Skałbania Barbara
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(18)
IBUK Libra
(5)
Forma i typ
Książki
(12)
Artykuły
(6)
Publikacje fachowe
(6)
E-booki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje naukowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(27)
tylko na miejscu
(20)
wypożyczone
(6)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(7)
Kielce - Czytelnia
(6)
Kielce - Niewypożyczane
(1)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(1)
Busko zdrój - czytelnia
(2)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(3)
Jędrzejów - czytelnia
(1)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(2)
Końskie - wypożyczalnia
(4)
Opatów - wypożyczalnia
(3)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(3)
Ostrowiec - czytelnia
(1)
Pińczów - czytelnia
(2)
Sandomierz - wypożyczalnia
(2)
Sandomierz - czytelnia
(2)
Starachowice - czytelnia
(4)
Staszów - wypożyczalnia
(4)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(3)
Włoszczowa - czytelnia
(2)
Autor
Boszczyk Marta
(722)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(556)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(488)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(484)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(441)
Skałbania Barbara
(-)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(440)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(430)
Lewicka Ewa
(417)
Puszczewicz Barbara
(398)
Prus Bolesław (1847-1912)
(375)
Kosiń Janina
(373)
Lewandowska Bożena
(370)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(346)
Goetz Magdalena
(344)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(334)
Shakespeare William (1564-1616)
(288)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(262)
Lenin Vladimir Il'ič (1870-1924)
(257)
Knajder-Sowa Anna
(253)
Cyrański Czesław
(247)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(240)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(221)
Faliszewska Jolanta
(218)
Trojan Elżbieta
(210)
Łoskot Małgorzata
(209)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(199)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(194)
Tuwim Julian (1894-1953)
(190)
Jakubowski Jan Zygmunt (1909-1975)
(184)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(184)
Tarapata Ewa
(180)
Pronobis Małgorzata
(166)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(166)
Markiewicz Henryk (1922- )
(162)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(161)
Uniechowski Antoni (1903-1976)
(159)
Parandowski Jan (1895-1978)
(157)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(157)
Jodełka-Burzecki Tomasz (1919-1989)
(156)
Broniewski Władysław (1897-1962)
(154)
Praca zbiorowa
(153)
Staff Leopold (1878-1957)
(152)
Tolstoj Lev Nikolaevič (1828-1910)
(152)
Conrad Joseph (1857-1924)
(142)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(137)
Elsner Danuta
(136)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(136)
Rychlicki Zbigniew (1922-1989)
(136)
Engels Friedrich (1820-1895)
(135)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(135)
Łuba Małgorzata
(134)
Stróżyński Klemens
(133)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(132)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(130)
Marx Karl (1818-1883)
(130)
Rechnio-Kołodziej Beata
(128)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(128)
Włodno Danuta
(127)
Żukrowski Wojciech (1916-2000)
(127)
Bratny Roman (1921- )
(125)
Jastrzębska Lidia
(125)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(124)
Krzeczkowska Eugenia
(123)
Smólska Janina (?-2002)
(123)
Hertz Paweł (1918-2001)
(122)
Jakubowska Alina
(122)
Lewik Włodzimierz (1905-1962)
(120)
Laere Karolina Van
(118)
Malczewski Artur
(118)
Myjak Józef
(118)
Putrament Jerzy (1910-1986)
(115)
Dobraczyński Jan (1910-1994)
(113)
Doroszewski Witold (1899-1976)
(113)
Kieniewicz Stefan (1907-1992)
(112)
Misiorowska Ewa
(112)
Jaworowski Jerzy (1919-1975)
(111)
Szelburg-Zarembina Ewa (1899-1986)
(111)
Szweykowski Zygmunt (1894-1978)
(111)
Włodno-Furman Elżbieta
(111)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(110)
Rogoziński Julian (1912-1980)
(110)
Rusiecki Antoni Marian (1892-1956)
(109)
Garstka Tomasz
(108)
Lem Stanisław (1921-2006)
(108)
Krasiński Zygmunt (1812-1859)
(107)
Norwid Cyprian Kamil (1821-1883)
(107)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(106)
Radzicki Józef
(106)
Kierszys Zofia (1921-2000)
(105)
Stawar Andrzej (1900-1961)
(105)
Wyka Kazimierz (1910-1975)
(105)
Krasicki Ignacy (1735-1801)
(104)
Klemensiewicz Zenon (1891-1969)
(103)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(102)
Puškin Aleksandr Sergeevič (1799-1837)
(102)
Bunsch Karol (1898-1987)
(101)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(101)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(101)
Gomulicki Juliusz Wiktor (1909-2006)
(100)
Jaworowski Mieczysław
(100)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(23)
Język
polski
(23)
Odbiorca
Pedagodzy
(4)
Szkoły wyższe
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Logopedzi
(1)
Psycholodzy
(1)
Temat
Dziecko
(4)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Wsparcie edukacyjne
(3)
Wychowanie
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Edukacja włączająca
(2)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
Szkoły
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(2)
Arteterapia
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Dzieci
(1)
Ewaluacja
(1)
Metody nauczania
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele a uczniowie
(1)
Nauka czytania
(1)
Nauka pisania
(1)
Poradnictwo
(1)
Poradnictwo zawodwe
(1)
Psychoanaliza
(1)
Rodzina
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Szkoły ogólnodostępne
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapia dydaktyczna
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Uczniowie a nauczyciele
(1)
Współdziałanie
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
Temat: miejsce
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(2)
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Kompendia i repetytoria
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Raport z badań
(2)
Bajka i baśń
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Poradnik
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(10)
Psychologia
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
23 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
Diagnoza i terapia są ważnym tematem w dyskursie pomagania, wspierania rozwoju, zwłaszcza w odniesieniu do logopedii, pedagogiki czy psychologii. Treścią niniejszej publikacji są zagadnienia diagnozy i terapii w pracy logopedy i nauczyciela-terapeuty, co porządkuje niejako i ogranicza zakres podjętych rozważań. Zarówno logopeda, jak i nauczyciel/terapeuta są specjalistami, których działania pomocowe regulowane zapisami prawa wpisują się w działania szkoły i oświatowego systemu pomocy. Mimo znaczącego dorobku w logopedii i terapii pedagogicznej wciąż pojawiają się nowe przestrzenie analiz teoretycznych i badań empirycznych, podkreślające relację teorii z praktyką. Podjęte w książce dyskursy są udziałem osób tworzących naukę, ale też praktyków, co stanowi o wartości i zróżnicowaniu treściowym publikacji.
Struktura książki obejmuje dwie części, które odnoszą się do zapowiedzi w tytule. Pierwsza z nich dotyczy diagnozy i terapii w ujęciu logopedycznym, psychologicznym i medycznym, druga zaś podejmuje problematykę diagnozy i terapii w ujęciu edukacyjnym, pedagogicznym i społecznym. Obie perspektywy łączą się w działaniu pomocowym, jednak ich konteksty teoretyczne wyjaśniające mechanizm trudności czy zaburzeń pozostają odrębne, autonomiczne, co jest przedmiotem dyskursu podjętego w gronie logopedów. Pytanie o synergię versus rozdzielność dyscyplin (subdyscyplin) naukowych zajmujących się tematyką diagnozy i terapii pozostaje otwarte i stanowi inspirację do dalszych poszukiwań.
Publikację adresujemy do szerokiej grupy odbiorców: specjalistów z dziedziny medycyny, logopedii, psychologii i pedagogiki, a także nauczycieli i wychowawców, którzy zajmują się problematyką pomocy psychologiczno-pedagogicznej, jak również przyszłych nauczycieli (studentów), którzy poznają tajemnice zawodu nauczyciela. Mamy nadzieję na życzliwe przyjęcie książki i wspólne spotkania w przestrzeni praktyki pomocowej.
Książka pod redakcją naukową prof. WSP dr hab. Barbary Skałbani i dr Ewy Jeżewskiej-Krasnodębskiej to publikacja bogata tematycznie […]. Omówiono w niej bowiem wiele zagadnień z pogranicza logopedii, psychologii klinicznej i pedagogiki specjalnej. Dotyczy problematyki diagnozy i terapii w kontekście logopedycznym, medycznym i psychologicznym […] oraz edukacyjnym, pedagogicznym i społecznym […]. Publikacja mieści się zatem w nurcie interdyscyplinarnego podejścia do rozumienia istoty i patogenezy zaburzeń neurorozwojowych i schorzeń, ich diagnozowania oraz udzielania pomocy. Z recenzji prof. zw. dr hab. Marty Bogdanowicz
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 12 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 258302 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 258301/czyt.37 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46086, 46438 (2 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32487 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49100, 49099 (2 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 28139 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52241 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 29925 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50947 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 41897 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 28230 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31405, 31094 (2 egz.)
Artykuł
W koszyku
Baśnie jako element poradnictwa dla najmłodszych / Barbara Skałbania. W: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. R. 56, nr 3 (2016), s. 27-32. - 2016.
Dokument nadrzędny: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze.
Bibliogr. s. 31-32.
Streszcz. ang.
Książka
W koszyku
Odbiorca
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Symbol UKD: (07) 37.012
Bibliografia na stronach 295-308 i przy rozdz.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 256282, 256876 (2 egz.)
Kielce - Niewypożyczane
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 256875 (1 egz.)
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42094 (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32764 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48238 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51330 (1 egz.)
Sandomierz - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 49551 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 27834 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gatunek
Symbol UKD: 37.012 (07)
Bibliogr. s. 295-308 i przy rozdz.
Zawiera: Diagnoza i jej znaczenie w pedagogice i naukach społecznych : definicje diagnozy - zakresy znaczeniowe i ujęcia modelowe, diagnoza i jej rodzaje - różnorodność procesu poznawania, obszary diagnozy w wybranych subdyscyplinach pedagogiki (diagnoza kliniczno-wychowawcza J. Korczaka i jej znaczenie w teorii wychowania, postępowanie diagnostyczne w pedagogice społecznej, problem diagnozy w pedagoigce resocjalizacyjnej), nauczyciel w roli diagnosty - zakres diagnozy szkolnej.
Zawiera: Założenia teoretyczno-metodyczne procesu diagnozowania w pedagogice : czynności i etapy postępowania diagnostycznego w naukach społecznych, proces diagnostyczny jako forma relacji międzyosobowej, kompetencje badacza i zasady etycznego postępowania.
Zawiera: Metodologia badawcza - warsztat diagnostyczny pedagoga : podstawowe założenia działalności diagnostycznej, charakterystyka podstawowych metod, technik i narzędzi w diagnostyce pedagogicznej (metoda sondażu diagnostycznego w badaniach pedagogicznych, metoda indywidualnych przypadków, podstawowe techniki diagnostyczne w pracy pedagoga - obserwacja, wywiad, ankieta i kwestionariusze, techniki socjometrii i ich zastosowanie w pracy pedagogicznej, techniki projekcyjne w badaniu pedagogicznym - możliwości i ograniczenia).
Zawiera: Diagnoza środowiska rodzinnego w ujęciu teoretyczno-metodologicznym : rodzina w refleksji badawczej ; przedmiot i cele badań pedagogiki rodziny (zasady postępowania diagnostycznego w poznawaniu środowiska rodzinnego), warsztat badawczy pedagoga w diagnozie rodziny (wywiad i ankieta jako sposoby zdobywania informacji o rodzinie, wybrane narzędzia diagnozy - założenia teoretyczne i praktyczne stosowanie, techniki projekcyjne w rozpoznawaniu sytuacji rodziny), przemoc domowa wobec dziecka - dylematy diagnostyczne (identyfikowanie przemocy w rodzinie badanego, działania diagnostyczne w rozpoznawaniu zjawiska krzywdzenia dziecka).
Zawiera: Znaczenie diagnozy we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka : definiowanie pojęcia, jako zakres znaczeniowy, prawny i praktyczny, wybrane narzędzia do oceny rozwoju małego dziecka, charakterystyka procesu diagnostycznego małego dziecka, zadania pedagoga we wczesnym wspomaganiu rozwoju, formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej dziecku i rodzinie.
Zawiera: Poznawanie środowiska szkolnego - wybrane zagadnienia diagnostyczne : klimat szkoły i klimat klasy w procesie rozpoznania pedagogicznego (charakterystyka wybranych sposobów oceny klimatu szkoły i klasy).
Zawiera: Uczeń w środowisku szkolnym - ocena procesu przystosowania i zachowań problemowych uczniów : znaczenie diagnozy w pracy pedagogicznej nauczyciela, ocena zaburzeń w przystosowaniu i trudności adaptacyjnych dzieci i młodzieży (kryteria oceny poziomu przystosowania - opis wybranych narzędzi), trudności wychowawcze a zaburzenia zachowania - wątpliwości definicyjne, identyfikacja zachowań agresywnych - opis narzędzi do pomiaru agresji), uczeń z ADHD - rozpoznawanie i formy pomocy pedagogicznej, diagnozowanie fobii szkolnej - dylematy pedagogiczne.
Zawiera: Proces uczenia się jako przedmiot diagnozy pedagogicznej : dojrzałość szkolna - uwarunkowania i kryteria diagnostyczne (wybrane narzędzia do oceny szkolnej dojrzałości - charakterystyka), rozpoznawanie i identyfikacja trudności w uczeniu się (specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu i ich rozpoznawanie w warunkach szkolnych, wczesna diagnoza ryzyka dysleksji - kryteria diagnostyczne i narzędzia), diagnoza trudności w czytaniu i pisaniu (opisy wybranych narzędzi do oceny czytania i pisania), czynności oceniania w działaniach praktycznych nauczyciela.
Zawiera: Rozpoznawanie zdolności uczniów w obszarze edukacyjnym : egalitaryzm społeczny a rzeczywistość edukacyjna w kształceniu uczniów zdolnych, pojęcie zdolności w rozumieniu psychologicznym, charakterystyka ucznia zdolnego, sposoby rozpoznawania zdolności dziecka - opis narzędzi badań, metody badania uzdolnień artystycznych dzieci - obszar zaniedbany.
Każdy z rozdziałów zawiera : podsumowanie rozdziału i dyskusja, propozycje ćwiczeń praktycznych, literatura do rozdziału.
Książka
W koszyku
Odbiorca
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Symbol UKD: (07) 37.012
Bibliografia na stronach 295-308 i przy rozdziałach
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 9 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 256281, 249720, 249719 (3 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 249718/czyt.37 (1 egz.)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. S/2351 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43351 (1 egz.)
Jędrzejów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. czyt.37 (43350) (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48063 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26857 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30031 (1 egz.)
Włoszczowa - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 29483 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 261855/ czyt. 37 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42693 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 262582/ czyt. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 10 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 259605, 259606 (2 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 259604/ czyt. 37 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47260 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26462, 26539 (2 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50434, 50905, 50503, 50505 (4 egz.)
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50435 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 29957 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47607 (1 egz.)
Sandomierz - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 46536 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26386 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Poradnictwo pedagogiczne : przegląd wybranych zagadnień / Barbara Skałbania. - Wydanie 2, poprawione i rozszerzone. - Kraków : "Impuls", 2009. - 196 s. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 179-187.
Zawiera: S. 11-69 : Rozdział 1. Założenia teoretyczne i przedmiot zainteresowań poradnictwa pedagogicznego (Rys historyczny rozwoju poradnictwa w Polsce i jego stan obecny ; Działania poradnicze w przestrzeni czasowej i społecznej ; Pojęcie i cele poradnictwa : podmiot i przedmiot oraz zakres działań poradniczych ; Poradnictwo jako proces pomagania - etapy i zasady udzielania pomocy ; Rodzaje poradnictwa w świetle psychologicznych koncepcji człowieka ; Zasady oddziaływań w sytuacji poradniczej : charkterystyka czynności poradniczych (Funkcje i strategie poradnictwa - charakterystyka ; Metody, techniki i środki wykorzystywane w poradnictwie pedagogicznym) ; Cechy osobowe i umiejętności doradcy jako warunek skutecznego pomagania ; Poradnictwo medialne jako nowa forma pomocy (Poradnictwo zapośredniczone - założenia teoretyczne i praktyka ; Internet jako środek komunikacji w relacji poradniczej ; Internetowe grupy wsparcia i samopomocy)).
Zawiera: S. 71-87 : Rozdział 2. Instytucje pomocowe w obszarze poradnictwa pedagogicznego (Działalność poradni psychologiczno-pedagoicznej (Podstawowe założenia prawno-organizacyjne funkcjonowania placówki ; Działalność opiniodawcza poradni ; Orzecznictwo psychologiczno-pedagogiczne jako forma pracy poradni) ; Poradnie rodzinne - zakres i przedmiot udzielania pomocy ; Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej).
Zawiera: S. 89-110 : Rozdział 3. Poradnictwo dydaktyczno-wychowawcze - założenia i obszary działania (Pojęcie, cel i przedmiot zainteresowania poradnictwa dydaktyczno-wychowawczego ; Działania poradnicze w sytuacji oceny dojrzałości szkolnej ; Zakres i rodzaje pomocy wobec problemu niepowodzeń szkolnych ; Postępowanie poradnicze w relacji doradca - rodzic ; Postępowanie poradnicze w relacji doradca (specjalista) - nauczyciel) ; Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu jako przedmiot poradnictwa ; Działania poradnicze w relacji pomocowej rodzic - nauczyciel (przykłady)).
Zawiera: S. 111-124 : Rozdział 4. Poradnictwo rehabilitacyjne jako forma pomocy dziecku i jego rodzinie (Pedagogizacja rodziców dziecka niepełnosprawnego ; Interdyscyplinarny charakter poradnictwa dla rodziców dzieci niepełnosprawnych ; Instytucjonalne i indywidualne formy pomocy i poradnictwa dla osób niepełnosprawnych ; Pomoc i porada w obszarze kształcenia uczniów niepełnosprawnych).
Zawiera: S. 125-136 : Rozdział 5. Poradnictwo opiekuńcze - cele, zadania i formy realizacji (Potrzeba jako kategoria psychologiczna - rozumienie i typologia ; Poradnictwo pedagogiczne wobec zadań opiekuńczych rodziny ; Instytucje pomocowe w obszarze poradnictwa opiekuńczego ; Poradnictwo pedagogiczne w zakresie zadań opiekuńczych szkoły).
Zawiera: S. 137-153 : Rozdział 6. Poradnictwo i pomoc uczniom z zaburzeniami zachowania (Kontrowersje wokół pojęcia zaburzenia zachowania - koncepcje etiologiczne ; Pomoc dziecku z zaburzeniami zachowania w warunkach przedszkola i szkoły ; Pomoc rodzicom dzieci z zaburzeniami zachowania).
Zawiera: S. 155-173 : Rozdział 7. Poradnictwo zawodowe w przestrzeni edukacyjnej (Wyjaśnienie pojęć i zadania poradnictwa zawodowego ; Zadania rodziców, nauczyciela i pedagoga w systemie poradnictwa zawodowego ; Realizacja zadań poradnictwa zawodowego w poradni psychologiczno-pedagogicznej ; Szkolny doradca zawodowy - zakres i formy pracy ; Specyfika kontaktu poradniczego i modele pracy doradcy zawodu ; Poradnictwo zawodowe na odległość - podstawowe założenia projektu).
Zawiera: S. 189-196 : Aneks : Załącznik 1. Kwestionariusz wywiadu z pedagogiem poradni psychologiczno-pedagogicznej ; Załącznik 2. Kwestionariusz wywiadu z matką dziecka (na potrzeby poradni psychologiczno-pedagogicznej) ; Załącznik 3. Skala Ryzyka Dysleksji (SRD) : arkusz badania ; Załącznik 4. Pytania i zadania sprawdzające dla studentów.
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Symbol UKD: 37.048(075.8)
Bibliogr. s. 149-154.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 246044, 248970, 246045 (3 egz.)
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 40918 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 39431 (1 egz.)
Włoszczowa - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 28826 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 263767 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 263879 / Czyt. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 262223 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46881 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28773 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie przy rozdziałach i bibliografia, netografia na stronach 271-288.
Niniejsza publikacja wpisuje się w obszar poszukiwań i uzupełnia rynek wydawniczy o pozycję pedagogiczną, która adresowana jest do wielu różnych podmiotów: nauczycieli, studentów i kandydatów na nauczycieli, wychowawców, opiekunów, pedagogów oraz wszystkich osób, które przygotowują się do zawodu terapeuty pedagogicznego lub chcą podjąć działania pomocowe wobec uczniów w ramach codziennej praktyki edukacyjno-wychowawczej. Szeroki zakres teoretyczny i praktyczny terapii pedagogicznej został świadomie ograniczony do wybranych zagadnień i połączony z kształtowaniem u Czytelnika postawy krytycznego myślenia i refleksyjności. Niniejsza książka powstała we współpracy dwóch autorek, których zainteresowania naukowe i długoletnia praktyka pedagogiczna koncentrują się wokół zagadnień związanych z pomocą psychopedagogiczną i wspomaganiem rozwoju dziecka – ucznia ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu w szkole i poradni psychologiczno-pedagogicznej. Autorki mają nadzieję, że Terapia pedagogiczna w teorii i działaniu. Wybrane zagadnienia stanowić będzie źródło informacji i kształtowania umiejętności i postaw terapeutycznych, jak też namysłu nad codziennością terapeutyczną. Szczególnie pomocna może być krótka refleksja nad proponowanymi zagadnieniami po każdym rozdziale i zamieszczony tam wykaz literatury tematycznej. Niniejsza publikacja jest poszerzoną i zmienioną wersją pozycji autorek z roku 2015 Terapia pedagogiczna w zarysie. Teoria, praktyka, refleksja.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42772 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32266 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne - z perspektywy indywidualnej teorii nauczyciela / Barbara Skałbania, Ewa M. Szumilas. W: Nauczanie Początkowe : kształcenie zintegrowane. - R. XXXIX (LXI) 2015/2016, nr 4, s. 7-17.
Specyfika zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. Indywidualna teoria nauczyciela - definiowanie pojęcia. Struktura teorii indywidualnej. Praktyczne aspekty realizacji zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Polecana publikacja omawia podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnostycznego w pracy pedagogicznej oraz próbuje określić zakres kompetencji i obszar badawczy pedagoga. Spór o charakter diagnozy i zakres kompetencyjny między psychologiem a pedagogiem powoduje wycofywanie się pedagogów z działalności diagnostycznej lub ograniczenie ich pracy do diagnostyki edukacyjnej… Celem publikacji jest uświadomienie przyszłym pedagogom znaczenia diagnostyki w przygotowaniu zawodowym oraz kształtowanie wrażliwości i umiejętności związanych z procesem diagnozowania w pracy terapeutyczno-wychowawczej. Adresatami książki są studenci kierunków pedagogicznych, nauczycielskich, którzy w przyszłości podejmą pracę pedagogiczną z dziećmi i młodzieżą, stąd w książce posłużono się określeniami „nauczyciel”, „pedagog” – jako osoby dokonujące diagnozy pedagogicznej. Niniejsza publikacja może też być wykorzystywana przez pedagogów i nauczycieli w samokształceniu i doskonaleniu zawodowym połączonym z kształtowaniem refleksji nad własnym profesjonalizmem zawodowym. Analiza literatury pozwala na pełniejszą ocenę dotychczasowych działań i ich odpowiednią weryfikację. Rozwijanie refleksji zawodowej to istotny element samokształcenia, którego celem jest stałe doskonalenie pracy i zwiększanie jej skuteczności. Autorka ma nadzieję, że książka będzie pomocna w podnoszeniu jakości kształcenia przyszłych kadr pedagogicznych. Książka podejmuje kilka ważnych obszarów tematycznych pod kątem teoretyczno-pragmatycznym. Jej celem jest zapoznanie z założeniami teoretycznymi procesu diagnozowania oraz przedstawienie praktycznych rozwiązań diagnozy pedagogicznej. Część pierwsza zawiera teoretyczno-metodologiczne podstawy diagnozy w ujęciu określonych teorii i koncepcji badań w obszarze wybranych subdyscyplin pedagogicznych… Część druga publikacji obejmuje zagadnienia diagnostyki w odniesieniu do wybranych obszarów (środowisk wychowawczych). Analiza możliwości diagnostycznych pedagoga w rozpoznawaniu środowiska rodzinnego, z wykorzystaniem opisanych sposobów poznawania, uwzględnia badania prowadzące do rozpoznania funkcjonowania rodziny i jej wpływu na proces wychowania oraz nauczania. Podkreślenie roli diagnozy pedagogicznej we wczesnym wspomaganiu rozwoju dzieci zagrożonych niepełnosprawnością ma uświadomić pedagogom ich udział w pracach zespołów wczesnego wspomagania i określić działania profesjonalne ukierunkowane na dziecko i jego najbliższe otoczenie (rodzinę). Opis wybranych metod wczesnego diagnozowania dziecka ułatwi planowanie i realizowanie zadań z zakresu wczesnej obserwacji i wczesnego rozpoznawania objawów zaburzeń rozwojowych, przyczyniając się do lepszego przygotowania pedagogów do współpracy z rodzicami. Pokazanie sposobów diagnozy realizowanych przez innych specjalistów ma wartość poznawczą, uświadamia bowiem pedagogom zakres czynności diagnostycznych i przygotowuje do rozumienia oraz właściwego interpretowania treści diagnozy specjalistycznej (medycznej czy psychologicznej). Książka opisuje również możliwości badania klimatu szkoły i klasy oraz rozpoznawania zjawisk zachodzących wewnątrz grup rówieśniczych, czyli czynności przygotowujących do podejmowania działań diagnostycznych zarówno indywidualnych, jak i grupowych (zespołowych), które mogą być wykorzystywane w opracowaniu programu wychowawczego czy profilaktycznego szkoły. Publikacja ta jest wynikiem kilkuletniej pracy i doświadczeń zawodowych, ale też dużego zaangażowania osób naukowo zajmujących się tą problematyką.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Treścią niniejszej publikacji są zagadnienia diagnozy i terapii w pracy logopedy i nauczyciela-terapeuty, co porządkuje niejako i ogranicza zakres podjętych rozważań. Zarówno logopeda, jak i nauczyciel/terapeuta są specjalistami, których działania pomocowe regulowane zapisami prawa wpisują się w działania szkoły i oświatowego systemu pomocy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej