Tutoring
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(8)
Forma i typ
Artykuły
(4)
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(2)
E-booki
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(1)
Kielce - Czytelnia
(1)
Autor
Baranowska Aneta
(1)
Berska Joanna
(1)
Gromadzka Monika
(1)
Mazurkiewicz Grzegorz
(1)
Pomianowska Małgorzata
(1)
Senderska Joanna
(1)
Szczepkowska Katarzyna
(1)
Tarapata Ewa
(1)
Wileczek Anna
(1)
Zając Aleksandra
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Andragodzy
(1)
Coachowie
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Studenci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4689)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Tutoring
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3713)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3288)
Wychowanie przedszkolne
(3235)
Wychowanie
(2684)
Język angielski
(2343)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2341)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1743)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1683)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1682)
Wychowanie w rodzinie
(1670)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1632)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1426)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1309)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1263)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1074)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1051)
Nauka
(1046)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(927)
Uczenie się
(908)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(854)
Dzieci
(846)
Osobowość
(841)
Zarządzanie
(834)
Powieść angielska
(811)
Psychoterapia
(809)
Powieść amerykańska
(795)
Gry i zabawy
(790)
Czytelnictwo
(789)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(778)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(739)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(719)
Teatr polski
(717)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(714)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(701)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Relacje międzyludzkie
(660)
Rośliny
(657)
Etyka
(654)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(605)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(601)
Temat: dzieło
Świętokrzyski program wspierania rozwoju szkół podnoszących efektywność kształcenia - Razem Łatwiej
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Stany Zjednoczone
(1)
Wielka Brytania
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Bibliografia
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Językoznawstwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
8 wyników Filtruj
Artykuł
W koszyku
Tutoring rówieśniczy / Aneta Baranowska W: Wychowawca. - 2015, nr 10, s. 31-33.
Dokument nadrzędny: Wychowawca.
Bibliogr.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Czym jest tutoring / Joanna Berska. W: Wychowawca. - 2016, nr 9, s. 14-15.
Dokument nadrzędny: Wychowawca.
Książka
W koszyku
(Seria Naukowa ; t. 4)
Bibliografia po rozdziałach.
Głównym celem publikacji jest zaprezentowanie przynajmniej niewielkiego wycinka przestrzeni badawczej andragogów. Kluczem są tutaj terminy „przestrzeń” i „miejsce”. O ile miejsce traktowane jest bardziej dosłownie, geograficznie, jako pewien określony obszar (szkoła wyższa, uniwersytet ludowy, miejsce pracy), punkt na mapie, o tyle przestrzeń, a raczej przestrzenie, jest potraktowana bardziej metaforycznie. W pracy ujęte zostały różne przestrzenie edukacyjne: formalna, pozaformalna, nieformalna, a także przestrzenie życia ludzkiego, m.in. zawodowa czy przestrzeń życia społecznego. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 264336 / 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ewaluacja w Nadzorze Pedagogicznym)
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: S. 13-24 : Teoria ewolucji. Od uczących się jednostek do uczącej się wspólnoty / Grzegorz Mazurkiewicz.
Zawiera: S. 25-37 : Ucząca się szkoła? Uczący się nauczyciele! Próba refleksji krytycznej i punkt wyjścia do rekonstrukcji / Ulrich Hammerschmidt.
Zawiera: S. 39-52 : Zmieniający się świat i nowe przywództwo edukacyjne / Mika Risku.
Zawiera: S. 53-69 : Szkoła ucząca się a wyzwania przeciwdziałania dyskryminacji / Magdalena Chustecka.
Zawiera: S. 73-82 : Jakość w szkole i przedszkolu / Stefan Wlazło.
Zawiera: S. 83-90 : Demokratyczne zarządzanie szkołą / Beata Kacprowicz.
Zawiera: S. 91-102 : Zmieniać szkołę - o zmianie edukacyjnej i roli dyrektora. Szkolny zespół do spraw jakości kształcenia / Krzysztof Durnaś.
Zawiera: S. 103-118 : Jak rozwijać zdolność szkoły do poprawy jakości kształcenia? "Świętokrzyski program wspierania rozwoju szkół podnoszących efektywność kształcenia - razem łatwiej" - cztery lata doświadczeń / Bożena Kula.
Zawiera: S. 119-128 : O samowprowadzających się zmianach - przez obserwacje koleżeńskie do zespołu uczącego się i oceniania kształtującego / Aleksandra Mikulska.
Zawiera: S. 129-138 : Opis poziomów wykorzystania wskaźników EWD przez szkoły / Ewa Kędracka, Anna Rappe, Ewa Stożek.
Zawiera: S. 141-157 : W stronę dydaktyki ewolucyjnej. Praktyczny wymiar neuronauk w środowisku szkolnym / Marek Kaczmarzyk.
Zawiera: S. 159-167 : Sukces szkoły, czyli jak tworzyć skuteczną szkołę na podstawie logodydaktyki / Marta Chrabąszcz.
Zawiera: S. 169-179 : Wspieramy uczniów w uczeniu się. Podniesienie efektywności nauczania i uczenia się oraz doskonalenie organizacji procesu lekcyjnego przez zastosowanie oceniania kształtującego / Dorota Pintal.
Zawiera: S. 181-196 : Nauka poza murami szkoły (expeditionary learning) - autentyczna edukacja w XXI wieku / Douglas Bell.
Zawiera: S. 197-208 : Co zrobić, aby uczniom się chciało ? / Krystyna Gęsiak-Piątkowska.
Zawiera: S. 209-223 : Wykorzystanie efektów uczniowskiej pracy do ewaluacji uczenia się. Czy to, co się dzieje na zajęciach artystycznych, może się zdarzyć w całej szkole? / Chris Willis.
Zawiera: S. 225-243 : Tutoring wychowawczo-rozwojowy jako metoda pracy wykorzystująca relacje wzajemnie uczące się w środowisku. Nauczyciele - uczniowie - rodzice / Mariusz Budzyński.
Zawiera: S. 245-251 : Tutoring jako forma wsparcia ucznia w rozwoju osobistym na przykładzie dwuletnich doświadczeń w Liceum Ogólnokształcącym Nr XV we Wrocławiu / Lilianna Iwona Zabierowska.
Zawiera: S. 255-270 : Prawdy i mity o nauczaniu ucznia zdolnego, czyli co ułatwia, a co utrudnia pracę nauczyciela / Edyta Bugaj-Brauze, Magdalena Nadolska.
Zawiera: S. 271-285 : Nauczyciele pracujący metodą Montessori - heroiczne przywództwo, konieczność czy przygoda? Strategia szkoły, czyli po co nam to było... / Aleksandra Sawicka, Marcin Sawicki.
Celem badania było odpowiedzenie na pytania: Czy i w jaki sposób system kształcenia i doskonalenia nauczycieli/nauczycielek w Polsce rozwija ich kompetencje związane z edukacją antydyskryminacyjną, w szczególności kompetencje do: budowania i wzmacniania wiedzy, umiejętności i postaw uczniów/uczennic związanych z edukacją antydyskryminacyjną oraz do prowadzenia zajęć edukacyjnych w sposób równościowy i włączający, to znaczy tak, aby każdy uczeń i każda uczennica mieli równy dostęp i mogli w równym stopniu korzystać z prowadzonych zajęć? Czy i w jaki sposób system kształcenia uczniów i uczennic w Polsce rozwija ich kompetencje związane z edukacją antydyskryminacyjną, w szczególności ich wiedzę na temat powstawania i działania mechanizmów dyskryminacji, wiedzę na temat sposobów wzmacniania grup i osób dyskryminowanych, wiedzę na temat grup dyskryminowanych i ruchów emancypacyjnych? W ramach badania przeanalizowano ofertę 18. placówek doskonalenia nauczycieli.
Opis długofalowej współpracy ośrodka doskonalenia nauczycieli ze szkołami,w celu większej efektywności kształcenia rozumianej jako satysfakcjonujące wyniki egzaminów zewnętrznych. Przedmiotem opisu są doświadczenia nauczycieli konsultantów oraz opinie nauczycieli i dyrektorów szkół zebrane w procesie ewaluacji zewnętrznej. Ważnym celem "Świętokrzyskiego programu wspierania rozwoju szkół podnoszących efektywność kształcenia - Razem Łatwiej" jest budowanie wśród nauczycieli i dyrektorów odpowiedzialności za to, jaką szkołę wspólnie tworzą.
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Współczesna rzeczywistość kulturowa, a wraz z nią komunikacja międzyludzka, jest zjawiskiem niezwykle złożonym, dynamicznym i niejednolitym. Wielość form uczestnictwa w życiu społecznym i kulturze rozumianej jako proces i efekt społecznych interakcji, motywuje konieczność badania zjawisk rodzących się w przestrzeni pomiędzy. To pojęcie, określane w literaturze jako metaxu, określa jakości, które wytwarzają się w wyniku współobecności podmiotów – aktorów społecznych, ich intensywnych oddziaływań na siebie i otaczający świat. Niniejsza książka interpretuje wybrane aspektu metaxu (międzyludzkiego pomiędzy) w obszarach, które są istotne z punktu widzenia komunikacji kulturowej – językowej i szerzej – semiotycznej, a przedmiotem eksploracji czyni współczesne dyskursy. Dyskursywność stanowi tu klucz zarówno do oglądu jakości językowych i aksjologicznych, jak i niektórych wspólnot komunikacyjnych, ich języka, sposobu postrzegania człowieka, świata, relacji społecznych. Ogląd jakości pogranicznych i transwersalnych proponowany w niniejszej monografii odbywa się przez perspektywę języka i zjawisk oraz zachowań przez niego współtworzonych. Językoznawcy – poloniści i angliści, skupieni wokół Zakładu Badań nad Dyskursem Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w czternastu rozdziałach poddają ocenie zjawiska z różnych obszarów szeroko pojętej humanistyki – począwszy od „transdyscyplinarnej” metodologii, przez wybrane aspekty komunikacji tradycyjnej i elektronicznej, dyskursu społecznego, w tym edukacyjnego, ekolingwistyki, kwestie akulturacji czy zagadnienia transferu wiedzy i językowej „przekładalności”. Tytułowe pomiędzy to nie jest więc pusta przestrzeń, ale produktywny tryb kreowania nowych jakości, doświadczeń, idei czy wyobrażeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 264106 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Tutoring i dziecko / Aleksandra Zając. W: Remedium. - 2013, nr 12, s. 6-7.
Dokument nadrzędny: Remedium.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej