Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(80)
Forma i typ
Książki
(70)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Artykuły
(6)
Fotografie
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Czasopisma
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(136)
tylko na miejscu
(41)
nieokreślona
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(39)
Kielce - Czytelnia
(28)
Kielce - Multimedialny
(3)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(12)
Busko zdrój - czytelnia
(1)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(6)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(8)
Końskie - wypożyczalnia
(11)
Końskie - czytelnia
(1)
Opatów - wypożyczalnia
(7)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(11)
Pińczów - wypożyczalnia
(8)
Pińczów - czytelnia
(3)
Sandomierz - wypożyczalnia
(10)
Sandomierz - czytelnia
(3)
Starachowice - wypożyczalnia
(7)
Starachowice - czytelnia
(2)
Staszów - wypożyczalnia
(10)
Staszów - użytek wewnętrzny
(1)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(7)
Włoszczowa - czytelnia
(2)
Autor
Piróg Mieczysław
(4)
Fotyma Czesław
(3)
Gawecka Gabriela
(3)
Gawecki Bolesław Józef (1889-1984)
(3)
Wojewoda Grzegorz F
(3)
Badziąg Kazimierz Antoni (1921- )
(2)
Dróżdż Witold
(2)
Głażewski Michał
(2)
Jaworski Michał
(2)
Kaczorek Henryk
(2)
Myślicki Adam
(2)
Słówko Zbigniew
(2)
Tokar Danuta
(2)
Ścisłowski Czesław (1904-1971)
(2)
Śledziewski Roman
(2)
Albanowska Stefania
(1)
Aszkiełowicz Aleksander
(1)
Bakuszyński W
(1)
Bielicka-Dziankowska Krystyna
(1)
Bogaj Andrzej (1942- )
(1)
Bossowski Dariusz
(1)
Carlgren Frans
(1)
Czajkowski Stefan
(1)
Czarnecka-Malicka Aneta
(1)
Czerlunczakiewicz-Barska Bogumiła
(1)
Czyżewski Czesław
(1)
Domański Juliusz
(1)
Dziankowska Krystyna
(1)
Eisner Józef
(1)
Elbanowska Stefania
(1)
Eller Helmut (1935- )
(1)
Glücksman Stanisław (1904-1973)
(1)
Greczyło Tomasz
(1)
Halaunbrenner Michał (1901-1976)
(1)
Halfter Piotr
(1)
Hercman Karol
(1)
Ignaczak Józef
(1)
Jelska Wacława
(1)
Jeżewski Mieczysław (1890-1971)
(1)
Kalašnikov Aleksej Georgievič (1893-1962)
(1)
Kameneckij Samuil Efimovič
(1)
Klingborg Arne
(1)
Kozak Wioletta
(1)
Kozłowski Ludwik
(1)
Kruk Jolanta
(1)
Krupa Edward
(1)
Krupiński Leszek
(1)
Kuźmińska Barbara
(1)
Ludwiczak Marek
(1)
Malinowski Krzysztof (1948- )
(1)
Malinowski Tadeusz (edukacja)
(1)
Manacorda Tristano
(1)
Mikulska Karolina
(1)
Miliszkiewicz Janina
(1)
Mostowski Andrzej Włodzimierz
(1)
Mroczek Mariusz
(1)
Musiał Grzegorz
(1)
Naskręcki Ryszard
(1)
Orehov Viktor Petrovič
(1)
Piechowska Wanda
(1)
Pilawski Andrzej (1910- )
(1)
Polny Roman
(1)
Ptaszycka A
(1)
Pędzisz Bożena
(1)
Raczyńska Anna
(1)
Rewaj Tadeusz
(1)
Romaric Abdoul
(1)
Rumiński Daniel
(1)
Rybak Anna
(1)
Siemieniecka Dorota
(1)
Skibińska Lidia
(1)
Stachórska Danuta
(1)
Stępniowski Ignacy
(1)
Surowiak Zygmunt
(1)
Szacki Jerzy (1929- )
(1)
Thomas Marek
(1)
Tymoszuk Roman
(1)
Ulam J
(1)
Wójcicka Danuta
(1)
Zielicz Włodzimierz
(1)
Ćwikiel Krzysztof
(1)
Šahmaev N. M
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(15)
1970 - 1979
(24)
1960 - 1969
(5)
1950 - 1959
(9)
1940 - 1949
(2)
1930 - 1939
(1)
1920 - 1929
(1)
Okres powstania dzieła
1945-1989
(6)
1901-2000
(5)
2001-
(3)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(75)
nieznany (pol)
(5)
Język
polski
(80)
Odbiorca
Szkoły zawodowe
(3)
Nauczyciele fizyki
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Przynależność kulturowa
Fotografia polska
(2)
Fotografia rosyjska
(1)
Temat
Fizyka
(61)
Chemia
(4)
Astronomia
(3)
Ciało stałe
(3)
Fizyka (przedmiot szkolny)
(3)
Matematyka
(3)
Nauczanie
(3)
Dziecko
(2)
Elektronika
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele fizyki
(2)
Pedagogika
(2)
Szkolnictwo
(2)
.4
(1)
.4. Uzależnienie od gier komputerowych
(1)
Agresywność
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Antropozofia
(1)
Aplikacje
(1)
Biologia
(1)
Bullying
(1)
Ciało
(1)
Cyberbullying
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Cyberprzestrzeń
(1)
Czasopisma fizyczne polskie
(1)
Czasopisma polskie
(1)
Dieta
(1)
Dysleksja
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko zdolne
(1)
E-learning
(1)
E-podręcznik
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja artystyczna
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja filmowa
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja obywatelska
(1)
Edukacja przedszkolna
(1)
Egzaminy zewnętrzne
(1)
Elektromagnetyzm
(1)
Elektrotechnika
(1)
Eye-Tracking (metoda)
(1)
Filozofia
(1)
Geografia
(1)
Geologia
(1)
Glücksman, Stanisław (1904-1973)
(1)
Gospodarka
(1)
Gry i zabawy
(1)
Historia
(1)
Internet
(1)
Kampanie medialne
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje informacyjne
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Konsumpcjonizm
(1)
Kreatywny uczeń
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura wizualna
(1)
Logopedia
(1)
Matura
(1)
Medycyna
(1)
Metody nauczania
(1)
Mobbing
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nastrój
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauka
(1)
Nauki społeczne
(1)
Neurodydaktyka
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Odżywianie
(1)
Onkologia
(1)
Organizacje pozarządowe
(1)
Ośrodki ciągłe
(1)
Oświata
(1)
Podstawa programowa
(1)
Pokolenie cyfrowe
(1)
Polityka oświatowa a środowisko lokalne
(1)
Pomoce naukowe
(1)
Poradnictwo zawodowe a rynek pracy
(1)
Portale społecznościowe
(1)
Postmedia
(1)
Praca domowa ucznia
(1)
Programy komputerowe
(1)
Przemoc w gimnazjum
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przemysł
(1)
Przyroda
(1)
Radiologia
(1)
Rodzice
(1)
Rynek pracy
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Skłodowska-Curie, Maria (1867-1934)
(1)
Socjologia
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Temat: dzieło
Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej
(1)
Temat: czas
1801-1900
(2)
1901-1914
(2)
1914-1918
(2)
1918-1939
(2)
1945-1989
(2)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1939-1945
(1)
1989-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Fizyka
(1)
ZSRR
(1)
Gatunek
Materiały pomocnicze
(4)
Programy nauczania
(3)
Artykuł z czasopisma
(2)
Fotografia
(2)
Czasopisma pedagogiczne polskie
(1)
Czasopismo astronomiczne
(1)
Czasopismo fizyczne
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Dokumenty ikonograficzne
(1)
Fotografie
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Program nauczania
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół średnich
(1)
Dziedzina i ujęcie
Fizyka i astronomia
(10)
Edukacja i pedagogika
(9)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Inżynieria i technika
(1)
80 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1487 B/P (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1485 B/P (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie, Podreczniki, Skrypty Wyższej Szkoły Wychowania Fizycznego w Poznaniu. Seria: Podręczniki ; nr 7.)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105587, 105586, 105588, 105584, 105585 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 125603/czyt.37 EWIKAN (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka IPS / Instytut Programów Szkolnych Ministerstwa Oświaty i Wychowania)
Forma i typ
Symbol UKD: 371.64/.69+371.2:372.853:53(03)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 200251/czyt.Met.Naucz.Fiz. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1486 B/P (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Skryptowe / Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Powstańców Śląskich w Opolu)
(Pracownia dydaktyki fizyki ; cz. 2)
Temat
Symbol UKD: 372.853(075.8)
Bibliogr. przy rozdz.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 182484, 182483, 182482 (3 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39396 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 237663/czyt.Podr. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 211515/czyt.Progr. (1 egz.)
Brak okładki
Brak okładki
Książka
W koszyku
10 kart tablic fotografii czarno-białych
Zawiera: 1. Największy w ZSRR wydział produkujący blachę stalową ocynkowaną w kombinacie metalurgicznym w Karagandzie w Kazachskiej SRR, 2. Ignalińska elektrownia atomowa na Litwie, 3. Port Wschodni w Zatoce Wrangla, 4. Moskwa-widok na plac przed Dworcem Kijowskim, 5. Budowa wieży telewizyjnej w Rydze, 6. Mała moskwiczanka w drodze do szkoły, 7. Leningradzkie Zakłady im. Lenina, 8. Centralne Laboratorium Fizyki, 9. Zakłady URALMASZ w Swierdłowsku, 10. Budowa Bajkalsko-Amurskiej magistrali kolejowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF 370 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.263-264.
Zawiera: Rudolf Steiner i jego pedagogika.
Zawiera: Dziecko przed osiągnięciem dojrzałości szkolnej: dziecko jako narząd zmysłu, pierwsze trzy lata, mało przedmiotów - wiele fantazji.
Zawiera: Podstawy pedagogiki: rytm dnia, nauczanie w cyklach, działania artystyczne, żywe słowo, praca z książką i zeszytem, rola działań artystycznych, o rysowaniu form, obcowanie z barwami, o pracach ręcznych i rzemiośle artystycznym, gimnastyka, eurytmia, uroczystości comiesięczne, ze świata języków, temperamenty, zróżnicowane nauczanie religii, o motywie wolności.
Zawiera: Pierwsze osiem lat w szkole ; Problem dojrzałości szkolnej ; Nauczyciel wychowawca klasy ; Autorytet czy wolność? ; Potrzeba obrazów ; Od obrazu do litery ; Klasa pierwsza: baśnie ; O nauce rachunków ; Klasa druga: bajki i legendy ; Klasa trzecia: Stary Testament ; Opowiadania z kluczem ; Kryzys dziewiątego roku życia ; Wiedza o środowisku, zwierzętach, roślinach ; Geografia ; Historia ; Sztuki dramatyczne ; Geometria ; Dwunasty rok życia ; Prawa, które można zobaczyć i usłyszeć ; Zjawiska na niebie - jak je postrzegamy.
Zawiera: Ostatnie cztery lata ; Pokwitanie w naszych czasach ; Kontrasty w klasach VII i VIII ; Klasy IX-XII (klasy starsze) ; Matematyka i geometria ; Fizyka ; Chemia ; Aspekty technologiczne ; Geografia ; Nauka o człowieku i biologia ; Historia i nauka o społeczeństwie ; Zajęcia artystyczne ; Historia literatury ; Języki obce ; Sztuka dramatyczna ; Muzyka ; Malowanie ; Inne dziedziny artystyczno-rzemieślnicze.
Zawiera: Współczesne problemy szkoły ; Szkoła uprzemysłowiona i szkoła pedagogiczna ; Wolna szkoła ; Ogólnoswiatowy ruch szkolny ; Wychowanie do wolnosci ; Współpraca autorska.
Zawiera: Pedagogika steinerowska w literaturze ; Szkoły steinerowskie w świecie.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Maria Skłodowska- Curie 1867-1934 : w setną rocznicę urodzin. [Zdjęcia]. - Warszawa : Centralna Agencja Fotograficzna, [1975]. - Teczka : 19 fotografii czarno-białych, 25x31 cm.
19 fotografii czarno-białych
Zawiera: Strona tytułowa, 1. Rodzina Marii Skłodowskiej, 2. Widok gimnazjum, które z wyróżnieniem ukończyła Maria Skłodowska, 3. Praca Marii Skłodowskiej jako nauczycielki w dworku na prowincji, Praca naukowa w laboratorium Muzeum Przemysłu i Rolnictwa, 4. Maria Skłodowska jako studentka wydziału przyrodniczo-matematycznego Sorbony, 5. Wędrówki turystyczne na rowerach Marii Skłodowskiej -Curie i jej męża Piotra Curie, List Piotra Curie do Marii pisany częściowo po polsku, 6. Praca Marii Skłodowskiej nad promieniowaniem uranu, Szopa- laboratorium znajdujące się na podwórku Miejskiej Szkoły Fizyki i Chemii, 7. Rad sfotografowany przy świetle dziennym i w nocy, Maria i Piotr Curie, 8. Otrzymanie przez małżeństwo Curie wraz z prof. Henrykiem Becquerel Nagrody Nobla w dziedzinie chemii, 9. Artykuł Marii Skłodowskiej- Curie "Jak odkryto radium ?" opublikowany na łamach "Tygodnika Ilustrowanego" w Warszawie, 10. Maria i Piotr z córką Ireną w ogrodzie przed domem, 11. Piotr Curie jako profesor Sorbony, 12. Budynek sanatorium w Sancellanoz , w którym 4 lipca 1934 r. zmarła Maria Skłodowska-Curie, 13. Maria Skłodowska-Curie w polowym laboratorium (okres I wojny światowej), 14. Praca córki Ireny pod kierunkiem Marii w Instytucie Radowym, 15. Udział Marii Skłodowskiej -Curie w posiedzeniu Komisji Współpracy Intelektualnej w Genewie, 16. Udział Marii Skłodowskiej w wmurowaniu kamienia węgielnego pod gmach Instytutu Radowego w Warszawie, 17. Dyplom otrzymania w 1911 r. po raz drugi Nagrody Nobla za osiągnięcia w dziedzinie chemii, 18. Otrzymanie Nagrody Nobla z dziedziny fizyki przez córkę Irenę i jej mężą Fryderyka Joliot, 19. Pomnik Marii Skłodowskiej -Curie w Warszawie przed Instytutem Onkologicznym jej imienia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Brak informacji o dostępności: sygn. GF 20 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 19-34 : Kulturowe i społeczne aspekty mediów na przykładzie telewizji i Internetu (refleksje dotyczące aktualnych problemów szans i zagrożeń) / Janusz Gajda.
Zawiera: S. 35-48 : Od konsumentów do twórców informacji / Dorota Siemieniecka.
Zawiera: S. 49-67 : Czy pokolenia cyfrowe potrzebują edukacji informacyjnej ? / Małgorzata Skibińska.
Zawiera: S. 69-81 : Pedagogiczne refleksje na temat postmediów i kultury wizualnej / Stanisław Juszczyk.
Zawiera: S. 83-95 : Medialny wizerunek kobiecego ciała w percepcji dzieci w wieku przedszkolnym / Anna Brosch.
Zawiera: S. 97-129 : Cyberprzemoc wśród dzieci i młodzieąy w środowisku szkolnym / Bassam Aouil, Maria Kajdasz0Aouil.
Zawiera: S. 131-141 : Wykorzystanie mediów w promowaniu zachowań prospołecznych na przykładzie wybranych organizacji pozarządowych / Marlena Pieniążek.
Zawiera: S. 143-150 : Rola mediów w aktywizacji społeczności lokalnych / Andrzej Wołodźko.
Zawiera: S. 153-165 : Czy nowe technologie w szkole zastąpią metody tradycyjne ? / Anna Kamińska.
Zawiera: S. 167-178 : Wpływ Internetu na aktywność mózgu i procesy poznawcze człowieka / Maria Kozielska.
Zawiera: S. 179-191 : Alfabetyzacja medialna w świadomości kandydatów na nauczycieli w edukacji wczesnoszkolnej / Marcin Musioł.
Zawiera: S. 193-205 : Problemy oraz oczekiwania pedagogów związane z wprowadzeniem tablicy interaktywnej do procesu kształcenia / Kamila Majewska.
Zawiera: S. 207-238 : Osiągnięcia i niepowodzenia w obszarze wykorzystywania ICT (raport z badań) / Eunika Baron-Polańczyk.
Zawiera: S. 239-272 : Trendy w badaniach nad edukacją na odległość. Przegląd wybranej literatury / Wioletta Kwiatkowska.
Zawiera: S. 273-286 : Zastosowanie badań eye-trackingowych w neurodydaktyce / Magdalena Andrzejewska, Anna Stolińska (et al.).
Zawiera: S. 289-305 : Rola mobilnych technologii w nauczaniu chemii / Małgorzata Bartoszewicz, Hanna Gulińska.
Zawiera: S. 307-318 : 140 znaków narzędziem do wszystkiego - "Twitter" jako idealne medium cyfrowej współczesności ? / Jakub Czopek.
Zawiera: S. 319-327 : E-learning w terapii pedagogicznej / Elżbieta Szala.
Zawiera: S. 329-341 : Edukacyjne programy komputerowe w kształtowaniu prawidłowej wymowy u dzieci przedszkolnych / Krystyna Żuchelkowska.
Zawiera: S. 343-354 : Programy multimedialne jako narzędzia wykorzystywane przez nauczycieli w terapii logopedycznej / Anna Waligóra-Huk.
Zawiera: S. 355-373 : Multimedia online w dydaktyce fizyki / Krzysztof Służewski, Grzegorz Karwasz.
Zawiera: S. 375-388 : Kompetencje informatyczno-komunikacyjne w rozwoju zainteresowań matematycznych uczniów (część 1) / Joanna Kandzia.
Zawiera: s. 389-398 : Komputerowe wspomaganie matematyki w szkole ponadgimnazjalnej - minimalizowanie niepowodzeń szkolnych uczniów / Kamila Wasilewska.
Zawiera: S. 399-418 : Przykład scenariusza lekcji chemii metodą wyprzedzającą z perspektywy ucznia szkoły ponadgimnazjalnej / Hanna Gulińska, Małgorzata Bartoszewicz.
Zawiera: S. 419-434 : Walidacja nakładu pracy studenta z wykorzystaniem systemu informatycznego / Zbigniew Kruszewski.
Zawiera: S. 437-460 : Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej, czyli jak nowocześnie uczyć filmu / Marek Sokołowski.
Zawiera: S. 461-474 : PR LAB - przykład działalności Związku Harcerstwa Polskiego w zakresie realizacji treści edukacji medialnej / Tomasz Huk.
Zawiera: S. 475-486 : Edukacja medialna w kształceniu wczesnoszkolnym / Ewa Nowicka.
Zawiera: S. 487-498 : Eye-tracking w badaniach nad edukacją medialną / Marek Hallada.
Zawiera: S. 501-513 : Związek diety z nastrojem człowieka w wybranych aspektach uczenia się / Kinga Szymańska.
Zawiera: S. 515-522 : Innowacyjna jakość edukacji w środowisku rolnym / Monika Delmanowicz.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wczoraj i dziś nauki polskiej. [Zdjęcia]. - Warszawa : Centralna Agencja Fotograficzna, [1975]. - Teczka : 20 fotografii czarno-białych ; 25x31 cm
20 fotografii czarno-białych
Zawiera: Informacje odnoszące się do osób, wydarzeń historycznych przedstwionych na fotografiach, 1. Wygląd jednego z pierwszych gmachów uniwersyteckich-"Collegium Maius" ufundowanego przez Władysława Jagiełłę, Fragment dziedzińca "Collegium Maius", Stanisław ze Skalbmierza-pierwszy rektor Uniwersytetu Krakowskiego (płaskorzeźba Piusa Welońskiego), 2. Globus nieba Marcina Bylicy z r. 1480, Torquetum-przyrząd astronomiczny podarowany przez Marcina Bylicę Uniwersytetowi w r. 1487, 3. Mikołaj Kopernik, Pierwsze wydania dzieł Mikołaja Kopernika, Fragment auli w " Collegium Maius" Uniwesytetu Jagiellońskiego, 4. Mikołaj Sędziwój i jego szkice narysowane przez Jana Matejkę oraz moździerze alchemika, 6. Jan Brożek- profesor Akademii Krakowskiej, wybitny polski matematyk i pisarz XVII w., Strona tytułowa pierwszej w języku polskim pracy o hutnictwie żelaza-"Officina ferraria" Walentego Roździeńskiego, Górnik przy pracy (z dzieła W. Roździeńskiego "Officina ferraria", 6. Jan Heweliusz przy teleskopie, 7. Jan Śniadecki, Hugo Kołłątaj, 8. Stanisław Staszic, Abraham Stern, początek "Rozprawy o machinie arytmetycznej" Abrahama Sterna, 9. Feliks Pancer i Stanisław Kierbedź- twórcy wiaduktów i mostów o oryginalnych konstrukcjach, Strona tytułowa dzieła " O machinach parowych"-późniejszego generała i bohatera narodowego Polski i Węgier-Józefa Bema, 10. Profesorowie Karol Olszewski i Zygmunt Wróblewski, Aparat do skraplania gazów konstrukcji K. Olszewskiego, 11. Maria i Piotr Curie w pierwszych miesiącach po ślubie, Maria Skłodowska-Curie z córkami Ewą i Ireną, Maria Skłodowska- Curie w pracowni, 12. Maria Skłodowska- Curie z córką Ireną w laboratorium, Irena Joliot-Curie wraz z mężem Fryderykiem przy pracy, 13. Skonstruowanie w Instytucie Elektrotechniki w Warszawie betatronu-urządzenia służącego do badań naukowych w dziedzinie fizyki jądra, 14. Skonstruowanie protez tętniczych i "sztucznego serca", 15. Osiągnięcia polskich naukowców w dziedzinie chemii i fizyki, 16. "Polska Szkoła Matematyczna"- wybitni polscy matematycy , profesorowie o światowej sławie : Hugo Steinhaus i Wacław Sierpiński, Profesor Leopold Infeld- światowy autorytet w dziedzinie problemów teoretycznych fizyki, 17. Skonstruowanie po raz pierwszy w Polsce Elektronowych maszyn cyfrowych, 18. Fragment odkrytych przez polskich archeologów budowli w Faras, 19. Polska Akademia Nauk, wybitni polscy uczeni profesorowie : Tadeusz Kotarbiński, Janusz Groszkowski, Dionizy Smoleński, 20. Profesorowie i studenci,
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF 19 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach. Indeks.
Zawiera: Spis treści: I. Podstawy procesu reformowania systemu oświaty.
Zawiera: Współczesne kierunki pedagogiczne i ich implikacje dla edukacji szkolnej / Marian Nowak.
Zawiera: Antropologiczne podstawy systemu oświaty / Janusz Sytnik-Czetwertyński.
Zawiera: Kierunki modernizacji i wzmacniania systemu oświaty w świetle programu operacyjnego "kapitał ludzki" (Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013, Wysoka jakość systemu oświaty - Priorytet 3, Szkolnictwo wyższe i nauka - Priorytet 4, Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach - Priorytet 9) / Elżbieta Trafiałek.
Zawiera: Współczesne koncepcje zaburzeń w zachowaniu młodzieży - geneza, typologia i zasady profilaktyki (odrzucenie rówieśnicze, problemy diagnozy zaburzeń w zachowaniu, arkusz zachowań agresywnych, zasady profilaktyki i terapii - resocjalizacji/ Bronisław Urban.
Zawiera: Idee reform oświatowych w Polsce w XX wieku (reformy oświatowe w II Rzeczypospolitej 1918-1939, pierwsza reforma szkolna po II wojnie światowej 1944-1948, idee drugiej reformy szkolnej 1948-1961, trzecia reforma szkolna 1961-1973, reformy oświaty na pierwszym etapie transformacji ustrojowej) / Stanisław Majewski.
Zawiera: II. Zadania i priorytety polityki oświatowej.
Zawiera: Współczesne wyzwania edukacyjne a polityka oświatowa (reformowanie systemu edukacji po 1999 - różne strategie i nieoczekiwane wyniki, kryzys wychowania - uwarunkowania i skutki społeczne, marginalizacja i wykluczenie społeczne dzieci i młodzieży, współczesna szkoła - zmniejsza czy pogłębia nierówności społeczne/ Andrzej Bogaj.
Zawiera: Edukacja obywatelska z perspektywy Rady Europy i Unii Europejskiej / Wiktor Rabczuk.
Zawiera: Szanse i bariery polityki oświatowej w środowisku lokalnym / Mirosław J. Szymański.
Zawiera: III. O wyższą jakość pracy szkoły ogólnokształcącej.
Zawiera: Nie zatrzymujmy się, idźmy dalej - jeszcze o edukacji przedszkolnej (czym jest instytucja edukacji przedszkolnej?) / Małgorzata Karwowska-Struczyk.
Zawiera: Społeczny obraz współczesnej szkoły w Polsce (osiągnięcia współczesnej szkoły, społeczny wizerunek polskiej szkoły, szkoła jako obszar ryzyka wykluczenia społecznego, / Małgorzata Bogaj.
Zawiera: Efektywność edukacji matematyczno-przyrodniczej w kontekście egzaminów zewnętrznych (osiągnięcia z zakresu: biologii, chemii, fizyki, astronomii, matematyki/ Dorota Mościcka, Hanna Marek.
Zawiera: Efektywność edukacji polonistycznej w kontekście egzaminu zewnętrznego (polonistyka szkolna lat 90.,progrma Nowa Matura i nowa formuła egzaminowania zewnętrznego, efektywność nauczania w nowym systemie egzaminów zewnętrznych, egzamin zewnętrzny a treści programowe, perspektywy efektywnego nauczania i egzaminowania) / Agata Reszewicz.
Zawiera: Edukacja artystyczna - problemy i dylematy przemian (przemiany w sztuce a kształcenie artysty, związki nauki i sztuki, dylematy kształcenia artystycznego, co zmieniło się w praktyce kształcenia? Nowa ortodoksja) / Małgorzata Bielecka.
Zawiera: Edukacja dla bezpieczeństwa - wymagania współczesności (kształcenie i wymagania współczesne, uwarunkowania tradycyjne, powstanie Edukacji dla bezpieczeństwa) / Jerzy Kunikowski.
Zawiera: O potrzebie funkcjonowania obrony cywilnej w Polsce / Romuald Kalinowski.
Zawiera: Przemoc w gimnazjum i możliwości jej zapobiegania (przyczyny i uwarunkowania przemocy, nasilenie i cechy zjawiska przemocy, możliwości zapobiegania przemocy w szkole/ Waldemar Cisowski.
Zawiera: Ukryty program szkoły jako wyzwanie edukacyjne (definicje, ukryty program w badaniach i opracowaniach naukowych, skutki oddziaływania programu, ukryty program nauczyciela, z badań nad ukrytym programem nauczyciela) / Aneta Pańtak-Klimkiewicz.
Zawiera: IV. Rynek pracy a kierunki przemian edukacji zawodowej.
Zawiera: Przyszłość kształcenia zawodowego w Polsce / Stefan M. Kwiatkowski.
Zawiera: Wybrane problemy standaryzacji ustawicznej edukacji zawodowej (rynek pracy i uczenie się w ciągu całego życia, dokumenty regulujące /standaryzujące/ ustawiczną edukację zawodową, między procedurą, standaryzującą a jakością i kreatywnością kształcenia)/ Henryk Bednarczyk.
Zawiera: Kształcenie zawodowe w socjoekonomicznym modelu rozwoju człowieka / Franciszek Szlosek.
Zawiera: Poradnictwo i doradztwo zawodowe w świetle potrzeb rynku pracy (poradnictwo zawodowe a plany edukacyjne młodzieży ponadgimnazjalnej województwa świętokrzyskiego, jakość kształcenia a oczekiwania świętokrzyskiego rynku pracy) / Małgorzata Krawczyk-Blicharska.
Zawiera: Sukces życiowy w świadomości młodzieży województwa świętokrzyskiego (wartość - wartości - wartościowanie - system wartości, powodzenie w życiu - sukces - sukces życiowy, młodzież a sukces życiowy)/ Tomasz Łączek.
Zawiera: Kształcenie dorosłych - ciągłość i zmiana / Sylwester Scisłowicz.
Zawiera: V. Stan i perspektywy edukacji nauczycielskiej.
Zawiera: Jacy są i jak uczą nauczyciele - perspektywa międzynarodowa (charakterystyka badanych nauczycieli i szkół, rozwój zawodowy nauczycieli, praktyki, przekonania i postawy nauczycieli, zarządzanie i przywództwo w szkołach) / Rafał Piwowarski.
Zawiera: Kierunki zmian w kształceniu nauczycieli wobec potrzeb edukacyjnych Unii Europejskiej (główne założenia i cele polityki edukacyjnej Unii Europejskiej, tendencje w kształceniu i rozwoju zawodowym nauczycieli wobec nowych wyzwań) / Wanda Dróżka.
Zawiera: Nauczyciel i kreatywny uczeń w szkole - dialog czy monolog (edukacja "ku twórczości" w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości, kreatywny uczeń w klasie problemem dla nauczyciela, edukacja zorientowana na twórcze wyrażanie i zrozumienie siebie, stymulacja czy blokowanie twórczego rozwoju ucznia) / Irena Pufal-Struzik.
Zawiera: Sens wychowania do wartości w świadomości studentów uczelni wyższych i kierunków nauczycielskich (wartości jako czynnik implikujący poznanie samego siebie, wartości dorosłych, wartości młodzieży, wyniki badań (pojęcie rodziny, jej należne prawa i cele, podmiotowość przysługująca rodzinie jako główne źródło jej samorealizacji, podmiotowość rodziny w procesie edukacyjnym, istota i cele edukacji integralnej w rodzinie) / Iwona Maciejewska.
Zawiera: VI. Rodzina a szkoła.
Zawiera: Rodzina jako podmiot współczesnej edukacji / Mieczysław Rusiecki.
Zawiera: Problemy wychowawcze a możliwości ich rozwiązywania (trudności wychowawcze czy bezradność szkolnego wychowania? W kręgu bezradności wychowawczych) / Adam Solak.
Zawiera: Rola edukacji szkolnej w kształtowaniu świadomości rodzinnej uczniów jako przyszłych rodziców (treści programu "Wychowanie do życia w rodzinie" jako paradygmat kształtowania świadomości rodzinnej młodzieży) / Henryk Cudak.
Zawiera: VII. Cyberprzestrzeń a zagrożenia współczesnej młodzieży.
Zawiera: Niebezpieczeństwa świata wirtualnego / Józef Bednarek.
Zawiera: Uzależnienie młodzieży od gier komputerowych / Anna Andrzejewska.
Zawiera: Patologie społeczne w sieci. Zagrożenia narkotyków i dopalaczy / Andrzej Adamczyk.
Zawiera: Człowiek wobec robotów przyszłości / Sebastian Koczy.
Zawiera: 0.
Książka
W koszyku
Zawiera m.in.: Uczeń w świecie przedmiotów - zarys problematyki badawczej ; Teoretyczny kontekst uczenia się z zastosowaniem pomocy dydaktycznych.
Zawiera m.in.: Projektowanie i konstruowanie pomocy dydaktycznych:założenia badawcze i realizacja projektów, opis sytuacji uczenia się podczas pracy z pomocą dydaktyczną, przebieg i sposób prowadzenia badań, ocena rezultatów osiągniętych w pierwszym etapie badań (problemy organizacji pracy dydaktycznej, znaczenie środowiska dla procesu uczenia się, ocena funkcjonalności pomocy dydaktycznych) ; Podsumowanie pierwszego etapu badań.
Zawiera m.in.: Doskonalenie prototypów pomocy dydaktycznych ; Analiza znaczenia pomocy dydaktycznych w procesie uczenia się oraz weryfikacja projektów w drugim etapie badań ; Przebieg badań i posumowanie drugiego etapu badań.
Zawiera m.in.: Prace projektowe zakwalifikowane do drugiego etapu badań: "Ułamki" - zabawka dla dzieci 6-10 lat, "Figury i bryły magnetyczne" - pomoc dla dzieci 5-10 lat, "Domino", "Kółko i krzyżyk", "Kulidło" - pomoc dla dzieci szkół podstawowych ; "Bryły" - pomoc dydaktyczna dla dzieci 3-10 lat ; "Struktura" - pomoc dla dzieci i młodzieży.
Zawiera m.in.: Aneksy: Pierwszy etap badań: Karty pracy wykorzystane podczas prowadzenia obserwacji, Przykładowe charakterystyki uczniów, Sprawozdanie z pracy z pomocą dydaktyczną "Ułamki" i jej ocena, Przebieg lekcji fizyki z całym zespołem klasowym (lub z grupą) w kl. II gimnazjum.
Zawiera m.in.: Aneksy: Drugi etap badań: Sprawozdanie z przebiegu wprowadzenia pomocy dydaktycznych w klasie II, Scenariusz zajęć - Zwyczaje i tradycje świąteczne i fiszki zadaniowe.
Zawiera m.in.: Ankieta dla nauczycieli - wykorzystanie środków i pomocy dydaktycznych w szkołach.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
Tyt. oryg.: "Der Klassenlehrer an der Waldorfschule" 1998.
Bibliogr. s. 165-175.
Zawiera: Prolog. Początek szkoły ; Początek wzajemnego zaufania ; Pierwsze zebranie rodzicielskie ; Uroczyste przyjęcie do grona uczniowskiego ; Pierwsza lekcja - "Przyszliście tu, bo chcecie się uczyć".
Zawiera: Zajęcia główne i zasada cykliczności ; Zajęcia w cyklach jako pedagogika celów dalekich ; Zajęcia główne - wewnętrzny oddech i artystyczny sposób prowadzenia lekcji: część rytmiczna, powtórzeniowa, główna, pisemna, opowieściowa ; Czy opowiadać baśnie w pierwszej klasie? : Lekcje przedmiotowe, ćwiczenia i zajęcia wyrównawcze.
Zawiera: Pierwszy rok nauki szkolnej ; Pierwsze cykle zajęć: rysowanie form, spojrzenie na pierwszy cykl nauki pisania, dzieci wykonują pierwsze rachunki ; Różnorakie zadania nauczyciela wychowawcy w pierwszym roku nauki szkolnej ; Nauczyciel zna się też na malowaniu? ; "Tresciwe opowieści" - daleki świat staje się ojczyzną ; "Opowieści moralne" - dobre ćwiczenie dla wszystkich ; Zabawowa gimnastyka ; Kącik pór roku ; Organizacja czasu adwentu ; Nowe pomysły na metodykę zajęć - "klasa mobilna" ; Na zakończenie pierwszego roku nauki ; Dla rodziców świadectwo-charakterystyka - dla dzieci świadectwo-sentencja ; Zakończenie roku zaczyna się od rodziców ; Ostatnie dni szkoły z pierwszoklasistami.
Zawiera: Rodzice a nauczyciele pracują razem. Kiedy pojawiają się problemy ; Jak bardziej zaangażować rodziców w życie klasy? ; Inscenizacja teatralna - szczególna okazja do tworzenia wspólnoty ; O wielkości klasy w szkołach waldorfskich ; Gdy pojawią się pierwsze problemy z dziecmi ; A jeśli mimo wszystko występują konflikty? Ewntualne niesnaski i problemy ; Kiedy ciche pragnienia się nie spełnają ; Kiedy dziecko skarzy się w domu ; Kiedy pojawia się niezadowolenie odnosnie do prowadzenia lekcji ; Kiedy dziecko nie może dojść do ładu ze swoimi nauczycielami.
Zawiera: Drugi rok nauki ; Ponowne spotkanie pierwszego dnia szkoły ; Cykliczne zajęcia główne ; Rysowanie form ; Bajki i legendy - żartobliwe i pouczające ; Nauka pisania ; Ćwiczenie czytania - razem w pierwszej czytance ; Przejście do pisma ręcznego - litery podają sobie ręce ; Tworzenie dobrych podstaw w rachunkach ; Część rytmiczna w kolejnych latach nauki szkolnej.
Zawiera: Wymagania i oczekiwania wobec nauczyciela wychowawcy ; Współpraca w kolegium nauczycielskim ; Co oznacza być "autorytetem"? ; Uczyć się uczyć od życia ; Uczeń, zawsze uczeń ; Wgląd w antropozoficzną naukę o człowieku ; Liczy się usposobienie wewnętrzne ; Tworzenie dokładnego obrazu dzieci ; Omawianie klasy - powstaje wspólny obraz ; Praca konferencyjna w szkole waldorfskiej.
Zawiera: Trzeci rok nauki szkolnej ; Dzieci docierają do "Rubikonu" ; Materiał do opowiadania: ze Starego Testamentu ; Cykle zajęć trzeciego roku: O uprawie roli "Od ziarna do chleba", "Rzemiosło i budownictwo"; ręce mistrza przy pracy, Matematyka realistyczna: wychowanie do działalności życiowej ; Kolejny rok w nauce języka ojczystego ; Początki gramatyki ; Różne typy pisma i kroju liter - niemieckie pismo odręczne i faktura ; Znaczenie mowy ojczystej ; Uroczystości comiesięczne.
Zawiera: Czwarty rok nauki szkolnej ; Sytuacja wewnętrznego przełomu ; Materiał do opowiadania: mitologia ludów północnoeuropejskich i aliteracja w "Eddzie" ; Cykle zajęć czwartego roku: nauka o człowieku i zwierzętach, o pionowej pozycji ciała i zadaniach naszych dłoni, "krajoznawstwo" jako proces oddychania duszy, historia: upływ czasu w przestrzeni ; Jak postępuje praca na innych cyklach zajęć? ; Bilans na koniec czwartego roku.
Zawiera: Nauczyciel wychowawca i jego przygotowanie ; Nowy rok szkolny ; Nowy tydzień i nowy cykl zajęć ; Codzienne przygotowanie przed lekcjami ; Codzienne spojrzenie wstecz na przeprowadzone lekcje ; Przygotowanie wieczorne.
Zawiera: Piąty rok nauki ; Wkroczenie w stopień średni szkoły ; Nowe cykle zajęć - spojrzenie do wewnątrz i na zewnątrz ; Skok w historię kultur starożytnych ; Zanurzamy się w swiat mitologii greckiej ; Botanika - mądrość rządząca przyrodą ; Pierwszy wyjazd z klasą.
Zawiera: Szósty rok nauki szkolnej ; Wewnętrzne i zewnętrzne przełomy w dwunastym roku zycia ; Nowe cykle zajęć - spojrzenie na otaczający świat ; Z pierwszego cyklu zajęć z fizyki ; Przeżycia na pierwszych zajęciach z nauki o skałach ; Geomatria - od teraz już z cyrklem i linijką ; Co należy przemyśleć według programu nauczania?
Zawiera: Siódmy rok nauki szkolnej ; Wewnętrzna i zewnętrzna sytuacja uczniów ; Nowe cykle zajęć - dopełnić obraz świata ; Z pierwszego cyklu zajęć z chemii ; Materiał do opowiadania z etnologii: dziś ważniejszy niż kiedykolwiek.
Zawiera: Ósmy rok nauki szkolnej ; Przez osiem lat ten sam nauczyciel? ; Wewnętrzna sytuacja młodzieży ; Cykl zajęć z anatomii ; Temperamenty na stylistyce języka ojczystego: przedstawienie temperamentów na lekcji, pierwszy podsumowujący ogląd fenomenów i dalsze ich zagadnienia, stylistyka i temperamenty, wzajemne oddziaływanie na siebie temperamentów ; Jak się sprawy mają w innych cyklach zajęć ; Zakończenie wspólnego czasu uczniów i nauczyciela wychowawcy: inscenizacja sztuki teatralnej na zakończenie, prace roczne, pożegnanie z okresem dydaktycznego wychowawstwa ; Rok wolnego dla nauczyciela wychowawcy?
Zawiera: Suplement: sentencje poranne na rozpoczęcie zajęć głównych: sentencja poranna dla klas I-IV, sentencja poranna dla klas V-XII.
Książka
W koszyku
Historia myśli socjologicznej / Jerzy Szacki. - Wyd. nowe. - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2002. - XVI, 1075, [1] s. ; 25 cm.
Bibliogr.s.949-1019
Zawiera: Przedmowa.
Zawiera: Rozdział 1. Problemy i pożytki historii socjologii; Czy historia nauki jest potrzebna uczonym?; Aspekty historii socjologii; W jakim celu uprawia się historię socjologii; Trzy zakresy historii socjologii.
Zawiera: Rozdział 2. Od polis do społeczeństwa obywatelskiego; W poszukiwaniu źródeł teorii społeczeństwa; Platon; Arystoteles; Społeczny horyzont polis; Odkrycie społeczności powszechnej: stoicyzm; Społeczeństwo jako wspólnota wartości: chrześcijaństwo; Średniowieczny organicyzm i św. Tomasz z Akwinu; Nowe horyzonty myśli społecznej ery Odrodzenia; Społeczne ramy renesansowej myśli społecznej; Machiavelli; Bodin; Renesansowe utopie; Montaigne; Dygresja o reformacji; Prawo naturalne a społeczeństwa ludzkie (XVII wiek); Nowożytna doktryna prawnonaturalna wobec tradycji; Zróżnicowanie doktryny prawnonaturalnej; Koncepcja stanu naturalnego: Hobbes a Locke; Idea umowy społecznej; Niekonsekwencje myślenia prawnonaturalnego; Vico: narodziny historii kultury; Uwagi końcowe: socjologiczne pytania przed socjologią.
Zawiera: 0.
Zawiera: Rozdział 3. U progu nowoczesności: filozofia społeczna Oświecenia; Czym było Oświecenie? Oświecenie francuskie; Voltaire i filozofia historii; Montesquieu: początki socjologii historycznej; Rousseau: natura a życie w społeczeństwie; Materialiści a teoria społeczeństwa; Turgot i Condorcet: teoria postępu; Oświecenie brytyjskie, czyli szkockie; "Eksperymentalna" nauka o naturze ludzkiej; Rozum a uczucie: geneza społeczeństwa; Podstawy życia społecznego według Smitha; Działania jednostek a ład społeczny; Teoria rozwoju społecznego; Od barbarzyństwa do cywilizacji; Utylitaryzm Benthama; Oświecenie niemieckie; Kant: antropologia filozoficzna i historiozofia; Herder: naród i pluralizm kulturowy; Oświecenie polskie; Uwagi końcowe.
Zawiera: Rozdział 4. Porewolucyjne ideologie jako teorie społeczne; Konserwatyzm; Pojęcie konserwatyzmu; Antyracjonalizm myśli konserwatywnej; Krytyka oświeceniowych koncepcji natury ludzkiej; Antyatomizm konserwatywnej filozofii społecznej; Pluralistyczna koncepcja społeczeństwa; Problem więzi społecznej; Konserwatyzm a teoria socjologiczna; Liberalizm; Liberalizm czy liberalizmy? Liberalizm a Oświecenie; Indywidualizm myśli liberalnej; Samorzutny ład społeczny; Uniwersalizm liberalizmu; Liberalizm a teoria społeczeństwa; Utopijny socjalizm i komunizm; Czym były socjalizm i komunizm?; Socjalizm utopijny wobec Oświecenia i rewolucji; Krytyka społeczeństwa burżuazyjnego; Ideał społeczny; Myśl socjalistyczna a nauka społeczna; Teoria społeczna Saint-Simona; Kryzys i drogi wyjścia z kryzysu; Idea nauki społecznej; Społeczeństwo industrialne; Industrializm a militaryzm; Oryginalność Saint-Simona; Wpływ Saint-Simona; Nacjonalizm; Co to jest nacjonalizm?; Źródła nacjonalistycznej ideologii; Nacjonalizm a nauka społeczna; Uwagi końcowe.
Rozdział 5. Historiografia jako badanie "stanu społecznego"; Francuscy historycy okresu restauracji; Idea cywilizacji; Historia jako walka klas; Prawidłowość procesu historycznego; "Historia kultury" Lelewela; Socjologia historyczna de Tocqueville'a; Metoda de Tocqueville'a; Demokracja i arystokracja jako typy społeczeństw; Społeczeństwo demokratyczne a centralizacja; "Socjologia" historyków konserwatywnych; Uwagi końcowe.
Zawiera: Rozdział 6. Filozofia jako teoria społeczeństwa: Hegel; Filozofia jako teoria społeczna; Hegel wśród prądów ideowych epoki; Społeczeństwo obywatelskie i państwo; Filozofia historii; Uwagi końcowe.
Zawiera: Rozdział 7. Materializm historyczny Marksa i Engelsa; Marksizm historyczny i marksizm współczesny; Od antropologii do teorii społeczeństwa; Teoria formacji społeczno-ekonomicznych; Klasy społeczne i struktura klasowa; Socjologiczna teoria państwa; Świadomość społeczna; Rozwój społeczny; Metoda Marksowska; Uwagi końcowe.
Zawiera: Rozdział 8. Wczesny pozytywizm i początki socjologii; Pojęcie pozytywizmu; Antykrytycyzm; Krytyka metafizyki i fenomenalizm; Naturalizm: przyrodoznawstwo jako nauka wzorcowa; Fakty społeczne jako rzeczy; Badanie faktów bez ich wartościowania; Nauka jako podstawa inżynierii społecznej; Socjologia Comte'a; Kryzys społeczny a nauka; Socjologia w systemie Comte'a; Przedmiot i zadania socjologii; Statyka społeczna; Dynamika społeczna; Logika nauk społecznych Milla; Poszukiwanie ekonomii społecznej; Mill a Comte; Millowski program socjologii; Fizyka społeczna Quételeta; Pozytywizm a dalszy rozwój socjologii.
Zawiera: Rozdział 9. Socjologia ewolucjonistyczna; Pojęcie ewolucjonizmu w naukach społecznych; Teoretyczne założenia ewolucjonizmu; Ewolucjonistyczna metoda porównawcza; System socjologiczny Spencera; Historyczne losy spenceryzmu; Idea ewolucji ponadorganicznej; Instytucje społeczne; Społeczeństwo jako organizm; Jednostki a społeczeństwo; Kierunek ewolucji społecznej; Od militaryzmu do industrializmu; Czynniki ewolucji społecznej; Ewolucjonistyczna antropologia społeczna; "Nauka o kulturze" Tylora; Socjologiczna antropologia Morgana; Przyczyny dezintegracji ewolucjonizmu w socjologii; Człowiek jako czynnik ewolucji; Przyroda jako czynnik ewolucji; Społeczeństwo i kultura jako czynnik ewolucji; Konflikt i walka jako czynnik ewolucji; Uwagi końcowe.
Zawiera: Rozdział 10. Psychologizm i psychosocjologia; Pojęcie psychologizmu; Psychologia ludów; Psychologia tłumów i publiczności; Teoria naśladownictwa Tarde'a; Instynktywizm McDougalla; Psychoanaliza Freuda a socjologia; Socjologiczne implikacje freudyzmu; Teoria kultury Freuda; Psychologistyczna socjologia Pareta; Ideał nauki a rzeczywistość społeczna; Życie społeczne jako domena działań pozalogicznych; System społeczny i historia; Uwagi końcowe.
Zawiera: Rozdział 11. Socjologizm: socjologia jako podstawowa nauka społeczna; Pojęcie socjologizmu; Socjologistyczny naturalizm; Swoistość rzeczywistości społecznej; Autonomia i samowystarczalność socjologii; Socjologia jako podstawowa nauka społeczna; Przezwyciężenie ewolucjonizmu; Socjologia Gumplowicza; Monizm a swoistość zjawisk społecznych; Socjologia jako nauka o grupach społecznych; Gumplowiczowska koncepcja rasy; Socjologia konfliktu i "walki ras"; Socjologia Durkheima; Durkheim a dziedzictwo myśli społecznej; Fakty społeczne jako "rzeczy"; Filozofia człowieka rozdwojonego; Społeczeństwo jako rzeczywistość "sui generis"; Sens tezy realizmu socjologicznego; Solidarność społeczna i jej przemiany; Problem podłoża zjawisk społecznych: morfologia i fizjologia społeczna; Instytucjonalizacja i zachowania się ludzkiego i niebezpieczeństwa jej braku; Organicyzm i "funkcjonalizm" w socjologii Durkheima; Socjologia jako społeczna wszechnauka; Szkoła durkheimowska; "L'annèe socjologique"; Kontynuatorska działalność Halbwachsa; Zmodyfikowany durkheimizm Maussa; Oddziaływanie durkheimizmu; Uwagi końcowe.
Zawiera: Rozdział 12. Historyzm i formalizm: przesłanki antypozytywistycznego zwrotu w socjologii; Pojęcie historyzmu; "Uhistorycznienie życia"; Życie historyczne jako całość; Podejście indywidualizujące; Humanistyka jako samowiedza; Swoistość poznania historycznego; Relatywizm historyczny; Filozofia rozumu historycznego Diltheya; "Pozytywizm" i antypozytywizm Diltheya; Przedmiot "Geisteswissenschaften" a socjologia; Perspektywa psychologii historycznej; Obiektywizacje życia; Idea rozumienia; Od historii do nauki o kulturze: Rickert; Odkrycie Rickerta; Kultura i wartości; Kultura i formy; Od nauk o kulturze do socjologii.
Zawiera: Rozdział 13. Niemieckie projekty socjologii humanistycznej; Antynaturalizm; Interakcjonizm; Podmiotowy charakter interakcji społecznych; Postulat "rozumienia"; Wiedza społeczna jako samowiedza; "Eklektyczna synteza" Tönniesa; Źródła socjologii Tönniesa; Koncepcja socjologii; Dwa typy więzi społecznej; Status koncepcji wspólnoty i stowarzyszenia; "Socjologiczny impresjonizm" Simmla; Brak systemu jako światopogląd; Idea socjologii; Pojęcie formy społecznej; Socjologia formalna a psychologizm; Interakcjonizm Simmla; "Socjologizm" Simmla; Wpływ Simmla; Socjologia rozumiejąca Maxa Webera; Chaos świata i porządek wiedzy; Typy idealne; Rozumienie działań ludzkich; "Socjologia formalna" Maxa Webera; Socjologia historyczna; Klasa, stan i partia; Wpływ Maxa Webera na socjologię; Socjologia fenomenologiczna; Atrakcyjność fenomenologii dla socjologów; Dwie socjologie fenomenologiczne; Schütz jako twórca drugiej socjologii fenomenologicznej; Za socjologią fenomenologiczną i przeciw niej; Uwagi końcowe.
Zawiera: Rozdział 14. Materializm historyczny po Marksie a socjologia; Przyczyny izolacji marksizmu i socjologii; Tak zwany marksizm II Międzynarodówki; Marksizm jako "rodzaj pozytywizmu"; Sfera faktów i sfera wartości; Pozytywny przykład socjologii marksistowskiej: Krzywicki; Marksizm rewolucyjny pierwszej ćwierci XX wieku; Lenin a socjologia; Lukácsowska krytyka socjologii; Gramsciego krytyka socjologii; O tak zwanym zachodnim marksizmie; Teoria krytyczna szkoły frankfurckiej; Pojecie krytyki; Przedmiot krytyki; Odkrycie psychoanalizy; Strukturalne przemiany systemu kapitalistycznego; Socjologia Mannheima; Biografia intelektualna; Główne tematy socjologii Mannheima; Uwagi końcowe.
Zawiera: Rozdział 15. Pragmatyzm społeczny; Pragmatyzm a myśl społeczna; Psychologia Jamesa; Dewey jako twórca pragmatyzmu społecznego; Filozofia społeczna Cooleya; Idea organiczności; Jednostka i społeczeństwo; Rozwój osobowości; Grupy pierwotne i rozwój form uspołecznienia; Organizacja społeczna; Metoda; Socjologia Thomasa; Odkrycie psychologii społecznej; Dzieło o polskiej imigracji; Postawy i wartości; Rozwój osobowości społecznej; Organizacja społeczna; Analiza sytuacyjna; Psychologia społeczna Meada; Idea behawioryzmu społecznego; Gesty a symbole znaczące; Koncepcja jaźni (self); Społeczeństwo; Wspólne cechy pragmatyzmu społecznego.
Zawiera: Rozdział 16. Amerykańska socjologia opisowa; Horyzonty socjologii opisowej; Socjologia bez teorii?; Przedmiot: co to jest społeczność lokalna?; Metoda; Główne orientacje teoretyczne; Szkoła chicagowska: badania miasta i urbanizmu; Czym była szkoła chicagowska?; Miasto jako laboratorium; Teoria i badania empiryczne szkoły chicagowskiej; Koncepcje teoretyczne Parka; Zbiorowość terytorialna a społeczeństwo; Procesy interakcji; Psychologia społeczna: jednostka a osoba; Psychologia społeczna: zachowanie się zbiorowe; Koncepcje teoretyczne Parka a badania empiryczne; Świat społeczny małego miasta: "Middletown" Lyndów; "Middletown" (1929); "Middletown" na przełomie; Powołanie nauki społecznej; Yankee City i funkcjonalizm Warnera; Źródła funkcjonalizmu Warnera; Strategia badawcza; Warnerowska koncepcja struktury klasowej; Socjografia a rozwój myśli socjologicznej.
Zawiera: Rozdział 17. Horyzonty antropologii społecznej; Antropologia a socjologia; Dyfuzjonizm; Warianty dyfuzjonizmu; Podstawowe założenia dyfuzjonizmu; Historyzm: Boas i jego szkoła; Rodowód intelektualny Boasa; Spór z dziedzictwem ewolucjonizmu; W poszukiwaniu nowej teorii kultury; Problemy "szkoły" Boasa: Kroeber a Sapir; Funkcjonalizm; Miejsce funkcjonalizmu wśród kierunków myśli antropologicznej; Teoretyczna swoistość funkcjonalizmu; Funkcjonalizm jako "socjologizm": Radcliffe-Brown; Funkcjonalizm jako "psychologizm": Malinowski; Poza funkcjonalistyczną ortodoksją: Evans-Pritchard; Psychokulturalizm; Początki amerykańskiego psychokulturalizmu; Recepcja psychoanalizy: Kardiner; Krytyka psychokulturalizmu; Psychokulturalizm a problem zróżnicowania społecznego; Neoewolucjonizm; Neoewolucjonistyczna teoria kultury White'a; Ekologia kulturowa a neoewolucjonizm: Steward; Strukturalizm; Strategia Lévi-Straussa; Zasadnicze idee strukturalizmu Lévi-Straussa; Uwagi końcowe.
Zawiera: Rozdział 18. Teorie cywilizacji; Pojęcie cywilizacji; Morfologia kultury Spenglera; Charakter dzieła Spenglera; Orientacja teoretyczna; Wielość i różność kultur ludzkich; Kultury jako "organizmy"; Kultura a cywilizacja; Wpływ Spenglera; Alfred Weber: kultura versus cywilizacja; Toynbee: studium historii cywilizacji; Toynbee a Spengler; Koncepcja cywilizacji; Prawidłowości rozwoju cywilizacji; Integralistyczna socjologia Sorokina; Koncepcja socjologii integralistycznej; Natura rzeczywistości społecznokulturowej; Podstawy socjologii Sorokina; Supersystemy społecznokulturowe i ich dynamika; Historia a nauki społeczne: szkoła "Annales"; Teoria społeczna szkoły "Annales"; Koncepcja cywilizacji; Problem historii mentalności; "Figuracyjna" socjologia Eliasa; Wielki outsider socjologii XX wieku; Proces cywilizacji; Założenia teoretyczne; Uwagi końcowe.
Zawiera: Rozdział 19. Polska odmiana socjologii humanistycznej: Znaniecki; Świat doświadczenia jako świat wartości; Pojęcie systemu (układu) ograniczonego; Socjologiczne aspiracje Znanieckiego; Systemy przyrodnicze a systemy kulturowe: koncepcja współczynnika humanistycznego; Socjologia wśród nauk o kulturze; Socjologia jako nauka o systemach wartości i czynności społecznych; Socjologia jako nauka nomotetyczna; Źródła materiału socjologicznego; Socjologia a praktyka społeczna; Uwagi końcowe.
Zawiera: Rozdział 20. Neopozytywizm w socjologii; Socjologiczny neopozytywizm a tradycja pozytywistyczna; "Empiryczna socjologia" Neuratha; Początki neopozytywizmu w USA: Lundberg; Dalsze losy neopozytywizmu w socjologii; Uwagi końcowe.
Zawiera: Rozdział 21. Funkcjonalizm i jego krytycy; Funkcjonalizm jako orientacja swoista; Holizm; Socjologizm metody funkcjonalnej; Wyjaśnianie funkcjonalistyczne; Wymogi funkcjonalne; Ład społeczny głównym przedmiotem zainteresowania; Ahistoryzm; Teorie socjologiczne Parsonsa; Znaczenie teorii Parsonsa; Działanie społeczne; System działania społecznego; Ewolucja społeczna; Spór o funkcjonalizm w socjologii; Funkcjonalizm jako zła teoria; Funkcjonalizm jako teoria jednostronna; Funkcjonalizm jako teoria konserwatywna; Teoria konfliktu; Umiarkowane wersje "teorii konfliktu"' Radykalna wersja teorii konfliktu; Socjologia konfliktu Collinsa; Teoria wymiany; Socjologia życia codziennego; Goffman: nowa socjologia?; Neofunkcjonalizm; Uwagi końcowe.
Zawiera: Rozdział 22. Współczesna myśl socjologiczna; Wokół dyskusji o kryzysie socjologii; Manifest Guldnera; Struktura rewolucji naukowych; Powrót filozofii; Destrukcja obiektywizmu; Etnometodologia; Nowy idealizm?; Giddens: "agency and structure"; Wobec socjologicznej tradycji; "Podwójna hermeneutyka" nauk społecznych; Teoria strukturacji; Problem nowoczesności; Bourdieu: konstruktywizm strukturalistyczny; Dorobek naukowy Bourdieu; Zasadnicza orientacja teoretyczna; Habitus; Klasy społeczne; Pole; Socjologia socjologii; Foucault: dyskurs i władza; Foucault a socjologia; Archeologia wiedzy; Teoria władzy; "Negatywna struktura społeczeństwa"; Socjologia a postmodernizm; Co to jest postmodernizm?; Postmodernizm jako wyzwanie dla socjologii; Społeczeństwo ponowoczesne; Ponowoczesna socjologia?; Habermas: teoria działania komunikacyjnego; Habermas wobec dziedzictwa Marksa i marksizmu; Filozofia nauki Habermasa; Praca a interakcja; Działania komunikacyjne; Świat przeżywany a system społeczny; Reafirmacja nowoczesności; Luhmann: teoria systemów autopojetycznych; Teoria systemu społecznego; Funkcjonalne podsystemy społeczeństwa nowoczesnego; Teoria poznania.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej