Nauczyciele nauczania początkowego
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(166)
Forma i typ
Książki
(96)
Artykuły
(67)
Publikacje fachowe
(15)
Publikacje naukowe
(15)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Publikacje informacyjne
(7)
Dostępność
dostępne
(118)
tylko na miejscu
(49)
wypożyczone
(5)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(42)
Kielce - Czytelnia
(22)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(4)
Busko zdrój - czytelnia
(5)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(3)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(4)
Końskie - wypożyczalnia
(9)
Opatów - wypożyczalnia
(6)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(14)
Ostrowiec - czytelnia
(6)
Pińczów - wypożyczalnia
(10)
Pińczów - czytelnia
(9)
Sandomierz - wypożyczalnia
(5)
Sandomierz - czytelnia
(2)
Starachowice - wypożyczalnia
(5)
Starachowice - czytelnia
(6)
Staszów - wypożyczalnia
(6)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(8)
Włoszczowa - czytelnia
(6)
Autor
Adamek Irena
(7)
Bałachowicz Józefa
(6)
Tyluś Urszula
(5)
Boszczyk Marta
(3)
Bugajska-Jaszczołt Beata
(3)
Waloszek Danuta (1947- )
(3)
Zbróg Zuzanna
(3)
Żegnałek Kazimierz
(3)
Żytko Małgorzata
(3)
Bielicki Eugeniusz
(2)
Ciosek Mieczysław (1945- )
(2)
Jaros Izabela
(2)
Jegier Aneta
(2)
Karbowniczek Jolanta
(2)
Kopaczyńska Iwona
(2)
Kowolik Piotr
(2)
Kunicka Małgorzata
(2)
Kusiak Krystyna
(2)
Kłosińska Tatiana
(2)
Leżańska Wiesława
(2)
Magda-Adamowicz Marzenna
(2)
Michalewska Maria Teresa
(2)
Mrożkiewicz Józef
(2)
Nowak-Łojewska Agnieszka
(2)
Nowakowska-Buryła Ilona
(2)
Okarmus Walenty
(2)
Osiak Jan
(2)
Radzikowska Dorota
(2)
Ratajek Zdzisław
(2)
Rutkowski Mirosław (nauki pedagogiczne)
(2)
Staniucha Grażyna
(2)
Stawinoga Renata
(2)
Stołowski Władysław
(2)
Żmijewska Ewa
(2)
Adamczyk Mieczysław
(1)
Babiarz Mirosław (pedagog)
(1)
Banaszkiewicz Teresa (1949 - )
(1)
Baranowska Joanna
(1)
Barwicka Agnieszka M
(1)
Bereźnicki Franciszek
(1)
Białożyt-Wielonek Katarzyna
(1)
Bidziński Karol
(1)
Bielicki Roman
(1)
Bilewicz Małgorzata
(1)
Boguszewska Anna
(1)
Boińska Maria
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Borawska-Kalbarczyk Katarzyna
(1)
Borycka Ewelina
(1)
Bracki Artur
(1)
Brzezińska Alina
(1)
Centner-Guz Małgorzata
(1)
Chojnacka-Synaszko Barbara
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czaja-Chudyba Iwona
(1)
Czerwińska Kornelia
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Dagiel Małgorzata
(1)
Denek Kazimierz
(1)
Derwich-Zdybel Samanta
(1)
Drygała Danuta
(1)
Dróżka Wanda
(1)
Dudel Barbara
(1)
Dutkiewicz Waldemar (1939-2007)
(1)
Dyrda Tadeusz
(1)
Dąbrowski Mirosław (matematyk)
(1)
Falkiewicz-Szult Małgorzata
(1)
Feliniak Aleksandra
(1)
Filipiak Ewa
(1)
Flanz Jolanta
(1)
Frankowiak Joanna
(1)
Frątczak Dorota
(1)
Fudali Jolanta
(1)
Gapińska Aneta
(1)
Giermakowska Alicja
(1)
Glik Joanna
(1)
Glinka Anna Magdalena
(1)
Gordin Aleksandr Ul̂evič
(1)
Grabowska Tatitana
(1)
Gruberne-Bernacka Barbara
(1)
Gumuła Teresa
(1)
Gutkowska-Wyrzykowska Ewelina
(1)
Górniok-Naglik Alina
(1)
Górski Stanisław
(1)
Hajnicz Wanda
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna (1963- )
(1)
Jastrząb Bogusława
(1)
Jaśkowska Joanna
(1)
Jeznach Klaudia
(1)
Jurewicz Monika
(1)
Jurkiewicz Ewa
(1)
Kamińska-Dolata Katarzyna
(1)
Karapuda Julia Magdalena
(1)
Karbowniczek Jolanta (1964- )
(1)
Kasáčová Bronislava
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Komorowska-Zielony Alicja
(1)
Kondracka-Szala Marta
(1)
Konieczna Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(40)
2000 - 2009
(22)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(4)
1970 - 1979
(6)
1960 - 1969
(1)
1950 - 1959
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(35)
1901-2000
(3)
1945-1989
(3)
Kraj wydania
Polska
(163)
nieznany (pol)
(2)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(165)
Odbiorca
Nauczyciele nauczania początkowego
(11)
Nauczanie początkowe
(7)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Przedszkola
(3)
Nauczyciele
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4695)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Nauczyciele nauczania początkowego
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3717)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3291)
Wychowanie przedszkolne
(3236)
Wychowanie
(2691)
Język angielski
(2349)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2340)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1745)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1682)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1681)
Wychowanie w rodzinie
(1672)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1633)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1428)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1310)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1265)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1074)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1050)
Nauka
(1047)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(928)
Uczenie się
(909)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(856)
Dzieci
(849)
Osobowość
(842)
Zarządzanie
(834)
Psychoterapia
(812)
Powieść angielska
(811)
Powieść amerykańska
(795)
Czytelnictwo
(790)
Gry i zabawy
(790)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(780)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(740)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(721)
Teatr polski
(717)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(715)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(702)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Relacje międzyludzkie
(664)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Rośliny
(658)
Etyka
(655)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(606)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(599)
Temat: dzieło
Anioł poważny i niepoważne pytania
(1)
Bliscy i obcy
(1)
Ciuchcia (program telewizyjny)
(1)
Do moich uczniów pytania
(1)
Nauczyciele - Nauczycielom (seria)
(1)
Niewidoma dziewczynka pytania
(1)
Nowe patyki i patyczki
(1)
O maluchach
(1)
Raport
(1)
Sobór Watykański II
(1)
Stale w kratkę
(1)
Stuknąć w kamień
(1)
Uciekam
(1)
Urodzony dezerter
(1)
Zeszyt w kratkę
(1)
Temat: czas
2001-
(19)
2001-0
(15)
1989-
(11)
1901-
(3)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
101-
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(14)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(2)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(2)
Świętokrzyskie, województwo
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Czerwonak (woj. wielkopolskie)
(1)
Finlandia
(1)
Hiszpania
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Ostrowiec Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Skarżysko-Kamienna (woj. świętokrzyskie)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Śląskie, województwo
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(11)
Artykuł z czasopisma fachowego
(8)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(8)
Opracowanie
(8)
Podręczniki
(7)
Bibliografia
(6)
Monografia
(6)
Artykuł z czasopisma
(3)
Poradnik
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Poradniki
(2)
Programy nauczania
(2)
Raport z badań
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Program nauczania
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(46)
Psychologia
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Biologia
(1)
Dom i ogród
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
166 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Trudny początek / Alina Brzezińska. W: Życie Szkoły. - [R.] 58, nr 6 (2004), s. 44-45.
Dokument nadrzędny: Życie Szkoły.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. w jęz. ang., streszcz. ang., pol. przy pracach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 253799/czyt.37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 11-15 : Projekt "Kompetentny nauczyciel wczesnej edukacji inwestycją w lepszą przyszłość" - założenia i realizacja / Joanna Karczewska.
Zawiera: S. 17-30 : Efektywność realizacji projektu w zakresie kompetencji nauczycielskich studentów / Sławomir Koziej.
Zawiera: S. 31-34 : Realizacja praktyk studenckich w ramach projektu "Kompetentny nauczyciel wczesnej edukacji inwestycją w lepszą przyszłość" / Elżbieta Zyzik.
Zawiera: S. 35-45 : Synergia technologii i edukacji - nowoczesne narzędzia cyfrowe w akademickim procesie kształcenia beneficjentów projektu "Kompetentny nauczyciel wczesnej edukacji inwestycją w lepszą przyszłość" / Izabela Jaros.
Zawiera: S. 49-58 : O stawaniu się nauczycielem jutra / Anna Ozga.
Zawiera: S. 59-69 : Wsparcie nauczyciela w rozwoju kompetencji zawodowych / Jolanta Szempruch.
Zawiera: S. 71-82 : Osobowość nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej warunkiem powodzenia procesu edukacyjnego / Lidia Pawelec.
Zawiera: S. 83-97 : Wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne nauczycieli wczesnej edukacji w kontekście aktualnych standardów kształcenia nauczycieli / Elżbieta Marek.
Zawiera: S. 99-108 : Twórczy nauczyciel wczesnej edukacji - cechy i zachowania / Zofia Okraj.
Zawiera: S. 109-120 : Jakość pracy nauczyciela a umiejętność radzenia sobie z wypaleniem zawodowym / Leokadia Szymczyk.
Zawiera: S. 121-127 : Wartość samoedukacji w procesie doskonalenia kompetencji nauczyciela wczesnej edukacji / Tomasz Łączek.
Zawiera: S. 119-136 : Organizacja praktycznego kształcenia studentów edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej / Elżbieta Zyzik.
Zawiera: S. 137-150 : Znaczenie rozwijania świadomości językowej dziecka w wieku przedszkolnym i w przygotowaniu do nauki czytania i pisania / Alicja Giermakowska.
Zawiera: S. 161-170 : Nauczyciel języka obcego - wczoraj, dziś i jutro ... / Monika Nowotnik-Kozicka.
Zawiera: S. 171-190 : Kompetencje arytmetyczne studentów edukacji wczesnoszkolnej / Beata Bugajska-Jaszczołt, Danuta Drygała.
Zawiera: S. 191-200 : Walory pedagogiki muzycznej w stymulacji procesów rozwojowych dziecka / Anna Śliwińska.
Zawiera: S. 201-218 : Subiektywna ocena posiadanych przez studentów pedagogiki kompetencji przydatnych w zaspokajaniu specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów / Karol Bidziński.
Zawiera: S. 219-232 : Opinie studentów pedagogiki na temat spodziewanych trudności w zaspokajaniu specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów / Karol Bidziński.
Zawiera: S. 233-245 : Zespół dziecka krzywdzonego ze szczególnym problemem społecznym / Joanna Zemlik.
Zawiera: S. 249-259 : O sztuce budowania zespołu klasowego / Anna Ozga, Lidia Kowalczyk.
Zawiera: S. 261-268 : Uczyć myśleć skutecznie - propozycja rozwiązań metodycznych / Irena Stańczak.
Zawiera: S. 269-276 : Przykładowe zabawy dla dzieci 5-letnich służące realizacji treści edukacji matematycznej programu pt. "Nasze przedszkole" / Małgorzata Kwaśniewska, Wiesława Żaba-Żabińska.
Zawiera: S. 277-288 : Ćwiczenia kształtujące równowagę jako kluczowy element zajęć ruchowych z dziećmi w wieku młodszym szkolnym / Magdalena Lelonek, Agata Jopkiewicz.
Zawiera: S. 289-293 : Scenariusz zajęć zintegrowanych z elementami języka rosyjskiego - klasa III / Anna Kot, Bożena Nowak.
Zawiera: S. 295-298 : Scenariusz warsztatów dla dzieci w wieku 6-11 lat / Milena Chlewicka, Sylwia Nowak.
Tekst częśc. w jęz. ang., streszcz. ang., pol. przy pracach.
Zawiera definicje pojęć: kompetencje nauczycielskie, wypalenie zawodowe, świadomość fonologiczna. Omówiono m.in. kompetencje specjalistyczne, kompetencje psychologiczno-pedagogiczne, kompetencje dydaktyczne. Zawiera: scenariusze zajęć w kl. III szkoły podstawowej: "Jak skutecznie odmawiać, mówić "nie", "Ze sztuką na ty", przykłady zabaw dla dzieci 5-letnich (m.in. zabawy kształtujące orietnację przestrzenną irównowagę).
Książka
W koszyku
Dziedzina i ujęcie
Symbol UKD: 373.3.046-021.64 37.091.2-057.16
Biblografia na stronach 215-237.
Autorki w niniejszej publikacji nakreśliły pedagogiczne portrety nauczycieli. Każde z wybranych określeń w podtytułach, warunkuje koncepcję funkcjonowania, rozumienia i kształcenia nauczyciela a także oczekiwań wobec niego i wyzwań, którym musi stawić czoła. Książka odpowiada na pytanie: jaki jest obraz nauczyciela wczesnej edukacji? Chodzi o wizerunek nauczyciela zarówno ten, kształtowany i tworzony przez nich, jak i widziany przez pryzmat aktów prawnych w historii i we współczesności. Dobór kategorii teoretycznej i empirycznej eksploracji wiąże się z doświadczeniami i zainteresowaniami autorek. Jest to wybór subiektywny, kierunkowany świadomością, że nakreślone portrety nauczycieli są pochodną własnej interpretacji rzeczywistości szkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28293 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 258522/czyt. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 294-296.
Zawiera: Rozdział I: O umiejętnościach matematycznych trzecioklasistów: Sztuka rozwiązywania zadań, Najbardziej typowe z możliwych (Zadania proste na porównywanie różnicowe i ilorazowe, Zadania złożone dotyczące porównywania różnicowego i ilorazowego, Zadania złożone na porównywanie różnicowe i ilorazowe - szukana suma, Zadania proste na porównywanie różnicowe z nadmiarem danych, Zadania złożone na porównywanie różnicowe - szyk i sposób podania danych, Zadania złożone - porównanie różnicowe i ilorazowe ze zmienną sumą, Podsumowanie).
Zawiera: A gdy zadanie jest nietypowe?: Co to znaczy rozwiązać zadanie?, Co zrobić z tymi liczbami?, A gdy liczb jest więcej?, Podsumowanie.
Zawiera: Arytmetyka szkolna - liczby, obliczenia... i język symboliczny: Stosowanie algorytmów obliczeń pisemnych, Stosowanie przez uczniów własnych strategii wykonywania obliczeń, Gdy dominuje jedna metoda!, Rozumienie działań dodawania i odejmowania, Wykonywanie obliczeń złożonych, Porównywanie liczb naturalnych i rozumienie systemu dziesiętnego, Podsumowanie.
Zawiera: Miary - w szkole i poza nią: Wykonywanie obliczeń pieniężnych, Wykonywanie obliczeń dotyczących temperatury, Wykonywanie obliczeń dotyczących pojemności z użyciem prostych ułamków zwykłych, Obwód prostokąta, Podsumowanie.
Zawiera: Czytanki matematyczne: Czytanka A: Ulubione dyscypliny sportu, Czytanka B: O oszczędzaniu wody. Czytanka C: Dyplomy, Czytanka D: Co ciekawego w telewizji?, Podsumowanie.
Zawiera: Rozdział II. Rzut oka na szkolną codzienność: (Proces kształcenia?, Sprawdzanie wiedzy, Pogadanka, czy dyskusja?, Aktywność twórcza uczniów, Gry i zabawy dydaktyczne), Razem, czy osobno?, Kto pyta nie błądzi?, Dwa końce tego samego kija?, Wystarczy podpowiedzieć?, Typowe czyli jakie?, Skuteczny nauczyciel?
Zawiera: Rozdział III. Czas podstaw programowych: Umiejętności kluczowe w polskich podstawach programowych, Cele i treści edukacji matematycznej w podstawach programowych, Cele edukacji matematycznej w podstawach programowych, Treści edukacji matematycznej w podstawach programowych, Podsumowanie.
Przedstawienie wyników badań prowadzonych od 2006 roku przez CKE w ramach projektu "Badanie umiejętności podstawowych uczniów trzeciej klasy szkoły podstawowej". Rozdział I zawiera szczegółowe omówienie poziomu wybranych umiejętnosci matematycznych uczniów przed rozpoczęciem nauczania przedmiotowego. Zawiera blisko 600 prac uczniów, które stanowią ilustrację uczniowskiego sposobu myślenia o matematyce. Rozdział II opisuje "zwykłą codzienność" zajęć pod koniec klasy III, w tym zajęć z edukacji matematycznej. W rozdziale III dokonano analizy zmian, które zachodziły w ciągu ostatnich kilku lat w kolejnych podstawach programowych w zakresie edukacji matematycznej.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 7-10 : Być w drodze. Szkic o dydaktyce drogi człowieka / Tadeusz Frąckowiak.
Zawiera: S. 11-12 : Wprowadzenie / Kazimierz Denek.
Zawiera: S. 15-28 : Perspektywa reformy edukacyjnej (Konieczność systemowej reformy edukacji, O rozwoju społeczno-ekonomicznym Polski zadecyduje edukacja, Dążenie do lepszej szkoły, Dbałość o kompetencje uczniów, Planowana reforma systemu edukacji. Nadzieje i wątpliwości, Zasadnicze przeszkody reformowania edukacji, Kyo zreformuje edukację?, Finansowanie edukacji, Konstatacja końcowa) / Kazimierz Denek.
Zawiera: S. 29-41 : Wskazania dla dydaktyki w raporcie Komisji Delorsea: Learning: the treasure within - Uczenie się - nasz ukryty skarb (Wprowadzenie, Struktura raportu i wstęp Jacquesa Delorsa, Perspektywy - skąd i dokąd rozwija się edukacja, Nowe zasady, Kierunki rozwoju, Przesłanki dla modernizacji dydaktyki) / Józef Półturzycki.
Zawiera: S. 42-45 : Podejście jakościowe w procesie poznawania dydaktycznego / Stanisław Palka.
Zawiera: S. 46-53 : Szkoła w toku przemian edukacyjnych / Franciszek Bereźnicki.
Zawiera: S. 54-61 : Różnorodność komunikacyjna w procesie kształcenia (Filozofia porozumienia. W poszukiwaniu wspólnego języka. Interakcja w porozumieniu) / Wiesław Andrukowicz.
Zawiera: S. 62-69 : Kształcenie niestacjonarne w perspektywie kształcenia ustawicznego (Konstatacje wstępne, Edukacja niestacjonarna w Polsce - Polityka państwa, Polskie doświadczenia szkolnictwa niestacjonarnego po roku 1945, Nauczyciele edukacji niestacjonarnej) / E. Anna Wesołowska.
Zawiera: S. 73-79 : Myślenie twórcze i krytyczne w edukacji (Twórcza aktywność uczniów, Warunki rozwoju myślenia twórczego uczniów, Zakończenie) / Eugeniusz Piotrowski.
Zawiera: S. 80-87 : Kształcenie inteligencji dziecka w szkole. Możliwości i ograniczenia (Różnicowanie warunkiem rozwoju inteligencji i zdolności w szkole) / Andrzej Ćwikliński.
Zawiera: S. 88-100 : Rozwój wyobraźni w procesie kształcenia (Źródło zainteresowań, Problematyka i typ badań, Podstawowe założenia programu zmian, jego realizacja i ewaluacja, Wyniki badań, Wnioski i uwagi końcowe) / Janina Świrko-Pilipczuk.
Zawiera: S. 101-110 : Miejsce dramy we współczesnej szkole / Dorota Ciechanowska.
Zawiera: S. 111-117 : Edukacja kreatywna / Monika Tomaszewska.
Zawiera: S. 121-129 : Ewaluacja procesu kształcenia. Za i przeciw (Ewaluacja i jej właściwości, Próby rozwiązań poprawnych w zakresie ewaluacji, Ocena opisowa w ewaluacji procesu kształcenia, Jeśli ewaluować, to kiedy?) / Ignacy Kuźniak.
Zawiera: S. 130-136 : Ewaluacja metod kształcenia (Główne trendy w rozwoju metod kształcenia, Efektywność stosowania aktywnych metod kształcenia, Metody waloryzacyjne w procesie kształcenia) / Eugeniusz Kameduła.
Zawiera: S. 137-147 : Samodzielność edukacyjna uczniów (Definicje, Warunki skutecznego samokontrolowania, Możliwości samokontroli na różnych przedmiotach kształcenia, Sposoby wdrażania ucznia do samokontroli i samooceny, Podmiotowość ucznia w procesie kształcenia, Kontrolowane samoocenianie w procesie kształcenia, Kształcenie zróżnicowane z kontrolowaną przez nauczyciela bieżącą samooceną ucznia) / Tomasz Zimny.
Zawiera: S. 148-154 : Postawy nauczycieli klas początkowych wobec testów osiągnięć szkolnych - rzeczywistość i potrzeba zmian / Elżbieta Jaroni.
Zawiera: S. 155-160 : Relacje nauczyciel-uczeń w procesie kształcenia / Julia Orzelska.
Zawiera: S. 161-162 : Podsumowanie seminarium / Kazimierz Denek.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne. Problemy społeczne, edukacyjne i artystyczne, ISSN 1899-3370 ; T. 19)
Zawiera: S. 23-48 : Problemy funkcjonowania zawodowego nauczycieli w okresie zmiany społeczno-edukacyjnej w Polsce / Wanda Dróżka.
Zawiera: S. 49-63 : Zmiana roli nauczyciela przedszkola w kontekście założeń reformy systemu edukacji / Małgorzata Kwaśniewska.
Zawiera: S. 65-75 : Nauczyciel - zawód, misja czy powołanie? / Agnieszka Kaczmarczyk, Marek Kątny.
Zawiera: S. 77-89 : Aktualizowanie kompetencji zawodowych nauczycieli w warunkach demokracji / Małgorzata Wasilewska.
Zawiera: S. 91-100 : Kształcenie i dokształcenie nauczycieli w założeniach polityki oświatowej Unii Europejskiej / Marzena Pękowska.
Zawiera: S. 101-110 : Pedagog społeczny w pracy z rodziną - formy pomocy i wsparcia / Bożena Matyjas.
Zawiera: S. 111-122 : Pedagog pracy - profesja przyszłości / Małgorzata Krawczyk-Blicharska.
Zawiera: S. 123-144 : Bogacenie warsztatu pedagoga o esej / Małgorzata Kaliszewska.
Zawiera: S. 147-159 : Więzi emocjonalne w grupie nauczycieli z niepublicznych szkół podstawowych / Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 161-169 : Wartość autorytetu jako czynnik prawidłowego przebiegu edukacji szkolnej / Tomasz Łączek.
Zawiera: S. 171-185 : Początkujący nauczyciel we współczesnej szkole. Wartości, cele życiowe i zawodowe / Renata Miszczuk.
00 S. 187-196 : Problemy współczesnej edukacji (z doświadczeń nauczyciela kształcenia zintegowanego) / Małgorzata Molenda.
00 S. 197-211 : Wiedza nauczycieli na temat barier edukacyjnych występujących w środowisku wiejskim / Justyna Miko-Giedyk.
00 S. 213-224 : Jakość kształcenia nauczycieli w Polsce na tle wybranych krajów europejskich. Próba porównania / Ewa Kula, Marzena Pękowska.
00 S. 225-236 : Nauczyciel wobec fenomenu gier komputerowych / Katarzyna Krzystanek.
00 S. 237-248 : Kompetencje nauczycieli języków obcych w Polsce i Europie / Agnieszka Szplit.
00 S. 249-261 : Realizowanie zadań dotyczących kształcenia i opieki nad uczniami zdolnymi przez nauczycieli i pedagogów / Teresa Giza, Jolanta Massalska.
00 S.265-271 : Pedagog szkolny w procesie wspomagania edukacji, socjalizacji i wychowania dziecka / Paulina Forma.
00 S. 273-283 : Rola i zadania szkolnego doradcy zawodowego / Małgorzata Wolska-Długosz.
00 S. 285-298 : Nauczyciel wychowawca - organizator czasu wolnego we współczesnej szkole / Patrycja Hanyga-Janczak.
00 S. 299-308 : Rola i zadania pedagoga w placówce wsparcia dziennego / Anna Róg.
00 S. 309-317 : Pedagog czy rodzic? O matkach zastępczych w Wioskach DZiecięcych SOS / Anna Róg.
00 S. 319-329 : Zadania pedagoga w zakresie pomocy rodzinie ubogiej / Paulina Forma, Małgorzta Wolska-Długosz.
Zawiera recencje następujacych książek: "Edukacja dla rozwoju" pod red. J. Szomburg, P. Zbieranek oraz "Education and the Social Order. Routledge Classics" B. Russel.
Przybliżenie problemów, z jakimi mają do czynienia nauczyciele w polskiej szkole po 1999 r. - wyniki badań. Znaczenie edukacji przedszkolnej dla rozwoju osobowości i prawidłowego funkcjonowania dziecka w społeczeństwie. Kompetencje nauczycieli wychowania przedszkolnego. Tworzenie nowych placówek wychowania przedszkolnego (od września 2009 r.). Konstruowanie narzędzi diagnostycznych służących określeniu poziomu i dynamiki rozwoju dzieci. Konstruowanie autorskich programów wychowania przedszkolnego. Opracowywanie indywidualnego programu wspomagania i korygowania rozwoju dziecka. Zacieśnianie więzi przedszkola z rodzicami dzieci oraz ze środowiskiem lokalnym. Samokształcenie, samodoskonalenie. Nauczycielskie posłannictwo. Odpowiedzialność w zawodzie nauczyciela. Autorytet nauczyciela. Edukacja i nauczyciel w fazie transformacji. Obszary kompetencji współczesnego nauczyciela (kompetencje diagnostyczne, merytoryczne, psychologiczno-pedagogiczne, dydaktyczno-metodyczne, komunikacyjne, medialne i techniczne, kompetencje związane z kontrolą i oceną osiągnięć uczniów, dotyczące projektowania i oceny programów, podręczników, kompetencje autoedukacyjne). Kompetencje związane z edukacją dla przedsiębiorczości. Kompetencje a sytuacje trudne w zawodzie nauczyciela. Pedagog pracy działalność zawodowa. Pedagog pracy w edukacyjnym świecie "dziś" i "jutra". Specyfika i pożądane cechy studenckich esejów. Typy esejów. Podział esejów ze względu na ich zastosowanie. Język eseju i jego poprawność. Cechy stylu eseistycznego. Funkcje esejów. Funkcje eseju w dydaktyce akademickiej. Funkcje kształcące eseju. Funkcja wychowawcza eseju. Esej jako bezgatunkowa, uniwersalna forma pisarska. Esej jako narzędzie ucisku/opreski wobec studentów - funkcja "represyjna". Esej jako przedmiot oraz narzędzie oceny - funkcja diagnostyczno-ewaluacyjna. Istota, etapy i znaczenie oceniania kryterialnego. Więzi emocjonalne w grupie nauczycieli z niepublicznych szkół podstawowych - problematyka i metoda badań własnych. Empatia nauczyciela a jego relacje z uczniem. Wychowanie do wartości a rzeczywistość szkolna. Początkujący nauczyciel we współczesnej szkole - problematyka, metoda, organizacja i analiza badań. Wiedza nauczycieli na temat barier edukacyjnych występujących w środowisku wiejskim - problematyka i organizacja badań. Fenomen gier komputerowych. Pozytywne i negatywne aspekty gier komputerowych. Rola nauczyciela w edukacji medialnej. Zakres oraz struktura pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów zdolnych w szkole - na podstawie danych ilościowych. Wspieranie uczniów zdolnych - na przykładzie działań MZPPP w Kielcach. Prawne podstawy pracy pedagoga szkolnego. Poradnictwo w sektorze edukacji. Doradca w procesie poradnictwa - poradnictwo indywidualne a grupowe. Sposoby zagospodarowania czasu wolnego. Szkolny program profilaktyki. Czas wolny w planie pracy wychowawcy. Rola pedagoga w realizacji funkcji placówek wsparcia dziennego. Cechy dobrego wychowawcy-pedagoga. Matki zastępcze w Wioskach Dziecięcych SOS - charakterystyka zawodu. Rola matek w realizacji funkcji rodziny wioskowej.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Problemy Wczesnej Edukacji
Bibliografia na stronach 171-174.
Przemoc wobec dzieci we wczesnym dzieciństwie. Rola nauczycieli wczesnej edukacji w identyfikowaniu przemocy i reagowania na nią - perspektywa prawnego obowiązku. Rola nauczycieli edukacji w identyfikowaniu przemocy i reagowaniu na nią - perspektywa odpowiedzialności moralnej.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Zjawisko agresji dziecięcej w szkole / Joanna Glik. W: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2015, nr 8, s. 48-52.
Dokument nadrzędny: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze.
Bibliogr.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 140372 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej