Krauze-Sikorska Hanna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(12)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(8)
Artykuły
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
E-booki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
tylko na miejscu
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(3)
Kielce - Czytelnia
(2)
Staszów - wypożyczalnia
(3)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(1)
Włoszczowa - czytelnia
(1)
Autor
Boszczyk Marta
(722)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(556)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(488)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(484)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(441)
Krauze-Sikorska Hanna
(-)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(440)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(430)
Lewicka Ewa
(417)
Puszczewicz Barbara
(398)
Prus Bolesław (1847-1912)
(375)
Kosiń Janina
(373)
Lewandowska Bożena
(370)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(346)
Goetz Magdalena
(344)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(334)
Shakespeare William (1564-1616)
(288)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(262)
Lenin Vladimir Il'ič (1870-1924)
(257)
Knajder-Sowa Anna
(253)
Cyrański Czesław
(247)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(240)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(221)
Faliszewska Jolanta
(218)
Trojan Elżbieta
(210)
Łoskot Małgorzata
(209)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(199)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(194)
Tuwim Julian (1894-1953)
(190)
Jakubowski Jan Zygmunt (1909-1975)
(184)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(184)
Tarapata Ewa
(180)
Pronobis Małgorzata
(166)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(166)
Markiewicz Henryk (1922- )
(162)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(161)
Uniechowski Antoni (1903-1976)
(159)
Parandowski Jan (1895-1978)
(157)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(157)
Jodełka-Burzecki Tomasz (1919-1989)
(156)
Broniewski Władysław (1897-1962)
(154)
Praca zbiorowa
(153)
Staff Leopold (1878-1957)
(152)
Tolstoj Lev Nikolaevič (1828-1910)
(152)
Conrad Joseph (1857-1924)
(142)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(137)
Elsner Danuta
(136)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(136)
Rychlicki Zbigniew (1922-1989)
(136)
Engels Friedrich (1820-1895)
(135)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(135)
Łuba Małgorzata
(134)
Stróżyński Klemens
(133)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(132)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(130)
Marx Karl (1818-1883)
(130)
Rechnio-Kołodziej Beata
(128)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(128)
Włodno Danuta
(127)
Żukrowski Wojciech (1916-2000)
(127)
Bratny Roman (1921- )
(125)
Jastrzębska Lidia
(125)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(124)
Krzeczkowska Eugenia
(123)
Smólska Janina (?-2002)
(123)
Hertz Paweł (1918-2001)
(122)
Jakubowska Alina
(122)
Lewik Włodzimierz (1905-1962)
(120)
Laere Karolina Van
(118)
Malczewski Artur
(118)
Myjak Józef
(118)
Putrament Jerzy (1910-1986)
(115)
Dobraczyński Jan (1910-1994)
(113)
Doroszewski Witold (1899-1976)
(113)
Kieniewicz Stefan (1907-1992)
(112)
Misiorowska Ewa
(112)
Jaworowski Jerzy (1919-1975)
(111)
Szelburg-Zarembina Ewa (1899-1986)
(111)
Szweykowski Zygmunt (1894-1978)
(111)
Włodno-Furman Elżbieta
(111)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(110)
Rogoziński Julian (1912-1980)
(110)
Rusiecki Antoni Marian (1892-1956)
(109)
Garstka Tomasz
(108)
Lem Stanisław (1921-2006)
(108)
Krasiński Zygmunt (1812-1859)
(107)
Norwid Cyprian Kamil (1821-1883)
(107)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(106)
Radzicki Józef
(106)
Kierszys Zofia (1921-2000)
(105)
Stawar Andrzej (1900-1961)
(105)
Wyka Kazimierz (1910-1975)
(105)
Krasicki Ignacy (1735-1801)
(104)
Klemensiewicz Zenon (1891-1969)
(103)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(102)
Puškin Aleksandr Sergeevič (1799-1837)
(102)
Bunsch Karol (1898-1987)
(101)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(101)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(101)
Gomulicki Juliusz Wiktor (1909-2006)
(100)
Jaworowski Mieczysław
(100)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Studenci
(1)
Temat
Dziecko
(7)
Wychowanie
(4)
Nauczanie początkowe
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Czytanie
(2)
Matematyka
(2)
Muzyka
(2)
Nauczyciele
(2)
Taniec
(2)
Aktywność twórcza
(1)
Andersen, Hans Christian (1805-1875)
(1)
Bajka i baśń
(1)
Baśń
(1)
Cyfrowi tubylcy
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Drama
(1)
Dzieci
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko upośledzone umysłowo
(1)
Freinet, Celestyn (1896-1966)
(1)
Gry dramatyczne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Internet
(1)
Joga
(1)
Języki
(1)
Klasa szkolna
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Kształcenie
(1)
Mnemotechniki
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Multimedia
(1)
Młodzież
(1)
Nauka czytania
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Pedagogika
(1)
Postrzeganie
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rówieśnicy
(1)
Socjologia
(1)
Społeczności internetowe
(1)
Steiner, Rudolf (1861-1925)
(1)
Synektyka
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Teatr
(1)
Twórczośc dzieci i młodzieży
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Uczenie się
(1)
Wizualizacja
(1)
Wyobraźnia
(1)
Zainteresowania
(1)
Temat: dzieło
Baśnie
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 252372/czyt.37 (1 egz.)
Włoszczowa - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 30061 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 331-343 i przy pracach.
Zawiera: S. 11-14 : Wstęp / Hanna Krauze-Sikorska, Konga Kuszak.
Zawiera: S. 17-18 : Wprowadzenie / Hanna Krauze-Sikorska, Kinga Kuszak.
Zawiera: S.19-31 : Dziecko jako homo creator. Podmiotowe i sytuacyjne determinanty aktywności twórczej dziecka w okresie średniego i późnego dzieciństwa / Hanna Krauze-Sikorska.
Zawiera: S. 33-44 : Aktywny rodzic - aktywne dziecko. W jaki sposób komunikacja w rodzinie sprzyja aktywnosci dziecka? / Kinga Kuszak.
Zawiera: S. 45-69 : Twórczy nauczyciel - twórczy uczeń / Grażyna Rura.
Zawiera: S. 71-79 : Środowisko lokalne w procesie edukacji dzieci i młodzieży / Anna Basińska.
Zawiera: S. 81-94 : Dziecko w środowisku rówieśników / Halina Sowińska.
Zawiera: S. 99-113 : Znaczenie zmysłowego postrzegania świata w procesie uczenia się w okresie średniego późnego dzieciństwa / Hanna Krauze-Sikorska.
Zawiera: S. 115-135 : Znane techniki - nowe rozwiązania / Grażyna Rura.
Zawiera: S. 137-150 : Rodzic i dziecko - wspólna przestrzeń edukacyjna / Kinga Kuszak.
Zawiera: S. 151-159 : Edukacja aktywnych zainteresowań - wielkie wyzwanie, jeszcze większe dylematy / Michał Klichowski.
Zawiera: S. 165-178 : Twórcza wizualizacja w procesie tworzenia nowej jakości uczenia się dziecka w okresie średniego i późnego dzieciństwa / Hanna Krauze-Sikorska.
Zawiera: S. 179-198 : Mnemotechniki - jak nauczyć dziecko w wieku wczesnoszkolnym uczyć się efektywnie / Anna Basińska, Klaudia Mikołajczyk.
Zawiera: S. 199-210 : Uczenie się i nauczanie matematyki - od dziecięcej ciekawości do rozwijania zainteresowań matematycznych / Olga Kopienka.
Zawiera: S. 211-220 : Nowoczesne media w edukacji dziecka / Michał Klichowski.
Zawiera: S. 221-243 : Bajka i baśń jako źródło nowych doznań edukacyjnych / Grażyna Rura.
Zawiera: S. 245-255 : Gry dramatyczne - uczymy dziecko poznawać samego siebie / Kinga Kuszak.
Zawiera: S. 259-266 : Synektyka w pracy z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym / Agata Gajos.
Zawiera: S. 267-280 : Aktywne działanie przez ruch, czyli jak wykorzystać taniec i jogę w pracy edukacyjnej z dzieckiem / Joanna Jakubik-Hajdukiewicz.
Zawiera: S. 281-292 : Aktywna percepcja elementów dzieła muzycznego w propedeutycznej edukacji muzycznej / Katarzyna Wojciechowska.
Zawiera: S. 293-309 : Muzyczne inspiracje w pracy z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym / Ewa Woźniczka.
Zawiera: S. 311-312 : Zakończenie / Hanna Krauze-Sikorska, Kinga Kuszak.
Zawiera: S. 313-329 : Słownik najważniejszych pojęć.
Aktywność jako przejaw i determinant rozwoju jednostki. Stymulatory i inhibitory rozwoju twórczej aktywności dziecka - znaczenie kontekstu jednostkowego i społecznego.
Komunikacja między małżonkami a funkcjonowanie dzieci. Typy komunikowanie się małżonków wg. M. A. Fitzpatricka. Komunikowanie się z dzieckiem sprzyjające stymulowaniu jego rozwoju (nastawienie dialogowe, nastawienie konformistyczne). Style komunikowania się z dzieckiem: Styl podmiotowy, styl przedmiotowo-bierny, styl przedmiotowo-aktywny. Modele komunikacja między rodzicem a dzieckiem wg J. Stewarta. Wyzwalanie aktywności dziecka poprzez sposób komunikowania się z nim.
Jakiego nauczyciela poszukują pracodawcy-dyrektorzy? Jakiego nauczyciela poszukują rodzice uczniów ? Jakiego nauczyciela poszukują uczniowie? Świadomość własnych kompetencji. Aktywny nauczycel - co to oznacza w praktyce? Aktywny uczeń - tylko w deklaracjach nauczycieli czy w codziennej praktyce szkolnej?
Czym jest środowisko lokalne? W jaki sposób nauczyciel może wykorzystać środowisko lokalne w procesie edukacji? Edukacja o środowisku lokalnym. Edukacja dla środowiska lokalnego. Edukacja poprzez środowisko lokalne.
Rozwój interakcji rówieśniczych. Motywy włączania się do grupy. Klasa jako teren interakcji rówieśniczych. Miejsce dziecka w grupie. Problemy przystosowawcze dziecka.
Istota percepcyjnego doświadczania świata. Stymulowanie i rozwijanie spostrzeżeń w procesie edukacji dziecka w okresie średniego i późnego dzieciństwa.
Pedagogika Rudolfa Steinera, Marii Montessori, Celestyna Freineta. Uczenie się przez aktywne działanie w przyjazanym otoczeniu montessoriańskiego przedszkola. Techniki Freineta na zajęciach szkolnych (Technika 1 - Planowanie pracy, Technika 2 - Materiały źródłowe (fiszki problemowe i autokreatywne), Technika 3 - Ekspresja słowna (korespondencja międzyszkolna, swobodny tekst, gazeta wychowawcza).
Co stanowi istotę wspólnej przestrzeni edukacyjnej?, Zaspokojenie potrzeb dziecka, Rozmowa z dzieckiem, Wspólna zabawa, Wspólne czytanie, Dzielenie się obowiązkami domowymi.
Zainteresowanie zainteresowaniami. Ekscentryzm zainteresowań. Dramatyzacja zainteresowań.
O istocie wizualizacji. Sterowana wizualizacja w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Co powinny uwzględniać warsztaty z wykorzystaniem sterowanej wizualizacji?
Wyobraźnia - największa potęga ludzkiego umysłu.Mnemotechniki naszej pamięci. Technika 1: Metoda Loci czyli Rzymski (nie tylko) Pokój, Technika 2: Zakładkowa metoda zapamiętywania - Cyfry-Haki, Technika 3: Metoda historyjek mnemotechnicznych, Technika 4: Technika obrazkowa, Technika 5: Tworzenie Map Skojarzeń.
Koncepcja nauczania realistycznego Hansa Freudenthala. Metoda czynnościowa Z. Krygowskiej. Czynności konkretne. Czynności wyobrażeniowe. Matematyka w przedszkolu i szkole. Dojrzałość do uczenia się matematyki.
Lektury w klasach młodszych. Co się stało z bajkami dla dzieci? Bajki i baśnie ze szkolnego kanonu. Baśnie H. Ch. Andersena. Calineczka. Asertywne prawa człowieka wg Herberta Fensterheima. Brzydkie kaczątko. Dziewczynka z zapałkami. Baśnie Charlesa Perrault. Kopciuszek (w wersji Hanny Januszewskiej). Czerwony Kapturek. Bajka współczesna. Bajka o swawolnym królewiczu. Bajka o swawolnym królewiczu (A.P. Urbański). Pilny list do św. Mikołaja (ks. M. Maliński). Terapeutyczne bajki Marii Molickiej. Bajka o mróweczce.
Zasady prowadzenie gry dramatycznej w pracy z dziećmi : Faza I - Przygotowanie, Faza II - Właściwa gra dramatyczna, Faza III - Omówienie działań. Techniki dramy i gry dydaktycznej (rozmowa, wywiad, etiuda pantomimiczna, rzeźba, improwizacja, stop-klatka, płaszcz eksperta, teatr forum, telefon zaufania, rola na podłodze, antycypacja i retrospekcja). Cele, które można osiągnąć wykorzystując grę dramatyczną w pracy z dziećmi.
Synektyka jako jedna z metod twórczego rozwiązywania problemów. Analogia personalna, analogia prosta, analogia symboliczna, analogia fantastyczna. Jak stosować synektykę w pracy z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym? Propozycje zajęć dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym w oparciu o metodę synektyczną.
Taniec w pracy z dziećmi. Zastosowanie jogi w pracy z dziećmi. Bajki wprowadzające dzieci w świat jogi. Przykładowe ćwiczenia jogi. Zabawy i masaże urozmaicające zajęcia. Wykorzystanie piłek.
Możliwości ekspresyjne i percepcyjne małego dziecka w kontekście aktywnego odbioru dzieła muzycznego. Dziecięca recepcja dzieła muzycznego. Audycje muzyczne dla dzieci. Utrwalanie przeżycia muzycznego. Integralność działań twórczych i percepcyjnych: Interpretacja werbalna, Interpretacja ruchowa, Interpretacja plastyczna. Propozycje metodyczne rozwiązań (percepcyjne zabawy różnorodne).
Aktywność o charakterze muzycznym w przebiegu zajęć przedszkolnych na etapie wczesnoszkolnym. Muzyka w procesie dydaktyczno-wychowawczym. Obszar rozwijania kompetencji poznawczych oraz sprawności manualnej (doskonalenie orientacji w schemacie ciała, doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, doskonalenie percepcji słuchowej, doskonalenie umiejętności naśladownictwa - koordynacja wzrokowo-ruchowo-słuchowa, doskonalenie umiejętności skupiania uwagi na zadaniu. Obszar emocji oraz nabywania doświadczeń interpersonalnych: doskonalenie umiejętności określania stanów emocjonalnych, rozwijanie kompetencji komunikacyjnych. Obszar rozwijania kompetencji twórczych: rozwijanie umiejętności improwizacji przy muzyce, z rekwizytami lub instrumentami muzycznymi, rozwijanie umiejętności niekonwencjonalnego sposobu muzykowania, rozwijanie ekspresji plastycznej inspirowanej muzyką.
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 132)
Symbol UKD: 159.922.7:159.928:37.036
Bibliogr. s. 306-317.
Streszcz. ang.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 241891 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25789 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27899 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Jak pomóc dziecku / Hanna Krauze-Sikorska, Kinga Kuszak. W: Życie Szkoły. - [R.] 61, nr 3 (2007), s. 5-10.
Dokument nadrzędny: Życie Szkoły.
Wspomaganie rozwoju dziecka z grupy ryzyka niepowodzeń szkolnych.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Językowa twórczość dziecka a nauka czytania / Hanna Krauze-Sikorska. W: Polonistyka. - [R.] 60, nr 9 (2007), s. 34-37.
Dokument nadrzędny: Polonistyka.
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
Streszczenia w języku angielskim przy rozdziałach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 261969 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 261968/ czyt. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Życie Szkoły.
Bibliogr.
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 177)
Bibliografia strony 185-200.
Streszczenie w języku angielskim
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 261240 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 200.)
Symbol UKD: 316.346.3-053.2 159.922.7
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27510 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 201.)
Symbol UKD: 316.346.3-053.2 159.922.7
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27511 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. [321].
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera m.in.: S. 15-36 : Wczesnodziecięca nauka czytania i jej rola w rozwoju psychicznym dziecka / Aneta Czerska.
Zawiera m.in.: S. 37-56 : Kształtowanie gotowości do czytania - proponowane rozwiązania / Edyta Roszyńska.
Zawiera m.in.: S. 57-74 : Znaczenie słuchania w edukacji czytelniczej dzieci w młodszym wieku szkolnym / Iwona Konopnicka.
Zawiera m.in.: S. 75-96 : Dziecko a socjoterapeutyczna rola bajki i baśni / Tatiana Kłosińska.
Zawiera m.in.: S. 97-108 : Swobodna twórczość literacka dzieci w młodszym wieku szkolnym (komunikat z badań) / Adam Konopnicki.
Zawiera m.in.: S. 109- 120 : Wczesne rozpoczynanie nauki języków obcych w opiniach teoretyków i praktyków / Aleksandra Sieczych-Kukawska.
Zawiera m.in.: S. 145-162 : Wyznaczniki jakości kształcenia matematycznego w klasach I-III szkoły podstawowej / Renata Reclik.
Zawiera m.in.: S. 163- 174 : Wykorzystanie dyskursu w metodzie projektu jako sposób doskonalenia kompetencji matematycznych u starszych przedszkolaków i młodszych uczniów / Rafał Daniszewski.
Zawiera m.in.: S. 175-195 : Uwarunkowania poziomu wiedzy przyrodniczej uczniów w młodszym wieku szkolnym / Mirosława Parlak.
Zawiera m.in.: S. 199-226 : Wybrane problemy w edukacji muzycznej małego dziecka / Maciej kołodziejski.
Zawiera m.in.: S. 227-244 : Taniec w wychowaniu młodego pokolenia / Katarzyna Korzeniewska-Killo.
Zawiera m.in.: S. 245-256 : Edukacja teatralna dzieci - przykład włoski / Magdalena Pawlak.
Zawiera m.in.: S. 259-280 : Uczenie się i nauczanie wspomagane komputerowo w procesie edukacji dzieci o specjalnych potrzebach / Hanna Krauze-Sikorska.
Zawiera m.in.: S. 281-302 : Zabawy z komputerem w procesie kształtowania elementarnej umiejętności czytania i pisania / Kornelia Solich.
Zawiera m.in.: S. 303-319 : Jak dzieci uczą się matematyki, korzystając z multimedialnych programów edukacyjnych? / Jan Amos Jelinek.
Tekst częśc. słowac. Streszcz. ang., pol. przy pracach. Spis treści także ang.
E-book
W koszyku
Współczesność to czas wymagający głębokiej refleksji nad dzieciństwem. Wymaga ona przede wszystkim podmiotowego spojrzenia na dziecko jako na Osobę wpisaną w historię, kulturę i społeczeństwo. Współczesność obliguje zatem w pewnym sensie do rekonstrukcji Korczakowskich pytań o dziecko i zapytania o to, kim tak naprawdę jest dziecko, jakie są jego prawdziwe cechy, prawdziwe potrzeby, jakie kryją się w nim prawdziwe możliwości? Taka refleksja nad dzieciństwem towarzyszy od wielu lat organizowanym przez nas na Wydziale Studiów Edukacyjnych UM w Poznaniu konferencjom z cyklu Świat małego dziecka oraz wydawanym przez Wydawnictwo Naukowe UAM pod naszą redakcją książkom o takim samym tytule. Podczas piątej edycji konferencji (odbywają się one co dwa lata od roku 2010) i w chwili wydania piątego naukowego tomu Świata małego dziecka, podjęliśmy decyzję o wydaniu Świata małego dziecka w formie podręcznika akademickiego, który będzie wykorzystywany przez nasze środowisko zajmujące się pedagogiką dziecka, podczas zajęć dla studentów, które prowadzimy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej