Inteligencje wielorakie
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(24)
Forma i typ
Książki
(12)
Artykuły
(11)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(2)
Kielce - Czytelnia
(2)
Opatów - wypożyczalnia
(1)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(1)
Sandomierz - wypożyczalnia
(2)
Autor
Kopik Aldona
(3)
Zatorska Monika
(3)
Kustosz Sylwia
(2)
Moskalik Elżbieta
(2)
Raźniak Aleksandra
(2)
Barbaro Natalia (1970- )
(1)
Decis Anne
(1)
Gardner Howard
(1)
Gawełek Anna
(1)
Giza Teresa
(1)
Ibarrola Begona
(1)
Kata Grzegorz Jerzy
(1)
Knajder-Sowa Anna
(1)
Kwiatkowski Stefan Michał (1948- )
(1)
Kędra Marzena
(1)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(1)
Maćkiewicz Nina
(1)
Merchel Melania
(1)
Nęcka Edward (1953- )
(1)
Okrasko Katarzyna
(1)
Poleszak Wiesław
(1)
Porzak Robert
(1)
Pękowska Marzena
(1)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(1)
Sikora-Banasik Dorota
(1)
Sowa Dorota
(1)
Stańdo Jacek
(1)
Suchecka Ewa
(1)
Suświłło Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(23)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(24)
Odbiorca
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Przedszkola
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4695)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Inteligencje wielorakie
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3717)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3291)
Wychowanie przedszkolne
(3236)
Wychowanie
(2691)
Język angielski
(2349)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2340)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1745)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1682)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1681)
Wychowanie w rodzinie
(1672)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1633)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1428)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1310)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1265)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1074)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1050)
Nauka
(1047)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(928)
Uczenie się
(909)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(856)
Dzieci
(849)
Osobowość
(842)
Zarządzanie
(834)
Psychoterapia
(812)
Powieść angielska
(811)
Powieść amerykańska
(795)
Czytelnictwo
(790)
Gry i zabawy
(790)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(780)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(740)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(721)
Teatr polski
(717)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(715)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(702)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Relacje międzyludzkie
(664)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Rośliny
(658)
Etyka
(655)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(606)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(599)
Temat: dzieło
Mendel Gdański
(1)
Multiple intelligences
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1914-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Chęciny (woj. świętokrzyskie)
(1)
Inteligencja a nauka
(1)
Inteligencja a praca
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie; okręg)
(1)
Końskie (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Sandomierz (woj. świętokrzyskie)
(1)
Sztuczna inteligencja a wiedza
(1)
Tuczępy (woj. świętokrzyskie; okręg)
(1)
Łagów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(3)
Scenariusze zajęć
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Bibliografia
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Podręczniki do nauczania początkowego
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusz
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
24 wyniki Filtruj
Artykuł
W koszyku
Siła wglądu / Natalia de Barbaro. W: Charaktery : magazyn psychologiczny. - 2021, nr 6, s. 70-72.
Dokument nadrzędny: Charaktery
Artykuł z czasopisma "Charaktery".
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
[Nieograniczoność ludzkich zdolności. Geneza teorii inteligencji, definicja, rodzaje. Kształcenie ze względu na inteligencję wieloraką - programy oświatowe, np. Project Spectrum, Key School, Arts PROPEL. Nowe kierunki badań w ramach inteligencji wielorakich]
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Kołłątaj, Hugo (1750-1812) Kadłubek, Wincenty (bł; 1150-1223) Francuz, Jan (bł; 1894-1942) Zespół Państwowych Szkół Plastycznych im. Józefa Szermentowskiego (Kielce) Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego (Sandomierz) Stowarzyszenie Polskich Artystów "Pro arte" Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna (Końskie) Gminny Zespół Szkół (Łagów) Dziecko zdolne Myślenie twórcze Muzyka Nauczyciele nauczyciele języka angielskiego Język angielski Język angielski nauczanie metody Metoda biograficzna Uczeń zdolny psychoruchowo Uczeń zdolny Studium przypadku (metoda) Zdolności Inteligencje wielorakie Nauczyciele matematyki Sport a uczeń zdolny Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Integracja grupy Komunikacja w grupie Trening twórczego myślenia Zajęcia relaksacyjne Poczucie własnej wartości Trening umiejętności poznawczych Regionalizm Edukacja regionalna świetlice szkolne Książka Język Inteligencja Symbole narodowe Zabawy ruchowe Agresja Zabawy integracyjne zabawy relaksacyjne Eksperyment Zabawy muzyczne Zwierzęta Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych Kompetencje Szkolnictwo ponadgimnazjalne Reklama Dziennikarstwo Dziecko w wieku przedszkolnym Skala inteligencji wielorakich Wychowanie przedszkolne Motywacja uczenia się Motywacja uczenia się a zdolności Uczniowie gimnazjów Uczniowie szkół podstawowych Zdolności lingwistyczne Osiągnięcia szkolne Biblioteka szkolna Zajęcia pozaszkolne Zajęcia pozalekcyjne Końskie (woj. świętokrzyskie) Świętokrzyskie, województwo Kielce (woj. świętokrzyskie; okręg) Sandomierz (woj. świętokrzyskie) Tuczępy (woj. świętokrzyskie; okręg) Chęciny (woj. świętokrzyskie) Łagów (woj. świętokrzyskie) Polska
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 13-24 : Where there is a will, there is a way / Karolina Barszcz.
Zawiera: S. 25-31 : Byłem uczniem zdolnym - nauczam zdolnych / Mirosław Fijałkowski.
Zawiera: S. 35-42 : Czy Adaś kiedyś zagra w Realu Madryt? / Barbara Haręża.
Zawiera: S. 43-51 : Diagnoza ucznia uzdolnionego akademicko z problemami emocjonalnymi / Renata Jarząb.
Zawiera: S. 53-59 : Nadzieja Sandomierza / Małgorzata Piętowska.
Zawiera: S. 61-68 : Paulina i jej koncepcja przemyślanego ćwiczenia / Marzena Piwowarczyk.
Zawiera: S. 71-102 : Zajęcia warsztatowe "Trening Umiejętności Poznawczych i Społecznych" w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Końskich / Anna Dziduch, Anna Grodzka.
Zawiera: S. 103-118 : Niezwykłe może narodzić się ze zwykłego / Zofia Kańska.
Zawiera: S. 119-131 : Rozwijanie zdolności dzieci na zajęciach świetlicowych / Monika Wójcik.
Zawiera: S. 133-141 : Rozwijanie zdolności komunikacyjnych uczniów szkół ponadgimnazjalnych / Katarzyna Rogowicz-Plisak.
Zawiera: S. 145-154 : Rozpoznawanie zdolności dzieci w wieku przedszkolnym / Anna Iwańska.
Zawiera: S. 155-166 : Zdolności kobiet i mężczyzn - na podstawie analizy treści podręczników szkolnych / Bożena Kaniewska.
Zawiera: S. 167-177 : Przedszkole jako miejsce rozwijania talentów dzieci / Monika Kopeć.
Zawiera: S. 181-192 : Inteligencja lingwistyczna i motywacja a osiągnięcia uczniów z języka angielskiego / Magdalena Pakuła.
Zawiera: S. 193-202 : Rozwijanie zdolności lingwistycznych uczniów szkoły podstawowej / Iwona Szachowicz.
Zawiera: S. 203-211 : Zakres wsparcia zdolności uczniów w szkole podstawowej w Łagowie / Ewa Mikulko.
Zawiera: S. 213-219 : Biblioteka szkolna jako miejsce wspierania talentów w szkole / Joanna Plucner.
Zawiera: S. 221-230 : Wspieranie zdolności uczniów na przykładzie pracy bibliotekarza szkolnego / Edyta Stefańska.
Zawiera: S. 233-244 : Formy pomocy uczniom zdolnym w środowisku lokalnym / Irena Gmyr.
Zawiera: S. 245-253 : Talent to nie wszystko. O roli Stowarzyszenia PRO ARTE w promowaniu uczniów wybitnie uzdolnionych / Bogusława Zając.
Zawiera scenariusze zajęć, które zostały przeprowadzone przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Końskich, program edukacji regionalnej "Jestem stąd" realizowany w Gimnazjum w Jarosławicach gm. Tuczępy oraz scenariusze zajęć świetlicowych: "Książka mój najlepszy przyjaciel", "Nasze symbole narodowe i nasza Ojczyzna", "Sport to zdrowie - zabawy ruchowe na sali gimnastyczej z wykorzystaniem przyrządów sportowych", "Jak sobie radzić ze złością? Zabawy integracyjno-relaksacyjne"; Szkoła bez agresji; kultura życia codziennego", "Zabawa w odkrywców. Poznaję świat przez eksperymentowanie", "W świecie zwierząt - zabawy i piosenki o tematyce zwierzęcej".
Książka
W koszyku
Wszyscy rodzice pragną szczęścia dla swoich dzieci. Nie wszyscy jednak potrafią je nauczyć, jak być szczęśliwym. Specjaliści uważają, że jest możliwe takie wycho­wanie dzieci, które pozwoli im cieszyć się pełnią szczęścia. "Bajki, które uczą, jak być szczęśliwym" otwierają cykl trzech zbiorów opowiadań rozwijających inteligencję emocjonalną u dzieci. Każdy rozdział zawiera dwie bajki. Ich sympatyczni bohaterowie ukazywani są w sytuacjach, dzięki którym dzieciom łatwiej jest zrozumieć i przyswoić określone umiejętności i postawy. Bajkom towarzyszą wskazówki dla rodziców oraz propozycje wspólnych zajęć i zabaw z dziećmi. Begona Ibarrola to hiszpańska psycholog i pedagog. Jej książki dla dzieci i poradniki dla rodziców od lat cieszą się ogromną popularnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51433 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 102-103.`
Zawiera m.in.: S. 7-29 : Drogowskazy (Organizacja zajęć w edukacji wczesnoszkolnej; Nauczyciel w świecie dziecka; Szkoła dla dziecka, czyli o tym, czym jest indywidualizacja).
Zawiera m.in.: S. 30-50 : Od podstawy programowej do planu dydaktycznego (Jak planować pracę edukacyjną w klasach I-III?; Jak sprawdzać i oceniać?).
Zawiera m.in.: S. 51-101 : Z doświadczeń praktycznych (W drodze ku lepszej szkole z pedagogiką C. Freineta i nie tylko; Każde dziecko jest zdolne - praktyczne wykorzystanie teorii inteligencji wielorakich).
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
(Seria Naukowa ; t. 3)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
Publikacja "Kompetencje przyszłości" daje nam podstawę do dyskusji i wymiany doświadczeń dotyczących przyszłości nauczanych umiejętności oraz w samym kontekście rozwoju edukacji. Temat kompetencji omawiamy na różne sposoby – od artykułu o kompetencjach przyszłości, po tekst pokazujący wyniki – prowadzonych przez Fundację – badań dotyczących tego, jak mobilność edukacyjna w programie Erasmus+ staje się sposobem na rozwijanie umiejętności potrzebnych na rynku pracy. [Fragment wstępu – prof. dr hab. Stefan M. Kwiatkowski, redaktor naukowy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 264335 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna.)
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: Wprowadzenie: Rzeczywistość wirtualna a edukacja / Bronisław Siemieniecki.
Zawiera: Ogólne problemy edukacji medialnej.
Zawiera: The Knowledge Society and Future Competence Formation: Can School Develop the Digital Cometence of the Net Generation? / Erik Bratland.
Zawiera: Cyberprzestrzeń wyzwaniem dla głębi bytowania i poznawania w nurcie krytycznego realizmu filozoficznego (kształcenie filozoficzne - konieczność chwili) / Janusz Miąso.
Zawiera: Obciansko-eticke dimenzie koncepcie medialnej vychovy na Slovensku / Vojtech Korim.
Zawiera: Cyberprzestrzeń a interakcje społeczne.
Zawiera: Internet i sieciowe gry komputerowe w semiotycznym wymiarze interakcji społecznych / Stanisław Juszczyk.
Zawiera: Komunikowanie się pokolenia sieci - szansą czy zagrożeniem relacji interpersonalnych / Magdalena Wasylewicz.
Zawiera: Komunikacja nauczyciela z uczniem w internetowym środowisku edukacyjnym / Ewa Lubina.
Zawiera: Edukacja medialna i osobowość a wychowanie dzieci i młodzieży.
Zawiera: Media w najbliższym środowisku dziecka / Ewa Nowicka.
Zawiera: Edukacja medialna i informatyczna w kontekście współczesnych tendencji kształcenia małego dziecka w Polsce / Mateusz Nitka.
Zawiera: Komputer w okresie wczesnego dzieciństwa. Szanse i zagrożenia / Wiktoria Mieleszczenko.
Zawiera: Rola edukacji medialnej w kształtowaniu postawy młodzieży licealnej wobec telewizyjnych przekazów reklamowych - wybrane aspekty / Monika Frania.
Zawiera: Inteligencje wielorakie - neurodydaktyka i ocena ucznia / Kazimierz Kotlarski.
Zawiera: Szanse edukacyjne i zagrożenia cyberprzestrzenią.
Zawiera: Kybersikanovanie v slovenskom edukacnom prostredi / Sona Karikova.
Zawiera: Technologicke zavislosti a dalsie rizika modernych technologii u deti a mladeze / Ingrid Emmenerova.
Zawiera: Cyberprzestrzeń z samotnością w tle / Renata Kaczmarek.
Zawiera: Internet w życiu młodego pokolenia - dobrodziejstwo czy zagrożenie / Joanna Kandzia.
Zawiera: "Pedo Bear" - jako problem zjawiska pedofilii w Internecie / Anna Waligóra-Huk.
Zawiera: Możliwości i zagrożenia kształcenia telematycznego w szkole podstawowej / Aneta Kołacz.
Tekst częśc. ang., słowac. Streszcz. ang. przy pracach. Spis treści także ang.
Materiał (w wiekszości) oparty na badaniach.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Pomagamy naszym przyjaciołom / Melania Merchel. W: Wychowanie w Przedszkolu. - [R.] 66, nr 1 (2013), s. 35-36.
Dokument nadrzędny: Wychowanie w Przedszkolu.
Inteligencje wielorakie - typy. Scenariusz zajęć dla dzieci pięcio- i sześcioletnich. Temat: Pomagamy żyrafie Żużu i misiowi Ksaweremu.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 255639 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 255638/czyt.37 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27723 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50161 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: s. 9-19 : Nauczanie języków obcych dzieci w wieku wczesnoszkolnym - wyzwania i problemy / Teresa Siek-Piskozub.
Zawiera: S. 20-39 : Wczesne rozpoczynanie nauki języków / Dominika Krzemińska.
Zawiera: S. 40-50 : Psychorozwojowe uwarunkowania wczesnej edukacji językowej / Ewa Wieszczeczyńska.
Zawiera: S. 51-59 : Nauczyciel języka obcego w edukacji wczesnoszkolnej / Maria Stec.
Zawiera: S. 60-70 : Zintegrowany język obcy jako element edukacji wczesnoszkolnej / Katarzyna Sradomska.
Zawiera: S. 73-82 : Język obcy w edukacji wczesnoszkolnej : kompetencje językowe małych uczniów / Mariola Bogucka.
Zawiera: S. 83-98 : Rozwój sprawności receptywnych we wczesnoszkolnym nauczaniu języków obcych / Joanna Gładysz.
Zawiera: S. 99-109 : Sprawność mówienia produktywnego we wczesnoszkolnej edukacji językowej / Aldona Sopata.
Zawiera: S. 110-126 : Trudna sztuka czytania w języku obcym w pierwszym etapie kształcenia / Małgorzata Pamuła.
Zawiera: S. 127-145 : Twórcze i odtwórcze aspekty wczesnego nabywania sprawności pisania w języku obcym / Joanna Zawodniak.
Zawiera: S. 146-159 : Diagnoza i ocena postępów uczniów na lekcjach języka obcego w edukacji wczesnoszkolnej / Magdalena SZpotowicz.
Zawiera: S. 160-178 : Świadomość wielokulturowa dziecka w strukturze kompetencji międzykulturowej - od teorii do praktyki / Anna Jaroszewska.
Zawiera: S. 181-188 : CLIL sposobem na włączenie języka obcego w edukacji wczesnoszkolnej / Katarzyna Nicholls.
Zawiera: S. 189-199 : Nauczanie wielozmysłowe - stara metoda w nowoczesnej szkole? / Agnieszka Krajewska.
Zawiera: S. 200-213 : Gry i zabawy (z) językiem obcym, czyli kilka słów o tym, jak unikać monotonii metodycznej / Marta Kotarba-Kańczugowska.
Zawiera: S. 214-232 : Środki dydaktyczne wykorzystywane w nauczaniu dzieci / Izabela Jaros, Anna Raulinajtys.
Zawiera: S. 233-245 : Podejście storyline - kreatywna współpraca nauczyciela i ucznia / Mieczysława Materniak.
Zawiera: S. 246-259 : Dzieci sieci - technologie informacyjno-komunikacyjne - jak nie zgubić wartości i przygotować dzieci do funkcjonowania w społeczeństwie przyszłości / Agata Hofman.
Zawiera: S. 260-267 : Wybrane zasady pracy z dzieckiem nadpobudliwym i dyslektycznym na lekcji języka obcego / Wioletta Szóstak.
Cechy rozwojowe dziecka w wieku 3-7 lat. Charakterystyka procesu aktywizacji języka obcego. Język jako wrodzony narząd biologiczny - opinie współczesnych naukowców. Hipoteza okresu krytycznego. Hipoteza różnicy fundamentalnej. Czy warto zaczynać w bardzo młodym wieku? Praca z dziećmi: motywacja, inteligencja wieloraka, style uczenia się, potrzeba uwagi, koncentracja uwagi, faza ciszy. Charakterystyka edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Praktyczne aspekty nauczania dzieci w wieku wczesnoszkolnym: kary i nagrody, wykorzystanie pomocy wizualnych, dobór podręcznika, wykorzystanie piosenek i rymowanek w trakcie zajęć, prace ręczne, historyjki, uczestnictwo w programie eTwinning. Fazy wczesnego okresu szkolnego. Rozwój poznawczy. Rozwój osobowości. Zasady nauczania języka obcego. Kształcenie nauczycieli języka obcego. Współczesny nauczyciel języka obcego. Praca w edukacji wczesnoszkolnej. Raport Rady Europy na temat głównych zasad tworzących podstawy pedagogiczne do nauczania dzieci języków. Polski system kształcenia językowego. Trudności w przeniesieniu modelu zintegrowanej edukacji na edukację języka obcego. Płaszczyzny integracji. Terminologia i wielość pojęć zwiazanych z tzw. integracją. Zintegrowanie w interpretacji autorów dostępnych programów nauczania do edukacji zintegrowanej i języka angielskiego. Podnoszenie świadomości nauczycieli. System opisu kompetencji językowych. Językowa kompetencja komunikacyjna. Postawa ciekawości poznawczej. Wiedza i sprawności językowe. Umiejętności personalne. Umiejętności uczenia się. Wrażliwość interkulturowa. Optymalne warunki dla rozwoju sprawności receptywnych. Metody i techniki rozwijania sprawności rozumienia ze słuchu (podejście narracyjne, metoda reagowania całym ciałem, techniki rozwijania sprawnosci rozumienia ze słuchu). Sprawność mówienia. Czynniki stanowiące o specyfice wczesnoszkolnej edukacji językowej. Zasady rozwijania sprawności mówienia we wczesnoszkolnej edukacji językowej. Badania rozwoju sprawności mówienia. Techniki wspierające sprawność produktywnego mówienia na etapie wczesnoszkolnym. Czym jest czytanie? Czytanie w języku drugim. Opis kompetencji komunikacyjnych na poziomie A1 (leksykalna, gramatyczna, semantyczna, fonologiczna, ortograficzna, ortoepiczna). Kompetencje związane z umiejętnością czytania (dekodowanie). Rozwój umiejętności czytania (umiejętności metafonologiczne, rozwój umiejętności metaleksykalnej w procesie czytania). Strategie czytania. Metody i techniki rozwijania sprawności czytania u dzieci. Wczesna nauka pisania a stereotypy. Współzależność pisania w języku pierwszym i drugim. Dziecko jako naśladowca i odkrywca symboliki języka. Pisanie obcojęzyczne w praktyce nauczania. Egzemplifikacja heurystyczno-operacyjnego modelu nauki pisania. Ocenianie dzieci w polskim systemie edukacji. Wspomagania szczegółowe dotyczące języka obcego nowożytnego w podstawie programowej. Wymagania szczegółowe w ocenie opisowej. Sposoby oceniania poszczególnych sprawności i umiejętności. Planowanie i bieżące ocenianie efektów uczenia się. Wdrażanie do samooceny. Portfolio. Kompetencje kluczowe w perspektywie edukacji XXI wieku. Pojęcie kompetencji międzykulturowej. Kompetencja międzykulturowa a świadomość wielokulturowa dziecka. Kształtowanie świadomości wielokulturowej dziecka w praktyce szkolnej (uwarunkowania prawno-organizacyjne, znaczenie podręcznika oraz innych materiałów dydaktycznych, zastosowanie gier i zabaw językowych, pacynka jako pośrednik międzykulturowy, multimedia jako cenne źródło treści z pogradnicza kultur, aspekt edukacji muzycznej, wykorzystanie tekstów narracyjnych, wdrażanie uczniów do czytania oraz pisania w języku obcym). Czym jest CLIL? Podstawa programowa edukacji wczesnoszkolnej a CLIL. Nauczanie języka obcego przez nauczyciela nauczania zintegrowanego. Nauczanie języka obcego przez innego nauczyciela. Inteligencje wielorakie. Nauczanie wielozmysłowe - w przyjaźni z uczącym się dzieckiem. Wpływ predyspozycji percepcyjnych na preferowane przez uczniów aktywności. Przykłady gier i zabaw dla uczniów o różnych preferencjach sensorycznych. Próba zdefiniowania środków dydaktycznych oraz pełnionych przez nie funkcji. Prezentacja środków dydaktycznych stosowanych w nauczaniu dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Czym jest storyline? Storyline a kreatywne uczenie się i nauczanie. Dlaczego warto wprowadzić storyline w procesie wczesnej nauki języka obcego? Storyline w praktyce. Narzędzia służące komunikacji w nauczaniu języka angielskiego wspomaganym technologią informacyjną (blogi, wieloużytkowe domeny, poczta elektroniczna, wiki). Zadania i ćwiczenia polegające na wykorzystaniu internetu.
Artykuł
W koszyku
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej