Agresja
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(108)
Forma i typ
Artykuły
(56)
Książki
(47)
Publikacje informacyjne
(4)
Audiobooki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Końskie - Multimedialny
(1)
Opatów - wypożyczalnia
(1)
Pińczów - wypożyczalnia
(1)
Pińczów - Multimedialny
(1)
Sandomierz - Multimedialny
(1)
Autor
Borecka-Biernat Danuta
(2)
Hamer Hanna
(2)
Hołyst Brunon (1930- )
(2)
Kosiń Janina
(2)
Majchrowska Mariola
(2)
Radomska Sandra
(2)
Adamczyk Jolanta
(1)
Akert Robin M
(1)
Aronson Elliot (1932- )
(1)
Babiarz Mirosław (pedagog)
(1)
Bartkowska Irena
(1)
Batóg Jadwiga
(1)
Baumeister Roy F
(1)
Białek Jolanta
(1)
Bińczycka Jadwiga (1930- )
(1)
Braun-Gałkowska Maria
(1)
Brańska Zofia
(1)
Bąbczyńska Agnieszka
(1)
Czerniecka Joanna
(1)
Czerwińska Ewa. Rodzina, szkoła i grupa rówieśnicza a poczucie alienacji u młodzieży przestępczej
(1)
Danilewska Joanna
(1)
DeCatanzaro Denys
(1)
Dembiński jacek
(1)
Deptuła Maria
(1)
Dereń-Dublicka Grażyna
(1)
Dramska Danuta. Współpraca logopedy, rodziców, nauczycieli i lekarzy w terapii zaburzeń mowy u dzieci
(1)
Dubiel Maria
(1)
Dunin-Wilczyńska Ewa
(1)
Dąbrowska Marzena
(1)
Fert Renata
(1)
Franken Robert E. (1939- )
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Giza Teresa
(1)
Glik Joanna
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Gołębiewska Ilona
(1)
Gruszka Magdalena
(1)
Grygielski Michał
(1)
Grzywa-Bilkiewicz Agnieszka. Czynniki środowiska szkolnego wpływające na agresywne zachowania dzieci
(1)
Gulińska-Grzeluszka Diana
(1)
Gwizdek Bożena
(1)
Hamera Justyna
(1)
Heatherton Todd F
(1)
Hołyst Brunon (1930- ). Bezpieczeństwo jednostki, społeczeństwa i gatunku ludzkiego
(1)
Jaczewski Andrzej (1929- )
(1)
Jakubczyk Kamila
(1)
Jakubowska Grażyna
(1)
Jamińska Ewa
(1)
Janus-Sitarz Anna
(1)
Jaworska Anetta
(1)
Jędo Edyta
(1)
Jędryszek-Geisler Aleksandra
(1)
Kaszulanis Magdalena
(1)
Kmiecik-Baran Krystyna
(1)
Knajder-Sowa Anna
(1)
Kobiałka Magdalena
(1)
Korczak Krystyna
(1)
Kossewska Joanna
(1)
Kot Małgorzata
(1)
Kotoro Bianca-Beata
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Krahe Barbara
(1)
Krasnosielski Adam
(1)
Kraszewski Krzysztof
(1)
Krowatschek Dieter
(1)
Krzyżanowska Ewa
(1)
Królikiewicz Renata. Dialog w procesie wychowawczym
(1)
Kucharska-Bartocha Agata
(1)
Kudłacik Konrad
(1)
Kurczych Beata
(1)
Kurowski Edmund
(1)
Kwaśniewska Małgorzata (pedagog)
(1)
Kwiecień Monika
(1)
Lachowska Bogusława
(1)
Lebieżyńska Elżbieta
(1)
Lewandowska Bożena
(1)
Lickiewicz Jakub
(1)
Lipowska-Teutsch Anna
(1)
Lubczyńska Alicja
(1)
Machel Henryk
(1)
Maj Marta
(1)
Majewska Iwona
(1)
May Wiesława
(1)
Mazelewska Ewa
(1)
Mazur Jadwiga
(1)
Moczydłowska Joanna
(1)
Muchacka Bożena
(1)
Nesterak Tomasz
(1)
Niepokólczycka-Gac Jagna
(1)
Nikołajewa Elzbieta
(1)
Olender Zofia
(1)
Orzechowska Irena
(1)
Pacan Lucyna
(1)
Padło Katarzyna
(1)
Papierz Beata
(1)
Papież Jan
(1)
Pięta Jan
(1)
Plopa Mieczysław
(1)
Podolski Paweł
(1)
Podsiadła-Król Bożena
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(39)
1990 - 1999
(8)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(108)
Język
polski
(108)
Odbiorca
Dzieci
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Wydawcy
(1)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4695)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Agresja
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3718)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3296)
Wychowanie przedszkolne
(3239)
Wychowanie
(2692)
Język angielski
(2349)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2341)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1833)
Sztuka
(1748)
Język rosyjski
(1746)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1683)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1681)
Wychowanie w rodzinie
(1674)
Wojsko
(1656)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1633)
Chemia
(1535)
Kultura
(1431)
Język niemiecki
(1429)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1310)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1265)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1077)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1050)
Nauka
(1047)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(943)
Żydzi
(929)
Uczenie się
(909)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(859)
Dzieci
(851)
Osobowość
(845)
Zarządzanie
(835)
Psychoterapia
(813)
Powieść angielska
(811)
Powieść amerykańska
(795)
Czytelnictwo
(792)
Gry i zabawy
(790)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(780)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(741)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(726)
Teatr polski
(718)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(715)
Turystyka
(712)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(702)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Relacje międzyludzkie
(669)
Rodzice
(668)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Rośliny
(658)
Etyka
(656)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Sport
(632)
Kształcenie
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(610)
Powieść rosyjska
(604)
Postawy
(601)
Temat: czas
1901-
(8)
1989-
(7)
2001-0
(4)
2001-
(2)
1914-
(1)
Temat: miejsce
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(4)
Media a przemoc
(3)
Telewizja a przemoc
(3)
Świętokrzyskie, województwo
(3)
Media a agresja
(2)
Polska
(2)
Rozwód a dziecko
(2)
Łagów (woj. świętokrzyskie)
(2)
.4. Daleszyce (woj. świętokrzyskie)
(1)
AIDS a funkcjonowanie społeczne
(1)
Absolwenci szkół wyższych a patologia społeczna
(1)
Absolwenci szkół wyższych a praca
(1)
Afryka
(1)
Agresja a dzieci
(1)
Agresja a instytucje wychowawcze
(1)
Agresja a młodzież
(1)
Agresja a opinia dzieci
(1)
Agresja a opinia młodzieży
(1)
Agresja a opinia nauczycieli
(1)
Agresja a opinia rodziców
(1)
Agresja a postawy dzieci
(1)
Agresja a postawy młodzieży
(1)
Agresja dzieci i młodzieży a rodzina
(1)
Agresja młodzieży a środowisko społeczne
(1)
Alkoholizm a wartości
(1)
Baśń a wychowanie
(1)
Bogoria (województwo świętokrzyskie)
(1)
Chmielnik (woj. świętokrzyskie)
(1)
Chęciny (woj. świętokrzyskie)
(1)
Cudzynowice (woj. świętokrzyskie)
(1)
Czarownice a społeczeństwo
(1)
Czeczenia
(1)
Człowiek a polityka
(1)
Człowiek a wyzwania cywilizacyjne
(1)
Człowiek a zagrożenia
(1)
Daleszyce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Dysleksja a stres szkolny
(1)
Dzieci a agresja
(1)
Dzieci a etyka
(1)
Dzieci a przemoc
(1)
Dziecko a rodzina
(1)
Dziecko krzywdzone a szkoła
(1)
Empatia a komunikacja interpersonalna
(1)
Gry komputerowe a psychika
(1)
HIV a funkcjonowanie społeczne
(1)
Internet a młodzież
(1)
Jan Paweł II a dzieci
(1)
Jan Paweł II a młodzież
(1)
Kenia
(1)
Kibice sportowi a agresja
(1)
Kibice sportowi a profilaktyka pedagogiczna
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie; okręg)
(1)
Kobieta a władza
(1)
Kobiety a mężczyźni
(1)
Końskie (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Kształcenie nauczycieli a bezrobocie
(1)
Literatura a przemoc
(1)
Media a dzieci
(1)
Media a młodzież
(1)
Muzyka a rozwój dziecka
(1)
Muzykoterapia a agresja
(1)
Młodzież a Internet
(1)
Młodzież a alkohol
(1)
Młodzież a ekonomia
(1)
Młodzież a etyka
(1)
Młodzież a narkotyki
(1)
Młodzież a papierosy
(1)
Młodzież a przemoc
(1)
Młodzież a transformacja ustrojowa
(1)
Młodzież a zagrożenia
(1)
Młodzież a zmartwienia
(1)
Młodzież a światopogląd
(1)
Nauczyciel a rodzice
(1)
Nauczyciel a wartości
(1)
Nauczyciele a picie alkoholu przez młodzież
(1)
Niepełnosprawni a przemoc
(1)
Normy moralne a patologia społeczna wśród młodzieży
(1)
Ostrowiec, Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Parszów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Permisywizm (socjologia)
(1)
Permisywizm a młodzież
(1)
Pińczów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Polacy a ocena świata społecznego
(1)
Pomaganie a umiejętności interpersonalne
(1)
Postawy rodzicielskie a alkoholizm
(1)
Postawy rodzicielskie a percepcja młodzieży
(1)
Postawy rodzicielskie a poziom lęku i agresji wśród młodzieży
(1)
Postawy rodzicielskie a zadowolenie z małżeństwa
(1)
Przemoc a "inni"
(1)
Przemoc a dzieci
(1)
Przemoc a instytucje opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Przemoc a instytucje wychowawcze
(1)
Przemoc a młodzież
(1)
Przemoc a niepełnosprawność
(1)
Przemoc a opinia młodzieży
(1)
Przemoc a postawy dzieci
(1)
Przemoc a postawy młodzieży
(1)
Przemoc wśród dzieci i młodzieży a rodzice
(1)
Przemoc wśród dzieci i młodzieży a rodzina
(1)
Gatunek
Bibliografia
(4)
Poradniki dla nauczycieli
(4)
Artykuł z czasopisma
(3)
Artykuł z czasopisma medycznego
(2)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Encyklopedia
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Podręczniki do nauczania początkowego
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Scenariusz
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Słowniki polskie
(1)
Słowniki terminologiczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(2)
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
108 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Zespół Szkół Przemysłu Spożywczego (Kielce) Gimnazjum im. Jana Pawła II (Daleszyce) Dziecięco-Młodzieżowy Klub siatkarski "Plas" (Kielce) Szkoła Podstawowa (Parszów) Zespół Szkół Samochodowo-Usługowych (Skarżysko-Kamienna) Szkolnictwo Szkolnictwo podstawowe Szkolnictwo zawodowe Bhp Nauczyciele a Bhp Dyrektor szkoły a Bhp Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych a Bhp Uczniowie a Bhp Wypadki przy pracy Medycyna pracy Nauczyciele Motywacja Motywacja pracy Kara Nagroda Instalacje elektryczne Pożarnictwo Hałas Sportowcy a hałas Piłkarze siatkowi a hałas Choroby zawodowe Nauczyciele a głos Głos Porażenie prądem elektrycznym Komputery Praca przy komputerze Stres Uzależnienie od komputera Uzależnienie od Internetu Niepełnosprawni ruchowo Niepełnosprawni intelektualnie Niepełnosprawność intelektualna Dziecko niepełnosprawne Niepełnosprawni Ergonomia Produktywność pracy Kobieta Kobieta a praca Sklepik szkolny Wychowanie fizyczne Ratownictwo medyczne Pierwsza pomoc przedmedyczna Czas wolny od pracy Czas pracy Pracoholizm Mózg Kleszczowe zapalenie mózgu Kobieta ciężarna Ewakuacja Stres zawodowy Stres zawodowy a efektywność Wypalenie zawodowe Wypalenie zawodowe nauczycieli Mobbing zob. Prześladowanie w miejscu pracy Prześladowanie w miejscu pracy Osobowość Nauczyciele-wychowawcy Wycieczki szkolne Lęk a zagrożenia Strach a zagrożenia Stres a zagrożenia Nauczyciele przedmiotów zawodowych Konflikt pokoleń Konflikt Nauczyciele a uczniowie Szkolnictwo i oświata Negocjacje Wychowanie Agresja Nauczyciele przedszkoli a Bhp Nauczyciele przedszkoli Monotonia a praca zawodowa Monotonia Dziecko agresywne Ryzyko zawodowe Komunikacja drogowa Instruktorzy nauki jazdy Fryzjerzy Fryzjerstwo Pracownicy biurowi a ryzyko zawodowe Kielce (woj. świętokrzyskie) Daleszyce (woj. świętokrzyskie) .4. Daleszyce (woj. świętokrzyskie) Parszów (woj. świętokrzyskie) Skarżysko-Kamienna (woj. świętokrzyskie)
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 13-19 : Zadania służb bezpieczeństwa i higieny pracy / Aldona Kaliszewska.
Zawiera: S. 21-31 : Wpływ znajomości zasad BHP na bezpieczeństwo uczniów i pracowników szkoły / Jolanta Szostak.
Zawiera: S. 33-43 : Postawy pracowników szkół wobec szkoleń BHP / Stanisław Stańczyk.
Zawiera: S. 45-53 : Ogólne wymagania BHP w pomieszczeniach pracy / Jarosław Malinowski.
Zawiera: S. 55-64 : Przestrzeganie przepisów BHP przez uczniów w szkolnej pracowni gastronomicznej i na praktycznej nauce zawodu w zakładach żywienia zbiorowego / Renata Frąckiewicz.
Zawiera: S. 65-72 : Bezpieczeństwo w szkole i identyfikacja występujących w niej zagrożeń / Aleksandra Pytel.
Zawiera: S. 73-85 : Dyrektor szkoły - podstawowe obowiązki w zakresie BHO / Agnieszka Pawlik-Osuch.
Zawiera: S. 87-92 : Profilaktyczna opieka zdrowotna nad pracownikami / Martyna Mochocka.
Zawiera: S. 93-98 : Szkoła w kontekście bezpieczeństwa uczniów / Dariusz Doniecki.
Zawiera: S. 99-108 : Motywowanie karami i naganami w środowisku nauczycielskim a higiena pracy / Małgorzata Sternak.
Zawiera: S. 109-120 : Prawa i obowiązki pracodawcy oraz pracownika w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy / Agata Szymańska.
Zawiera: S. 121-133 : Stan BHP na przykładzie Zespołu Szkół Przemysłu Spożywczego w Kielcach / Jan Brela.
Zawiera: S. 137-143 : Bezpieczeństwo w korzystaniu z instalacji elektrycznej / Piotr Śledź.
Zawiera: S. 145-151 : Wpływ hałasu na koncentrację zawodników DMKS "Plas" Kielce / Ewa Ścibisz.
Zawiera: S. 153-163 : Głos w pracy nauczyciela - czynniki szkodliwe i choroby zawodowe / Anna Szproch.
Zawiera: S. 165-176 : Zagrożenie prądem elektrycznym i sposoby zapobiegania / Jarosław Suchojad.
Zawiera: S. 177-185 : Wymagania BHP w pracy przy komputerze w świetle przepisów prawnych / Beata Sławińska-Kopyś.
Zawiera: S. 187-194 : Zagrożenia przy pracy z komputerem / Wojciech Mierosławski.
Zawiera: S. 195-207 : Z czego nie zdajemy sobie sprawy, pracując przy komputerze? / Elżbieta Gajewska.
Zawiera: S. 209-217 : Postawa wobec własnej niepełnosprawności a plany życiowe młodzieży z dysfunkcją narządu ruchu / Łucja Niewadzi.
Zawiera: S. 219-226 : Miejsce sportu w życiu osób z niepełnosprawnością intelektualną / Jerzy Putowski.
Zawiera: S. 227-236 : Ergonomia miejsca pracy a wydajność pracownika / Iwona Mitręga.
Zawiera: S. 237-244 : Ergonomiczne stanowisko pracy pracownika administracyjno-biurowego / Anita Chojna.
Zawiera: S. 245-252 : Ergonomia stanowisk komputerowych w aspekcie oceny pracowników szkoły / Aneta Błaszkiewicz.
Zawiera: S. 253-261 : Ochrona pracy kobiet / Gertruda Majewska-Kapusta.
Zawiera: S. 263-271 : Bezpieczeństwo i reguły w funkcjonowaniu sklepiku szkolnego / Magdalena Łyczek.
Zawiera: S. 273-282 : Pierwsza pomoc przedmedyczna na lekcji wychowania fizycznego / Marek Lachowski.
Zawiera: S. 283-293 : Wpływ czasu wolnego na jakość i bezpieczeństwo pracy / Agnieszka Jachym.
Zawiera: S. 295-301 : Przyczyny chorób zawodowych nauczycieli / Bożena Wilczyńska.
Zawiera: S. 303-313 : Kleszczowe zapalenie mózgu chorobą zawodową / Anna Tomaszewska.
Zawiera: S. 315-321 : Aspekty socjologiczne ewakuacji osób z placówek oświatowych / Nina Urszula Chmiel.
Zawiera: S. 325-332 : Stres w pracy / Dominik Ziętkowski.
Zawiera: S. 333-340 : Analiza stresu w pracy nauczyciela praktycznej nauki zawodu jako czynnika najbardziej uciążliwego / Aleksander Borkowski.
Zawiera: S. 341-349 : Stres w miejscu pracy / Agata Brodnicka.
Zawiera: S. 351-358 : Wpływ stresu na efektywność pracy / Joanna Zebrzowska.
Zawiera: S. 359-367 : Wypalenie zawodowe nauczycieli / Ewa Jakubczyk.
Zawiera: S. 369-379 : Mobbing w miejscu pracy / Magdalena Ambroż.
Zawiera: S. 381-387 : Przyczyny i skutki mobbingu w miejscu pracy / Katarzyna Stańko.
Zawiera: S. 389-398 : Nowoczesna osobowość nauczyciela / Zofia Majchrzyk.
Zawiera: S. 399-404 : Wycieczka szkolna - przyjemność czy udręka ?/ Beata Łapka.
Zawiera: S. 405-412 : Zjawisko paniki i reakcja tłumu - praktyczne aspekty zachowań pracowników w sytuacji zagrożenia / Anna Michalecka.
Zawiera: S. 413-420 : Rozwiązywanie konfliktów między dorosłymi a dziećmi / Grażyna Pawlik.
Zawiera: S. 421-429 : Sterowanie konfliktem w szkole / Ewa Skarubowicz.
Zawiera: S. 431-439 : Wpływ aktywności fizycznej na rozładowanie agresji u dzieci / Antoni Suchojad.
Zawiera: S. 443-453 : Potencjalne zagrożenia bezpieczeństwa w placówce szkolnej / Ewa Połeć.
Zawiera: S. 455-464 : Ryzyko zawodowe w pracy nauczyciela przedszkola w świetle przepisów BHP / Małgorzata Rapta.
Zawiera: S. 465-477 : Monotonia jako czynnik obciążenia podczas pracy - ocena ryzyka zawodowego / Agnieszka Świderska.
Zawiera: S. 479-491 : Ocena ryzyka zawodowego na przykładzie pracownika biurowego / Agnieszka Rejnowicz.
Zawiera: S. 493-502 : Zagrożenia w ruchu drogowym w Polsce - refleksje instruktora nauki jazdy / Włodzimierz Bugajski.
Zawiera: S. 503-512 : Ocena ryzyka zawodowego na stanowisku fryzjera / Halina Sieczka.
Brak okładki
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Pedagog wobec agresji / Barbara Trzos. W: Wychowawca. - 2015, nr 2, s. 17.
Forma i typ
Dokument nadrzędny: Wychowawca.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Jak sobie radzić z agresją? / Dorota Uliasz W: Magazyn Pielęgniarki i Położnej. - 2023, nr 4, s. 28-30.
Temat
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Agresja w szkole / Elżbieta Włodno-Furman W: Głos Pińczowski. - 2009, nr 1, s. 10.
Dokument nadrzędny: Głos Pińczowski.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Remedium.
Książka
W koszyku
Psychologia społeczna / Bogdan Wojciszke. - Warszawa : Wydaw. Nauk. Scholar, 2011. - 635 s. : il. ; 31 cm.
Bibliogr. s. 549-604 i przy rozdz.
Zawiera: Wprowadzenie.
Zawiera: Rozdział 1. CZYM I JAK ZAJMUJE SIĘ PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA. Czym się zajmuje psychologia społeczna? Podstawowe podejścia teoretyczne. Perspektywa poznawcza. Perspektywa motywacyjna. Perspektywa teorii uczenia się. Perspektywa społeczno-kulturowa. Perspektywa ewolucjonistyczna. Eksperyment i logika badań. Eksperyment. Logika programu badawczego. Pozostałe metody badawcze. Obserwacja. Badania korelacyjne. Modele komputerowe. Neuroobrazowanie. Wartość i dopełnianie się różnych metod badawczych. Jak to się robi 1: Kto uprawia psychologię społeczną? Podsumowanie. Kluczowe pojęcia. Literatura uzupełniająca.
Zawiera: Rozdział 2. MOTYWY SPOŁECZNE. Przynależność społeczna. Siła motywu przynależności. Wsparcie społeczne. Wykluczenie społeczne. Sprawczość i kontrola. Siła motywu. Dobroczynne efekty kontroli. Deprywacja kontroli. Jak to się robi 2: Bezradność intelektualna w szkole. Koło zachowań społecznych. Poznanie i zrozumienie. Potrzeba poznania. Potrzeba domknięcia poznawczego. Potrzeba sensu. Status i samoocena. Problem 2: Jak pieniądze zmieniają ludzi? Relacje między motywami społecznymi. Który motyw jest najważniejszy? Teoria 2: Punktowość i przedziałowość jako strategie wyboru celów. Zastępowalność motywów. Podsumowanie. Kluczowe pojęcia. Literatura uzupełniająca.
Zawiera: Rozdział 3. POZNANIE SPOŁECZNE. Wiedza o świecie społecznym. Struktury wiedzy: schematy, skrypty i teorie. Kiedy struktury są używane? Procesy automatyczne i kontrolowane. Jak to się robi 3: Prymowanie. Spostrzeganie świata społecznego. Selektywność. Interpretacja znaczenia. Pamięć. Regulacja zachowania. Wpływ kontekstu na sądy. Wyrazistość. Kontrast i asymilacja. Wpływ stanów emocjonalnych. Ucieleśnienie. Problem 3: Co jest piękne? Heurystyki formułowania sądów. Heurystyki jako zastępniki. Heurystyki jako adaptacje. Teoria 3: System impulsywny i refleksyjny. Podsumowanie. Kluczowe pojęcia. Literatura uzupełniająca.
Zawiera: Rozdział 4. PRZEKONANIA SPOŁECZNE. Przekonania a rzeczywistość. Poglądy na naturę ludzką. Zaufanie społeczne. Cynizm. Przekonania o stałości cech ludzkich. Problem 4: Czy makiawelizm jest skuteczny? Przekonania o świecie społecznym. Autorytaryzm. Orientacja na dominację społeczną. Wiara w sprawiedliwość świata. Legitymizacja porządku społecznego. Jak to się robi 4: Dlaczego Polacy narzekają? Poglądy polityczne. Liberalizm - konserwatyzm. Wymiar tożsamościowy i ekonomiczny. Nacjonalizm i patriotyzm. Teoria opanowywania trwogi. Podsumowanie. Kluczowe pojęcia. Literatura uzupełniająca.
Zawiera: Rozdział 5. SPOSTRZEGANIE OSÓB. Hierarchia znaczeń zachowania. Pionowe znaczenie zachowań. Poziome znaczenia zachowań. Sprawczość i wspólnotowość. Procesy automatyczne. Wnioski z twarzy. Wnioski z zachowania ekspresyjnego. Wnioski z zachowania celowego. Problem 5: Co wypisane jest na twarzy? Procesy kontrolowane. Klasyczne modele atrybucji. Deformacje procesu atrybucji. Jak to się robi 5: Oceny trafności spostrzegania osób. Ocenianie ludzi. Oceny automatyczne. Oddolna integracja danych. Tendencyjne sprawdzanie hipotez. Teoria 5: Automatyczne połączenie spostrzegania z działaniem. Podsumowanie. Kluczowe pojęcia. Literatura uzupełniająca.
Zawiera: Rozdział 6. SPOSTRZEGANIE SIEBIE. Treści zawarte w ja. Autoschematy. Ja realne, idealne i powinnościowe. Spostrzeganie siebie a innych. Jak to się robi 6: Różnice w rozumieniu cech własnych i cudzych. Geneza: skąd się bierze ja? Wnioski z własnego zachowania. Porównania społeczne. Kultura: ja niezależne i współzależne. Funkcje: po co mamy ja? Negocjowanie tożsamości. Symulacja psychiki innych. Samokontrola. Regulacja zachowania celowego. Problem 6: Dlaczego ludzie oglądają telewizję? Taktyki autoprezentacji. Taktyki obronne. Taktyki asertywne. Skutki autoprezentacji. Teoria 6: Obserwacyjna samokontrola zachowania. Podsumowanie. Kluczowe pojęcia. Literatura uzupełniająca.
Zawiera: Rozdział 7. SAMOOCENA. Samoocena jako cecha. Wyznaczniki samooceny. Korelaty i konsekwencje samooceny. Ciemne strony wysokiej samooceny. Mechanizmy podbudowywania samooceny. Pochlebne sądy o sobie. Problem 7: Dążenie do pozytywności czy do zgodności? Porównania i relacje społeczne. Dysonans poznawczy. Autoafirmacja. Samoocena jako motyw. Włączanie i wyłączanie motywu. Regulacja samooceny. Funkcje samooceny. Ochrona przed lękiem. Zapobieganie wykluczeniu społecznemu. Jak to się robi 7: Interakcje społeczne a samoocena. Wspomaganie realizacji celów. Teoria 7: Teoria dysonansu poznawczego. Podsumowanie. Kluczowe pojęcia. Literatura uzupełniająca.
Zawiera: Rozdział 8. POSTAWY. Struktura i pomiar postaw. jeden czy trzy składniki? Postawy deklaratywne i utajone. Jak to się robi 8: Mierzenie postaw utajonych za pomocą IAT. Geneza postaw. Przekonania. Emocje. Zachowania. Konsekwencje postaw. Przetwarzanie informacji. Zachowanie. Teorie zmian postaw. Procesualny model perswazji. Teorie dwutorowości perswazji. Problem 8: Czy reklamy oddziałują na podświadomość. Wyznaczniki zmiany postaw. Nadawca. Treść przekazu. Organizacja przekazu. Środek przekazu. Odbiorca. Teoria 8: Teoria autopercepcji. Podsumowanie. Kluczowe pojęcia. Literatura uzupełniająca.
Zawiera: Rozdział 9. MORALNOŚĆ. Podstawy moralności. Sprawiedliwość. Troska i krzywda. Wspólnota. autorytet i władza. Jak to się robi 9: Zjawisko Ladu makbet. czystość. Oceny moralne. Model racjonalistyczny. Model intuicjonistyczny. Wyznaczniki postępowania moralnego. Zyski i koszty. Normy społeczne. Postępowanie innych. Status ofiary. Problem 9: Dlaczego dobrzy ludzie czynią zło? Wartości. Struktura wartości. Wpływ wartości na sądy i zachowanie. Podsumowanie. Teoria 9: Teoria sprawiedliwości proporcjonalnej. Kluczowe pojęcia. Literatura uzupełniająca.
Zawiera: Rozdział 10. SZCZĘŚCIE. Reguły wartościowania zdarzeń. Reguła kontekstu. Reguła adaptacji. Zło jest silniejsze od dobra. Reguła dystansu. Reguła asymetrii czasowej. Jak to się robi 10: Szczęście Polaków. Wyznaczniki szczęścia. Osobowość. Warunki zewnętrzne. Własne działania. Maksymalizacja szczęścia. Relacje z ludźmi. Zaradność i realizacja celów. Optymizm i zmartwianie się. Ciało i duchowość. Problem 10: Czy ludzie potrafią przewidywać swoje szczęście? Konsekwencje szczęścia. Relacje społeczne. Stan zdrowia. Sukcesy życiowe. Natura szczęścia. Odgórna czy oddolna natura satysfakcji. Cebulowa teoria szczęścia. Afekt pozytywny i negatywny. Afektywne i poznawcze składniki dobrostanu. Teoria 10: Teoria perspektywy. Podsumowanie. Kluczowe pojęcia. Literatura uzupełniająca.
Zawiera: Rozdział 11. WPŁYW SPOŁECZNY. Przejawy wpływu społecznego. Naśladownictwo. Konformizm. Posłuszeństwo autorytetom. Jak się to robi 11: Zaraźliwość samobójstw. Mechanizmy wywierania wpływu. Zaangażowanie. Słuszność. Lubienie. Wzajemność. Niedostępność. Problem 11: Dlaczego tak różne psychoterapie są skuteczne? Techniki manipulacji społecznych. Stopa w drzwiach. Drzwiami w twarz. Niska piłka. "A to nie wszystko". Huśtawka emocjonalna. Uwikłanie w dialog. Kłamstwo i projekcja. Obrona przed wpływem innych. Asertywność. Przerwanie automatyzmów. Podsumowanie. Teoria wpływu społecznego. Kluczowe pojęcia. Literatura uzupełniająca.
Zawiera: Rozdział 12. ATRAKCYJNOŚĆ. Atrakcyjność fizyczna. Czy kryteria urody są uniwersalne. Od czego zależy piękno twarzy. Od czego zależy piękno ciała. Problem 12: Czy oglądanie modelek szkodzi? Czasowe zmiany atrakcyjności. Czy piękne jest dobre? Teorie atrakcyjności. Teoria kar i nagród. Teorie zgodności. Bezwiedny egotyzm. Wyznaczniki atrakcyjności. Częstość kontaktów. Zalety. Podobieństwo. Mimikra i koordynacja. Jak to się robi 12: Koordynacja i lubienie. Działania na rzecz interesu. Następstwa atrakcyjności. Reakcje emocjonalne. Teoria 12: Teoria równowagi. Sądy i oceny. Zachowania. Podsumowanie. Kluczowe pojęcia. Literatura uzupełniająca.
Zawiera: Rozdział 13. MIŁOŚĆ. Strategie doboru partnera heteroseksualnego. Czego mężczyźni chcą od kobiet. Przywiązanie. Style przywiązania. Wymiary przywiązania. Jak to się robi 13: Eksperymentalne badanie miłości. Składniki miłości. Intymność. Namiętność. Zobowiązanie. Dynamika bliskiego związku. Zakochanie. Romantyczne początki. Miłość kompletna. Miłość przyjacielska. Problem 13: Jak ludzie reagują na niezadowolenie. Związek pusty. Rozpad. Teoria transferu pobudzenia. Podsumowanie. Kluczowe pojęcia. Literatura uzupełniająca.
Zawiera: Rozdział 14. PROSPOŁECZNOŚĆ. Skąd się bierze dobro: teorie prospołeczności. Decyzyjny model interwencji kryzysowej. Teorie pobudzenia. Teorie norm. Prospołeczność jako adaptacja. Jak to się robi 14: Dwie motywacje do pomagania. Wyznaczniki pomagania. Obecność i postępowanie innych. Biorca pomocy. Dawca pomocy. Relacje między biorcą i dawcą. Problem 14: Czy człowiek jest z natury egoistą? Następstwa pomagania. Biorca pomocy. Dawca pomocy. Teoria 14: Podstawowe typy relacji społecznych. Podsumowanie. Kluczowe pojęcia. Literatura uzupełniająca.
Zawiera: Rozdział 15. AGRESJA. Skąd się bierze zło: teorie agresji. Agresja jako adaptacja. Agresja jako skutek frustracji. Agresja jako skutek uczenia się. Ogólny Model Agresji. Indywidualne wyznaczniki agresji. Agresywność jako cecha. Cechy osobowości. Płeć. Sytuacyjne wyznaczniki agresji. Prowokacja. Pobudzenie emocjonalne. Przemoc w mass mediach. Problem 15: Czy media mówią prawdę o agresji w mediach? Normy i oczekiwania społeczne. Alkohol. Kontrola agresji. Katharsis, czyli oczyszczenie. Kary. Jak to się robi 15: Zwalczanie przemocy w szkole. Złożone interwencje psychologiczne. Teoria 15: Teoria społecznego uczenia się. Podsumowanie. Kluczowe pojęcia. Literatura uzupełniająca.
Zawiera: Rozdział 16. KONFLIKT SPOŁECZNY. Struktura konfliktu. Interesy własne i cudze. Rodzaje zachowania w konflikcie. Gry o sumie zerowej. Gry o sumie niezerowej. Orientacje społeczne. Jak to się robi 16: Pomiar orientacji społecznych. Procesy eskalacji konfliktu. Procesy poznawcze. Emocje i motywy. Nieciągłość grupowa. Bariery. Bariery komunikacyjne. Bariery kulturowe. Problem 16: Co jest lepsze - współpraca czy rywalizacja? Negocjacje. Przetarg pozycyjny. Negocjacje integracyjne. Mediacje w konflikcie. Podsumowanie. Kluczowe pojęcia. Literatura uzupełniająca.
Zawiera: Rozdział 17. WŁADZA. Wyłanianie się hierarchii władzy. Podstawy władzy. Jak się wyłania hierarchia władzy. Kto zdobywa władzę? Jak władza zmienia ludzi. Jak to się robi 17: Wpływ władzy na nastrój i samoocenę. Afektywne konsekwencje władzy. Poznawcze konsekwencje władzy. Behawioralne konsekwencje władzy. Społeczne konsekwencje władzy. Od czego zależy siła efektów władzy? Natura władzy. Komplementarność pozycji władzy. Samowzmacnianie władzy. Społeczne funkcje władzy. Władza społeczna i osobista. Problem 17: Czy władza deprawuje? Przywództwo. Style kierowania. Skuteczność różnych stylów kierowania. Teoria 17: Teoria reaktancji. Podsumowanie. Kluczowe pojęcia. Literatura uzupełniająca.
Zawiera: Rozdział 18. GRUPA SPOŁECZNA. Struktura grupy. Tożsamośc grupowa. Normy grupowe. Hierarchia statusu. Problem 18: Po czym rozpoznajemy status? Spójność grupy. Dynamika grupowa. Społeczne podzielanie rzeczywistości. Jak to się robi 18: Powiedzieć znaczy uwierzyć. Komunikacja. Wpływy większości i mniejszości. Zadaniowe funkcjonowanie grupy. Facylitacja i hamowanie społeczne. Próżniactwo społeczne. Decyzje grupowe. Teoria 18: Teoria autokategoryzacji. Podsumowanie. Kluczowe pojęcia. Literatura uzupełniająca.
Zawiera: Rozdział 19. STOSUNKI MIĘDZYGRUPOWE. Hierarchia i antagonizm. Hierarchie międzygrupowe. Antagonizmy międzygrupowe. Treść stereotypów i uprzedzeń. Cztery rodzaje stereotypów grupowych. Wyznaczniki treści stereotypów. Konsekwencje treści stereotypów. Problem 19: Czy można być Polakiem i Europejczykiem równocześnie? Źródła stereotypów i uprzedzeń. Podzielanie społeczne. Stosunki międzygrupowe. Kategoryzacje społeczne. Konsekwencje stereotypów i uprzedzeń. Oceny. Emocje. Zachowania międzygrupowe. Zagrożenie stereotypem. Dehumanizacja. Jak to się robi 19; Redukowanie uprzedzeń na Opolszczyźnie. Modyfikacja i kontrola uprzedzeń. Kontakt międzygrupowy. Zmiany kategoryzacji. Teoria 19: Teoria tożsamości społecznej. Tłumienie stereotypów. Posumowanie. Kluczowe pojęcia. Literatura uzupełniająca.
Zawiera: Rozdział 20. KOBIETY I MĘŻCZYŹNI. Jak to się robi 20: Orientacje kobiet i mężczyzn. Stereotypy płci. Stereotyp kobiecości. Stereotyp męskości. Asymetria stereotypów płci. Konsekwencje stereotypów płci. Problem 20: Skąd się bierze szklany sufit? Przyczyny różnic płci. Wyjaśnienia kulturowe. Wyjaśnienia ewolucjonistyczne. Wyjaśnienia ewolucjonistyczne. Wyjaśnienia społeczno-strukturalne. Faktyczne różnice płci. Różnice duże: motoryka, agresja, seks. Różnice umiarkowane: komunikacja i zachowania społeczne. Różnice małe: osobowość. Kiedy różnic płci nie ma. Różnice płci - konkluzja. Konflikt płci. Konflikt o seks. Konflikt o uczucia. Konflikt o władzę. Podsumowanie. Kluczowe pojęcia. Literatura uzupełniająca.
Zawiera: SŁOWNIK. BIBLIOGRAFIA. INDEKS RZECZOWY. INDEKS NAZWISK.
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.147-162
Zawiera: Wprowadzenie.
Zawiera: Agresja i agresywność jako przedmiot badań. Problemy definicyjno-pojęciowe agresji i agresywności. Wybrane kryteria klasyfikowania zachowań agresywnych. Agresja a agresywność.
Zawiera: Geneza agresji i agresywności w świetle badań i poglądów psychologicznych. Koncepcje biologiczne zachowań agresywnych. Neurofizjologiczne i organiczne podłoże agresji. Popędowo-instynktywistyczne uwarunkowania agresji. Psychospołeczne teorie agresji. Klasyczna teoria "frustracja-agresja" oraz jej modyfikacje i reperkusje. Agresja jako wyuczona dyspozycja. Agresja nawykowa - efekt klasycznej teorii uczenia się. Społeczne uczenie się zachowań agresywnych. Procesy poznawcze jako regulatory zachowań agresywnych.
Zawiera: Rodzina jako system wychowawczy. Realizowanie funkcji wychowawczej rodziny wobec dorastających dzieci za pośrednictwem postaw rodzicielskich. Spostrzeganie przez dorastające dzieci postaw macierzyńskich i ojcowskich jako metoda ich poznania. Rodzinne uwarunkowania agresji i agresywności w ujęciu niektórych badań oraz koncepcji psychologicznych.
Zawiera: Problematyka i program badań własnych. Problematyka eksploracji. Hipotezy badawcze. Metody badań. Analiza dokumentacji szkolnej. Kwestionariusz do Badania Zachowania się Rodziców w Percepcji Dziecka - CRPBI - III E. S. Schaefera. Wywiad. Kwestionariusz do badania agresywności "Nastroje i Humory" A.H. Bussa i Ann Durkee. Technika nominacyjna do diagnozy agresywności Marii Szostak. Przebieg badań empirycznych i charakterystyka socjodemograficzna badanej populacji. Charakterystyka socjodemograficzna badanych chłopców i dziewcząt o skrajnych nasileniach agresywności. Zasady analizy statystycznej otrzymanych wyników.
Zawiera: Analiza wyników badań. Postawy rodzicielskie a agresywność oraz poczucie winy dorastających dzieci. Postawy ojcowskie a agresywność oraz poczucie winy synów. Postawy macierzyńskie a agresywność oraz poczucie winy synów. Postawy ojcowskie a agresywność oraz poczucie winy córek. Postawy macierzyńskie a agresywność oraz poczucie winy córek. Postawy rodzicielskie a agresywność (agresja, wrogość) oraz poczucie winy dorastających dzieci. Interpretacja czynnikowa. Interakcje w diadzie ojcowie-synowie. Interakcje w diadzie matki-synowie. Interakcje w diadzie ojcowie-córki. Interakcje w diadzie matki-córki.
Zawiera: Postawy rodzicielskie a agresywność (agresja, wrogość) oraz poczucie winy dorastających dzieci. Interpretacja czynnikowa. Interakcje w diadzie ojcowie-synowie. Interakcje w diadzie matki-synowie. Interakcje w diadzie ojcowie-córki. Interakcje w diadzie matki-córki.
Zawiera: Percepcja zachowania agresywnego adoloscentów przez ich rówieśników i nauczycieli a samopercepcja agresywności.
Zawiera: Postawy wychowawcze rodziców a wskaźniki percepcyjne agresywności osób badanych uzyskane na podstawie ocen rówieśników i nauczycieli.
Zawiera: Porównanie oddziaływania wychowawczego rodziców - ojców i matek - wobec dorastających dzieci o skrajnych nasileniach agresywności. Różnice między postawami ojcowskimi i macierzyńskimi wobec chłopców (nieagresywnych i agresywnych). Różnice między postawami ojcowskimi i macierzyńskimi wobec dziewcząt (nieagresywnych i agresywnych).
Zawiera: Postawy rodzicielskie przejawiane wobec agresywnych dzieci.
Zawiera: Prezentowanie modelu agresji w rodzinie, tolerowanie zachowań agresywnych przez rodziców, stosowane wzmocnienia rodzicielskie (nagrody, kary) oraz negatywne stosunki uczuciowe w rodzinie dorastającej młodzieży o różnym nasileniu agresywności.
Zawiera: Nasilenie i rodzaje zachowań agresywnych a płeć podmiotu agresji (osoby badanej). Porównanie dziewcząt i chłopców pod względem nasilenia agresywności i jej przejawów. Agresywni chłopcy a agresywne dziewczęta.
Zawiera: Dynamika agresji jako problem społeczny.
Zawiera: Interpretacja i dyskusja wyników badań własnych.
Zawiera m.in.: Kwestionariusz do badania agresywności "Nastroje i Humory" A. H. Bussa i Ann Durkee; Kwestionariusz do Badania Zachowania się Rodziców w Percepcji Dziecka - CRPBI -III E.S. Schaefera; Technika nominacyjna do diagnozy agresywności Marii Szostak.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy hasłach.
Zawiera: Agresja / Małgorzata Przybysz-Zaremba.
Zawiera: Alienacja / Mirosław Pawliszyn.
Zawiera: Aspiracje / Renata Ilnicka.
Zawiera: Autorytet / Mirosław Pawliszyn.
Zawiera: Badania w warsztacie nauczyciela / Małgorzata Kabat.
Zawiera: Bezpieczeństwo w cyberświecie / Sylwester Bębas.
Zawiera: Choroba / Ewa Janion.
Zawiera: Choroba sieroca / Małgorzata Prokosz.
Zawiera: Cyberpedofilia / Sylwester Bębas.
Zawiera: Cyberpornografia / Sylwester Bębas.
Zawiera: Cyberprzemoc / Sylwester Bębas.
Zawiera: Cyberprzestępczość / Sylwester Bębas.
Zawiera: Cyberprześladowanie / Sylwester Bębas.
Zawiera: Cyberseks / Sylwester Bębas.
Zawiera: Dom pomocy społecznej / Ewelina Zdebska.
Zawiera: Dziecko przewlekle chore / Ewa Janion.
Zawiera: Edukacja inkluzyjna / Jolanta Lipińska-Lokś.
Zawiera: Edukacja integracyjna / Jolanta Lipińska-Lokś.
Zawiera: Emisja głosu nauczyciela / Lidia Katarańczuk-Mania.
Zawiera: Integracja / Agnieszka Jędrzejowska.
Zawiera: Interwencja Socjalna / Arkadiusz Urbanek.
Zawiera: Klasa integracyjna / Agnieszka Jędrzejowska.
Zawiera: Kryzys ojcostwa / Małgorzata Wolska-Długosz.
Zawiera: Logorytmika / Lidia Kataryńczuk-Mania.
Zawiera: Międzykulturowość / Justyna Pilarska.
Zawiera: Mobbing / Małgorzata Przybysz-Zaremba.
Zawiera: Mobber / Małgorzata Przybysz-Zaremba.
Zawiera: Nauczyciel / Ewa Murawska.
Zawiera: Niedostosowanie społeczne / Małgorzata Ilnicka.
Zawiera: Ocenianie / Krzysztof Zajdel.
Zawiera: Ofiara mobbingu / Małgorzata Przybysz-Zaremba.
Zawiera: Orientacje życiowe / Małgorzata Wolska-Długosz.
Zawiera: Ośrodek pomocy społecznej / Arkadiusz Urbanek.
Zawiera: Partycypacja / Paulina Forma.
Zawiera: Pedeutologia / Ewa Murawska.
Zawiera: Pomoc społeczna / Ewelina Zdebska.
Zawiera: Poradnia psychologiczno-pedagogiczna / Violetta Drabik-Podgórna.
Zawiera: Poradnictwo/doradztwo / Violetta Drabik-Podgórna.
Zawiera: Poradnictwo zawodowe/poradnictwo kariery / Violetta Drabik-Podgórna.
Zawiera: Powiatowe centrum pomocy rodzinie / Józefa Matejek.
Zawiera: Praca socjalna / Małgorzata Ilnicka.
Zawiera: Pracownik socjalny / Józefa Matejek.
Zawiera: Problem społeczny / Ewelina Zdebska.
Zawiera: Profilaktyka / Grażyna Durka.
Zawiera: Poziomy profilaktyki / Grażyna Durka.
Zawiera: Profilaktyka uzależnień / Grażyna Durka.
Zawiera: Przemoc domowa / Andrzej Kamiński.
Zawiera: Przestrzeń edukacyjna / Ewa Pasterniak-Kobyłecka.
Zawiera: Przystosowanie / Małgorzata Stępa.
Zawiera: Przystosowanie społeczne / Małgorzata Stępa.
Zawiera: Resocjalizacja / Małgorzata Ilnicka.
Zawiera: Rodzina dziecka przewlekle chorego / Ewa Janion.
Zawiera: Rodzina transnarodowa / Anna Wallentin.
Zawiera: Rodzina zastępcza / Józefa Matejek.
Zawiera: Sekty / Lidia Wawryk.
Zawiera: Sieroctwo / Małgorzata Prokosz.
Zawiera: Streetworking / Kamila Kamińska.
Zawiera: Subkultury młodzieżowe / Lidia Wawryk.
Zawiera: Superwizja pracy pedagogicznej / Wiktor Żłobicki.
Zawiera: Świetlica środowiskowa / Małgorzata Ilnicka.
Zawiera: Terapia poznawczo-behawioralna / Justyna Pilarska.
Zawiera: Ubóstwo / Małgorzata Wolska-Długosz.
Zawiera: Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Jolanta Lipińska-Lokś.
Zawiera: Ukryty program / Wiktor Żłobicki.
Zawiera: Uwodzenie dzieci przez Internet / Sylwester Bębas.
Zawiera: Uzależnienie / Grażyna Durka.
Zawiera: Uzależnienie od komputera, Internetu / Sylwester Bębas.
Zawiera: Wartości / Małgorzata Wolska-Długosz.
Zawiera: Wykluczenie cyfrowe / Sylwester Bębas.
Zawiera: Zabawka / Małgorzata Wolska-Długosz.
Zawiera: Zespół terapeutyczno-opiekuńczy / Ewelina Zdebska.
Książka
W koszyku
(Behawioryzm dla Nauczycieli)
Bibliogr. s. 141-165.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28850 (1 egz.)
Pińczów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31335 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Verbum.
[Program profilaktyczno-interwencyjny zapobiegania i przeciwdziałania agresji i narkomanii wśród młodzieży wprowadzony w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Bogorii. Zadania programowe.]
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Przyczyny wzrastającej agresji wśród dzieci / Jadwiga Zimna. W: Głos Włoszczowy.- 2003, nr 3, s. 25-26.
Dokument nadrzędny: Głos Włoszczowy.
[Konflikty w rodzinie przyczyną agresji u dzieci.]
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Pokolenie buntu i agresji / Andrzej Zwoliński W: Wychowawca. - 2017, nr 9, s. 5-7.
Dokument nadrzędny: Wychowawca.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Jeśli masz ochotę komuś przyłożyć. W: Gazeta Szkolna.- 2004, nr 42, dod. "Wyzwania Oświatowe", nr 57 s. VII.
Dokument nadrzędny: Gazeta Szkolna.
[Działania na rzecz zapobiegania agresji. Omówienie metody TZA]
Książka
CD
W koszyku
Problemy wychowawcze : Przemoc i agresja : klasy 1-8. - Multimedia interakcyjne. - Poznań : EiSystem, 2018. - Pudło (1 dysk optyczny (CD-ROM) z elektronicznymi dokumentami: poradniki, scenariusze, prezentacje multimedialne, ulotki, formularze z możliwością użycia ich na ekranie i wydruku, poradnik metodyczny ; gry na zajęcia wychowawcze w formie kartonowych elementów: 6 większych kół z „emotikonami” symbolizującymi główne kategorie uzewnętrznianych emocji (szczęście, radość, smutek, strach, złość, inne), 24 mniejsze koła z symbolami twarzy reprezentujących warianty powyższych emocji) : dźwięk, kolor ; 12 cm + Poradnik : 19 s. ; 30 cm.
Całość w kartonie.
Pakiet „Problemy wychowawcze: przemoc i agresja” pomoże: komunikować się z uczniem, tak by w sposób naturalny, w trakcie rozwiązywania bieżących problemów, wspierać i rozwijać u niego kompetencje niezbędne do budowania prawidłowych relacji z rówieśnikami i dorosłymi, budować w szkole klimat sprzyjający rozwojowi postaw prospołecznych, stawiać granice w sposób zdecydowany i konsekwentny, a za razem łagodny, doprowadzić do tego, aby wszyscy znali i stosowali te same reguły i normy, zrezygnować z zachowań agresywnych, dając uczniowi w zamian nowe strategie niezbędne do budowania satysfakcjonujących związków. Scenariusze zajęć uzupełnione są materiałami szkoleniowymi i informacyjnymi dla nauczycieli i rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Końskie - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 461/A (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Problemy wychowawcze: Przemoc i agresja [Dokument elektroniczny] : Klasy 1-8. - Multimedia interakcyjne. - Poznań : EiSystem, 2018. - 1 dysk optyczny (CD-ROM) : dźw., kolor ; 12 cm + Poradnik : 34 s. ; 30 cm.
(Eduterapeutica - Problemy wychowawcze)
Wspiera pracę pedagoga i nauczyciela
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Sandomierz - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347 DVD (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej