Baśń
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(29)
Forma i typ
Artykuły
(24)
Książki
(5)
Autor
Borecka Irena
(2)
Waksmund Ryszard
(2)
Bogołębska Barbara
(1)
Bździuch Justyna
(1)
Centner-Guz Małgorzata
(1)
Czernak Mirosława
(1)
Dadok Maria
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Gawlik Barbara
(1)
Iwanowicz Małgorzata
(1)
Klimczak Barbara
(1)
Kożuchowska Maria
(1)
Krauze-Sikorska Hanna
(1)
Kurzeja Anna
(1)
Kuszak Kinga
(1)
Kutrowski Szczepan
(1)
Kątny Marek
(1)
Lewińska Aneta
(1)
Marcol Katarzyna
(1)
Mazurczak Urszula
(1)
Molicka Maria
(1)
Mrozek Dorota
(1)
Pacławski Jan
(1)
Piasta-Siechowicz Joanna
(1)
Pierchała Barbara
(1)
Pietruszka-Łój Marzanna
(1)
Prążyńska Dorota
(1)
Ratyna Małgorzata
(1)
Rogowska Ewa
(1)
Szczepański Krzysztof
(1)
Tomicka Maria
(1)
Tomińska Elżbieta
(1)
Witak-Wcisło Grażyna
(1)
Wyłupek Grażyna
(1)
Węgrecka Mariola
(1)
Zaorska Marzenna
(1)
Zawisza-Chlebowska Teresa
(1)
Ćwiertnia-Bernaś Weronika
(1)
Ćwiklak Kornelia
(1)
Łata Ewa
(1)
Ługowska Jolanta
(1)
Ślęzak Grażyna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(19)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(29)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4689)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Baśń
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3713)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3288)
Wychowanie przedszkolne
(3235)
Wychowanie
(2684)
Język angielski
(2343)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2341)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1743)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1683)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1682)
Wychowanie w rodzinie
(1670)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1632)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1426)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1309)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1263)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1074)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1051)
Nauka
(1046)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(927)
Uczenie się
(908)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(854)
Dzieci
(846)
Osobowość
(841)
Zarządzanie
(834)
Powieść angielska
(811)
Psychoterapia
(809)
Powieść amerykańska
(795)
Gry i zabawy
(790)
Czytelnictwo
(789)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(778)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(739)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(719)
Teatr polski
(717)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(714)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(701)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Relacje międzyludzkie
(660)
Rośliny
(657)
Etyka
(654)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(605)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(601)
Temat: dzieło
"Kwiat paproci"
(2)
"Balladyna"
(1)
"Fatalna sobota"
(1)
"Jutro popłyniemy"
(1)
"Kąpiele i katastrofy"
(1)
"Liście jak listy"
(1)
"Michałko"
(1)
"O krasnoludkach i sierotce Marysi"
(1)
"Po co właściwie trzymać psa?"
(1)
"Polska"
(1)
"Przyjaciele"
(1)
"Samolubny Olbrzym"
(1)
"Silni"
(1)
"Spotkanie nad morzem"
(1)
"Telewizor"
(1)
"Wróżki"
(1)
"Zima zimie nierówna"
(1)
Baśnie
(1)
Temat: czas
1701-
(1)
1801-
(1)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Baśń a wychowanie
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma
(1)
Opracowanie
(1)
29 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Funkcja baśni w rozwoju dziecka / Irena Borecka. W: Poezja i Dziecko. - 2005, nr 1, s. 28-32.
Dokument nadrzędny: Poezja i Dziecko.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Czy sześciolatki znają baśnie i legendy? / Małgorzata Centner-Guz. W: Wychowanie w Przedszkolu. - 2005, nr 6, s. 8-13.
Dokument nadrzędny: Wychowanie w Przedszkolu.
Bibliografia.
[Funkcje literatury dla dzieci. Badanie znajomości wybranych baśni i legend przez dzieci sześcioletnie w lubelskich przedszkolach.]
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
W krainie baśni : jesteśmy bajarzami / Mirosława Czernek. W: Nauczanie Początkowe. - 2002/2003, nr 2, s. 89-93.
Dokument nadrzędny: Nauczanie Początkowe.
[Zbiorowe redagowanie i zapisywanie dalszego ciągu usłyszanej baśni. Tworzenie rodziny wyrazów - poprawna pisownia wyrazów z ó niewymiennym. Projektowanie i wykonanie "Skarbonki ortograficznej" z kartonu]
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Wszystko dla Szkoły.
[Interpretacja baśni o Śpiącej Królewnie na wesoło]
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Baśniowy bohater wyrusza w drogę / Kornelia Ćwiklak. W: Polonistyka. - 2012, nr 9, s. 35-38.
Dokument nadrzędny: Polonistyka.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Gminny wielobój : "W świecie baśni" / Maria Dadok. W: Nauczanie Początkowe.- 2002/2003, nr 2, s. 66-69.
Dokument nadrzędny: Nauczanie Początkowe.
[Wielobój dla klas I i II. Konkurencje muzyczne, plastyczne, sportowe. Karty pracy ucznia]
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 16)
Zawiera: Tuwimowskie inspiracje intelektualno-twórczych zabaw uczniowskich: ludyczne formy poezjowania, Tuwim - zbieracz osobliwości, Tuwima i Słonimskiego formy nonsensowe i absurdalne / Barbara Bogołębska.
Zabawy słowne dzieci na Śląsku Cieszyńskim: w co się bawią dzieci? Tradycja i nowoczesność w dziecięcych tekstach, źródła inspiracji współczesnych zabaw słownych, dziecięce poczucie piękna, specyfika zabaw słownych na Śląsku Cieszyńskim / Katarzyna Marcol.
Zawiera: Zabawy i gry językowe w szkole: rola zabaw i gier językowych w szkolnym kształceniu polonistycznym, typy zabaw językowych, krzyżówki i labirynty, szarady, rebusy, łamigłówki, zabawy wyrazami i dowcipy słowne, gry językowe, rola grafiki w zabawach i grach językowych, przykłady zastosowania zabaw i gier w kształceniu językowym / Małgorzata Iwanowicz.
Zawiera: Dziecko w świecie bajek i baśni. Baśń i bajka - źró zabawy: czym jest baśń, uwagi o historii basni, dom, który dzieciom opowiada się bajki - radość słuchania, rola basni w wychowaniu dzieci - radość tworzenia, symbolika i jej poznawanie jako droga do rozwoju wyobraźni dziecka, bajka terapeutyczna - podstawą do zabawy i smopoznania / Anna Kurzeja.
Zawiera: Zbawa jako podstawa rozwoju wyobraźni: rozważania o cechach wyobraźni, wyobraźnia i jej "typy" u dziecka, dziecko jako osoba wrażliwa, zajęcia kształtujące wyobraźnię, dziecko a twórcza moc słowa / Barbara Pierzchała.
Zawiera: Zabawa jako źródło i podstawa twórczości: człowiek w "pułapce radości", stać się twórcą, dziecko w pustym pokoju, czym właściwie jest zabawa? Żywioły - zabawa twórcza / Krzysztof Szczepański.
Zawiera: Zabawa - wyuzdanie czy sprawianie dobra: zabawa - zamówienie na pokorę i troskę, zabawa - szansa czy bariera dla wspólnego języka? Zabawa - w obliczu argumentów siły czy siły argumentów? Zabawa - plan technosfery. Jak daleko (zabawie) do przeciętniactwa, a jak blisko do sztuki? Zabawa contra subiektywizm, zabawa - inspiracje dziecięce / Szczepan Kutrowski.
Streszcz. ang. przy pracach.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Nauczanie Początkowe.
Bibliogr. w przypisach.
[Temat dnia: "Z wizytą u krasnoludków", na podstawie baśni "Królewna Śnieżka".]
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Baśń zwykła-niezwykła / Maria Kożuchowska W: Remedium. - 2016, nr 7-8, s. 60-61.
Dokument nadrzędny: Remedium.
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 331-343 i przy pracach.
Zawiera: S. 11-14 : Wstęp / Hanna Krauze-Sikorska, Konga Kuszak.
Zawiera: S. 17-18 : Wprowadzenie / Hanna Krauze-Sikorska, Kinga Kuszak.
Zawiera: S.19-31 : Dziecko jako homo creator. Podmiotowe i sytuacyjne determinanty aktywności twórczej dziecka w okresie średniego i późnego dzieciństwa / Hanna Krauze-Sikorska.
Zawiera: S. 33-44 : Aktywny rodzic - aktywne dziecko. W jaki sposób komunikacja w rodzinie sprzyja aktywnosci dziecka? / Kinga Kuszak.
Zawiera: S. 45-69 : Twórczy nauczyciel - twórczy uczeń / Grażyna Rura.
Zawiera: S. 71-79 : Środowisko lokalne w procesie edukacji dzieci i młodzieży / Anna Basińska.
Zawiera: S. 81-94 : Dziecko w środowisku rówieśników / Halina Sowińska.
Zawiera: S. 99-113 : Znaczenie zmysłowego postrzegania świata w procesie uczenia się w okresie średniego późnego dzieciństwa / Hanna Krauze-Sikorska.
Zawiera: S. 115-135 : Znane techniki - nowe rozwiązania / Grażyna Rura.
Zawiera: S. 137-150 : Rodzic i dziecko - wspólna przestrzeń edukacyjna / Kinga Kuszak.
Zawiera: S. 151-159 : Edukacja aktywnych zainteresowań - wielkie wyzwanie, jeszcze większe dylematy / Michał Klichowski.
Zawiera: S. 165-178 : Twórcza wizualizacja w procesie tworzenia nowej jakości uczenia się dziecka w okresie średniego i późnego dzieciństwa / Hanna Krauze-Sikorska.
Zawiera: S. 179-198 : Mnemotechniki - jak nauczyć dziecko w wieku wczesnoszkolnym uczyć się efektywnie / Anna Basińska, Klaudia Mikołajczyk.
Zawiera: S. 199-210 : Uczenie się i nauczanie matematyki - od dziecięcej ciekawości do rozwijania zainteresowań matematycznych / Olga Kopienka.
Zawiera: S. 211-220 : Nowoczesne media w edukacji dziecka / Michał Klichowski.
Zawiera: S. 221-243 : Bajka i baśń jako źródło nowych doznań edukacyjnych / Grażyna Rura.
Zawiera: S. 245-255 : Gry dramatyczne - uczymy dziecko poznawać samego siebie / Kinga Kuszak.
Zawiera: S. 259-266 : Synektyka w pracy z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym / Agata Gajos.
Zawiera: S. 267-280 : Aktywne działanie przez ruch, czyli jak wykorzystać taniec i jogę w pracy edukacyjnej z dzieckiem / Joanna Jakubik-Hajdukiewicz.
Zawiera: S. 281-292 : Aktywna percepcja elementów dzieła muzycznego w propedeutycznej edukacji muzycznej / Katarzyna Wojciechowska.
Zawiera: S. 293-309 : Muzyczne inspiracje w pracy z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym / Ewa Woźniczka.
Zawiera: S. 311-312 : Zakończenie / Hanna Krauze-Sikorska, Kinga Kuszak.
Zawiera: S. 313-329 : Słownik najważniejszych pojęć.
Aktywność jako przejaw i determinant rozwoju jednostki. Stymulatory i inhibitory rozwoju twórczej aktywności dziecka - znaczenie kontekstu jednostkowego i społecznego.
Komunikacja między małżonkami a funkcjonowanie dzieci. Typy komunikowanie się małżonków wg. M. A. Fitzpatricka. Komunikowanie się z dzieckiem sprzyjające stymulowaniu jego rozwoju (nastawienie dialogowe, nastawienie konformistyczne). Style komunikowania się z dzieckiem: Styl podmiotowy, styl przedmiotowo-bierny, styl przedmiotowo-aktywny. Modele komunikacja między rodzicem a dzieckiem wg J. Stewarta. Wyzwalanie aktywności dziecka poprzez sposób komunikowania się z nim.
Jakiego nauczyciela poszukują pracodawcy-dyrektorzy? Jakiego nauczyciela poszukują rodzice uczniów ? Jakiego nauczyciela poszukują uczniowie? Świadomość własnych kompetencji. Aktywny nauczycel - co to oznacza w praktyce? Aktywny uczeń - tylko w deklaracjach nauczycieli czy w codziennej praktyce szkolnej?
Czym jest środowisko lokalne? W jaki sposób nauczyciel może wykorzystać środowisko lokalne w procesie edukacji? Edukacja o środowisku lokalnym. Edukacja dla środowiska lokalnego. Edukacja poprzez środowisko lokalne.
Rozwój interakcji rówieśniczych. Motywy włączania się do grupy. Klasa jako teren interakcji rówieśniczych. Miejsce dziecka w grupie. Problemy przystosowawcze dziecka.
Istota percepcyjnego doświadczania świata. Stymulowanie i rozwijanie spostrzeżeń w procesie edukacji dziecka w okresie średniego i późnego dzieciństwa.
Pedagogika Rudolfa Steinera, Marii Montessori, Celestyna Freineta. Uczenie się przez aktywne działanie w przyjazanym otoczeniu montessoriańskiego przedszkola. Techniki Freineta na zajęciach szkolnych (Technika 1 - Planowanie pracy, Technika 2 - Materiały źródłowe (fiszki problemowe i autokreatywne), Technika 3 - Ekspresja słowna (korespondencja międzyszkolna, swobodny tekst, gazeta wychowawcza).
Co stanowi istotę wspólnej przestrzeni edukacyjnej?, Zaspokojenie potrzeb dziecka, Rozmowa z dzieckiem, Wspólna zabawa, Wspólne czytanie, Dzielenie się obowiązkami domowymi.
Zainteresowanie zainteresowaniami. Ekscentryzm zainteresowań. Dramatyzacja zainteresowań.
O istocie wizualizacji. Sterowana wizualizacja w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Co powinny uwzględniać warsztaty z wykorzystaniem sterowanej wizualizacji?
Wyobraźnia - największa potęga ludzkiego umysłu.Mnemotechniki naszej pamięci. Technika 1: Metoda Loci czyli Rzymski (nie tylko) Pokój, Technika 2: Zakładkowa metoda zapamiętywania - Cyfry-Haki, Technika 3: Metoda historyjek mnemotechnicznych, Technika 4: Technika obrazkowa, Technika 5: Tworzenie Map Skojarzeń.
Koncepcja nauczania realistycznego Hansa Freudenthala. Metoda czynnościowa Z. Krygowskiej. Czynności konkretne. Czynności wyobrażeniowe. Matematyka w przedszkolu i szkole. Dojrzałość do uczenia się matematyki.
Lektury w klasach młodszych. Co się stało z bajkami dla dzieci? Bajki i baśnie ze szkolnego kanonu. Baśnie H. Ch. Andersena. Calineczka. Asertywne prawa człowieka wg Herberta Fensterheima. Brzydkie kaczątko. Dziewczynka z zapałkami. Baśnie Charlesa Perrault. Kopciuszek (w wersji Hanny Januszewskiej). Czerwony Kapturek. Bajka współczesna. Bajka o swawolnym królewiczu. Bajka o swawolnym królewiczu (A.P. Urbański). Pilny list do św. Mikołaja (ks. M. Maliński). Terapeutyczne bajki Marii Molickiej. Bajka o mróweczce.
Zasady prowadzenie gry dramatycznej w pracy z dziećmi : Faza I - Przygotowanie, Faza II - Właściwa gra dramatyczna, Faza III - Omówienie działań. Techniki dramy i gry dydaktycznej (rozmowa, wywiad, etiuda pantomimiczna, rzeźba, improwizacja, stop-klatka, płaszcz eksperta, teatr forum, telefon zaufania, rola na podłodze, antycypacja i retrospekcja). Cele, które można osiągnąć wykorzystując grę dramatyczną w pracy z dziećmi.
Synektyka jako jedna z metod twórczego rozwiązywania problemów. Analogia personalna, analogia prosta, analogia symboliczna, analogia fantastyczna. Jak stosować synektykę w pracy z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym? Propozycje zajęć dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym w oparciu o metodę synektyczną.
Taniec w pracy z dziećmi. Zastosowanie jogi w pracy z dziećmi. Bajki wprowadzające dzieci w świat jogi. Przykładowe ćwiczenia jogi. Zabawy i masaże urozmaicające zajęcia. Wykorzystanie piłek.
Możliwości ekspresyjne i percepcyjne małego dziecka w kontekście aktywnego odbioru dzieła muzycznego. Dziecięca recepcja dzieła muzycznego. Audycje muzyczne dla dzieci. Utrwalanie przeżycia muzycznego. Integralność działań twórczych i percepcyjnych: Interpretacja werbalna, Interpretacja ruchowa, Interpretacja plastyczna. Propozycje metodyczne rozwiązań (percepcyjne zabawy różnorodne).
Aktywność o charakterze muzycznym w przebiegu zajęć przedszkolnych na etapie wczesnoszkolnym. Muzyka w procesie dydaktyczno-wychowawczym. Obszar rozwijania kompetencji poznawczych oraz sprawności manualnej (doskonalenie orientacji w schemacie ciała, doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, doskonalenie percepcji słuchowej, doskonalenie umiejętności naśladownictwa - koordynacja wzrokowo-ruchowo-słuchowa, doskonalenie umiejętności skupiania uwagi na zadaniu. Obszar emocji oraz nabywania doświadczeń interpersonalnych: doskonalenie umiejętności określania stanów emocjonalnych, rozwijanie kompetencji komunikacyjnych. Obszar rozwijania kompetencji twórczych: rozwijanie umiejętności improwizacji przy muzyce, z rekwizytami lub instrumentami muzycznymi, rozwijanie umiejętności niekonwencjonalnego sposobu muzykowania, rozwijanie ekspresji plastycznej inspirowanej muzyką.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Bliżej Przedszkola.
[Scenariusz konkursu "Baśnie Europy".]
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Baśniowa terapia / Maria Molicka. W: Psychologia w Szkole.- 2005, nr 4, s. 63-71.
Temat
Dokument nadrzędny: Psychologia w Szkole.
[Rola baśni: kształcąca, relaksacyjna, terapeutyczna, wspierająca]
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Bajarz / bajarka opowiada... / Dorota Mrozek. W: Polonistyka. - 2011, nr 2, s. 50-53.
Dokument nadrzędny: Polonistyka.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej, ISSN 1234-7604 ; nr 4)
Zawiera: KSIĄŻKA I CZSOPISMO W SZKOLE: Książka i czasopismo we współczesnej cywilizacji, Zasady doboru książek dla młodego czytelnika, Formy pracy z książką i czasopismem w przedszkolu, Teatr szkolny a czytelnictwo, Literatura dla w wieku przedszkolnym, Współczesne czasopisma dla dzieci i młodzieży, Piśmiennictwo służące poznaniu i wiedzy, Czytelnictwo dzieci i młodzieży w szkole i poza szkołą, Uwagi o konieczności badań nad czytelnictwem dzieci i młodzieży.
Zawiera: WYBRANE ZAGADNIENIA Z POETYKI LITERATURY DLA DZIECI I MŁODZIEŻY : Właściwości literatury pięknej dla dzieci i młodzieży, Tematyka książek dla dzieci i młodzieży, Bohater w lekturach dla młodego czytelnika, Zjawisko animizacji i antropomorfizacji w literaturze dla dzieci, Komizm i humor w literaturze dla dzieci, Folklor w literaturze dla dzieci, Poezja dla dzieci, Fantastyka i przygoda w książkach dla dzieci i młodzieży, Ilustracja w książkach dla dzieci i młodzieży.
Zawiera: ZARYS DZIEJÓW LITERATURY DLA DZIECI I MŁODZIEŻY : Literatura dla dzieci i młodzieży w Polsce i innych krajach Europy do końca XVIII wieku, Literatura dla dzieci i młodzieży w latach 1800-1864, Literatura dla dzieci i młodzieży w okresie pozytywizmu, Literatura dla dzieci i młodzieży w okresie Młodej Polski, Literatura dla dzieci i młodzieży w okresie międzywojennym, Literatura dla dzieci i młodzieży w latach 1944-1980, Literatura dla dzieci i młodzieży w latach 1980-1994.
Poziomy czytelnicze. Formy pracy z książką w przedszkolu: analityczne, interpretacyjne, adaptacyjne, oceniające. Komizm językowy, sytuacyjny, postaciowy, prosty i satyryczny. Fantastyka baśniowa, fantastyka oparta na deformacji rzeczywistości realnej, fantastyka modelowa.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Między Nami Polonistami.
[Zajęcia podsumowujące realizację materiału o baśniach.Określenie elementów typowych dla baśni,poszukiwanie motywów baśniowych w różnych tekstach kultury oraz znaczenie baśni w kulturze]
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej