)
Uczucia
(737)
Polacy za granicą
(729)
Teatr polski
(718)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(716)
Turystyka
(716)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(707)
Szkolnictwo wyższe
(706)
Opieka społeczna
(692)
Relacje międzyludzkie
(692)
Marksizm
(687)
Czytanie
(684)
Rodzice
(678)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(675)
Religia
(672)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Rośliny
(658)
Etyka
(657)
Język francuski
(635)
Kształcenie
(635)
Astronomia
(634)
Sport
(633)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Komputery
(618)
Nałóg
(618)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(616)
Postawy
(607)
Powieść rosyjska
(604)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Tablica demonstracyjna
(2)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Językoznawstwo
(4)
Medycyna i zdrowie
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 111.
Chociaż książka Małgorzaty Barańskiej adresowana jest głównie do nauczycieli uczących w przedszkolach oraz w pierwszych klasach szkół podstawowych, to skorzystają z niej również pedagodzy zajmujący się uczniami starszymi, u których występują deficyty w obszarze rozwoju językowego. W książce znajdziemy 98 zestawów ćwiczeń. W każdym z nich - wierszyk, który stanowi podstawę i zarazem punkt wyjścia do przeprowadzenia ćwiczeń słuchu fonemowego, zabawy ruchowej oraz ćwiczeń rytmicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33214 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53878 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47699 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51913 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Remedium.
Percepcja słuchowa odpowiada za wyodrębnianie, identyfikowanie i różnicowanie dźwięków mowy, nazywane też słuchem fonematycznym.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Europejski Fundusz Socjalny.
Projekt zrealizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Zawiera: I. O projekcie: Realizator Projektu; Partner Projektu. II. Historia metody Tomatisa. III. Wprowadzenie do metody: Założenia metody; Słuchanie a słyszenie - zaburzenia słuchu u dzieci; Narząd słuchu w kontekście metody Tomatisa. IV. Anatomia i fizjologia w odniesieniu do metody Tomatisa: Budowa narządu słuchu; Ucho zewnętrzne; Ucho środkowe; Ucho wewnętrzne; Ośrodki słuchowe w mózgu; Sprzężenie audio-wokalne; Drogi przewodnictwa dźwięku; Zaburzenia słuchu. V. Diagnostyka w metodzie Tomatisa: Interpretacja testu uwagi słuchowej. VI. Terapia w metodzie Tomatisa: Cykl terapii; Sytuacje szczególne. VII. Zastosowanie metody Tomatisa: Dysleksja i trudności w nauce; ADD/ADHD; Centralne zaburzenia słuchu; Autyzm; Zaburzenia mowy - opóźniony rozwój mowy, zaburzenia artykulacji, jąkanie; Zaburzenia głosu; Rozwój osobisty, kreatywność; Nauka języków obcych. VIII. Wybrane opisy przypadków dzieci poddanych terapii Tomatisa w ramach projektu „Uwaga! Sposób na sukces”. IX. Metoda Tomatisa w praktyce. Z doświadczenia terapeuty: Moje doświadczenia z terapią Tomatisa; Pacjenci; Wybrane przypadki; Analiza wybranych profili uwagi słuchowej dzieci w przedziale wiekowym 6-8 lat. X. Skuteczność terapii Tomatisa u dzieci ze specjalnymi potrzebami nauczania na podstawie wyników badań własnych: Wprowadzenie; Przedmiot i cel; Uczestnicy; Metoda; Techniki i narzędzia badawcze; Analiza ilościowa i jakościowa testu uwagi i lateralizacja słuchowej; Analiza wyników odległych; Wnioski; Podsumowanie. XI. Literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 258660 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zanim zacznę czytać / opracowanie Zofia Słobodzian ; grafika Józef Wilkoń. - Warszawa : Wydawnictwo Oświatowe "Wspólna Sprawa", 1984. - Teka (49 kart tablic) : ilustracje ; 33x24 cm + Instrukcja / Zofia Słobodzian. - 14, [1] s. ; 20,5 cm
Pomoc dla przedszkoli do ćwiczeń słuchu fonematycznego dzieci 6-letnich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF 455 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF 456 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 193-199.
Istnieje dość powszechne przekonanie, że nieprawidłowa wymowa głosek jest zaburzeniem mowy najprostszym do opisania i terapii. Jednak okazuje się, że zaburzenia artykulacji, najczęściej nazywane dyslalią, nie zawsze łatwo jest scharakteryzować, a ich leczenie może trwać bardzo długo. Należy się więc głębiej zastanowić nad ich istotą, postawić diagnozę, zastosować właściwą terapię i wreszcie umieć posłużyć się odpowiednią terminologią. Obecnie używa się bowiem wielu różnych określeń, najczęściej mało precyzyjnych, nieoddających istoty zagadnienia.Czy wady wymowy są takim problemem, że trzeba im poświęcać aż tyle uwagi? Nie ulega wątpliwości, że tak, choć, obiektywnie rzecz biorąc, istnieją znacznie poważniejsze kłopoty w porozumiewaniu się językowym słownym. Niemniej jednak nieprawidłowości artykulacyjne bywają przyczyną wielu niepowodzeń szkolnych, a w późniejszym okresie trudności z wyborem drogi życiowej. Innym argumentem przemawiającym za ważkością tego problemu jest to, że foniatria już blisko 200 lat temu stworzyła terminologię nazywającą wady wymowy. Zatem kłopoty z wymową były postrzegane od wieków i już od dawna starano się pomagać ludziom mającym trudności artykulacyjne.Ambicją autorki niniejszego opracowania jest pokazanie szczegółowej metodyki wywoływania głosek i wprowadzania ich do większych struktur językowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 264193 / 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej