Wzmocnienie pozytywne (psychologia)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(5)
Forma i typ
Książki
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Artykuły
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
nieokreślona
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(2)
Kielce - Czytelnia
(1)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(2)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(2)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(1)
Autor
Budzińska Anna
(1)
Bąbel Przemysław
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Dawson Peg
(1)
Greene Ross W
(1)
Guare Colin
(1)
Guare Richard
(1)
Kujawa Maria
(1)
Ostaszewski Paweł (1963- )
(1)
Weksej Aleksandra
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Rodzice
(2)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4689)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Wzmocnienie pozytywne (psychologia)
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3715)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3290)
Wychowanie przedszkolne
(3236)
Wychowanie
(2690)
Język angielski
(2343)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2340)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1743)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1682)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1682)
Wychowanie w rodzinie
(1670)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1632)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1426)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1309)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1265)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1074)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1050)
Nauka
(1047)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(927)
Uczenie się
(909)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(855)
Dzieci
(848)
Osobowość
(842)
Zarządzanie
(834)
Psychoterapia
(812)
Powieść angielska
(811)
Powieść amerykańska
(795)
Czytelnictwo
(790)
Gry i zabawy
(790)
Polityka międzynarodowa
(787)
Praca
(780)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(740)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(719)
Teatr polski
(717)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(715)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(701)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Relacje międzyludzkie
(662)
Rośliny
(658)
Etyka
(654)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(606)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(599)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(2)
Opracowanie
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
5 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Wzmocnij mnie, a zmienię się / Przemysław Bąbel. W: Charaktery. - 2006, nr 11, s. 30-32.
Dokument nadrzędny: Charaktery.
[Wpływ kary i wzmocnienia na zachowanie. Kara pozytywna i negatywna. Skuteczność kary i wzmocnienia. Metody stosowania wzmocnień]
Książka
W koszyku
Bibliografia.
Jest to książka niezwykła. To, co łączy wszystkie teksty, to przynależność ideowa, teoretyczna i metodologiczna do jednego systemu teoretycznego, lub szerzej, ideologicznego. Jest nim behawioryzm wyrastający z teoretycznych podstaw stworzonych przez B.F. Skinnera. Książka jest wykładnią paradygmatu psychologii behawioralnej. Znajdziemy w niej systematyczny wykład dotyczący podstaw teoretycznych, metod i zastosowań psychologii behawioralnej. Dowiadujemy się z niej, jakie cele może sobie stawiać badacz. Celem postępowania badawczego jest opis relacji organizmu i otoczenia (bez wyjaśnienia odwołującego się do niemierzalnych bezpośrednio procesów). Kryterium sukcesu staje się więc zdolność przewidywania zdarzeń. Przewidywanie to miara skuteczności postępowania badawczego oraz oddziaływań praktycznych. Jest więc psychologia behawioralna wierną kontynuatorką pozytywizmu, z którego wiele zresztą na początku swego rozwoju zaczerpnęła. Prezentowane teksty w klarowny i kompetentny sposób wprowadzają Czytelnika w problematykę. Wielką zaletą recenzowanej pozycji jest to, że została napisana przez osoby, które rzeczywiście psychologię behawioralną uprawiają. W obliczu zalewu prac, w których głównym elementem jest pisanie „z drugiej ręki” o tym, co napisali inni, jest to niezwykle ważna charakterystyka książki. Nie będąc członkiem społeczności psychologów tej orientacji, stwierdzam, że i krytykom i zwolennikom behawioryzmu jest ta książka potrzebna do naukowego i profesjonalnego rozwoju. Niedoinformowanemu zaś Czytelnikowi, polegającemu dotąd na przekazie „z drugiej ręki”, będzie służyła jako wiarygodne źródło informacji. Z recenzji prof. dr. hab. Wojciecha Pisuli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33474 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Metody i techniki stosowanej analizy zachowania
Autorka, specjalistka z wieloletnim doświadczeniem, szczegółowo omawia praktyczne kwestie związane z kolejnymi etapami terapii. Wyjaśnia, jak stworzyć zindywidualizowany system motywacyjny, jakie techniki terapeutyczne najlepiej stosować, jak ocenić i rozwijać sfery deficytowe oraz jakie programy wprowadzać, w miarę jak dziecko robi postępy. Wskazuje konkretne metody radzenia sobie z zachowaniami utrudniającymi naukę i codzienne funkcjonowanie. Podkreśla również wagę odpowiedniej organizacji przestrzeni terapeutycznej i zaangażowania rodziców w proces terapii, tak aby stał się stylem życia rodziny. Ta niezwykle potrzebna książka to niezbędnik osób zajmujących się dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i prowadzących terapię takich dzieci. Autorka w bardzo jasny i przystępny sposób prezentuje wiele praktycznych wskazówek i metod pracy o naukowo udowodnionej skuteczności. Korzyści z lektury odniosą zarówno terapeuci, jak i rodzice – tworzący swego rodzaju zespół terapeutyczny, pomagający dziecku skuteczniej i szybciej rozwijać pożądane umiejętności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 264920 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 259994, 255901 (2 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 255900/czyt.15 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45223 (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32201 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 52917 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psyche/Soma)
Bibliografia, netografia na stronach 413-417. Indeks.
Dlaczego niektóre bystre i kreatywne nastolatki nie radzą sobie z codziennymi obowiązkami, na przykład notorycznie spóźniają się do szkoły, zapominają o treningu czy nie potrafą utrzymać porządku w pokoju? Przyczyną może być niedostatek takich umiejętności wykonawczych niezbędnych w dorosłym życiu, jak zdolność do rozwiązywania konfliktów, planowanie, ocena ryzyka, kontrolowanie emocji, skupianie uwagi, samodzielna praca i innych. Autorzy książki "Zdolne, ale rozkojarzone" - poradnika pomagającego rozwijać umiejętności wykonawcze u dzieci - wracają z publikacją poświęconą nastolatkom. Zaproponowana przez nich i sprawdzona w toku wieloletniej pracy z młodzieżą metoda kształtowania i umacniania tych umiejętności wskazuje rodzicom, jak wychować dzieci na odpowiedzialnych i niezależnych młodych ludzi, świadomych swoich słabych i mocnych stron. Książka "Nastolatki zdolne, ale rozkojarzone" pomaga również zrozumieć fizjologię dorastających dzieci, rozwój ich mózgu i procesy kształtowania się osobowości, a także pokazuje, w jaki sposób zredefiniować relacje z dzieckiem oraz przygotować je do wejścia w dorosłość.
Zawarte w publikacji definicje i strategie rozwijania umiejętności wykonawczych, poparte przykładami i uzupełnione tabelami, mogą ułatwić radzenie sobie z wyzwaniami wychowawczymi rodziców i opiekunów nastolatków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47236 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej