Guz Sabina
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(24)
Forma i typ
Książki
(21)
Artykuły
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(52)
tylko na miejscu
(16)
wypożyczone
(3)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(8)
Kielce - Czytelnia
(6)
Busko zdrój - czytelnia
(3)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(2)
Jędrzejów - czytelnia
(3)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(2)
Końskie - wypożyczalnia
(3)
Opatów - wypożyczalnia
(4)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(5)
Ostrowiec - czytelnia
(7)
Pińczów - wypożyczalnia
(1)
Pińczów - czytelnia
(3)
Sandomierz - wypożyczalnia
(7)
Starachowice - wypożyczalnia
(4)
Staszów - wypożyczalnia
(11)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(1)
Włoszczowa - czytelnia
(1)
Autor
Boszczyk Marta
(723)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(556)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(488)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(484)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(441)
Guz Sabina
(-)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(440)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(430)
Lewicka Ewa
(417)
Puszczewicz Barbara
(398)
Prus Bolesław (1847-1912)
(375)
Kosiń Janina
(373)
Lewandowska Bożena
(370)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(346)
Goetz Magdalena
(344)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(334)
Shakespeare William (1564-1616)
(288)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(262)
Lenin Vladimir Il'ič (1870-1924)
(257)
Knajder-Sowa Anna
(253)
Cyrański Czesław
(247)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(240)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(221)
Faliszewska Jolanta
(218)
Trojan Elżbieta
(210)
Łoskot Małgorzata
(209)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(199)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(194)
Tuwim Julian (1894-1953)
(190)
Jakubowski Jan Zygmunt (1909-1975)
(184)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(184)
Tarapata Ewa
(180)
Pronobis Małgorzata
(166)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(166)
Markiewicz Henryk (1922- )
(162)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(161)
Uniechowski Antoni (1903-1976)
(159)
Parandowski Jan (1895-1978)
(157)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(157)
Jodełka-Burzecki Tomasz (1919-1989)
(156)
Broniewski Władysław (1897-1962)
(154)
Praca zbiorowa
(153)
Staff Leopold (1878-1957)
(152)
Tolstoj Lev Nikolaevič (1828-1910)
(152)
Conrad Joseph (1857-1924)
(142)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(137)
Elsner Danuta
(136)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(136)
Rychlicki Zbigniew (1922-1989)
(136)
Engels Friedrich (1820-1895)
(135)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(135)
Łuba Małgorzata
(134)
Stróżyński Klemens
(133)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(132)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(130)
Marx Karl (1818-1883)
(130)
Rechnio-Kołodziej Beata
(128)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(128)
Włodno Danuta
(127)
Żukrowski Wojciech (1916-2000)
(127)
Bratny Roman (1921- )
(125)
Jastrzębska Lidia
(125)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(124)
Smólska Janina (?-2002)
(123)
Hertz Paweł (1918-2001)
(122)
Jakubowska Alina
(122)
Krzeczkowska Eugenia
(120)
Lewik Włodzimierz (1905-1962)
(120)
Laere Karolina Van
(118)
Malczewski Artur
(118)
Myjak Józef
(118)
Putrament Jerzy (1910-1986)
(115)
Dobraczyński Jan (1910-1994)
(113)
Doroszewski Witold (1899-1976)
(113)
Kieniewicz Stefan (1907-1992)
(112)
Misiorowska Ewa
(112)
Jaworowski Jerzy (1919-1975)
(111)
Szelburg-Zarembina Ewa (1899-1986)
(111)
Szweykowski Zygmunt (1894-1978)
(111)
Włodno-Furman Elżbieta
(111)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(110)
Rogoziński Julian (1912-1980)
(110)
Garstka Tomasz
(109)
Rusiecki Antoni Marian (1892-1956)
(109)
Lem Stanisław (1921-2006)
(108)
Krasiński Zygmunt (1812-1859)
(107)
Norwid Cyprian Kamil (1821-1883)
(107)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(106)
Radzicki Józef
(106)
Kierszys Zofia (1921-2000)
(105)
Stawar Andrzej (1900-1961)
(105)
Wyka Kazimierz (1910-1975)
(105)
Krasicki Ignacy (1735-1801)
(104)
Klemensiewicz Zenon (1891-1969)
(103)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(102)
Puškin Aleksandr Sergeevič (1799-1837)
(102)
Bunsch Karol (1898-1987)
(101)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(101)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(101)
Gomulicki Juliusz Wiktor (1909-2006)
(100)
Jaworowski Mieczysław
(100)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(22)
nieznany (pol)
(2)
Język
polski
(24)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Pedagodzy
(2)
Studenci
(2)
Pedagodzy specjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Nauczanie początkowe
(10)
Wychowanie przedszkolne
(10)
Dziecko
(9)
Metoda Montessori
(9)
Wychowanie
(6)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(3)
Pedagogika
(3)
Dojrzałość szkolna
(2)
Matematyka
(2)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(2)
Metody nauczania
(2)
Osobowość
(2)
Rodzice
(2)
Bezrobocie
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Figury geometryczne
(1)
Geometria euklidesowa
(1)
Kształcenie
(1)
Myślenie matematyczne
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczanie
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Polityka społeczna
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Rehabilitacja społeczna
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Temat: czas
1945-
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Opracowanie
(1)
Podręczniki
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Matematyka
(3)
24 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50225 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26128 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Symbol UKD: 37.018::316.7:659.3:159.922.7
Bibliogr. przy pracach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42198 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. S/452 (1 egz.)
Jędrzejów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. czyt.37 (39026) (1 egz.)
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47711 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37413 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24006 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Autor
Symbol UKD: 372.3.02(438:73:4)"19"
Bibliogr. s. 117-124.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 224545/czyt.Met.Wych.Przedsz. (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23650 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49748 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 262992, 262991 (2 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49325 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53454 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 29686 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 51892 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 262993, 262994 (2 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49326 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53455 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 29687 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51893 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 230810 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 230482/czyt.Met.Matem. (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23320 (1 egz.)
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47395 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40057 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36656 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23268 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 230811 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 230483/czyt.Met.Matem. (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23321 (1 egz.)
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47396 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40058 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36657 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23269 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 249042 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26133 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 263477 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29205 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Materiały sensoryczne Montessori i ich znaczenie dla rozwoju dziecka / Sabina Guz. W: Wychowanie w Przedszkolu. - [R.] 57, nr 5 (2004), s. 3-11.
Dokument nadrzędny: Wychowanie w Przedszkolu.
[Materiały dydaktyczne w systemie edukacji Marii Montessori.Zestaw materiałów sensorycznych (przedmiotów) uporządkowanych według określonej właściwości ciał. Wprowadzanie materiałów sensorycznych. Ćwiczenia z materiałem sensorycznym. Znaczenie materiałów dla rozwoju dziecka.]
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Autor
Symbol UKD: 372.3/.4:371.4
Bibliogr. s. 263-278.
Streszcz. ang., ros.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 40131, S/2485 (2 egz.)
Jędrzejów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. czyt.37 (41359) (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49333 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 25706 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25060 (1 egz.)
Włoszczowa - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 27780 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: Wczesna edukacja dziecka - stan, potrzeby i kierunki przemian.
Zawiera: Dziecko sześcioletnie w szkole. Szansa czy zagrożenie? / Krystyna Żuchelkowska.
Zawiera: Dziecko w siódmym roku życia a start szkolny / Jerzy Niemiec.
Zawiera: Wczesna edukacja dzieci - stan, potrzeby i kierunki przemian / Sabina Guz.
Zawiera: Start szkolny uczniów - studium porównawcze / Mirosława Cylkowska-Nowak.
Zawiera: Obowiązek szkolny w krajach Unii Europejskiej / Dariusz Ochmański.
Zawiera: Problematyka startu szkolnego na łamach czasopism pedagogicznych w latach 2000-2008 / Elzbieta Marek, Olga Zamecka-Zalas.
Zawiera: Znaczenie dzieciństwa w rozwoju osobowości / Stanisław Włoch.
Zawiera: Wcześniejszy start szkolny w kontekście rozwoju i edukacji dziecka / Bożena Muchacka.
Zawiera: Edukacja dziecka. Ograniczenia i możliwości - perspektywy / Irena Adamek.
Zawiera: Dziecko jako podmiot edukacji w świetle nowej podstawy programowej klas I-III / Józef Bałachowicz.
Zawiera: Start szkolny dziecka sześcioletnieggo - między koniecznością a potrzebą / Krystyna Kusiak, Renata Stawinoga.
Zawiera: Opinie nauczycieli edukacji elementarnej na temat wcześniejszego startu szkolnego / Iwona Zwierzchowska.
Zawiera: Wcześniejsza edukacja dzieci sześcioletnich w szkole w opiniach nauczycieli przedszkoli / Iwona Rudek, Anetta Soroka-Fedorczuk.
Zawiera: Dziecko sześcioletnie w systemie edukacyjnym w opinii studentów kierunków pedagogicznych / Małgorzata Gogolewska-Tośka.
Zawiera: Gotowość współczesnej polskiej szkoły do przyjęcia sześciolatków / Marzenna Magda-Adamowicz.
Zawiera: Start szkolny a osiągnięcia rozwojowe i edukacyjne dzieci sześcioletnich.
Zawiera: Diagnoza w edukacji przedszkolnej / Lucyna Smółka.
Zawiera: Staż przedszkolny wobec społecznych uwarunkowań dojrzałości szkolnej sześciolatków / Barbara Walasek-Jarosz.
Zawiera: Rozwój psychoruchowy dziecka sześcioletniego a zasady konstruowania procesu nauczania w edukacji wstępnej - w świetle obniżenia obowiązku szkolnego / Anna Witkowska-Tomaszewska.
Zawiera: Kompetencje społeczne dziecka a wcześniejszy start szkolny / Małgorzata Cywińska.
Zawiera: Społeczno-emocjonalna gotowość dzieci sześcioletnich do podjęcia nauki (na podstawie badań własnych) / Aleksandra Skowrońska.
Zawiera: Znaczenie edukacji przedszkolnej w rozwoju emocjonalnym człowieka / Jolanta Barszcz-Skowronek.
Zawiera: Możliwości dynamizowania rozwoju moralnego dziecka sześcioletniego w świetle nowej podstawy programowej / Marta Buk-Cegiełka.
Zawiera: Sześciolatek - homo loquens? Uwagi o językowym przygotowaniu dziecka sześcioletniego do startu szkolnego / Anna kowalska.
Zawiera: Poznawcze i społeczne uwarunkowania osiągnięć w czytaniu sześciolatków / Grażyna Krasowicz-Kupis.
Zawiera: Wybrane teoretyczne i praktycznne problemy motywowania dzieci sześcioletnich do uczenia się czytania / ZUzanna Zbróg.
Zawiera: Konteksty elementarnej edukacji muzycznej dzieci przedszkolnych / Lidia Kataryńczuk-Mania.
Zawiera: Sprawność motoryczna - ważny element przygotowania dziecka do szkoły / Jolanta Andrzejewska, Katarzyna Nieleszczuk.
Zawiera: Potrzeba edukacji konsumenckiej najmłodszych - zarys zagadnienia / Grażyna Kwiatkowska, Renata Maksymiuk.
Zawiera: Wspierająca rola środowiska edukacyjnego i rodzinnego w rozwoju dziecka.
Zawiera: Indywidualizacja programu kształcenia warunkiem zaspokojenia zróżnicowanych potrzeb dzieci / Ewa Skrzetuska.
Zawiera: Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i ich realizacja w szkole / Katarzyna Jaworska-Biskup.
Zawiera: Warunki wspierania rozwoju dziecka z grupy ryzyka dysleksji / Barbara Kurowska.
Zawiera: Odroczenie obowiązku szkolnego szansą na przyszłe sukcesy edukacyjne dzieci / Ewa Lewandowska.
Zawiera: Opieka zdrowotna i socjalna w placówkach szkolnych w kontekście potrzeb rozwojowych dziecka / Teresa Parczewska.
Zawiera: Wspieranie nauczycieli przedszkola w ocenie dojrzałości szkolnej dziecka przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną w Leżajsku / Magdalena Kozyra-Sekulska.
Zawiera: Od poglądowości do działalności dziecka w szkole. Organizacja środowiska wspierającego rozwój uczniów w deklaracjach przyszłych nauczycieli / Beata Bednarczuk.
Zawiera: Mądrość ukryta w zabawie - wspieranie zdolności dzieci w kształceniu zintegrowanym / Iwona Czaja-Chudyba.
Zawiera: Podmiotowość dziecka w wieku przedszkolnym w świetle zdarzeń krytycznych / Małgorzata Sawińska.
Zawiera: Aksjologiczne aspekty kompetencji zawodowych nauczyciela szansą i wyzwaniem dla wcześniejszego startu szkolnego / Alicja Olszak.
Zawiera: Nauczyciel sześciolatka-pierwszoklasisty. Pytania, wątpliwości, dylematy / Małgorzata Kwiatkowska-Góralczyk.
Zawiera: Nauczyciel twórcą efektywnego środowiska edukacyjnego szkoły / Maria Hawrylak.
Zawiera: Przygotowanie nauczyciela wczesnej edukacji do kształcenia literackiego / Małgorzata Centner-Guz.
Zawiera: Stan aktualny, potrzeby i bariery rozwoju zawodowego nauczcyieli klas I-III szkół podstawowych / Barbara Bilewicz-Kuźnia.
Zawiera: Wsparcie środowiska rodzinnego jako warunek efektywnego oddziaływania edukacji przedszkolnej / Teresa Sokołowska-Dzioba.
Zawiera: Edukacyjne wsparcie rodziców a poziom gotowości szkolnej dzieci / Małgorzata Chojak.
Zawiera: Opinie rodziców o wykorzystaniu podręczników w edukacji przedszkolnej / Anna Jakubowicz-Bryx.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 248424/czyt.37 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26545 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Symbol UKD: 37:159.922.7](06)
Stanowi cz. 1 materiałów z konferencji, Nałęczów 12-14 listopada 2004 r.
Bibliogr. przy ref.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25068 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Symbol UKD: 372.3/.4(061)
Stanowi cz. 1 materiałów z konferencji naukowej zorganizowanej przez Zakład Pedagogiki Przedszkolnej UMCS w Lublinie w dniach 12-14 listopada 2003 r. w Nałęczowie, pod hasłem "Rozwój i edukacja dziecka. Szanse i zagrożenia". Cz. 2 pt. Wybrane problemy edukacji dzieci w przedszkolu i szkole.
Zawiera: Strategie nauczania wspierające rozwój psychiczny w okresie dzieciństwa / Andrzej Twardowski.
Zawiera: O rozwoju dziecka - w perspektywie auksologii / Jadwiga Kopczyńska-Sikorska.
Zawiera: Sukces w cyklu życia. Próba adaptacji kncepcji Erika H. Eriksona / Piotr Błajet.
Zawiera: Dylematy tożsamości małego dziecka w kontekście wyzwań edukacji międzykulturowej / Jerzy Nikitorowicz.
Zawiera: Pedagogia widzialna i niewidzialna w edukacji przedszkolnej. Aspekty rozwojowe / Stanisława Włoch.
Zawiera: Zasada równości szans a sytuacja dziecka w Polsce / Czesław Kępski.
Zawiera: Zwiększanie szans edukacyjnych dzieci sześcioletnich / Małgorzata Kowalik-Olubińska.
Zawiera: Szanse edukacyjne dziecka we współczesnym świecie - dostępność oświaty na początkowych jej szczeblach / Elżbieta Hałaburda.
Zawiera: Zagrożenia pojawiające się w procesie edukacji dziecka wiejskiego we wczesnym wieku szkolnym / Krystyna Chałas.
Zawiera: Edukacja elementarna w perspektywie zmian ustawowych / Ewa Brańska.
Zawiera: Wychowanie w szkole. Szanse i zagrożenia / Robert Porzak.
Zawiera: Edukacja gimnazjalna - stracona szansa reformy? / Dorota Turska.
Zawiera: Pedagogika Marii Montessori i jej ranga w świecie / Ryszard Kucha.
Zawiera: Znaczenie edukacji w systemie Montessori dla kształtowania się wybranych cech osobowości dzieci / Sabina Guz.
Zawiera: Z doświadczeń w pracy z dziećmi w przedszkolnym oddziale Montessori / Agnieszka Stadnicka-Rędzia , Dorota Wróblewska.
Zawiera: Ćwiczenia relaksujące w oddziałach Montessori / Marzena Kocowska.
Zawiera: Jak zaspokoić ciekawość dziecka? Koncepcja "kosmicznego wychowania" Marii Montessori / Beata Bednarczuk.
Zawiera: Montessoriański system wychowania wobec integracji dzieci niepełnosprawnych we Włoszech / Joanna Bubicz , Monika Kichner.
Zawiera: Rozwój i edukacja dziecka w ujęciu pedagogiki holistycznej / Beata Głodzik.
Zawiera: Metoda projektów a możliwości konstruowania przez dziecko wiedzy o sobie i świecie / Janina Uszyńska-Jarmoc.
Zawiera: Umiejętności poznawcze w kontekście konstruktywizmu / Renata Michalak.
Zawiera: Świadomość językowa i świadomość pisma jako komponenty dojrzałości do nauki czytania i pisania / Grażyna Krasowicz-Kupis.
Zawiera: Edukacja dwujęzyczna a zasób leksykalny dzieci w wieku przedszkolnym / Krystyna Kamińska.
Zawiera: Przygotowanie dzieci sześcioletnich do korzystania z książki / Małgorzata Centner-Guz.
Zawiera: Zdolności intelektualne a myślenie twórcze dzieci sześcioletnich / Barbara Bilewicz-Kuźnia.
Zawiera: Wybrane aspekty twórczości językowej dziecka w procesie tworzenia tekstu narracyjnego / Katarzyna Borawska.
Zawiera: Zastosowanie autorskiego programu oddziaływań edukacyjnych w rozwijaniu zdolności twórczych uczniów klas początkowych / Renata Stawinoga.
Zawiera: Edukacja ekologiczna dzieci sześcioletnich w przedszkolu a ich wiedza z zakresu ochrony środowiska / Ewa Ochnio.
Zawiera: Efekty i wartości stosowania metod aktywizujących w edukacji przyrodniczej uczniów klas początkowych / Teresa Parczewska.
Zawiera: Świat wartości dzieci kończących edukację przedszkolną / Krystyna Żuchelkowska.
Zawiera: Dziecko u progu szkoły - kompetencje emocjonalne i ich uwarunkowania / Elżbieta Niczyporuk.
Zawiera: Uwarunkowania preferencji bajek z przemocą u dzieci w wieku przedszkolnym / Ireneusz Siudem.
Zawiera: Bohaterowie telewizyjni w percepcji dzieci sześcioletnich. Kontekst emocjonalny i społeczny / Małgorzata Sitarczyk.
Zawiera: Style interakcyjne w rodzinie a przystosowanie społeczne dzieci w młodszym wieku szkolnym / Anna Siudem.
Zawiera: Elementy przemocy i agresji w edukacji wczesnoszkolnej / Agata Popławska.
Zawiera: Rozwojowe i terapeutyczne funkcje przygody / Wanda Hajnicz.
Zawiera: Osobowość młodzieży słyszącej wychowanej przez rodziców głuchych / Józef Stachyra.
Zawiera: Relacje rodzinne w percepcji dorastającej młodzieży / Józef Stachyra , Jacek Łukasiewicz.
Książka
W koszyku
Autor
Symbol UKD: 372.3/.4(061)
Stanowi cz. 1 materiałów z konferencji naukowej zorganizowanej przez Zakład Pedagogiki Przedszkolnej UMCS w Lublinie w dniach 12-14 listopada 2003 r. w Nałęczowie, pod hasłem "Rozwój i edukacja dziecka. Szanse i zagrożenia". Cz. 2 pt. Wybrane problemy edukacji dzieci w przedszkolu i szkole.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 240885/czyt.37 (1 egz.)
Jędrzejów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. czyt.37 (40515) (1 egz.)
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49337 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: TEORETYCZNE PODSTAWY BADAŃ NAD ROZWOJEM OSOBOWOŚCI DZIECI: Osobowość i jej kształtowanie się, Regulacyjna teoria osobowości J. Reykowskiego, Sytuacja dzieci na przełomie okresu przedszkolnego i szkolnego oraz jej wpływ na rozwój ich osobowości, Problemy badawcze.
Zawiera: ROZWÓJ OSOBOWOŚCI DZIECI KOŃCZĄCYCH EDUKACJĘ PRZEDSZKOLNĄ: Motywy działania dzieci (Motywująca rola środków wychowawczych, Wpływ motywów osobistych, społecznych i czynnościowych na działanie dziecka, Aktywizujące znaczenie sukcesów i porażek w działaniu dziecka, Powodzenia i niepowodzenia w realizacji celów a poziom aspiracji dzieci).
Zawiera: SAMOOCENY DZIECI: Ocena własnych możliwości na tle standardu grupowego, Samooceny zachowań moralnych.
Zawiera: ZACHOWANIA SPOŁECZNO-MORALNE DZIECI: Gotowość do zachowań prospołecznych (Gotowość do życzliwego zachowania się wobec innych osób, Gotowość do współpracy i współdziałania z kolegami, Poczucie powinności w zakresie norm poszanowania mienia indywidualnego i społecznego, Dostrzeganie i rozwiązywanie problemów związanych z normą nieprzywłaszczenia, Gotowość do samodzielnego pokonywania trudności życiowych).
Zawiera: UZASADNIANIE PRZEZ DZIECI ZACHOWAŃ PROSPOŁECZNYCH: Uzasadnianie życzliwego zachowania się wobec innych osób, Uzasadnianie potrzeby współdziałania z kolegami, Uzasadnienie konieczności poszanowania mienia indywidualnego i społecznego, Argumentacja na rzecz normy "nie kradnij", Uzasadnienie potrzeby samodzielnego pokonywania trudności życiowych, Ocena i wartościowanie przez dzieci czynów moralnych, poglądy dzieci na posłuszeństwo i równość, Stosunek dzieci do przewinień i sankcji, Kryteria ocen moralnych, Wartościowanie przez dzieci czynów moralnych odnoszących się do różnych obiektów społecznych, Przestrzeganie przez dzieci norm społeczno-moralnych, Zachowania dzieci w naturalnych sytuacjach przedszkolnych, Zachowania dzieci w sytuacjach eksperymentalnych, zachowania dzieci wobec innych osób, Zachowania dzieci wobec mienia.
POZIOM ROZWOJU INTEGRACYJNYCH I REGULACYJNYCH FUNKCJI OSOBOWOŚCI DZIECI KOŃCZĄCYCH EDUKACJĘ PRZEDSZKOLNĄ: Zróżnicowanie zachowań dzieci zależne od środowiska lokalnego, Zróżnicowanie zachowań dzieci zależne od poziomu wykształcenia i charakteru pracy zawodowej rodziców, Różnice między zachowaniami dzieci uczęszczających do przedszkola a zachowaniami dzieci objętych jednorocznym wychowaniem przedszkolnym.
Zawiera: NAUKA W KLASIE i A ROZWÓJ OSOBOWOŚCI: Wypełnianie przez dzieci obowiązków szkolnych (przystosowanie społeczne uczniów klasy I, Osiągnięcia dydaktyczne uczniów klasy I), Stosunki społeczne między dziećmi w klasie I (akceptacja dziecka przez kolegów, sympatie i niechęci grupy do dziecka i dziecka do grupy), Zachowania społeczne dzieci w kontaktach z nauczycielami i kolegami, Stosunek uczniów klasy pierwszej do szkoły i obowiązków szkolnych, Wpływ nauki w klasie I na rozwój osobowości dzieci.
Zawiera: KSZTAŁTOWANIE POSTAW PROSPOŁECZNYCH DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM I MŁODSZYM SZKOLNYM: Psychologiczna analiza procesu uruchamiania czynności prospołecznych, Metody i techniki kształtowania postaw prospołecznych dzieci, Kształtowanie w toku procesu dydaktyczno-wychowawczego w przedszkolu i szkole gotowości i umiejętności dzieci do podejmowania działań prospołecznych (Rozwijanie umiejętności dostrzegania potrzeb i oczekiwań społecznych, Wzbogacanie słownictwa i kształtowanie pojęć społeczno-moralnych, Rozwijanie umiejętności oceny czynów moralnych, Rozwijanie zdolności do uświadamiania sobie konsekwencji własnego działania dla dobra innych ludzi, Uświadamianie norm i zasad postępowania obowiązujących w życiu społecznym, Rozwiązywanie umiejętności projektowania i realizowania działań prospołecznych).
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej