Kapera Marta
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(9)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(2)
Kielce - Czytelnia
(2)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(2)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(2)
Sandomierz - wypożyczalnia
(2)
Starachowice - czytelnia
(1)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(1)
Autor
Boszczyk Marta
(722)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(556)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(488)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(484)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(441)
Kapera Marta
(-)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(440)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(430)
Lewicka Ewa
(417)
Puszczewicz Barbara
(398)
Prus Bolesław (1847-1912)
(375)
Kosiń Janina
(373)
Lewandowska Bożena
(370)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(346)
Goetz Magdalena
(344)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(334)
Shakespeare William (1564-1616)
(288)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(262)
Lenin Vladimir Il'ič (1870-1924)
(257)
Knajder-Sowa Anna
(253)
Cyrański Czesław
(247)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(240)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(221)
Faliszewska Jolanta
(218)
Łoskot Małgorzata
(209)
Trojan Elżbieta
(208)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(199)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(194)
Tuwim Julian (1894-1953)
(190)
Jakubowski Jan Zygmunt (1909-1975)
(184)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(184)
Tarapata Ewa
(180)
Pronobis Małgorzata
(166)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(166)
Markiewicz Henryk (1922- )
(162)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(161)
Uniechowski Antoni (1903-1976)
(159)
Parandowski Jan (1895-1978)
(157)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(157)
Jodełka-Burzecki Tomasz (1919-1989)
(156)
Broniewski Władysław (1897-1962)
(154)
Praca zbiorowa
(153)
Staff Leopold (1878-1957)
(152)
Tolstoj Lev Nikolaevič (1828-1910)
(152)
Conrad Joseph (1857-1924)
(142)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(137)
Elsner Danuta
(136)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(136)
Rychlicki Zbigniew (1922-1989)
(136)
Engels Friedrich (1820-1895)
(135)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(135)
Łuba Małgorzata
(134)
Stróżyński Klemens
(133)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(132)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(130)
Marx Karl (1818-1883)
(130)
Rechnio-Kołodziej Beata
(128)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(128)
Włodno Danuta
(127)
Żukrowski Wojciech (1916-2000)
(127)
Bratny Roman (1921- )
(125)
Jastrzębska Lidia
(125)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(124)
Krzeczkowska Eugenia
(123)
Smólska Janina (?-2002)
(123)
Hertz Paweł (1918-2001)
(122)
Jakubowska Alina
(122)
Lewik Włodzimierz (1905-1962)
(120)
Laere Karolina Van
(118)
Malczewski Artur
(118)
Myjak Józef
(118)
Putrament Jerzy (1910-1986)
(115)
Dobraczyński Jan (1910-1994)
(113)
Doroszewski Witold (1899-1976)
(113)
Kieniewicz Stefan (1907-1992)
(112)
Misiorowska Ewa
(112)
Jaworowski Jerzy (1919-1975)
(111)
Szelburg-Zarembina Ewa (1899-1986)
(111)
Szweykowski Zygmunt (1894-1978)
(111)
Włodno-Furman Elżbieta
(111)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(110)
Rogoziński Julian (1912-1980)
(110)
Rusiecki Antoni Marian (1892-1956)
(109)
Garstka Tomasz
(108)
Lem Stanisław (1921-2006)
(108)
Krasiński Zygmunt (1812-1859)
(107)
Norwid Cyprian Kamil (1821-1883)
(107)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(106)
Radzicki Józef
(106)
Kierszys Zofia (1921-2000)
(105)
Stawar Andrzej (1900-1961)
(105)
Wyka Kazimierz (1910-1975)
(105)
Krasicki Ignacy (1735-1801)
(104)
Klemensiewicz Zenon (1891-1969)
(103)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(102)
Puškin Aleksandr Sergeevič (1799-1837)
(102)
Bunsch Karol (1898-1987)
(101)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(101)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(101)
Gomulicki Juliusz Wiktor (1909-2006)
(100)
Jaworowski Mieczysław
(100)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Psychiatrzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Temat
Bunt
(2)
Terapia behawioralna
(2)
Błędy wychowawcze
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnostyka różnicowa
(1)
Dramat angielski
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Filozofia żydowska
(1)
Heschel, Abraham Joshua (1907-1972)
(1)
Lęk
(1)
Metody psychoterapii
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Motywacja
(1)
Nieposłuszeństwo
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Poezja angielska
(1)
Postać literacka
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rodzina
(1)
Samookaleczenie
(1)
Shakespeare, William (1564-1616)
(1)
Stres pourazowy
(1)
Teologia judaistyczna
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Wychowanie
(1)
Wywiad lekarski
(1)
Wywiad motywujący
(1)
Wywiad psychologiczny
(1)
Zaburzenia emocjonalne
(1)
Zaburzenia opozycyjno-buntownicze (ODD)
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne
(1)
Temat: czas
1501-
(1)
1601-
(1)
1901-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Podręczniki
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(2)
Psychologia
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia, netografia przy pracach. Indeks.
Książkę rozpoczyna rozdział poświęcony ogólnym zagadnieniom dialogu motywującego. W dalszych częściach wybitni specjaliści przedstawiają najbardziej aktualne sposoby zastosowania DM w konkretnych kontekstach klinicznych. Czytelnik znajdzie tu nie tylko uzasadnienie zastosowania DM w danym przypadku terapeutycznym, ale także opis możliwych trudności i środków zaradczych. Ponadto książka prezentuje wyniki badań, bogaty materiał kliniczny, w tym obszerne opisy sesji oraz przykłady, dzięki którym zarówno początkujący, jak i doświadczeni terapeuci mogą łatwiej zrozumieć, na czym polega duch dialogu motywującego oraz jak należy stosować poszczególne metody pracy. Ważnym dopełnieniem książki jest rozdział wskazujący kierunki dalszego rozwoju DM w terapii problemów psychologicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52314 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia.)
Bibliografia strony 249-268. Indeks.
Książka opisuje skuteczny program szkolenia rodziców, którzy chcą zdobyć umiejętności przydatne w wychowywaniu dzieci w wieku od dwóch do dwunastu lat. Pokazuje on terapeucie, jak pomóc rodzicom w zrozumieniu przyczyn buntu, braku posłuszeństwa czy wrogich zachowań, które pojawiają się u dziecka zarówno w domu, jak i w szkole. Autor udowadnia, jak ważne jest uczenie rodziców, aby nie tylko eliminowali negatywne zjawiska i wzmacniali posłuszne wykonywanie poleceń, ale także potrafili zachęcić dziecko do samodzielnej zabawy. Opisuje również sesje poświęcone radzeniu sobie z zachowaniami opozycyjnymi w miejscach publicznych i przygotowaniu rodziców do rozwiązywania problemów z zachowaniem dziecka, które mogą pojawić się w przyszłości.
Zbuntowane dzieci to tłumaczenie bestsellera napisanego przez jednego z największych znawców tematu. Książka przedstawia kolejność procedur podczas szkolenia rodziców dzieci z zachowaniami opozycyjnymi i buntowniczymi, analizuje przyczyny złych zachowań oraz opisuje nowatorskie metody. Niezwykle pomocne są wskazówki dotyczące oceny zaburzeń, a także materiały dla rodziców i kwestionariusze oceny sytuacji w domu i w szkole.
„Ten klasyczny podręcznik dla terapeutów, którego autorem jest znakomity badacz i klinicysta, zapoznaje czytelnika z najnowszym podejściem w leczeniu zaburzeń behawioralnych u dzieci. Barkley przekazuje zarówno praktyczne wskazówki dotyczące stosowania efektywnych narzędzi oceny i technik terapeutycznych, jak i rady na temat pracy z rodzicami i dziećmi, wynikające z wieloletniego doświadczenia zawodowego”. [dr Paul J. Frick]
„Zbuntowane dzieci to prawdziwe wyzwanie dla wychowujących je rodziców oraz leczących terapeutów. Barkley prowadzi terapeutę krok po kroku, opisując skuteczne interwencje zawarte w szkoleniu dla rodziców. Rodzice, wykonując za każdym razem tylko jedno proste ćwiczenie, uczą się, jak zmienić pełen konfliktów związek z dzieckiem w relację bardziej spokojną i pozytywną”. [dr Kathleen Nadeau]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 254994/czyt.61 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31503 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia.)
Bibliogr. s. 249-268. Indeks.
Zawiera: Wstęp: Cele programu, Grupy dzieci mogących uczestniczyć w programie, Oczekiwana skuteczność programu, Utrzymanie rezultatów leczenia, Rozprzestrzenianie się rezultatów leczenia na różne konteksty, Predyktory powodzenia i porażki, Struktura podręcznika, Zmiany w pierwotnym programie szkolenia, Podsumowanie).
Zawiera: Zasadność programu szkolenia rodziców: Definicja braku posłuszeństwa i zachowań buntowniczych, Kiedy uzasadnienie leczenia jest uzasadnione?, Stopnie nasilenia zachowań opozycyjnych, Związki między zaburzeniem opozycyjno-buntowniczym a innymi zaburzeniami, Częstość występowania zaburzenia opozycyjno-buntowniczego, Charakter interakcji między rodzicem a dzieckiem a zaburzeniem operacyjno-buntowniczym, Wieloaspektowe rozumienie przyczyn zachowań opozycyjnych i buntowniczych u dzieci - czteroczynnikowy model dziecięcych zachowań opozycyjnych, Powody, dla których brak posłuszeństwa i zachowania buntownicze obejmuje się terapią (Nasilony konflikt w rodzinie, Powielanie braku posłuszeństwa w różnych sytuacjach, Skutki dla społecznego funkcjonowania rodziny, Zachowania opozycyjno-buntownicze jako predyktor dalszych nieprawidłowości rozwoju, Wstęp do skutecznego leczenia innych problemów), Podsumowanie.
Zawiera: Ocena kliniczna zbuntowanych dzieci: Problemy objęte oceną, Metody oceny (Etap poprzedzający ocenę, Wywiad z rodzicem, Informacje demograficzne, Najważniejsze problemy zgłaszane przez rodziców, Wywiad na temat głównych dziedzin rozwoju, Wywiad na temat nauki szkolnej, problemów rodzinnych lub somatycznych, Przegląd zaburzeń psychicznych u dzieci, Wywiad z dzieckiem, Wywiad z nauczycielem, Kwestionariusze oceny zachowania dziecka dla rodziców i nauczycieli, Kwestionariusze autoewaluacji zachowania dla dziecka, Kwestionariusze i inwentarze mierzące zachowania przystosowawcze, Pogorszenie funkcjonowania psychospołecznego, Badanie relacji z rówieśnikami, Narzędzia autoewaluacji dla rodziców, ADHD i ODD u rodzica, Niezgoda w małżeństwie, Depresja i ogólny poziom dyskomfortu psychicznego u rodzica, Stres rodzicielski, Metody oceny - podsumowanie), Wnioski pod kątem leczenia, Kwestie prawne i etyczne, Dobór rodzin do programu szkolenia, Wykonalność zadań domowych oraz metod szkolenia.
Zawiera: Praktyczne uwarunkowania szkolenia: Uwarunkowania logistyczne i praktyczne, Udział ojca w szkoleniu (Szkolenie w poradni czy w domu?, Szkolenie grupowe czy indywidualne?, Radzenie sobie z brakiem współpracy rodziców), Uwarunkowania dotyczące otoczenia klinicznego i stylu prowadzenia szkolenia, Ustalenie terminów sesji, Podsumowanie.
Zawiera: Program szkolenia rodziców - przegląd zagadnień: Pojęcia, na których opiera się program szkolenia rodziców, Kolejność działań w trakcie programu, Kolejność czynności podczas sesji, Podsumowanie.
Zawiera: Realizacja programu - wskazówki dla terapeuty: Dlaczego dzieci się źle zachowują? (Cele, Potrzebne materiały, Kolejność czynności, Zadania domowe, Rozmowa o wydarzeniach, jakie zaszły od czasu oceny, Krótkie przypomnienie zachowań destrukcyjnych u dziecka, Otwarta dyskusja dotycząca opinii rodziców na temat złego zachowania dziecka), Model powstawania niewłaściwych zachowań u dzieci : Cechy dziecka, Cechy rodziców, Konsekwencje zachowania, Czynniki stresu w rodzinie), Cel terapii - lepsze "dopasowanie", Potrzeba stworzenia wspomagającego środowiska społecznego, Zadania domowe.
Zawiera: Zwracanie uwagi : Cele, Potrzebne materiały, Kolejność czynności, Zadania domowe, Uzasadnienie potrzeby poznania umiejętności zwracania uwagi, Rozmowa na temat celów sesji, Omówienie materiałów dla rodziców, Częste uwagi rodziców na temat poznanych metod, Modelowanie i ćwiczenie przedstawionych metod, Zadanie domowe.
Zawiera: Praca nad posłuszeństwem dziecka i umiejętnością samodzielnej zabawy : Cele, Potrzebne materiały, Kolejność czynności, zadanie domowe, Rozszerzenie stosowania umiejętności zwracania uwagi z zabawy na posłuszeństwo dziecka, Skuteczne wydawanie poleceń, Wyznaczenie pory na ćwiczenie posłuszeństwa, Częste uwagi rodziców, Rozmowa na temat zachowań destrukcyjnych dziecka, Przekazanie i omówienie tekstu dotyczącego samodzielnej zabawy dziecka, Zwracanie uwagi na samodzielną zabawę - modelowanie i ćwiczenie, Częste komentarze rodziców na temat metody zwracania uwagi na samodzielną zabawę, Bardziej intensywne monitorowanie zajęć dziecka, zadanie domowe.
Zawiera: Kiedy pochwała nie wystarczy, czyli system żetonowy lub punktowy : Cele, Potrzebne przedmioty, Kolejne czynności, zadanie domowe, Programy nagradzania, Korzyści ze stosowania systemu żetonowego lub punktowego, Ostrzeżenia na rozpoczęcie programu, Częste uwagi rodziców na temat systemu żetonowego lub punktowego, Zadanie domowe.
Zawiera: Time-out i inne metody dyscyplinowania dziecka : Cele, Potrzebne materiały, Kolejność czynności, Zadanie domowe, Ponowna ocena zachowań destrukcyjnych dziecka, Wprowadzenie kar w systemie żetonowym, Przygotowanie rodziców do stosowania procedury time-out, Uczenie rodziców procedury time-out, Częste uwagi rodziców na temat stosowania metody time-out, Ograniczenia w stosowaniu metody time-out, Modelowanie procedury, Zadanie domowe.
Zawiera: Rozszerzanie procedury time-out na inne problemy z zachowaniem : Cele, Kolejność czynności, Potrzeby materiału, Zadanie domowe.
Zawiera: Przewidywanie problemów - radzenie sobie z dzieckiem w miejscach publicznych : Cele, Potrzebne materiały, Kolejność czynności, Zadanie domowe, Ponowna ocena zachowań destrukcyjnych dziecka, Przewidywanie problemów w miejscach publicznych, Przekazanie i omówienie materiałów dla rodziców, Omówienie stosowania procedury w różnych miejscach publicznych, zażenowanie rodziców, Przewidywanie nieodpowiedniego zachowania przy przechodzeniu od jednej czynności do drugiej, Zadanie domowe.
Zawiera: Poprawa zachowania w szkole dzięki monitorowaniu w domu - stosowanie karty obserwacji zachowania : Cele, Potrzebne materiały, Kolejność czynności, Zadanie domowe, Omówienie zachowania dziecka w szkole, Wdrożenie karty obserwacji zachowania w szkole, Zadanie domowe.
Zawiera: Radzenie sobie z problemami z zachowaniem w przyszłości : Cele, Potrzebne materiały, Kolejne czynności, Ponowna ocena zachowań destrukcyjnych dziecka, Przekazanie i omówienie materiałów dla rodziców, Rozmowa z rodzicami na temat hipotetycznych trudnych zachowań, zadanie domowe.
Zawiera: Sesja przypominająca i dalsze sesje : Cele, Kolejne czynności.
Zawiera: Materiały służące do oceny problemów dziecka : Formularz 1: Ogólne wskazówki dotyczące wypełniania formularzy, Formularz 2 : Dane dotyczące dziecka i rodziny, Formularz 3: Rozwój i zdrowie dziecka, Formularz 4: Zachowanie dziecka w domu, Formularz 5: Zachowanie dziecka w szkole, Formularz 6: Jak przygotować się do oceny problemów dziecka.
Zawiera: Materiały dla rodziców : Profil dziecka i rodzica, Spis problemów rodziny, Schemat interakcji z dzieckiem z zaburzeniem opozycyjno-buntowniczym, Zwracanie uwagi na odpowiednie zachowanie dziecka podczas zabawy, Zwracanie uwagi na posłuszeństwo dziecka, Skuteczne wydawanie poleceń, Zwracanie uwagi na samodzielną zabawę dziecka, System żetonowy lub punktowy, Procedura time-out, Przewidywanie problemów - radzenie sobie z dzieckiem w miejscach publicznych, Stosowanie karty obserwacji zachowania w szkole, Radzenie sobie z problemami z zachowaniem w przyszłości.
Niniejszy podręcznik ma na celu przedstawienie kolejności procedur podczas szkolenia rodziców dzieci z zachowaniami opozycyjnymi i buntowniczymi.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.s.260
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 236514 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 236513/czyt.Sł.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47245 (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33465 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Tyt. oryg.: "The first interview" 2014.
Bibliogr. s. 399-404. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47737 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Abraham Joshua Heschel" 1983.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44575 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia.)
Symbol UKD: 615.851 616.89
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 255698 (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33731 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 41447 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej