Osoby z zaburzeniami mowy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(6)
dostępne
(5)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(1)
Kielce - Czytelnia
(4)
Opatów - wypożyczalnia
(1)
Pińczów - czytelnia
(1)
Staszów - wypożyczalnia
(2)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(1)
Włoszczowa - czytelnia
(1)
Autor
Balejko Antoni (1935- )
(1)
Chorębała Ewelina
(1)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(1)
Kuczkowski Jerzy
(1)
Milewski Stanisław (1956- )
(1)
Panasiuk Jolanta
(1)
Sołtys-Chmielowicz Anna
(1)
Węsierska Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Logopedzi
(2)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4695)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Osoby z zaburzeniami mowy
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3717)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3291)
Wychowanie przedszkolne
(3236)
Wychowanie
(2691)
Język angielski
(2349)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2340)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1746)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1682)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1681)
Wychowanie w rodzinie
(1672)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1633)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1429)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1310)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1265)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1074)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1050)
Nauka
(1047)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(928)
Uczenie się
(909)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(856)
Dzieci
(849)
Osobowość
(842)
Zarządzanie
(834)
Psychoterapia
(812)
Powieść angielska
(811)
Powieść amerykańska
(795)
Czytelnictwo
(790)
Gry i zabawy
(790)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(780)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(740)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(721)
Teatr polski
(718)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(715)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(702)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Relacje międzyludzkie
(664)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Rośliny
(658)
Etyka
(655)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(606)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(599)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Europa
(1)
Liban
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Monografia
(4)
Opracowanie
(4)
Podręcznik
(2)
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(6)
Edukacja i pedagogika
(5)
Językoznawstwo
(3)
Nauka i badania
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Logopeda radzi)
Na okładce tytuł: Wady mowy i wymowy : badanie, diagnoza i terapia. Od czego zacząć?
Ksiażka, podobnie jak wszystkie pozycje z serii Logopeda radzi, powstała w odpowiedzi na listy i telefony, które kierowali zainteresowani pacjenci i nowo wykreowani logopedzi, którzy wprost pytali, od czego zacząć pracę. Młodzi logopedzi wyposażani są na wykładach w wiedzę logopedyczną, ale nie są przygotowani do pracy z pacjentem. Książka pisana w sposób prosty i zrozumiały dla każdego czytelnika. Jest podstawą logopedycznej percepcji słuchowej i kształtowania się "ucha logopedycznego" młodych logopedów, nauczycieli i rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32414 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [271]-275.
Praca logopedy nad dźwiękami mowy wymaga elementarnej wiedzy z różnych dyscyplin, która będzie dla niego stanowić bazę. Jednakże cel terapii nie z każdym pacjentem ukierunkowany jest na artykulację, tzn. na jej czystość zgodnie z normą ortofoniczną. Nie z każdym pacjentem możliwe jest wypracowanie idealnej, wzorcowej realizacji danej głoski. Niekiedy możliwe jest tylko usprawnienie fonacji i artykulacji głosek. Książka składa się z trzech części. Część pierwsza przedstawia wiadomości teoretyczne na temat dyslalii i metod pracy stosowanych przez różnych praktyków logopedów oraz przybliża przyczyny występowania zaburzeń artykulacji. Część druga zawiera informacje praktyczne: charakterystykę głoski według następującej kolejności: opis głoski, układ artykulacyjny odpowiedzialny za jej brzmienie, czas pojawiania się w rozwoju mowy, pozycja, w jakiej występuje w wyrazie, wskazanie, czy występuje przed głoską [i], sposób wymawiania w różnym otoczeniu fonetycznym, nieprawidłowe realizacje. Zasadnicza część to: różnicowanie słuchowe, wywołanie głoski, praca nad jej korekcją wraz ze wskazówkami do pracy logopedy (rozdzielone na części A, B, C). Charakterystyka fonetyczno-artykulacyjna obejmuje: spółgłoski twarde, spółgłoski miękkie, spółgłoski zmiękczone, samogłoski ustne i samogłoski nosowe. W części trzeciej podano materiał do ćwiczeń artykulacji głosek w wyrazach; dodatkiem są imiona żeńskie i męskie, w których dana głoska występuje w nagłosie. Autorka starała się, aby zaproponowany przez nią układ omawiania głosek był przejrzysty i czytelny dla odbiorców. Jej zamierzeniem było możliwie wyczerpujące omówienie zaburzeń artykulacji każdej głoski, przedstawienie sposobów jej wywoływania oraz korekcji. W publikacji oprócz literatury przedmiotu Autorka wykorzystała wiedzę i umiejętności zdobyte w toku przygotowań do zawodu, dzięki swojej wnikliwości oraz własnym staraniom o to, aby z satysfakcją prowadzić terapię z pacjentem. Autorka ma nadzieję, że książka dostarczy materiału zarówno merytorycznego, jak i praktycznego niezbędnego w twórczej pracy logopedy. I do logopedów głównie kieruję swoją publikację (w szczególności do młodych praktyków oraz do studentów logopedii). Adresuje ją również do nauczycieli pedagogiki wczesnoszkolnej, nauczycieli filologii polskiej, a także do studentów i adeptów medycyny, którzy na swoją ścieżkę specjalizacji zawodowej wybierają pediatrię, oraz do rodziców i opiekunów dzieci. W książce Autorka zastosowała slawistyczny alfabet fonetyczny – AS (alfabet przystosowany do zapisu głosek języków słowiańskich, w tym języka polskiego). Wymowa wybranych wyrazów została podana w nawiasie kwadratowym [ ] w transkrypcji fonetycznej. [opis wydawcy]
Książka ma charakter popularnonaukowy, plasuje się na pograniczu logopedii, językoznawstwa i pedagogiki. Nie jest tylko poradnikiem logopedycznym, ponieważ zawiera gruntowny przegląd literatury przedmiotu z licznymi odwołaniami do piśmiennictwa logopedycznego. [ ... ] Publikacja maże być wykorzystywana, szczególnie przez młodych logopedów, jako pomoc logopedyczna w pracy z dziećmi i dorosłymi, stanowi bowiem kompendium wiedzy na temat wywoływania głosek i korekcji zaburzeń artykulacyjnych wraz ze wskazówkami do pracy logopedycznej [ .... ]. Na uwagę zasługuje ponadto wnikliwy dobór materiału wyrazowego, oparty na analizie specjalistycznej literatury przedmiotu, co Autorka umiejętnie połączyła z własnym doświadczeniem i praktyką. [...] Jest to cenna publikacja skierowana do szerokiego grona odbiorców, zwłaszcza do młodych logopedów, studentów logopedii, pedagogiki i medycyny, a także do rodziców i pacjentów z zaburzeniami artykulacji. [z recenzji dr Ewy Jeżewskiej-Krasnodębskiej]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 264178 / 37 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29240 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Biomedyczne podstawy logopedii / redakcja naukowa Stanisław Milewski, Jerzy Kuczkowski, Katarzyna Kaczorowska-Bray. - Wydanie II poprawione, dodruk. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - 510, [1] strona : fotografie, ilustracje, wykresy ; 25 cm.
(Logopedia XXI Wieku)
Odbiorca
Temat
Logopedia Zaburzenia mowy Mowa Komunikacja werbalna Układ nerwowy Autonomiczny układ nerwowy Układ limbiczny Foniatria Audiologia Zaburzenia głosu Emisja głosu Słuch Narząd słuchu Anatomia człowieka Płód Okres prenatalny Okresy rozwojowe człowieka Noworodek Wcześniak Masa urodzeniowa Neurobiologia Neurologopedia Dzieci Nauka mówienia Logopedia dziecięca Wczesna interwencja Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną Dziecko z zaburzeniami mowy Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu (FAS) Dziecko z FAS Dziecięce porażenie mózgowe Dziecko z porażeniem mózgowym Rozwój motoryczny Afazja Wady rozwojowe Choroby genetyczne Nerwiakowłókniakowatość typu 1 Zespół CHARGE Zespół de Lange Zespół łamliwego chromosomu X Zespół Retta Zespół Downa Zespół Turnera Zespół kociego krzyku Zespół Williamsa Zespół Pradera, Labharta i Willego Zespół Angelmana Zespół DiGeorge'a Rozszczepy podniebienia i wargi Jama ustna Język (anatomia) Krtań Mózg Chrypka Dyslalia Narząd żucia Zęby Zgryz Dysfunkcje narządu żucia Nieprawidłowy zgryz Wymowa Migdałki Zaburzenia połykania Choroby gardła Chorzy na nowotwory Nowotwory głowy i szyi Rak krtani Nowotwory jamy ustnej Rak jamy nosowo-gardłowej Jakość życia Chirurgia onkologiczna Rehabilitacja onkologiczna Autyzm Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD) Nadużywanie alkoholu Lateralizacja Uszkodzenie mózgu Urazowe uszkodzenie mózgu Neuroplastyczność Terapia logopedyczna Osoby z zaburzeniami mowy Starzenie się Gerontologopedia Osoby w wieku starszym Otępienie Chorzy z otępieniem Choroba Alzheimera Choroby neurodegeneracyjne
Symbol UKD: 376-056.264 616.2-008 (075.8)
Bibliografia przy pracach oraz na stronach 444-497. Indeksy.
Publikację przygotowano dzięki współpracy wybitnych polskich specjalistów z zakresu medycyny, psychologii, logopedii i językoznawstwa, co uczyniło ją opracowaniem daleko wykraczającym poza wiedzę podręcznikową. Prezentowana wiedza dotyczy przede wszystkim rozwoju komunikacji człowieka od stanu embrionalnego poprzez zaburzenia artykulacji i mówienia dziecka, potem człowieka dorosłego (m.in. ankyloglosja, mowa rozszczepowa, afazja, dysfagia, choroby nowotworowe głowy i szyi) aż po właściwości mowy i mówienia pacjentów w wieku senioralnym (nurt logopedii senioralnej). Co bardzo ważne, teksty odznaczają się precyzją anatomicznego i neurobiologicznego opisu, a wiele kwestii omówiono w kontekście najnowszych badań z zakresu psychologii dynamicznej oraz ostatnich osiągnięć neurolingwistyki. Publikacja jest adresowana przede wszystkim do studentów logopedii, psychologii, medycyny, kierunków filologicznych oraz wszystkich osób zainteresowanych biomedycznymi uwarunkowaniami rozwoju i zaburzeń mowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 264181 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 833-890. Indeksy.
Obszerna rozprawa nosi znamiona solidnej (w wielu fragmentach wręcz erudycyjnej) monografii, która podejmuje problematykę tekstologiczną (tekstu zaburzonego, kontekstu i metatekstu) z perspektywy afazjologicznej i neurologopedycznej w sposób holistyczny, łącząc umiejętnie dane dotyczące teorii i praktyki logopedycznej. Tym samym nawiązuje do wcześniejszych znakomitych artykułów, rozpraw i opracowań Autorki[...]. Wiele wątków i aspektów Jolanta Panasiuk rozwija w sposób nowatorski, kreatywny, wskazujący na najnowsze europejskie i światowe tendencje w interpretacji faktów i zjawisk afazjologicznych (w duchu socjologii i psychologii humanistycznej) [...].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 264184 / 80 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 193-199.
Istnieje dość powszechne przekonanie, że nieprawidłowa wymowa głosek jest zaburzeniem mowy najprostszym do opisania i terapii. Jednak okazuje się, że zaburzenia artykulacji, najczęściej nazywane dyslalią, nie zawsze łatwo jest scharakteryzować, a ich leczenie może trwać bardzo długo. Należy się więc głębiej zastanowić nad ich istotą, postawić diagnozę, zastosować właściwą terapię i wreszcie umieć posłużyć się odpowiednią terminologią. Obecnie używa się bowiem wielu różnych określeń, najczęściej mało precyzyjnych, nieoddających istoty zagadnienia.Czy wady wymowy są takim problemem, że trzeba im poświęcać aż tyle uwagi? Nie ulega wątpliwości, że tak, choć, obiektywnie rzecz biorąc, istnieją znacznie poważniejsze kłopoty w porozumiewaniu się językowym słownym. Niemniej jednak nieprawidłowości artykulacyjne bywają przyczyną wielu niepowodzeń szkolnych, a w późniejszym okresie trudności z wyborem drogi życiowej. Innym argumentem przemawiającym za ważkością tego problemu jest to, że foniatria już blisko 200 lat temu stworzyła terminologię nazywającą wady wymowy. Zatem kłopoty z wymową były postrzegane od wieków i już od dawna starano się pomagać ludziom mającym trudności artykulacyjne.Ambicją autorki niniejszego opracowania jest pokazanie szczegółowej metodyki wywoływania głosek i wprowadzania ich do większych struktur językowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 264193 / 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliografia na stronach 323-358. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach. Spis treści także w języku angielskim.
LOGOPEDIA XXI WIEKU to jeden z najważniejszych projektów wydawnictwa naukowego Harmonia Universalis. Obejmuje on stworzenie serii monografii naukowych z zakresu najistotniejszych problemów współczesnej logopedii pod redakcją prof. UG, dra hab. Stanisława Milewskiego oraz prof. UG, dr hab. Ewy Czaplewskiej z Instytutu Logopedii Uniwersytetu Gdańskiego, pod oficjalnym patronatem Polskiego Towarzystwa Logopedycznego. [nota wydawcy]
Tom Zaburzenia płynności mowy jest prawdziwie interdyscyplinarny w swym charakterze, gdyż łączy elementy takich dziedzin, jak nauka o komunikacji i jej zaburzeniach, psychologia, psychoterapia, neuronauka oraz nauki społeczne. […] W wielu tekstach można znaleźć nawiązanie do praktyki logopedycznej opartej na faktach. W takim ujęciu wyniki badań naukowych są jednym z ważniejszych kryteriów programowania postępowania logopedycznego. Pozwala to patrzeć z optymizmem na kierunek obecnego rozwoju logopedii, w którym ważne jest łączenie teorii z praktyką. [z recenzji prof. Henriette W. Langdon]
W książce widoczna jest zmiana podejść terapeutycznych wśród polskich logopedów za sprawą odważnych i wciąż niezaspokojonych terapeutów, którzy swój wysiłek twórczy skierowali na nieustające poszukiwania nowych rozwiązań. To cenny przekrój wiedzy, w którym nie tylko logopedzi, lecz także badacze i inni specjaliści, a nawet osoby z zaburzeniami płynności mowy odnajdą wątki ważne dla siebie. [z recenzji dr hab. Ireny Polewczyk]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 264175 / 61 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28213 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 30282 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28488 (1 egz.)
Włoszczowa - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 31500 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej