Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(24)
Forma i typ
Książki
(20)
Audiobooki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Czasopisma
(1)
Dostępność
dostępne
(16)
tylko na miejscu
(6)
nieokreślona
(1)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(3)
Kielce - Czytelnia
(3)
Kielce - Multimedialny
(3)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(1)
Busko zdrój - czytelnia
(1)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(3)
Jędrzejów - użytek wewnętrzny
(1)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(1)
Ostrowiec - czytelnia
(1)
Pińczów - wypożyczalnia
(2)
Sandomierz - wypożyczalnia
(2)
Starachowice - wypożyczalnia
(1)
Włoszczowa - czytelnia
(1)
Autor
Nejman-Spirydowicz Alicja
(3)
Perczyński Aleksander (1946- )
(3)
Rybacka Mery
(3)
Spirydowicz Olgierd
(3)
Witkowski Ryszard
(3)
Garas Józef Bolesław
(2)
Kaliński Witold
(2)
Nycz Ryszard (1951- )
(2)
Tarnogrodzki Tadeusz
(2)
Barkley Russell A. (1949- )
(1)
Boccaccio Giovanni (1315-1375)
(1)
Boyé Edward (1897-1943)
(1)
Brahmer Mieczysław (1899-1984)
(1)
Ciupak Edward
(1)
Denek Kazimierz (1932- )
(1)
Dymara Bronisław
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Gajda Janusz (1933- )
(1)
Gambarelli Gianfranco
(1)
Hejnicka-Bezwińska Teresa (1941- )
(1)
Kapera Marta
(1)
Kohn Melvin L
(1)
Korzeniowska Wiesława
(1)
Krupa Bartłomiej
(1)
Kurcz Ida
(1)
Merton Robert
(1)
Mielicka-Pawłowska Halina
(1)
Nita Anna
(1)
Niziołek Andrzej (1963- )
(1)
Ossowski Stanisław
(1)
Ożóg-Winiarska Zofia
(1)
Read Herbert
(1)
Siwak Michał
(1)
Skworz Andrzej (1963-)
(1)
Sosnowski Mirosław
(1)
Sosnowski Mirosław (filolog polski)
(1)
Szczepański Jan
(1)
Turowski Jan
(1)
Wasilewski Jacek (1975- )
(1)
Witkowski Lech (1951- )
(1)
Węgrzecki Adam
(1)
Zani Augustino de
(1)
Znaniecki Florian
(1)
Łucki Zbigniew
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(4)
1960 - 1969
(2)
1910 - 1919
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(4)
1945-1989
(3)
2001-
(2)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(24)
Język
polski
(24)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Temat
Język polski
(3)
Język rosyjski
(3)
Literatura
(3)
Nauczanie
(3)
Słownictwo
(3)
Wymowa
(3)
Czytanie
(2)
Wojna 1939-1945 r.
(2)
.4 Twórczość
(1)
Architektura
(1)
Autorytet
(1)
Bauman, Zygmunt (1925 - )
(1)
Bieńczyk, Marek (1956 - )
(1)
Borowski, Marek (1946 - )
(1)
Bunt
(1)
Chodkiewicz, Jan Karol (1560-1621)
(1)
Clément, Catherine (1939 - )
(1)
Dichter, Wilhelm (1935 - )
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dysertacje i prace magisterskie
(1)
Dyskurs
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Edukacja regionalia
(1)
Film dokumentalny
(1)
Frans Hendrik van Eemeren
(1)
Fuks, Marian (1914 - )
(1)
Geografia
(1)
Grootendorst, Rob (1944-2000)
(1)
Gross, Jan Tomasz (1947 - )
(1)
Głowiński, Michał (1934 - )
(1)
Herbert, Zbigniew (1924-1998)
(1)
Herbert, Zbigniew (192401998)
(1)
Herling-Grudziński, Gustaw (1919-2000)
(1)
Historiografia polska
(1)
Holocaust
(1)
Horatius, Flaccus Quintus 65-8 a.C.
(1)
Jan Paweł II (papież; 1920-2005)
(1)
Język
(1)
Kaczyński, Lech (1949-2010)
(1)
Kenneth, Burke (1897-1993)
(1)
Kompetencje językowe
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt 2008 r. gruzińsko-rosyjski
(1)
Kongresy pedagogiczne
(1)
Krall, Hanna (1935 - )
(1)
Ligocka, Roma (1938 - )
(1)
Literatura polska
(1)
Marketing polityczny
(1)
Matywiecki, Piotr (1943 - )
(1)
Metoda etnograficzna
(1)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(1)
Miłosz, CZesław (1911-2004)
(1)
Miłosz, Czesław (1911-2004)
(1)
Mowa
(1)
Młodzież
(1)
Nanetti, Angela
(1)
Nauczyciele
(1)
Nurkowska, Maria (1944 - )
(1)
Ojczyzna
(1)
Opis postaci
(1)
Opowiadanie włoskie
(1)
Oświata
(1)
Pankowski, Marian (1919-2011)
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Pieniądz
(1)
Pierwszy Kongres Nauki Polskiej
(1)
Podróże
(1)
Polityka
(1)
Potocki, Wacław (1621-1696)
(1)
Prekerowa, Teresa (1921-1998)
(1)
Przedpełski, Jan
(1)
Przemówienia przedwyborcze
(1)
Przyboś, Julian (1901-1970)
(1)
Psycholingwistyka
(1)
Raport o stanie edukacji 2010
(1)
Ratajczak, Dariusz (1962-2010)
(1)
Regionalizm
(1)
Reklama
(1)
Reklama prasowa
(1)
Retoryka
(1)
Rodzina
(1)
Rowling, J.K. (1965 - )
(1)
Rymkiewicz, Jarosław Marek (1935 - )
(1)
Sarmatyzm
(1)
Slogany polityczne
(1)
Slogany reklamowe
(1)
Szczypiorski, Andrzej (1928-2000)
(1)
Szewc, Piotr (1961 - )
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szymborska, Wisława (1923-2012)
(1)
Tekst
(1)
Teoria literatury
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Wartość
(1)
Wojewódzki, Kuba (1963 - )
(1)
Temat: dzieło
Akropol (esej)
(1)
Architektura
(1)
Czarne sezony
(1)
Do Niemna
(1)
Dziewczynka w czerwonym płaszczyku
(1)
Fotografia tłumu
(1)
Harry Potter
(1)
Hipnoza
(1)
Irak 1 (film)
(1)
Irak 2 (film)
(1)
Kamień graniczny
(1)
Koń Pana Boga
(1)
Kuba Wojewódzki (program telewizyjny)
(1)
List pasterski Episkopatu Polski na Niedzielę Świętej Rodziny
(1)
Mój dziadek był drzewem czereśniowym
(1)
Nad strumieniem
(1)
Nowoczesność i zagłada
(1)
Początek
(1)
Podróż Teo
(1)
Podzwonne dla dzwonnika
(1)
Postscriptum
(1)
Powrót Dawida
(1)
Równanie serca
(1)
Sezon
(1)
Sąsiedzi: historia zagłady żydowskiego miasteczka
(1)
Tematy niebezpieczne
(1)
Tworki
(1)
Umschlagplatz
(1)
Wojna chocimska
(1)
Wojna i okupacja
(1)
Z Auszwicu do Belsen
(1)
Z dziejów wielkiej katastrofy narodu żydowskiego
(1)
Zagłada
(1)
Świat: poema naiwne
(1)
Żydzi płoccy: dzieje i martyrologia 1939-1945
(1)
Temat: czas
1901-
(3)
1701-
(2)
1801-
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Materiały pomocnicze
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Podręczniki akademickie
(2)
Źródła historyczne
(2)
Czasopismo filologiczne
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Literatura
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Proza polska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Językoznawstwo
(3)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
24 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1990, 2.
Tyt. wg nagł.
Od 1997, nr 1/2 wyd.: Instytut Badań Literackich PAN.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 34360 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36065 (1 egz.)
Czasopismo
W koszyku
Dwumiesięcznik
nr 1, (1990). -
Od 1991, nr 1/2 wyd.: Wydaw. Polska Encyklopedia Niezależna PEN.
Od 1992, nr 5 wyd.: Oficyna Polska Encyklopedia Niezależna PEN.
Od 1995, nr 1 wyd.: Wydaw. "Przedświt".
Od 1997, nr 1/2 wyd.: Instytut Badań Literackich PAN.
Od 2002, nr 1/2 wyd.: Stowarzyszenie "Pro Cultura Litteraria".
Tyt. wg nagł.
Zawartość zasobu Kielce - czytelnia
1990 (vol.1), nr 1-6
1991 (vol.2), nr 1-6
1992 (vol.3), nr 1-6
1993 (vol.4), nr 1-2,4-6
1994 (vol.5), nr 1-6
1995 (vol.6), nr 1-6
1996 (vol.7), nr 1-6
1997 (vol.8), nr 1-6
1998 (vol.9), nr 1-6
1999 (vol.10), nr 1-6
2000 (vol.11), nr 1-6
2001 (vol.12), nr 1-6
2002 (vol.13), nr 1-6
2003 (vol.14), nr 1-6
2004 (vol.15), nr 1-6
2005 (vol.16), nr 1-6
2006 (vol.17), nr 1-6
2007 (vol.18), nr 1-6
2008 (vol.19), nr 1-6
2009 (vol.20), nr 1-6
2010 (vol.21), nr 1-6
2011 (vol.22), nr 1-6
2012 (vol.23), nr 1-6
2013 (vol.24), nr 1-6
2014 (vol.25), nr 1-6
2015 (vol.26), nr 1-6
2016 (vol.27), nr 1-6
2017 (vol.28), nr 1-6
2018 (vol.29), nr 1-6
2019 (vol.30), nr 1-6
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36876 (1 egz.)
Jędrzejów - użytek wewnętrzny
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 482bp (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8269 B/P (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 189373/czyt.Podr. (1 egz.)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 128 p (1 egz.)
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 700/b (1 egz.)
Pińczów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20845, 29121 (2 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28888 (1 egz.)
Włoszczowa - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22392 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Teksty Źródłowe do Nauki Historii w Szkole nr 59.)
Forma i typ
Symbol UKD: 94(100)"1939/1945"(093)
Opis wg okł. Wyd. 1 pod hasłem: Tarnogrodzki, Tadeusz, Garas Józef.
Tekst częśc. tł. z różnych jęz.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 69964, 70437, 69963 (3 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 08200 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Teksty Źródłowe do Nauki Historii w Szkole ; nr 59.)
Opis wg okł.
Tekst częśc. tł. z różnych jęz.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 41545/czyt.93/99 (1 egz.)
Pińczów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4847, 4955, 4846, 4848 (4 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 05700 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Symbol UKD: 913(100)(075.3.053.7)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. S 171182/czyt.Podr. (1 egz.)
Brak okładki
Audiobook
Winyl
W koszyku
Praktyczne studium języka rosyjskiego [Dokument dźwiękowy]. [Płyta 2] / Olgierd Spirydowicz. - Warszawa : Polskie Nagrania Muza, [ok. 1976]. - 1 płyta audio : zapis analogowy, 33 o/min, mono. ; 30 cm.
Przypuszczalny rok wydania według pierwszego wydania podręcznika w formie książkowej.
Konsultacja Alicja Spirydowicz, Ryszard Witkowski.
Zawiera: Płyta 2. Dział 3, Ekonomika : tekst pierwszy z ćwiczeniami potekstowymi ; tekst drugi z ćwiczeniami potekstowymi. Dział 4, Przyroda : tekst pierwszy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Pł 677 (1 egz.)
Brak okładki
Audiobook
Winyl
W koszyku
Praktyczne studium języka rosyjskiego [Dokument dźwiękowy]. [Płyta 1] / Olgierd Spirydowicz. - Warszawa : Polskie Nagrania Muza, [1976]. - 1 płyta audio : zapis analogowy, 33 o/min, mono. ; 30 cm.
Przypuszczalny rok wydania według pierwszego wydania podręcznika w formie książkowej.
Konsultacja Alicja Spirydowicz, Ryszard Witkowski.
Zawiera: Płyta 1. Dział 1, Literatura : tekst pierwszy i trzeci z ćwiczeniami potekstowymi ; ćwiczenia do tekstu trzeciego. Dział 2, Sztuka : tekst pierwszy i drugi z ćwiczeniami potekstowymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Pł 676 (1 egz.)
Brak okładki
Audiobook
Winyl
W koszyku
Praktyczne studium języka rosyjskiego [Dokument dźwiękowy]. [Płyta 3] / Olgierd Spirydowicz. - Warszawa : Polskie Nagrania Muza, [ok. 1976]. - 1 płyta audio : zapis analogowy, 33 o/min, mono. ; 30 cm.
Przypuszczalny rok wydania według pierwszego wydania podręcznika w formie książkowej.
Konsultacja Alicja Spirydowicz, Ryszard Witkowski.
Zawiera: Płyta 3. Dział 4, Przyroda : ćwiczenia potekstowe do pierwszego tekstu oraz tekst drugi z ćwiczeniami potekstowymi. Dział 5, Technika : tekst pierwszy i dziewiąty z ćwiczeniami potekstowymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Pł 678 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 238123 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9226 (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 09750 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Zawiera m.in.: S. 11-48 : Wprowadzenie (Proces socjalizacji i enkulturacji; Proces internalizacji; Proces w rozwoju tożsamości; Kultura w procesie socjalizacji; Socjalizacja a indywidualność jednostki) / Halina Mielicka.
Zawiera m.in.: S. 51-55 : Człowiek istotą społeczną / Jan Turowski.
Zawiera m.in.: S. 56-60 : Cel wychowania / Herbert Read.
Zawiera m.in.: S. 61-68 : Środowisko wychowawcze / Florian Znaniecki.
Zawiera m.in.: S. 69-77 : Wpływ kultury na życie społeczne / Jan Szczepański.
Zawiera m.in.: S. 135-139 : Polimorfizm obyczajów / Edward Ciupak.
Zawiera m.in.: S. 174-187 : Obraz samego siebie / Jan Szczepański.
Zawiera m.in.: S. 207-212 : Teoria anomii społecznej / Robert Merton.
Zawiera m.in.: S. 213-220 : Klasa społeczna a relacje rodzice-dziecko / Melvin L. Kohn.
Zawiera m.in.: S. 238-245 : Rola wartości w poznaniu drugiego człowieka / Adam Węgrzecki.
Zawiera m.in.: S. 246-257 : Analiza socjologiczna pojęcia ojczyzny / Stanisław Ossowski.
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 7-27 : Granice retoryki. Jak stworzyć instrukcję obsługi tekstu? / Jacek Wasilewski.
Zawiera: S. 31-50 : Za kulisami sceny politycznej: analiza komunikatów przedwyborczych z perspektywy psychologicznej / Aleksandra Szymków-Sudziarska.
Zawiera: S. 51-63 : Metoda etnograficzna / Izabela Rudak.
Zawiera: S. 65-75 : Wodzowie kontra gracze. Analiza pentadyczna / Jacek Wasilewski.
Zawiera: S. 77-90 : Od skarbca do kiosku z kredytami. Semiotyczny obraz pieniadza w kulturze / Krzysztof Polak.
Zawiera: S. 93-114 : Analiza pragma-dialektyczna / Piotr Lewiński.
Zawiera: S. 115-126 : Film jako sztuka perswazji / Milenia Fiedler.
Zawiera: S. 127-136 : Metodologia analizy prasowych reklam narracyjnych (na przykładzie reklamy Nescafe Espresso) / Marek KOchan.
Zawiera: S. 139-153 : Metafory terroru / George Lakoff.
Zawiera: S. 155-176 : Panic Disorder jako forma uczestnictwa społecznego. Media w Polsce: władza druga, trzecia i czwarta / Marian Płachecki.
Zawiera: S. 177-196 : Retoryka wizualności. Pokazać katastrofę / Urszula Jarecka.
Zawiera: S. 197-214 : O logicznej analizie tekstu / Krzysztof Szymanek.
Zawiera: S. 217-236 : Motorówka w stoczni, czyli o wiarygodności pamięci / Anna Ewa Nita.
Zawiera: S. 237-249 : O podatności tekstu na zapamietywanie na przykładzie sloganów / Marta Spychalska.
Zawiera: S. 253-269 : Metoda analizy środków niewerbalnych pojawiających się podczas wypowiedzi (na podstawie programu Kuba Wojewódzki) / Aneta Załazińska.
Zawiera: S. 271-281 : Miejsce wojennego pseudowydarzenia w politycznej retoryce na przykładzie konfliktu w Gruzji (sierpień 2008 roku) / Wojciech Jabłoński.
Zawiera: S. 285-294 : Usuwanie kobiet - dyskurs a szacunek / Bożena Keff.
Zawiera: S. 295-308 : Demistyfikacja mitu / Albert Jawłowski.
Zawiera: S. 309-318 : "Dzięki Panu historii". Dekonstrukcja jako lektura retoryczna / Michał Rusinek.
Zawiera: S. 319-327 : Filozoficzna lektura tekstu / Jakub Kloc-KOnkołowicz.
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 144-149.
Zawiera: Wstęp dla dyplomantów ; Wstęp dla doktorantów ; Do wszystkich czytelników.
Zawiera: Praca dyplomowa ; Co to jest praca dyplomowa: przepisy, zawartość pracy, rynek odbiorcy.
Zawiera: Rada dla studenta, który chce kupić lub przepisać cudzą pracę bądź popełnić plagiat.
Zawiera: Rady jak zacząć: kiedy trzeba zacząć interesować się pracą dyplomową, wybór tematu i promotora, pierwsza rozmowa z promotorem, stosunki z promotorem i recenzentem.
Zawiera: Rady dotyczące prowadzenia badań: zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów, wywiady, analizowanie i przetwarzanie materiałów, kolejne etapy przygotowania pracy, oddawajcie więc cesarzowi...
Zawiera: Rady dotyczące pierwszej wersji pracy: organizacja procesu pisania, streszczenie pracy, pierwsze zdanie, spis treści, wykaz symboli, wstęp, układ tekstu, wnioski, załączniki, słowniczek terminów, odsyłacze do literatury i bibliografia.
Zawiera: Kilka małych kruczków: forma i objętość pracy, dokumentacja źródłowa.
Zawiera: Rady dotyczące problemów językowych (i nie tylko): rodzaje błędów językowych, konsultacje językowe i psychologiczne, obowiązki dyplomanta, terminy obcojęzyczne, ortografia, propozycja polemiczna.
Zawiera: Rady dotyczące pisania pracy na maszynie: stęp, sposoby pisania pracy, tekst wzorcowy, układ tekstu na stronie, marginesy, strona tytułowa i okładka, spacje w interpunkcji, podawanie liczb, wzory i skróty, tablice i wykresy, nanoszenie poprawek do maszynopisu pracy.
Zawiera: Końcowe sprawdzenie pracy: sprawdzenie karty tytułowej i okładki, przeglądanie spisu treści, sprawdzenie numeracji stron, kontrola techniczna, pierwsze czytanie końcowe (techniczne), drugie czytanie końcowe (stylistyczne).
Zawiera: Niektóre dziedziny nauki: wstęp, matematyka, chemia, fizyka, informatyka (dokumentacja, duże i małe litery), ekonomia i zarządzanie (terminologia angielska, duże i małe litery).
Zawiera: Obrona pracy: przebieg obrony ; Jak przygotować się do obrony: 200 godzin przed: przygotowanie wystapienia ; urządzenia projekcyjne ; 20 godzin przed: przygotowanie psychofizyczne ; dwie godziny przed: zadbaj o swój wygląd. ; Godzina zero: jak się zachować.
Zawiera: Ewentualna publikacja pracy: wstęp, nowa wersja pracy, nowy tytuł, nowy wstęp, nowy tekst, podziękowania, nowy wykaz literatury ; Wersja angielska ; Inne wskazówki dla autorów ; Wysyłka artykułu ; Współpraca z redakcją.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 11-17 : Od metody do meritum / Zbigniew Trzaskowski.
Zawiera: S. 20-38 : "Sztuka z fantazji i kamienia". Zbigniewa Herberta widzenie architektury / Alina Biała.
Zawiera: S. 39-51 : O podróżach Czesława Miłosza w głąb minionego czasu / Alicja Krawczyk.
Zawiera: S. 52-68 : W stronę poetyki dzieciństwa. Miłosz - Przyboś - Ratajczak / Zofia Ożóg-Winiarska.
Zawiera: S. 69-88 : Horacy "bez pomnika", czyli słów kilka o Horacym jako człowieku / Małgorzata Kruszelnicka.
Zawiera: S. 89-102 : Co zobaczyła Wisława Szymborska po drugiej stronie lustra fotografii? (W przestrzeni antropologicznej "Fotografii tłumu") / Jerzy Winiarski.
Zawiera: S. 120-146 : Literacki portret dziadka w sensorycznej przestrzeni dzieciństwa wnuka (A. Nanetti "Mój dziadek był drzewem czereśniowym") / Zofia Ożóg-Winiarska.
Zawiera: S. 147-156 : Podróż jako metafora doświadczenia świata - wokół "Podróży Teo" C. Clément / Dominik Borowski.
Zawiera: S. 157-184 : Jesień Sarmatów. W epickiej przestrzeni Chocimia / Jerzy Winiarski.
Zawiera: S. 186-195 : "Ja wszystko pozwalam czytać"... O emocjach czytelniczych, czytaniu domowym i czytelniczej aktywności / Urszula Chęcińska.
Zawiera: S. 196-205 : Wprowadzenie uczniów w świat wartości / Henryka Kaczorowska.
Zawiera: S. 206-214 : Kształcenie nauczycieli jako wyzwanie dla uniwersytetu / Iwona Morawska, Małgorzata Latoch Zielińska, Jarosław Krajka.
Zawiera: S. 216-238 : Językowy obraz koleżanki w opisie postaci / Roman Starz.
Zawiera: S. 239-250 : Czy powinniśmy się bać Harry'ego Pottera? Fenomenologia zła w powieściowym cyklu J.K. Rowling / Anna Szóstak.
Dodatek do publikacji zawiera przedruk artykułu ("Przegląd Humanistyczny", 2007, nr 6) Zofii Ożóg-Winiarskiej "Laura jako znak aksjologiczny i symbol życia. A. Mickiewicz "Do Niemna". Sonet.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 233-248.
Zawiera: Część I. Przedmiot i historia psycholingwistyki: 1. Przedmiot psycholingwistyki, 2. Rozróżnienia terminologiczne: język a mowa; kompetencja a realizacja językowa; wiedza językowa. 3. Historia badań psycholingwistycznych: 3.1. Okres pierwszy - lata pięćdziesiąte, 3.2. Okres drugi - lata sześćdziesiąte, 3.3. Okres trzeci - współczesny.
Zawiera: Część II. Biologiczne i społeczne uwarunkowania języka: 1. Neurofizjologiczne podstawy języka, 2. Filogeneza języka, 3. Język ludzki a język zwierząt, 4. Produkcja i percepcja mowy: 4.1. Artykulacja dźwięków mowy, 4.2. Percepcja mowy, 4.3. Motoryczna teoria percepcji mowy, 5. Społeczne podstawy języka: 5.1. Filogeneza, 5.2. Ontogeneza, 5.3. Aspekty teoretyczne, 6. Rozwój języka u dziecka: 6.1. Język a inne funkcje poznawcze dziecka, 6.2. Prawidłowości rozwoju języka w aspekcie porównawczym.
Zawiera: Część III. Rozważania nad językiem w jego funkcji reprezentatywnej: 1. Składniki kompetencji językowej, 2. Wiedza językowa a wiedza o świecie, 3. Rola słownika umysłowego, 4. Język a procesy percepcyjno-wyobrażeniowe, 5. Język a pamięć, 6. Język a pojęcia, 7. Determinizm językowy czy determinizm poznawczy, 8. Język a świadomość.
Zawiera: Część IV. Rozważania nad językiem w jego funkcji komunikacyjnej: 1. Kompetencja komunikacyjna, 1.1. Wypowiedzi i akty mowy, 1.2. Dyskurs, 1.3. Odmiany i warianty językowe, 1.4. Style osobiste, 2. Rozumienie i produkowanie dyskursu: 2.1. Dyskurs a tekst, 2.2. Badania nad dyskursem konwersacyjnym: 2.2.1. Główne prawidłowości dyskursu konwersacyjnego w aspekcie społecznym, 2.2.2. Prawidłowości dyskursu konwersacyjnego w aspekcie informacyjnym, 2.3. Badania nad dyskursem tekstowym: 2.3.1. Struktura tekstu, 2.3.2. Funkcja pragmatyczna dyskursu tekstowego, 3. Psychologiczna problematyka czytania: 3.1. Charakterystyka procesu czytania, 3.2. Psychologiczny model procesu czytania, 3.3. Różnice indywidualne w szybkości i efektywności czytania, 3.4. Studia porównawcze nad czytaniem.
Zawiera: Część V. Psychologiczna problematyka dwujęzyczności: 1. Dwujęzyczność: postawienie problemu, 1.1. Psycholingwistyczne i neurolingwistyczne badania nad dwujęzycznością czystą i mieszaną, 1.2. Badania rozwojowe nad dwujęzycznością, 2. Submersja: dwujęzyczność zubożająca, 3. Immersja: dwujęzyczność pożądana, 4. Porównanie submersji z immersją, 5. Zdolności językowe i inne różnice indywidualne, 6. Motywacja do nauki języka drugiego, 7. Postawy wobec języka i grupy językowej.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera wybór fragmentów tekstów klasyków pedagogiki kultury.
Bibliogr. s. 209-218.
Zawiera: Pedagogika kultury jako wielki kierunek myśli pedagogicznej: rodowód, przedmiot i miejsce pedagogiki kultury wśród nauk pedagogicznych.
Zawiera: Założenia filozoficzne i metodologiczne pedagogiki kultury ; Heglowska teoria rozwoju ducha, metodologiczna autonomia nauk humanistycznych ; Sprangerowska typologia idealnych struktur - sposób wartościowania i przeżywania wartości ; Myśl pedagogiczna Georga Kerschensteinera i jego podstawowy aksjomat procesu kształcenia ; Kierunek aktualistyczny w pedagogice kultury - Benedetto Croce i Giovanni Gentile.
Zawiera: Czołowi przedstawiciele pedagogiki kultury w Polsce okresu dwudziestolecia międzywojennego ; Bogdan Nawroczyński - filozofia kultury i hierarchia wartości, ideał wykształcenia ; System pedagogiki kultury Sergiusza Hessena: pedagogika jako filozofia stosowana, wychowanie jako proces wartwicowy i dialektyczny, cele wychowania moralnego. Cztery płaszczyzny bytu i cztery warstwy wychowania ; Bogdana Suchodolskiego pedagogika kultury: życie i działalność naukowa, udział w przebudowie teorii i metodologii poznania humanistycznego, filozofia kultury - osobowość - uspołecznienie, podstawy teorii wychowania przez sztukę ; Koncepcje Floriana Znanieckiego - zbieżne z założeniami pedagogiki kultury: kulturalizm Znanieckiego, koncepcja współczynnika humanistycznego, poglądy Znanieckiego na wychowanie dla przyszłości ; Stefan Szuman.
Zawiera: 0. Problematyka wychowania narodowego, państwowego i obywatelskiego ; Wychowanie narodowe w ujęciu Lucjana Zarzeckiego ; Problematyka wychowania państwowego w twórczości Kazimierza Sośnickiego ; Poglądy Zygmunta Mysłakowskiego na rolę kultury w kształtowaniu osobowości oraz w wychowaniu narodowym i państwowym - kultura i wychowanie, oryginalność poglądów na temat wychowania narodowego i państwowego ; Edukacja narodowa, państwowa i obywatelska w twórczości Bogdana Nawroczyńskiego ; Refleksje Bogdana Suchodolskiego na temat edukacji narodowej i państwowej ; Skrajnie nacjonalistyczne poglądy w wychowaniu Ernesta Kriecka.
Zawiera: Pedagogika kultury po drugiej wojnie światowej ; Rozwój pedagogiki ; Powojenna twórczość Bogdana Suchodolskiego - krytyka pedagogiki kultury, pedagogika humanistyczna, działalność w Narodowej Radzie kUltury ; Twórcza kontynuacja mysli intelektualnej Bogdana Suchodolskiego w działalności Ireny Wojnar - wychowanie estetyczne, kształcenie humanistyczne, troska o inspirująca rolę spuścizny naukowej Bogdana Suchodolskiego ; Aleksander Kamiński - kontynuator poglądów Sergiusza Hessena ; Pedagogika kultury w Polsce po 1995 roku: historia powrotu do pierwotnej nazwy kierunku, znaczące publikacje z pedagogiki kultury po 1995 roku, znaczące osrodki w rozwijaniu pedagogiki kultury po 1995 roku.
Zawiera: Pedagogika religijna, chrześcijańska i personalistyczna - bliska pedagogika kultury: pedagogika religijna w ujęciu Fryderyka Wilhelma Foerstera ; Personalizm Jacques,a Maritaina i Emmanuela Mouniera ; Wychowanie personalistyczne Karola Górskiego ; Personalizm Stefana Kunowskiego i Józefa Pastuszki ; Środowisko naukowe KUL w tworzeniu i upowszechnianiu pedagogiki personalistycznej i chrześcijańskiej ; Inne ośrodki w Polsce kontynuujace idee pedagogiki chrześcijanskiej i personalistycznej ; Założenia programowe Zespołu Pedagogiki Chrześcijańskiej ; Poglądy Jana Pawła II na temat wychowania - istotne nie tylko dla pedagogiki chrześcijańskiej.
Zawiera: Kontrowersje i dylematy pedagogiki kultury i edukacjii kulturowej w Polsce.
Zawiera: Kultura pojmowana globalnie jako podstawa współcześnie rozumianej "paidei" - najważniejsze zadania w kształceniu humanistycznym.
Zawiera: Kontrowersje wokół problematyki wychowania patriotycznego i obywatelskiego.
Zawiera: Zależności, różnice i powiązania pedagogiki kultury z innymi kierunkami oraz dyscyplinami pedagogicznymi. Glosa do obiektywizmu w prezentowaniu różnych teorii pedagogicznych ; Zbieżności i różnice między pedagogiką kultury, pedagogiką chrześcijańską i edukacją międzykulturową ; Dlaczego Zespół Pedagogiki Kultury i Edukacji Międzykulturowej? ; Cechy bliskie pedagogice kultury w innych współczesnych kierunkach ; Samokontrola i samokształcenie ; Nota informacyjna o wykorzystanych niemalże w całości wcześniejszych publikacjach autora.
Zawiera: Wybór tekstów - Wilhelm Dilthey: "Właściwości nauk humanistycznych", "Przezywanie i rozumienie", "Rozumienie".
Zawiera: Wybór tekstów - Sergiusz Hessen: "O sprzecznościach i jedności wychowania", "Zagadnienia pedagogiki personalistycznej (fragmenty)", "Idea wspólnego wykształcenia w pedagogice nowoczesnej".
Zawiera: Wybór tekstów - Bogdan Nawroczyński: " Dzieła wybrane", "Idea wykształcenia", "Indywidualność, charakter i osobowość", "DObra narodowe i ogólnoludzkie".
Zawiera: Wybór tekstów - Bogdan Suchodolski: "Uspołecznienie kultury", "Droga do kultury", "Powszechność kultury", "Młodość i przyszłość".
Zawiera: Wybór tekstów - Karol Górski: "Wychowanie personalistyczne", "Zasady personalizmu a wychowanie".
Zawiera: Wybór tekstów - Bogdan Suchodolski: "Wychowanie mimo wszytsko", "Edukacja kulturalna a egzystencja człowieka".
Zawiera: Wybór tekstów - Irena WOjnar: "Humanistyczne i antropologiczne rozumienie kultury - kontrowersje i wzbogacenia.
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: Część pierwsza: Świat sztuki a twórcze działania dziecka.
Zawiera: O człowieku trójskrzydłym: magia liczb, metaforyka lotu, czyli o potrzebie rozwijania wyobraźni, świat zewnętrzny a świat przeżyć dziecka, dynamika wyobraźni, czyli jak latać bez skrzydeł? / Bronisława Dymara.
Zawiera: Wzory kulturowe a postawa twórcza: człowiek wytworem, nosicielem i twórcą kultury, rozważania antropologów o wzorach kulturowych, wzory kulturowe w świetle socjologii, w stronę sztuki przyszłości - pomiędzy wioską elektroniczną a kosmosem / ALojzy Krzempek.
Zawiera: Potencjał twórczy dziecka: dziecko jako twórca spontaniczny, kryzys twórczy, rozwój osobowości twórczej, atmosfera twórczego wychowania / Ryszard Cibor.
Zawiera: Odwaga twórcza jako podstawa wychowania i komunikacji językowej: orientacja podmiotowa w psychologii rozwojowej a "paradoks odwagi", służebna rola kultury, werbalizacja świata i ekspresyjny charakter działania ludzkiego, odwaga twórczas a komunikacja językowa, przydatność odwagi twórczej w działalności dziecka / Andrzej Murzyn.
Zawiera: Sztuka jako inspiracja twórcza w toku spotkań i dialogów edukacyjnych: rola sztuki w spotkaniach i dialogach edukacyjnych, inspiracyjna i kreacyjna rola sztuki, spotkanie i dialog jako potrzeba współczesnego człowieka, metoda dzienników dialogowych w systemie edukacyjnym, piękno świata a dziecko jako twórca / Stanisław Michałowski.
Zawiera: Część druga: Na tropach innowacyjnego uczenia się.
Zawiera: W stronę osobowości twórczej: pojęcia - twórczość, postawa twórcza, człowiek twórczy ; twórczość pierwotna i wtórna ; czynniki wpływające na działania twórcze uczniów / Ewa Urban-Kojs.
Zawiera: Dziecko jako twórca w koncepcji Celestyna Freineta: żywotność koncepcji Celestyna Freineta we współczesnej szkole, świat przyrody a dziecko jako twórca, świat sztuki a kreacyjne działania uczniów i nauczyciela, kilka osobliwości proponowanej koncepcji / Beata Oelszlaeger.
Zawiera: Aneks 1: Mój plan na miesiąc [tabela z wykazem przedmiotów i sprawności - plan do zrealizowania przez ucznia].
Zawiera: Aneks 2: Moje osiągnięcia w tygodniu [karta samoceny; uczeń kolekcjonuje wykresy swoich osiągnięć i analizuje je].
Zawiera: Muzyka i muzykowanie: o wybranych koncepcjach wychowania muzycznego, nowy program a cele wychowania muzycznego, kreatywność działań w muzyce, zintegrowana pedagogika muzyczna / Jadwiga Uchyła-Zroski.
Zawiera: Spotkania dzieci ze sztuką: wyzwalanie twórczych dyspozycji dziecka poprzez łączenie plastyki z muzyką, tekst literacki jako inspiracja do działań twórczych / Urszula Szuścik.
Zawiera: Świat pełen poezji: skąd przychodzi poezja? Skad biorą się tematy dziecięcych wierszy i rymowanek? Dlaczego piękno niejedno ma imię? Dlaczego niektóre słowa mają skrzydła? Czy wiemy co jest istotą dziecięcości i paidialnego święta?
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 20)
Zawiera: Część pierwsza: Poszukiwanie drogi / Kazimierz Denek.
Zawiera: Rozdział I - Pojęcie Ojczyzny, jej rodzaje, funkcje i odniesienia ; Rozuumienie Ojczyzny ; Profile Ojczyzny ; Co zawiera pojęcie Ojczyzny ; Powinności wobec Ojczyzny.
Zawiera: Rozdział II - Moja mała Ojczyzna: Krzemieniec, Tczew, Wielkopolska ; Kształtowanie miłości do małej Ojczyzny.
Zawiera: Rozdział III - Desygnat Ojczyzny ; Język w społeczeństwie wiedzy ; Funkcje języka w procesie edukacji ; Najstarszy czynnik kształtujacy tożsamość narodową ; Opiewany w poezji i prozie ; Czy nieuleczalne okaleczenie? ; Inwazja nowomowy na edukację ; Co przeszkadza szkole w byciu źródłem poprawnej polszczyzny? ; Sprzężenie zwrotnne między językiem teorii a praktyką edukacji ; Kultura języka.
Zawiera: Rozdział IV - Najwyższa wartość ; Istota wartości, ich geneza i funkcje ; Wartości poznawcze i uniwersalne ; Wartości w edukacji ; Spory o wartości ; Ojczyzna wśród innych wartości w opinii 1872 respondentów.
Zawiera: Część druga: Kulturowe przemiany w obrębie wielkich i małych Ojczyzn / Wiesława Korzeniowska.
Zawiera: Rozdział I - Mała i wielka Ojczyzna wobec współczesnych trendów unifikacyjnych ; Rozważania o wielkiej i małej Ojczyźnie ; Mała Ojczyzna - kształtowanie się i rozwój pojęcia ; Mikrospołeczności z tradycyjną hierarachią wartości w realiach UE.
Zawiera: Rozdział II - Mała Ojczyzna i jej wybrane "obszary szczególne" (na przykładzie Górnego Śląska) ; Górny Śląsk w rozważaniach o małej Ojczyźnie ; Górny Śląsk - "szczególny przypadek kulturowy" ; Współczesne "obszary szczególne" górnosląskiej małej Ojczyzny.
Rozdział III - "By czas nie zaćmił i niepamięć" ; Świat dziecka - światem wielkiej i małej Ojczyzny ; Wiedza o ojczyźnie lokalnej - hobby czy konieczność? ; Edukacja o małej Ojczyźnie - stan dzisiejszy i potrzeby.
Zawiera: Część trzecia: Mała i wielka Ojczyzna w humanistycznej edukacji / Bronisława Dymara.
Zawiera: Rozdział I - Wielka Ojczyzna i małe ojczyzny - śladami różnych znaczeń i kontekstów ; Stany rzeczy a sytuacje ; Polskość jako sytuacja ; Rózne barwy i odmiany polskości ; Dom rodzinny jako podstawa współbycia w małych ojczyznach ; Wartości jako obiekty, czyny i idee.
Zawiera: Rozdział II - Ojczyzna i ojczyźniane klimaty w tekstach szkolnych podręczników ; Podręczniki do języka polskiego źródłem wiedzy o polskości i Ojczyźnie ; Polskość jako sytuacja historyczna ; Bohaterstwo i bohaterowie ; Ojczyźniane klimaty w podręcznikach i zyciu arodzaje wrażliwosci dziecka ; Polska z oddali. Bohaterowie wygnańcy.
Zawiera: Rozdział III - Różne barwy polskości w kompleksowej edukacji ; Współnota uczniów i nauczycieli ; Uczenie sie kompleksowe w pigułce ; Dom niejedno ma imię i z tego właśnie słynie... - realizacja kompleksu w klasie VI ; Tradycje, obyczaje i obrzędy - dynamika zajęć w klasie II gimnazjum ; Literatura i plastyka jako opowieść o człowieku - inspiracje do zajęć w liceum ; Pedagogika współbycia jako odmiana personalizmu, źródło humanistycznej edukacji oraz patriotycznego wychowania.
Zawiera: Seria "Nauczyciele - Nauczycielom" - wykaz publikacji.
Streszcz. ang. przy częściach. Wstęp także ang.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 428-444.
Zawiera: Spis treści: Wstęp. Rozdział 1. Ramy teoretyczno-metodologiczne narracji o praktyce edukacyjnej XX wieku: wprowadzenie, badanie kultury, model badań społecznej praktyki edukacyjnej w przestrzeni kulturowej, transgresja historyczna jako teoretyczny kontekst badań nad społeczną praktyką edukacyjną, narracja jako forma wypowiedzi (kontekst filozoficzno-teoretyczny zainteresowania się narracjami w naukach humanistycznych, "narratologia" jako dziedzina współczesnych badań kultury, wykorzystanie wiedzy o narracjach w badaniach nad edukacją, narracje historyczne w naukach humanistycznych), założenia konstytuujące formę, strukturę i treść narracji. Podsumowanie - Czym jest prezentowany tekst kulturowy.
Zawiera: Rozdział 2. Druga Rzeczypospolita (1918-1939): wprowadzenie, uwarunkowania polityczne, społeczne i ekonomiczne związane z powstawaniem państwa oraz budowanie struktur administracyjnych II RP, problemy związane z budowaniem i funkcjonowaniem systemu oświatowego (lata 1921-1932, kształcenie nauczycieli, sieć szkolna), reforma oświatowa 1932 roku - ustawa Jędrzejewiczowska. Problem kształcenia na poziomie wyższym. Włączanie kształcenia nauczycieli w struktury akademickie. Najważniejsze problemy rozwiązywane przez II RP za pomocą instytucji edukacyjnych (likwidacja analfabetyzmu, zmiana struktury społęcznej, budowanie tożsamości narodowej, państwowej i społecznej).
Zawiera: Kontekst kulturowy zmian w praktyce edukacyjnej: najważniejsze idee epoki nowoczesnej w Europie Zachodniej i reformy oświatowe z nimi związane, kształtowanie się Europy jako współnoty kulturowej.
Zawiera: Najważniejsze idee Europy Zachodniej w epoce nowoczesnej: praktyka oświatowa niektórych krajów Europy od XVIII wieku (praktyka oświatowa Francji, praktyka oswiatowa w państwach, do których zostały włączone ziemie polskie w wyniku zaborów). Wzorce osobowe możliwe do zaakceptowania w II RP ("człowiek zabawy" jako wzór kultury szlacheckiej i chłopskiej, "człowiek dobrze wychowany" jako wzór kultury inteligenckiej).
Zawiera: Odpowiedź pedagogika polskiej na wyzwania przełomu XIX i XX wieku: Uniwersytet Lwowski - inicjatywy profesora Kazimierza Twardowskiego, Uniwersytet Jagielloński - inicjatywy profesora Władysława Heinricha, nurt pedologiczny w Polsce. Popularyzacja wiedzy o edukacji. Kongresy pedagogiczne i czasopisma. Podsumowanie - Logika zmian w społecznej praktyce edukacyjnej w II RP.
Zawiera: Rozdział 3. Między Drugą Rzeczypospolitą a Polską Rzeczypospolitą Ludową (1939-1952). Polska w warunkach utraty niepodległości i zagrożenia dwoma totalitaryzmami. Polityka oświatowa na ziemiach polskich po ich włączeniu do III Rzeszy i ZSRR (polityka oswiatowa na ziemiach włączonych bezposrednio do Rzesz, w Generalnym Gubernatorstwie, na ziemiach włączonych bezpośrednio do ZSRR).
Zawiera: Polska w konspiracji: tajne szkolnictwo ogólnokształcące, szkolnictwo wyższe).
Zawiera: Tryumf Wielkiego Przymierza a sprawa Polski na arenie międzynarodowej: Polska w strefie wpływów ZSRR, program przejęcia władzy w Polsce (likwidacja struktur Polskiego Państwa Podziemnego, likwidacja własności prywatnej środków produkcji, stworzenie rozbudowanego aparatu przymusu /kontroli, inwigilacji, represji i terroru/, legitymizacja nowej władzy).
Zawiera: Tworzenie warunków do przeprowadzenia "wielkiej zmiany kulturowej": totalitaryzm komunistyczny, program i proces sowietyzacji, fenomen sowietyzacji, cele i zadania związane z uruchomieniem "ofensywy ideologicznej".
Zawiera: Ofensywa ideologiczna w Polsce: kierunek zmian w dziedzinie języka, w nauce, w literaturze i innych sztukach - socrealizm, kierunek zmian w relacjach między państwem a Kościołem.
Zawiera: Posumowanie - logika zmian w praktyce edukacyjnej w latach wielkiej zmiany polityczno-kulturowej.
Zawiera: Rozdział 4. Polska Rzeczypospolita Ludowa (1952-1989). Bilans strat - diagnoza stanu.
Zawiera: Lata 1944-1956: zmiany w systemie oświatowym (ogólnokształcącym): tworzenie administracji oświatowej, przygotowanie do reformy oświatowej, najważniejsze dekrety dotyczące organizacji szkolnictwa w latach 1944-1948, przygotowanie do przeprowadzenia ofensywy ideologicznej w systemie oświaty, akcja likwidacji analfabetyzmu, zmiany w obszarze ideałów i celów edukacyjnch, reforma programowa - zmiany w treściach i celach kształcenia (nauczania i wychowania).
Zawiera: Realizacja zmian w segmencie kształcenia zawodowego.
Zawiera: Polityka kadrowa i kształcenie nauczycieli dla szkół podstawowych.
Zawiera: Zmiany w nauce i szkolnictwie wyższym: Pierwszy Kongres Nauki Polskiej, nowa organizacja nauki, zmiany w strukturze i funkcjonowaniu uczelni.
Zawiera: Konstytucyjne zmiany w obszarze edukacji.
Zawiera: Lata 1957-1989.
Zawiera: Transgresyjne ujęcie zmian dokonanych w latach 1944-1956.
Zawiera: Proces destalinizacji po roku 1956.
Zawiera: Kontynuacja i zmiana w systemie oświatowym lat 1957-1989 (proces zmian oświatowych w l. 1952-1961 oraz 1961-1973, reforma oświaty w roku 1973, dryfowanie oświaty po roku 1973.
Zawiera: Kontynuacja i zmiana w polityce wobec nauki i szkolnictwa wyższego: kierunek zmian w nauce i szkolnictwie wyższym po 1956 roku, zmiany w kształceniu nauczycieli i pedagogów po 1956 roku.
Zawiera: Pedagogika w procesie wielkiej zmiany kulturowej
Zawiera: Ruch oporu wobec zmiany kulturowej i jej skutków w oświacie i nauce: opozycja antysystemowa w PRL-u, problem reformy oświatowej w działaniach opozycji demokratycznej.
Zawiera: Podumowanie - logika zmian w praktyce edukacyjnej PRL-u.
Zawiera: Rozdział 5. Trzecia Rzeczypospolita (po 1989 r.)
Zawiera: Uwikłanie zmiany kulturowej w proces transformacji systemowej.
Zawiera: Problem zmian oświatowych w Europie i Stanach Zjednoczonych.
Zawiera: Reformy oświatowe po 1989 roku - ustawy o sytemie oświaty z 1991 i 1999 roku.
Zawiera: Monitorowanie zmian w systemie oświaty: Raporty OECD, Społeczeństwo w drodze do wiedzy. Raport o stanie edukacji 2010, badania nad młodzieżą.
Zawiera: Kontynuacja i zmiana w szkolnictwie wyższym.
Zawiera: Pedagogika w warunkach zmiany kulturowej.
Zawiera: Kształcenie naucycieli i pedagogów.
Zawiera: Podsumowanie - logika zmian w praktyce edukacyjnej III RP (w praktyce oświatowej i szkolnictwie wyższym).
Zawiera: Zakończenie. Imponderabilia wielkiej zmiany.
Zawiera: Kalendarium (wydarzenia i fakty XX wieku, które miały znaczenie dla polskiej praktyki edukacyjnej).
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej