Krause Amadeusz
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(16)
Forma i typ
Książki
(15)
Artykuły
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(19)
dostępne
(16)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(2)
Kielce - Czytelnia
(3)
Busko zdrój - czytelnia
(6)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(1)
Jędrzejów - czytelnia
(2)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(1)
Końskie - wypożyczalnia
(1)
Opatów - wypożyczalnia
(1)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(1)
Ostrowiec - czytelnia
(2)
Pińczów - wypożyczalnia
(1)
Pińczów - czytelnia
(1)
Sandomierz - wypożyczalnia
(3)
Sandomierz - czytelnia
(1)
Starachowice - czytelnia
(4)
Staszów - wypożyczalnia
(3)
Włoszczowa - czytelnia
(2)
Autor
Boszczyk Marta
(722)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(556)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(488)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(484)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(441)
Krause Amadeusz
(-)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(440)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(430)
Lewicka Ewa
(417)
Puszczewicz Barbara
(398)
Prus Bolesław (1847-1912)
(375)
Kosiń Janina
(373)
Lewandowska Bożena
(370)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(346)
Goetz Magdalena
(344)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(334)
Shakespeare William (1564-1616)
(288)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(262)
Lenin Vladimir Il'ič (1870-1924)
(257)
Knajder-Sowa Anna
(253)
Cyrański Czesław
(247)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(240)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(221)
Faliszewska Jolanta
(218)
Łoskot Małgorzata
(209)
Trojan Elżbieta
(208)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(199)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(194)
Tuwim Julian (1894-1953)
(190)
Jakubowski Jan Zygmunt (1909-1975)
(184)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(184)
Tarapata Ewa
(180)
Pronobis Małgorzata
(166)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(166)
Markiewicz Henryk (1922- )
(162)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(161)
Uniechowski Antoni (1903-1976)
(159)
Parandowski Jan (1895-1978)
(157)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(157)
Jodełka-Burzecki Tomasz (1919-1989)
(156)
Broniewski Władysław (1897-1962)
(154)
Praca zbiorowa
(153)
Staff Leopold (1878-1957)
(152)
Tolstoj Lev Nikolaevič (1828-1910)
(152)
Conrad Joseph (1857-1924)
(142)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(137)
Elsner Danuta
(136)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(136)
Rychlicki Zbigniew (1922-1989)
(136)
Engels Friedrich (1820-1895)
(135)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(135)
Łuba Małgorzata
(134)
Stróżyński Klemens
(133)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(132)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(130)
Marx Karl (1818-1883)
(130)
Rechnio-Kołodziej Beata
(128)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(128)
Włodno Danuta
(127)
Żukrowski Wojciech (1916-2000)
(127)
Bratny Roman (1921- )
(125)
Jastrzębska Lidia
(125)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(124)
Krzeczkowska Eugenia
(123)
Smólska Janina (?-2002)
(123)
Hertz Paweł (1918-2001)
(122)
Jakubowska Alina
(122)
Lewik Włodzimierz (1905-1962)
(120)
Laere Karolina Van
(118)
Malczewski Artur
(118)
Myjak Józef
(118)
Putrament Jerzy (1910-1986)
(115)
Dobraczyński Jan (1910-1994)
(113)
Doroszewski Witold (1899-1976)
(113)
Kieniewicz Stefan (1907-1992)
(112)
Misiorowska Ewa
(112)
Jaworowski Jerzy (1919-1975)
(111)
Szelburg-Zarembina Ewa (1899-1986)
(111)
Szweykowski Zygmunt (1894-1978)
(111)
Włodno-Furman Elżbieta
(111)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(110)
Rogoziński Julian (1912-1980)
(110)
Rusiecki Antoni Marian (1892-1956)
(109)
Garstka Tomasz
(108)
Lem Stanisław (1921-2006)
(108)
Krasiński Zygmunt (1812-1859)
(107)
Norwid Cyprian Kamil (1821-1883)
(107)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(106)
Radzicki Józef
(106)
Kierszys Zofia (1921-2000)
(105)
Stawar Andrzej (1900-1961)
(105)
Wyka Kazimierz (1910-1975)
(105)
Krasicki Ignacy (1735-1801)
(104)
Klemensiewicz Zenon (1891-1969)
(103)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(102)
Puškin Aleksandr Sergeevič (1799-1837)
(102)
Bunsch Karol (1898-1987)
(101)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(101)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(101)
Gomulicki Juliusz Wiktor (1909-2006)
(100)
Jaworowski Mieczysław
(100)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(15)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(16)
Temat
Pedagogika specjalna
(11)
Integracja społeczna
(5)
Niepełnosprawni
(5)
Rehabilitacja (med.)
(3)
Agresja uczniów
(1)
Dziecko a wartości
(1)
Dziecko upośledzone umysłowo a szkoła
(1)
Dziecko upośledzone umysłowo a współzawodnictwo
(1)
Dziecko w młodszym wieku szkolnym
(1)
Emocje a młodzież
(1)
Emocje dysfunkcyjne
(1)
Globalizacja a kształcenie
(1)
Globalizacja a wychowanie
(1)
Integracja niepełnosprawnych ze zdrowymi
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Interwencja pedagogiczna
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Niepełnosprawni w społeczeństwie
(1)
Niepełnosprawność
(1)
Opieka społeczna
(1)
Paradygmaty (nauki społeczne)
(1)
Pedagogika postmodernizmu
(1)
Pedagogika specjalne
(1)
Postmodernizm
(1)
Przemoc
(1)
Przemoc wobec dzieci i młodzieży
(1)
Przestępczość
(1)
Rehabilitacja społeczna
(1)
Resocjalizacja
(1)
Samotność
(1)
Społeczeństwo ponowoczesne
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Terapia pedagogiczna
(1)
Transplantacja
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Wartości a edukacja
(1)
Więźniowie
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
1989-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Niepełnosprawni a środowisko
(1)
Postmodernizm a niepełnosprawni
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Dyskursy Pedagogiki Specjalnej ; 7.)
Materiały konferencyjne.
Bibliogr. przy ref.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 254980/czyt.37 (1 egz.)
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. S/1844 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera m.in.: S. 13-30 : Człowiek wobec wyzwań globalizacji i transformacji ustrojowej w Polsce / Czesław Banach.
Zawiera m.in.: S. 31-42 : Przestępczość w Polsce na tle tendencji integracyjych z Unią Europejską / Brunon Hołyst.
Zawiera m.in.: S. 43-56 : Dwa światy ,,Wielkiego Brata", czyli wychowanie na ponowoczesnej wyspie pokus / Amadeusz Krause.
Zawiera m.in.: S. 71-80 : Między szansą a zagrożeniem, czyli o sytuacji dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym w szkole ogólnodostępnej / Zenon Gajdzica.
Zawiera m.in.: S. 95-106 : Samotność i osamotnienie jako wyzwanie dla dzisiejszej edukacji / Elżbieta Dubas.
Zawiera m.in.: S. 107-126 : Interwencja pedagogiczna jako forma programu profilaktycznego w zwalczaniu przemocy wobec dzieci i młodzieży / Joanna Żeromska-Charlińska.
Zawiera m.in.: S. 127-144 : Doświadczenie jakości życia po przeszczepie organu / Iwona Cymerman.
Zawiera m.in.: S. 145-150 : Możliwość terapii uczniów stosujących agresję / Zdzisław Bartowicz.
Zawiera m.in.: S. 151-164 : Próba pedagogicznej terapii w zakresie emocji dysfunkcyjnych uczniów klas niższych szkół podstawowych / Leokadia Wiatrowska.
Zawiera m.in.: S. 165-178 : Edukacyjne przygotowanie młodych ludzi do pokonywania zagrożeń w Polsce i w wybranych krajach Unii. Czy w wychowaniu dzisiejszego człowieka najbardziej istotny staje się rozwój wartości, czy też...? / Teresa Borkowska.
Książka
W koszyku
(Dyskursy Pedagogiki Specjalnej.)
Bibliogr. przy rozdz.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. S/816 (1 egz.)
Jędrzejów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. czyt.37.013.82 (39330) (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42551 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24689 (1 egz.)
Włoszczowa - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 27002 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. S/1333 (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29677 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49874 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49420 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 38676 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24705 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43045 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 39593 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 229736 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 229735/czyt.316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
[1. Reinterpretacja kategorii pojęciowych. 2. Obraz społeczeństwa ponowoczesnego. 3. Osoby naznaczone w strukturach społeczeństwa ponowoczesnego. 4. Teoretyczne podstawy procesow integracyjnych. 5. Uwarunkowania procesow integracyjnych w Niemczech. 6. Integracja osób naznaczonych w społeczeństwie. 7. Mechanizmy dezintegracyjne w rzeczywistości ponowoczesnej. 8. Normalizacja środowiska osób upośledzonych. 9. Integracja w niemieckiej praktyce pedagogicznej - przykład Lebenshilfe Remscheid.]
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 40892 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50937 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 39594 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26665 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. S/499 (1 egz.)
Jędrzejów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. czyt.376 (39095) (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42552 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37466 (1 egz.)
Włoszczowa - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 27008 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Naukowe Forum Pedagogów Olsztyńskiej Szkoły Wyższej im. Józefa Rusieckiego ; t. 8)
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Symbol UKD: 343.26-052(438) 376-058.53(438)
Bibliografia przy pracach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48096 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 40593 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [217]-222.
Przedstawiamy Czytelnikom książkę, będącą propozycją swoistej mapy paradygmatycznej. Ma ona charakter dezaktualizacji i aktualizacji kluczowych dla pedagogiki specjalnej zagadnień, a jej konstrukcja wyznacza autorską wizję rozwoju naukowego tej dyscypliny. Subiektywizm prezentowanego modelu związany jest głównie z wyborami, jakich autor musiał dokonać w książce. Ów problem podjął od podstaw, próbując ustalić czym jest paradygmat i jakim ulega zmianom, przy jednoczesnym uwzględnieniu odmienności znaczenia tego terminu w innych subdyscyplinach edukacji. W prezentowanej publikacji autor odniósł się do dorobku wspomnianych subdyscyplin. Podjął zadanie określenia miejsca i istoty paradygmatu w naukach humanistycznych. Odwołał się do poglądów Thomasa S. Kuhna, będącego inicjatorem dyskusji paradygmatycznej, a także do prac Zbigniewa Kwiecińskiego, Bogusława Śliwerskiego, Lecha Witkowskiego, Teresy Hejnickiej-Bezwińskiej, Bogusława Milerskiego, Joanny Rutkowiak, Krzysztofa Rubachy. Autor musiał dokonać wyborów również w analizach dotyczących pedagogiki specjalnej. Wynikało to z tego, iż paradygmaty naukowe nie zawsze znajdują odzwierciedlenie w rzeczywistości rehabilitacyjnej lub mają w niej inny zakres, są inaczej określane lub rozumiane. Amadeusz Krause podjął się pewnego uporządkowania teoretycznego tych kategorii. Treść książki przedstawiona została w trzech częściach zawierających po cztery rozdziały. Autor w części I przedstawia tło przeobrażeń paradygmatycznych związanych z niepełnosprawnością, w części II rozważa o ryzyku i dylematach tworzenia paradygmatów w pedagogice specjalnej, w części III najbardziej obszerniej treściowo ukazuje przemiany paradygmatyczne w pedagogice specjalnej, aktualne (nowe) paradygmaty upowszechniane w tej nauce i ich społeczne konsekwencje. Treść książki zamyka zakończenie w którym Autor stara się odpowiedzieć na pytanie: co zmieniają paradygmaty w pedagogice specjalnej? Książka jest teoretyczną monografią współczesnych paradygmatów pedagogiki specjalnej. ……………………….. […] Duży walor książki stanowi ujmowanie paradygmatów pedagogiki specjalnej w kontekście zmian społecznych i ideologicznych, które były konsekwencją zmian, ogólnosystemowych w Polsce. Książka zawiera syntetyczny obraz teorii i praktyki pedagogiki specjalnej w okresie przemian, ukazuje te jej aspekty, w których dokonały się humanistyczne przeobrażenia i te które są na te przeobrażenia oporne, pozorują je, stosują różnego rodzaju społeczne kamuflaże i tkwią nadal w okowach starych paradygmatów. Autor nadaje teoretycznym paradygmatom znaczącą role w określaniu tożsamości pedagogiki specjalnej i wyznaczaniu kierunków jej rozwoju. […] z recenzji Prof. nadzw. dr hab. Aleksandry Maciarz
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 248278, 248277 (2 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 248276/czyt.37 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26545 (1 egz.)
Pińczów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27557 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 27602 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46325 (1 egz.)
Sandomierz - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 51691 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Symbol UKD: 37.013.82
Bibliogr. s. 217-222.
Zawiera m.in.: Wprowadzenie 1. Pedagogika specjalna w procesie zmiany - od Historii szaleństwa Michela Foucaulta do Końca człowieka Francisa Fukuyamy ; Pytanie o potencjał transformacyjny pedagogiki specjalnej ; Zmiany w europejskiej i polskiej pedagogice specjalnej ; Od niechcianych szaleńców po eugenikę luksusu i postępu - ważne pytania na bliższą i dalszą przyszłość.
Zawiera m.in.: Wprowadzenie 2. Ku paradygmatyczności dyscyplin naukowych ; Wokół teorii Thomasa S. Kuhna - kłopot z paradygmatami w naukach społecznych ; Konsensus paradygmatyczny ; Paradygmaty w pedagogice ; Uspołecznienie paradygmatu ; Ryzyko fundamentalizmu paradygnmatycznego ; Po co pedagogice wielość paradygmatów?
Zawiera m.in.: Tło przeobrażeń paradygmatycznych związanych z niepełnosprawnością ; Rehabilitacja człowieka niepełnosprawnego ; Rewalidacja - rehabilitacja ; Ewolucja filozofii rewalidacyjnej ; Polskie zmiany "od góry" i "od dołu" ; Opieka w dorosłości jako "odkrycie rewalidacyjne" XXI wieku ; Pomiędzy teorią a praktyką rewalidacyjną ; Rehabilitacja kontra nauka ; Od instrumentalizmu rewalidacyjnego ku rehabilitacji funkcjonalnej.
Zawiera m.in.: Szkołą w dynamicznej fazie przejścia - zaniechania i absurdy ; W cieniu transformacji ustrojoweej ; Problemy zmian w środowisku nauczycielskim ; Nauczyciel - ofiara patologii akademickiej? ; O oświacie z urzędu ; Niefortunność reform ; Dydaktyka "na usługach" ; Profesjonalizacja niekompetencji.
Zawiera m.in.: Dziecko niepełnosprawne w integracji szkolnej ; Aktualizacja pojęcia integracjii szkolnej ; Postawy zmiany koncepcji edukacyjnej dzieci niepełnosprawnych ; Rekonstrukcja koncepcji ochronnych ; Zarys reformy szkolnictwa specjalnego w Polsce ; Powrót do nierozwiązanych dylematów ; Instrumentalizm dydaktyczny w pedagogice specjalnej ; Infantylizacja jako silne uzgodnienie paradygmatyczne ; Niepełnosprawność i specjaliści ; Koniec dyskryminacji podpartej naukową argumentacją? Paradygmatyczne konsekwencje uzgodnień.
Zawiera m.in.: Wychowanie - pedagogika specjalna w odwrocie? ; Czy mamy kryzys wychowania? Media - niebezpieczny sprzymierzeniec w wychowaniu ; Specyfika wychowania po wielkiej zmianie ; Szkoła a kryzys wychowania ; Wychowanie a nauczanie ; Wychowanie w pedagogice specjalnej - specefika i pochodne kryzysu ; Dziecko niepełnosprawne w procesie wychowania - błędy zaniechania.
Zawiera m.in.: Pedagogika specjalna i ryzyko paradygmatycznych uzgodnień ; Terminologiczna reprezentacja paradygmatów pedagogiki specjalnej ; Pojęcia a paradygmaty ; Obieg pojęć naznaczających ; Dziecko specjalnej troski ; Upośledzenie umysłowe ; Umysł kontra intelekt.
Zawiera m.in.: Zdiagnozowna odmienność jako podłoże konstrukcyjne paradygmatu ; Diagnoza jako reprezentacja paradygmatu ; Diagnostyczne dylematy ; Diagnoza niepełnosprawności w pedagogice specjalnej.
Zawiera m.in.: Paradygmaty a uzgodnienia społęczne na temat niepełnosprawności ; Paradygmaty a obiektywizacja wiedzy potocznej ; Stereotypy niepełnosprawności ; Inny w środowisku - hipoteza "złotego podziału" ; Tło i figura - społeczna lokalizacja niepełnosprawności ; Przeciwdziałanie stygmatyzacji.
Zawiera m.in.: Ryzyko konstruowania wiedzy o osobach niepełnosprawnych w pedagogice specjalnej ; Upośledzona dorosłość - wątki zaniedbane ; Instytucjonalne ujednolicenie dorosłości ; Infantylizacja jako silne uzgodnienie paradygmatyczne ; Niepełnosprawność i specjaliści ; Koniec dyskryminacji podpartej naukową argumentacją? Paradygmatyczne konsekwencje uzgodnień.
Zawiera m.in.: Paradygmaty pedagogiki specjalnej ; Paradygmatyczne poszukiwania w pedagogice specjalnej ; Od praktyki do nauki ; W poszukiwaniu pierwszego paradygmatu ; Trudności identyfikacji paradygmatycznej ; Uwagi do koncepcji paradygmatów Ireny Obuchowskiej.
Zawiera m.in.: Paradygmatyczne dezaktualizacje - biologizm i rehabilitacja : Dlaczego dezaktualizacja? Medyczny rodowód pedagogiki specjalnej ; Biologizm a społęczne postrzeganie niepełnosprawności ; Ukryta doktryna PRL Nowoczesny powrót do medykalizacji ; Dlaczego paradygmat biologiczny był szkodliwy ; Od biologizmu ku paradygmatowi rehabilitacyjnemu ; Następstwa dominacji filozofii rewalidacyjnej.
Zawiera m.in.: Paradygmatyczny kłopot z integracją ; Od postulatu do paradygmatu integracyjnego ; Specyfika zmiany paradygmatycznej a integracja ; Konsekwencje przyjętego paradygmatu - modele integracji ; Słuszna koncepcja - niesłuszne interpretacje? Integracja jako źródło dominacji i selekcji społecznej ; Jeśli nie paradygmat, to co z tą integracją?
Zawiera m.in.: Paradygmatyczne aktualizacje w pedagogice specjalnej ; Paradygmat humanistyczny i jego pochodne ; Istota paradygmatu humanistycznego ; Źródła oporu wobec paradygmatu humanistycznego w pedagogice specjalnej ; Przesłanki zmiany humanistycznej w pedagogice specjalnej ; Paradygmat humanistyczny w pedagogice specjalnej i jego konsekwencje.
Zawiera m.in.: Paradygman społeczny niepełnosprawności ; Istota społecznego paradygmatu niepełnosprawności ; Humanistyczny rodowód modelu niepełnosprawności ; Pomiędzy paradygmatem a modelem ; Następstwa społęcznegoparadygmatu niepełnosprawności.
Zawiera m.in.: Paradygmat normalizacji środowiska ; Wątpliwości pojęciowe normy i normalności ; Niepełnosprawność - ryzyko zakwalifikowania do grupy "nienormalnych" ; Norma w działaniach pedagogiki specjalnej ; Trudne poczatki procesu normalizacyjnego w Polsce ; Istota paradygmatu normalizacyjnego i jego konsekwencje.
Zawiera m.in.: Paradygmat emancypacyjny (podmiotowości i autonomii) ; Od przedmiotowości do podmiotowosci osoby niepełnosprawnej ; Autonomia i jej ponowne odkrycie ; Od autonomii i podmiotowości do specjalnej pedagogiki emancypacyjnej ; Ku paradygmatowi emancypacyjnemu.
Zawiera m.in.: Pedagogika specjalna w zmianie paradygmatycznej ; Zmiana zmianie nierówna ; Pomiędzy tradycjonalizmem a humanizmem ; Co zmieniają paradygmaty w pedagogice specjalnej?
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej