Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(880)
IBUK Libra
(41)
Forma i typ
Książki
(875)
Publikacje naukowe
(142)
Publikacje fachowe
(123)
Publikacje dydaktyczne
(113)
E-booki
(41)
Poradniki i przewodniki
(19)
Proza
(6)
Publikacje informacyjne
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Dramat (rodzaj)
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Muzyka
(1)
Poezja
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(1932)
tylko na miejscu
(885)
wypożyczone
(177)
nieokreślona
(3)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(249)
Kielce - Czytelnia
(204)
Kielce - Niewypożyczane
(1)
Kielce - Multimedialny
(1)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(62)
Busko zdrój - czytelnia
(149)
Busko Zdrój - Multimedialny
(1)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(169)
Jędrzejów - czytelnia
(42)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(121)
Kazimierza Wielka - czytelnia
(3)
Końskie - wypożyczalnia
(256)
Końskie - czytelnia
(8)
Opatów - wypożyczalnia
(217)
Opatów - czytelnia
(9)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(197)
Ostrowiec - czytelnia
(82)
Pińczów - wypożyczalnia
(63)
Pińczów - czytelnia
(209)
Pińczów - Multimedialny
(2)
Sandomierz - wypożyczalnia
(215)
Sandomierz - czytelnia
(30)
Starachowice - wypożyczalnia
(105)
Starachowice - czytelnia
(138)
Staszów - wypożyczalnia
(255)
Staszów - czytelnia
(2)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(100)
Włoszczowa - czytelnia
(107)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(26)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(25)
Szuścik Urszula
(23)
Fuks Agata
(16)
Franczyk Anna
(13)
Winczura Barbara (1969- )
(12)
Gajda Janusz (1933- )
(10)
Skorek Ewa Małgorzata
(10)
Krajewska Katarzyna
(9)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(9)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(8)
Dymara Bronisława
(7)
Melosik Zbyszko (1956- )
(7)
Oszwa Urszula
(7)
Rottermund Jerzy
(7)
Skałbania Barbara
(7)
Węglińska Maria (1936- )
(7)
Gajdzica Zenon
(6)
Jąder Mariola
(6)
Klinik Anna
(6)
Konieczna Ewelina J
(6)
Kowalski Mirosław (pedagog)
(6)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(6)
Niewola Dorota
(6)
Stasica Jadwiga
(6)
Adamek Irena
(5)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(5)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(5)
Cytowska Beata (1964- )
(5)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(5)
Gajdzica Zenon (1970- )
(5)
Kaczmarek Bogusława Beata
(5)
Krupa Dorota
(5)
Leppert Roman
(5)
Minczanowska Aleksandra
(5)
Nalaskowski Aleksander (1957- )
(5)
Ogonowska Agnieszka
(5)
Olszówka Piotr (1970- )
(5)
Przybyliński Sławomir (1977- )
(5)
Skibska Joanna
(5)
Staniek Marzena
(5)
Szołtysek Adolf Ernest (1942- )
(5)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(5)
Bałachowicz Józefa
(4)
Budniak Alina
(4)
Bystrzanowska Maria
(4)
Chrzanowska Iwona
(4)
Chybicka Aneta
(4)
Czelakowska Danuta
(4)
Gunia Grażyna
(4)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(4)
Kamińska Dorota (logopedia)
(4)
Kierczak Urszula
(4)
Nowosad Inetta
(4)
Plopa Mieczysław (1948- )
(4)
Pszczółka Jolanta
(4)
Ptaszek Grzegorz
(4)
Pyżalski Jacek
(4)
Rumieńczyk Dorota
(4)
Sołtys-Chmielowicz Anna
(4)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(4)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(4)
Tanaś Maciej
(4)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(4)
Zasępa Ewa
(4)
Łukasik Joanna Małgorzata
(4)
Apanel Danuta
(3)
Chabior Agata
(3)
Cytowska Beata
(3)
Dmochowska Halina (pedagogika)
(3)
Domagała-Zyśk Ewa
(3)
Gajdzica Anna
(3)
Galanciak Sylwia
(3)
Glej Sandra
(3)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(3)
Jagoszewska Iwona
(3)
Jakubowski Witold (1963- )
(3)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(3)
Jaworska Anetta
(3)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(3)
Juroszek Weronika
(3)
Kanios Anna
(3)
Karkowska Magda
(3)
Klus-Stańska Dorota
(3)
Kowalewska Barbara
(3)
Krause Amadeusz
(3)
Kusztal Justyna
(3)
Lichtenberg-Kokoszka Emilia
(3)
Lubina Monika
(3)
Marczak Monika
(3)
Miksza Małgorzata (1957- )
(3)
Musialska Kinga
(3)
Nowakowska-Siuta Renata (1970- )
(3)
Nowicka Agnieszka (pedagogika)
(3)
Ochonczenko Helena
(3)
Pastwa-Wojciechowska Beata (1965- )
(3)
Piasecka Małgorzata
(3)
Podolska Beata
(3)
Reclik Renata
(3)
Sacher Wiesława Aleksandra
(3)
Rok wydania
2020 - 2024
(41)
2010 - 2019
(518)
2000 - 2009
(330)
1990 - 1999
(30)
Okres powstania dzieła
2001-
(290)
1989-2000
(8)
1901-2000
(2)
2001
(1)
Kraj wydania
Polska
(883)
nieznany (pol)
(35)
nieznany (pl+)
(3)
Język
polski
(917)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(61)
Nauczyciele
(28)
Szkoły podstawowe
(13)
Logopedzi
(12)
Przedszkola
(12)
Rodzice
(11)
Dzieci
(10)
Psycholodzy
(10)
Nauczyciele nauczania początkowego
(9)
Nauczyciele przedszkoli
(9)
Pedagodzy
(9)
Nauczanie początkowe
(7)
Pedagodzy specjalni
(7)
6-8 lat
(6)
Terapeuci
(5)
0-5 lat
(4)
9-13 lat
(3)
Klasa 4.
(3)
Klasa 5.
(3)
Klasa 6.
(3)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(3)
Studenci
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Nauczyciele szkół podstawowych
(2)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(2)
Psychoterapeuci
(2)
14-17 lat
(1)
Dla nauczycieli
(1)
Dorośli
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Lekarze
(1)
Licea
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Poziom podstawowy
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Uczniowie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(9)
Temat
Dziecko
(70)
Nauczanie początkowe
(56)
Wychowanie
(56)
Pedagogika
(49)
Nauczanie
(43)
Nauczyciele
(43)
Wychowanie przedszkolne
(43)
Język polski
(35)
Mowa
(33)
Rodzina
(31)
Szkolnictwo
(27)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(26)
Młodzież
(24)
Pedagogika specjalna
(23)
Wychowanie w rodzinie
(23)
Pedagogika resocjalizacyjna
(21)
Kształcenie integracyjne
(20)
Myślenie twórcze
(20)
Uczniowie
(20)
Dziecko niepełnosprawne
(19)
Gry edukacyjne
(19)
Autyzm
(17)
Dziecko autystyczne
(17)
Więźniowie
(17)
Środki masowego przekazu
(17)
Kształcenie
(16)
Dzieci
(15)
Integracja społeczna
(15)
Diagnoza pedagogiczna
(14)
Dziecko z niepełnosprawnością
(14)
Nauczanie zintegrowane
(14)
Niepełnosprawni
(14)
Osoby z niepełnosprawnością
(14)
Wsparcie społeczne
(14)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(13)
Kobieta
(13)
Metody nauczania
(13)
Oświata
(13)
Czytanie
(12)
Edukacja międzykulturowa
(12)
Metodologia
(12)
Niedostosowanie społeczne
(12)
Świadomość społeczna
(12)
Logopedia
(11)
Muzyka
(11)
Opieka społeczna
(11)
Pedagogika penitencjarna
(11)
Socjalizacja
(11)
Edukacja medialna
(10)
Komunikacja społeczna
(10)
Kultura masowa
(10)
Matematyka
(10)
Metoda Montessori
(10)
Niepowodzenia szkolne
(10)
Osobowość
(10)
Postawy
(10)
Psychoterapia
(10)
Rodzice
(10)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(10)
Antropologia społeczna
(9)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(9)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Dziecko z zespołem Aspergera
(9)
Dziecko zdolne
(9)
Edukacja zdrowotna
(9)
Jąkanie
(9)
Język polski (przedmiot szkolny)
(9)
Osoby w wieku starszym
(9)
Pedagogika kultury
(9)
Stosunki interpersonalne
(9)
Twórczość
(9)
Wartość
(9)
Arteterapia
(8)
Bajkoterapia
(8)
Edukacja ekologiczna
(8)
Gry i zabawy
(8)
Jakość życia
(8)
Języki
(8)
Małżeństwo
(8)
Młodzież trudna
(8)
Pedagodzy
(8)
Rytmika
(8)
Społeczeństwo informacyjne
(8)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(8)
Wykluczenie społeczne
(8)
Zespół Aspergera
(8)
Aspiracje
(7)
Biblioterapia
(7)
Dziecko głuche
(7)
Korekcja mowy
(7)
Kultura
(7)
Pedagogika porównawcza
(7)
Pisanie
(7)
Przemoc w rodzinie
(7)
Przyroda
(7)
Studenci
(7)
Terapia logopedyczna
(7)
Uczniowie klas początkowych
(7)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(7)
Wychowanie estetyczne
(7)
Temat: dzieło
Ciuchcia (program telewizyjny)
(1)
Cuda i dziwy
(1)
Cyfrowa przestrzeń kształcenia
(1)
Dylematy społeczności cyfrowej
(1)
Dziadek, babcia i koziołek
(1)
Kultura (czasop.emigr.)
(1)
Nauczyciele - Nauczycielom (seria)
(1)
Petit Prince
(1)
Rachunki na wesoło
(1)
Łąka
(1)
Temat: czas
2001-
(86)
2001-0
(42)
1989-
(38)
1901-2000
(26)
1989-2000
(21)
1901-
(14)
1801-1900
(7)
1945-1989
(5)
1701-1800
(3)
1801-
(3)
1945-
(3)
1918-1939
(2)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1919-1945
(1)
1939-1945
(1)
1948-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(65)
Francja
(3)
Kraków (woj. małopolskie)
(3)
Niemcy
(3)
Wielka Brytania
(3)
Województwo małopolskie (1999- )
(3)
Europa
(2)
Małopolskie, województwo
(2)
Szwecja
(2)
Ukraina
(2)
Włochy
(2)
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(2)
Świętokrzyskie, województwo
(2)
Polska
(1)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Belgia
(1)
Białoruś
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Będzin (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Będzin (woj. śląskie)
(1)
Chocznia (woj. małopolskie, pow. wadowicki, gm. Wadowice)
(1)
Dziecko a stres
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Finlandia
(1)
Gubernia kielecka (1867-1917)
(1)
Hiszpania
(1)
Holandia
(1)
Izrael
(1)
Japonia
(1)
Kobylany (woj. małopolskie)
(1)
Kujawsko-pomorskie, województwo
(1)
Litwa
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Młodzież a stres
(1)
Niepełnosprawni a środowisko
(1)
Opatów (Polska)
(1)
Opole (woj. opolskie ; okręg)
(1)
Paryż (Francja)
(1)
Podkarpackie, województwo
(1)
Pomorskie, województwo (od 1999)
(1)
Postmodernizm a niepełnosprawni
(1)
Rodzice a wychowanie
(1)
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Stary Kisielin (Zielona Góra ; część miasta)
(1)
Stróża (woj. małopolskie, pow. Myślenice)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Wadowice (woj. małopolskie)
(1)
Walia (Wielka Brytania)
(1)
Warmińsko-mazurskie, województwo
(1)
Warszawa
(1)
Województwo kieleckie (1919-1939)
(1)
Województwo kieleckie (1945-1975)
(1)
Województwo kujawsko-pomorskie (1999- )
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie ; okręg)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Śląsk, Dolny
(1)
Śląskie, województwo
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(58)
Podręcznik
(53)
Praca zbiorowa
(48)
Monografia
(31)
Poradnik
(29)
Raport z badań
(21)
Materiały konferencyjne
(17)
Podręczniki akademickie
(17)
Scenariusz zajęć
(11)
Poradniki dla nauczycieli
(9)
Ćwiczenia i zadania
(9)
Podręczniki
(6)
Materiały pomocnicze
(5)
Bibliografia
(4)
Gry edukacyjne
(4)
Opowiadania i nowele
(4)
Poezja dziecięca polska
(4)
Antologia
(3)
Encyklopedia
(3)
Poradniki
(3)
Publikacje dla dzieci
(3)
Biografia
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Piosenka dziecięca polska
(2)
Poezja
(2)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Artykuł fachowy
(1)
Bajka i baśń
(1)
Dyktando
(1)
Dysertacje naukowe
(1)
Esej
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Kalendarium
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
Melodia z tekstem podłożonym i funkcjami harmonicznymi
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Opowiadanie
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Psychologia
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Rozprawa habilitacyjna
(1)
Scenariusz
(1)
Scenariusz imprezy okolicznościowej
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół specjalnych
(1)
Tragedia
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży
(1)
Wyznanie wiary
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(228)
Psychologia
(71)
Socjologia i społeczeństwo
(69)
Medycyna i zdrowie
(44)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(17)
Językoznawstwo
(9)
Kultura i sztuka
(8)
Historia
(6)
Media i komunikacja społeczna
(6)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(6)
Filozofia i etyka
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(5)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Nauka i badania
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
921 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Pedagogika i pedagogia Marii Montessori (1870–1952) jest w Polsce coraz lepiej znana i bardziej rozpoznawalna. Funkcjonują różnego rodzaju placówki montessoriańskie: żłobki, przedszkola, szkoły. Osoby zajmujące się edukacją domową także są zainteresowane metodami stosowanymi w tej pedagogice. Liczne stowarzyszenia i fundacje popularyzują idee pedagogiczne twórczyni casa dei bambini. Polskie tłumaczenia dzieł M. Montessori i opracowania umożliwiają coraz lepsze zrozumienie jej przesłania pedagogicznego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Niniejsze opracowanie jest próbą spojrzenia na mutyzm wybiórczy z różnych perspektyw. Punktem odniesienia stało się dziecko, ponieważ to właśnie z dziećmi pracuje każda z nas. Nie ma dwóch osób z takim samym przebiegiem mutyzmu – nawet wśród bliźniąt są spore różnice w funkcjonowaniu. Autorki proponują podejście do tego zaburzenia z wielu stron. Inaczej widzi je rodzic dziecka – często towarzyszą temu emocje, poczucie winy czy wreszcie refleksje, w jaki sposób najlepiej mu pomóc. Inaczej patrzy dziecko – nie rozumie wielu mechanizmów, które nim kierują, nie potrafi samo poradzić sobie z niemówieniem, często rządzą nim emocje, których nie umie opanować; zdarza się, że winy szuka w sobie. Jako ostatnie zaprezentowano binarne spojrzenie specjalisty. Pierwsza część zawiera opis tego, z czym zmaga się dziecko w placówce przedszkolnej czy szkolnej. Opowieść o chłopcu jak sopel lodu pokazuje zaś spojrzenie terapeuty, który wyposażony w wiedzę staje się wsparciem dla dziecka i jego rodzica w zmaganiach z mutyzmem. To specjalista po dokładnym wywiadzie zaproponuje dziecku terapię uszytą na jego miarę, często z wykorzystaniem elementów różnych metod terapeutycznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Tytuł tej książki zwraca uwagę na powiązanie potencjału szkoły z potencjałem nauczycieli – najbardziej wartościowego jej zasobu. Wysoka jakość pracy kadry nauczycielskiej stanowi bowiem jedno z kluczowych uwarunkowań poprawy uczniowskich osiągnięć, zapewnia należyty poziom pracy szkoły oraz pozwala na uzyskiwanie w niej trwałych rezultatów. Jednak szkoła jako instytucja, która powstała z powodu zapotrzebowania społecznego – po to, by spełniać określone oczekiwania – funkcjonuje w systemie państwa.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Stojący w opozycji do starogreckiego stylu spędzania czasu, chrześcijański etos pracy od stuleci nie ulegał większym zmianom; praca była nie tylko źródłem utrzymania, nie tylko – poprzez rodzaj – określała status społeczny, lecz również, a może przede wszystkim, stanowiła jedyną akceptowalną formę egzystencji, wywodzącą się ze starotestamentowych przykazów. Ten raz na zawsze ustalony porządek uległ w ciągu zaledwie kilku ostatnich dekad gwałtownemu rozbiciu i przeobrażeniu, „etos pracy” zamieniając na „rynek pracy”. Rewolucji, która wstrząsnęła współczesną ekonomią, poświęcona jest Marginalizacja na rynku pracy. Teorie a implikacje praktyczne, pod red. profesora Norberta G. Pikuły. W kilkunastu rozdziałach, zgrupowanych w trzech częściach, Autorzy nie tylko pokazują, jakim przeobrażeniom uległa współczesna definicja pracy, ale i poddają analizie trzy z wielu problemów, z jakimi borykają się uczestnicy (często mimowolni) ekonomicznego „wyścigu szczurów”; i tak część pierwsza poświęcona jest dyskryminacji seniorów na rynku pracy, część druga omawia bariery, z jakimi zmierzyć się musi czynna zawodowo kobieta, wreszcie – część trzecia koncentruje się na kreowaniu lepszej przyszłości dla młodych ludzi, pochodzących z rodzin, dotkniętych tytułową marginalizacją. Prezentowana publikacja składa się z trzech głównych części, poprzedzonych artykułami wprowadzającymi w zagadnienie etosu pracy i jej wartości. Autorzy problematykę pracy ujmują z perspektywy nauki Jana Pawła II. W pierwszej części, zatytułowanej Dyskryminacja na rynku pracy, autorzy skoncentrowali się na trudnościach z zatrudnianiem osób starszych. Zwrócono również uwagę na indywidualne i społeczne konsekwencje bezrobocia. Druga część – Kobieta na rynku pracy – jest zbiorem artykułów traktujących o wartościach, możliwościach i pozytywnych efektach wynikających z zatrudniania kobiet, przy jednoczesnym zwróceniu uwagi na czynniki płynące z rynku pracy, które uniemożliwiają ich zatrudnienie, rozwój zawodowy, karierę zawodową. Natomiast ostatnia, trzecia część, nosząca tytuł Młodzież – edukacja – praca, dotyczy możliwości zapobiegania zjawisku marginalizowania młodzieży wywodzącej się z rodzin doświadczających wykluczenia oraz osób niepełnosprawnych poprzez zastosowanie odpowiednich strategii edukacyjnych, wychowawczych, a także adekwatnych do potrzeb form wsparcia.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przez lata pisałem artykuły na naukowe konferencje, do czasopism metodycznych i akademickich. A tu neurobiolog Manfred Spitzer twierdzi, że „historie nas poruszają, nie fakty”. Wykresy, słupki i procenty szybko blokują hipokamp. Potrzebują więc oprawy ciekawych opowieści, w których kontekście mają szansę pozostawić ślad w naszej pamięci.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja omawia badania zrealizowane przez Instytut Medycyny Pracy w Łodzi na losowej próbie ponad 1200 nauczycieli szkół publicznych z całego kraju. W książce przedstawiono wyniki aktualnej diagnozy stanu pozytywnych (salutogennych) i negatywnych (stresorów) czynników środowiska pracy nauczycieli. Dane uzupełniono o analizę jakości relacji nauczyciel – uczeń, także w zakresie przemocy w tym wymiarze. Omówiono również konsekwencje oddziaływania warunków pracy na nauczycieli, w tym poziom wypalenia zawodowego. Publikacja zawiera także propozycje praktycznych rozwiązań w kwestii redukcji ujemnego wpływu środowiska pracy nauczyciela na jego dobrostan. Niniejsza książka na podstawie wyników aktualnych reprezentatywnych badań na dużej próbie nauczycieli opisuje, jak spostrzegają oni pozytywne i negatywne czynniki występujące w ich miejscu pracy. Podjęto w niej dyskusję na temat związków między warunkami pracy nauczyciela a relacją nauczyciel – uczeń. Ponieważ z założenia prezentowana publikacja ma mieć wymiar praktyczny, czytelnika zainteresowanego metodologią zrealizowanych badań odsyłamy do aneksu, gdzie przedstawiono podstawowe informacje dotyczące schematu badawczego, doboru próby i zastosowanych narzędzi. […] Pragniemy, aby głównymi odbiorcami książki były osoby zajmujące się planowaniem i organizacją pracy nauczycieli na różnych poziomach – od systemowego po zarządzanie konkretną placówką oświatową. Staraliśmy się zatem uzyskać kompromis – przedstawiamy rzetelne dane naukowe jednak w przystępnej formie, świadomie rezygnując z niektórych dyskusji teoretycznych czy bardziej skomplikowanych metod analizy uzyskanych wyników. […] […] Struktura książki obejmuje rozdziały wprowadzające do zagadnień stresorów i czynników salutogennych w środowisku pracy oraz rozwiązań na rzecz wspierania dobrostanu nauczyciela w środowisku pracy. W kolejnych rozdziałach omówiono wpływ warunków pracy na nauczyciela, uwzględniając zarówno negatywne (np. poziom wypalenia zawodowego), jak i pozytywne (np. chęć ponownego wyboru zawodu) konsekwencje. Następnie dokładnie scharakteryzowano poszczególne stresory psychospołeczne w środowisku pracy. Każdy z rozdziałów dotyczących tego tematu zawiera krótkie wprowadzenie teoretyczne i odniesienie do wcześniejszych badań. Przedstawiono w nich także wybrane wyniki naszych badań i zaproponowano rozwiązania praktyczne mające na celu zapobieganie negatywnym skutkom oddziaływania określonego stresora w środowisku pracy, jego eliminację bądź redukcję. Podjęto także problematykę przemocy w relacji nauczyciel – uczeń i jej powiązania ze stanem psychospołecznych warunków pracy nauczyciela. Następnie, zachowując podobną strukturę, omówiono salutogenne elementy środowiska pracy. W rozwiązaniach praktycznych skoncentrowano się na tym, jak wspierać pozytywne aspekty środowiska pracy nauczycieli. Osobny rozdział poświęcono fizycznym warunkom pracy nauczycieli, które także, chociaż w ograniczonym zakresie, były diagnozowane w naszych badaniach prezentowanych w niniejszej publikacji. Książkę zamykają rozważania ukazujące, jak działania na rzecz dobrostanu nauczycieli mogą być realizowane w formie dobrze zaplanowanego, ustrukturyzowanego programu promocji zdrowia. […] Jacek Pyżalski Dorota Merecz
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka przeznaczona jest dla dzieci w wieku przedszkolnym, które borykają się z nieharmonijnym rozwojem mowy. Stanowią fantastyczną pomoc dla najmłodszych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Polecamy kolejną wyjątkową monografię akademicką w ramach serii autorskich monografii i podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce pt. Teorie kształcenia w świecie cyfrowym Ze względu na rosnące znaczenie teorii poznania dla procesu kształcenia w niniejszej monografii zaprezentowane zostały kompletne koncepcje, które w istotny sposób wpływają na współczesną dydaktykę. Autorzy zdecydowali się także dokonać wyboru humanistycznych teorii kształcenia pod kątem ich znaczenia dla kształtowania nowych poglądów na dydaktykę. Starali się również podkreślać ich znaczenie dla kształcenia. W kilku przypadkach zwrócili uwagę na rodzące się koncepcje oraz charakterystyczne cechy świadczące o ich oryginalności lub tylko sprawiające takie pozory. Do dyskursu nad teoriami kształcenia wprowadzili także dwa zagadnienia, które zdaniem Autorów Doroty i Bronisława Siemienieckich będą miały wpływ na dynamikę zmian w edukacji w najbliższej dekadzie. Jednym z nich jest nauczanie on-line, a drugim nowe media. W pierwszym przypadku stanowisko opieramy na wyraźnie rysującej się tendencji do rozwijania różnych form e-learningu. W drugim bazujemy na wszechobecności mediów w życiu człowieka, które stają się równoprawnym graczem w procesie komunikowania się ludzi. W rozważaniach Autorów starali się uwzględnić dorobek polskich dydaktyków, którzy nie tylko dorównywali kroku swoim kolegom w innych krajach, ale często wytyczali oryginalne kierunki rozważań teoretycznych i praktycznych w kształceniu. Swoją książką chcieli przypomnieć ich wkład naukowy do nauk o edukacji i w ten sposób złożyć hołd ich wspaniałym osiągnięciom.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Polecana publikacja omawia podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnostycznego w pracy pedagogicznej oraz próbuje określić zakres kompetencji i obszar badawczy pedagoga. Spór o charakter diagnozy i zakres kompetencyjny między psychologiem a pedagogiem powoduje wycofywanie się pedagogów z działalności diagnostycznej lub ograniczenie ich pracy do diagnostyki edukacyjnej… Celem publikacji jest uświadomienie przyszłym pedagogom znaczenia diagnostyki w przygotowaniu zawodowym oraz kształtowanie wrażliwości i umiejętności związanych z procesem diagnozowania w pracy terapeutyczno-wychowawczej. Adresatami książki są studenci kierunków pedagogicznych, nauczycielskich, którzy w przyszłości podejmą pracę pedagogiczną z dziećmi i młodzieżą, stąd w książce posłużono się określeniami „nauczyciel”, „pedagog” – jako osoby dokonujące diagnozy pedagogicznej. Niniejsza publikacja może też być wykorzystywana przez pedagogów i nauczycieli w samokształceniu i doskonaleniu zawodowym połączonym z kształtowaniem refleksji nad własnym profesjonalizmem zawodowym. Analiza literatury pozwala na pełniejszą ocenę dotychczasowych działań i ich odpowiednią weryfikację. Rozwijanie refleksji zawodowej to istotny element samokształcenia, którego celem jest stałe doskonalenie pracy i zwiększanie jej skuteczności. Autorka ma nadzieję, że książka będzie pomocna w podnoszeniu jakości kształcenia przyszłych kadr pedagogicznych. Książka podejmuje kilka ważnych obszarów tematycznych pod kątem teoretyczno-pragmatycznym. Jej celem jest zapoznanie z założeniami teoretycznymi procesu diagnozowania oraz przedstawienie praktycznych rozwiązań diagnozy pedagogicznej. Część pierwsza zawiera teoretyczno-metodologiczne podstawy diagnozy w ujęciu określonych teorii i koncepcji badań w obszarze wybranych subdyscyplin pedagogicznych… Część druga publikacji obejmuje zagadnienia diagnostyki w odniesieniu do wybranych obszarów (środowisk wychowawczych). Analiza możliwości diagnostycznych pedagoga w rozpoznawaniu środowiska rodzinnego, z wykorzystaniem opisanych sposobów poznawania, uwzględnia badania prowadzące do rozpoznania funkcjonowania rodziny i jej wpływu na proces wychowania oraz nauczania. Podkreślenie roli diagnozy pedagogicznej we wczesnym wspomaganiu rozwoju dzieci zagrożonych niepełnosprawnością ma uświadomić pedagogom ich udział w pracach zespołów wczesnego wspomagania i określić działania profesjonalne ukierunkowane na dziecko i jego najbliższe otoczenie (rodzinę). Opis wybranych metod wczesnego diagnozowania dziecka ułatwi planowanie i realizowanie zadań z zakresu wczesnej obserwacji i wczesnego rozpoznawania objawów zaburzeń rozwojowych, przyczyniając się do lepszego przygotowania pedagogów do współpracy z rodzicami. Pokazanie sposobów diagnozy realizowanych przez innych specjalistów ma wartość poznawczą, uświadamia bowiem pedagogom zakres czynności diagnostycznych i przygotowuje do rozumienia oraz właściwego interpretowania treści diagnozy specjalistycznej (medycznej czy psychologicznej). Książka opisuje również możliwości badania klimatu szkoły i klasy oraz rozpoznawania zjawisk zachodzących wewnątrz grup rówieśniczych, czyli czynności przygotowujących do podejmowania działań diagnostycznych zarówno indywidualnych, jak i grupowych (zespołowych), które mogą być wykorzystywane w opracowaniu programu wychowawczego czy profilaktycznego szkoły. Publikacja ta jest wynikiem kilkuletniej pracy i doświadczeń zawodowych, ale też dużego zaangażowania osób naukowo zajmujących się tą problematyką.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Treścią niniejszej publikacji są zagadnienia diagnozy i terapii w pracy logopedy i nauczyciela-terapeuty, co porządkuje niejako i ogranicza zakres podjętych rozważań. Zarówno logopeda, jak i nauczyciel/terapeuta są specjalistami, których działania pomocowe regulowane zapisami prawa wpisują się w działania szkoły i oświatowego systemu pomocy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Niniejsza publikacja wpisuje się w obszar poszukiwań i uzupełnia rynek wydawniczy o pozycję pedagogiczną, która adresowana jest do wielu różnych podmiotów: nauczycieli, studentów i kandydatów na nauczycieli, wychowawców, opiekunów, pedagogów oraz wszystkich osób, które przygotowują się do zawodu terapeuty pedagogicznego lub chcą podjąć działania pomocowe wobec uczniów w ramach codziennej praktyki edukacyjno-wychowawczej. Szeroki zakres teoretyczny i praktyczny terapii pedagogicznej został świadomie ograniczony do wybranych zagadnień i połączony z kształtowaniem u Czytelnika postawy krytycznego myślenia i refleksyjności. nagroda PTDNiniejsza książka powstała we współpracy dwóch autorek, których zainteresowania naukowe i długoletnia praktyka pedagogiczna koncentrują się wokół zagadnień związanych z pomocą psychopedagogiczną i wspomaganiem rozwoju dziecka – ucznia ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu w szkole i poradni psychologiczno-pedagogicznej. Autorki mają nadzieję, że Terapia pedagogiczna w teorii i działaniu. Wybrane zagadnienia stanowić będzie źródło informacji i kształtowania umiejętności i postaw terapeutycznych, jak też namysłu nad codziennością terapeutyczną. Szczególnie pomocna może być krótka refleksja nad proponowanymi zagadnieniami po każdym rozdziale i zamieszczony tam wykaz literatury tematycznej. Niniejsza publikacja jest poszerzoną i zmienioną wersją pozycji autorek z roku 2015 Terapia pedagogiczna w zarysie. Teoria, praktyka, refleksja. Struktura książki obejmuje dziewięć rozdziałów. Rozdział pierwszy jest wprowadzeniem czytelnika w obszar zagadnień związanych z terapią pedagogiczną, w którym podejmowane są próby wyjaśnienia podstawowych terminów i ich różnicowania, lokowania terapii w obszarze pedagogiki oraz pokazania relacji między terapią a wychowaniem. W tej części publikacji zdefiniowano terapię pedagogiczną w odniesieniu do pracy nauczyciela, a także zawarto przegląd opracowań z zakresu podjętej problematyki w ujęciu chronologicznym. Rozdział drugi poświęcony jest charakterystyce trudności w uczeniu się rozumianych jako przedmiot oddziaływań terapeuty. Autorki ukazują szerokie spektrum ich definiowania i rozumienia, porządkują znaczenie i stosowanie pojęć tematycznych, ze szczególnym wyjaśnieniem specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu. W tym miejscu podjęto analizę trudności w zachowaniu współwystępujących z dysleksją rozwojową, np. ADHD. Związek między problemami w uczeniu się a tymi zachowaniami wskazuje potrzebę podejmowania kompleksowych, holistycznych działań terapeutycznych, w których łączą się i przenikają cztery tory działań: psychoterapeutyczny, psychokorekcyjny, psychodydaktyczny i ogólnorozwojowy. Skuteczność tego rodzaju pracy jest możliwa pod warunkiem współdziałania nauczyciela terapeuty z rodzicami ucznia, o czym traktuje jeden z podrozdziałów. W rozdziale trzecim znajdują się treści dotyczące zajęć korekcyjno-kompensacyjnych analizowane w kilku aspektach: organizacyjnym, prawnym, metodycznym, kompetencyjnym. Stanowi on kompendium wiedzy na temat tego, jak organizować zajęcia, jak kwalifikować do nich uczniów, w jaki sposób opracować program i plan terapii, jak zaplanować jednostkę metodyczną zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz jakie kompetencje winien posiadać nauczyciel prowadzący ten rodzaj specjalistycznych zajęć. Kolejny rozdział niniejszej pracy to prezentacja metod, programów i ćwiczeń do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, pogrupowanych w dwa bloki tematyczne: metody usprawniania funkcji percepcyjno-motorycznych oraz metody doskonalące umiejętność czytania i pisania. Nie jest to nowatorski element niniejszej publikacji, ale przypomina on i porządkuje materiał dotąd znany i stosowany, w skrótowej formie prezentuje jego główne założenia i przykładowe ćwiczenia oraz podaje ich źródła, do których czytelnik może sięgnąć w sytuacji większego zainteresowania danym tematem. W rozdziale piątym znajduje się prezentacja nowatorskich metod nauki czytania, co może pomóc nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej we właściwym ich doborze do potrzeb dziecka. Celem autorek jest rozwijanie świadomości nauczyciela co do tego, że nie należy kłaść dużego nacisku na metodę, gdyż dziecko często samo dokonuje wyboru, co należy tylko uszanować i rozwijać. Wśród opisywanych metod nauki czytania znajdują się m.in.: metoda czytania globalnego Glenna Domana, metoda wertykalna upowszechniona za sprawą Jadwigi Włodek-Chronowskiej, metoda symultaniczno-sekwencyjna Jagody Cieszyńskiej oraz metoda nauki pisania Ireny Majchrzak. Kolejny rozdział zawiera treści związane z technikami relaksacji adresowanymi do uczniów, u których współwystępują zaburzenia zachowania typu ADHD i agresja. Są tu przykłady rozwiązań wychowawczo-terapeutycznych, ćwiczeń relaksujących czy oddziaływań psychoterapeutycznych możliwych do stosowania przez nauczyciela. Zamieszczone przykłady dotyczą różnych rozwiązań terapeutycznych i wychowawczych wykorzystywanych w praktyce pedagogicznej. Opis metod alternatywnych, wspomagających proces klasycznej terapii pedagogicznej, wypełnia siódmy rozdział. Znajdują się tu: metoda integracji sensorycznej A. Jean Ayres, metoda kinezjologii edukacyjnej Paula Dennisona, program korekty dysleksji Rona Davisa, program stymulacji półkul mózgowych Dirka Bakkera, metoda EEG biofeedback. Każda z opisanych metod ma swoich zwolenników i przeciwników. Zarówno związane z nimi kontrowersje, jak i ich zalety dopełniają treści tego rozdziału. Warto zaznaczyć szersze zastosowanie niektórych metod do pracy z uczniem niepełnosprawnym zgodnie z aktualnym rozumieniem i sposobem realizowania terapii pedagogicznej w obszarze pedagogiki specjalnej. W rozdziale ósmym prezentowane są formy arteterapii, takie jak: biblioterapia, dramatoterapia, plastykoterapia, muzykoterapia, choreoterapia. Włączenie tych technik terapeutycznych ma pokazać szerokie spektrum oddziaływań holistycznych na dziecko z problemami oraz utrudnieniami rozwojowymi i edukacyjnymi. Rozdział dziewiąty odwołuje się do terapii pedagogicznej w ocenie nauczycieli praktyków i studentów terapii pedagogicznej. Dyskusja w danym obszarze tematycznym toczy się wokół wybranych zagadnień inspirowanych praktyką, takich jak: warunki organizacji terapii pedagogicznej w szkole, stosowane w praktyce metody terapii, kwalifikacje nauczycieli terapeutów, motywacja do pracy terapeutycznej, problemy nauczycieli terapeutów i ich oczekiwania. W tym rozdziale zamieszczono pytania studentów dotyczące problematyki szeroko rozumianej terapii pedagogicznej, na które odpowiadają autorki pracy, korzystając ze swojej wiedzy i własnych doświadczeń zawodowych. Wydawać by się mogło, iż obszar terapii został dawno zagospodarowany i wnikliwie zanalizowany – istnieje wiele przewodników, opracowań metodycznych i pomocy. Rzeczywistość edukacyjna pozostaje jednak na marginesie tych zmian, nadal zanurzona jest w działaniach klasycznych, bazujących na treningach, kartach pracy, rutynowych działaniach w relacji terapeuta–dziecko. Współczesny świat atakuje wielością, różnorodnością, tempem oraz dynamiką zmian, co powoduje rodzaj napięcia między działaniem a myśleniem, teorią a praktyką oraz rodzi retoryczne pytania: „jak?”, „w jaki sposób?”, „po co?”, „dlaczego?”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Morbum evitare quam curare facilius est (lepiej zapobiegać niż leczyć). Zapobieganie jest lepsze od każdej, nawet najlepiej prowadzonej terapii. Do tezy tej nie trzeba nikogo przekonywać. Ma ona zastosowanie we wszystkich dziedzinach życia, a szczególnie związanych ze zdrowiem człowieka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka zawiera informacje o tym, dlaczego r jest głoską trudną do wymówienia, kiedy dźwięk ten powinien pojawić się w wymowie dziecka i jakie czynniki mogą ten proces zakłócić, czym charakteryzuje się wadliwa artykulacja r oraz na czym polega korekcja rerania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Prezentowany tom poświęcony został tym rodzajom zaburzeń rozwoju psychoruchowego dzieci, które leżą u podłoża ich trudności w uczeniu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Nie jest to pierwsza publikacja, która prezentuje i opisuje metody aktywizujące ze względu na kryteria ich doboru do zajęć, niezbędne warunki do prawidłowego przeprowadzenia, tworzenie instrukcji i scenariuszy. W praktyce edukacyjnej właściwy dobór metod aktywizujących wywoływał zawsze duże zainteresowanie uczestników i kadry różnych kursów, szkoleń, warsztatów, a także długie, niekończące się dyskusje. Przygotowanie i realizacja zajęć z wykorzystaniem metod aktywizujących nie wymagają wielkiego doświadczenia pedagogicznego, pod warunkiem że prowadzący szkolenie posiada wiedzę merytoryczną dotyczącą problemu, który chce wspólnie z uczestnikami kursu rozwiązać.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Polecamy kolejne wznowienie wyjatkowego podręcznika prof. Bogusława Śliwerskiego pt.Współczesne teorie i nurty wychowania. Już w pierwszym rozdziale Autor pisze o potrzebie prowadzenia badań metateoretycznych i porównawczych wskazując jak wiele wiąże się z tym problemów. Przedstawienie współczesnych teorii i nurtów wychowania rozpoczęte zostało od zaprezentowania dokonań śp. profesora Karola Kotłowskiego, który uczył konfrontowania współczesności z tradycją bez imperatywu zaprzeczania wnoszonym przez alternatywne podejścia do istoty wychowania i kształcenia. W podręczniku znajdziemy obszerne omówienia m.in. pedagogiki filozoficznej, chrześcijańskiej pedagogiki personalno-egzystencjalnej, pedagogik: społeczno-personalistycznej, serca, miłości, Gestalt, autorytarnej, niedyrektywnej, radykalnego humanizmu, emancypacyjnej, międzykulturowej, analityczno-krytycznej, ponowoczesności. Każdą teorię wychowania poprzedza biogram prekursora danej myśli naukowej. Mamy nadzieję, że niniejsza książka stanie się kolejną zachętą do zgłębiania „świata pedagogicznych idei", ich korzeni i współczesnej ich ewolucji, bez roszcze­nia sobie pretensji do jekiejkolwiek wyłączności. Nie jest ona przecież ostatecznym, zamkniętym zbiorem teorii czy nurtów współczesnego wychowania, ale zaledwie otwarciem pola do ich zaistnienia, które będzie z czasem wypełniane kolejnymi ich rodzajami i odcieniami. Warto kontynuować rozpoczęty przez wspomnianych w książce Profesorów proces badań metateoretycznych, by dokony­wanie wyborów nie wiązało się z hierarchicznym ich porządkowaniem ze względu na siłę, wagę czy znaczenie, a mimo to nie było trywialne.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rozwój kreatywności uczestników edukacji fizycznej nie może zaistnieć bez aktywnego udziału nauczycieli „kreatorów”, których podstawową rolą, jak podkreśla Autor, „będzie czuwanie nad racjonalnym przebiegiem tego procesu, by można było wydobyć z niego jak najwięcej”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zebrane opowieści o realiach współczesnego wychowania fizycznego, zapewne nie wszystkie, które można byłoby jeszcze przytoczyć, nie wybrzmiewają optymistycznie. Stereotypy, które do niego przylgnęły, hamują nowe rozwiązania i nie pozwalają na zmiany w myśleniu o jego innej roli. Nasze wychowanie fizyczne ugrzęzło w tradycji i niemocy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Jest to książka niezbędna dla studentów - uczestników seminariów magisterskich, głównie kierunków humanistycznych. Pozycja składa się z trzech części. Pierwsza zawiera głównie wybrane definicje podstawowych pojęć, zwłaszcza metodologicznych, które będą pomocne zarówno na etapie konceptualizacji i planowania badań empirycznych, jak i w trakcie redagowania pracy. Zawiera ona także ważne elementy wiedzy metodologicznej, związane z klasyfikacją metod badań, rodzajami badań, grupami czynników różnicujących oraz procedura badawczą. Część druga przedstawia konstrukcję pracy jako całości. Część trzecia zawiera zestaw wyrażeń i zwrotów związanych z rozpoczęciem, zakończeniem różnych rozdziałów pracy, z prezentacją i analizą danych empirycznych. Wszystkie uwagi zamieszczone w tej pracy mają charakter życzliwych uwag, a nie sztywnych i bezwzględnie obowiązujących norm.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Jednym z trudniejszych tematów pozostaje bez wątpienia temat choroby i niepełnosprawności, zwłaszcza jeżeli dotyka ona osoby nam bliskie. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom znacznej części naszych czytelników, proponujemy najnowszą publikację naszej Oficyny – Osobę z niepełnosprawnością intelektualną Ewy Zasępy. Książka jest skierowana do wszystkich tych, którzy na co dzień borykają się z trudnościami, jakimi najeżona jest opieka na niepełnosprawnym członkiem rodziny. Zasępa podchodzi do tematu kompleksowo; nie tylko wyjaśnia teoretyczną stronę zagadnienia, analizując terminologię, ich historię oraz dane statystyczne, ale i przybliżając zasady diagnozowania niepełnosprawności intelektualnej tudzież zachowania przystosowawczego, by wreszcie skupić się na charakterystyce przebiegu procesów poznawczych: pamięci, uwagi, spostrzegania, myślenia i funkcji wykonawczych. Monografia poświęcona jest osobom z niepełnosprawnością intelektualną, ich doświadczeniom życiowym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej