Gumienny Beata
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(11)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Artykuły
(8)
Książki
(3)
E-booki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Kielce - Czytelnia
(1)
Busko zdrój - czytelnia
(1)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(1)
Ostrowiec - czytelnia
(1)
Autor
Boszczyk Marta
(723)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(556)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(488)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(484)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(441)
Gumienny Beata
(-)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(440)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(430)
Lewicka Ewa
(417)
Puszczewicz Barbara
(398)
Prus Bolesław (1847-1912)
(375)
Kosiń Janina
(373)
Lewandowska Bożena
(370)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(346)
Goetz Magdalena
(344)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(334)
Shakespeare William (1564-1616)
(288)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(262)
Lenin Vladimir Il'ič (1870-1924)
(257)
Knajder-Sowa Anna
(253)
Cyrański Czesław
(247)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(240)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(221)
Faliszewska Jolanta
(218)
Trojan Elżbieta
(210)
Łoskot Małgorzata
(209)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(199)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(194)
Tuwim Julian (1894-1953)
(190)
Jakubowski Jan Zygmunt (1909-1975)
(184)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(184)
Tarapata Ewa
(180)
Pronobis Małgorzata
(166)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(166)
Markiewicz Henryk (1922- )
(162)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(161)
Uniechowski Antoni (1903-1976)
(159)
Parandowski Jan (1895-1978)
(157)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(157)
Jodełka-Burzecki Tomasz (1919-1989)
(156)
Broniewski Władysław (1897-1962)
(154)
Praca zbiorowa
(153)
Staff Leopold (1878-1957)
(152)
Tolstoj Lev Nikolaevič (1828-1910)
(152)
Conrad Joseph (1857-1924)
(142)
Elsner Danuta
(138)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(137)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(136)
Rychlicki Zbigniew (1922-1989)
(136)
Engels Friedrich (1820-1895)
(135)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(135)
Łuba Małgorzata
(134)
Stróżyński Klemens
(133)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(132)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(130)
Marx Karl (1818-1883)
(130)
Rechnio-Kołodziej Beata
(128)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(128)
Włodno Danuta
(127)
Żukrowski Wojciech (1916-2000)
(127)
Bratny Roman (1921- )
(125)
Jastrzębska Lidia
(125)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(124)
Smólska Janina (?-2002)
(123)
Hertz Paweł (1918-2001)
(122)
Jakubowska Alina
(122)
Krzeczkowska Eugenia
(120)
Lewik Włodzimierz (1905-1962)
(120)
Laere Karolina Van
(118)
Malczewski Artur
(118)
Myjak Józef
(118)
Putrament Jerzy (1910-1986)
(115)
Dobraczyński Jan (1910-1994)
(113)
Doroszewski Witold (1899-1976)
(113)
Kieniewicz Stefan (1907-1992)
(112)
Misiorowska Ewa
(112)
Jaworowski Jerzy (1919-1975)
(111)
Szelburg-Zarembina Ewa (1899-1986)
(111)
Szweykowski Zygmunt (1894-1978)
(111)
Włodno-Furman Elżbieta
(111)
Garstka Tomasz
(110)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(110)
Rogoziński Julian (1912-1980)
(110)
Rusiecki Antoni Marian (1892-1956)
(109)
Lem Stanisław (1921-2006)
(108)
Krasiński Zygmunt (1812-1859)
(107)
Norwid Cyprian Kamil (1821-1883)
(107)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(106)
Radzicki Józef
(106)
Kierszys Zofia (1921-2000)
(105)
Stawar Andrzej (1900-1961)
(105)
Wyka Kazimierz (1910-1975)
(105)
Krasicki Ignacy (1735-1801)
(104)
Klemensiewicz Zenon (1891-1969)
(103)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(102)
Puškin Aleksandr Sergeevič (1799-1837)
(102)
Bunsch Karol (1898-1987)
(101)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(101)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(101)
Gomulicki Juliusz Wiktor (1909-2006)
(100)
Jaworowski Mieczysław
(100)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Temat
Domy dziecka
(5)
Czeredrecka, Barbara (1936-2006)
(2)
Dom dla Dzieci "Nasza Chata" (Przemyśl)
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Towarzystwo "Nasz Dom"
(2)
Domy Dziecka
(1)
Dziecko - opieka społeczna
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Wychowanie
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(2)
Wielkopolskie, województwo
(2)
Polska
(1)
Gatunek
Księga pamiątkowa
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
12 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Barbara Czeredrecka 1936-2006 / Beata Gumienny. W: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - R. 46, nr 9 (2006), s. 60-61.
Dokument nadrzędny: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dziecko ze specjalnymi potrzebami w opiece zastępczej / Beata Gumienny. W: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - R. 50, nr 9 (2010), s. 19-22.
Dokument nadrzędny: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 155-158.
Zawiera: Rozdział I. Pedagogiczno-psychologiczny kontekst sieroctwa społecznego. Sieroctwo społeczne w świetle literatury ; Sieroctwo społeczne i jego konsekwencje.
Zawiera: Rozdział II. Dom dziecka jako forma kompensacji sieroctwa społecznego. Zmiany społeczne reformujące system opiekuńczy w Polsce ; Miejsce domu dziecka w systemie pomocy społecznej ; Organizacja domu dziecka ; Funkcje i zadania ; Samorząd wychowanków domu dziecka ; Dom dziecka a środowisko rodzinne ; Funkcjonowanie wychowanków w szkole.
Zawiera: Rozdział III. Działalność Towarzystwa "Nasz dom". Akcje na rzecz dziecka i rodziny ; Szkolenia, konferencje i ich efektywność ; Wpływ Towarzystwa na wizerunek współczesnej opieki nad dzieckiem.
Zawiera: Rozdział IV. Dom dla dzieci "Nasza Chata" w Przemyślu. Z dziejów "Naszej Chaty" ; Organizacja i zasady działalności "Naszej Chaty" ; Praca opiekuńczo-wychowawcza i dydaktyczna ; Karta pobytu dziecka w placówce ; Księga życia, genogram, ekomapa - dokumenty dziecka ; Samorząd wychowanków ; Regulamin wychowanków ; Wychowankowie i ich sytuacja życiowa ; Wychowankowie w klasie szkolnej ; Formy spędzania czasu wolnego ; Funkcje i zadania wychowawcy.
Zawiera: Rozdział V. Grupa Usamodzielniająca. Funkcje, zadania i organizacja ; Kwalifikowanie wychowanków do Grupy Usamodzielniającej ; Etapy oddziaływań wychowawczych w procesie usamodzielniania ; Start w dorosłe życie.
Zawiera: Rozdział VI. Grupa Małych Dzieci - miejsce schronienia i opieki. Małe dziecko w placówce ; Personel Grupy Małych Dzieci ; Rola pielęgniarek w procesie tworzenia rodzin adopcyjnych i zastępczych ; Działania reintegracyjne ; Sytuacja życiowa dzieci i ich rodzin ; Zakończenie działalności.
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 155-158.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 240373/czyt.36 (1 egz.)
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49370 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 43613 (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32382 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Wychowankowie domu dziecka w klasie szkolnej / Beata Gumienny. W: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2003, nr 2, s. 31-33.
Dokument nadrzędny: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Problematyka poruszana w monografii odnosi się do zjawiska upośledzania dzieci i młodzieży z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną zarówno w środowisku integracyjnym, inkluzyjnym, jak i specjalnym. Środowisko edukacyjne należy do znaczących systemów społeczno-kulturowych, istotnych aren międzyludzkich interakcji wywierających wpływ na tożsamość osób z niepełnosprawnością. Opierając się na wywiadach przeprowadzonych z rodzicami osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną opracowałam konstruktywistyczno-interpretacyjną teorię ugruntowaną ulokowaną w paradygmacie krytyczno-emancypacyjnym. Początkowym celem podjętych badań jakościowych było poznanie przyczyn i uwarunkowań determinujących przenoszenie dzieci/uczniów z placówek integracyjnych, inkluzyjnych i specjalnych do ośrodków rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawczych (placówka specjalna), co w literaturze metodologicznej określane jest jako punkt uczulający. Zdefiniowany punkt uczulający pozwolił nakreślić pole empiryczne, dotrzeć do danych i sformułować problemy i pytania badawcze. Zatem koncepcja prezentowanych badań umożliwia poznanie przyczyn zmiany środowiska edukacyjnego, a w szczególności ukazanie mechanizmów i determinantów procesu upośledzania osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną (procesu centralnego), który jest zakotwiczony pod powierzchnią deklaracji, pozorowania i działań na rzecz „dobra dziecka”. Upośledzanie jest wytworem, a zarazem konsekwencją zastosowania wielu mechanizmów społecznych, w tym deprywacyjnych, spychających naznaczoną lub/i piętnowaną osobę na obszar demarkacji i marginalizacji. Determinantem interpretowanego procesu jest wielowymiarowa władza-wiedza, jak również dyskurs wpływający na doświadczenia osób z niepełnosprawnością intelektualną i ich rodziców. Jednym z kryteriów władzy są formy dominacji wyzwalające opór dzieci/młodzieży wobec doświadczanego ucisku. Ponadto upośledzanie uwarunkowane jest wielorakimi barierami, które wypaczają rozwój i tożsamość osób z niepełnosprawnością intelektualną, to ograniczanie możliwości, zarówno w aspekcie indywidualnym, jak i społeczno-kulturowym. Istotnym wyznacznikiem tego procesu jest opresyjny, piętnujący i dyskryminujący dyskurs pedagogów oraz pracowników instytucji oświatowych, ich postawy, nastawienia, stereotypy, dysfunkcyjne relacje oraz etykietowanie i medykalizowanie (w tym psychiatryzowanie).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej