Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(81)
Forma i typ
Książki
(72)
Czasopisma
(5)
Artykuły
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Fotografie
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(166)
tylko na miejscu
(33)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(38)
Kielce - Czytelnia
(11)
Kielce - Multimedialny
(1)
Kielce - Informatorium
(2)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(16)
Busko zdrój - czytelnia
(3)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(7)
Jędrzejów - czytelnia
(2)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(13)
Kazimierza Wielka - czytelnia
(2)
Końskie - wypożyczalnia
(8)
Końskie - czytelnia
(2)
Opatów - wypożyczalnia
(8)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(16)
Ostrowiec - czytelnia
(5)
Pińczów - wypożyczalnia
(11)
Pińczów - czytelnia
(3)
Sandomierz - wypożyczalnia
(13)
Sandomierz - czytelnia
(2)
Starachowice - wypożyczalnia
(16)
Starachowice - czytelnia
(3)
Staszów - wypożyczalnia
(6)
Staszów - czytelnia
(1)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(8)
Włoszczowa - czytelnia
(2)
Autor
Wojciechowski Kazimierz (1905-1994)
(7)
Turos Lucjan (1927- )
(5)
Półturzycki Józef (1934- )
(4)
Maziarz Czesław
(3)
Radlińska Helena (1879-1954)
(3)
Wojciechowski Kazimierz
(3)
Kaczor Stanisław
(2)
Karaś Stanisław
(2)
Medynskij Evgenij Nikolaevič (1885-1957)
(2)
Nowak Jadwiga
(2)
Nowicki Eustachy (1885-1954)
(2)
Skrzypczak Józef
(2)
Turos Lucjan
(2)
Urbańczyk Franciszek (1900-1976)
(2)
Wesołowska Eugenia Anna
(2)
Wujek Tadeusz (1927-2002)
(2)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Aleksander Tadeusz
(1)
Aleksander Tadeusz (1938- )
(1)
Białecki Ireneusz
(1)
Bogaj Andrzej (1942- )
(1)
Bury Bronisław
(1)
Dutkiewicz Robert
(1)
Dylak Bolesław
(1)
Dziubak Stefan
(1)
Dąbrowska Janina (geograf)
(1)
Dębska Ewa
(1)
Gulbis Anna
(1)
Hörner Wolfgang
(1)
Jankowski Dzierżymir
(1)
Juszczyk Bronisław
(1)
Kargul Józef (1936- )
(1)
Kojkoł Jerzy
(1)
Kowalczyk Joanna
(1)
Krajna Andrzej
(1)
Krasuski Józef
(1)
Kędryna Szymon (1903-1977)
(1)
Landy-Tołwińska Joanna (1906-1993)
(1)
Leisser Anna
(1)
Lowe John
(1)
Maj Beata
(1)
Niemiec Jerzy Oprac
(1)
Nowicki Eustachy
(1)
Orlicka Lucyna
(1)
Ostrowski Wincenty
(1)
Pawłowski Rafał
(1)
Piwowarski Rafał
(1)
Prucha Jan
(1)
Przybysz Piotr Jan
(1)
Przyszczypkowski Kazimierz (1943- )
(1)
Ruta Zygmunt
(1)
Ryk Leszek (1951- )
(1)
Siuda Tadeusz
(1)
Skarżyńska Janina
(1)
Solarczyk-Ambrozik Ewa
(1)
Sosnowski Teofil
(1)
Sośnicki Kazimierz (1883-1976)
(1)
Sujak-Lesz Krystyna
(1)
Sutyła Jadwiga
(1)
Szymański Mirosław Stanisław
(1)
Tazbir Stanisław (1892-1978)
(1)
Terlecki Ryszard
(1)
Wiatrowski Zygmunt (1928- )
(1)
Wojciechowska-Szepczyńska Mirosława
(1)
Woźnicka Elżbieta
(1)
Wroczyński Ryszard
(1)
Wujek Tadeusz
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Żłobicki Wiktor (1955- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(21)
1970 - 1979
(11)
1960 - 1969
(6)
1950 - 1959
(9)
1940 - 1949
(3)
1930 - 1939
(3)
1920 - 1929
(3)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(8)
1945-1989
(7)
1918-1939
(2)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(79)
nieokreślony (s.l.)
(2)
Język
polski
(81)
Odbiorca
Dorośli
(1)
Nauczyciele
(1)
Przynależność kulturowa
Fotografia polska
(1)
Temat
Oświata dorosłych
(49)
Nauczanie dorosłych
(7)
Oświata
(6)
Szkolnictwo zawodowe
(6)
Kształcenie ustawiczne
(5)
Szkolnictwo
(5)
Wychowanie dorosłych
(4)
Nauczyciele
(3)
.4
(2)
Czytelnictwo
(2)
Kształcenie
(2)
Młodzież
(2)
Pedagogika porównawcza
(2)
Praca kulturalno-oświatowa
(2)
Robotnicy
(2)
Samokształcenie
(2)
Społeczeństwo
(2)
Szkolnictwo podstawowe
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
.4. Uzależnienie od gier komputerowych
(1)
Absolwenci szkół zawodowych
(1)
Analfabetyzm
(1)
Andragogika
(1)
Centrala Zaopatrzenia Szkół
(1)
Centralny Ośrodek Doskonalenia Kadr Oświatowych
(1)
Cyberprzestrzeń
(1)
Czerniawska, Olga (1930- )
(1)
Domy kultury
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Edukacja artystyczna
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja europejska
(1)
Edukacja kulturowa dorosłych
(1)
Edukacja obywatelska
(1)
Edukacja przedszkolna
(1)
Egzaminy zewnętrzne
(1)
Gimnazjum (Opatowiec)
(1)
Gimnazjum im. Jana Pawła II (Raków)
(1)
Harcerstwo
(1)
Historia społeczna
(1)
II wojna światowa (1939-1945)
(1)
Instytut Kształcenia Nauczycieli i Badań Oświatowych (Kielce)
(1)
Instytuty rzemieślniczo-przemysłowe
(1)
Kreatywny uczeń
(1)
Kultura
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Kuratorium Okręgu Szkolnego Kieleckiego
(1)
Kuratorium Okręgu Szkolnego Krakowskiego
(1)
Kuratorium Okręgu Szkolnego Warszawskiego
(1)
Kuratorium Świętokrzyskie (Kielce)
(1)
Licea pedagogiczne
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Nadużywanie alkoholu
(1)
Nauczanie ustawiczne
(1)
Nauka
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Odczyty
(1)
Ofiary wojny
(1)
Ogniska metodyczne
(1)
Okręgowy Ośrodek Metodyczny (Kielce)
(1)
Organizacje międzynarodowe
(1)
Ośrodek Rehabilitacyjno-Wychowawczy (Kielce)
(1)
Oświata pozaszkolna
(1)
Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka (Kielce)
(1)
Pedagogika
(1)
Polacy
(1)
Polityka oświatowa a środowisko lokalne
(1)
Polska
(1)
Popularyzacja wiedzy
(1)
Poradnia Psychologiczna (Kielce)
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Poradnictwo zawodowe a rynek pracy
(1)
Postawy
(1)
Przedszkola integracyjne
(1)
Przedszkole Samorządowe (Suchedniów)
(1)
Przemoc w gimnazjum
(1)
Przysposobienie wojskowe
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Ratownictwo medyczne
(1)
Rodzice
(1)
Rynek pracy
(1)
Socjologia historyczna
(1)
Sport
(1)
Stająca się dorosłość
(1)
Stres pourazowy
(1)
Szkolenie wewnątrzzakładowe
(1)
Szkolnictwo dla dorosłych
(1)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(1)
Szkolnictwo ponadgimnazjalne
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkoła Podstawowa (Belno)
(1)
Szkoła współczesna
(1)
Sztuka
(1)
Towarzystwa naukowe
(1)
Towarzystwa oświatowe
(1)
Trauma
(1)
Temat: czas
1901-
(7)
1945-1989
(3)
1989-
(3)
1801-
(2)
1901-2000
(2)
1939-1945
(1)
1945-
(1)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Kielce (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(3)
Świętokrzyskie, województwo
(2)
Belno (woj. świętokrzyskie)
(1)
Busko-Zdrój (woj. świętokrzyskie)
(1)
Bęczków (woj. świętokrzyskie)
(1)
Galicja
(1)
Huta Stara (woj. świętokrzyskie)
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kraje socjalistyczne
(1)
Krajno (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Mniów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Opatowiec (woj. świętokrzyskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Raków (woj. świętokrzyskie)
(1)
Sandomierz (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Staszów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Suchedniów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Gatunek
Bibliografia
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Czasopismo polskie
(2)
Czasopisma pedagogiczne
(1)
Czasopismo fachowe
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Edukacja
(1)
Fotografie
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Raport z badań
(1)
Referat
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Historia
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Psychologia
(1)
81 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23477 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka IPS / Instytut Programów Szkolnych Ministerstwa Oświaty i Wychowania)
Symbol UKD: 37.013.83(4+520)"19"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 169716 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 149-153.
Zawiera: Tło, tendencje rozwojowe, szanse i zagrożenia edukacji dorosłych ; Wielorakie konteksty edukacji dorosłych ; Tendencje rozwojowe oświaty dorosłych w Polsce po II wojnie światowej ; Szanse edukacji dorosłych w nowych warunkach społeczno-politycznych ; Współczesne zagrożenia edukacji dorosłych.
Zawiera: O całożyciowym uczeniu się ; Żródła popularności idei edukacji ustawicznej - permanentnej ; Renesans całożyciowego uczenia się ; Rola nauczyciela-andragoga w całożyciowym uczeniu się.
Zawiera: Edukacja w życiu rodzinnym.
Zawiera: Stosunki międzyludzkie z perspektywy edukacji dorosłych ; Zainteresowanie stosunkami interpersonalnymi jako fenomenem społecznym ; Stosunki interpersonalne jako przedmiot edukacji ; Relacje interpersonalne jako obszar edukacji dorosłych.
Zawiera: Czas wolny - czas edukacji ; Edukacja "do" czasu wolnego ; Edukacja "w" czasie wolnym i "poprzez" czas wolny ; Sacrum i profanum czasu wolnego.
Zawiera: Edukacja w procesie pracy ; Zakład pracy - edukacja - człowiek ; Rozwój zawodowy - edukacja ; Relacje: zakład pracy - pracownik - edukacja w warunkach przemian społecznych.
Zawiera m.in. definicje związane z edukacją dorosłych]
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 259-299.
Zawiera: S. 11-23 : Ważniejsze problemy oświaty i szkolnictwa w 40-leciu Polski Ludowej / Józef Krasuski.
Zawiera: S. 24-37 : Ochrona prawna dziecka w Polsce w latach 1944-1984 / Marian Balcerek.
Zawiera: S. 38-53 : Przeglad form doskonalenia nauczycieli w okresie 40-lecia / Zdzisław ratajek.
Zawiera: S. 55-64 : Główne kierunki reform szkolnictwa w PRL na tle porównawczym / Tadeusz Wiloch.
Zawiera: S. 65-75 : Główne kierunki i unowocześnienia systemu oświaty i wychowania w latach osiemdziesiątych / Czesław Banach.
Zawiera: S. 79-87 : Organizacja i zasięg walki z analfabetyzmem na Kielecczyźnie / Teresa Gumuła, Stanisław Majewski.
Zawiera: S. 88-101 : Wychowanie przedszkolne na Kielecczyźnie w latach 1944-1984 / Halina Ciszek.
Zawiera: S. 102-120 : Organizacja szkolnictwa ogólnokształcącego na Kielecczyźnie w latach 1944-1984 / Stanisław Majewski.
Zawiera: S. 121-142 : Rozwój organizacyjny szkolnictwa zawodowego w województwie kieleckim w latach 1945-1984 / Ryszard Zieliński.
Zawiera: S. 143-168 : Oświata dorosłych na Kielecczyźnie w 40-leciu Polski Ludowej (Zarys głównej problematyki) / Tadeusz Aleksander.
Zawiera: S. 169-181 : System kształcenia i wychowania specjalnego na Kielecczyźnie w latach 1945-1984 / Stanisława zakrzewska.
Zawiera: S. 182-196 : System kształcenia nauczycieli szkół podstawowych na Kielecczyźnie w latach 1945-1970 / Adam Szymański.
Zawiera: S. 197-208 : Szkolnictwo wyższe w Kielcach w 40-leciu Polski Ludowej. Zarys dziejów. Postulaty badawcze / Adam Massalski.
S. 211-224 : Harcerstwo Kielecczyzny jako sojusznik szkoły w procesie wychowania młodzieży / Anna Kateusz, Andrzej Rembalski.
Zawiera: S. 225-238 : Wkład Związku Nauczycielstwa Polskiego w rozwój oświaty i szkolnictwa na Kielecczyźnie w 40-leciu Polski Ludowej / Stanisław Ośko.
Zawiera: S. 239-245 : Działalność towarzyst naukowych i oświatowych w Kielcach / Zygmunt Małecki.
Zawiera: S. 249-258 : Naukowy dorobek Kielecczyzny w zakresie historii oświaty i wychowania / Stefan Możdżeń.
Zawiera: S. 259-299 : Bibliografia historii oświaty na Kielecczyźnie do 1984 roku / Stefan Możdżeń.
Walka o wznowienie i rozbudowę szkolnictwa. Przemiany strukturalne i ideowo-wychowawcze szkolnictwa. Próby reformy strukturalnej i programowej systemu szkolnego w latach siedemdziesiątych.
Instytucje doskonalenia nauczycieli i ich zadania. Formy doskonalenia nauczycieli. Doskonalenie nauczycieli na Kielecczyźnie w okresie 40-lecia.
Modernizacja założeń programowych i organizacyjnych szkół poszczególnych typów i poziomów. Upowszechnianie wykształcenia średniego w ramach obecengo systemu szkolnictwa. Podniesienie poziomu oddziaływań wychowawczych, szczególnie przez wdrażanie programu wychowawczego pt. "Głowne kierunki i zadania w pracy wychowawczej szkół". Zapewnienie niezbednej bazy materialnej dla oświaty. Zaspokojenie potrzeb kadrowych szkolnictwa. Podniesienie rangi zawodu nauczycielskiego. Modernizacja systemu kształcenia i doskonalenia nauczycieli. Opracowanie długofalowego programu systemu edukacji narodowej.
Straty okupacyjne w szkolnictwie i proces uruchomienia szkół w roku szkolnym 1944/1945. Organizacja szkół podstawowych w latach 1945-1948. Szkoły średnie ogólnokształcące w latach 1945-1948. Rozwój organizacyjny szkół podstawowych w latach 1949-1961. Organizacja i sieć szkół średnich ogólnokształcacych w latach 1948-1961. Realizacja reformy szkolnictwa podstawowego w myśl ustawy z 15 lipca 1961 roku. Szkolnictwo podstawowe w latach 1967-1975. Organizacja liceów ogólnokształcących w latach 1961-1975. Wybrane problemy organizacyjne szkolnictwa ogólnokształcącego w latach 1975-1981.
Stan i organizacja szkolnictwa zawodowego w 1945 roku. Rozwój szkolnictwa zawodowego w latach 1946-1960. Szkolnictwo zawodowe w latach 1960-1974. Szkolnictwo zawodowe Kielecczyzny w granicach administracyjnych po 1975 roku. Absolwenci szkolnictwa zawodowego. Kadra i baza materialna szkolnictwa zawodowego.
Organizatorzy kształcenia i wychowania dodrosłych. Formy kształcenia i wychowania dorosłych.
Licea pedagogiczne w latach 1945-1955. Kształcenie nauczycieli w liceach pedagogicznych i studiach nauczycielskich w latach 1956-1970. Skrócone formy przygotowania nauczycieli. Formy dokształcania nauczycieli niewykwalifikowanych.
Bibliografia historii oświaty na Kielleczyźnie do 1984 roku (kserokopia - regał R.).
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [251].
Zawiera: Społeczeństwo w okresie transformacji: przemiany w gospodarce w latach 1989-1994, przemiany struktury zawodowej, wykształcenie, struktura zawodowa i zarobki, wykształcenie a bezrobocie.
Zawiera: System oświaty: organizacja i finansowanie oświaty, struktura systemu oświaty, kierowanie oświatą, finansowanie edukacji.
Zawiera: System szkolny: wychowanie przedszkolne, szkoły podstawowe, licea ogólnokształcące, szkolnictwo zawodowe, szkolnictwo specjalne.
Zawiera: Nauczyciele szkolnictwa podstawowego i średniego: instytucje kształcące nauczycieli: kształcenie nauczycieli w uczelniach, w systemie oświaty, inne formy kształcenia, kryteria rekrutacji i przygotowanie nauczycieli, dokształcanie i doskonalenie nauczycieli, finansowanie i zarządzanie instytucjami kształcenia nauczycieli, zatrudnianie nauczycieli - ocena kwalifikacji, stan zatrudnienia w roku szkolnym 1992/93, potrzeby kadrowe oswiaty do 2005 roku. Nauczyciele niewykwalifikowani i o niepełnych kwalifikacjach, nauczyciele studiujący, problemy płacowe nauczycieli.
Zawiera: Polityka edukacyjna: decydenci i aktywni uczestnicy. Programy nauczania: kształcenie ogólne, zawodowe, ustawiczne. Nirówności w dostępie do kształcenia. Efektywność i ewaluacja jakości kształcenia: aspekt ekonomiczny, pedagogiczny, efektywność szkolnictwa ogólnokształcącego w świetle wskaźników stosowanych przez administrację oświatową, efektywność mierzona wynikami testów wiadomości, inne problemy związane z efektywnością i oceną edukacji. Kształtowanie zasobów ludzkich: edukacja wobec potrzeb rynku pracy.
Zawiera: Badania edukacyjne.
Zawiera: Polityka oświatowa w latach 1989-1994 - zamierzenia i rezultaty: dywersyfikacja programowa, szkoły średnie ogólnokształcące i zawodowe, regionalna polityka oświatowa, szkoły społęczne, centralizacja - decentralizacja. Kierunki polityki oświatowej (w świetle materiałów rządowych).
Zawiera: Szkolnictwo wyższe: Zarzązygnięcia prawne, autonomia systemu szkolnictwa, autonomia zewnętrzna i wewnętrzna uczelni, typy szkół wyższych. Rekrutacja na studia. Studenci.
Zawiera: Szkolnictwo wyższe: nauczyciele akademiccy: regulacje prawne, struktura zbiorowości nauczycieli akademickich, wskaźnik liczby studentów przypadających na nauczycieli akademickich. Doskonalenie zawodowe.
Zawiera: Oferta edukacyjna uczelni: program studiów, dywersyfikacja form studiów i dyplomów, nowe inicjatywy.
Zawiera: Wyższe uczelnie niepaństwowe: program i kierunki kształcenia, studenci.
Zawiera: Szkoły biznesu: szkoły państwowe, inne instytucje, oferty edukacyjne, pracownicy szkół biznesu, finanse szkół biznesu.
Zawiera: Polityka edukacyjna: algorytm podziału dotacji na działalność dydaktyczną jako instrument polityki edukacyjnej, regulacje prawne jako instrument polityki edukacyjnej.
Zawiera: Kształcenie dorosłych: placówki i organizacje kształcenia dorosłych, szkolne formy kształcenia dorosłych, pozaszkolne kształcenie dorosłych, poradnictwo zawodowe. Administrowanie i finansowanie kształcenia dorosłych.
Zawiera: Podstawowe problemy i wnioski.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Centralny Program Badań Podstawowych 08.17
Zawiera: Oświata i wychowanie wobec zmian społecznych i cywilizacyjnych / Janusz Gęsicki.
Zawiera: Działalność szkół - Teoretyczne podstawy innowacji i kierunki optymalizacji kształcenia, wychowania i opieki / Daniela Rusakowska.
Zawiera: Działalność szkół - Ogólnopolskie badania osiągnięć uczniów, nauczycieli i szkół / Ewa Adamczyk.
Zawiera: Działalność szkół - Innowacje i eksperymenty / Daniela Rusakowska.
Zawiera: Alternatywna i globalna koncepcja edukacji w Szkole Przyszłości / Daniela Rusakowska.
Zawiera: Działalność szkół - Współczesne problemy rozwoju oświaty zawodowej i oświaty dorosłych / Janusz Gęsicki.
Zawiera: Działalność szkół - Funkcjonowanie i efektywność wychowania przedszkolnego w Polsce / Ewa Adamczyk.
Zawiera: Działalność szkół - Funkcjonowanie, kierunki rozwoju i optymalizacja systemu nauczania początkowego w Polsce / Ewa Adamczyk.
Zawiera: Działalność szkół - Badania nad jakością i zakresem treści kształcenia i wychowania zawartych w nowych programach nauczania wdrożonych do praktyki w szkołąch podstawowych (kl. IV-VIII) / Ewa Adamczyk.
Zawiera: Funkcjonowanie edukacji równoległej w polskim systemie oświaty i wychowania / Daniela Rusakowska.
Zawiera: Nauczyciel - kształcenie, dokształcanie i doskonalenie / Janusz Gęsicki.
Zawiera: Uwarunkowania systemu oświaty - Uwarunkowania organizacji i osiągnięć szkolnictwa / Jerzy Niemiec.
Zawiera: Wybrane problemy edukacji młodzieży / Jerzy Niemiec.
Zawiera: Wartość badań nad kondycją i prognozą edukacji (w pracach CPBP 08.17) / Jerzy Niemiec.
Zawiera: Sytuacja ucznia w szkole / Janusz Gęsicki.
Zawiera: Suplement do zakończonych w 1990 roku prac badawczych CPBP 08.17 / Jerzy Niemiec.
Zawiera: Struktura organizacyjna Centralnego Programu Badań Podstawowych 08.17
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.[354]-369.
Zawiera m.in.: S. 56-71 : Wychowanie przedszkolne (Instytucje wychowania przedszkolnego ; Koncepcje wychowania przedszkolnego).
Zawiera m.in.: S. 72-119 : Kształcenie początkowe (elementarne) i podstawowe.
Zawiera m.in.: S. 120-146 : Kształcenie średnie drugiego stopnia.
Zawiera m.in.: S. 147-181 : Kształcenie uniwersyteckie i nieuniwersyteckie.
Zawiera m.in.: S. 182-199 : Kształcenie dorosłych i edukacja na odległość.
Zawiera m.in.: S. 204-220 : Edukacja i stratyfikacja społeczna.
Zawiera m.in.: S. 221-231 : Kształcenie a rynek pracy.
Zawiera m.in.: S. 232-243 : Niepowodzenia szkolne w międzynarodowych badaniach porównawczych.
Zawiera m.in.: S. 244-257 : Rodzice a szkoła: problemy i tendencje współpracy.
Zawiera m.in.: S. 258-279 : Języki obce w szkolnictwie czeskim i europejskim.
Zawiera m.in.: S. 280-348 : Polski system oświaty / Bogusław Śliwerski.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. 164-[166].
Zawiera: O swoistości dydaktyki oświaty pozaszkolenj ; Znaczenie określenia "dydaktyka" ; Dydaktyka ogólna a dydaktyki szczegółowe ; Dydaktyka ogólna i dydaktyka dorosłych ; Dydaktyka oświaty pozaszkolnej.
Zawiera: Wszechnicowe formy oświaty pozaszkolnej ; Odczyty, wykłady i wszechnice tematyczne ; Uniwersytety powszechne ; Studia oświatowe ; A, B, C dobrego prelegenta.
Zawiera: Kształcenie korespondencyjne i samokształcenie.
Zawiera: Komputery w edukacji dorosłych ; Funkcje komputera w procesie dydaktycznym ; Komputer jako środek dydaktyczny ; Dydaktyczne programy komputerowe ; Praktyczne sposoby wykorzystania komputerów w procesie dydaktycznym ; Wykorzystywanie komputerów w samokształceniu.
Zawiera: Nauczanie języków obcych na kursach dla dorosłych ; Czy dorosły może nauczyć się języka obcego? ; Cele i poziomy nauki języka obcego ; Modułowe naucznie języka zawodowego.
Zawiera: Przegląd najważniejszych metod nauczania języków obcych: metoda gramatyczno-tłumaczeniowa, bezpośrednia, audiolingwalna, teoria świadomego uczenia się kodu, podejście komunikacyjne, podejście eklektyczne.
Zawiera: Zastosowanie technik multimedialnych w nauczaniu języków obcych ; Organizacja nauczania.
Zawiera: Szkolenie z zastosowaniem modułów umiejętności zawodowych ; Rodowód i istota kształcenia modułowego ; Rekomendacje Międzynarodowej Organizacji Pracy (MOP) ; Zalety i wady kształcenia modułowego ; Procedura konstruowania programów modułowych ; Wymagania wobec organizatorów kształcenia ustawicznego w systemie modułowym ; Możliwości wprowadzenia kształcenia modułowego w oświacie pozaszkolnej.
Zawiera: Elementy dydaktyki kursów zawodowych ; Planowanie i organizacja pracy dydaktyczno-wychowawczej na kursach ; Praca zawodowa słuchaczy a kształcenie kursowe.
Zawiera: Zasady nauczania w kształceniu kursowym ; Klasyfikacja zasad nauczania ; Zasada poglądowości, przystępności, świadomego i aktywnego udziału słuchaczy w procesie nauczania-uczenia się, systematyczności, trwałości wiedzy i umiejętności, operatywności wiedzy i umiejętności, wiązania teorii z praktyką, przygotowania do samokształcenia.
Zawiera: Metody prowadzenia zajęć na kursach ; Ogólna charakterystyka i podział metod nauczania ; Dobór metod nauczania ; Metody nauczania praktycznego ; Konsultacje na kursach zaocznych.
Zawiera: Kontrola i ocena na kursach ; Zadania kontroli ; Formy i metody kontroli ; Prace kontrolne i ich recenzowanie ; Ocena w procesie kształcenia kursowego.
Zawiera: Wdrażanie słuchaczy kursów do samokształcenia ; Wdrażanie przez: właściwą organizację procesu nauczania, prace kontrolne, pouczenia ; Inne sposoby wdrażania do samokształcenia.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: Moje spotkania z polskim systemem edukacji / Wolfgan Mitter.
Zawiera: System szkolny w Polsce po roku1989 - próby i kierunki przebudowy / Czesław Kupisiewicz.
Zawiera: Reformatorskie idee Bernharda Jachmanna z lat 1811/1812 / Siegfried Baske.
Zawiera: Uwagi nad książką Wincentego Okonia "Wizerunki sławnych pedagogów polskich" / Detlef Glowka.
Zawiera: Polska edukacja w zmianie - 10 lat doświadczeń / Jerzy Niemiec.
Zawiera: Kultury uczenia się w kształceniu dorosłych a nowe wyzwania. Społeczno-kulturowe i osobowe wymiary uczenia się / Wiltrud Giesecke.
Zawiera: Kultura studiowania na polskich uniwerytetach / Henryk Depta, Józef Półturzycki.
Zawiera: Kultura studiowania w latach dziewięćdziesiątych. Wybrane wyniki badań empirycznych przeprowadzonych na Uniwersytecie Humboldta w Berlinie / Helga Stock.
Zawiera: Ostatnie dziesięć lat edukacji dorosłych w Polsce (w kontekście opinii andragogów z Uniwersytetu Łódzkiego - ankieta ekspercka) / Elżbieta Dubas.
Zawiera: Edukacja osób starszych w Polsce po transformacji ustrojowej / Jerzy Halicki.
Zawiera: Biografie kobiet w nowych landach Niemiec i w Polsce / Hanna Stolarczyk.
Zawiera: Wkład Europy Środkowej do europejskiego systemu oświatowego / Dietmar Waterkamp.
Zawiera: Narodowy socjalizm i realny socjalizm jako problem historyczno-moralnego samoutwierdzenia się / Hein Retter.
Zawiera: Zjednoczenie Niemiec jako przedmiot badań historyczno-oświatowych / Christiane Griese.
Zawiera: "Produktywne przekształcenie" czy "uganianie się za nadrabianiem"? O dylemacie transformacji szkoły w Niemczech wschodnich / Solvejg Jobst.
Zawiera: Szkoły alternatywne w Niemczech wschodnich. Bilans dekady i perspektywy / Irina Mchitarjan.
Zawiera: Obecna polityka oświatowa w Republice Czeskiej / Bożena Himmel.
Zawiera: Nauczyciel w kształtującym się społeczeństwie wielokulturowym / Jerzy Nikitorowicz.
Zawiera: Żydowscy przybysze z państw powstałych ze Związku Radzieckiego w niemieckim systemie oświatowym. Przyczynek do debaty nad integracją migrantów / Gerlind Schmidt.
Zawiera: Pojęcie Heimat (mała) ojczyzna w języku niemieckim i polskim na tle najnowszej oswiaty w Polsce / Kirsti Dubeck.
Zawiera: Przemoc w niemieckiej szkole - importowana czy samodzielnie wytwarzana? / Klaus-Jurgen Tillmann.
Zawiera: Agresja i przemoc uczniów w kontekście szkolnych uwarunkowań socjoekologicznych / Janusz Surzykiewicz.
Zawiera: Szkoła jako miejscebycia i stawania się człowiekiem / Kazimierz Popielski.
Zawiera: Kierunki zmian w socjalnej opiece nad dziecmi w Polsce / Władysław Grądzki.
Współczesne i historyczne aspekty rozwoju oświaty i pedagogiki w Polsce. Kształcenie doros
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach. Indeks.
Zawiera: Spis treści: I. Podstawy procesu reformowania systemu oświaty.
Zawiera: Współczesne kierunki pedagogiczne i ich implikacje dla edukacji szkolnej / Marian Nowak.
Zawiera: Antropologiczne podstawy systemu oświaty / Janusz Sytnik-Czetwertyński.
Zawiera: Kierunki modernizacji i wzmacniania systemu oświaty w świetle programu operacyjnego "kapitał ludzki" (Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013, Wysoka jakość systemu oświaty - Priorytet 3, Szkolnictwo wyższe i nauka - Priorytet 4, Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach - Priorytet 9) / Elżbieta Trafiałek.
Zawiera: Współczesne koncepcje zaburzeń w zachowaniu młodzieży - geneza, typologia i zasady profilaktyki (odrzucenie rówieśnicze, problemy diagnozy zaburzeń w zachowaniu, arkusz zachowań agresywnych, zasady profilaktyki i terapii - resocjalizacji/ Bronisław Urban.
Zawiera: Idee reform oświatowych w Polsce w XX wieku (reformy oświatowe w II Rzeczypospolitej 1918-1939, pierwsza reforma szkolna po II wojnie światowej 1944-1948, idee drugiej reformy szkolnej 1948-1961, trzecia reforma szkolna 1961-1973, reformy oświaty na pierwszym etapie transformacji ustrojowej) / Stanisław Majewski.
Zawiera: II. Zadania i priorytety polityki oświatowej.
Zawiera: Współczesne wyzwania edukacyjne a polityka oświatowa (reformowanie systemu edukacji po 1999 - różne strategie i nieoczekiwane wyniki, kryzys wychowania - uwarunkowania i skutki społeczne, marginalizacja i wykluczenie społeczne dzieci i młodzieży, współczesna szkoła - zmniejsza czy pogłębia nierówności społeczne/ Andrzej Bogaj.
Zawiera: Edukacja obywatelska z perspektywy Rady Europy i Unii Europejskiej / Wiktor Rabczuk.
Zawiera: Szanse i bariery polityki oświatowej w środowisku lokalnym / Mirosław J. Szymański.
Zawiera: III. O wyższą jakość pracy szkoły ogólnokształcącej.
Zawiera: Nie zatrzymujmy się, idźmy dalej - jeszcze o edukacji przedszkolnej (czym jest instytucja edukacji przedszkolnej?) / Małgorzata Karwowska-Struczyk.
Zawiera: Społeczny obraz współczesnej szkoły w Polsce (osiągnięcia współczesnej szkoły, społeczny wizerunek polskiej szkoły, szkoła jako obszar ryzyka wykluczenia społecznego, / Małgorzata Bogaj.
Zawiera: Efektywność edukacji matematyczno-przyrodniczej w kontekście egzaminów zewnętrznych (osiągnięcia z zakresu: biologii, chemii, fizyki, astronomii, matematyki/ Dorota Mościcka, Hanna Marek.
Zawiera: Efektywność edukacji polonistycznej w kontekście egzaminu zewnętrznego (polonistyka szkolna lat 90.,progrma Nowa Matura i nowa formuła egzaminowania zewnętrznego, efektywność nauczania w nowym systemie egzaminów zewnętrznych, egzamin zewnętrzny a treści programowe, perspektywy efektywnego nauczania i egzaminowania) / Agata Reszewicz.
Zawiera: Edukacja artystyczna - problemy i dylematy przemian (przemiany w sztuce a kształcenie artysty, związki nauki i sztuki, dylematy kształcenia artystycznego, co zmieniło się w praktyce kształcenia? Nowa ortodoksja) / Małgorzata Bielecka.
Zawiera: Edukacja dla bezpieczeństwa - wymagania współczesności (kształcenie i wymagania współczesne, uwarunkowania tradycyjne, powstanie Edukacji dla bezpieczeństwa) / Jerzy Kunikowski.
Zawiera: O potrzebie funkcjonowania obrony cywilnej w Polsce / Romuald Kalinowski.
Zawiera: Przemoc w gimnazjum i możliwości jej zapobiegania (przyczyny i uwarunkowania przemocy, nasilenie i cechy zjawiska przemocy, możliwości zapobiegania przemocy w szkole/ Waldemar Cisowski.
Zawiera: Ukryty program szkoły jako wyzwanie edukacyjne (definicje, ukryty program w badaniach i opracowaniach naukowych, skutki oddziaływania programu, ukryty program nauczyciela, z badań nad ukrytym programem nauczyciela) / Aneta Pańtak-Klimkiewicz.
Zawiera: IV. Rynek pracy a kierunki przemian edukacji zawodowej.
Zawiera: Przyszłość kształcenia zawodowego w Polsce / Stefan M. Kwiatkowski.
Zawiera: Wybrane problemy standaryzacji ustawicznej edukacji zawodowej (rynek pracy i uczenie się w ciągu całego życia, dokumenty regulujące /standaryzujące/ ustawiczną edukację zawodową, między procedurą, standaryzującą a jakością i kreatywnością kształcenia)/ Henryk Bednarczyk.
Zawiera: Kształcenie zawodowe w socjoekonomicznym modelu rozwoju człowieka / Franciszek Szlosek.
Zawiera: Poradnictwo i doradztwo zawodowe w świetle potrzeb rynku pracy (poradnictwo zawodowe a plany edukacyjne młodzieży ponadgimnazjalnej województwa świętokrzyskiego, jakość kształcenia a oczekiwania świętokrzyskiego rynku pracy) / Małgorzata Krawczyk-Blicharska.
Zawiera: Sukces życiowy w świadomości młodzieży województwa świętokrzyskiego (wartość - wartości - wartościowanie - system wartości, powodzenie w życiu - sukces - sukces życiowy, młodzież a sukces życiowy)/ Tomasz Łączek.
Zawiera: Kształcenie dorosłych - ciągłość i zmiana / Sylwester Scisłowicz.
Zawiera: V. Stan i perspektywy edukacji nauczycielskiej.
Zawiera: Jacy są i jak uczą nauczyciele - perspektywa międzynarodowa (charakterystyka badanych nauczycieli i szkół, rozwój zawodowy nauczycieli, praktyki, przekonania i postawy nauczycieli, zarządzanie i przywództwo w szkołach) / Rafał Piwowarski.
Zawiera: Kierunki zmian w kształceniu nauczycieli wobec potrzeb edukacyjnych Unii Europejskiej (główne założenia i cele polityki edukacyjnej Unii Europejskiej, tendencje w kształceniu i rozwoju zawodowym nauczycieli wobec nowych wyzwań) / Wanda Dróżka.
Zawiera: Nauczyciel i kreatywny uczeń w szkole - dialog czy monolog (edukacja "ku twórczości" w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości, kreatywny uczeń w klasie problemem dla nauczyciela, edukacja zorientowana na twórcze wyrażanie i zrozumienie siebie, stymulacja czy blokowanie twórczego rozwoju ucznia) / Irena Pufal-Struzik.
Zawiera: Sens wychowania do wartości w świadomości studentów uczelni wyższych i kierunków nauczycielskich (wartości jako czynnik implikujący poznanie samego siebie, wartości dorosłych, wartości młodzieży, wyniki badań (pojęcie rodziny, jej należne prawa i cele, podmiotowość przysługująca rodzinie jako główne źródło jej samorealizacji, podmiotowość rodziny w procesie edukacyjnym, istota i cele edukacji integralnej w rodzinie) / Iwona Maciejewska.
Zawiera: VI. Rodzina a szkoła.
Zawiera: Rodzina jako podmiot współczesnej edukacji / Mieczysław Rusiecki.
Zawiera: Problemy wychowawcze a możliwości ich rozwiązywania (trudności wychowawcze czy bezradność szkolnego wychowania? W kręgu bezradności wychowawczych) / Adam Solak.
Zawiera: Rola edukacji szkolnej w kształtowaniu świadomości rodzinnej uczniów jako przyszłych rodziców (treści programu "Wychowanie do życia w rodzinie" jako paradygmat kształtowania świadomości rodzinnej młodzieży) / Henryk Cudak.
Zawiera: VII. Cyberprzestrzeń a zagrożenia współczesnej młodzieży.
Zawiera: Niebezpieczeństwa świata wirtualnego / Józef Bednarek.
Zawiera: Uzależnienie młodzieży od gier komputerowych / Anna Andrzejewska.
Zawiera: Patologie społeczne w sieci. Zagrożenia narkotyków i dopalaczy / Andrzej Adamczyk.
Zawiera: Człowiek wobec robotów przyszłości / Sebastian Koczy.
Zawiera: 0.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 181
Zawiera: Systemy edukacyjne w wybranych krajach europejskich, ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia i doskonalenia zawodowego: Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Włochy, Szwecja, Austria, Szwajcaria, Słowenia.
Zawiera: Organizacje międzynarodowe wspierające kształcenie i doskonalenie zawodowe ; UMESCO i jej działalność na polu kształcenia zawodowego na obszarze Europy ; Międzynarodowa Organizacja Pracy i jej wkład w rozwój kształcenia zawodowo-technicznego ; Europejskie Centrum Popierania Rozwoju Kształcenia Zawodowego (CEDEFOP) ; Europejski Instytut Kształcenia Zawodowego w Paryżu.
Zawiera: Międzynarodowe programy pomocy dla przeobrażeń gospodarki i oświaty w Europie Środkowej i Wschodniej.
Zawiera: Kształcenie i doskonalenie zawodowe dla gospodarki rynkowej i społeczeństwa demokratycznego ; Podstawowe pojęcia z zakresu gospodarki rynkowej ; Wymogi gospodarki rynkowej ; Wymogi społeczeństwa demokratycznego ; Stan kształcenia i doskonalenia zawodowego w Polsce w świetle wymagań gospodarki rynkowej i społeczeństwa demokratycznego ; Możliwości wykorzystania doświadczeń europejskich i światowych w przebudowie polskiego systemu oświatowego.
Zawiera: Wychowanie młodzieży i dorosłych do zmian ekonomiczno-społecznych w formach szkolnych i pozaszkolnych ; Przebudowa celów kształcenia ; Zagadnienie wartości uniwersalnych ; O nową formułę charakterystyk absolwentów poszczególnych formi poziomów kształcenia ; Tworzenie programów kształcenia i doskonalenia zawodowego ; Możliwości i konieczność nowego spojrzenia na dobór metod nauczania ; Obudowa programów kształcenia.
Zawiera: Nauczyciele i organizatorzy kształcenia i doskonalenia zawodowego w okresie przemian ; Kwalifikacje nauczycieli i organizatorów kształcenia i doskonalenia zawodowego ; Doskonalenie nauczycieli form szkolnych i pozaszkolnych.
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 11-18 : Opinia uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej z obszaru wiejskiego o lekcjach wychowania fizycznego / Agata Czajkowska.
Zawiera: S. 19-34 : Zainteresowanie wychowaniem fizycznym i sportem wśród młodzieży gimnazjalnej / Wioletta Rubak.
Zawiera: S. 35-46 : Stosunek dzieci do wychowania fizycznego / Marta Gruszczyńska.
Zawiera: S. 47-55 : Umiejętność uczniów gimnazjum w zakresie odbić w piłce siatkowej sposobem oburącz górnym i sposobem oburącz dolnym / Kamila Siciarska.
Zawiera: S. 57-64 : Charakterystyka rozwoju fizycznego i ogólnej sprawności fizycznej chłopców 14-letnich z powiatu staszowskiego / Ewa Cichoń.
Zawiera: S. 67-77 : Rola rodziny w wychowaniu do rekreacji fizycznej / Joanna Łabędzka.
Zawiera: S. 79-89 : Rola szkoły w wychowaniu do rekreacji fizycznej młodzieży w szkole średniej / Urszula Okońska.
Zawiera: S. 91-99 : Efektywność wychowania fizycznego w gimnazjum w zakresie realizacji wychowania do rekreacji fizycznej na przykładzie uczniów szkoły w Opatowcu / Kamila Konofalska.
Zawiera: S. 101-107 : Współzależność świadomości na temat kultury fizycznej i potrzeb ruchu dzieci i ich rodziców/opiekunów / Bogumiła Kępkowska.
Zawiera: S. 111-121 : Uczestnictwo w kulturze fizycznej młodzieży w wieku 13-16 lat na przykładzie Gimnazjum im. Jana Pawła II w Rakowie / Kamila Malanowicz.
Zawiera: S. 123-135 : Formy rekreacji ruchowej wśród młodzieży ponadgimnazjalnej / Marzena Kornaś.
Zawiera: S. 137-148 : Model rodziny a jej aktywność fizyczna / Paulina Chyb.
Zawiera: S. 149-162 : Wpływ uwarunkowań społecznych na aktywność fizyczną oraz sposoby spędzania czasu wolnego młodzieży wiejskiej / Urszula Niziołek.
Zawiera: S. 163-173 : Uczestnictwo pracowników oświaty w kulturze fizycznej / Renata Wdowicz.
Zawiera: S. 175-184 : Wpływ społecznych uwarunkowań na aktywność fizyczną kobiet uprawiających rekreacyjnie aerobik / Elżbieta Kapusta.
Zawiera: S. 185-197 : Bariery uprawiania rekreacji ruchowej u dzieci z obszarów wiejskich / Magdalena Błaszczyk.
Zawiera: S. 201-207 : Aktywność fizyczna w stylu życia studentów trzeciego roku kierunku politologia Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie / Anna Dwojak.
Zawiera: S. 209-221 : Styl życia dorosłych pracujących w Ośrodku Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczym w Kielcach / Agnieszka Szewczyk.
Zawiera: S. 223-230 : Promowanie aktywności fizycznej jako elementu zdrowego stylu życia wśród dzieci w wieku przedszkolnym przez rodziców / Blanka Grudniewska.
Zawiera: S. 231-240 : Zachowania zdrowotne u dzieci w wieku 10-12 lat / Anna Obara.
Zawiera m.in definicję pojęć: sport, sprawność fizyczna, rekreacja, styl życia. Materiał w większości oparty o wyniki przeprowadzonych badań.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 138-139.
Zawiera: I. Administracja szkolna na terenie województwa kieleckiego w okresie międzywojennym i podczas okupacji hitlerowskiej.
Zawiera: II. Utworzenie Kuratorium Okręgu Szkolnego Kieleckiego i jego działalność w latach 1945-1949: 1. Organizacja Kuratorium Okręgu szkolnego Kieleckiego i początki jego działalności. 2. Inspektoraty szkolne na terenie kieleckiego okręgu szkolnego. 3. Powojenne wznawianie działalności szkolnictwa powszechnego. 4. Powojenne wznawianie działalności szkół średnich. 5. Sprawy lokalowe i kadrowe Kuratorium. 6. Kształtowanie się nowego ustroju szkolnego w latach 1947-1949. 7. Kształcenie i doskonalenie nauczycieli od r. 1947, opieka nad dziećmi i młodzieżą oraz kształcenie dorosłych. 8. Zmiana w organizacji wewnętrznej KOS. 9. Walka z analfabetyzmem na Kielecczyźnie.
Zawiera: III. Szkolnictwo i administracja szkolna na Kielecczyźnie w latach 1950-1960: 1. Zmiany obszaru i podziału administracyjnego województwa kieleckiego. 2. Stan organizacyjny Kuratorium w 1950 r. 3. Stan szkolnictwa okręgu kieleckiego we wrześniu 1952. 4. Konferencje sierpniowe. 5. Szkolenie ideologiczne nauczycieli. 6. System kształcenia nauczycieli szkół podstawowych w latach pięćdziesiątych. 7. Szkolnictwo zawodowe. 8. Wyż demograficzny w szkolnictwie. 9. Zmiana lokalu, zmiany nazwy i nowa organizacja wewnętrzna KOS.
Zawiera: IV. Szkolnictwo i administracja szkolna okręgu kieleckiego w latach 1961-1979. 1. Jednostki administracji szkolnej w woj. kieleckim w latach sześćdziesiątych. 2. Reforma szkolnictwa podstawowego i średniego. 3. Egzaminy kwalifikacyjne nauczycieli. 4. Funkcjonowanie zreformowanego szkolnictwa podstawowego i średniego ogólnokształcącego. 5. Kształcenie i doskonalenie nauczycieli w okresie reformowania szkolnictwa w latach sześćdziesiątych.
Zawiera: V. Szkolnictwo i administracja szkolna w woj. kieleckim w latach 1970-1975. 1. Zmiana lokalu i organizacji wewnętrznej KOS. 2. Stan szkolnictwa na początku lat sześćdziesiątych. 3. Koncepcja przebudowy systemu oświaty w Polsce. 4. Stan kadry nauczycielskiej w okresie przygotowań do reformy szkolnictwa. 5. Baza lokalowa szkół w przededniu reformy. 6. Zmiany w organizacji szkolnictwa i administracji szkolnej w latach 1973-1975. 7. Zmiana obszaru Kuratorium Okręgu Szkolnego Kieleckiego.
Zawiera: VI. Budownictwo szkolne na terenie kieleckiego okręgu szkolnego.
Zawiera: VII. Najbliżsi współpracownicy Kuratorium. 1. Ośrodki dydaktyczno-metodyczne i dydaktyczno-naukowe. 2. Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka. 3. Centrala Zaopatrzenia szkół. 4. Poradnia Psychologiczna. 5. Zarząd Okręgu Związku Nauczycielstwa Polskiego.
Zawiera: Wykaz pracowników pedagogicznych i administracyjnych Kuratorium Okręgu Szkolnego w Kielcach w latach 1945-1972, Mapy województw kieleckiego i radomskiego.
Brak okładki
Książka
W koszyku
24 fotografie czarno-białe
Zawiera: 1. Strona tytułowa, 2. Fragment uchwały VII Zjazdu PZPR, 3. Działalność oświatowa w wojsku, 4. Centralna Biblioteka Wojskowa, 5. Działalność muzeów wojskowych, oddziałów wojskowych muzeów narodowych i regionalnych w dziedzinie popularyzacji tematyki patriotyczno-obronnej wśród dzieci , młodzieży i dorosłych 6. Kontakty twórców kultury z wojskiem, 7. Organizowanie przez Główny Zarząd Polityczny WP licznych konkursów literackich, plastycznych itp., spotkań autorskich, wycieczek twórców kultury do jednostek wojskowych, 8. Organizowanie w warszawskiej "Zachęcie" jubileuszowych wystaw o tematyce patriotyczno-obronnej, 9. Udostępnianie publiczności ekspozycji dzieł stanowiących przegląd różnych rodzajów i kierunków twórczości plastycznej w salach i salonach wystawowych wojskowych ośrodków kultury, 10. Rozwijanie w wojsku amatorskiej twórczości artystycznej, 11. Aktywność żołnierskich amatorskich zespołów muzycznych, wokalnych, tanecznych, recytatorskich, miłośników filmu, teatru i poezji, 12. Festiwal Teatrów Poezji w Białymstoku, gdzie co roku występują żołnierskie teatry poezji, 13. Wkład w upowszechnianie kultury w środowisku wojskowymi wśród całego społeczeństwa posiadają wojskowe zawodowe zespoły artystyczne : Centralny Zespół Artystyczny WP i 7 zespołów estradowych okręgów wojskowych i rodzajów sił zbrojnych, 14. Zespół Estradowy Marynarki Wojennej "Flotylla", Zespół Estradowy Pomorskiego Okręgu Wojskowego "Czarne Berety", 15. Najpopularniejszą ogólnopolską imprezą artystyczną wojska jest Festiwal Piosenki Żołnierskej w Kołobrzegu stanowiący źródło inspiracji dla kompozytorów i autorów tekstów, 16. Rola orkiestr wojskowych w upowszechnianiu muzyki i piosenki wśród żołnierzy i całego społeczeństwa, 17. Doroczny Festiwal Orkiest Wojskowych w Świeradowie- Zdroju (od 1975 r. w Białymstoku), 18. Rola Klubów Garnizonowych-organizatorów działalności kulturalno-artystyczej, oświatowej i rekreacyjnej dla żołnierzy, rodzin wojskowych, pracowników cywilnych, 19. Wytwórnia Filmowa " Czołówka", 20. Działalność Wojskowej Agencji Fotograficznej, 21. Wydawnictwo Ministerstwa Obrony Narodowej, 22. Prasa żołnierska : codzienna gazeta WP "Żołnierz Wolności " i tygodnik ilustrowany "Żołnierz Polski", 23. Wojskowa sieć ośrodków kulturalno-oświatowych : kluby okręgowe, garnizonowe, żołnierskie i świetlice, 24. Przyznawanie twórcom kultury posiadającym dorobek w dziedzinie wojskowo-obronnej Nagrody Ministra Obrony Narodowej, a przez Ministra Kultury i Sztuki Odznaki "Zasłużony Działacz Kultury",
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF 126 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Referaty przedstawione na III Dolnośląskiej Konferencji Naukowo-Metodycznej "Nauczyciel z pasją - szansą edukacji?" (Wrocław, 10 października 2004 r.).
Zawiera: O nowych trendach w edukacji czyli o tym co przynosi życie / Andrzej Krajna.
Zawiera: Kształcenie studentóww czasachglobalizacji i zagrożenia bezrobociem / Marcin Fankanowski.
Zawiera: Edukacyjno-zawodowe wybory nastolatków w "społęczeństwie ryzyka" / Bożena Wojtasik.
Zawiera: Rola szkolnego doradcy zawodowego we wprowadzaniu ucznia na rynek pracy / Anetta Pereświet-Sołtan.
Zawiera: System doradztwa edukacyjno-zawodowego we Wrocławiu / Lilla Jaroń.
Zawiera: Program orientacji szkolnej i zawodowej dla liceum ogólnokształcącego / Leszek Wojteczek.
Zawiera: Aktywność szkolnego doradcy zawodowego a przygotowanie do pracy w organizacjach objętych systemami zarządzania: jakością, środowiskiem, bhp / Barbara Sujak-Cyrul.
Zawiera: Edukacja projakościowa uczniów - doświadczenia Pracowni Systemów Jakości Łódzkiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego / Dorota Zielińska.
Zawiera: ISO w oświacie - aspekty praktyczne. Z doswiadczeń Europejskiego Gimnazjum Informatyczno-Językowego SIGMA posiadającego certyfikat zgodności systemu jakości z ISO 9001 / Danuta Sobkowiak.
Zawiera: Wokół edukacji zawodoznawczej w szkole.
Zawiera: Doradca zawodowy w szkole / Joanna Kowalczyk.
Zawiera: Doradztwo zawodowe na zajęciach WOS-u. Cykl zajęć dla uczniów gimnazjum / Małgorzata Warachim.
Zawiera: Organizacja orientacji zawodowej w szkole / Maria Gnot.
Zawiera: Współpraca poradni psychologiczno-pedagogicznych ze szkolnymi doradcami zawodu / Elżbieta Lis, Danuta Szczepanik.
Zawiera: Sylwetka doradcy zawodowego / Urszula Marszałek.
Zawiera: Rola pedagoga szkolnego w wewnątrzszkolnym systemie orientacji i doradztwa zawodowego / Joanna Mularczyk-Baran.
Zawiera: Współdziałanie z rodzicami w realizacji programu orientacji zawodowej / Ewa Magnowska.
Zawiera: Rozwiązania i tradycje w orientacji edukacyjno-zawodowej w kontekście polskich i francuskich doświadczeń edukacyjnych / Alicja Sawicz.
Zawiera: Organizacja pracy szkolnego doradcy zawodowego w Szkolnym Ośrodku Kariery w Gimnazjum Nr 27 we Wrocławiu / Aldona Ziemba.
Zawiera: Retrospekcja z pierwszych doświadczeń SzOK-u w Zespole Szkół Nr 25 we Wrocławiu / Lidia Grubiak, Jerzy Bielecki.
Zawiera: Specyfika pracy doradcy zawodowego w placówce dla dorosłych na przyjkładzie Szkolnego Ośrodka Kariery w Centrum Kształcenia Ustawicznego we Wrocłąwiu / Aleksandra Szymańska.
Zawiera: Rola doradcy zawodu w Szkolnym Ośrodku Kariery na terenach wiejskich / Wojciech Obraniak.
Zawiera: Preorientacja zawodowa dzieci w wieku przedszkolnym. Scenariusze zajęć edukacyjnych / Danuta Sowiar.
Zawiera: Program preorientacji zawodowej w przedszkolu / Izabela Chmiel.
Zawiera: Sylwetka doradcy / Magdalena Poźniak.
Zawiera: Program pracy psychoedukacyjnej szkolnego doradcy zawodowego z rodzicami / Małgorzata Winiarska.
Zawiera: 00Szkolny bank informacji zawodowej / Anna Zgłobicka.
Zawiera: Tworzenie międzyszkolnego ośrodka wspierania aktywności zawodowej przy Centrum Kształcenia Praktycznego / Bożena Tagowska.
Zawiera: Wokół edukacji projakościowej w szkole.
Zawiera: Projektowanie lekcji z zakresu edukacji projakościowej w szkole / Anna Zgłobicka.
Zawiera: Dlaczego systemy zarządzania jakością są ważne? - konspekt zajęć / Maria Górska, Małgorzata Warachim.
Zawiera: Znak CE w systemie jakości - scenariusz zajęć dla uczniów klasy III gimnazjum / Joanna Mularczyk-Baran.
Zawiera: Co to jest system HACCP? - konspekt zajęć dla klasy II gimnazjum / Katarzyna Ginter-Szukowska.
Zawiera: Dokument WSO i analiza jego zgodności z wymaganiami PN-EN ISO 9001:2001 / Elżbieta Pater, Barbara Tuła, Jacek Dziedzic.
Zawiera: Wokół pedagogiki ucznia w centrum.
Zawiera: Krok po kroku, czyli zakłądamy własną firmę / Monika Mela, Iwona Szwarczyńska, Agnieszka Węgłowska, Barbara Zaton, Przemysław Adamski.
Zawiera: "Barwy ze słońca są..." - szkolny projekt międzyprzedmiotowy / Marzenna Sosnowska.
Zawiera: Cystersi na Dolnym Śląsku. Szlak kultury, tradycji, gospodarki / Aneta Wróbel.
Zawiera: Dolnosląska Konferencja Naukowo-Metodyczna "Nauczyciel z pasją - szansą edukacji?" (Wrocław, 10 października 2004 r.)
Zawiera: Tworzenie i działalność wewnątrzszkolnego systemu doradztwa zawodowego / Julia Woroniecka.
Zawiera: Mój uczeń wybiera zawód. Sylwetka szkolnego doradcy zawodowego / Anetta Pereświet-Sołtan.
Zawiera: Istota i osiągnięcia Szkolnych Ośrodków Kariery / Lidia Grubiak.
Zawiera: Edukacja projakościowa w szkole / Barbara Sujak-Cyrul.
Zawiera: Sesja plakatowa / Maria Lewicka.
Książka
W koszyku
Symbol UKD: 37.016:355.58:614.88
Zawiera: Edukacja dla bezpieczeństwa ; Bezpieczna szkoła czyli jaka? ; Czynniki warunkujące bezpieczeństwo uczniów w praktyce życia szkoły ; Psychologiczne, pedagogiczne i formalne ujęcie rozumienia bezpiecznej szkoły ; Bezpieczeństwo personalne i strukturalne ; Pedagogika dialogu w tworzeniu bezpiecznej szkoły ; Edukacja dla bezpieczeństwa w sytemie oświaty ; Wnioski teoretyczne i wskazania praktyczne ; Wybrane akty prawne mające związek z edukacją dla bezpieczeństwa.
Zawiera: Wyciąg z Uchwały Rady Ministrów Nr 218/2006"Bezpieczeństwo w szkole".
Zawiera: Bezpieczeństwo powszechne, ratownictwo i pierwsza pomoc w programach szkolnych - bezpieczna szkoła w praktyce - wszystkie etapy edukacyjne ; Powszechne nauczanie pierwszej pomocy w szkołach - nowe wyzwania: aktualny stan nauczania pierwszej pomocy, propozycje dotyczące zwiększenia efektywności i skuteczności nauczania pierwszej pomocy.
Zawiera: Podstawowe zasady ratownictwa i przywracania życia ; Zasady i psychologiczne aspekty udzielania pierwszej pomocy: resuscytacja krążeniowo-oddechowa u osób dorosłych, podstawowe zabiegi resuscytacyjne u dzieci, omdlenie, zadławienie, zawał serca, krwotoki, zranienia, złamania, zwichnięcia, skręcenia i zmiażdżenia, uszkodzenia kręgosłupa, urazy głowy, wypadek drogowy, oparzenia, odmrozenia, zatrucia, ukąszenia i użądlenia.
Zawiera: I ty możesz żyć bezpiecznie ; Bezpieczeństwo w ruchu drogowym ; Dojazd do szkoły rowerem i motorowerem ; Bezpieczeństwo podczas przewozu dzieci i młodzieży do i ze szkół ; Bezpiecznie i higieniczne warunki w szkole. Materialne środowisko dydaktyczne ; Bezpieczeństwo podczas obowiązkowych i nieobowiązkowych zajęć wychowania fizycznego ; Bezpieczeństwo podczas ferii zimowych ; Bezpieczeństwo w miejscu zamieszkania ; Bezpieczeństwo i higiena pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe ; Stanowisko pracy ucznia ; Bezpieczeństwo w placówce letniego wypoczynku.
Zawiera: Współpraca i współudział szkoły z instytucjami, organizacjami społecznymi i stowarzyszeniami w zakresie upowszechniania wśród dzieci i młodzieży wiedzy o bezpieczeństwie ; Współpraca z jednostką policji, straży pożarnej, gminnej 9miejskiej), ze strukturami Polskiego Czerwonego Krzyża.
Zawiera: Środowisko szkolne i jego bezpieczeństwo ; Stan bezpieczeństwa w środowisku szkolnym ; Zarys ogólny koncepcji poprawy bezpieczeństwa i higieny pracy w szkołąch i placówkach oświatowych ; Program EURO-BHP poprawy bezpieczeństwa i higieny pracy w szkołąch (Etap I i Etap II - główne wytyczne) ; Zestawienie najczęściej występujących nieprawidłowości i usterek z zakresu bezpieczeństwa i higieny nauki w szkole ; Prawa i obowiązki dyrektora szkoły jako pracodawcy (uprawnienia, troska o bezpieczeństwo i odpowienie warunki pracy i nauki, identyfikacja zagrożeń oraz podejmowanie działań zapewniających bezpieczeństwo i higienę pracy w placówce oświatowej, zapewnienie podczas zajęć odpowiedniej opieki uczniom, opieka nad uczniami podczas przerw między zajęciami, szkolenia w zakresie bhp, zapoznawanie uczniów z zasadami bhp w szkole i placówce - profilaktyka, przestrzeganie przepisów dotyczących bhp).
Zawiera: Nadzór i kontrola BHP w szkole: system oświaty a organ prowadzący, organy nadzoru nad warunkami pracy w szkołąch i plcówkach oświatowych, Państwowa Inspekcja pracy, Państwowa Inspekcja Sanitarna, Państwowa Sraż Pożarna, Społeczna Inspekcja Pracy, związki zawodowe, prokurator.
Zawiera: Wykaz proponowanych narzędzi wspomagających zarządzanie bhp w szkołach i placówkach oświatowych: zakres obowiązków pracownika służby BHP - szkolnego inspektora BHP, scheamt oceny ryzyka zawodowego oraz wynikające z niego działania, lista kontrolna pytań, wykaz zagrożeń na stanowsiku nauczyciela zidentyfikowanych na podstawie listy kontrolnej zagrożeń, przykładowy plan poprawy warunków BHP sporządzonych na podstawie stwierdzonych nieprawidłowości zidentyfikowanych za pomocą listy kontrolnej zagrożeń, regulamin przebywania i korzystania z auli szkolnej i innych sal lub pracowni, okresowy przegląd i konserwacja obiektu szkolnego rejestrowane w książe obiektu, protokół z przeprowadzonego przeglądu obiektu szkolnego pod względem BHP, obsada nauczycieli na dyżurach (zalecenia) - przykład, polecenie powypadkowe, wzór - przykład rzeczywisty, raport o stanie bezpieczeństwa, wzór - przykład rzeczywisty.
Zawiera: Podstawy prawne - BHP w szkole, podział tematyczny.
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. przy rozdz.
Zawiera: Cz. I Stan i perspektywy współczesnej edukacji.
Zawiera: Demokracja w szkole - szkołą wyrównywania szans rozwojowych i edukacyjnych uczniów / Bogusław Śliwerski.
Zawiera: Oblicza współczesnego egalitaryzmu edukacyjnego / Krystyna Ferenz.
Zawiera: O dyskryminacji i opresji w polskim systemie oświaty z przypadku edukacji domowej metodami semiotycznymi wywiedzionych / Marek Budajczak.
Zawiera: Wspieranie uzdolnień jako oferta optymalizacji szans edukacyjnych uczniów / Wiktor Żłobicki.
Zawiera: Cz. II Edukacja w wybranych krajach europejskich - rys histyryczny oraz współczesność.
Zawiera: Metody nauki czytania i pisania w Polsce i Rosji jako przykład nierównych szans edukacyjnych uczniów / Anna Jurek.
Zawiera: Edukacja wyższa i nierówności społeczne w Rosji - od socjalizmu do neoliberalizmu / Tomasz Gmerek.
Zawiera: Zmiany w ideologiach edukacyjnych w polityce oświatowej w Wielkiej Brytanii / Arleta Suwalska.
Zawiera: Holandia i Polska - nierówne szanse edukacyjne? Analiza systemów kształcenia specjalnego / Katarzyna Wawrzykowska.
Zawiera: Część III Środowiskowe uwarunkowania dostępu do edukacji.
Zawiera: Nierówność szans edukacyjnych środowisk zróżnicowanych społecznie / Beata Maj.
Zawiera: Szanse edukacyjne dzieci i młodzieży ze wsi. Analiza temporalna i środowiskowa / Katarzyna Palka.
Zawiera: Między rzeczywistością a światem medialnym. Pustka aksjologiczna młodzieży gimnazjalnej żyjącej w środowisku miasta robotniczego / Ewa Kurek.
Zawiera: Nierówność dostępu do edukacji w szkole wyższej. Wybrane tendencje i egzemplifikacje / Iwona Paszenda.
Zawiera: Nierówności w idiomie kulturowym współczesnych wspólnot uczonych / Beata Krawiec.
Zawiera: Pluralizm wartości a równość szans edukacyjnych / Janusz Maj.
Zawiera: Równość i sprawiedliwość - u podstaw problematyki nierówności i wyrównywania szans / Grażyna Lubowiecka.
Zawiera: Część IV Doświadczenia edukacyjne w różnych fazach życia.
Zawiera: Edukacja rodziców i jej rola w rozwoju małego dziecka / Aneta Czerska.
Zawiera: Osoby znaczące dla sukcesów i niepowodzeń uczniów z punku widzenia nauczycieli / Marzena Możdżyńska.
Zawiera: Doświadczenie nierówności szans edukacyjnych w dzieciństwie i adolescencji z perspektywy człowieka dorosłego / Emilia Mazurek.
Zawiera: Uczenie sie przez całe życie na przykładzie uniwersytetu trzeciego wieku / Katarzyna Ziomek-Michalak.
Zawiera: Część V Szanse i bariery dostępu osób niepełnosprawnych do edukacji.
Zawiera: Przekraczanie barier edukacyjnych w ujęciu pedagogiki niepełnosprawnych do edukacji.
Zawiera: Znaczenie edukacji w życiu osób z niepełnosprawnoscią fizyczną / Marta Papiernik.
Zawiera: Funkcjonalne następstwa schorzeń narządu wzroku i zaburzeń widzenia a jakość edukacji dziecka słabowidzącego / Marzena Dycht.
Zawiera: Możliwości i ograniczenia edukacji zawodowej młodzieży niesłyszącej / Iwona Jagoszewska.
Zawiera: Wspomaganie rozwoju komunikacji u małego dziecka z zaburzeniami rozwoju z zastosowaniem elementów AAC / Agnieszka Jędrzejowska.
Zawiera: Szanse i bariery dostępu pacjentów terminalnych do edukacji - egzemplifikacja / Łukasz Banaszak.
Tekst częśc. słowac. Streszcz. ang., pol. przy niektórych rozdz.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wielość dyskursów w kulturze europejskiej a dekonstrukcja w edukacji. Obrona przed dominacją czy tworzenie pogranicza / Ewa Bilińska-Suchanek.
Zawiera: O dialogicznej tożsamości Europy. Polski współudział w procesie kształtowania się tożsamości europejskiej / Jerzy Kojkoł.
Zawiera: Fundamentalne róznice metaetyczne. Współczesny dyskurs etyczny wobec pluralizmu tradycji / Jacek Jaśtal.
Zawiera: Aksjologiczno-kulturowe aspekty przemian globalizacyjnych / Marian Marcinkowski.
Zawiera: Rola komunikacji międzykulturowej w kształceniu studentów w grupach międzynarodowych / Romana Paszkowska.
Zawiera: Uniwersalny wymiar filozofii społęcznego otwarcia Jana XXIII (w czterdziestolecie Pacem in terris) / Radosław S. Czarnecki.
Zawiera: Czy "ład poczdamski" na początku XXI wieku w Europie może być tym samym co "porządek wersalski" przed II wojną światową? / Grzegorz Piwnicki.
Zawiera: Integracja europejska na przestrzeni wieków / Donata Rossa-Kilian.
Zawiera: Aksjologiczne aspekty i edukacyjne konteksty relacji homo - animal/ Kazimierz Wojnowski.
Zawiera: Aspekty edukacji w warunkach globalizacji społecznej (zarys punktu widzenia) / Robert Woźniak, Katarzyna Niedbalska.
Zawiera: Integracja europejska a zadania systemowe edukacji / Bogdan Zalewski.
Zawiera: Reforma systemu edukacji w Polsce wobec perspektywy przystąpienia do Unii Europejskiej / Elzbieta Gaweł-Luty.
Zawiera: Edukacja w kontekście metod systemowych stosowanych w odniesieniu do człowieka / Jolanta Wilsz.
Zawiera: Kapitał edukacyjny jako szansa i bariera integracji z UE - konteksty społęczne / Andrzej Łapa.
Zawiera: Niektóre konsekwencje standaryzacji w edukacji / Wincenty Karawajczyk.
Zawiera: Wizerunek Unii Europejskiej w procesie kształtowania stosunku do integracji / Renata Maćkowska.
Zawiera: Stan świadomości europejskiej uczniów szkół średnich i dorosłego społęczeństwa w konfrontacji z opiniami o nas "Europejczyków" / Wiesław Kubielski, Anna Agnieszka Suchocka.
Zawiera: Młodzioeż białoruska w dobie przemian ustrojowych / Tamara Ivanowna Jakovuk.
Zawiera: Edukacja via Internet w integrującej się Europie: dystans, który zbliża ludzi i kraje / Jacek Zbigniew Górnikiewicz.
Zawiera: Edukacja jutra i edukacja europejska podstawą przebudowy systemu edukacyjnego polskiej szkoły / Wiesław Kubielski, Anna Agnieszka Suchocka, Agnieszka Suchocka-Mieszkuniec.
Zawiera: Indywidualne sposoby walki z depresją / Aleksander Smoliński, Janina Smolińska-Mlak.
Zawiera: Badania nad rozwojem zdolności twórczych / Józefa Sołowiej.
Zawiera: Twórcze rozumienie w przestrzeni pogranicza. recepcja bachtinowskiej antropologii filozoficznej w dyskursie europejskiej integracji / Agata Cudowska.
Zawiera: Aktualne osiągnięcia w zakresie zapobiegania oraz kontroli urazów i zgonów wypadkowych / Paweł Boesler.
Zawiera: Kompetencje emocjonalne nauczycieli-wychowawców i liderów grup w jednoczącej się Europie / Bazyli Panasiuk.
Zawiera: Efekty treningu asertywności / Anna Rożnowska.
Zawiera: Z przeszłości dla przyszłości / Edyta Wolter.
Zawiera: Obraz polskiego nauczyciela w przededniu wstąpienia Polski do Unii Europejskiej.
Zawiera: Rodzinne tradycje kulturalne w wychowaniu dzieci i młodziezy (komunikat z badań) / Ada Rusiecka.
Zawiera: Przesłanki restrukturyzacji edukacji menedżerskiej w perspektywie wyzwań XXI wieku / Lidia Włodarska-Zola.
Zawiera: Rola wychowawcy resocjalizującego w kształtowaniu świadomości "młodych Europejsczyków" wykolejonych społęcznie / Tadeusz Sakowicz.
Zawiera: Finansowe problemy w rozwoju nauki i oświaty dla integracji europejskiej / Tadeusz Pliszka.
Zawiera: Finansowanie rozwoju zasobów ludzkiech w dobie integracji europejskiej / Iwona Kowalska.
Zawiera: Znaczenie edukacji dla wzrostu gospodarczego Polski wobec procesu integracji z Unią Europejską / Magdalena Łuszczki, Elzbieta Mikuła.
Zawiera: Bezpieczeństwo jako wartość w procesie edukacji europejskiej / Leszek Korzeniowski.
Zawiera: Finansowe i prawne aspekty strategii polityki społęcznej 2002-2005 / Janusz TOmaszewski.
Zawiera: Nowy sytem przeszkolenia wojskowego młodziezy akademickiej przykładem rozwiązań europejskich / Mirosław Kaliński.
Zawiera: Elementy public relations w procesie kreowania wizerunku młodego oficera / Małgorzata Chojnowska.
Filozoficzno-kulturowe i edukacyjno-społeczne dylematy jednoczącej się Europy. Psychologia i pedagogika wobec integracji europejskiej. Ekonomiczny i wojskowy wymiar integracji europejskiej.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 381-[398].
Zawiera: Socjalizacja dziecka ; Struktura warunków socjalizacji ; Przedszkole jako instytucja socjalizacji dziecka ; Społeczność dziecięca w procesie interakcji ; Proces komunikacji w zachodzących interakcjach ; Wychowanie interpersonalne ; Doświadczenia interpersonalne a wrażliwość na drugiego człowieka ; Kontekst społeczny a uczenie się społecznego zachowania ; Kontekst społeczny a wiedza dziecka ; Rozwój a uczenie się ; Poznawanie innych w interakcjach z rówieśnikami ; Zamierzony wpływ dorosłych ; Kompetencje społeczne regulujace zachowanie człowieka ; Empatia jako kompetencja społeczna ; Zachowania prospołeczne ; Tolerancja ; Istota integracji ; Integracja jako proces wielowymiarowy ; Edukacja integracyjna a integracja społeczna ; Dziecko niepełnosprawne w wieku przedszkolnym w wybranych krajach świata ; System wsparcia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w USA ; Model edukacji integracyjnej w Wielkiej Brytanii ; Edukacja włączająca dzieci specjalnej troski w USA, Anglii i Szwecji ; Edukacja integracyjna we Włoszech ; Nauczanie specjalne czy edukacja integracyjna w systemie oświaty na Litwie ; Dziecko niepełnosprawne w ukraińskim systemie edukacji ; Edukacja dzieci niepełnosprawnych w wybranych krajach Afryki oraz Bliskiego Wschodu ; Podobieństwa i różnice między modelami integracji w różnych krajacj ; Integracja społeczna w edukacji przedszkolnej w Polsce ; Prawa integracji społecznej ; Modele podejścia do edukacji dzieci niepełnosprawnych ; Formy integracji ; Znaczenie grupy integracyjnej ; Dziecko niepełnosprawne w kontekście sytuacyjnym ; Edukacja przedszkolna w wymiarze instytucjonalnym ; Architektura i wyposażenie ; Regulacje prawne ; Instytucje wspomagające edukację przedszkolną w procesie integracji społecznej ; Wybrane programy edukacji przedszkolnej a problemy integracji społecznej ; Prointegracyjne działania nauczycieli przedszkoli ; Kształcenie nauczycieli w procesie integracji społecznej ; Gotowość nauczycieli do pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych ; Kontakt nauczycieli z osobą niepełnosprawną ; Postawy, które wyzwala kontakt z osobą niepełnosprawną ; Miejsce zamieszkania a uzasadnienie postawy wobec osób niepełnosprawnych ; Deklarowana postawa wobec osoby niepełnosprawnej a deklarowana chęć pracy w placówce integracyjnej ; Wiedza nauczycieli o niepełnosprawnościach ; Stosunek nauczycieli do różnych form integracji ; Wiedza dotycząca form integracji a preferowany wybór jednej z nich ; Miejsce zamieszkania a chęć podjęcia pracy w przedszkolu integracyjnym ; Wiek a wybór pracy w wybranej formie integracyjnej ; Staż pracy a znajomość form integracji ; Motyw powstania przedszkoli integracyjnych a zmiana kompetencji nauczycieli ; Cechy, jakie powinien posiadać nauczyciel pracujący w grupie integracyjnej ; Stosunek nauczycieli do tworzenia placówek integracyjnych ; Bariery społecznej edukacji integracyjnej ; Kompetencje interpersonalne ; Kompetencje poznawcze ; Kompetencje terapeutyczne ; Kompetencje organizacyjne ; Rodzina, jako kontekst społeczny ; Świadomość pedagogiczna rodziców dzieci w przedszkolach masowych i integracyjnych ; Kontekst społeczny grupy a wiedza dziecka o osobie niepełnosprawnej ; Reprezentacja osoby niepełnosprawnej ; Empatia wśród nauczycieli przedszkoli integracyjnych i masowych ; Rozumienie uczuć osób nieznanych i dalekich ; Tendencja do wzruszania się ; Tendencja do wzruszania się doświadczeniami przeżywanymi przez innych ; Tendencja do współczucia i symaptycznego odnoszenia się do innych ; Gotowość do kontaktu z osobami potrzebującymi pomocy ; Wrażliwość emocjonalna ; Chęć pomocy innym ; Podatność na wpływ innych ; Poziom emaptii a liczba dzieci w rodzinie ; Staż pracy a poziom empatii ; Poziom emaptii u dzieci pełnosprawnych w przedszkolach masowych i integracyjnych ; Rozpoznawanie emocji z punktu widzenia drugiej osoby ; Rozpoznawanie emocji z punktu widzenia samego siebie ; Deklarowane zachowania prospołeczne u dzieci w przedszkolach masowych i integracyjnych ; Dostrzeganie problemu innej osoby ; Współdziałanie ; Udzielanie pomocy ; Zachowania prospołeczne rzeczywiste wśród dzieci przedszkoli masowych oraz integracyjnych ; Zachowania prospołeczne w sytuacjach samoobsługi ; Udzielanie pomocy i współdziałanie w trakcie zabaw i zajęć swobodnych w przedszkolach I oraz M ; Zachowania prospołeczne w przedszkolach M oraz I w trakcie zajęć zorganizowanych ; Zachowania negatywne w relacjach między dziećmi w przedszkolach masowych i integracyjnych ; Tolerancja wśród dzieci w przedszkolach masowych i integracyjnych wobec kolegi ; Edukacja przedszkolna na płaszczyźnie interpersonalnej ; Edukacja przedszkolna na płaszczyźnie intrapsychicznej ; Działanie przedszkola jako placówki wdrażającej integrację społeczną ; Od integracyjnej edukacji przedszkolnej do edukacji włączającej.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej