Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(77)
IBUK Libra
(13)
Forma i typ
Książki
(77)
Publikacje naukowe
(14)
E-booki
(13)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(72)
tylko na miejscu
(19)
wypożyczone
(8)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(11)
Kielce - Czytelnia
(6)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(3)
Busko zdrój - czytelnia
(1)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(7)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(2)
Końskie - wypożyczalnia
(14)
Końskie - czytelnia
(1)
Opatów - wypożyczalnia
(5)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(7)
Ostrowiec - czytelnia
(4)
Pińczów - wypożyczalnia
(3)
Pińczów - czytelnia
(6)
Sandomierz - wypożyczalnia
(11)
Sandomierz - czytelnia
(2)
Starachowice - wypożyczalnia
(2)
Starachowice - czytelnia
(2)
Staszów - wypożyczalnia
(8)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(3)
Włoszczowa - czytelnia
(1)
Autor
Kuszak Kinga
(6)
Klichowski Michał
(4)
Krauze-Sikorska Hanna
(4)
Brzeziński Jerzy
(3)
Peret-Drążewska Paulina
(3)
Błachnio Krystyna
(2)
Cierpiałkowska Lidia
(2)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(2)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(2)
Kubiak Hanna
(2)
Leja Leon (1913-1997)
(2)
Piotrowski Bernard (1939- )
(2)
Soroko Emilia
(2)
Tyszkowa Maria
(2)
Woś Alojzy (1939- )
(2)
Adamczyk Maria
(1)
Banaszak Sławomir (1973- )
(1)
Banowska Lidia
(1)
Barabasz Grażyna
(1)
Basińska Anna
(1)
Boroń Aleksandra
(1)
Brzezińska Anna
(1)
Burtowy Maria
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950-)
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka (1973- )
(1)
Cybla-Michalska Agnieszka
(1)
Cytlak Izabela
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czech-Włodarczyk Celina
(1)
Czubiński Antoni
(1)
Darski Józef Paweł
(1)
Doda Agnieszka (1971- )
(1)
Draheim Szymon Emilia
(1)
Drozdowicz Jarema
(1)
Dykcik Władysław (1942-2013)
(1)
Dziubalska-Kołaczyk Katarzyna
(1)
Filipiak Monika
(1)
Frąckowiak Przemysław
(1)
Frąckowiak Tadeusz
(1)
Gierczyk Marcin
(1)
Gis Anita
(1)
Gnitecki Janusz (1945-2008)
(1)
Gnitecki Janusz (1945-2008). Wstęp do ogólnej metodologii badań w naukach pedagogicznych
(1)
Gościniak Jerzy
(1)
Grzegorzewska Iwona (psycholog)
(1)
Grzesiak Emilia
(1)
Gulczyńska Anna
(1)
Górny Mirosław (nauki humanistyczne)
(1)
Głowacka-Sobiech Edyta (1972- )
(1)
Hadyński Jakub
(1)
Harwas-Napierała Barbara
(1)
Hendrykowski Marek (1948- )
(1)
Hornowska Elżbieta
(1)
Jadach Katarzyna
(1)
Jakubowska Agata
(1)
Jankowska Małgorzata
(1)
Józefowski Eugeniusz (1956- )
(1)
Kaczmarek Łukasz (psycholog)
(1)
Kaliszewska Katarzyna
(1)
Kanclerz Bożena
(1)
Kaptur Ewa
(1)
Karmolińska-Jagodzik Ewa
(1)
Korpikiewicz Honorata
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Kozyr-Kowalski Stanisław
(1)
Kujawiński Jerzy (1928- )
(1)
Kuryś-Szyncel Karolina
(1)
Malinowski Andrzej (1934- )
(1)
Mańkowska Anna
(1)
Michalak Renata
(1)
Michalski Michał A
(1)
Miśkiewicz Benon (1930-2008)
(1)
Modrzewski Jerzy
(1)
Musielak Michał
(1)
Niziński Sergiusz
(1)
Pawełek Katarzyna
(1)
Pietrala Dawid
(1)
Pietrala Teresa
(1)
Piorunek Magdalena
(1)
Podemski Krzysztof
(1)
Przybyła Mariusz
(1)
Rosińska Agnieszka (psycholog)
(1)
Roter-Bourkane Anna
(1)
Segiet Waldemar
(1)
Siuta Jerzy
(1)
Skipor-Rybacka Irena
(1)
Skowrońska-Pućka Agnieszka
(1)
Solarczyk-Ambrozik Ewa
(1)
Spętana Jolanta
(1)
Strychalska-Myszka Lucyna
(1)
Strykowski Wacław (1942- )
(1)
Such Jan
(1)
Suchoń Aneta
(1)
Słysz Anna
(1)
Twardowska-Rajewska Jolanta
(1)
Waszyńska Katarzyna (1972- )
(1)
Wawrzyniak Jan (1945- )
(1)
Werner Wiktor
(1)
Wobalis Mirosław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(45)
2000 - 2009
(22)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(89)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(90)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(4)
Literaturoznawcy
(2)
Studenci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Dziecko
(6)
Pedagogika
(5)
Wychowanie
(4)
Alkoholizm
(3)
Internet
(3)
Język polski
(3)
Kształcenie
(3)
Młodzież
(3)
Oświata
(3)
Psychoterapia
(3)
Rodzina
(3)
Społeczeństwo
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Edukacja
(2)
Ironia
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Literatura polska
(2)
Logopedia
(2)
Meteorologia
(2)
Opieka społeczna
(2)
Postawy
(2)
Samodzielność (psychol.)
(2)
Socjologia
(2)
Szkolnictwo
(2)
Uczniowie szkół podstawowych
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Wychowankowie domów dziecka
(2)
"Ja"
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Alkoholizm w rodzinie
(1)
Analiza czynnikowa
(1)
Antropologia
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Aprobata społeczna
(1)
Arteterapia
(1)
Badacz (psychologia)
(1)
Badania psychologiczne
(1)
Barwy
(1)
Bezdomni
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Biblioteki naukowe
(1)
Choromański, Michał (1904-1972)
(1)
Cyfrowi tubylcy
(1)
Diagnoza w logopedii
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(1)
Dzieci
(1)
Dzieci w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Edukacja globalna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Ekonomia społeczna
(1)
Eksperyment psychologiczny
(1)
Eksperymentator (psychologia)
(1)
Eutanazja
(1)
Filologia polska
(1)
Fizjologia
(1)
Germanizacja
(1)
Gimnazja
(1)
Gospodarka
(1)
Granie roli
(1)
Historiografia
(1)
Idiolekt
(1)
Interakcje społeczne "Psycholog - osoba badana"
(1)
JAREP wersja Rep Testu do pomiaru "Ja"
(1)
Jakość życia
(1)
Jedynactwo
(1)
Język dziecka
(1)
Językoznawstwo
(1)
Klasy społeczne
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Konflikty w szkole
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kubiaczyk, Ireneusz (1946- )
(1)
Kuratorzy (prawo)
(1)
Literatura angielska
(1)
Logopedia holistyczna
(1)
Logopedia jako nauka
(1)
Logoterapia
(1)
Ludzie starzy
(1)
Lęk przed oceną
(1)
Macierzyństwo
(1)
Manipulacja (psychol.)
(1)
Menedżerowie
(1)
Metodologia
(1)
Naczelne
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauki ekonomiczne
(1)
Nałóg
(1)
Niepełnosprawność
(1)
Norwid, Cyprian Kamil (1821-1883)
(1)
Oczekiwania interpersonalne
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(3)
2001-0
(3)
1801-1900
(2)
1901-
(2)
1989-
(2)
1801-
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(3)
Alkoholizm rodziców a dzieci
(1)
Aspiracje życiowe a rodzina
(1)
Badania psychologiczne a lęk przed oceną
(1)
Dzieci a sytuacje trudne
(1)
Młodzież a sytuacje trudne
(1)
Niemiecka Republika Demokratyczna
(1)
Nieśmiałość a odporność psychiczna
(1)
Odporność psychiczna a osiągnięcia w nauce
(1)
Osobowość a odporność psychiczna
(1)
Wielkopolskie, województwo
(1)
Łużyce
(1)
Gatunek
Monografia
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Opracowanie
(3)
Literatura polska
(2)
Podręcznik
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poezja
(1)
Spis osobowy
(1)
Szkic literacki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Psychologia
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Literaturoznawstwo
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Językoznawstwo
(2)
Nauka i badania
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
90 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43486 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47921 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 256)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 325-347.
Streszczenie w języku angielskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49342 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temat
Symbol UKD: 551.5
Bibliogr. s. 231-233.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40544 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temat
Symbol UKD: 551.5(075.8)
Bibliogr. s. 339-342.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45924 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21051 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
[Ze spisu treści: Wstęp: Własność a świat współczesny i pozorna przeszłość. 1. Stany a społeczeństwo obywatelskie i państwo. 2. Socjologia i prawo o przedmiotach własności. 3. Prawne i socjologiczne podmioty własności. 4. Donacyjne pojmowanie własności. 5. Mikrosocjologia i makrosocjologia zróżnicowania społecznego. Klasy, stany i partie w wyborach do parlamentu.]
E-book
W koszyku
W programie wychowania przedszkolnego Tablit kontekstem wszelkiej działalności dziecka uczyniono świat przyrody i nauki. Program jest skonstruowany w oparciu o 27 czterotygodniowych projektów edukacyjnych realizowanych w ciągu trzech lat pobytu dziecka w przedszkolu. Integralną częścią programu są interaktywne materiały dostosowane do użytku na tablicach multimedialnych i tabletach, takie jak: animacje oraz zbudowane w oparciu o nie filmiki przybliżające dzieciom zjawiska przyrodniczo-naukowe, piosenki, banki słownictwa w języku polskim i angielskim związane z teatrem oraz gry służące do nauki języka angielskiego. W programie pojawia się także nieznana do tej pory w Polsce na szeroką skalę metoda dialogów „Questioning the Author”, dzięki której dzieci są zachęcane do formułowania i wyrażania opinii na temat zjawisk przyrodniczych prezentowanych na animacjach multimedialnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka wpisuje się w szeroki nurt badań i dyskusji nas zadaniami rozwojowymi i kryzysami życiowymi osób w wieku adolescencji. Bez wątpienia przejście z wieku dziecięcego do okresu dorosłości stanowi wyzwanie dla każdego nastolatka. Publikacja ma stanowić przyczynek do podjęcia zarówno teoretycznych rozważań, jak i praktycznych oddziaływań w tak współcześnie ważnym obszarze, jakim jest wspomaganie rozwoju młodzieży. Teksty zostały wzbogacone o opisy przypadków, które mają służyć zilustrowaniu poruszonych problemów. Treścią adolescencji są podejmowane przez młodych ludzi wybory – zależne od konkretnych kontekstów i przestrzeni, w jakich przebiega życie i rozwój poszczególnych osób – co zostało uwzględnione przez Autorki niniejszej pracy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W wieloautorskiej monografii Dziecko w sytuacjach stresowych pod redakcją naukową Małgorzaty Cywińskiej ukazano problematykę specyficznego rodzaju doświadczenia emocjonalnego, jakim jest dziecięcy stres, w dwóch niezwykle ważkich obszarach. Pierwszy z nich dotyczy stresowych interpersonalnych wymiarów rzeczywistości edukacyjnej dzieci, a drugi został poświęcony funkcjonalnemu, kulturowemu i informacyjno-komunikacyjnemu wymiarowi systemów edukacji jako źródłu stresu u dzieci. Autorzy poszczególnych tekstów zamieszczonych w niniejszej publikacji ukazują sytuacje stresowe dzieci w kategoriach dystresu, rozpatrują je w sposób interdyscyplinarny, wieloaspektowy, w odniesieniu do różnych stanowisk teoretycznych i empirycznych. Przywoływane przez nich stresowe obrazy rzeczywistości dzieci, wskazujące niekiedy na dramatyczny wymiar ich codzienności, który czyni ogromne szkody w ich psychice, w obszarze funkcjonowania emocjonalnego, społeczno-moralnego i poznawczego, domagają się naszej uwagi, poszukiwania środków zaradczych, stosowania różnych form wsparcia, podejmowania określonych działań naprawczych, terapeutycznych – czyli naszej ogromnej uważności. Problem tej uważności został podjęty w niniejszej monografii.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W podręczniku zastosowano autorski model analizy językowej opartej na ogólnoludzkich cechach językowych (publikowanych w naszym Wydawnictwie w 2004 roku, zrecenzowanych pozytywnie w kraju i za granicą). Zamieszczono też nowatorskie reguły gramatyczne obejmujące wszystkie dziedziny gramatyczne,od fonetyki i fonologii, do składni, z uwzględnieniem walencji, tematu i rematu w opisie szyku wyrazów w języku niemieckim. W przykładach niemieckich zastosowano obowiązującą od 1 sierpnia 2006 roku ortografię niemiecką. Wszystkie są tłumaczone na język polski, co poza autorskimi uwagami i konfrontatywnymi pobudza do dalszego samodzielnego porównania językowego. Do poszczególnych rozdziałów dodano informacje o najnowszych wynikach badań, np. o nowym rodzajniku nieokreślonym. Poszerzono walencję czasownika, tworząc rozdział 16. Poprzez odnośniki do innych podrozdziałów i dokładne opracowanie indeksu terminów umożliwiono recepcję tylko wybranych rozdziałów. Podręcznik przeznaczony jest dla studentów filologii germańskiej oraz językoznawstwa.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Interdyscyplinarna analiza fenomenu piękna, rozumianego jako kategoria estetyczna, etyczna, filozoficzna i religijna. Omówiono miejsce tej kategorii we współczesnej humanistyce ze szczególnym naciskiem na różnorodność rozstrzygnięć filozoficznych (zespolenie estetyki z aksjologią oraz antropologią).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W publikacji przedstawiono zmiany zachodzące w przestrzeni życia rodzinnego w relacjach młodzieży z rodzicami poprzez komunikację. Autorka dokonuje próby określenia pokolenia współczesnej młodzieży w kontekście dialogów prowadzonych przez nich z rodzicami. Dialog rozumiany jest tutaj jako forma komunikacji służąca nie tylko przedstawianiu rzeczywistości dotyczącej przedmiotów, cech, czynności czy bardziej abstrakcyjnych pojęć przekazujących informacje o potrzebach, spostrzeżeniach i wartościach, ale jest również sposobem na okazanie, nawiązanie oraz wartościowanie relacji. Sposób komunikowania się kształtowany jest w rodzinie i często dziedziczony na zasadzie modelowania. W okresie adolescencji, doświadczania siebie w sposób znaczący, nadając własnej narracji wymiar tożsamościowy – aspekt komunikacji jest efektem coraz szerszych eksploracji jednostki w otoczeniu społecznym. Do systemu rodzinnego młodzież wprowadza zmiany za pomocą komunikacji, na płaszczyźnie wyrażania swoich potrzeb i nawiązywania relacji z rodzicami, co tworzy nowego rodzaju jakość relacji międzygeneracyjnych w rodzinie. Spośród wyników badań uwagę zwraca zwłaszcza stwierdzona duża potrzeba bliskiego, rozumnego kontaktu młodzieży z rodzicami; chcą oni być zrozumiani i potraktowani poważnie. Bunt wyrażony w formie i treści kierowanych do rodziców komunikatów oznacza tak naprawdę pragnienie wyznaczania granic dających poczucie bezpieczeństwa, zrozumienia i wsparcia – ale nie rozwiązywania za nich problemów. Młodzi ludzie mówią o potrzebie wartościowego dialogu, do którego są gotowi przystąpić, ale od rodziców zależy jego kierunek i jakość. Młody człowiek woła: Rodzicu bądź odpowiedzialny nie tylko za mój rozwój poznawczy i ekonomiczny, ale bądź dojrzałym dorosłym, który potrafi wychować dojrzałe emocjonalnie dziecko.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Współczesność to czas wymagający głębokiej refleksji nad dzieciństwem. Wymaga ona przede wszystkim podmiotowego spojrzenia na dziecko jako na Osobę wpisaną w historię, kulturę i społeczeństwo. Współczesność obliguje zatem w pewnym sensie do rekonstrukcji Korczakowskich pytań o dziecko i zapytania o to, kim tak naprawdę jest dziecko, jakie są jego prawdziwe cechy, prawdziwe potrzeby, jakie kryją się w nim prawdziwe możliwości? Taka refleksja nad dzieciństwem towarzyszy od wielu lat organizowanym przez nas na Wydziale Studiów Edukacyjnych UM w Poznaniu konferencjom z cyklu Świat małego dziecka oraz wydawanym przez Wydawnictwo Naukowe UAM pod naszą redakcją książkom o takim samym tytule. Podczas piątej edycji konferencji (odbywają się one co dwa lata od roku 2010) i w chwili wydania piątego naukowego tomu Świata małego dziecka, podjęliśmy decyzję o wydaniu Świata małego dziecka w formie podręcznika akademickiego, który będzie wykorzystywany przez nasze środowisko zajmujące się pedagogiką dziecka, podczas zajęć dla studentów, które prowadzimy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Dekada jubileuszowa poprzedzająca obchody stulecia powołania Uniwersytetu w Poznaniu jest właściwym czasem dla pogłębienia znajomości dziejów naszej uczelni – jednego z największych i najlepszych ośrodków akademickich w Polsce. Inicjatywy takie zaowocowały i w przeszłości szeregiem publikacji. Odległe już pięćdziesięciolecie naszej uczelni przyniosło solidne opracowanie Dzieje Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza 1919–1969 (Poznań 1972) pod redakcją Zdzisława Grota, bogate kronikarsko, ale nie w pełni odpowiadające dzisiejszym potrzebom. Kolejną wersją dziejów naszego uniwersytetu, przedstawiającą ówczesny stan badań, była Alma Mater Posnaniensis. W 80. rocznicę utworzenia Uniwersytetu w Poznaniu (Poznań 1999) – redagowane przez Przemysława Hausera, Tomasza Jasińskiego i Jerzego Topolskiego materiały z sesji naukowej, która odbyła się w 1998 r. Niezwykle cenne są publikacje Zygmunta Borasa Tradycje uniwersyteckie Poznania (Poznań 2003) oraz Wokół jezuickiej fundacji uniwersytetu z 1611 roku pod redakcją Doroty Żołądź-Strzelczyk i Rafała Witkowskiego (Poznań 2011), przywołujące źródła, które odsłaniają odległe korzenie poznańskiej tradycji uniwersyteckiej. Wreszcie w 2004 r. ukazał się Poczet rektorów Almae Matris Posnaniensis pod redakcją Tomasza Schramma i Anny Marciniak. Znaczącym rozwinięciem tej ostatniej inicjatywy jest seria, którą otwiera niniejszy tom. Wolno mieć nadzieję, że zajmie ona istotne miejsce w tworzeniu przyszłej pełnej historii naszej uczelni. Jestem przekonany, że cykl ten wywoła zainteresowanie społeczności Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza czasami, które wprawdzie minęły, lecz wciąż pozostają trwałym elementem naszej tradycji. Czuję się zaszczycony, że na czas mojej kadencji rektorskiej przypada inauguracja tej serii. Prof. dr hab. Bronisław Marciniak Rektor Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja, w której zaprezentowano wyniki projektu "Social Inequality and Why it Matters for the Economic and Democratic Development of Europę and its Citizens: Post-Communist Central and Eastern Europe in Comparative Perspective" (EUREQUAL). Projekt ten koordynowany przez Department of Politics and International Relations, Oxford University był realizowany od 1 maja 2006 roku do 30 września 2009 w 13 krajach postkomunistycznej Europy Środkowej i Wschodniej. Polską część badania przeprowadził Instytut Socjologii Uniwersytety im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Głównymi obszarami związanymi z podejmowaną problematyką badawczą i dydaktyczną Autora są nowe media oraz ich wpływ na jednostkę i zbiorowości, w tym: współczesne ujęcia i perspektywy rozwojowe kształcenia na odległość (m-learning, b-learning); platformy edukacji zdalnej; kreatywność, innowacyjność (online); zjawisko luki cyfrowej; konwergencja mediów; dydaktyka szkoły wyższej; zarządzanie szkołą wyższą; metodyki w organizacjach harcerskich; cyborgizacja edukacji; gamifikacja edukacji; bezpieczeństwo w systemach edukacyjnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przedmiotem rozprawy jest prawna koncepcja spółdzielni rolniczych. Sam termin ”spółdzielnia rolnicza” nie jest pojęciem języka prawnego. Występuje on w literaturze, projektach ustaw oraz obcych porządkach prawnych. Do tego rodzaju spółdzielni należą podmioty spółdzielcze zajmujące się prowadzeniem gospodarstwa rolnego oraz inne przejmujące jeden z etapów działalności rolniczej czy szerzej działające w sektorze rolnym, których członkami są przede wszystkim producenci rolni. Jak dotąd w piśmiennictwie prawniczym nie były podejmowane próby sformułowania całościowej prawnej koncepcji spółdzielni rolniczych, obejmującej różne aspekty związane z ich organizowaniem i funkcjonowaniem. Występują co prawda opracowania monograficzne z zakresu prawa poświęcone spółdzielniom rolniczym, ale odnoszą się one do innego systemu normatywnego, politycznego i gospodarczego, a obecnie mają znaczenie przede wszystkim historyczne. W ramach rozprawy przedstawiona została między innymi ewolucja zasad, koncepcji oraz regulacji prawnych dotyczących spółdzielni; spółdzielni rolniczych w wybranych krajach członkowskich UNII Europejskiej, prawne aspekty organizowania i funkcjonowania spółdzielni rolniczych w Polsce, prawne aspekty relacji spółdzielni rolniczych z otoczeniem gospodarczym w Polsce. Na szczególną uwagę zasługują rozważania końcowe obejmujące m.in. wskazanie cech charakterystycznych spółdzielni rolniczych na tle innych podmiotów spółdzielczych, przedstawienie tendencji rozwoju spółdzielni rolniczych wraz z określeniem rozstrzygnięć pracodawcy odnoszących się do danego rodzaju podmiotu oraz wnioski de lege ferenda dotyczące ustawy o spółdzielni rolniczych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Na jakich ogólnokulturowych kategoriach myślowych ufundowana jest historiografia? Jaka jest natura historyczności? - te dwa pytania wyznaczają horyzont badawczy książki. Odpowiedzi na pytanie o naturę historyczności autor poszukuje poza tekstami historyków, licząc na to, że historyczność przejawi się tam w "czystej formie", ujawniając kulturowy, świadomościowy fundament historiografii jako formy piśmiennictwa. Autor dokonuje konceptualizacji idei historyczności, śledzi historię idei i postępującą w europejskiej XIX-wiecznej myśli ewolucję rozumienia historyczności. Inspiracji szuka u F. Nietzschego i G. H. Meada, szeroko i wnikliwie odwołuje się do tekstów źródłowych A. Smitha, Th. Malthausa, J. Benthama, D. Ricardo, J.S. Milla, podejmując frapujący dialog z myślicielami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Z wielką przyjemnością oddajemy w Państwa ręce kolejny numer czasopisma naukowego „Studia Prawa Publicznego” – w drugim roku jego publikacji. Kwartalnik ten to forum naukowej refleksji nad problemami dotykającymi spraw publicznych, normowanych publicznym prawem – krajowym, regionalnym i międzynarodowym, obecnie i dawniej obowiązującym. Czasopismo pozwala teoretykom i praktykom – z kraju i z zagranicy – na prezentowanie w języku polskim lub angielskim wyników własnych badań, w formie: artykułów, komentarzy, opinii, polemik i głos, a także na zamieszczanie przeglądu piśmiennictwa krajowego i zagranicznego, w tym recenzji prac monograficznych, oraz sprawozdań z konferencji naukowych. Przy zachowaniu przyjętej formuły czasopismo w numerze 1 (5) służy poznaniu problemów badawczych z zakresu prawa regionalnego oraz prawa krajowego obcego i polskiego, dotyczących: respektowania praw człowieka we Włoszech (cz. II), zasady pewności prawa w działaniu administracji UE, zasadności wprowadzenia numerus clausus w dostępie do szkół wyższych, ponadto – w ujęciu retrospektywnym – procesu kształcenia w szkołach wyższych w II Rzeczypospolitej i Polsce Ludowej (cz. II), a także spraw z zakresu prawa gospodarczego, dotyczących: weryfikacji i zatwierdzania taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków oraz determinant działalności gospodarczej w świetle orzecznictwa sądów administracyjnych. Każde z opracowań badawczych dopełnione jest streszczeniem oraz słowami kluczowymi w języku angielskim (lub w języku polskim w przypadku artykułów anglojęzycznych). (wstęp - Prof. UAM dr hab. K. Wojtczak)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej