Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(2135)
IBUK Libra
(42)
Forma i typ
Książki
(2077)
Publikacje naukowe
(350)
Publikacje dydaktyczne
(317)
Publikacje fachowe
(224)
Publikacje popularnonaukowe
(68)
E-booki
(42)
Filmy i seriale
(32)
Poradniki i przewodniki
(24)
Publikacje informacyjne
(18)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(12)
Audiobooki
(8)
Komiksy i książki obrazkowe
(8)
Programy komputerowe
(6)
Rejestracje audio i wideo
(4)
Proza
(3)
Czasopisma
(1)
Gry i zabawki
(1)
Dostępność
dostępne
(3603)
tylko na miejscu
(1487)
wypożyczone
(242)
nieokreślona
(24)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(469)
Kielce - Czytelnia
(258)
Kielce - Niewypożyczane
(3)
Kielce - Multimedialny
(46)
Kielce - Informatorium
(1)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(129)
Busko zdrój - czytelnia
(230)
Busko Zdrój - Multimedialny
(3)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(368)
Jędrzejów - czytelnia
(172)
Jędrzejów - Multimedialny
(1)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(329)
Kazimierza Wielka - czytelnia
(41)
Kazimierza Wielka - Multimedialny
(1)
Końskie - wypożyczalnia
(509)
Końskie - czytelnia
(85)
Końskie - Multimedialny
(1)
Opatów - wypożyczalnia
(273)
Opatów - czytelnia
(51)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(202)
Ostrowiec - czytelnia
(136)
Ostrowiec - Multimedialny
(2)
Pińczów - wypożyczalnia
(109)
Pińczów - czytelnia
(199)
Pińczów - Multimedialny
(3)
Sandomierz - wypożyczalnia
(373)
Sandomierz - czytelnia
(116)
Sandomierz - Multimedialny
(2)
Starachowice - wypożyczalnia
(196)
Starachowice - czytelnia
(169)
Starachowice - Multimedialny
(5)
Staszów - wypożyczalnia
(422)
Staszów - czytelnia
(22)
Staszów - Multimedialny
(1)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(260)
Włoszczowa - Multimedialny
(1)
Włoszczowa - czytelnia
(168)
Autor
Zimbardo Philip G. (1933- )
(37)
Radzicki Józef
(34)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(30)
Materska Maria (1942- )
(28)
McCann Vivian
(21)
Trempała Janusz (1953- )
(21)
Harwas-Napierała Barbara (1947- )
(20)
Sęk Helena (1938- )
(17)
Johnson Robert L
(15)
Markiewicz Zdzisław (1945- )
(15)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(14)
Baj Jadwiga (1951- )
(13)
Birch Ann
(13)
Halliday David (1916-2010)
(13)
Hołyst Brunon (1930- )
(13)
Kubiak-Sokół Aleksandra
(13)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(13)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(13)
Siara Olga
(13)
Bańko Mirosław
(12)
Długosz Jan (1415-1480)
(12)
Kaczorowski Bartłomiej (1960- )
(12)
Fabiani Bożena (1938- )
(11)
Giddens Anthony (1938- )
(11)
Kostrzyński Piotr
(11)
Kowalczewska Joanna
(11)
Mruk Julia (1917-2003)
(11)
Gawęcki Jan (1944- )
(10)
Grzenia Jan
(10)
Koroniak Henryk
(10)
Markowski Andrzej (1948- )
(10)
Mizerski Włodzimierz (1949- )
(10)
Olejnik Marian
(10)
Turkowska Danuta
(10)
Wojciechowski Aleksander (tłumacz)
(10)
Woynarowska Barbara
(10)
Łuczyński Jan
(10)
Chwalba Andrzej (1949- )
(9)
Czerniawska Ewa (1955- )
(9)
Gromadzka-Ostrowska Joanna
(9)
Kowalczyk Maria (1925- )
(9)
Malim Tony
(9)
Sikorski Witold (informatyk)
(9)
Alberciak Paweł
(8)
Boczoń Władysław
(8)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(8)
Guzowska Małgorzata
(8)
Jaworska-Surma Aleksandra
(8)
Kwiatkowski Eugeniusz (1947- )
(8)
Makowski Jerzy (1946- )
(8)
Milecki Jan
(8)
Milewski Roman (1940-2001)
(8)
Suchecki Jacek (1950- )
(8)
Szulżycka Alina
(8)
Tyszkowa Maria (1932-1993)
(8)
Walker Jearl (1945- )
(8)
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(8)
Łukaszewski Mirosław
(8)
Żurawski Sławomir
(8)
Bożek Rafał
(7)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(7)
Drabik Lidia
(7)
Gruszka-Gosiewska Aleksandra
(7)
Malaga Krzysztof
(7)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(7)
Pąchalska Maria
(7)
Roszkowski Wojciech (1947- )
(7)
Rusiński Michał
(7)
Sęk Helena
(7)
Woynarowska Barbara (1940- )
(7)
Świderkówna Anna (1925-2008)
(7)
Dąbkowska-Kowalik Małgorzata
(6)
Gawęda Stanisław (1914-1994)
(6)
Gerrig Richard J. (1959- )
(6)
Goldberg Elkhonon (1946- )
(6)
Griffin Ricky W. (1950- )
(6)
Johnson Robert Lee (1941- )
(6)
Kargulowa Alicja (1936- )
(6)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(6)
McMurry John (1942- )
(6)
Orzechowski Jarosław
(6)
Pieradzka Krystyna (1908-1986)
(6)
Sobol Elżbieta
(6)
Stanik Jan Maria (1943- )
(6)
Stawiński Janusz
(6)
Trempała Janusz
(6)
Węgleński Piotr (1939- )
(6)
Włodarski Lech (1916-1997)
(6)
Zagrodzki Michał
(6)
Zmierczak Maria
(6)
Śliwerski Bogusław
(6)
Augustyniak Halina
(5)
Baj Jadwiga
(5)
Bal Jerzy
(5)
Bałtowski Maciej (1953- )
(5)
Bańko Mirosław (1959- )
(5)
Birch K
(5)
Bokszański Zbigniew (1940- )
(5)
Bralczyk Jerzy (1947- )
(5)
Camarda Sylwia
(5)
Rok wydania
2020 - 2024
(153)
2010 - 2019
(873)
2000 - 2009
(903)
1990 - 1999
(234)
1980 - 1989
(6)
1970 - 1979
(4)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(570)
1989-2000
(51)
1901-2000
(49)
1945-1989
(19)
1989-20002001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2054)
nieznany (pol)
(116)
nieznany (pl+)
(3)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(2156)
łaciński
(1)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(341)
Studenci
(43)
Nauczyciele
(17)
Lekarze
(12)
Psycholodzy
(10)
Szkoły średnie
(8)
Dzieci
(7)
9-13 lat
(6)
Menedżerowie
(5)
6-8 lat
(4)
Doktoranci
(4)
Dorośli
(4)
Nauczyciele akademiccy
(4)
Pedagodzy
(4)
Rodzice
(4)
Fizjoterapeuci
(3)
Poziom nauczania szkoły wyższe
(3)
Pracownicy naukowi
(3)
Terapeuci
(3)
Analitycy ekonomiczni
(2)
Architekci krajobrazu
(2)
Dietetycy i żywieniowcy
(2)
Dziennikarze
(2)
Farmaceuci
(2)
Ginekolodzy
(2)
Inżynierowie
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele edukacji zdrowotnej
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Pediatrzy
(2)
Położne
(2)
Pracownicy samorządowi
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Socjolodzy
(2)
Specjaliści ds. marketingu
(2)
Specjaliści zdrowia publicznego
(2)
Trenerzy pracy
(2)
Urzędnicy
(2)
Wykładowcy
(2)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
Aktorzy
(1)
Analitycy medyczni
(1)
Architekci
(1)
Biegli rewidenci
(1)
Biochemicy
(1)
Biolodzy
(1)
Coachowie
(1)
Dermatolodzy
(1)
Diagności laboratoryjni
(1)
Dietetycy
(1)
Dyrektorzy
(1)
Ekolodzy
(1)
Ekonomiści
(1)
Farmakolodzy
(1)
Handlowcy
(1)
Hodowcy
(1)
Immunolodzy
(1)
Informatycy
(1)
Inżynierowie budownictwa
(1)
Inżynierowie środowiska
(1)
Konserwatorzy zabytków
(1)
Kosmetolodzy
(1)
Kosmetyczki i kosmetycy
(1)
Księgowi
(1)
Matematycy
(1)
Mikrobiolodzy
(1)
Nauczyciele edukacji dla bezpieczeństwa
(1)
Nauczyciele języka niemieckiego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Okuliści
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Poziom nauczania Szkoły wyższe
(1)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(1)
Pracodawcy
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Psychiatrzy
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Seksuolodzy
(1)
Specjaliści ds. konsultingu
(1)
Specjaliści ds. reklamy
(1)
Sportowcy
(1)
Studenci ekonomii
(1)
Studenci filozofii
(1)
Studenci germanistyki
(1)
Studenci i doktoranci psychologii
(1)
Studenci nauk medycznych
(1)
Studenci nauk przyrodniczych
(1)
Studenci politologii
(1)
Studenci prawa
(1)
Studenci socjologii
(1)
Studenci teologii
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Służba zdrowia
(1)
Technicy
(1)
Technikum
(1)
Telemarketerzy
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(1)
Turyści
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(9)
Literatura japońska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura włoska
(1)
literatura polska
(1)
Temat
Język polski
(66)
Historia
(51)
Psychologia rozwojowa
(51)
Psychologia
(46)
Socjologia
(41)
Psychologia społeczna
(33)
Zarządzanie
(33)
Fizyka
(31)
Przedsiębiorstwo
(31)
Mózg
(30)
Uczenie się
(30)
Literatura polska
(28)
Osobowość
(28)
Filozofia
(27)
Wychowanie
(27)
Nauki społeczne
(26)
Kultura
(25)
Komunikacja społeczna
(24)
Pedagogika
(24)
Turystyka
(24)
Młodzież
(23)
Ekonomia
(22)
Polityka
(22)
Rodzina
(22)
Stres
(22)
Biologia molekularna
(21)
Dziecko
(21)
Film edukacyjny
(21)
Zachowanie
(20)
Psychologia kliniczna
(19)
Sport
(19)
Pedagogika resocjalizacyjna
(18)
Polityka międzynarodowa
(18)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(18)
Środki masowego przekazu
(18)
Mikrobiologia
(17)
Prawo
(17)
Słownik polski
(17)
Biochemia
(16)
Ekologia
(16)
Genetyka
(16)
Matematyka
(16)
Nauczanie
(16)
Odżywianie
(16)
Państwo
(16)
Biotechnologia
(15)
Finanse
(15)
Metodologia
(15)
Nauczyciele
(15)
Patologia społeczna
(15)
Decyzje
(14)
Gospodarka
(14)
Kadry
(14)
Literatura
(14)
Psychoterapia
(14)
Antropologia społeczna
(13)
Internet
(13)
Motywacja
(13)
Myślenie
(13)
Neuropsychologia
(13)
Rośliny
(13)
Biologia
(12)
Chemia organiczna
(12)
Język angielski
(12)
Pamięć
(12)
Psychologia pracy
(12)
Społeczeństwo informacyjne
(12)
Statystyka
(12)
Chemia
(11)
Globalizacja
(11)
Komunikacja interpersonalna
(11)
Mechanika
(11)
Ochrona środowiska
(11)
Organizacja
(11)
Spostrzeganie
(11)
Społeczeństwo
(11)
Szkolnictwo
(11)
Życie codzienne
(11)
Etyka
(10)
Geografia
(10)
Marketing
(10)
Przemoc
(10)
Przemoc w rodzinie
(10)
Psychologia wychowawcza
(10)
Relacje międzyludzkie
(10)
Stosunki interpersonalne
(10)
Wykluczenie społeczne
(10)
Żywność
(10)
Agresywność
(9)
Chemia analityczna
(9)
Chemia nieorganiczna
(9)
Dzieci
(9)
Finanse publiczne
(9)
Fizjologia człowieka
(9)
Geografia fizyczna
(9)
Inteligencja (psychologia)
(9)
Logika
(9)
Narkomania
(9)
Terroryzm
(9)
Uczniowie
(9)
Temat: dzieło
Biblia
(12)
"Kronika polska"
(1)
"O Fridruszu,który pod Sokalem zabit od Tatarów roku Pańskiego 1519"
(1)
"Pamiętniki"
(1)
"Recenzja z nie napisanego wiersza"
(1)
"Roksolanki"
(1)
"Wielka liczba"
(1)
"Wojna chocimska"
(1)
Cyd
(1)
Dafnis w drzewo bobkowe przemieniła się"
(1)
Inny świat
(1)
Kamienie na szaniec
(1)
Temat: czas
2001-
(103)
1901-2000
(76)
1901-
(52)
1801-
(32)
1801-1900
(29)
1989-2000
(28)
1701-
(25)
2001-0
(22)
1945-1989
(21)
1501-1600
(17)
1601-1700
(17)
1701-1800
(16)
1601-
(15)
1989-
(15)
1501-
(14)
1918-1939
(14)
1939-1945
(14)
1401-
(13)
1001-1100
(11)
1201-1300
(11)
1401-1500
(11)
1101-1200
(10)
1301-1400
(10)
400-301 p.n.e.
(10)
1914-1918
(8)
1301-
(7)
1901-1914
(7)
500-401 p.n.e.
(7)
901-
(7)
901-1000
(7)
1001-
(6)
1101-
(6)
1201-
(6)
1945-
(6)
501-600
(6)
1918-
(5)
601-700
(5)
701-800
(5)
801-900
(5)
100-1 p.n.e.
(4)
200-101 p.n.e.
(4)
300-201 p.n.e.
(4)
301-400
(4)
401-
(4)
401-500
(4)
501-
(4)
101-200
(3)
201-300
(3)
600-501 p.n.e.
(3)
601-
(3)
1-100
(2)
301-
(2)
700-601 p.n.e.
(2)
701-
(2)
800-701 p.n.e.
(2)
801-
(2)
do 801 p.n.e.
(2)
1-101
(1)
1939-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(115)
Europa
(19)
Wielka Brytania
(8)
Niemcy
(6)
Stany Zjednoczone
(6)
Świat
(5)
Francja
(4)
Kraje Unii Europejskiej
(4)
Stany Zjednoczone (USA)
(4)
ZSRR
(4)
Japonia
(3)
Rosja
(3)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(3)
Afryka
(2)
Ameryka Łacińska
(2)
Chiny
(2)
Dania
(2)
Grecja
(2)
Hiszpania
(2)
Litwa
(2)
Lwów (Ukraina)
(2)
Ukraina
(2)
Alpy
(1)
Amerykanie a inne narodowości
(1)
Ateny (Grecja)
(1)
Bałtyk
(1)
Bezrobocie a wsparcie społeczne
(1)
Brazylia
(1)
Capri (Włochy ; wyspa)
(1)
Choroba a wsparcie społeczne
(1)
Chorwacja
(1)
Czarnobyl (Ukraina, obw. kijowski, rej. iwankowski)
(1)
Donieck (Ukraina, obw. doniecki ; okolice)
(1)
Edukacja a informatyzacja
(1)
Egipt
(1)
Emocje a komunikacja społeczna
(1)
Emocje a kultura
(1)
Emocje a psychopatologia
(1)
Europa Środkowa
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Fenomenologia a psychologia
(1)
Finlandia
(1)
Generalne Gubernatorstwo (1939-1945)
(1)
Hermeneutyka a psychologia
(1)
Hollywood (Los Angeles ; część miasta)
(1)
Inteligencja a osobowość
(1)
Internet a edukacja
(1)
Iran
(1)
Jednostka a rodzina
(1)
Język a komunikowanie się
(1)
Język a mowa
(1)
Język a poznanie
(1)
Języki
(1)
Karaiby (region)
(1)
Kartagina
(1)
Katastrofy ekologiczne a wsparcie społeczne
(1)
Komputer a psychologia
(1)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(1)
Kultura a rozwój psychiczny
(1)
Kultura a społeczeństwo
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Lwów (Ukraina, obw. lwowski)
(1)
Macedonia
(1)
Meksyk
(1)
Miasta a globalizacja
(1)
Multimedia a edukacja
(1)
Multimedia a społeczeństwo
(1)
Multimedia a szkolnictwo specjalne
(1)
Młodzież a Europejczycy
(1)
Młodzież a aktywność społeczna
(1)
Nerwice a samobójstwa
(1)
Osobowość a komunikacja interpersonalna
(1)
Pakistan
(1)
Pamięć a uczenie się
(1)
Pedagogika a inne nauki
(1)
Polacy a Amerykanie
(1)
Polacy a Europejczycy
(1)
Polacy a Francuzi
(1)
Polacy a Japończycy
(1)
Polacy a Niemcy
(1)
Polacy a Rosjanie
(1)
Polacy a humanizm
(1)
Polacy a polityka
(1)
Polacy a Żydzi
(1)
Pompeje (Włochy)
(1)
Praca a stres
(1)
Praca a wsparcie społeczne
(1)
Prusy
(1)
Prusy Wschodnie
(1)
Psychoterapia a religia
(1)
Region bałtycki
(1)
Rzym
(1)
Rzym (Włochy)
(1)
Socjalizacja a instytucje
(1)
Socjalizacja a płeć
(1)
Socjalizm a psychologia społeczna
(1)
Socjologia a ekonomia
(1)
Stres a wsparcie społeczne
(1)
Szwajcaria
(1)
Szwecja
(1)
Gatunek
Podręcznik
(324)
Podręczniki akademickie
(207)
Opracowanie
(113)
Monografia
(39)
Podręczniki
(36)
Poradnik
(35)
Praca zbiorowa
(26)
Materiały pomocnicze
(14)
Ćwiczenia i zadania
(13)
Wydawnictwa popularne
(11)
Encyklopedia
(10)
Podręcznik akademicki
(10)
Poradniki dla nauczycieli
(8)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(8)
Manga
(7)
Poradnik językowy
(7)
Publicystyka
(7)
Raport z badań
(7)
Biografia
(6)
Podręczniki [Typ publikacji]
(6)
Poradniki
(6)
Dokumenty dźwiękowe
(5)
Kompendia i repetytoria
(5)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje naukowe
(5)
Synteza
(5)
Słownik frazeologiczny
(5)
Słownik języka polskiego
(5)
Biografie
(4)
Publikacja bogato ilustrowana
(4)
Antologia
(3)
Dokumenty elektroniczne
(3)
Książki mówione
(3)
Literatura japońska
(3)
Literatura polska
(3)
Malarstwo europejskie
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Słownik biograficzny
(3)
Wykład
(3)
Dane statystyczne
(2)
Encyklopedie
(2)
Esej
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Kalendarium
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Praca dyplomowa
(2)
Przewodnik turystyczny
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Słownik
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Architektura polska
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Audiobooki
(1)
Bibliografia
(1)
Biografie [Typ publikacji]
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Cytaty
(1)
Czasopismo akademickie
(1)
Dialog filozoficzny (gatunek)
(1)
Dramat japoński
(1)
Dysertacje naukowe
(1)
Dzienniki
(1)
Encyklopedie [Typ publikacji]
(1)
Felieton
(1)
Film
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry planszowe
(1)
Katalog biblioteczny
(1)
Komiks
(1)
Książki elektroniczne
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Legendy i podania
(1)
Leksykologia
(1)
Literatura
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura modernizmu
(1)
Literatura podróżnicza amerykańska
(1)
Literatura staropolska
(1)
Malarstwo
(1)
Malarstwo sakralne europejskie
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Opowiadanie japońskie
(1)
Pamiętniki żydowskie
(1)
Poardnik językowy
(1)
Podręcznik akademickie
(1)
Podręcznik multimedialny
(1)
Poezja japońska
(1)
Powieść japońska
(1)
Powieść podróżnicza
(1)
Prace popularne [Typ publikacji]
(1)
Przewodniki turystyczne
(1)
Publicystyka polska
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Relacja z podróży
(1)
Reportaż
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(224)
Edukacja i pedagogika
(122)
Socjologia i społeczeństwo
(92)
Medycyna i zdrowie
(82)
Historia
(73)
Biologia
(50)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(49)
Zarządzanie i marketing
(37)
Językoznawstwo
(35)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(32)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(31)
Fizyka i astronomia
(23)
Informatyka i technologie informacyjne
(23)
Filozofia i etyka
(20)
Nauka i badania
(20)
Kultura i sztuka
(18)
Matematyka
(17)
Chemia
(16)
Geografia i nauki o Ziemi
(15)
Media i komunikacja społeczna
(12)
Literaturoznawstwo
(11)
Ochrona środowiska
(11)
Inżynieria i technika
(10)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(8)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(7)
Etnologia i antropologia kulturowa
(7)
Kultura fizyczna i sport
(7)
Architektura i budownictwo
(5)
Podróże i turystyka
(5)
Religia i duchowość
(5)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(4)
Praca, kariera, pieniądze
(4)
Rozwój osobisty
(4)
Rolnictwo i leśnictwo
(3)
Styl życia, moda i uroda
(3)
Transport i logistyka
(3)
Kulinaria
(2)
Archeologia
(1)
Bibliotekoznawstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Edukacja i pedakogika
(1)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(1)
2177 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – dorosłym. Edukacja dla nowego świata to trzynaście krótkich tekstów, w których Maria Montessori przybliża najważniejsze idee dotyczące rozwoju i edukacji dzieci, leżące u podstaw pedagogiki Montessori. Celem niniejszej książki jest objaśnienie i obrona wielkich mocy dziecka, a także pomoc nauczycielom, by zyskali nową perspektywę, która zmieni ich pracę z harówki w radość, z tłumienia – we współpracę z naturą. (…) mamy przed oczami w osobach dzieci istoty psychiczne, grupę społeczną wielkich rozmiarów, prawdziwą światową potęgę (…). Jeśli mają nadejść zbawienie i pomoc, to od dziecka, gdyż ono jest twórcą człowieka, a więc również twórcą społeczeństwa. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Uważam, że kiedy ludzkość posiądzie pełne zrozumienie dziecka, wypracuje również doskonałe formy opieki nad nim. Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na rozwijanie spontaniczności i twórczości oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Metoda Marii Montessorii znalazła zwolenników na całym świecie. Mimo jej rosnącej popularności w Polsce wciąż niewiele jest publikacji tej autorki dostępnych w języku polskim. Czytelnicy korzystają głównie z pośrednich źródeł i opracowań. Sekret dzieciństwa pomaga wypełnić tę lukę. Oddajemy w ręce Czytelników niepublikowaną dotychczas na polskim rynku, klasyczną książkę Marii Montessori, w której autorka wykłada podstawy swojej koncepcji kształtowania się psychiki dziecka. W 48 krótkich rozdziałach autorka opisuje poszczególne aspekty rozwoju dziecka oraz zagadnienia związane z towarzyszeniem mu w optymalnym rozwoju. Życie psychiczne dziecka należy obserwować w taki sam sposób, w jaki Fabre obserwował owady: poznawał je w ich naturalnym środowisku życia, by uzyskać ich żywy obraz, pozostając jednak w ukryciu, by im nie przeszkadzać. Obserwacje te należy rozpocząć w momencie, gdy zmysły, niczym organy poznawania, zaczynają wychwytywać i gromadzić świadome odczucia ze świata zewnętrznego, wraz z nagłym rozpoczęciem rozwoju. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – dorosłym. Umysł dziecka. Chłonny umysł to wyjątkowa, rewolucyjna publikacja, zbierająca 50 lat doświadczeń naukowych Marii Montessori i jej praktycznej pracy z dziećmi. Autorka poświęciła tę książkę energii umysłowej, dzięki której dziecko osiąga w ciągu kilku lat samodzielność – bez nauczycieli, bez jakichkolwiek powszechnych pomocy edukacyjnych, nawet pozostawione samo sobie, a często wręcz napotykając przeszkody, staje się zdolne do skonstruowania i utrwalenia wszystkich cech ludzkiej osobowości. Dzieło, które my, dorośli, mamy do wykonania, nie polega na nauczaniu, tylko na wspieraniu dziecięcego umysłu w pracy nad jego rozwojem. Cudownie byłoby, gdybyśmy naszą pomocą, inteligentnym traktowaniem dziecka, zrozumieniem jego życiowych potrzeb, mogli przedłużyć okres, w którym dziecięcy chłonny umysł zachowuje swoją aktywność. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Oddając do rąk czytelników nowe wydanie Psychologii poznawczej, wyrażamy nadzieję, że książka ta pozwoli im nieco lepiej zrozumieć, jak działa umysł. Pisząc ją, sami mogliśmy się tylko zbliżyć do takiego zrozumienia. Autorzy Blisko 15 lat od premiery pierwszego wydania Psychologii poznawczej przedstawiamy nowe, zaktualizowane wydanie podręcznika. Treści publikacji dostosowane są do programów kształcenia z zakresu psychologii procesów poznawczych, a układ i liczba rozdziałów pozwalają uporządkować treści kształcenia w obrębie semestru lub roku akademickiego. Istotą układu treści podręcznika jest podział na struktury i procesy poznawcze: • Pierwsza część podręcznika poświęcona jest reprezentacjom poznawczym. W kolejnych rozdziałach autorzy ukazali istotę sporu o reprezentację poznawczą, omówili badania nad reprezentacjami nietrwałymi (wyobrażeniami, sądami, modelami umysłowymi) i trwałymi (pojęciami, kategoriami) oraz rodzajami wiedzy, a także jej nabywaniem i organizacją. • Drugą część podręcznika poświęcono elementarnym procesom poznawczym, o stosunkowo niewielkim poziomie złożoności: uwadze, świadomości, kontroli poznawczej, percepcji oraz pamięci. • Trzecia część książki ma za przedmiot złożone procesy poznawcze: myślenie i rozumowanie, rozwiązywanie problemów, podejmowanie decyzji i formułowanie sądów oraz przetwarzanie języka. Nowa edycja Psychologii poznawczej daje czytelnikom podręcznik dobrze pomyślany pod względem struktury, doboru wiedzy i sposobów zilustrowania prowadzonego wywodu. Podręcznik będzie stanowił bardzo dobrą podstawę kształcenia dla studentów psychologii, kognitywistyki i filozofii, dostarczając im nowoczesnej wiedzy o mechanizmach funkcjonowania umysłu. Z recenzji prof. dr hab. Czesława Nosala
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka Agnieszki Olechowskiej to interdyscyplinarne kompendium wiedzy o specjalnych potrzebach edukacyjnych, przydatne nauczycielom i innym profesjonalistom, rodzicom oraz studentom przygotowującym się do pracy w przedszkolu i w szkole. Autorka omówiła w niej teorię oraz praktykę kształcenia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, odwołując się do polskich realiów, procedur oraz obowiązujących regulacji prawnych. Nakreśliła nowe kierunki rozwoju systemu edukacji – uniwersalne projektowanie w edukacji oraz zarządzanie różnorodnością w szkole. Szczegółowo przedstawiła przyczyny, objawy oraz możliwości dostosowania wymagań edukacyjnych i pomocy dydaktycznych dla dzieci doświadczających: · niepełnosprawności intelektualnej oraz ruchowej · uszkodzeń słuchu i wzroku · niedostosowania społecznego · specyficznych trudności w uczeniu się · zaburzeń komunikacji językowej · chorób przewlekłych (epilepsji, cukrzycy, astmy, mukowiscydozy i innych) · sytuacji kryzysowych lub traumatycznych · niepowodzeń edukacyjnych · zaniedbań środowiskowych · trudności adaptacyjnych · autyzmu Książka, którą trzymają Państwo w rękach, to wynik spotkania teorii z praktyką. Tutaj praktyka wynika z teorii, a teoria znajduje zastosowanie w praktyce. To książka dla nauczycieli proaktywnych, nastawionych na działanie, otwartych na rozważanie różnych opcji, chętnych do stawiania wielu kolejnych pytań. O Autorce: dr n. hum Agnieszka Olechowska – nauczyciel wczesnej edukacji, pedagog specjalny-logopeda, wykładowca Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, profesor wizytujący Florida University USA. Członek Zespołu Edukacji Elementarnej przy KNP PAN, kierownik autorskich studiów podyplomowych Edukacja Wczesnoszkolna i Przedszkolna, autorka kursu doskonalącego do pracy z dziećmi z opóźnieniami neurorozwojowymi Ruch dla Uczenia się – Move to Learn®. Autorka książek z zakresu specjalnych potrzeb edukacyjnych (Wspieranie uczniów ze specjalnymi potrzebami. Wskazówki dla nauczycieli (APS 2001), Specjalne potrzeby edukacyjne. Spotkanie teorii z praktyką (PWN 2016), artykułów naukowych, poradników dla nauczycieli, programów kształcenia, e-learningowych kursów dla nauczycieli oraz narzędzi diagnozy pedagogicznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Tłumaczenie kultowej serii docenionej m.in przez The Times Literary Supplement i The Jung Society of Utah za „prezentację trudnych tematów w prostej formie”. Książki z tej serii to typowe „pigułki wiedzy” – zarówno z zakresu nauk ścisłych, jak i humanistycznych. Przystępnie napisane i bogato ilustrowane, zawierają komplet informacji, które warto znać. Koncepcje Sigmunda Freuda o tym, co nieświadome, zrewolucjonizowały podejście do ludzkiego zachowania. Ta bogato ilustrowana książka jest przystępnym i interesującym przewodnikiem po życiu i ideach Freuda: rozwoju psychoseksualnego, ego, id i superego oraz objaśniania marzeń sennych. Dzięki zamieszczonemu na końcu każdego rozdziału przejrzystemu podsumowaniu, ta książka jest idealnym wprowadzeniem w życie i twórczość wielkiego psychoanalityka i jego przełomowe koncepcje. Od opracowania przez Freuda psychoanalizy i opublikowania w 1900 roku pracy Objaśnianie marzeń sennych, koncepcje nieświadomości, freudowskiej pomyłki, id, ego i superego oraz mnóstwa innych pojęć wprowadzonych w jego pismach na dobre weszły do języka potocznego. Chociaż nasze powszednie rozumienie tych pojęć może nie odpowiadać w pełni temu, jak używał ich sam Freud, nie da się zaprzeczyć, że psychoanaliza wywarła ogromny wpływ na to, jak o sobie myślimy. Wpływ Freuda jest przez wielu doceniany za dostrzeżenie, że nasza samowiedza jest ograniczona i za zachęcanie do zgłębiania podstawowych motywów z uwagą i pewną dozą podejrzliwości. Inni uważają, że teorie Freuda przyniosły niekorzystne skutki, napędzając rozwój kultury nadmiernego zaabsorbowania sobą, promując nieskuteczną terapię, która pochłania mnóstwo pieniędzy i czasu, a także zachęcając do powątpiewania w doniesienia o przypadkach wykorzystania seksualnego i wzmacniając patriarchalną perspektywę definiującą kobiecość przez pryzmat braku członka. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Jak wspierać pracowników w rozwoju zawodowym? Czy istnieje idealny model przywódcy? W jaki sposób można unikać błędów w pracy? Jakie reguły obowiązują psychologa zatrudnionego w biznesie? Jak dbać o dobrostan zespołu i wzmacniać motywację pracowników? Co o tym wszystkim mówi naukowa psychologia? Psychologia biznesu pod redakcją Bohdana Rożnowskiego i Pawła Fortuny jest zbiorem specjalistycznych tekstów przygotowanych przez polskich psychologów pracy, organizacji oraz zachowań konsumenckich. To rezultat współdziałania ekspertów z wielu dziedzin, których łączy ciekawość zachowań ludzkich w przestrzeni biznesu. Publikacja prezentuje psychologię biznesu szeroko, zgodnie z aktualnymi programami kształcenia w prestiżowych ośrodkach, ale zakorzenia ją w polskich realiach, uwzględniając pokaźny dorobek polskich teoretyków i badaczy. Treści publikacji zorganizowane są w ośmiu częściach: • Historia psychologii biznesu – autorzy przedstawili tu zarys zmian głównych podejść i paradygmatów w obrębie tej dyscypliny, opisując także dokonania polskich naukowców. • Kwestie etyczne – psycholog, realizując zawód zaufania publicznego, ponosi w przestrzeni biznesu szczególną odpowiedzialność. W tej części Czytelnik znajdzie informacje na temat obowiązujących psychologa norm i kodeksów etycznych. • Kwestie metodologiczne – przedstawiono tu pełen zakres metod badawczych stosowanych w psychologii organizacji, umożliwiających diagnozę, a także – przydatną w procesie rekrutacji – prognozę zachowań i zjawisk w organizacji. • Kariera zawodowa – Czytelnik znajdzie tu informacje na temat wzorów karier, indywidualnego rozwoju pracownika, bezrobocia i powrotu na rynek pracy oraz psychologii przedsiębiorczości. • Psychologia pracy – przedstawiono tu zagadnienia związane z analizą pracy, doborem i oceną personelu oraz błędami popełnianymi w pracy. • Organizacja – najbardziej obszerna grupa zagadnień dotyczy m.in. prawidłowej komunikacji, wielokulturowego środowiska pracy, modeli przywództwa, sprawiedliwości w organizacji oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. • Człowiek w organizacji – autorzy przybliżyli tu problematykę dobrostanu pracownika oraz motywacji do pracy. Osobny rozdział został poświęcony zachowaniom organizacyjnym „poza rolą”. • Psychologia konsumpcji – ostatnia część podręcznika została poświęcona zastosowaniom psychologii w obszarze marketingu i analizie zachowań konsumenckich. Psychologia biznesu pod redakcją Bohdana Rożnowskiego i Pawła Fortuny jest ciekawą i ważną propozycją wydawniczą, dostarczającą szerokiej, wielotematycznej i usystematyzowanej wiedzy. (…) Jest to publikacja niezwykle potrzebna, gdyż brakuje na rynku wydawniczym szerokozakresowych opracowań, obejmujących najświeższe doniesienia z literatury zarówno obcej, jak i rodzimej w dziedzinie psychologii organizacji i pracy. Większość istniejących propozycji wielotematycznych z zakresu pracy i organizacji to książki pisane z perspektywy nauk o zarządzaniu, a książki psychologiczne dotyczą wybranych obszarów psychologii pracy bądź organizacji. Co należy podkreślić, autorami poszczególnych rozdziałów są badacze polscy, znawcy tematyki, którzy mają znaczące dorobki w podjętych w podręczniku tematach. Książka dostarcza wiedzy zarówno teoretycznej, jak i praktycznych wskazówek pochodzących z badań i doświadczeń z praktyki w biznesie autorów publikacji. Publikacja będzie użyteczna dla szerokiego grona użytkowników, począwszy od naukowców zajmujących się psychologią i zarządzaniem, pedagogiką, prawem czy ekonomią, poprzez studentów, skończywszy na prezesach i kadrze kierowniczej firm i przedsiębiorstw, uczelni i szkół, służb publicznych i innych organizacji, które chcą nie tylko trwać na rynku, lecz także wzmacniać się i rozwijać. Z recenzji prof. UG dr hab. Anny Zawadzkiej
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Po 14 latach od pierwszego wydania oddajemy do rąk Czytelników poszerzone i zaktualizowane wydanie podręcznika Pedagogika medialna, uwzględniające postęp, jaki w ostatnim czasie dokonał się w teorii i praktyce tej dyscypliny. W podręczniku zrelacjonowano dokonania pedagogiki kognitywistycznej w sferze rozwiązywania problemów wychowawczych oraz w samym procesie kształcenia. Treść podręcznika została uporządkowana według pięciu filarów pedagogiki medialnej: • procesy zmian społecznych wynikające z oddziaływania mediów na człowieka i społeczeństwo; • podstawy teoretyczne i praktyka edukacyjna tworzące współczesny kształt pedagogiki medialnej; • zagrożenia wynikające z kształtowania opinii publicznej i jednostki przez nowe media i opis wynikających z tego skutków zmian kulturowych i społecznych; • kształcenie z wykorzystaniem mediów – ze szczególnym naciskiem na edukację na odległość oraz działania twórcze i współpracę; • metodyka kształcenia, w ramach której kładzie się nacisk na umiejętności wykorzystania nowych mediów przez nauczycieli. Pedagogika medialna zasługuje na miejsce w kanonie literatury pedagogicznej. Z pewnością znajdzie czytelników wśród szerokiej grupy nauczycieli akademickich, studentów kierunków nauczycielskich oraz nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych zainteresowanych nowoczesnymi mediami i metodyką ich wykorzystywania w codziennej praktyce edukacyjnej. Myślę, że sięgną po nią również rodzice w celu poznania wyzwań jakie stają przed współczesną szkołą i ich dziećmi. Z recenzji prof. dr hab. Stefana M. Kwiatkowskiego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Podstawowy podręcznik z zakresu pedagogiki specjalnej przybliżający najważniejsze i aktualne zagadnienia tej dyscypliny w Polsce i na świecie. Autorka wyczerpująco omawia zagadnienia poświęcone kontekstowi edukacji specjalnej w dobie obecnych szans i możliwości, indywidualizacji w zakresie planowania kształcenia osób niepełnosprawnych oraz konkretnych rozwiązań w tej dziedzinie. Przybliża wiedzę oraz sposoby pracy z osobami mającymi konkretne zaburzenia czy odchylenia od normy. Omawia specyfikę upośledzenia fizycznego, chorób przewlekłych i specjalnej opieki zdrowotnej, kształcenia osób z problemami wzroku i słuchu, dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi oraz zaburzeniami zachowania. Pokazuje konkretne rozwiązania dotyczące uczenia się osób upośledzonych umysłowo, dzieci z zaburzeniami mówienia i języka, czy specyficzne problemy dzieci z autyzmem. Szczegółowo prezentuje problemy osób z niepełnosprawnością złożoną, głuchoniemych oraz z pourazowym uszkodzeniem mózgu. Przedstawia także problemy różnic kulturowych w zakresie kształcenia osób niepełnosprawnych, w tym dwujęzycznych. Jeden z rozdziałów poświęcony jest również rozwojowi dzieci zdolnych oraz specyfice pracy z nimi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Podstawowy podręcznik z zakresu pedagogiki specjalnej przybliżający najważniejsze i aktualne zagadnienia tej dyscypliny w Polsce i na świecie. Autorka wyczerpująco omawia zagadnienia poświęcone kontekstowi edukacji specjalnej w dobie obecnych szans i możliwości, indywidualizacji w zakresie planowania kształcenia osób niepełnosprawnych oraz konkretnych rozwiązań w tej dziedzinie. Przybliża wiedzę oraz sposoby pracy z osobami mającymi konkretne zaburzenia czy odchylenia od normy. Omawia specyfikę upośledzenia fizycznego, chorób przewlekłych i specjalnej opieki zdrowotnej, kształcenia osób z problemami wzroku i słuchu, dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi oraz zaburzeniami zachowania. Pokazuje konkretne rozwiązania dotyczące uczenia się osób upośledzonych umysłowo, dzieci z zaburzeniami mówienia i języka, czy specyficzne problemy dzieci z autyzmem. Szczegółowo prezentuje problemy osób z niepełnosprawnością złożoną, głuchoniemych oraz z pourazowym uszkodzeniem mózgu. Przedstawia także problemy różnic kulturowych w zakresie kształcenia osób niepełnosprawnych, w tym dwujęzycznych. Jeden z rozdziałów poświęcony jest również rozwojowi dzieci zdolnych oraz specyfice pracy z nimi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Znakomity podręcznik wprowadzający w problematykę psychologii starości: całościowo ujmuje tematykę wieku starszego przewidzianą programem studiów na kierunku psychologia, przybliża problemy psychologiczne osób starszych związane z zaburzeniami zdrowia psychicznego i somatycznego, ukazuje potencjalność człowieka w podeszłym wieku - jego ciągłą zdolność do zmagania się z problemami życia codziennego, podręcznik dla studentów psychologii, pedagogiki, medycyny oraz dla profesjonalistów i wolontariuszy wspierających osoby starsze.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Scratch to najpopularniejszy język programowania dla dzieci. Korzystają z niego miliony osób na całym świecie. Jest łatwy w obsłudze, wystarczy przeciągać i upuszczać poszczególne bloki, dzięki czemu nawet najmłodsi adepci sztuki programowania szybko się w nim odnajdą. Książka Bawimy się, programując w Scratchu 3 uczy programowania poprzez zabawę – tworzenie prostych gier, takich jak W labiryncie, Koszykówka, Łowca asteroid czy gra platformowa w stylu SuperMario Bros. Nowe wydanie uwzględnia aktualną wersję Scratcha, wzbogaconą o nowe funkcje i odnowiony interfejs. Program został tak opracowany, aby można było korzystać z niego zarówno na smartfonach, jak i tabletach, dzięki temu Twoje dziecko może uczyć się programowania na przerwie w szkole czy w trakcie podróży. Książka jest przeznaczona dla dzieci powyżej 10. roku życia.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Problematyka badawcza dotycząca miast jest bardzo ważna i niezwykle aktualna, ponieważ Ziemia stała się planetą miast, a proces urbanizacji jest jednym z najbardziej uderzających przejawów współczesnej cywilizacji. Celem książki jest próba przedstawienia czytelnikom idei i koncepcji inteligentnych miast oraz ich wdrożeń w kontekście łagodzenia problemów związanych z urbanizacją. W podręczniku wyjaśniono, czym jest inteligentne miasto i na jakich koncepcjach się opiera. Pokazano, dlaczego szerzenie idei i koncepcji inteligentnych miast jest koniecznym wyzwaniem XXI wieku. Niezależnie bowiem od tego, gdzie pracujemy i gdzie mieszkamy, wszyscy w mniejszym lub większym stopniu jesteśmy zainteresowani jakością środowiska, harmonijnym rozwojem miast, racjonalnym rozplanowaniem sieci transportowej, redukcją odpadów, niekontrolowaną ekspansją miast na tereny wiejskie, redukcją zanieczyszczeń powietrza w miastach i innymi podobnymi problemami. W obecnych czasach poprzez większy udział publiczny w procesie stanowienia o mieście coraz częściej mamy możliwość wpływania na decyzje, które będą oddziaływały na sposób rozwoju miast w przyszłości, uwzględniający przesłanie, jakie wynika z wdrażania idei inteligentnych miast. Książka może być pewnym elementem łańcucha edukacji proekologicznej w zakresie relacji człowiek - miasto – środowisko. Adresowana jest zarówno do studentów różnych kierunków studiów, którym problematyka ochrony środowiska i zrównoważonego/optymalnego rozwoju miast i naszej planety jest szczególnie bliska, jak i do wykładowców oraz osób pracujących w administracji samorządowej, w instytucjach zajmujących się ochroną środowiska, rozwojem regionalnym, planowaniem i gospodarką przestrzenną, w organizacjach społecznych i innych ośrodkach mających wpływ na zrównoważony rozwój miast i regionów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Nowoczesny polski podręcznik psychologii rozwojowej pokazujący ewolucję dyscypliny, stan obecny i perspektywy przyszłych badań. Książka prezentuje: teoretyczne podstawy badań nad rozwojem pozwalające zrozumieć i wyjaśnić zmiany w zachowaniu człowieka w ciągu życia, obecny stan dyscypliny, najnowsze koncepcje, problemy i wyniki badań, a także klasyczne badania i teorie, które wywarły istotny wpływ na kształt współczesnej psychologii rozwoju człowieka, zagadnienia stosowanej psychologii rozwojowej, pokazujące zastosowania wiedzy o rozwoju w wybranych obszarach praktyki społecznej, rozwiązania dydaktyczne niezwykle przydatne w samodzielnej pracy studenta: bloki rozszerzające, podsumowania rozdziałów, słowa kluczowe, zadania kontrolne, słownik pojęć, dodatkowe lektury.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
In 2010 the EU launched a flagship policy initiative “Innovation Union” aimed at increasing the innovation rate and translating it into smart, sustainable and inclusive growth. Strengthening the knowledge base is one of its six pillars. This research, part of the “I3U – Investigating the Impact of the Innovation Union” project funded by the European Union’s Horizon 2020 programme, covers the impact of selected areas of the Innovation Union initiative on innovation in Europe. The questions that the book attempts to answer are the following: What are the effects of these diverse policy initiatives implemented at the EU level? To what extent have they been implemented after seven years since the Innovation Union launch? What are the policy implications and lessons learned? The research findings are discussed in detail in eight chapters. These are based on a variety of unique data collected during desk and field research, including surveys and interviews, which refl ect the opinions of all innovation system actors and stakeholders affected by these policy instruments.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Jak pisać i redagować to drugie wydanie tego tytułu, zaktualizowane i poszerzone o nowe przykłady treści wzorów użytkowych. Poradnik składa się z dwóch części. Pierwsza z nich pt. Poradnik redaktora. Zasady opracowania edytorsko-typograficznego tekstów w języku polskim to kompendium wiedzy z zakresu edytorstwa i typografii. Jak piszą autorzy w jej wstępie: Warunkiem tworzenia poprawnych publikacji jest wszakże nabycie stosownej wiedzy z zakresu edytorstwa i typografii, która to wiedza była do niedawna domeną środowisk profesjonalnie związanych z branżą wydawniczo-poligraficzną – redaktorów merytorycznych i technicznych, korektorów, łamaczy tekstu, grafików itd. Wiedzę tę przybliża niniejsze opracowanie, które stanowi swego rodzaju kodyfikację norm wydawniczych w zakresie opracowania redakcyjnego tekstu. Druga część pt. Wzory tekstów użytkowych zawiera opisy struktury i przykłady realizacji 55 gatunków tekstów użytkowych występujących we współczesnej polszczyźnie publicznej. W drugim wydaniu autorzy rozszerzyli dobór przykładów w różnych gatunkach tekstów o te treści, które w ostatnich latach zaczęły pojawiać się częściej. Są więc nawiązania do korespondencji przez internet i w mediach społecznościowych, do prezentacji w formie slajdów; podane są nowe wzory np. listu motywacyjnego, scenariusza przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej czy budowy treści komunikatu poczty głosowej w telefonie komórkowym. Niektóre wzory tekstów użytkowych zostały wzbogacone o przykładowe treści szczególnie przydatne i wykorzystywane w ostatnim czasie. Dotyczy to m.in. postu w mediach społecznościowych, wątku na forum czy opinii pisanych przez kupujących produkt w sklepie internetowym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania to podręcznik stanowiący kompendium wiedzy na temat: • Rozwoju biologicznego człowieka. Czytelnik znajdzie tu charakterystykę rozwoju fizycznego, motorycznego oraz psychicznego i psychoseksualnego człowieka. W tej części opisano także potrzeby biologiczne człowieka i sposoby ich zaspokajania, opisano przebieg rytmów biologicznych. • Zdrowia i wybranych problemów zdrowotnych dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Autorzy przedstawili tu zagadnienia zdrowia oraz czynników je warunkujących, scharakteryzowali sytuację zdrowotną dzieci i młodzieży, opisali wybrane problemy zdrowotne na wczesnych etapach życia oraz możliwości podejmowania działań profilaktycznych. • Stanu zdrowia oraz ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. W tej części podano charakterystykę społeczno-demograficzną nauczycieli w Polsce oraz specyficzne wyzwania i zagrożenia dla zdrowia, które wiążą się z wykonywaniem tego zawodu. Szczegółowo opisano wybrane problemy zdrowia fizycznego i psychicznego oraz działania podejmowane dla ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. • Środowiska i organizacji pracy szkoły. Autorzy opisali w tej części środowisko społeczne szkoły, wybrane elementy środowiska fizycznego oraz organizację pracy i życia szkoły w tych aspektach, które mają związek ze zdrowiem. • Profilaktyki oraz promocji zdrowia w szkole i przedszkolu. Ostatnią część podręcznika poświęcono możliwościom przeciwdziałania problemom zdrowotnym i zachowaniom ryzykownym dzieci i młodzieży oraz działaniom w zakresie promocji zdrowia, w tym tworzeniu przedszkola i szkoły promującej zdrowie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Najlepszy podręcznik wprowadzający w problematykę współczesnej psychologii! Prezentuje wiedzę z całego zakresu psychologii – od biologicznych podstaw zachowania przez analizę motywacji i inteligencji po zagadnienia psychologii społecznej. Jest znany na całym świecie – przetłumaczony na 10 języków, w tym chiński, japoński, rosyjski, hiszpański, niemiecki. Bogato ilustrowany, w ciekawej szacie edytorskiej, udoskonalony i unowocześniony pozostaje wzorem podręcznika akademickiego: wszechstronnego, ciekawego i przystępnego. Nowe, zmienione wydanie książki powstało we współpracy Philipa G. Zimbardo z młodszym kolegą Richardem J. Gerrigiem. Niezwykle szybki rozwój badań i teorii w ramach dziedziny skłonił autorów do wprowadzenia w nowym wydaniu, wielu zmian i uzupełnień. Omówione zostały najnowsze badania dotyczące uprzedzeń, kodowania i wydobywania informacji z pamięci, powiązań między inteligencją emocjonalną a dobrym samopoczuciem, percepcji zdarzeń emocjonalnych, odrzucenia i przemocy oraz zespołu stresu pourazowego. Autorzy dodali także nowe treści na temat perspektywy kognitywnej i behawioralnej w nauce o układzie nerwowym: Projektu Ludzkiego Genomu, zaburzeń w uczeniu się, teorii inteligencji i możliwości ich zastosowania w klasie szkolnej, przywiązania, psychologicznych zaburzeń w dzieciństwie, w tym zespołu nadpobudliwości psychoruchowej i autyzmu oraz uprzedzeń. Znacząco rozszerzona została także część związana z psychologią społeczną. Obejmuje ona takie zjawiska jak: różnice kulturowe, altruizm i zachowania prospołeczne, agresja, psychologia konfliktu oraz problematyka wojen i pokoju. Czytelnik nabywa wiedzę nie tylko o charakterystyce psychologicznej ludzi, lecz także o ich funkcjonowaniu społecznym. Publikacja nowego wydania uznanego podręcznika ułatwia zapoznanie się z najnowszymi trendami współczesnej psychologii oraz stanowi nowoczesne narzędzie w procesie dydaktycznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
The book offers the comprehensive picture of the academic entrepreneurship phenomenon in the Visegrad countries perspective and it is an insightful read for university managers responsible for the development of the academic entrepreneurship. It is also an interesting body of empirical knowledge for the academic entrepreneurship stakeholders, such as local business, organizations supporting entrepreneurship, and local government institutions. This book draws on the results of international survey conducted among students and academics representing universities from the Visegrad Group countries. The survey was an important part of the project “Cross-border Bees in V4 Countries - Building of Educational Entrepreneurship Start-ups in V4 Group” granted by the International Visegrad Fund for 2016-2017 (project no. 11610602). University of Bielsko-Biala (project coordinator) collaborated with the Technical University in Ostrava from the Czech Republic, the Alexander Dubček University from Slovakia, and the Szent István University from Hungary. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 13 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 243198 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 243197/czyt.32 (1 egz.)
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 39802 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41230 (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30104 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46601 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25822 (1 egz.)
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49939 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 26290 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44863 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 38873 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25615 (1 egz.)
Włoszczowa - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 28346 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej