Dziecko z zaburzeniami rozwoju
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(7)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Artykuły
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
tylko na miejscu
(1)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(4)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(1)
Pińczów - czytelnia
(1)
Starachowice - wypożyczalnia
(1)
Staszów - wypożyczalnia
(1)
Autor
Cygan Barbara
(1)
Dobiała Ewa
(1)
Domagalska Małgorzata
(1)
Franczyk Anna
(1)
Kantyka-Dziwisz Karolina
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Kulig Olga
(1)
Maas Violet F
(1)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(1)
Szopa Andrzej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Terapeuci zajęciowi
(2)
Fizjoterapeuci
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Neurolodzy
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pediatrzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Język polski
(8121)
Dziecko
(5128)
Nauczanie
(4708)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4117)
Dziecko z zaburzeniami rozwoju
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3755)
Nauczanie początkowe
(3710)
Szkolnictwo
(3343)
Historia
(3308)
Wychowanie przedszkolne
(3245)
Wychowanie
(2703)
Młodzież
(2355)
Rodzina
(2355)
Język angielski
(2351)
Pedagogika
(2241)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1834)
Sztuka
(1762)
Język rosyjski
(1746)
Wychowanie w rodzinie
(1694)
Oświata
(1692)
Kobieta
(1690)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1679)
Uczniowie
(1668)
Wojsko
(1660)
Literatura
(1651)
Chemia
(1535)
Kultura
(1441)
Język niemiecki
(1429)
Muzyka
(1410)
Opowiadanie polskie
(1365)
Biologia
(1309)
Geografia
(1293)
Pisarze polscy
(1285)
Psychologia
(1259)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1078)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Nauka
(1054)
Internet
(1049)
Technika
(1022)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(960)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(945)
Żydzi
(933)
Uczenie się
(920)
Młodzież szkolna
(885)
Dzieci
(879)
Miłość
(866)
Stosunki interpersonalne
(864)
Osobowość
(850)
Zarządzanie
(838)
Psychoterapia
(826)
Powieść angielska
(811)
Powieść amerykańska
(795)
Czytelnictwo
(793)
Gry i zabawy
(791)
Praca
(787)
Polityka międzynarodowa
(786)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(746)
Uczucia
(741)
Polacy za granicą
(734)
Teatr polski
(718)
Rolnictwo
(717)
Turystyka
(717)
Dramat polski
(716)
Matura
(710)
Komunikacja społeczna
(707)
Szkolnictwo wyższe
(707)
Relacje międzyludzkie
(704)
Opieka społeczna
(693)
Marksizm
(687)
Czytanie
(685)
Rodzice
(682)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(675)
Religia
(672)
Wychowanie obywatelskie
(665)
Etyka
(658)
Rośliny
(658)
Kształcenie
(643)
Astronomia
(635)
Język francuski
(635)
Sport
(633)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Komputery
(619)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(618)
Nałóg
(618)
Postawy
(608)
Powieść rosyjska
(604)
Temat: dzieło
Rozwój w okresie dzieciństwa
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Poradnik
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręcznik
(1)
Raport z badań
(1)
Recenzja
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Psychologia
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
Kultura i sztuka
(1)
Rozwój osobisty
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 871)
ISSN 0239-6025 odnosi się do pierwotnego tytułu serii: Prace Monograficzne Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie.
Bibliografia, netografia na stronach 172-182.
Barbara Cygan wpisuje się swą publikacją w obszar rozwiązań praktycznych ważnych dla pedagogiki, szczególnie w kontekście znaczenia diagnozy interakcyjnej oraz wspomagania i wspierania dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi, co pokazuje w zamieszczonym w książce case study. [Z recenzji - dr hab. Hanny Krauze-Sikorskiej, prof. UAM].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 264205 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Postępowanie usprawniające w mózgowym porażeniu dziecięcym / Małgorzata Domagalska-Szopa, Andrzej Szopa. - Wydanie drugie poszerzone i uaktualnione. - Wrocław : Edra Urban&Partner, copyright 2023. - 148 stron : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
Bibliografia przy rozdziałach.
Leczenie dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym (MPD) – z definicji – jest leczeniem objawowym, którego najistotniejszym elementem jest fizjoterapeutyczne postępowanie usprawniające. Obraz kliniczny MPD jest znacznie międzyosobniczo zróżnicowany, ponieważ zależy nie tylko od charakteru, lokalizacji, rozległości oraz stopnia ciężkości uszkodzenia OUN, lecz także od indywidualnych predyspozycji poziomu aktywności mechanizmów plastyczności mózgu. Wszystko to składa się na niezwykle złożony, indywidualny i dodatkowo zmieniający się wraz z dojrzewaniem ośrodkowego układu nerwowego (OUN) obraz zaburzeń rozwojowych dziecka z MPD i narzuca konieczność indywidualnego oraz stale aktualizowanego podejścia do stanu pacjenta, w tym zarówno diagnostycznego, jak i terapeutycznego. Mimo znaczących osiągnięć w diagnostyce i terapii dzieci z MPD w ciągu ostatnich lat, skuteczność leczenia jest nadal odległa od oczekiwań społecznych. Ciągle trwają poszukiwania nowych, przynoszących rezultaty metod, form i sposobów usprawniania dzieci z MPD. W ramach prezentowanego opracowania skoncentrowano się zatem na zebraniu i przedstawieniu aktualnej wiedzy na temat klinicznych podstaw MPD oraz metod wczesnego rozpoznawania zaburzeń ruchowych pochodzenia ośrodkowego prognozujących MPD, a także metod i środków służących do kompleksowego postępowania usprawniającego. Przedstawiona tematyka będzie pomocna studentom kierunku fizjoterapii, osobom realizującym specjalizację z fizjoterapii czy absolwentom tego kierunku studiów, którzy pracują lub rozpoczynają pracę z dziećmi z MPD, w opanowaniu wielu efektów kształcenia, dotyczących klinicznych podstaw fizjoterapii, samej fizjoterapii w zaburzeniach wieku rozwojowego, a także dużej części efektów kształcenia dotyczących diagnostyki funkcjonalnej oraz metod specjalnych stosowanych w wieku rozwojowym. Z Przedmowy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 264677 (1 egz.)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45068 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 31673 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29422 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 145-146.
Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi z porażeniem mózgowym, z zaburzeniami emocjonalnymi, z zaburzeniami z zakresu motoryki, mowy, myślenia pojęciowego, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, umiarkowanym i niesprawnymi ruchowo. Zebrane i opisane w tej publikacji zabawy i ćwiczenia są dużą pomocą w zwalczaniu wszelkich deficytów rozwojowych dzieci młodszych o specjalnych potrzebach edukacyjnych; mogą być wykorzystane zarówno w pracy indywidualnej z dzieckiem, jak też stanowić część zajęć z mniejszymi grupami dzieci. Priorytetowym celem opracowanej pozycji jest pomoc w umożliwieniu dzieciom niepełnosprawnym zdobycia wiedzy i umiejętności na miarę ich możliwości, w warunkach przedszkola ogólnodostępnego, kształtowanie właściwych interakcji międzyosobowych, kształtowanie postaw otwartości i samoakceptacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 255173 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 197-210.
Publikacja stanowi podsumowanie prowadzonych przez autorkę badań i przedstawia rezultaty terapii muzyką w pracy z dziećmi wykazującymi zaburzenia w rozwoju. Autorka wskazała zarówno na różnorodność możliwości oddziaływań muzykoterapeutycznych, jak i wynikających z jej stosowania ograniczeń, prezentując osiągnięcia w obszarze rozwoju społecznego dziecka poprzez podejście pragmatyczne. (...) Zadaniem przygotowanej publikacji było przedstawienie walorów muzykoterapii w pracy z dziećmi z zaburzeniami w rozwoju. Autorka dobrze wywiązała się z tego zlecenia. Podjęła również trud zachęcenia zainteresowanych do realizacji i poszerzania zakresu badawczego nad tą dziedziną arteterapii oraz zaakcentowała potrzebę upowszechniania wśród pedagogów terapeutów i opiekunów dzieci uzyskanych rezultatów, wskazując korzyści współpracy z muzykoterapeutami. (...) Dzieląc się osiągniętymi rezultatami, autorka pracy przyczynia się do upowszechniania muzykoterapii i zachęca do wdrażania jej w większej liczbie placówek terapeutycznych, edukacyjnych i zdrowotnych. Fragment recenzji dr. hab., prof. UŚ Mirosława Kisiela
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 264841 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
[Rozwój w okresie dzieciństwa - recenzja] / Olga Kulig. W: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. 0552-2188 R. 63, nr 4 (2023), s. 66-68. - 2023.
Dokument nadrzędny: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze.
Tytuł nadany przez katalogującego.
Zawiera recenzję książki: Rozwój w okresie dzieciństwa : zagrożenia i zaburzenia. - Warszawa, 2022.
Książka
W koszyku
Uczenie się przez zmysły / Violet F. Maas ; [przekład: Dorota Szatkowska]. - Wydanie II. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2023. - 185, [6] stron : ilustracje ; 24 cm.
(Biblioteka SI)
Na okładce: Nowy przekład.
Uczenie się przez zmysły to książka adresowana zarówno do terapeutów, jak i rodziców. W przystępny sposób opisuje wpływ układów zmysłów na funkcjonowanie układu nerwowego. Wzajemne powiązania tych systemów determinują wzrost i rozwój, zdolność uczenia się nie tylko przedmiotów szkolnych, ale i codziennych umiejętności, a także relacje społeczne oraz równowagę między ciałem i umysłem. [lubimyczytac.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42841 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej