Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(1927)
IBUK Libra
(52)
Forma i typ
Książki
(1907)
Publikacje naukowe
(195)
Publikacje dydaktyczne
(137)
Publikacje fachowe
(136)
E-booki
(52)
Proza
(42)
Poradniki i przewodniki
(34)
Publikacje popularnonaukowe
(34)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(27)
Poezja
(25)
Publikacje informacyjne
(14)
Albumy i książki artystyczne
(6)
Czasopisma
(4)
Muzyka
(3)
Audiobooki
(2)
Dramat (rodzaj)
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Mapy
(2)
Rejestracje audio i wideo
(2)
Filmy i seriale
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Programy komputerowe
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(3083)
tylko na miejscu
(1423)
wypożyczone
(208)
nieokreślona
(13)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(481)
Kielce - Czytelnia
(413)
Kielce - Niewypożyczane
(1)
Kielce - Multimedialny
(7)
Kielce - Informatorium
(4)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(167)
Busko zdrój - czytelnia
(266)
Busko Zdrój - Multimedialny
(1)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(252)
Jędrzejów - czytelnia
(55)
Jędrzejów - Multimedialny
(1)
Jędrzejów - użytek wewnętrzny
(1)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(183)
Kazimierza Wielka - czytelnia
(7)
Kazimierza Wielka - Multimedialny
(1)
Końskie - wypożyczalnia
(318)
Końskie - czytelnia
(25)
Opatów - wypożyczalnia
(279)
Opatów - czytelnia
(18)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(272)
Ostrowiec - czytelnia
(119)
Ostrowiec - Multimedialny
(2)
Pińczów - wypożyczalnia
(123)
Pińczów - czytelnia
(261)
Pińczów - Multimedialny
(2)
Sandomierz - wypożyczalnia
(351)
Sandomierz - czytelnia
(75)
Starachowice - wypożyczalnia
(205)
Starachowice - czytelnia
(177)
Starachowice - Multimedialny
(2)
Staszów - wypożyczalnia
(359)
Staszów - czytelnia
(6)
Staszów - Multimedialny
(1)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(156)
Włoszczowa - Multimedialny
(1)
Włoszczowa - czytelnia
(135)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(27)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(26)
Szuścik Urszula
(24)
Jędrzejko Mariusz
(22)
Nyczaj Stanisław (1943- )
(18)
Dąbrowski Antoni
(17)
Fuks Agata
(16)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(14)
Cyrański Czesław
(13)
Franczyk Anna
(13)
Kirchner Hanna (1930- )
(12)
Korczak Janusz (1878?-1942). Dzieła
(12)
Skoczek Tadeusz (1955- )
(12)
Winczura Barbara (1969- )
(12)
Skorek Ewa Małgorzata
(11)
Gajda Janusz (1933- )
(10)
Skoczek Anna
(10)
Krajewska Katarzyna
(9)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(9)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(9)
Cel Krystyna (1940- )
(8)
Kowalski Mirosław (pedagog)
(8)
Rottermund Jerzy
(8)
Dymara Bronisława
(7)
Grodziski Stanisław (1929- )
(7)
Melosik Zbyszko (1956- )
(7)
Nyczaj Irena
(7)
Oszwa Urszula
(7)
Skałbania Barbara
(7)
Węglińska Maria (1936- )
(7)
Gajdzica Zenon
(6)
Jąder Mariola
(6)
Klinik Anna
(6)
Konieczna Ewelina J
(6)
Kukołowicz Teresa
(6)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(6)
Niewola Dorota
(6)
Skibska Joanna
(6)
Stasica Jadwiga
(6)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(6)
Toporek Marian (1948- )
(6)
Wojtaszczyk Konstanty Adam
(6)
Żukrowska Katarzyna (1949- )
(6)
Adamek Irena
(5)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(5)
Bielańska Andżelika
(5)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(5)
Cichy Elżbieta
(5)
Cytowska Beata (1964- )
(5)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(5)
Faliszewska Jolanta
(5)
Gajdzica Zenon (1970- )
(5)
Gierowski Józef Andrzej (1922-2006)
(5)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(5)
Kaczmarek Bogusława Beata
(5)
Konwicki Tadeusz (1926- )
(5)
Kościuk Zbigniew
(5)
Krupa Dorota
(5)
Kurzynowski Adam
(5)
Leppert Roman
(5)
Minczanowska Aleksandra
(5)
Nalaskowski Aleksander (1957- )
(5)
Nowosad Inetta
(5)
Nurowska Maria
(5)
Ogonowska Agnieszka
(5)
Olszówka Piotr (1970- )
(5)
Przybyliński Sławomir (1977- )
(5)
Staniek Marzena
(5)
Szołtysek Adolf Ernest (1942- )
(5)
Szwedzik Adam
(5)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(5)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(5)
Wojnowska Bożena
(5)
Wyrozumski Jerzy (1930- )
(5)
Łatuszyński Grzegorz (1933- )
(5)
Bartnicka Józefa
(4)
Bałachowicz Józefa
(4)
Bocheński Jacek (1926- )
(4)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(4)
Budniak Alina
(4)
Bystrzanowska Maria
(4)
Bęczkowska Krystyna
(4)
Chrzanowska Iwona
(4)
Chybicka Aneta
(4)
Czelakowska Danuta
(4)
Gunia Grażyna
(4)
Honsza Norbert (1933- )
(4)
Jagoszewska Iwona
(4)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(4)
Kamińska Dorota (logopedia)
(4)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(4)
Kierczak Urszula
(4)
Kopaliński Władysław (1907-2007)
(4)
Kostkiewicz Janina
(4)
Malinowski Jerzy Jarosław
(4)
Nowak-Łojewska Agnieszka
(4)
Nowicka Agnieszka (pedagogika)
(4)
Obcowski Henryk (1944- )
(4)
Plopa Mieczysław (1948- )
(4)
Prus Janina
(4)
Rok wydania
2020 - 2024
(87)
2010 - 2019
(805)
2000 - 2009
(736)
1990 - 1999
(278)
1980 - 1989
(65)
1970 - 1979
(1)
1940 - 1949
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(454)
1901-2000
(30)
1989-2000
(20)
1945-1989
(12)
1918-1939
(3)
1801-1900
(2)
1939-1945
(1)
2001
(1)
Kraj wydania
Polska
(1898)
nieznany (pol)
(76)
nieznany (pl+)
(4)
Niemcy
(2)
Azerbejdżan
(1)
Czechy
(1)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(1969)
angielski
(3)
niemiecki
(2)
czeski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(72)
Nauczyciele
(35)
Dzieci
(20)
Szkoły podstawowe
(19)
Rodzice
(15)
9-13 lat
(14)
6-8 lat
(13)
Logopedzi
(12)
Przedszkola
(12)
Psycholodzy
(12)
Pedagodzy
(11)
Nauczanie początkowe
(9)
Nauczyciele nauczania początkowego
(9)
Nauczyciele przedszkoli
(9)
Studenci
(8)
Pedagodzy specjalni
(7)
0-5 lat
(6)
Terapeuci
(5)
14-17 lat
(4)
Młodzież
(4)
Dorośli
(3)
Klasa 4.
(3)
Klasa 5.
(3)
Klasa 6.
(3)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Klasa 8
(2)
Klasa 8.
(2)
Lekarze
(2)
Nauczyciele szkół podstawowych
(2)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Szkoły średnie
(2)
Dla nauczycieli
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa 7.
(1)
Licea
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Poziom podstawowy
(1)
Pracownicy młodzieżowi
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psychiatrzy
(1)
Ratownicy medyczni
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Uczniowie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(70)
Literatura niemiecka
(2)
Literatura rosyjska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura czeska
(1)
Literatura duńska
(1)
Literatura włoska
(1)
Rysunek polski
(1)
Temat
Dziecko
(84)
Nauczanie początkowe
(69)
Pedagogika
(63)
Wychowanie
(62)
Poezja polska
(57)
Język polski
(56)
Nauczanie
(53)
Nauczyciele
(52)
Rodzina
(50)
Wychowanie przedszkolne
(48)
Młodzież
(38)
Literatura polska
(34)
Mowa
(34)
Wychowanie w rodzinie
(34)
Szkolnictwo
(32)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(30)
Powieść polska
(29)
Pedagogika resocjalizacyjna
(26)
Pedagogika specjalna
(25)
Dzieci
(24)
Uczniowie
(24)
Myślenie twórcze
(23)
Historia
(22)
Kształcenie integracyjne
(22)
Matematyka
(22)
Dziecko niepełnosprawne
(21)
Środki masowego przekazu
(21)
Gry edukacyjne
(19)
Więźniowie
(19)
Wsparcie społeczne
(19)
Kształcenie
(18)
Literatura
(18)
Autyzm
(17)
Dziecko autystyczne
(17)
Integracja społeczna
(17)
Kobieta
(17)
Nauczanie zintegrowane
(17)
Pamiętniki polskie
(17)
Kultura
(16)
Metody nauczania
(16)
Diagnoza pedagogiczna
(15)
Internet
(15)
Metodologia
(15)
Niepełnosprawni
(15)
Oświata
(15)
Postawy
(15)
Czytanie
(14)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(14)
Dziecko z niepełnosprawnością
(14)
Egzaminy do szkół wyższych
(14)
Niedostosowanie społeczne
(14)
Osobowość
(14)
Osoby z niepełnosprawnością
(14)
Stosunki interpersonalne
(14)
Wartość
(14)
Edukacja międzykulturowa
(13)
Gry i zabawy
(13)
Muzyka
(13)
Opieka społeczna
(13)
Rodzice
(13)
Socjalizacja
(13)
Szkolnictwo wyższe
(13)
Edukacja ekologiczna
(12)
Edukacja medialna
(12)
Język polski (przedmiot szkolny)
(12)
Niepowodzenia szkolne
(12)
Opowiadanie polskie
(12)
Patologia społeczna
(12)
Pedagogika penitencjarna
(12)
Publicystyka polska
(12)
Świadomość społeczna
(12)
Komunikacja społeczna
(11)
Logopedia
(11)
Młodzież szkolna
(11)
Narkomania
(11)
Pedagogika kultury
(11)
Pisarze polscy
(11)
Polityka społeczna
(11)
Przyroda
(11)
Twórczość
(11)
Wojsko
(11)
Edukacja zdrowotna
(10)
II wojna światowa (1939-1945)
(10)
Jakość życia
(10)
Języki
(10)
Kultura masowa
(10)
Małżeństwo
(10)
Metoda Montessori
(10)
Pedagogika społeczna
(10)
Przedsiębiorstwo
(10)
Psychoterapia
(10)
Społeczeństwo informacyjne
(10)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(10)
Antropologia społeczna
(9)
Arteterapia
(9)
Bajkoterapia
(9)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(9)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Dziecko z zespołem Aspergera
(9)
Dziecko zdolne
(9)
Temat: dzieło
Biblia
(2)
Latawce
(2)
"Antygona"
(1)
"Bywam szczęśliwa"
(1)
"Campo di Fiori"
(1)
"Chłopi"
(1)
"Góry na niebie"
(1)
"Hera,moja miłość"
(1)
"Konrad Wallenrod"
(1)
"Krajobraz po baśni"
(1)
"Kronika polska"
(1)
"Latawce"
(1)
"Lord Jim"
(1)
"Ludzie bezdomni"
(1)
"Ojciec Goriot"
(1)
"Piosenka o porcelanie"
(1)
"Początek"
(1)
"Pożegnanie z Marią
(1)
"Rozmowy z katem"
(1)
"Teatr gwiazd"
(1)
"Wczorajszemu"
(1)
"Wędrówki z Nolis"
(1)
"Zaledwie kilka dni"
(1)
"Świat do góry nogami"
(1)
Akropol (esej)
(1)
Annales seu cronicae incliti Regni Poloniae
(1)
Architektura
(1)
Biały kamień
(1)
Charta Familiae Iurium
(1)
Chleb
(1)
Ciuchcia (program telewizyjny)
(1)
Cuda i dziwy
(1)
Cyfrowa przestrzeń kształcenia
(1)
Dekalog
(1)
Do Niemna
(1)
Dobrze odpowiedział
(1)
Dylematy społeczności cyfrowej
(1)
Dziadek, babcia i koziołek
(1)
Dziewczyna mistrza gry
(1)
Fotografia tłumu
(1)
Garland (okręt wojenny)
(1)
Hania
(1)
Harry Potter
(1)
Irenka
(1)
Kapryśna Wiosenka
(1)
Kaśka Podrywaczka
(1)
Kij na drodze
(1)
Kołysanka dla okruszka
(1)
Kronika wielkopolska
(1)
Kultura (czasop.emigr.)
(1)
Leć do nieba
(1)
Matka Boża Ostrobramska (obraz)
(1)
Mój dziadek był drzewem czereśniowym
(1)
Nad strumieniem
(1)
Nauczyciele - Nauczycielom (seria)
(1)
Nic podobnego
(1)
Ninka i kurka
(1)
O samotności dziecka
(1)
Obiad
(1)
Osudy dobrého vojáka Švejka za světove války
(1)
Owieczka i ptaszek
(1)
Panna Nikt
(1)
Petit Prince
(1)
Piesek
(1)
Piłka
(1)
Podróż Teo
(1)
Rachunki na wesoło
(1)
Równanie serca
(1)
Senna kołysanka
(1)
Sezon
(1)
Skąpiec
(1)
Szalone życie Rudolfa
(1)
Tygodnik Powszechny (1945- )
(1)
W drodze do babci
(1)
W szufladzie
(1)
Wacuś i Neruś
(1)
Wesele
(1)
Wielka, większa i największa
(1)
Wojna chocimska
(1)
Wózek
(1)
przyszłość
(1)
twórczość
(1)
Łąka
(1)
Świat do góry nogami
(1)
Świat: poema naiwne
(1)
Temat: czas
2001-
(144)
1901-2000
(92)
1901-
(77)
1989-
(71)
2001-0
(67)
1989-2000
(48)
1945-1989
(37)
1801-
(30)
1801-1900
(30)
1701-1800
(13)
1939-1945
(13)
1701-
(11)
1301-
(10)
1401-
(10)
1918-1939
(10)
1201-
(8)
1501-
(8)
1601-
(8)
1101-
(7)
1001-
(6)
1918-
(6)
1945-
(6)
1601-1700
(5)
1939-
(5)
401-
(5)
901-
(5)
1401-1500
(4)
1914-1918
(4)
501-
(4)
601-
(4)
701-
(4)
801-
(4)
1001-1100
(3)
1101-1200
(3)
1201-1300
(3)
1301-1400
(3)
1501-1600
(3)
1901-1914
(3)
901-1000
(3)
1-
(2)
100-1 p.n.e.
(2)
101-
(2)
201-
(2)
2101-
(2)
2201-
(2)
2301-
(2)
2401-
(2)
2501-
(2)
2601-
(2)
2701-
(2)
2801-
(2)
2901-
(2)
3001-
(2)
301-
(2)
3101-
(2)
3201-
(2)
3301-
(2)
3401-
(2)
3501-
(2)
3601-
(2)
3701-
(2)
3801-
(2)
3901-
(2)
4001-
(2)
4101-
(2)
4201-
(2)
4301-
(2)
4401-
(2)
4501-
(2)
4601-
(2)
4701-
(2)
4801-
(2)
4901-
(2)
5001-
(2)
5101-
(2)
5201-
(2)
5301-
(2)
5401-
(2)
5501-
(2)
5601-
(2)
5701-
(2)
5801-
(2)
5901-
(2)
6001-
(2)
6101-
(2)
6201-
(2)
6301-
(2)
6401-
(2)
6501-
(2)
6601-
(2)
6701-
(2)
6801-
(2)
6901-
(2)
7001-
(2)
7101-
(2)
7201-
(2)
7301-
(2)
7401-
(2)
7501-
(2)
7601-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(157)
Europa
(10)
Francja
(8)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(7)
Rosja
(6)
Warszawa
(6)
Wielka Brytania
(6)
Świętokrzyskie, województwo
(6)
Kraków (woj. małopolskie)
(5)
Niemcy
(5)
Kielce (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(4)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(4)
Pińczów (Polska ; region)
(4)
Kielce (woj. świętokrzyskie ; okolice)
(3)
Lwów (Ukraina, obw. lwowski)
(3)
Nida (dolina)
(3)
Sandomierz (woj. świętokrzyskie)
(3)
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Ukraina
(3)
Województwo małopolskie (1999- )
(3)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(3)
Beskidy (góry)
(2)
Busko-Zdrój (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(2)
Busko-Zdrój (woj. świętokrzyskie)
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Lubuskie, województwo
(2)
Małopolskie, województwo
(2)
Radom (woj. mazowieckie ; okolice)
(2)
Staszów (woj. świętokrzyskie)
(2)
Szwecja
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Wilno (Litwa)
(2)
Województwo pomorskie (1999- )
(2)
Włochy
(2)
ZSRR
(2)
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(2)
Śląsk, Dolny
(2)
Śląskie, województwo (od 1999)
(2)
Święty Krzyż (klasztor)
(2)
Pińczów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Polska
(1)
Ameryka Łacińska
(1)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Azerbejdżan
(1)
Belgia
(1)
Beskid Niski (góry)
(1)
Białoruś
(1)
Biały Dunajec (woj. małopolskie)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Będzin (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Będzin (woj. śląskie)
(1)
Chlewiska (woj. mazowieckie, pow. szydłowiecki, gm. Chlewiska)
(1)
Chmielnik (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Chocznia (woj. małopolskie, pow. wadowicki, gm. Wadowice)
(1)
Dziecko a stres
(1)
Dąbrowskie, Zagłębie
(1)
EUROPA
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Finlandia
(1)
Frombork (woj. warmińsko-mazurskie, pow. braniewski, gm. Frombork)
(1)
Galilea (kraina historyczna)
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Gorlice (woj. małopolskie)
(1)
Gubernia kielecka (1867-1917)
(1)
Hiszpania
(1)
Holandia
(1)
Izrael
(1)
Iłża (woj. mazowieckie ; okręg)
(1)
Iłża (woj. mazowieckie)
(1)
Japonia
(1)
Jerozolima (Izrael ; okolice)
(1)
Kampinoska, Puszcza
(1)
Kanaan (kraina historyczna)
(1)
Karpaty
(1)
Kobylany (woj. małopolskie)
(1)
Kociewie (region)
(1)
Koprzywnica (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Końskie (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kuba
(1)
Kujawsko-pomorskie, województwo
(1)
Laskowiec (woj. mazowieckie)
(1)
Litwa
(1)
Lublin (woj. lubelskie ; okolice)
(1)
Lublin (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Małogoszcz (woj. świętokrzyskie, pow. jędrzejowski, gm. Małogoszcz)
(1)
Miechów (woj. małopolskie ; okręg)
(1)
Modliborzyce (woj. lubelskie)
(1)
Młodzież a stres
(1)
Niepełnosprawni a środowisko
(1)
Nowa Słupia (woj. świętokrzyskie)
(1)
Nowy Korczyn (woj. świętokrzyskie)
(1)
Nowy Sącz (woj. małopolskie ; okręg)
(1)
Oblęgorek (woj. świętokrzyskie)
(1)
Oleśniccy a Święty Krzyż
(1)
Opatów (Polska)
(1)
Opole (woj. opolskie ; okręg)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(93)
Praca zbiorowa
(73)
Podręcznik
(64)
Monografia
(40)
Poradnik
(40)
Podręczniki akademickie
(30)
Raport z badań
(25)
Materiały konferencyjne
(22)
Biografia
(20)
Wiersze
(19)
Ćwiczenia i zadania
(15)
Pamiętniki i wspomnienia
(12)
Antologia
(11)
Scenariusz zajęć
(11)
Opowiadania i nowele
(10)
Podręczniki
(10)
Poradniki
(10)
Poradniki dla nauczycieli
(10)
Publikacja bogato ilustrowana
(10)
Materiały pomocnicze
(9)
Poezja polska
(9)
Wydawnictwa popularne
(9)
Powieść
(8)
Pamiętniki polskie
(6)
Powieść obyczajowa
(6)
Albumy
(5)
Literatura polska
(5)
Poezja dziecięca polska
(5)
Album
(4)
Bibliografia
(4)
Dokumenty dźwiękowe
(4)
Encyklopedia
(4)
Gry edukacyjne
(4)
Atlasy zwierząt
(3)
Esej
(3)
Księga pamiątkowa
(3)
Literatura
(3)
Literatura dla dzieci
(3)
Powieść biograficzna
(3)
Publikacje dla dzieci
(3)
Antologie
(2)
Bajka i baśń
(2)
Bajki i baśnie
(2)
Biogram
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Dysertacje naukowe
(2)
Fantastyka
(2)
Felieton
(2)
Kalendarium
(2)
Listy
(2)
Mapa turystyczna
(2)
Opowiadanie polskie
(2)
Piosenka dziecięca polska
(2)
Poezja
(2)
Portret literacki
(2)
Powieść dziecięca polska
(2)
Powieść młodzieżowa polska
(2)
Powieść polska
(2)
Przewodnik turystyczny
(2)
Publicystyka
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Adaptacja literacka
(1)
Aforyzmy
(1)
Akwarela
(1)
Analiza i interpretacja
(1)
Artykuł fachowy
(1)
Atlas chorób i szkodników roślin
(1)
Atlas roślin
(1)
Atlasy roślin
(1)
Audiobooki
(1)
Baśń zob. Bajka i baśń
(1)
Biografie
(1)
Blogi
(1)
Czasopisma
(1)
Czasopismo historyczne
(1)
Czasopismo nielegalne
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Czytelnictwo
(1)
Dane statystyczne
(1)
Dramat (gatunek literacki)
(1)
Dyktando
(1)
Dziecko
(1)
Edycja krytyczna
(1)
Ekfraza
(1)
Encyklopedie
(1)
Fantasy
(1)
Film francuski
(1)
Film polski
(1)
Gry fabularne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Historia Polski
(1)
Hypotypoza
(1)
Ikonosfera
(1)
Informator
(1)
Język polski słownictwo
(1)
Komiks
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(257)
Socjologia i społeczeństwo
(83)
Psychologia
(82)
Historia
(63)
Medycyna i zdrowie
(58)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(27)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(24)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(18)
Kultura i sztuka
(18)
Literaturoznawstwo
(17)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(15)
Językoznawstwo
(11)
Media i komunikacja społeczna
(10)
Filozofia i etyka
(8)
Nauka i badania
(7)
Zarządzanie i marketing
(7)
Religia i duchowość
(6)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(6)
Informatyka i technologie informacyjne
(5)
Kultura fizyczna i sport
(5)
Geografia i nauki o Ziemi
(4)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(3)
Inżynieria i technika
(3)
Podróże i turystyka
(3)
Architektura i budownictwo
(2)
Biologia
(2)
Kulinaria
(2)
Matematyka
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Chemia
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
1979 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Polecamy kolejną wyjątkową monografię akademicką w ramach serii autorskich monografii i podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce pt. Teorie kształcenia w świecie cyfrowym Ze względu na rosnące znaczenie teorii poznania dla procesu kształcenia w niniejszej monografii zaprezentowane zostały kompletne koncepcje, które w istotny sposób wpływają na współczesną dydaktykę. Autorzy zdecydowali się także dokonać wyboru humanistycznych teorii kształcenia pod kątem ich znaczenia dla kształtowania nowych poglądów na dydaktykę. Starali się również podkreślać ich znaczenie dla kształcenia. W kilku przypadkach zwrócili uwagę na rodzące się koncepcje oraz charakterystyczne cechy świadczące o ich oryginalności lub tylko sprawiające takie pozory. Do dyskursu nad teoriami kształcenia wprowadzili także dwa zagadnienia, które zdaniem Autorów Doroty i Bronisława Siemienieckich będą miały wpływ na dynamikę zmian w edukacji w najbliższej dekadzie. Jednym z nich jest nauczanie on-line, a drugim nowe media. W pierwszym przypadku stanowisko opieramy na wyraźnie rysującej się tendencji do rozwijania różnych form e-learningu. W drugim bazujemy na wszechobecności mediów w życiu człowieka, które stają się równoprawnym graczem w procesie komunikowania się ludzi. W rozważaniach Autorów starali się uwzględnić dorobek polskich dydaktyków, którzy nie tylko dorównywali kroku swoim kolegom w innych krajach, ale często wytyczali oryginalne kierunki rozważań teoretycznych i praktycznych w kształceniu. Swoją książką chcieli przypomnieć ich wkład naukowy do nauk o edukacji i w ten sposób złożyć hołd ich wspaniałym osiągnięciom.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Polecana publikacja omawia podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnostycznego w pracy pedagogicznej oraz próbuje określić zakres kompetencji i obszar badawczy pedagoga. Spór o charakter diagnozy i zakres kompetencyjny między psychologiem a pedagogiem powoduje wycofywanie się pedagogów z działalności diagnostycznej lub ograniczenie ich pracy do diagnostyki edukacyjnej… Celem publikacji jest uświadomienie przyszłym pedagogom znaczenia diagnostyki w przygotowaniu zawodowym oraz kształtowanie wrażliwości i umiejętności związanych z procesem diagnozowania w pracy terapeutyczno-wychowawczej. Adresatami książki są studenci kierunków pedagogicznych, nauczycielskich, którzy w przyszłości podejmą pracę pedagogiczną z dziećmi i młodzieżą, stąd w książce posłużono się określeniami „nauczyciel”, „pedagog” – jako osoby dokonujące diagnozy pedagogicznej. Niniejsza publikacja może też być wykorzystywana przez pedagogów i nauczycieli w samokształceniu i doskonaleniu zawodowym połączonym z kształtowaniem refleksji nad własnym profesjonalizmem zawodowym. Analiza literatury pozwala na pełniejszą ocenę dotychczasowych działań i ich odpowiednią weryfikację. Rozwijanie refleksji zawodowej to istotny element samokształcenia, którego celem jest stałe doskonalenie pracy i zwiększanie jej skuteczności. Autorka ma nadzieję, że książka będzie pomocna w podnoszeniu jakości kształcenia przyszłych kadr pedagogicznych. Książka podejmuje kilka ważnych obszarów tematycznych pod kątem teoretyczno-pragmatycznym. Jej celem jest zapoznanie z założeniami teoretycznymi procesu diagnozowania oraz przedstawienie praktycznych rozwiązań diagnozy pedagogicznej. Część pierwsza zawiera teoretyczno-metodologiczne podstawy diagnozy w ujęciu określonych teorii i koncepcji badań w obszarze wybranych subdyscyplin pedagogicznych… Część druga publikacji obejmuje zagadnienia diagnostyki w odniesieniu do wybranych obszarów (środowisk wychowawczych). Analiza możliwości diagnostycznych pedagoga w rozpoznawaniu środowiska rodzinnego, z wykorzystaniem opisanych sposobów poznawania, uwzględnia badania prowadzące do rozpoznania funkcjonowania rodziny i jej wpływu na proces wychowania oraz nauczania. Podkreślenie roli diagnozy pedagogicznej we wczesnym wspomaganiu rozwoju dzieci zagrożonych niepełnosprawnością ma uświadomić pedagogom ich udział w pracach zespołów wczesnego wspomagania i określić działania profesjonalne ukierunkowane na dziecko i jego najbliższe otoczenie (rodzinę). Opis wybranych metod wczesnego diagnozowania dziecka ułatwi planowanie i realizowanie zadań z zakresu wczesnej obserwacji i wczesnego rozpoznawania objawów zaburzeń rozwojowych, przyczyniając się do lepszego przygotowania pedagogów do współpracy z rodzicami. Pokazanie sposobów diagnozy realizowanych przez innych specjalistów ma wartość poznawczą, uświadamia bowiem pedagogom zakres czynności diagnostycznych i przygotowuje do rozumienia oraz właściwego interpretowania treści diagnozy specjalistycznej (medycznej czy psychologicznej). Książka opisuje również możliwości badania klimatu szkoły i klasy oraz rozpoznawania zjawisk zachodzących wewnątrz grup rówieśniczych, czyli czynności przygotowujących do podejmowania działań diagnostycznych zarówno indywidualnych, jak i grupowych (zespołowych), które mogą być wykorzystywane w opracowaniu programu wychowawczego czy profilaktycznego szkoły. Publikacja ta jest wynikiem kilkuletniej pracy i doświadczeń zawodowych, ale też dużego zaangażowania osób naukowo zajmujących się tą problematyką.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Treścią niniejszej publikacji są zagadnienia diagnozy i terapii w pracy logopedy i nauczyciela-terapeuty, co porządkuje niejako i ogranicza zakres podjętych rozważań. Zarówno logopeda, jak i nauczyciel/terapeuta są specjalistami, których działania pomocowe regulowane zapisami prawa wpisują się w działania szkoły i oświatowego systemu pomocy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Niniejsza publikacja wpisuje się w obszar poszukiwań i uzupełnia rynek wydawniczy o pozycję pedagogiczną, która adresowana jest do wielu różnych podmiotów: nauczycieli, studentów i kandydatów na nauczycieli, wychowawców, opiekunów, pedagogów oraz wszystkich osób, które przygotowują się do zawodu terapeuty pedagogicznego lub chcą podjąć działania pomocowe wobec uczniów w ramach codziennej praktyki edukacyjno-wychowawczej. Szeroki zakres teoretyczny i praktyczny terapii pedagogicznej został świadomie ograniczony do wybranych zagadnień i połączony z kształtowaniem u Czytelnika postawy krytycznego myślenia i refleksyjności. nagroda PTDNiniejsza książka powstała we współpracy dwóch autorek, których zainteresowania naukowe i długoletnia praktyka pedagogiczna koncentrują się wokół zagadnień związanych z pomocą psychopedagogiczną i wspomaganiem rozwoju dziecka – ucznia ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu w szkole i poradni psychologiczno-pedagogicznej. Autorki mają nadzieję, że Terapia pedagogiczna w teorii i działaniu. Wybrane zagadnienia stanowić będzie źródło informacji i kształtowania umiejętności i postaw terapeutycznych, jak też namysłu nad codziennością terapeutyczną. Szczególnie pomocna może być krótka refleksja nad proponowanymi zagadnieniami po każdym rozdziale i zamieszczony tam wykaz literatury tematycznej. Niniejsza publikacja jest poszerzoną i zmienioną wersją pozycji autorek z roku 2015 Terapia pedagogiczna w zarysie. Teoria, praktyka, refleksja. Struktura książki obejmuje dziewięć rozdziałów. Rozdział pierwszy jest wprowadzeniem czytelnika w obszar zagadnień związanych z terapią pedagogiczną, w którym podejmowane są próby wyjaśnienia podstawowych terminów i ich różnicowania, lokowania terapii w obszarze pedagogiki oraz pokazania relacji między terapią a wychowaniem. W tej części publikacji zdefiniowano terapię pedagogiczną w odniesieniu do pracy nauczyciela, a także zawarto przegląd opracowań z zakresu podjętej problematyki w ujęciu chronologicznym. Rozdział drugi poświęcony jest charakterystyce trudności w uczeniu się rozumianych jako przedmiot oddziaływań terapeuty. Autorki ukazują szerokie spektrum ich definiowania i rozumienia, porządkują znaczenie i stosowanie pojęć tematycznych, ze szczególnym wyjaśnieniem specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu. W tym miejscu podjęto analizę trudności w zachowaniu współwystępujących z dysleksją rozwojową, np. ADHD. Związek między problemami w uczeniu się a tymi zachowaniami wskazuje potrzebę podejmowania kompleksowych, holistycznych działań terapeutycznych, w których łączą się i przenikają cztery tory działań: psychoterapeutyczny, psychokorekcyjny, psychodydaktyczny i ogólnorozwojowy. Skuteczność tego rodzaju pracy jest możliwa pod warunkiem współdziałania nauczyciela terapeuty z rodzicami ucznia, o czym traktuje jeden z podrozdziałów. W rozdziale trzecim znajdują się treści dotyczące zajęć korekcyjno-kompensacyjnych analizowane w kilku aspektach: organizacyjnym, prawnym, metodycznym, kompetencyjnym. Stanowi on kompendium wiedzy na temat tego, jak organizować zajęcia, jak kwalifikować do nich uczniów, w jaki sposób opracować program i plan terapii, jak zaplanować jednostkę metodyczną zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz jakie kompetencje winien posiadać nauczyciel prowadzący ten rodzaj specjalistycznych zajęć. Kolejny rozdział niniejszej pracy to prezentacja metod, programów i ćwiczeń do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, pogrupowanych w dwa bloki tematyczne: metody usprawniania funkcji percepcyjno-motorycznych oraz metody doskonalące umiejętność czytania i pisania. Nie jest to nowatorski element niniejszej publikacji, ale przypomina on i porządkuje materiał dotąd znany i stosowany, w skrótowej formie prezentuje jego główne założenia i przykładowe ćwiczenia oraz podaje ich źródła, do których czytelnik może sięgnąć w sytuacji większego zainteresowania danym tematem. W rozdziale piątym znajduje się prezentacja nowatorskich metod nauki czytania, co może pomóc nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej we właściwym ich doborze do potrzeb dziecka. Celem autorek jest rozwijanie świadomości nauczyciela co do tego, że nie należy kłaść dużego nacisku na metodę, gdyż dziecko często samo dokonuje wyboru, co należy tylko uszanować i rozwijać. Wśród opisywanych metod nauki czytania znajdują się m.in.: metoda czytania globalnego Glenna Domana, metoda wertykalna upowszechniona za sprawą Jadwigi Włodek-Chronowskiej, metoda symultaniczno-sekwencyjna Jagody Cieszyńskiej oraz metoda nauki pisania Ireny Majchrzak. Kolejny rozdział zawiera treści związane z technikami relaksacji adresowanymi do uczniów, u których współwystępują zaburzenia zachowania typu ADHD i agresja. Są tu przykłady rozwiązań wychowawczo-terapeutycznych, ćwiczeń relaksujących czy oddziaływań psychoterapeutycznych możliwych do stosowania przez nauczyciela. Zamieszczone przykłady dotyczą różnych rozwiązań terapeutycznych i wychowawczych wykorzystywanych w praktyce pedagogicznej. Opis metod alternatywnych, wspomagających proces klasycznej terapii pedagogicznej, wypełnia siódmy rozdział. Znajdują się tu: metoda integracji sensorycznej A. Jean Ayres, metoda kinezjologii edukacyjnej Paula Dennisona, program korekty dysleksji Rona Davisa, program stymulacji półkul mózgowych Dirka Bakkera, metoda EEG biofeedback. Każda z opisanych metod ma swoich zwolenników i przeciwników. Zarówno związane z nimi kontrowersje, jak i ich zalety dopełniają treści tego rozdziału. Warto zaznaczyć szersze zastosowanie niektórych metod do pracy z uczniem niepełnosprawnym zgodnie z aktualnym rozumieniem i sposobem realizowania terapii pedagogicznej w obszarze pedagogiki specjalnej. W rozdziale ósmym prezentowane są formy arteterapii, takie jak: biblioterapia, dramatoterapia, plastykoterapia, muzykoterapia, choreoterapia. Włączenie tych technik terapeutycznych ma pokazać szerokie spektrum oddziaływań holistycznych na dziecko z problemami oraz utrudnieniami rozwojowymi i edukacyjnymi. Rozdział dziewiąty odwołuje się do terapii pedagogicznej w ocenie nauczycieli praktyków i studentów terapii pedagogicznej. Dyskusja w danym obszarze tematycznym toczy się wokół wybranych zagadnień inspirowanych praktyką, takich jak: warunki organizacji terapii pedagogicznej w szkole, stosowane w praktyce metody terapii, kwalifikacje nauczycieli terapeutów, motywacja do pracy terapeutycznej, problemy nauczycieli terapeutów i ich oczekiwania. W tym rozdziale zamieszczono pytania studentów dotyczące problematyki szeroko rozumianej terapii pedagogicznej, na które odpowiadają autorki pracy, korzystając ze swojej wiedzy i własnych doświadczeń zawodowych. Wydawać by się mogło, iż obszar terapii został dawno zagospodarowany i wnikliwie zanalizowany – istnieje wiele przewodników, opracowań metodycznych i pomocy. Rzeczywistość edukacyjna pozostaje jednak na marginesie tych zmian, nadal zanurzona jest w działaniach klasycznych, bazujących na treningach, kartach pracy, rutynowych działaniach w relacji terapeuta–dziecko. Współczesny świat atakuje wielością, różnorodnością, tempem oraz dynamiką zmian, co powoduje rodzaj napięcia między działaniem a myśleniem, teorią a praktyką oraz rodzi retoryczne pytania: „jak?”, „w jaki sposób?”, „po co?”, „dlaczego?”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Morbum evitare quam curare facilius est (lepiej zapobiegać niż leczyć). Zapobieganie jest lepsze od każdej, nawet najlepiej prowadzonej terapii. Do tezy tej nie trzeba nikogo przekonywać. Ma ona zastosowanie we wszystkich dziedzinach życia, a szczególnie związanych ze zdrowiem człowieka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka zawiera informacje o tym, dlaczego r jest głoską trudną do wymówienia, kiedy dźwięk ten powinien pojawić się w wymowie dziecka i jakie czynniki mogą ten proces zakłócić, czym charakteryzuje się wadliwa artykulacja r oraz na czym polega korekcja rerania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Prezentowany tom poświęcony został tym rodzajom zaburzeń rozwoju psychoruchowego dzieci, które leżą u podłoża ich trudności w uczeniu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Nie jest to pierwsza publikacja, która prezentuje i opisuje metody aktywizujące ze względu na kryteria ich doboru do zajęć, niezbędne warunki do prawidłowego przeprowadzenia, tworzenie instrukcji i scenariuszy. W praktyce edukacyjnej właściwy dobór metod aktywizujących wywoływał zawsze duże zainteresowanie uczestników i kadry różnych kursów, szkoleń, warsztatów, a także długie, niekończące się dyskusje. Przygotowanie i realizacja zajęć z wykorzystaniem metod aktywizujących nie wymagają wielkiego doświadczenia pedagogicznego, pod warunkiem że prowadzący szkolenie posiada wiedzę merytoryczną dotyczącą problemu, który chce wspólnie z uczestnikami kursu rozwiązać.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Polecamy kolejne wznowienie wyjatkowego podręcznika prof. Bogusława Śliwerskiego pt.Współczesne teorie i nurty wychowania. Już w pierwszym rozdziale Autor pisze o potrzebie prowadzenia badań metateoretycznych i porównawczych wskazując jak wiele wiąże się z tym problemów. Przedstawienie współczesnych teorii i nurtów wychowania rozpoczęte zostało od zaprezentowania dokonań śp. profesora Karola Kotłowskiego, który uczył konfrontowania współczesności z tradycją bez imperatywu zaprzeczania wnoszonym przez alternatywne podejścia do istoty wychowania i kształcenia. W podręczniku znajdziemy obszerne omówienia m.in. pedagogiki filozoficznej, chrześcijańskiej pedagogiki personalno-egzystencjalnej, pedagogik: społeczno-personalistycznej, serca, miłości, Gestalt, autorytarnej, niedyrektywnej, radykalnego humanizmu, emancypacyjnej, międzykulturowej, analityczno-krytycznej, ponowoczesności. Każdą teorię wychowania poprzedza biogram prekursora danej myśli naukowej. Mamy nadzieję, że niniejsza książka stanie się kolejną zachętą do zgłębiania „świata pedagogicznych idei", ich korzeni i współczesnej ich ewolucji, bez roszcze­nia sobie pretensji do jekiejkolwiek wyłączności. Nie jest ona przecież ostatecznym, zamkniętym zbiorem teorii czy nurtów współczesnego wychowania, ale zaledwie otwarciem pola do ich zaistnienia, które będzie z czasem wypełniane kolejnymi ich rodzajami i odcieniami. Warto kontynuować rozpoczęty przez wspomnianych w książce Profesorów proces badań metateoretycznych, by dokony­wanie wyborów nie wiązało się z hierarchicznym ich porządkowaniem ze względu na siłę, wagę czy znaczenie, a mimo to nie było trywialne.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wstęp Marzyłam o tzw. wcześniejszej emeryturze. Miałam dość łączenia pracy zawodowej z obowiązkami domowymi, które sprowadzały się do odgrywania roli zarówno mamy, jak i taty, przejścia przez trudny okres nauki mojej córki, zaliczenia gdzieś tam po drodze studiów zaocznych itd. Miałam po prostu dość, czułam się zmęczona i wyczerpana. Stąd kiedy pojawiła się perspektywa przejścia na emeryturę w wieku 55 lat, miałam zamiar z niej skorzystać. No ale cóż. Mimo przepracowanych 38 lat musiałam poczekać, aż osiągnę odpowiedni wiek. Bardzo podobała mi się perspektywa, że ukończę 55 lat i pan listonosz co miesiąc przyniesie mi zwitek banknotów. Miałam nadzieję, że spory, a ja będę odpoczywać, czytać książki, oglądać telewizję, a jak mnie będzie stać – jeździć na wycieczki po świecie. Sielanka! Długie wieczory przemyśleń i nagle naszła mnie refleksja. Należę do rodziny osób długowiecznych i jak mi, daj Boże, przyjdzie żyć jeszcze z 30 lat, to – biorąc pod uwagę zaplanowane zajęcia – zanudzę się na śmierć...
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rozwój kreatywności uczestników edukacji fizycznej nie może zaistnieć bez aktywnego udziału nauczycieli „kreatorów”, których podstawową rolą, jak podkreśla Autor, „będzie czuwanie nad racjonalnym przebiegiem tego procesu, by można było wydobyć z niego jak najwięcej”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zebrane opowieści o realiach współczesnego wychowania fizycznego, zapewne nie wszystkie, które można byłoby jeszcze przytoczyć, nie wybrzmiewają optymistycznie. Stereotypy, które do niego przylgnęły, hamują nowe rozwiązania i nie pozwalają na zmiany w myśleniu o jego innej roli. Nasze wychowanie fizyczne ugrzęzło w tradycji i niemocy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Jest to książka niezbędna dla studentów - uczestników seminariów magisterskich, głównie kierunków humanistycznych. Pozycja składa się z trzech części. Pierwsza zawiera głównie wybrane definicje podstawowych pojęć, zwłaszcza metodologicznych, które będą pomocne zarówno na etapie konceptualizacji i planowania badań empirycznych, jak i w trakcie redagowania pracy. Zawiera ona także ważne elementy wiedzy metodologicznej, związane z klasyfikacją metod badań, rodzajami badań, grupami czynników różnicujących oraz procedura badawczą. Część druga przedstawia konstrukcję pracy jako całości. Część trzecia zawiera zestaw wyrażeń i zwrotów związanych z rozpoczęciem, zakończeniem różnych rozdziałów pracy, z prezentacją i analizą danych empirycznych. Wszystkie uwagi zamieszczone w tej pracy mają charakter życzliwych uwag, a nie sztywnych i bezwzględnie obowiązujących norm.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Jednym z trudniejszych tematów pozostaje bez wątpienia temat choroby i niepełnosprawności, zwłaszcza jeżeli dotyka ona osoby nam bliskie. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom znacznej części naszych czytelników, proponujemy najnowszą publikację naszej Oficyny – Osobę z niepełnosprawnością intelektualną Ewy Zasępy. Książka jest skierowana do wszystkich tych, którzy na co dzień borykają się z trudnościami, jakimi najeżona jest opieka na niepełnosprawnym członkiem rodziny. Zasępa podchodzi do tematu kompleksowo; nie tylko wyjaśnia teoretyczną stronę zagadnienia, analizując terminologię, ich historię oraz dane statystyczne, ale i przybliżając zasady diagnozowania niepełnosprawności intelektualnej tudzież zachowania przystosowawczego, by wreszcie skupić się na charakterystyce przebiegu procesów poznawczych: pamięci, uwagi, spostrzegania, myślenia i funkcji wykonawczych. Monografia poświęcona jest osobom z niepełnosprawnością intelektualną, ich doświadczeniom życiowym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W książce zaprezentowano podstawy prawne i normalizacyjne bezpieczeństwa informacji i systemów teleinformatycznych. Ich stosowanie jest podstawą, a zarazem gwarantem organizowania i stosowania rozwiązań w zakresie ochrony informacji, w ujęciu krajowym i międzynarodowym, w jakich funkcjonuje Rzeczypospolita Polska. W rozdziale pierwszym przedstawiono podstawowe programy i akta prawne stanowiące podstawę organizacji cyberbezpieczeństwa o wymaganym wysokim poziomie (na szczeblu europejskim oraz w ramach poszczególnych państw Wspólnoty). Zwrócono także uwagę na problemy ochrony danych osobowych, zapewnienia bezpieczeństwa informacji niejawnej oraz bezpieczeństwa informacji w ramach tzw. europejskich ram interoperacyjności, które mają związek z bezpieczeństwem informacji. W rozdziale drugim zaprezentowano poglądy, koncepcje, deklaracje i strategie obowiązujące w NATO, mające na celu zapewnienie cyberbezpieczeństwa państw członkowskich tej organizacji. W rozdziale trzecim przedstawiono rządowy program, politykę, doktrynę, założenia do strategii i strategię oraz ustawę, które dotyczą bezpieczeństwa informacji i ochrony cyberprzestrzeni Rzeczypospolitej Polskiej. Omówiono też główne treści ustaw dotyczących ochrony danych wrażliwych, w tym osobowych oraz informacji niejawnej i problemy bezpieczeństwa informacji wynikające z krajowych ram interoperacyjności. W rozdziale czwartym omówiono aktualny stos dokumentów standaryzacyjnych, które dotyczą problemów ochrony informacji, w tym budowy i wdrażania nowoczesnych rozwiązań zapewniających wysoki poziom cyberbezpieczeństwa, określony w dokumentach prawnych Unii Europejskiej oraz Rzeczypospolitej Polskiej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Cyberzagrożenia, ich rodzaje, skutki i rozwój, a także zjawiska, jakie one powodują, i rezultaty ich występowania, są przedmiotem badań i analiz pracowników Zakładu Nauk o Administracji i Bezpieczeństwa w Administracji Wydziału Administracji i Nauk Społecznych Politechniki Warszawskiej. Wyniki uzyskanych badań w obszarze zagrożeń są przedmiotem różnorodnych projektów badawczych, seminariów oraz prowadzonych wykładów i ćwiczeń w procesie dydaktycznym studentów. Niniejsza publikacja prezentuje wybrane z nich, które były treścią seminarium naukowego poświęconego tej ważnej tematyce, skupionej wokół problemu badawczego, jakim są Współczesne trendy cyberzagrożeń społeczeństwa informacyjnego. Do problemów tych zaliczono szczególnie: stan zagrożeń informacji w cyberprzestrzeni Rzeczypospolitej Polskiej, rodzaje zagrożeń, przewidywane ich skutki i trendy rozwojowe; cyberterroryzm a cyberterror, ich stan i rozmiar oraz zagrożenia, jakie ze sobą niosą, i zjawiska, jakie im towarzyszą; współczesny wymiar cyberwojny, sprowadzony do zagrożenia, które współcześnie dotyka wszystkich obywateli, wszystkie organizacje i instytucje społeczeństwa informacyjnego; „nietechniczne” elementy współczesnych zagrożeń, z którymi spotykamy się codziennie, zagrożenia, które dotykają nas wszystkich, a z których do końca nie zdajemy sobie sprawy; rezultat zagrożeń i powszechne stosowanie współczesnych narzędzi wymiany informacji i jej przetwarzania, sprowadzające się do niebezpiecznego zjawiska, jakim jest wykluczenie cyfrowe; rezultat zagrożeń i celowej działalności człowieka, sprowadzający się do dezinformacji obywateli w przestrzeni cyfrowej jako instrumentu ingerencji w jego wolność i prawa; obszar badań zagrożeń w cyberprzestrzeni na przykładzie cyberprzemocy i poszukiwanie nowych sposobów oraz metod badawczych w tym obszarze. Wskazane problemy są przedmiotem poszczególnych części niniejszej monografii, do studiowania których serdecznie zapraszamy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W pracy przedstawiono wybrane zagadnienia związane z możliwością stosowania biopaliw w transporcie - także lotniczym. Opracowanie skierowane jest do rzeszy odbiorców którzy dysponują już podstawową wiedzą z zakresu paliw, w tym biopaliw. Opracowanie stanowi raport-kompendium podstawowej wiedzy wskazującej m.in. na powody korzystania z paliw pochodzących ze źródeł odnawialnych. Poruszono także zagadnienia dotyczące ekonomicznych i prawnych aspektów stosowania biopaliw. Wskazano główne wady oraz zalety paliw pochodzących ze źródeł odnawialnych, a także zwrócono uwagę na trudności związane z ich użyciem w układach pierwotnie przeznaczonych do pracy z tradycyjnymi paliwami kopalnymi. Zaproponowano procedurę oceny materiału w celu określenia wpływu nowego środowiska (biopaliwa) na właściwości i strukturę polimerowych elementów elastycznych stosowanych powszechnie w konstrukcjach układów zasilania paliwem silników lotniczych. Przeprowadzono wybrane badania strukturalne z wykorzystaniem metod mikroskopowych, oznaczono parametry chropowatości, gęstość, wyznaczono właściwości wytrzymałościowe wybranych materiałów przed i po ekspozycji w środowisku paliw. Badania przeprowadzono dla trzech, powszechnie dostępnych, materiałów polimerowych i wykazano możliwy charakter zmian ich właściwości. Na podstawie otrzymanych wyników podjęto próbę selekcji materiałów, wskazując na to, czy warto poddać je kosztownym testom normatywnym, odnoszącym się do badania kompatybilności materiałowej poprzez akredytowane laboratoria badawcze.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Wnikliwe analizy teorii, a także czynników ryzyka związanych z wypaleniem zawodowym lekarzy, przedstawione przez Autorów w przystępnej formie, uzupełniają i aktualizują literaturę przedmiotu. Zawarte w monografii informacje będą użyteczne w diagnozie, profilaktyce i terapii, ponadto mogą służyć jako kompendium wiedzy dla lekarzy, personelu medycznego, studentów medycyny i psychologii. Książka może również stanowić praktyczny poradnik dla osób zmagających się z wypaleniem zawodowym bądź zagrożonych wypaleniem, wskazując na charakter zagrożeń i objawy w różnych sferach życia zawodowego, rodzinnego i społecznego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rehabilitacja – zaraz po właściwym rozpoznaniu i leczeniu – to kluczowy element w powrocie do pełnej lub częściowej sprawności u pacjentów po udarach. Zgodnie z podpisaną przez Polskę Deklaracją Helsingborską wczesną rehabilitacją powinni zostać objęci wszyscy pacjenci po udarach. Niestety z różnych powodów nadal nie zawsze się to udaje. Poradnik Rehabilitacja po udarze mózgu – opracowany przez magistra fizjoterapii Marcina Szwajnocha – ma na celu próbę przyczynienia się do poprawy tych statystyk. Odpowiada na najważniejsze pytania nasuwające się opiekunom oraz samemu pacjentowi po incydencie udarowym. Poradnik został przygotowany w taki sposób, aby oprócz odpowiedzi dawać także praktyczne wskazówki dotyczące ćwiczeń. Adresowany jest zarówno do opiekunów i samych pacjentów po incydentach udarowych, jak i specjalistów – ma na celu usystematyzowanie wiedzy i ułatwienie komunikacji z pacjentem.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Choroby nowotworowe zostały zakwalifikowane do chorób cywilizacyjnych, stanowiąc ogromny problem współczesnej medycyny. W przeciągu 40 lat nastąpił dwukrotny wzrost umieralności u kobiet i trzykrotny u mężczyzn. Według Światowej Organizacji Zdrowia rak powoduje więcej zgonów na świecie niż choroby sercowo-naczyniowe. Aktualnie schorzenia te stanowią w Polsce, podobnie jak w USA, drugą przyczynę zgonów. Według danych Krajowego Rejestru Nowotworów w Polsce z powodu nowotworów złośliwych umiera rocznie około 95,5 tys. osób. Na początku lat 90. XX wieku nowotwory złośliwe były przyczyną niespełna 25% wszystkich zgonów, na początku obecnego stulecia stanowiły ok. 23%, w 2015 r. 26%, a w 2016 r. stanowiły 27,3% wszystkich zgonów. Aktualne dane epidemiologiczne dotyczące chorób nowotworowych są niepokojące, ponieważ Światowa Organizacja Zdrowia prognozuje znaczny wzrost zachorowań na nowotwory złośliwe w populacji ogólnej. W 2025 r. liczba nowych zachorowań rocznie wzrośnie z 14 mln do 19 mln, w 2030 r. - do 21,7 mln, a w 2035 r. - aż do 24 mln.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej