Rodzina dziecka autystycznego
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Autor
Babiarz Mirosław (pedagog)
(1)
Banasiak Maciej
(1)
Gałecki Piotr (fizjolog)
(1)
Pietras Tadeusz Bogdan
(1)
Rutkowski Mirosław (nauki pedagogiczne)
(1)
Witusik Andrzej Dariusz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4692)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Rodzina dziecka autystycznego
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3717)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3290)
Wychowanie przedszkolne
(3236)
Wychowanie
(2691)
Język angielski
(2346)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2340)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1744)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1682)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1682)
Wychowanie w rodzinie
(1672)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1633)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1427)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1310)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1265)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1074)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1050)
Nauka
(1047)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(927)
Uczenie się
(909)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(856)
Dzieci
(849)
Osobowość
(842)
Zarządzanie
(834)
Psychoterapia
(812)
Powieść angielska
(811)
Powieść amerykańska
(795)
Czytelnictwo
(790)
Gry i zabawy
(790)
Polityka międzynarodowa
(787)
Praca
(780)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(740)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(721)
Teatr polski
(717)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(715)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(701)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Relacje międzyludzkie
(664)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Rośliny
(658)
Etyka
(655)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(606)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(599)
Temat: dzieło
Anioł poważny i niepoważne pytania
(1)
Bliscy i obcy
(1)
Do moich uczniów pytania
(1)
Niewidoma dziewczynka pytania
(1)
Nowe patyki i patyczki
(1)
O maluchach
(1)
Stale w kratkę
(1)
Stuknąć w kamień
(1)
Uciekam
(1)
Urodzony dezerter
(1)
Zeszyt w kratkę
(1)
Temat: miejsce
Skarżysko-Kamienna (woj. świętokrzyskie)
(1)
2 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Zawiera: S. 19-35 : Nauczyciel w pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE w świetle literatury zagadnienia; Diagnoza pedagogiczna uczniów z SPE; Nauczyciel - czynnikiem warunkującym właściwą pracę z dziećmi o SPE; Formy pomocy uczniom z SPE) / Marianna Styczyńska.
Zawiera: S. 37-58 : Rozwój integralny ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych w warunkach szkoły integracyjnej (Odpowiedzialna edukacja integracyjna jako warunek integralnego rozwoju uczniów; Rzeczywistość polskiej integracji - dane za rok szkolny 2009/2010) / Danuta Apanel.
Zawiera: S. 85-110 : Funkcje instytucji edukacyjnych w procesie integracji społecznej (Przemiany w polityce oświatowej w Europie w XX wieku; Założenia badań własnych; Realizacja reformy w kilku odsłonach; Jedno przedszkole - różne dzieci; Różne dzieci - jedno społeczeństwo. Perspektywa transmisji wzorów kultury jako mechanizmu integracji społecznej; Ekonomizacja życia i zadania edukacji przedszkolnej) / Hanna Żuraw.
Zawiera: S. 111-134 : Edukacja międzykulturowa a społeczny rozwój dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (Edukacja międzykulturowa; Cele edukacji wielokulturowej; Kultura i edukacja jako elementy edukacji międzykulturowej; Funkcje edukacji; Filary kształcenia najważniejsze z punktu widzenia edukacji międzykylturowej; Metody kształcenia wykorzystywane w edukacji międzykulturowej; Reguły edukacji międzykulturowej) / Paweł Garbuzik.
Zawiera: S. 135-154 : Bilingwizm i wielokulturowość uczniów w polskich szkołach. dziecko ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi, zróżnicowanymi pod względem kulturowym i językowym (Uczniowie z SPE; Funkcje i kompetencje językowe; Wpływ dwujęzyczności na rozwój funkcji poznawczych dziecka) / Anna Brudniak.
Zawiera: S. 155-175 : Rodzina z dzieckiem autystycznym - analiza problemu w kontekście zmian systemowych (Zmiany statystyczne; Inkluzja/ekskluzja jako dostrzeganie mniejszości społecznej - szersze przedstawienie problemu osób niepełnosprawnych; Inkluzja/Ekskluzja w naukach pedagogicznych; Rodzina z dzieckiem autystycznym; Zmiany zachodzące w systemie pedagogiki specjalnej i tworzenie się nowego spojrzenia na miejsce osoby niepełnosprawnej w społeczeństwie - w systemie edukacyjnym) / Jacek J. Błeszyński.
Zawiera: S. 177-194 : Preferencje edukacyjne (w obszarze edukacji ustawicznej) oraz rehabilitacyjne młodzieży i osób dorosłych niewidomych i/lub z resztkami wzroku (Projekt "Wsparcie osób niewidomych na rynku pracy"; Preferencje edukacyjne (w obszarze edukacji ustawicznej) oraz rehabilitacyjne młodzieży i osób dorosłsych niewidomych i/lub z resztkami wzroku - analiza wyników badań własnych; Uogólnienie wyników badań) / Marzenna Zaorska.
Zawiera: S. 195-216 : Onkologopedia dziecięca - kierunek badań logopedii (Choroby nowotworowe u dzieci; Białaczki; Nowotwory mózgu u dzieci; Mowa dzieci z chorobą nowotworową; Zaburzenia mowy dzieci z chorobą nowotworową; Nowy kierunek badań - onkologopedia dziecięca) / Agnieszka Hamerlińska-Latecka.
Zawiera: S. 217-242 : Zastosowanie rytmiki w terapii i procesie wspomagania rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym (Wprowadzenie; Śpiew i mowa; Ruch przy muzyce; Gra na instrumentach; Aktywne słuchanie muzyki; Podsumowanie) / Magdalena Florek.
Zawiera: S. 243-265 : Indywidualny program wspierania uczniów z dysfunkcją wzroku w płockich szkołach (Wprowadzenie; Najważniejsze obszary trudności i wspierania rozwoju uczniów z dysfunkcją wzroku z płockich szkół - założenia teoretyczne; Orientacja przestrzenna i samodzielne, bezpieczne poruszanie się; Percepcja dotykowa oraz umiejętność czytania i pisania brajlem; Usprawnianie widzenia u ucznia słabowidzącego; Integracja społeczna; Innowacyjny program wsparcia - praktyka; Organizacja zajęć ze specjalistami; Zaangażowanie osób, środowisk i instytucji w realizację IPW; Transfer wiedzy i umiejętności; Przepływ informacji o realizacji IPW) / Małgorzata Paplińska, Joanna Witczak-Nowotna. Florek.
Zawiera: S. 267-291 : Kształcenie językowe dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na etapie nauczania zintegrowanego z wykorzystaniem książki wielozmysłowej (Wprowadzenie; Nauka języka obcego w szkole podstawowej: nauczyciel filolog albo nauczyciel wychowawca; Lekcja języka obcego z wykorzystaniem kart dotykowych; Zaburzenia rozwojowo-sensoryczne; Opóźnienia lub zaburzenia rozwoju intelektualnego; Opóźnienie lub zaburzenie rozwoju językowego; Opóźnienie lub zaburzenie rozwoju adaptacyjnego; Opóźnienie lub zaburzenie rozwoju społecznego i emocjonalnego; Opóźnienie lub zaburzenie ruchu rozwojowego; Zaburzenia rozwoju komunikacji językowej) / Werona Król.
Zawiera: S. 293-319 : Książka wielozmysłowa - nowa metoda stymulacji rozwoju poznawczego dzieci z zaburzeniami rozwojowymi (Wprowadzenie; Konstruowanie książki wielozmysłowej; Prezentacja książki wielozmysłowej; Przykładowe ćwiczenie z książką wielozmysłową) / Dorota Bełtkiewicz.
Zawiera: S. 321-338 : Wykorzystanie tablic interaktywnych we wspomaganiu rozwoju dzieci z niepełnosprawnością intelektualną (Wprowadzenie; Społeczna integracja osób pełnosprawnych i niepełnosprawnych; Tablice interaktywne w procesie dydaktycznym; Wykorzystanie aplikacji do pracy w trybie interaktywnym na tablicach; Tablica interaktywna i Google SketchUp w terapii dzieci z autyzmem; Praca z tablicą interaktywną w Zespole Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej jako przykład dobrej praktyki) / Ryszard Błaszkiewicz; Krzysztof Kupczewski; Magdalena Kupczewska.
Zawiera: S. 229-361 : Wspomaganie rozwoju dziecka w kontekstach filozoficznych i kulturowych w twórczości dla dzieci ks. Jana Twardowskiego, czyli "o budowaniu noosfery literackiej" (Wprowadzenie; Obraz dziecka w twórczości ks. Jana Twardowskiego; Formy podawcze; Podsumowanie) / Maria Czaplicka-Jedlikowska.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 9-12 : Epidemiologia autyzmu / Maciej Banasiak, Andrzej Witusik, Tadeusz Pietras, Paweł Górski.
Zawiera: S. 13-29 : Autyzm - pozycja nozologiczna, charakterystyka kliniczna i diagnostyka / Tadeusz Pietras, Andrzej Witusik.
Zawiera: S. 31-74 : Neurorozwojowa hipoteza autyzmu / Radosław Wujcik, Aleksandra Porzycka, Andrzej Witusik, Tadeusz Pietras.
Zawiera: S. 75-86 : Autyzm a upośledzenie umysłowe. Zaburzenia psychiczne w autyzmie / Kinga Bobińska, Piotr Gałecki, Antoni Florkowski.
Zawiera: S. 87-98 : Autyzm a padaczka / Janusz Wendorff.
Zawiera: S. 99-118 : Psychologiczne koncepcje rozwoju autyzmu / Monika Talarowska, Antoni Florkowski, Piotr Gałecki, Krzysztof Zboralski.
Zawiera: S. 119-141 : Badanie psychologiczne w autyzmie / Monika Talarowska, Piotr Gałecki, Antoni Florkowski, Krzysztof Zboralski.
Zawiera: S. 143-165 : Autyzm? nie tylko dziecięcy - zaburzenia autystyczne w okresie adolestencji i wczesnej dorosłości / Magdalena Kotlicka-Antczak.
Zawiera: S. 167-174 : Trudności w badaniu internistycznym u pacjentów z upośledzeniem umysłowym i autyzmem / Michał Panek, Tadeusz Pietras, Andrzej Witusik, Paweł Górski.
Zawiera: S. 175-194 : Leczenie farmakologiczne autyzmu / Kinga Bobińska, Piotr Gałecki, Antoni Florkowski.
Zawiera: S. 195-217 : Zarys terapii pedagogicznej dzieci z autyzmem / Anna Rozetti-Szymańska, Joanna Wójcik, Tadeusz Pietras.
Zawiera: S. 219-225 : Terapia rodziny z dzieckiem autystycznym / Mariusz Frugał.
Zawiera: S. 227-231 : Terapia dziecka z zachowaniami autystycznymi - studium przypadku w oczach oligofrenopedagoga / Bożena Guziak.
Zawiera: S. 233-239 : Edukacja dziecka autystycznego w Polsce / Monika Talarowska, Anna Rozetti-Szymańska.
Teorie psychoanalityczne Melanie Klein, Leo Kanner, Francis Tustin, Niko Tinbergen. Koncepcje behawiorystyczne. Diagnostyczna Lista Kontrolna (E-2) B. Rimlanda. Kwestionariusz Autyzmu w Okresie Poniemowlęcym S. Baron-Cohen, J. Allen, Ch. Gillberg. Skala Oceny Autyzmu Dziecięcego E. Schoplera, R. Reichlera, B. Renner. Skala Rozwoju Psychoruchowego O. Brunet i I. Lézine. Orientacyjny Test Rozwoju Psychoruchowego Dziecka - Test Denver. Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa. Skala Inteligencji Wechslera dla Dzieci - Wersja Zmodyfikowana. Międzynarodowa Wykonaniowa Skala Leitera. Skala Dojrzałości Umysłowej Columbia. Testy Matryc Ravena. Profil Psychoedukacyjny E. Schopler, R. Reichler, A. Bashford. Metody badania poszczególnych funkcji poznawczych: Test Teorii Umysłu, Próba "Sally i Anne", Test Łudzącego Wyglądu, Test Łączenia Punktów Reitana AiB, Test Stroopa, Próba Fluencji Słownej, Krzywa Uczenia się Łurii. Karta Oceny Postępu w Rozwoju Społecznym (PAC) H.C. Gunzburga. Terapia pedagogiczna dzieci z autyzmem: terapia behawioralna, Metoda Opcji, Metoda Planów Aktywności, Terapia logopedyczna, Metoda Felicie Affolter, Metoda integracji sensorycznej, Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Muzykoterapia, Terapia kreatywna, Dogoterapia, Hipoterapia, Metoda holding, Metoda Dobrego Startu Bon Depart, Metody relaksacyjne, Terapia słuchowa Metodą Tomatisa, Metoda Caroline Sutton, Metoda Marii Montessori.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej