Sikora-Banasik Dorota
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(7)
Forma i typ
Artykuły
(4)
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(2)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(1)
Kielce - Czytelnia
(2)
Sandomierz - wypożyczalnia
(1)
Autor
Boszczyk Marta
(723)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(556)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(488)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(484)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(441)
Sikora-Banasik Dorota
(-)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(440)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(430)
Lewicka Ewa
(417)
Puszczewicz Barbara
(398)
Prus Bolesław (1847-1912)
(375)
Kosiń Janina
(373)
Lewandowska Bożena
(370)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(346)
Goetz Magdalena
(344)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(334)
Shakespeare William (1564-1616)
(288)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(262)
Lenin Vladimir Il'ič (1870-1924)
(257)
Knajder-Sowa Anna
(253)
Cyrański Czesław
(247)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(240)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(221)
Faliszewska Jolanta
(218)
Trojan Elżbieta
(210)
Łoskot Małgorzata
(209)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(199)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(194)
Tuwim Julian (1894-1953)
(190)
Jakubowski Jan Zygmunt (1909-1975)
(184)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(184)
Tarapata Ewa
(180)
Pronobis Małgorzata
(166)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(166)
Markiewicz Henryk (1922- )
(162)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(161)
Uniechowski Antoni (1903-1976)
(159)
Parandowski Jan (1895-1978)
(157)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(157)
Jodełka-Burzecki Tomasz (1919-1989)
(156)
Broniewski Władysław (1897-1962)
(154)
Praca zbiorowa
(153)
Staff Leopold (1878-1957)
(152)
Tolstoj Lev Nikolaevič (1828-1910)
(152)
Conrad Joseph (1857-1924)
(142)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(137)
Elsner Danuta
(136)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(136)
Rychlicki Zbigniew (1922-1989)
(136)
Engels Friedrich (1820-1895)
(135)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(135)
Łuba Małgorzata
(134)
Stróżyński Klemens
(133)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(132)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(130)
Marx Karl (1818-1883)
(130)
Rechnio-Kołodziej Beata
(128)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(128)
Włodno Danuta
(127)
Żukrowski Wojciech (1916-2000)
(127)
Bratny Roman (1921- )
(125)
Jastrzębska Lidia
(125)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(124)
Krzeczkowska Eugenia
(123)
Smólska Janina (?-2002)
(123)
Hertz Paweł (1918-2001)
(122)
Jakubowska Alina
(122)
Lewik Włodzimierz (1905-1962)
(120)
Laere Karolina Van
(118)
Malczewski Artur
(118)
Myjak Józef
(118)
Putrament Jerzy (1910-1986)
(115)
Dobraczyński Jan (1910-1994)
(113)
Doroszewski Witold (1899-1976)
(113)
Kieniewicz Stefan (1907-1992)
(112)
Misiorowska Ewa
(112)
Jaworowski Jerzy (1919-1975)
(111)
Szelburg-Zarembina Ewa (1899-1986)
(111)
Szweykowski Zygmunt (1894-1978)
(111)
Włodno-Furman Elżbieta
(111)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(110)
Rogoziński Julian (1912-1980)
(110)
Rusiecki Antoni Marian (1892-1956)
(109)
Garstka Tomasz
(108)
Lem Stanisław (1921-2006)
(108)
Krasiński Zygmunt (1812-1859)
(107)
Norwid Cyprian Kamil (1821-1883)
(107)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(106)
Radzicki Józef
(106)
Kierszys Zofia (1921-2000)
(105)
Stawar Andrzej (1900-1961)
(105)
Wyka Kazimierz (1910-1975)
(105)
Krasicki Ignacy (1735-1801)
(104)
Klemensiewicz Zenon (1891-1969)
(103)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(102)
Puškin Aleksandr Sergeevič (1799-1837)
(102)
Bunsch Karol (1898-1987)
(101)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(101)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(101)
Gomulicki Juliusz Wiktor (1909-2006)
(100)
Jaworowski Mieczysław
(100)
Rok wydania
2000 - 2009
(4)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
Języki
(5)
Dziecko
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja europejska
(1)
Europejskie Portfolio Językowe
(1)
Gry i zabawy
(1)
Inteligencje wielorakie
(1)
Język angielski
(1)
Języki obce
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Samodzielność (psychol.)
(1)
Temat: miejsce
Edukacja europejska a języki obce
(1)
Unia Europejska
(1)
7 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
0. .-, ,s.
Bibliogr.
[Nowe wątki (kompetencja różnojęzyczna, interkulturowość, poziomy biegłości językowej, portfolio językowe, samoocena) w nauczaniu i uczeniu się języków obcych. Działania edukacyjne Unii Europejskiej i Rady Europy. Zmiana dotychczasowego podejścia do kształcenia językowego. Realizacja Edukacji europejskiej w trzech polach edukacyjnych: edukacja "o Europie", "dla Europy" i "przez Europę". Miejsce języków obcych w europejskiej edukacji jutra. Edukacja europejska w obszarze wczesnoszkolnego nauczania języków obcych. Założenia dotyczące metodycznego kształcenia językowego w edukacji wczesnoszkolnej. Edukacja europejska dzieci w wieku wczesnoszkolnym a nauczanie języków obcych.]
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 251068/czyt.Met.Naucz.Jęz.Obc. (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Jak uczyć dzieci języków obcych / Dorota Sikora-Banasik. W: Życie Szkoły. - [R.] 63[62], nr 5 (2008), s. 5-8.
Dokument nadrzędny: Życie Szkoły.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: s. 9-19 : Nauczanie języków obcych dzieci w wieku wczesnoszkolnym - wyzwania i problemy / Teresa Siek-Piskozub.
Zawiera: S. 20-39 : Wczesne rozpoczynanie nauki języków / Dominika Krzemińska.
Zawiera: S. 40-50 : Psychorozwojowe uwarunkowania wczesnej edukacji językowej / Ewa Wieszczeczyńska.
Zawiera: S. 51-59 : Nauczyciel języka obcego w edukacji wczesnoszkolnej / Maria Stec.
Zawiera: S. 60-70 : Zintegrowany język obcy jako element edukacji wczesnoszkolnej / Katarzyna Sradomska.
Zawiera: S. 73-82 : Język obcy w edukacji wczesnoszkolnej : kompetencje językowe małych uczniów / Mariola Bogucka.
Zawiera: S. 83-98 : Rozwój sprawności receptywnych we wczesnoszkolnym nauczaniu języków obcych / Joanna Gładysz.
Zawiera: S. 99-109 : Sprawność mówienia produktywnego we wczesnoszkolnej edukacji językowej / Aldona Sopata.
Zawiera: S. 110-126 : Trudna sztuka czytania w języku obcym w pierwszym etapie kształcenia / Małgorzata Pamuła.
Zawiera: S. 127-145 : Twórcze i odtwórcze aspekty wczesnego nabywania sprawności pisania w języku obcym / Joanna Zawodniak.
Zawiera: S. 146-159 : Diagnoza i ocena postępów uczniów na lekcjach języka obcego w edukacji wczesnoszkolnej / Magdalena SZpotowicz.
Zawiera: S. 160-178 : Świadomość wielokulturowa dziecka w strukturze kompetencji międzykulturowej - od teorii do praktyki / Anna Jaroszewska.
Zawiera: S. 181-188 : CLIL sposobem na włączenie języka obcego w edukacji wczesnoszkolnej / Katarzyna Nicholls.
Zawiera: S. 189-199 : Nauczanie wielozmysłowe - stara metoda w nowoczesnej szkole? / Agnieszka Krajewska.
Zawiera: S. 200-213 : Gry i zabawy (z) językiem obcym, czyli kilka słów o tym, jak unikać monotonii metodycznej / Marta Kotarba-Kańczugowska.
Zawiera: S. 214-232 : Środki dydaktyczne wykorzystywane w nauczaniu dzieci / Izabela Jaros, Anna Raulinajtys.
Zawiera: S. 233-245 : Podejście storyline - kreatywna współpraca nauczyciela i ucznia / Mieczysława Materniak.
Zawiera: S. 246-259 : Dzieci sieci - technologie informacyjno-komunikacyjne - jak nie zgubić wartości i przygotować dzieci do funkcjonowania w społeczeństwie przyszłości / Agata Hofman.
Zawiera: S. 260-267 : Wybrane zasady pracy z dzieckiem nadpobudliwym i dyslektycznym na lekcji języka obcego / Wioletta Szóstak.
Cechy rozwojowe dziecka w wieku 3-7 lat. Charakterystyka procesu aktywizacji języka obcego. Język jako wrodzony narząd biologiczny - opinie współczesnych naukowców. Hipoteza okresu krytycznego. Hipoteza różnicy fundamentalnej. Czy warto zaczynać w bardzo młodym wieku? Praca z dziećmi: motywacja, inteligencja wieloraka, style uczenia się, potrzeba uwagi, koncentracja uwagi, faza ciszy. Charakterystyka edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Praktyczne aspekty nauczania dzieci w wieku wczesnoszkolnym: kary i nagrody, wykorzystanie pomocy wizualnych, dobór podręcznika, wykorzystanie piosenek i rymowanek w trakcie zajęć, prace ręczne, historyjki, uczestnictwo w programie eTwinning. Fazy wczesnego okresu szkolnego. Rozwój poznawczy. Rozwój osobowości. Zasady nauczania języka obcego. Kształcenie nauczycieli języka obcego. Współczesny nauczyciel języka obcego. Praca w edukacji wczesnoszkolnej. Raport Rady Europy na temat głównych zasad tworzących podstawy pedagogiczne do nauczania dzieci języków. Polski system kształcenia językowego. Trudności w przeniesieniu modelu zintegrowanej edukacji na edukację języka obcego. Płaszczyzny integracji. Terminologia i wielość pojęć zwiazanych z tzw. integracją. Zintegrowanie w interpretacji autorów dostępnych programów nauczania do edukacji zintegrowanej i języka angielskiego. Podnoszenie świadomości nauczycieli. System opisu kompetencji językowych. Językowa kompetencja komunikacyjna. Postawa ciekawości poznawczej. Wiedza i sprawności językowe. Umiejętności personalne. Umiejętności uczenia się. Wrażliwość interkulturowa. Optymalne warunki dla rozwoju sprawności receptywnych. Metody i techniki rozwijania sprawności rozumienia ze słuchu (podejście narracyjne, metoda reagowania całym ciałem, techniki rozwijania sprawnosci rozumienia ze słuchu). Sprawność mówienia. Czynniki stanowiące o specyfice wczesnoszkolnej edukacji językowej. Zasady rozwijania sprawności mówienia we wczesnoszkolnej edukacji językowej. Badania rozwoju sprawności mówienia. Techniki wspierające sprawność produktywnego mówienia na etapie wczesnoszkolnym. Czym jest czytanie? Czytanie w języku drugim. Opis kompetencji komunikacyjnych na poziomie A1 (leksykalna, gramatyczna, semantyczna, fonologiczna, ortograficzna, ortoepiczna). Kompetencje związane z umiejętnością czytania (dekodowanie). Rozwój umiejętności czytania (umiejętności metafonologiczne, rozwój umiejętności metaleksykalnej w procesie czytania). Strategie czytania. Metody i techniki rozwijania sprawności czytania u dzieci. Wczesna nauka pisania a stereotypy. Współzależność pisania w języku pierwszym i drugim. Dziecko jako naśladowca i odkrywca symboliki języka. Pisanie obcojęzyczne w praktyce nauczania. Egzemplifikacja heurystyczno-operacyjnego modelu nauki pisania. Ocenianie dzieci w polskim systemie edukacji. Wspomagania szczegółowe dotyczące języka obcego nowożytnego w podstawie programowej. Wymagania szczegółowe w ocenie opisowej. Sposoby oceniania poszczególnych sprawności i umiejętności. Planowanie i bieżące ocenianie efektów uczenia się. Wdrażanie do samooceny. Portfolio. Kompetencje kluczowe w perspektywie edukacji XXI wieku. Pojęcie kompetencji międzykulturowej. Kompetencja międzykulturowa a świadomość wielokulturowa dziecka. Kształtowanie świadomości wielokulturowej dziecka w praktyce szkolnej (uwarunkowania prawno-organizacyjne, znaczenie podręcznika oraz innych materiałów dydaktycznych, zastosowanie gier i zabaw językowych, pacynka jako pośrednik międzykulturowy, multimedia jako cenne źródło treści z pogradnicza kultur, aspekt edukacji muzycznej, wykorzystanie tekstów narracyjnych, wdrażanie uczniów do czytania oraz pisania w języku obcym). Czym jest CLIL? Podstawa programowa edukacji wczesnoszkolnej a CLIL. Nauczanie języka obcego przez nauczyciela nauczania zintegrowanego. Nauczanie języka obcego przez innego nauczyciela. Inteligencje wielorakie. Nauczanie wielozmysłowe - w przyjaźni z uczącym się dzieckiem. Wpływ predyspozycji percepcyjnych na preferowane przez uczniów aktywności. Przykłady gier i zabaw dla uczniów o różnych preferencjach sensorycznych. Próba zdefiniowania środków dydaktycznych oraz pełnionych przez nie funkcji. Prezentacja środków dydaktycznych stosowanych w nauczaniu dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Czym jest storyline? Storyline a kreatywne uczenie się i nauczanie. Dlaczego warto wprowadzić storyline w procesie wczesnej nauki języka obcego? Storyline w praktyce. Narzędzia służące komunikacji w nauczaniu języka angielskiego wspomaganym technologią informacyjną (blogi, wieloużytkowe domeny, poczta elektroniczna, wiki). Zadania i ćwiczenia polegające na wykorzystaniu internetu.
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Symbol UKD: 373.3.016.046-021.64:81
Bibliogr. przy rozdz.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 251128 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 248945/czyt.Met.Naucz.Jęz.Obc. (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51422 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej