Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(138)
IBUK Libra
(19)
Forma i typ
Książki
(138)
E-booki
(19)
Publikacje naukowe
(14)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(156)
tylko na miejscu
(24)
wypożyczone
(8)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(51)
Kielce - Czytelnia
(8)
Kielce - Informatorium
(1)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(6)
Busko zdrój - czytelnia
(1)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(12)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(6)
Końskie - wypożyczalnia
(26)
Końskie - czytelnia
(2)
Opatów - wypożyczalnia
(7)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(10)
Ostrowiec - czytelnia
(4)
Pińczów - wypożyczalnia
(3)
Pińczów - czytelnia
(6)
Sandomierz - wypożyczalnia
(20)
Sandomierz - czytelnia
(3)
Starachowice - wypożyczalnia
(4)
Starachowice - czytelnia
(2)
Staszów - wypożyczalnia
(11)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(4)
Włoszczowa - czytelnia
(1)
Autor
Kuszak Kinga
(6)
Brzeziński Jerzy
(4)
Klichowski Michał
(4)
Krauze-Sikorska Hanna
(4)
Miśkiewicz Benon (1930-2008)
(3)
Peret-Drążewska Paulina
(3)
Such Jan (1931- )
(3)
Błachnio Krystyna
(2)
Cierpiałkowska Lidia
(2)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(2)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(2)
Jankowska Małgorzata
(2)
Kubiak Hanna
(2)
Kujawiński Jerzy (1928- )
(2)
Kunkel Aleksandra
(2)
Kuroczycka Zofia
(2)
Kuroczycki Tadeusz
(2)
Labuda Gerard (1916- )
(2)
Leja Leon (1913-1997)
(2)
Piotrowski Bernard (1939- )
(2)
Soroko Emilia
(2)
Szwarc Andrzej Jan (1939- )
(2)
Tyszkowa Maria
(2)
Woś Alojzy (1939- )
(2)
Adamczyk Maria
(1)
Alexiewicz Andrzej (1919-1995)
(1)
Awedykowa Sława
(1)
Banaszak Sławomir (1973- )
(1)
Banowska Lidia
(1)
Barabasz Grażyna
(1)
Basińska Anna
(1)
Borkowski Piotr (1907-1985)
(1)
Boroń Aleksandra
(1)
Brzezińska Anna
(1)
Burtowy Maria
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950-)
(1)
Cofta Henryk (1922- )
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka (1973- )
(1)
Cybla-Michalska Agnieszka
(1)
Cytlak Izabela
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czech-Włodarczyk Celina
(1)
Czekalska Anna
(1)
Czubiński Antoni
(1)
Czubiński Antoni (1928-2003)
(1)
Danielewicz Jerzy (1942- )
(1)
Darski Józef Paweł
(1)
Dembski Krzysztof (1932-1997)
(1)
Doda Agnieszka (1971- )
(1)
Domka Florian (1932- )
(1)
Draheim Szymon Emilia
(1)
Drozdowicz Jarema
(1)
Dworecki Zbigniew (1932- )
(1)
Dykcik Władysław (1942-2013)
(1)
Dziubalska-Kołaczyk Katarzyna
(1)
Filipiak Monika
(1)
Filipiak Tadeusz
(1)
Frąckowiak Przemysław
(1)
Frąckowiak Tadeusz
(1)
Gierczyk Marcin
(1)
Gieysztor Aleksander (1916-1999)
(1)
Gis Anita
(1)
Gnitecki Janusz (1945-2008)
(1)
Gnitecki Janusz (1945-2008). Wstęp do ogólnej metodologii badań w naukach pedagogicznych
(1)
Gościniak Jerzy
(1)
Grot Zdzisław (1903-1984)
(1)
Grot Zdzisław Henryk (1903-1984)
(1)
Grzegorzewska Iwona (psycholog)
(1)
Grzesiak Emilia
(1)
Gulczyńska Anna
(1)
Górny Mirosław (nauki humanistyczne)
(1)
Głowacka-Sobiech Edyta (1972- )
(1)
Hadyński Jakub
(1)
Haecker Emil (1875-1934)
(1)
Harwas-Napierała Barbara
(1)
Heck Roman (1924-1979)
(1)
Hellwig Jan (1931-2000)
(1)
Hendrykowski Marek (1948- )
(1)
Hornowska Elżbieta
(1)
Jadach Katarzyna
(1)
Jakubowska Agata
(1)
Jakóbczyk Witold (1909-1986)
(1)
Jankowski Dzierżymir (1932- )
(1)
Józefowski Eugeniusz (1956- )
(1)
Kaczmarek Jerzy (matematyk)
(1)
Kaczmarek Łukasz (psycholog)
(1)
Kaliszewska Katarzyna
(1)
Kanclerz Bożena
(1)
Kaptur Ewa
(1)
Karmolińska-Jagodzik Ewa
(1)
Korpikiewicz Honorata
(1)
Koschany Rafał
(1)
Kowal Stefan (1938- )
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Kozyr-Kowalski Stanisław
(1)
Kołecki Hubert (1941- )
(1)
Kościańczuk Marcela
(1)
Krygowski Bogumił (1905-1977)
(1)
Kubiak Stanisław (1925-1990)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(52)
2000 - 2009
(24)
1990 - 1999
(9)
1980 - 1989
(8)
1970 - 1979
(43)
1960 - 1969
(16)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
1901-2000
(3)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(154)
nieznany (pol)
(3)
Język
polski
(157)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Studenci
(3)
Literaturoznawcy
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Dziecko
(7)
Pedagogika
(6)
Szkolnictwo wyższe
(5)
Oświata
(4)
Wychowanie
(4)
Alkoholizm
(3)
Internet
(3)
Język polski
(3)
Kształcenie
(3)
Metodologia
(3)
Młodzież
(3)
Nauka
(3)
Państwo
(3)
Psychoterapia
(3)
Rodzina
(3)
Społeczeństwo
(3)
Szkolnictwo
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Edukacja
(2)
Ironia
(2)
Język rosyjski
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Literatura polska
(2)
Logopedia
(2)
Meteorologia
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele
(2)
Opieka społeczna
(2)
Postawy
(2)
Prawo
(2)
Prawo karne
(2)
Psychologia
(2)
Samodzielność (psychol.)
(2)
Socjologia
(2)
Uczniowie
(2)
Uczniowie szkół podstawowych
(2)
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza (Poznań)
(2)
Wojsko
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Wychowankowie domów dziecka
(2)
"Ja"
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Administracja
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Alkoholizm w rodzinie
(1)
Analiza czynnikowa
(1)
Antropologia
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Aprobata społeczna
(1)
Arteterapia
(1)
Aspiracje
(1)
Badacz (psychologia)
(1)
Badania psychologiczne
(1)
Barwy
(1)
Bezdomni
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Biblioteki naukowe
(1)
Chemia analityczna jakościowa
(1)
Chemia organiczna
(1)
Choromański, Michał (1904-1972)
(1)
Ciśnienie
(1)
Cyfrowi tubylcy
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza w logopedii
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(1)
Dzieci
(1)
Dzieci w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Dąbrowski, Jan Henryk (1755-1818)
(1)
Edukacja dorosłych
(1)
Edukacja globalna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Ekonomia społeczna
(1)
Eksperyment psychologiczny
(1)
Eksperymentator (psychologia)
(1)
Eutanazja
(1)
Filologia polska
(1)
Fizjologia
(1)
Fortyfikacje
(1)
Gazy
(1)
Geografia
(1)
Geometria różniczkowa
(1)
Germanizacja
(1)
Gimnazja
(1)
Gospodarka
(1)
Granie roli
(1)
Historia
(1)
Historiografia
(1)
Idiolekt
(1)
Idiomy angielskie
(1)
Interakcje społeczne "Psycholog - osoba badana"
(1)
JAREP wersja Rep Testu do pomiaru "Ja"
(1)
Jakość życia
(1)
Jedynactwo
(1)
Język dziecka
(1)
Język niemiecki
(1)
Język norweski
(1)
Temat: dzieło
Metamorphoses
(1)
Temat: czas
1901-
(10)
1901-2000
(8)
2001-
(7)
1801-
(4)
1945-1989
(4)
1801-1900
(3)
1989-
(3)
2001-0
(3)
1601-
(2)
1701-
(2)
1918-1939
(2)
1-
(1)
1001-
(1)
1001-1100
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-
(1)
1939-1945
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
901-
(1)
901-1000
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(13)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(6)
Niemcy
(2)
Alkoholizm rodziców a dzieci
(1)
Aspiracje życiowe a rodzina
(1)
Badania psychologiczne a lęk przed oceną
(1)
Dzieci a sytuacje trudne
(1)
Epir (Grecja)
(1)
Lubuska, Ziemia
(1)
Młodzież a sytuacje trudne
(1)
Niemiecka Republika Demokratyczna
(1)
Nieśmiałość a odporność psychiczna
(1)
Odporność psychiczna a osiągnięcia w nauce
(1)
Osobowość a odporność psychiczna
(1)
Ozy Kiczarowskie (rezerwat)
(1)
Podręczniki elektroniczne a tradycyjne
(1)
Pomorze Zachodnie
(1)
Wielkopolskie, województwo
(1)
Łużyce
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(7)
Podręczniki akademickie
(6)
Monografia
(5)
Podręcznik
(4)
Materiały konferencyjne
(3)
Opracowanie
(3)
Księgi pamiątkowe
(2)
Literatura polska
(2)
Źródła historyczne
(2)
.4 Podręcznik akademicki
(1)
Bibliografia
(1)
Biografie
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Poezja
(1)
Poezja łacińska
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Przekłady polskie
(1)
Przewodnik tematyczny
(1)
Spis osobowy
(1)
Szkic literacki
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Psychologia
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Literaturoznawstwo
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Historia
(2)
Językoznawstwo
(2)
Nauka i badania
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Matematyka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
157 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
[Ze spisu treści: Wstęp: Własność a świat współczesny i pozorna przeszłość. 1. Stany a społeczeństwo obywatelskie i państwo. 2. Socjologia i prawo o przedmiotach własności. 3. Prawne i socjologiczne podmioty własności. 4. Donacyjne pojmowanie własności. 5. Mikrosocjologia i makrosocjologia zróżnicowania społecznego. Klasy, stany i partie w wyborach do parlamentu.]
E-book
W koszyku
W programie wychowania przedszkolnego Tablit kontekstem wszelkiej działalności dziecka uczyniono świat przyrody i nauki. Program jest skonstruowany w oparciu o 27 czterotygodniowych projektów edukacyjnych realizowanych w ciągu trzech lat pobytu dziecka w przedszkolu. Integralną częścią programu są interaktywne materiały dostosowane do użytku na tablicach multimedialnych i tabletach, takie jak: animacje oraz zbudowane w oparciu o nie filmiki przybliżające dzieciom zjawiska przyrodniczo-naukowe, piosenki, banki słownictwa w języku polskim i angielskim związane z teatrem oraz gry służące do nauki języka angielskiego. W programie pojawia się także nieznana do tej pory w Polsce na szeroką skalę metoda dialogów „Questioning the Author”, dzięki której dzieci są zachęcane do formułowania i wyrażania opinii na temat zjawisk przyrodniczych prezentowanych na animacjach multimedialnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka wpisuje się w szeroki nurt badań i dyskusji nas zadaniami rozwojowymi i kryzysami życiowymi osób w wieku adolescencji. Bez wątpienia przejście z wieku dziecięcego do okresu dorosłości stanowi wyzwanie dla każdego nastolatka. Publikacja ma stanowić przyczynek do podjęcia zarówno teoretycznych rozważań, jak i praktycznych oddziaływań w tak współcześnie ważnym obszarze, jakim jest wspomaganie rozwoju młodzieży. Teksty zostały wzbogacone o opisy przypadków, które mają służyć zilustrowaniu poruszonych problemów. Treścią adolescencji są podejmowane przez młodych ludzi wybory – zależne od konkretnych kontekstów i przestrzeni, w jakich przebiega życie i rozwój poszczególnych osób – co zostało uwzględnione przez Autorki niniejszej pracy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W wieloautorskiej monografii Dziecko w sytuacjach stresowych pod redakcją naukową Małgorzaty Cywińskiej ukazano problematykę specyficznego rodzaju doświadczenia emocjonalnego, jakim jest dziecięcy stres, w dwóch niezwykle ważkich obszarach. Pierwszy z nich dotyczy stresowych interpersonalnych wymiarów rzeczywistości edukacyjnej dzieci, a drugi został poświęcony funkcjonalnemu, kulturowemu i informacyjno-komunikacyjnemu wymiarowi systemów edukacji jako źródłu stresu u dzieci. Autorzy poszczególnych tekstów zamieszczonych w niniejszej publikacji ukazują sytuacje stresowe dzieci w kategoriach dystresu, rozpatrują je w sposób interdyscyplinarny, wieloaspektowy, w odniesieniu do różnych stanowisk teoretycznych i empirycznych. Przywoływane przez nich stresowe obrazy rzeczywistości dzieci, wskazujące niekiedy na dramatyczny wymiar ich codzienności, który czyni ogromne szkody w ich psychice, w obszarze funkcjonowania emocjonalnego, społeczno-moralnego i poznawczego, domagają się naszej uwagi, poszukiwania środków zaradczych, stosowania różnych form wsparcia, podejmowania określonych działań naprawczych, terapeutycznych – czyli naszej ogromnej uważności. Problem tej uważności został podjęty w niniejszej monografii.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W podręczniku zastosowano autorski model analizy językowej opartej na ogólnoludzkich cechach językowych (publikowanych w naszym Wydawnictwie w 2004 roku, zrecenzowanych pozytywnie w kraju i za granicą). Zamieszczono też nowatorskie reguły gramatyczne obejmujące wszystkie dziedziny gramatyczne,od fonetyki i fonologii, do składni, z uwzględnieniem walencji, tematu i rematu w opisie szyku wyrazów w języku niemieckim. W przykładach niemieckich zastosowano obowiązującą od 1 sierpnia 2006 roku ortografię niemiecką. Wszystkie są tłumaczone na język polski, co poza autorskimi uwagami i konfrontatywnymi pobudza do dalszego samodzielnego porównania językowego. Do poszczególnych rozdziałów dodano informacje o najnowszych wynikach badań, np. o nowym rodzajniku nieokreślonym. Poszerzono walencję czasownika, tworząc rozdział 16. Poprzez odnośniki do innych podrozdziałów i dokładne opracowanie indeksu terminów umożliwiono recepcję tylko wybranych rozdziałów. Podręcznik przeznaczony jest dla studentów filologii germańskiej oraz językoznawstwa.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Interdyscyplinarna analiza fenomenu piękna, rozumianego jako kategoria estetyczna, etyczna, filozoficzna i religijna. Omówiono miejsce tej kategorii we współczesnej humanistyce ze szczególnym naciskiem na różnorodność rozstrzygnięć filozoficznych (zespolenie estetyki z aksjologią oraz antropologią).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W publikacji przedstawiono zmiany zachodzące w przestrzeni życia rodzinnego w relacjach młodzieży z rodzicami poprzez komunikację. Autorka dokonuje próby określenia pokolenia współczesnej młodzieży w kontekście dialogów prowadzonych przez nich z rodzicami. Dialog rozumiany jest tutaj jako forma komunikacji służąca nie tylko przedstawianiu rzeczywistości dotyczącej przedmiotów, cech, czynności czy bardziej abstrakcyjnych pojęć przekazujących informacje o potrzebach, spostrzeżeniach i wartościach, ale jest również sposobem na okazanie, nawiązanie oraz wartościowanie relacji. Sposób komunikowania się kształtowany jest w rodzinie i często dziedziczony na zasadzie modelowania. W okresie adolescencji, doświadczania siebie w sposób znaczący, nadając własnej narracji wymiar tożsamościowy – aspekt komunikacji jest efektem coraz szerszych eksploracji jednostki w otoczeniu społecznym. Do systemu rodzinnego młodzież wprowadza zmiany za pomocą komunikacji, na płaszczyźnie wyrażania swoich potrzeb i nawiązywania relacji z rodzicami, co tworzy nowego rodzaju jakość relacji międzygeneracyjnych w rodzinie. Spośród wyników badań uwagę zwraca zwłaszcza stwierdzona duża potrzeba bliskiego, rozumnego kontaktu młodzieży z rodzicami; chcą oni być zrozumiani i potraktowani poważnie. Bunt wyrażony w formie i treści kierowanych do rodziców komunikatów oznacza tak naprawdę pragnienie wyznaczania granic dających poczucie bezpieczeństwa, zrozumienia i wsparcia – ale nie rozwiązywania za nich problemów. Młodzi ludzie mówią o potrzebie wartościowego dialogu, do którego są gotowi przystąpić, ale od rodziców zależy jego kierunek i jakość. Młody człowiek woła: Rodzicu bądź odpowiedzialny nie tylko za mój rozwój poznawczy i ekonomiczny, ale bądź dojrzałym dorosłym, który potrafi wychować dojrzałe emocjonalnie dziecko.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Współczesność to czas wymagający głębokiej refleksji nad dzieciństwem. Wymaga ona przede wszystkim podmiotowego spojrzenia na dziecko jako na Osobę wpisaną w historię, kulturę i społeczeństwo. Współczesność obliguje zatem w pewnym sensie do rekonstrukcji Korczakowskich pytań o dziecko i zapytania o to, kim tak naprawdę jest dziecko, jakie są jego prawdziwe cechy, prawdziwe potrzeby, jakie kryją się w nim prawdziwe możliwości? Taka refleksja nad dzieciństwem towarzyszy od wielu lat organizowanym przez nas na Wydziale Studiów Edukacyjnych UM w Poznaniu konferencjom z cyklu Świat małego dziecka oraz wydawanym przez Wydawnictwo Naukowe UAM pod naszą redakcją książkom o takim samym tytule. Podczas piątej edycji konferencji (odbywają się one co dwa lata od roku 2010) i w chwili wydania piątego naukowego tomu Świata małego dziecka, podjęliśmy decyzję o wydaniu Świata małego dziecka w formie podręcznika akademickiego, który będzie wykorzystywany przez nasze środowisko zajmujące się pedagogiką dziecka, podczas zajęć dla studentów, które prowadzimy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Dekada jubileuszowa poprzedzająca obchody stulecia powołania Uniwersytetu w Poznaniu jest właściwym czasem dla pogłębienia znajomości dziejów naszej uczelni – jednego z największych i najlepszych ośrodków akademickich w Polsce. Inicjatywy takie zaowocowały i w przeszłości szeregiem publikacji. Odległe już pięćdziesięciolecie naszej uczelni przyniosło solidne opracowanie Dzieje Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza 1919–1969 (Poznań 1972) pod redakcją Zdzisława Grota, bogate kronikarsko, ale nie w pełni odpowiadające dzisiejszym potrzebom. Kolejną wersją dziejów naszego uniwersytetu, przedstawiającą ówczesny stan badań, była Alma Mater Posnaniensis. W 80. rocznicę utworzenia Uniwersytetu w Poznaniu (Poznań 1999) – redagowane przez Przemysława Hausera, Tomasza Jasińskiego i Jerzego Topolskiego materiały z sesji naukowej, która odbyła się w 1998 r. Niezwykle cenne są publikacje Zygmunta Borasa Tradycje uniwersyteckie Poznania (Poznań 2003) oraz Wokół jezuickiej fundacji uniwersytetu z 1611 roku pod redakcją Doroty Żołądź-Strzelczyk i Rafała Witkowskiego (Poznań 2011), przywołujące źródła, które odsłaniają odległe korzenie poznańskiej tradycji uniwersyteckiej. Wreszcie w 2004 r. ukazał się Poczet rektorów Almae Matris Posnaniensis pod redakcją Tomasza Schramma i Anny Marciniak. Znaczącym rozwinięciem tej ostatniej inicjatywy jest seria, którą otwiera niniejszy tom. Wolno mieć nadzieję, że zajmie ona istotne miejsce w tworzeniu przyszłej pełnej historii naszej uczelni. Jestem przekonany, że cykl ten wywoła zainteresowanie społeczności Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza czasami, które wprawdzie minęły, lecz wciąż pozostają trwałym elementem naszej tradycji. Czuję się zaszczycony, że na czas mojej kadencji rektorskiej przypada inauguracja tej serii. Prof. dr hab. Bronisław Marciniak Rektor Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja, w której zaprezentowano wyniki projektu "Social Inequality and Why it Matters for the Economic and Democratic Development of Europę and its Citizens: Post-Communist Central and Eastern Europe in Comparative Perspective" (EUREQUAL). Projekt ten koordynowany przez Department of Politics and International Relations, Oxford University był realizowany od 1 maja 2006 roku do 30 września 2009 w 13 krajach postkomunistycznej Europy Środkowej i Wschodniej. Polską część badania przeprowadził Instytut Socjologii Uniwersytety im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Głównymi obszarami związanymi z podejmowaną problematyką badawczą i dydaktyczną Autora są nowe media oraz ich wpływ na jednostkę i zbiorowości, w tym: współczesne ujęcia i perspektywy rozwojowe kształcenia na odległość (m-learning, b-learning); platformy edukacji zdalnej; kreatywność, innowacyjność (online); zjawisko luki cyfrowej; konwergencja mediów; dydaktyka szkoły wyższej; zarządzanie szkołą wyższą; metodyki w organizacjach harcerskich; cyborgizacja edukacji; gamifikacja edukacji; bezpieczeństwo w systemach edukacyjnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przedmiotem rozprawy jest prawna koncepcja spółdzielni rolniczych. Sam termin ”spółdzielnia rolnicza” nie jest pojęciem języka prawnego. Występuje on w literaturze, projektach ustaw oraz obcych porządkach prawnych. Do tego rodzaju spółdzielni należą podmioty spółdzielcze zajmujące się prowadzeniem gospodarstwa rolnego oraz inne przejmujące jeden z etapów działalności rolniczej czy szerzej działające w sektorze rolnym, których członkami są przede wszystkim producenci rolni. Jak dotąd w piśmiennictwie prawniczym nie były podejmowane próby sformułowania całościowej prawnej koncepcji spółdzielni rolniczych, obejmującej różne aspekty związane z ich organizowaniem i funkcjonowaniem. Występują co prawda opracowania monograficzne z zakresu prawa poświęcone spółdzielniom rolniczym, ale odnoszą się one do innego systemu normatywnego, politycznego i gospodarczego, a obecnie mają znaczenie przede wszystkim historyczne. W ramach rozprawy przedstawiona została między innymi ewolucja zasad, koncepcji oraz regulacji prawnych dotyczących spółdzielni; spółdzielni rolniczych w wybranych krajach członkowskich UNII Europejskiej, prawne aspekty organizowania i funkcjonowania spółdzielni rolniczych w Polsce, prawne aspekty relacji spółdzielni rolniczych z otoczeniem gospodarczym w Polsce. Na szczególną uwagę zasługują rozważania końcowe obejmujące m.in. wskazanie cech charakterystycznych spółdzielni rolniczych na tle innych podmiotów spółdzielczych, przedstawienie tendencji rozwoju spółdzielni rolniczych wraz z określeniem rozstrzygnięć pracodawcy odnoszących się do danego rodzaju podmiotu oraz wnioski de lege ferenda dotyczące ustawy o spółdzielni rolniczych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Na jakich ogólnokulturowych kategoriach myślowych ufundowana jest historiografia? Jaka jest natura historyczności? - te dwa pytania wyznaczają horyzont badawczy książki. Odpowiedzi na pytanie o naturę historyczności autor poszukuje poza tekstami historyków, licząc na to, że historyczność przejawi się tam w "czystej formie", ujawniając kulturowy, świadomościowy fundament historiografii jako formy piśmiennictwa. Autor dokonuje konceptualizacji idei historyczności, śledzi historię idei i postępującą w europejskiej XIX-wiecznej myśli ewolucję rozumienia historyczności. Inspiracji szuka u F. Nietzschego i G. H. Meada, szeroko i wnikliwie odwołuje się do tekstów źródłowych A. Smitha, Th. Malthausa, J. Benthama, D. Ricardo, J.S. Milla, podejmując frapujący dialog z myślicielami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Z wielką przyjemnością oddajemy w Państwa ręce kolejny numer czasopisma naukowego „Studia Prawa Publicznego” – w drugim roku jego publikacji. Kwartalnik ten to forum naukowej refleksji nad problemami dotykającymi spraw publicznych, normowanych publicznym prawem – krajowym, regionalnym i międzynarodowym, obecnie i dawniej obowiązującym. Czasopismo pozwala teoretykom i praktykom – z kraju i z zagranicy – na prezentowanie w języku polskim lub angielskim wyników własnych badań, w formie: artykułów, komentarzy, opinii, polemik i głos, a także na zamieszczanie przeglądu piśmiennictwa krajowego i zagranicznego, w tym recenzji prac monograficznych, oraz sprawozdań z konferencji naukowych. Przy zachowaniu przyjętej formuły czasopismo w numerze 1 (5) służy poznaniu problemów badawczych z zakresu prawa regionalnego oraz prawa krajowego obcego i polskiego, dotyczących: respektowania praw człowieka we Włoszech (cz. II), zasady pewności prawa w działaniu administracji UE, zasadności wprowadzenia numerus clausus w dostępie do szkół wyższych, ponadto – w ujęciu retrospektywnym – procesu kształcenia w szkołach wyższych w II Rzeczypospolitej i Polsce Ludowej (cz. II), a także spraw z zakresu prawa gospodarczego, dotyczących: weryfikacji i zatwierdzania taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków oraz determinant działalności gospodarczej w świetle orzecznictwa sądów administracyjnych. Każde z opracowań badawczych dopełnione jest streszczeniem oraz słowami kluczowymi w języku angielskim (lub w języku polskim w przypadku artykułów anglojęzycznych). (wstęp - Prof. UAM dr hab. K. Wojtczak)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Najnowszy numer „Studiów Kulturoznawczych” poświęcony jest apokryficzności, profanacji i skandalowi religijnemu. Jest to problematyka domagająca się skrupulatnego, analitycznego i interdyscyplinarnego oglądu nie tylko przez wzgląd na niesłabnącą popularność i intensywną obecność w kulturze zjawisk z pogranicza bluźnierstwa, herezji czy desakralizacji, ale także z uwagi na złożoność i problematyczność społecznego ich odbioru. Kulturoznawczy namysł nad tymi zagadnieniami jest również dlatego cenny poznawczo, że analizować pozwala rozmaite, złożone i nad wyraz szerokie mechanizmy wewnątrzkulturowe, dla których nieortodoksyjne wykorzystywanie kanonicznych treści stanowi jedynie exemplum.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W numerze zachęcamy do zastanowienia się nad tym, czym jest dziś semiotyka kultury. Wbrew przekonaniu, że stanowi ona raczej relikt przeszłości, pokazujemy, że myśl szkoły tartusko-moskiewskiej, Umberta Eco, Rolanda Barthes`a, Jurija Łotmana czy też niezwykle inspirującego badacza codzienności, Michela de Certeau, może być wykorzystana do badania współczesnych narracji filmowych, literackich i artystycznych. Proponujemy naszym czytelnikom zbiór tekstów o różnorodnym charakterze, gdyż wychodzimy z założenia o multidyscyplinarnym i integrującym charakterze semiotyki kultury – dawniej i dziś. Jesteśmy przekonani, że najnowszy numer „Studiów Kulturoznawczych” będzie stanowił inspirację dla wielu humanistów, osób zainteresowanych semiotyką kultury oraz sposobami stosowania jej dokonań i współczesnych rozstrzygnięć w badaniu kultury współczesnej, sztuki i codziennych praktyk.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Kolejny numer „Studiów Kulturoznawczych” poświęcony jest kulturze obserwowanej z perspektywy osób starszych. W prezentowanych tekstach kulturoznawcy, socjologowie i praktycy opisują seniora jako odbiorcę, uczestnika i twórcę kultury, a także użytkownika nowych mediów. Zastanawiają się nad aspektami separacji i integracji związanymi z tak zwaną trzecią młodością, ukazują wielowymiarowość wizerunku osób starszych i ich rolę w międzypokoleniowej transmisji wartości oraz miejsce kultury z życiu współczesnych polskich seniorów. Prezentowane artykuły, wyniki badań oraz rekomendacje zawarte w publikacji mogą służyć jako narzędzie dla osób odpowiedzialnych za prowadzenie polityki kulturalnej i społecznej. Ponadto tworzą narrację podnoszącą świadomość konieczności uwzględnienia głosu i opinii osób starszych, a także przeprowadzenia ważnych zmian w prowadzeniu polityk kulturalnych i społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W ramach kulturowych studiów miejskich przyglądamy się życiu miejskiemu z różnych perspektyw, uwzględniając zarówno wymiar miejskiej codzienności, jak też teoretycznej nad nią refleksji. Miasto zostaje poddane badaniu m.in. z perspektyw doświadczenia zmysłowego, narracji miejskiej, interpretacji i działania. Każdy z tekstów oparty jest na analizie konkretnych przejawów i działań miejskich. Punktem wyjścia prezentowanych badań była analiza zjawisk zachodzących w wybranej dzielnicy Poznania, napotkanej tam codzienności, tekstów literackich odnoszących się do niej, problematyki pamięci i współczesnych działań artystycznych. W ten sposób określona przestrzeń – Jeżyce – może stanowić model dla szerzej ujmowanych badań kultur miejskich.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Drugi numer „Studiów Kulturoznawczych” jest poświęcony problematyce wstrętu i wstydu, chętnie podejmowanej przez twórców, którzy naruszając sferę społeczno-obyczajowego tabu, oddają głos niemej historii wykluczenia. Przerywając milczenie, przekraczają uświęcone tradycją granice, stanowiące kulturowe status quo, a odrzucając myślenie skrępowane zasadami, burzą normatywny porządek społeczny. Wstręt jest naturalnym odruchem, biologiczną reakcją ciała na to, co budzi obyczajowy sprzeciw, bunt lub zwyczajnie odrazę. Silnie uzależniony od sądu smaku podmiotu doznającego wyznacza indywidualne granice wrażliwości, przekonując o swym subiektywnym charakterze. Wstręt jest doznaniem witalnym, którego cielesny wymiar kontrastuje z kulturowym statusem wstydu, uczucia świadomego lęku i przykrego skrępowania spowodowanego naruszeniem granic oficjalnego dyskursu. Silne zainteresowanie artystów taką tematyką nosi znamiona kryzysu uznanych w kulturze wartości, stanowiąc przejaw poszukiwań nowych źródeł oparcia dla ludzkiej egzystencji, a w konsekwencji – prób ich uprawomocnienia. Sztuka współczesna, diagnozując te zjawiska, redukuje napięcie wywołane dysonansem między tym, co doświadczone, a tym, co modelowe, stale wymagające weryfikacji. Wysiłki autorów niniejszego tomu koncentrują się na śledzeniu tych ciągłych przesunięć, oswajaniu tego, co nieoswojone, mówieniu o tym, co dotąd niewypowiedziane.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Pierwszy numer „Studiów Kulturoznawczych” zawiera blok artykułów tematycznie powiązanych z problematyką dzieciństwa, ujmowanego z różnych punktów widzenia: badań nad językiem oraz teorii mediów, praktyki animacyjnej i kulturowej, psychoanalizy i twórczości literackiej. W ujęciu badaczy dzieciństwo jawi się jako teoretyczny problem dla tych twórców, którzy próbują spojrzeć na nie „po czasie”, z perspektywy dorosłości. Zmaganie się z dzieciństwem okazuje się doświadczeniem, którego nie sposób pominąć w refleksji kulturowej. Z drugiej strony analiza problemów dzieciństwa otwiera obszar dla działań praktycznych, opartych na starannej obserwacji zachowań dziecięcych. Jak sprawić, by wprowadzić dzieci do przestrzeni kulturowej i stworzyć możliwości uczestniczenia w niej? Połączenie tych perspektyw tworzy podejście kulturoznawcze, w którym poprzez staranną analizę rzeczywistości wyznaczamy ramy dla integrujących działań codzienności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej