Dom
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(13)
Forma i typ
Książki
(7)
Artykuły
(6)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Autor
Szefler Elżbieta
(2)
Bobińska Iwona
(1)
Choroszczyńska Marta
(1)
Czarnota Ewa
(1)
Dominik-Stawicka Donata
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Gogolewska-Tośka Małgorzata
(1)
Kątny Marek
(1)
Luberda Michał
(1)
Murdzek Anna
(1)
Ożóg-Winiarska Zofia
(1)
Pacławski Jan
(1)
Urbańska Katarzyna
(1)
Zwodzińska Dorota
(1)
Łuczak Agnieszka
(1)
Żywczok Alicja
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4689)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Dom
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3713)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3288)
Wychowanie przedszkolne
(3235)
Wychowanie
(2684)
Język angielski
(2343)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2341)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1743)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1683)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1682)
Wychowanie w rodzinie
(1670)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1632)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1426)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1309)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1263)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1074)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1051)
Nauka
(1046)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(927)
Uczenie się
(908)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(854)
Dzieci
(846)
Osobowość
(841)
Zarządzanie
(834)
Powieść angielska
(811)
Psychoterapia
(809)
Powieść amerykańska
(795)
Gry i zabawy
(790)
Czytelnictwo
(789)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(778)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(739)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(719)
Teatr polski
(717)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(714)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(701)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Relacje międzyludzkie
(660)
Rośliny
(657)
Etyka
(654)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(605)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(601)
Temat: dzieło
"Akademia pana Kleksa"
(1)
"Dom"
(1)
"Egzamin"
(1)
"Pinokio"
(1)
"Spotkanie nad morzem"
(1)
"dom rodzinny"
(1)
.4
(1)
Barwy codzienności. Analiza socjologiczna
(1)
Dawne i obecne obrazy dzieciństwa na wsi
(1)
Nowe opisanie świata. Literatura i sztuka dla dzieci i młodzieży w kręgach oddziaływań
(1)
Temat: czas
2001-0
(1)
99-0 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Mazowsze
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Literatura
(1)
Literatura polska
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
13 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 11-22 : Moja miejscowość i moja rodzina / Iwona Bobińska.
Zawiera: S. 23-36 : Moja miejscowość w różnych porach roku / Dorota Ruszczyńska.
Zawiera: S. 39-54 : Osobliwości przyrody mojej miejscowości / Katarzyna Kamińska.
Zawiera: S. 55-72 : Moja szkoła dawniej i dziś / Małogorzata Kozon.
Zawiera: S. 75-107 : Edukacja przyrodnicza w aspekcie wartosci moralnych wypływajacych z dekalogu św. Franciszka / Anna Ferenc, Katarzyna Olzacka.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Moja praca z "domem rodzinnym" Józefa Barana / Marta Choroszczyńska. W: Język Polski w Gimnazjum.- 2005/2006 nr 3, s.59-69.
Dokument nadrzędny: Język Polski w Gimnazjum.
[Scenariusz lekcji dla I klasy gimnazjum]
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Język polski : vademecum maturalne 2010 / Donata Dominik-Stawicka, Ewa Czarnota. - Gdynia : "Operon", cop. 2009. - 408 s. : il. (gł. kolor.) ; 25 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
(Matura z Operonem)
Zawiera: Biblia (Księga Rodzaju - poemat o stworzeniu świata i człowieka, Psalmy, Księga Hioba, Księga Koheleta, Przypowieści biblijne, Apokalipsa św. Jana, Symbolika apokaliptyczna, Stylizacja biblijna), s. 7-12.
Zawiera: Antyk grecki i rzymski, s. 13-28.
Zawiera: Średniowiecze, S. 29-46.
Zawiera: Renesans, s. 47-70.
Zawiera: Barok, s. 70-90.
Zawiera: Oświecenie, s. 90-107.
Zawiera: Burza i napór, s. 108-112.
Zawiera: Romantyzm, s. 113-139.
Zawiera: Pozytywizm, s. 140-151.
Zawiera: Młoda Polska, s. 152-168.
Zawiera: Dwudziestolecie międzywojenne, s. 169-189.
Zawiera: Literatura współczesna, s. 190-232.
Zawiera: Teatr i dramat - od antyku po czasy współczesne, s. 233-243.
Zawiera: Prądy umysłowe i artystyczne - zestawienia, S. 244-261.
Zawiera: KSZTAŁCENIE JĘZYKOWE: Historia języka (pochodzenie języka polskiego), Najważniejsze zabytki języka polskiego, Stylizacja językowa, Funkcje językowe, Styl, Kultura języka, Język jako system znaków, Proces komunikacji językowej, Dialekty i gwary, Zapożyczenia w języku polskim (inny podział zapożyczeń, historia zapożyczeń w języku polskim), Charakterystyczne zjawiska językowe zachodzące we współczesnej polszczyźnie, Charakterystyczne cechy języka i stylu doby staropolskiej i średniopolskiej, Charakterystyczne cechy języka i stylu tekstów okresu romantyzmu, pozytywizmu, Młodej Polski, okresu międzywojennego.
Zawiera: Słownik motywów literackich s. 281-387.
Zawiera: Wskazówki, jak zdać z sukcesem egzamin maturalny z języka polskiego (10 rad dla przygotowujacych prezentację, cechy dobrej prezentacji, przykładowa pezentacja: Motyw snu i jego funkcje w utworze literackim. Porównaj różne wykorzystanie tego motywu w wybranych utworach XIX i XX wieku"). Egzamin zewnętrzny - pisemny (cechy dobrej pracy maturalnej, przykładowa kompozycja pracy maturalnej na poziomie podstawowym, przykładowy tekst czytania ze zrozumieniem na poziomie podstawowym).
Podano ramy czasowe, charakterystykę i literaturę poszczególnych epok oraz przedstawiono informacje dotyczące filozofii, sztuki i kultury.
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 19)
Zawiera: Rozdział III i IV: Kompleksowe uczenie się w szkole podstawowej - podstawy więzi ; Klasa szkolna jako przestrzeń tworzenia kultury. Dom i książka w życiu dziecka ; Dom niejedno ma imię i z tego właśnie słynie. Projektowanie kompleksu w klasie VI - podstawy więzi ; Obowiązek, potrzeba i pasja uczenia się. Bogactwo form uczenia się a cechy dialogu w lekcjach ćwiczeniowo-badawczych ; Zarys kompleksu o książkach, lekturach i czytaniu ; Rodzaje więzi intepersonalnych jako wynik kompleksowych działań. Typy integracji rzeczywistej ; Strategie twórczego uczenia się - realizacja kompleksów w gimnazjum ; pojęcie strategii i organizacji pracy w klasie szkolnej ; Odpowiedzialność za dobro wspólne. Projektowanie kompleksu w klasie III gimnazjum ; Twórcze funkcjonowanie uczniów podczas realizacji kompleksu "Odpowiedzialność za dobro wspólne" ; Piękno a formy i język literatuty. Zarys kompleksu w klasie II gimnazjum ; Twórca, twórczość, twórczy uczeń i nauczyciel - rozmowy i dyskusje bez granic.
Wstęp także ang.
Komunikacja w środowisku szkolnym w czasie kompleksowej edukacji. Znaczenie innowacyjnej kompleksowej edukacji w wyzwalaniu aktywności twórczej uczniów i dostrzeganiu sensu życia i pracy.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Mój dom : multimedialne projektowanie domów / Michał Luberda. W: Biblioteka w Szkole. - 2016, nr 5, dod. Biblioteka : Centrum Informacji.- 2016, nr 2, s. 13-17.
Dokument nadrzędny: Biblioteka w Szkole.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej, ISSN 1234-7604 ; nr 4)
Zawiera: KSIĄŻKA I CZSOPISMO W SZKOLE: Książka i czasopismo we współczesnej cywilizacji, Zasady doboru książek dla młodego czytelnika, Formy pracy z książką i czasopismem w przedszkolu, Teatr szkolny a czytelnictwo, Literatura dla w wieku przedszkolnym, Współczesne czasopisma dla dzieci i młodzieży, Piśmiennictwo służące poznaniu i wiedzy, Czytelnictwo dzieci i młodzieży w szkole i poza szkołą, Uwagi o konieczności badań nad czytelnictwem dzieci i młodzieży.
Zawiera: WYBRANE ZAGADNIENIA Z POETYKI LITERATURY DLA DZIECI I MŁODZIEŻY : Właściwości literatury pięknej dla dzieci i młodzieży, Tematyka książek dla dzieci i młodzieży, Bohater w lekturach dla młodego czytelnika, Zjawisko animizacji i antropomorfizacji w literaturze dla dzieci, Komizm i humor w literaturze dla dzieci, Folklor w literaturze dla dzieci, Poezja dla dzieci, Fantastyka i przygoda w książkach dla dzieci i młodzieży, Ilustracja w książkach dla dzieci i młodzieży.
Zawiera: ZARYS DZIEJÓW LITERATURY DLA DZIECI I MŁODZIEŻY : Literatura dla dzieci i młodzieży w Polsce i innych krajach Europy do końca XVIII wieku, Literatura dla dzieci i młodzieży w latach 1800-1864, Literatura dla dzieci i młodzieży w okresie pozytywizmu, Literatura dla dzieci i młodzieży w okresie Młodej Polski, Literatura dla dzieci i młodzieży w okresie międzywojennym, Literatura dla dzieci i młodzieży w latach 1944-1980, Literatura dla dzieci i młodzieży w latach 1980-1994.
Poziomy czytelnicze. Formy pracy z książką w przedszkolu: analityczne, interpretacyjne, adaptacyjne, oceniające. Komizm językowy, sytuacyjny, postaciowy, prosty i satyryczny. Fantastyka baśniowa, fantastyka oparta na deformacji rzeczywistości realnej, fantastyka modelowa.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dom, jego przestrzeń i miejsca (dla dziecka) w poglądach, badaniach i projektach autorskich / Elżbieta Szefler. W: Nauczanie Początkowe : kształcenie zintegrowane. - R. XXXIX (LXI) 2015/2016, nr 2, s. 32-58.
Problematyka domu i jego przestrzeni. Dziecko, rodzina w przestrzeniach domu. Przestrzeń domów wiejskich - dawniej i dziś. Materialna przestrzeń domu współczesnego - w poglądach architekta Jacka Niezgody. Przestrzeń domu w sztuce skierowanej do dzieci (dom traktowany jako przestrzeń mieszkalna, dom traktowany jako budowla, dom w wypowiedzi plastycznej). Rola kobiety w domu - w badaniach pedagogicznych przedszkolaków i 9-latków (badania Katarzyny Krasoń). Planowanie cyklu zajęć jako forma budowania w świadomości najmłodszych uczniów struktury pojęcia" dom". Propozycja cyklu zajęć z pierwszoklasistami K. Duraj-Nowakowej. Proponowane bloki tematyczne: Moja rodzina i moje w niej miejsce, Pracujemy wspólnie, Rodzinne spotkania.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
[Analiza twórczości Ewy Lipskiej,wskazówki metodyczne do realizacji tematyki utworów poetki oraz konspekty lekcji literackich]
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 290-312.
Zawiera: S. 23-39 : Uwarunkowania więzi emocjonalnej między rodzicami a ich "prenatalnym dzieckiem" / Marianna Dąbrowska-Wnuk.
Zawiera: S. 40-54 : Siła słabych więzi, słabość silnych więzi emocjonalnych w rodzinie. Przemiany postaw wychowawczych rodziców / Irena Przybylska.
Zawiera: S. 57-71 : Więź społeczna w przestrzeni zurbanizowanej - analiza psychologiczna i socjologiczna / Agata Diec.
Zawiera: S. 72-92 : Miasto i dom jako miejsca budowania więzi społecznej. Analiza zagadnienia w kontekście urbanistyczno-architektonicznym / Rafał Blazy.
Zawiera: S. 93-108 : Pozytywna więź miedzyludzka w środowisku pracy jako komponent profilaktyki syndromu wypalenia zawodowego / Sabina Koczoń-Żurek.
Zawiera: S. 111-146 : "Uzdrawianie" więzi międzyludzkich - psychologiczna analiza rodzajów przebaczenia / Marek Wójtowicz.
Zawiera: S. 147-165 : Ksiądz Profesor Franciszek Blachnicki (1921-1987) - wychowawca dzieci i młodzieży, promotor odnowy duchowej i ekumenizmu / Adam Wodarczyk.
Zawiera: S. 169-185 : Styczność, znajomość, koleżeństwo - komparystyka ludzkiego obcowania / Alicja Żywczok.
Zawiera: S. 186-206 : Wspólnota "doktor klaun" - działalność wolontaryjna / Przemysław Paweł Grzybowski.
Zawiera: S. 207-227 : W trosce o młode pokolenie Ruchu Światło-Życie jako pedagogia nowego człowieka / Adam Wodarczyk.
Zawiera: S. 231-250 : Przyjaźń jako specyficzna forma więzi miedzyludzkiej - ujęcie kontekstualne / Mariola Szczepańska.
Zawiera: S. 251-271 : Przyjaźń jako czynnik konstytuujący poczucie sensu życia współczesnej młodzieży / Violetta Rodek.
Zawiera: S. 272-286 : Zjawisko przyjaźni "na odległość" w okresie wczesnej dorosłości / Joanna Góźdź, Edyta Charzyńska.
Streszcz. ang. przy pracach.
Łączność fizjologiczna matki z "dzieckiem prenatalnym". Łączność behawioralna matki z "dzieckiem prenatalnym". Więź matki z "dzieckiem prenatalnym" za pośrednictwem komunikacji empatycznej. Funkcje ojca w budowaniu wczesnych więzi rodzinnych. Jakość związku małżeńskiego i wsparcie społeczne - predyktory więzi emocjonalnej rodziców z "dzieckiem prenatalnym". Sposoby wychowawczej stymulacji prenatalnej dziecka.
Więzi emocjonalne - wyjaśnienia leksykalne. Więzi uczuciowe w rodzinach dziewiętnastowiecznych i współczesnych. Dodatnie i ujemne strony silnych więzi emocjonalnych w rodzinie. Cykl rozwoju więzi uczuciowej łączącej członków rodziny.
Współczesne edukacyjne i zawodowe wymagania wobec młodych dorosłych. Wpływ przestrzeni miejskiej na biopsychiczne funkcjonowanie człowieka. Przywiązanie młodych dorosłych do miejsca zamieszkania - czynnik dynamizujący rozwój tej grupy społecznej. Badania dotyczące przywiązania do miejsca zamieszkania przeprowadzone w Krakowie i Katowicach.
Teoretyczne podstawy budowania więzi społecznej. Uzasadnienie budowania więzi społecznej we wspołczesnych społeczeństwach. Spotkanie jako warunek powstawania więzi w mieście (Zatrzymanie, Kontakt, Aktywność podmiotu). Wzorce przestrzenne korzystne w budowaniu więzi miedzyludzkich (Geometria, Model). Dom i mieszkanie w aspekcie tworzenia i umacniania więzi między ludźmi.
Nieprawidłowe relacje międzyludzkie w miejscu pracy - jedna z przyczyn syndromu wypalenia zawodowego. Znaczenie konstruktywnych relacji interpersonalych w podtrzymywaniu aktywności zawodowej nauczyciela. Czynniki sprzyjające występowaniu syndromu wypalenia zawodowego w zawodzie policjanta. Pejoratywne relacje interpersonalne w zakładzie karnym - podloże syndromu wypalenia zawodowego pracowników. Uwarunkowania wypalenia zawodowego kuratorów sądowych. Wypalenie zawodowe wychowawców domow dziecka.
Przybliżenie jako kategoria psychologiczna. Wielowymiarowość i dynamika przebaczenia. Fałszywe przebaczenie. Rodzaje autentycznoego przebaczenia.
Więź społeczna - ustalenia terminologiczne. Typy więzi społecznej. Opinie oligofrenopedagogów dotyczące możliwości budowania więzi z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie, czynników warunkujących jakość i rodzaj takiej relacji oraz napotkanych trudności w pracy zawodowej - badania.
Rys biograficzny Franciszka Blachnickiego. Osobowość i autorytet moralny ksiedza Franciszka Blachnickiego. Dokonania i proces beatyfikacyjny księdza Franciszka Blachnickiego.
Znajomość i koleżeństwo - analiza leksykalna. Próba uporządkowania i porównania relacji koleżeńskich i przyjacielskich opartych na sympatii. Rozwój relacji koleżeńskiej w ontogenezie. Przejawy koleżeństwa i zasady obowiązujące kolegów/koleżanki. Najstarsze i najnowsze dzieje koleżeństwa. Wychowawcze sposoby rozwijania relacji koleżeńskich i koleżeństwa rozumianego jako dyspozycja psychiczna. Sens koleżeństwa na przykładzie działalności grup wsparcia rówieśniczego.
Wspólnota śmiechu jako sposób wzmocnienia koleżeństwa wśród wolontariuszy. Prekursorzy doktorów klaunów. Ideologiczne podstawy działalności doktorów klaunów. Role i zadania doktorów klaunów w placowkach medycznych opiekuńczych. Funkcje doktora klauna w placówkach opieki medycznej i wychowawczej. Więź emocjonalna jako podstawa działalności doktora klauna.
Zarys historii Ruchu Światło-Życie. Podstawowe założenia pedagogii nowego człowieka. Metody wychowania dzieci i młodziezy w Ruchu Światło-Życie.
Komponenty i rodzaje przyjaźni. Kontekstualne ujęcie przyjaźni (Kontekst środowiska osobistego, Kontekst sieci relacji, Kontekst wspólnoty, Kontekst społeczny). Podstawy metodologiczne badań własnych. Badania przeprowadzone wśród studentów Akademii Marynarki Morskiej w Gdynii, deklarujących posiadanie przyjaciela. Wartości, preferencje interakcyjne i sposoby komunikowania się z przyjaciółmi wśród badanej młodzieży. Istota przyjaźni, jej etapy, walory kształcące i wychowawcze w opinii badanej młodzieży. Model przyjaźni młodzieży - rezultat badań pedagogicznych.
Badania dotyczące poziomu poczucia sensu życia młodzieży licealnej na przykładzie uczniów II LO im. A. Frycza-Modrzewskiego w Rybniku oraz II LO im. G. Morcinka w Rudzie Śląskiej. Miejsce przyjaźni wśród czynników konstytuujących poczucie sensu życia badanych. Przyjaźń jako czynnik sensotwórczy w świetle wypowiedzi respondentów.
Czynniki wpływające na sympatię między ludźmi. Funkcje przyjaźni. Zjawisko przyjaźni "na odległość". Badania, których celem była charakterystyka zjawiska przyjaźni "na odległość" z uwzględnieniem różnic płciowych.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej