Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(128)
IBUK Libra
(5)
Forma i typ
Książki
(128)
Publikacje naukowe
(21)
Publikacje dydaktyczne
(8)
E-booki
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(136)
tylko na miejscu
(47)
wypożyczone
(12)
nieokreślona
(1)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(11)
Kielce - Czytelnia
(3)
Kielce - Multimedialny
(1)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(9)
Busko zdrój - czytelnia
(21)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(3)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(8)
Końskie - wypożyczalnia
(7)
Końskie - czytelnia
(2)
Opatów - wypożyczalnia
(4)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(27)
Ostrowiec - czytelnia
(16)
Pińczów - wypożyczalnia
(1)
Pińczów - czytelnia
(11)
Sandomierz - wypożyczalnia
(25)
Sandomierz - czytelnia
(3)
Starachowice - wypożyczalnia
(4)
Starachowice - czytelnia
(4)
Staszów - wypożyczalnia
(29)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(2)
Włoszczowa - czytelnia
(5)
Autor
Kozaczuk Franciszek
(10)
Walc Wiesława
(5)
Barłóg Krystyna
(4)
Mach Aleksandra
(4)
Ungeheuer-Gołąb Alicja
(4)
Chodkowska Maria
(3)
Frączek Zofia
(3)
Furman Wojciech (1946- )
(3)
Furmanek Waldemar
(3)
Gruca-Miąsik Urszula
(3)
Lesiak-Laska Eugenia Iwona
(3)
Ożóg Kazimierz (1952- )
(3)
Pańczyk Władysław
(3)
Szluz Beata
(3)
Śniegulska Anna
(3)
Badowska-Hodyr Monika
(2)
Bonusiak Włodzimierz (1942- )
(2)
Błachowicz Ewa
(2)
Gil Marian
(2)
Gumienny Beata
(2)
Lizak Jadwiga
(2)
Marczykowska Izabela
(2)
Maszke Albert Wojciech (1939- )
(2)
Obodyński Kazimierz
(2)
Olak Antoni
(2)
Radochoński Mieczysław
(2)
Rorat Marzena
(2)
Rykiel Zbigniew (1949- )
(2)
Rynkowska Dorota
(2)
Uberman Marta
(2)
Warchoł Krzysztof
(2)
Zaborniak-Sobczak Małgorzata
(2)
Artymiak Małgorzata
(1)
Bartosz Grzegorz
(1)
Binkowska-Bury Monika
(1)
Bobko Aleksander (1960- )
(1)
Błaszczuk Katarzyna
(1)
Chodkowska Eliza
(1)
Chodkowski Zbigniew
(1)
Cockburn Anne
(1)
Czarny Wojciech
(1)
Delong Marek (1977- )
(1)
Dencikowska Alfreda
(1)
Denicolo Pam
(1)
Drozd Sławomir
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Duricek Milan
(1)
Dylak Stanisław
(1)
Gallas Maciej
(1)
Gałkowski Stanisław
(1)
Grabowska Sabina (1973- )
(1)
Grabowski Radosław
(1)
Grygiel Marcin (1971- )
(1)
Grzybek Grzegorz (1971- )
(1)
Gunčaga Ján (1974- )
(1)
Głodek Elżbieta
(1)
Hejda Danuta
(1)
Horbowski Adam
(1)
Januszewicz Paweł
(1)
Kensy Elżbieta
(1)
Kida Jan (1931- )
(1)
Kizowski Czesław
(1)
Kocór Maria
(1)
Kolarzowa Romana
(1)
Kopeć Urszula
(1)
Kosiewicz Jerzy (1949- )
(1)
Kozak Ewa
(1)
Kołomycew Anna
(1)
Kubas Ewa
(1)
Kur-Kononowicz Jolanta
(1)
Laska Eugenia Iwona
(1)
Leszczyńska Małgorzata (ekonomia)
(1)
Lew-Koralewicz Aneta
(1)
Lew-Kowalewicz Aneta
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Lib Waldemar
(1)
Lulek Barbara
(1)
Majchrowska Justyna
(1)
Malczyńska-Biały Mira
(1)
Markowski Daniel
(1)
Marć Małgorzata
(1)
Mazur Artur
(1)
Mazur Elżbieta
(1)
Meissner-Łozińska Justyna
(1)
Miąso Janusz
(1)
Miąso Józef (1930- )
(1)
Moczuk Eugeniusz
(1)
Nagórska Małgorzata
(1)
Oronowicz-Kida Ewa
(1)
Ożóg Zenon (1957- )
(1)
Pasternak Jacek
(1)
Pawłowska Agnieszka (1963- )
(1)
Penar-Zadarko Beata
(1)
Perenc Lidia
(1)
Piecuch Aleksander Antoni (1963- )
(1)
Pieprzny Stanisław (1946- )
(1)
Piątek Teresa
(1)
Pięta-Szawara Anna
(1)
Polak Ewa
(1)
Potoczny Jerzy
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(52)
2000 - 2009
(69)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
Kraj wydania
Polska
(129)
nieznany (pol)
(4)
Język
polski
(132)
angielski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(7)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Pedagodzy
(1)
Poziom nauczania Szkoły wyższe
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Przynależność kulturowa
Muzyka austriacka
(1)
Temat
Język polski
(6)
Wychowanie
(6)
Dziecko
(5)
Nauczyciele
(5)
Pedagogika
(5)
Młodzież
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Przemoc
(4)
Rodzina
(4)
Więźniowie
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Dziennikarstwo
(3)
Edukacja zdrowotna
(3)
Kultura fizyczna
(3)
Literatura polska
(3)
Marginalizacja społeczna
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Opieka społeczna
(3)
Pedagogika pracy
(3)
Postawy
(3)
Wychowanie fizyczne
(3)
Bezpieczeństwo publiczne
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Globalizacja
(2)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(2)
Kobieta
(2)
Kształcenie
(2)
Literatura dziecięca
(2)
Matematyka
(2)
Mediacja (socjol.)
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nieletni przestępcy
(2)
Odpoczynek
(2)
Odżywianie
(2)
Oświata
(2)
Patologia społeczna
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Polityka
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Psychologia kliniczna
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Public relations
(2)
Rodzice
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Sens życia
(2)
Turystyka
(2)
Wartość
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Świadomość społeczna
(2)
Żywność
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Administracja
(1)
Akty mowy
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Andres, Zbigniew (1934- )
(1)
Antropologia teologiczna
(1)
Aranżacja i transkrypcja
(1)
Aspiracje
(1)
Autorytet
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Chemia fizyczna
(1)
Chorzy
(1)
Cywilizacja wiedzy
(1)
Cywilizacja zachodnia
(1)
Czeredrecka, Barbara (1936-2006)
(1)
Czytanie
(1)
Czytelnictwo dziecięce
(1)
Dochód
(1)
Dziadkowie i wnuki
(1)
Działalność charytatywna
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziennikarze
(1)
E-Polska
(1)
E-gospodarka
(1)
Edukacja artystyczna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Ekologia
(1)
Filozofia
(1)
Filozofia prawa
(1)
Fizyka
(1)
Gimnastyka
(1)
Gitara
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Głusi
(1)
Homoseksualizm
(1)
Hulek, Aleksander (1916-1993)
(1)
Informatyka
(1)
Integracja społeczna
(1)
Temat: dzieło
Schöne Müllerin
(1)
Temat: czas
1989-
(15)
2001-0
(10)
2001-
(9)
1901-
(6)
1701-
(2)
1801-
(2)
1901-2000
(2)
1945-
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
1601-
(1)
1801-1900
(1)
401-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(3)
Grecja
(1)
Krosno (woj. podkarpackie)
(1)
Niemcy
(1)
Podkarpacie Północne
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Tarnobrzeg (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(9)
Praca zbiorowa
(5)
Raport z badań
(4)
Monografia
(3)
Opracowanie
(3)
Podręczniki akademickie
(3)
Księga pamiątkowa
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Podręczniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Historia
(3)
Językoznawstwo
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Psychologia
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Matematyka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
133 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteki, Dzieci, Młodzież ; 2.)
Zawiera: Małe dziecko a literatura: Właściwości psychofizyczne, emocjonalne i społeczne dziecka w wieku od 0 do 3 lat jako odbiorcy literatury, Formy aktywności małego dziecka a środki artystycznego wyrazu, Uruchamianie emocji wyrażonych tekstem, Sfery literackie wczesnego dzieciństwa.
Zawiera: Inicjowanie kontaktów małego dziecka z literaturą: "Czytania domowe" - otwieranie dziecka na świat literatury, Potrzeby dziecka-odbiorcy, Środki artystyczne i konwencje zrozumiałe dla małego odbiorcy, "Aaa, kotki dwa..." O kołysance dobrej na wszystko, "Ene due rabe..." O wyliczance, która stuka, puka i wędruje, "Pani Zo-, zo-, zo-, Pani-sia-, sia-, sia..." O potrzebie powtarzania, "Mamo, mamo! - Co, co, co?" O wartości rozmowy, "Spacerują rybki w zbożu!" O wywracankach, które cieszą i uczą, "Tu Pawełek ma rączki. Tu Pawełek ma nóżki..." O naśladowaniu rzeczywistości.
Zawiera: Do ciała, ucha, oka i ducha, czyli kierunki przekazu utworów literackich dla najmłodszych: Do ciała, Do ucha, Do oka, Jeszcze o emocjach, czylo... do ucha.
Zawiera: Spotkania dziecka z utworem literackim: Najbliższe środowisko dziecka w roli pośrednika, "Tato, tato, posiedź ze mną..." O ważnej roli ojca, Przykłady zabaw z małym dzieckiem inspirowane utworami literackimi, Dobre rady na każdy (k)rok czytania.
Właściwości psychofizyczne, emocjonalne i społeczne dziecka w wieku o 0 do 3 lat jako odbiorcy literatury. Formy aktywności małego dziecka a środki artystycznego wyrazu. Uruchamianie emocji wyrażonych tekstem. Sfery literackie wczesnego dzieciństwa (Sfera I Formy paraliterackie, Sfera II Pierwsze teksty o charakterze utworów ludowych bądź literackich, Sfera III Książki obrazkowe, Sfera IV Opowieści wierszem i utwory z bogatszą fabułą). Zawiera przykłady zabaw z niemowlakiem (od 0 do 1), Przykłady zabaw ze starszym niemowlakiem (od 1 do 3), Przykłady zabaw z dzieckiem trzyletnim, Przykłady zabaw literackich z tatą.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Problematyka poruszana w monografii odnosi się do zjawiska upośledzania dzieci i młodzieży z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną zarówno w środowisku integracyjnym, inkluzyjnym, jak i specjalnym. Środowisko edukacyjne należy do znaczących systemów społeczno-kulturowych, istotnych aren międzyludzkich interakcji wywierających wpływ na tożsamość osób z niepełnosprawnością. Opierając się na wywiadach przeprowadzonych z rodzicami osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną opracowałam konstruktywistyczno-interpretacyjną teorię ugruntowaną ulokowaną w paradygmacie krytyczno-emancypacyjnym. Początkowym celem podjętych badań jakościowych było poznanie przyczyn i uwarunkowań determinujących przenoszenie dzieci/uczniów z placówek integracyjnych, inkluzyjnych i specjalnych do ośrodków rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawczych (placówka specjalna), co w literaturze metodologicznej określane jest jako punkt uczulający. Zdefiniowany punkt uczulający pozwolił nakreślić pole empiryczne, dotrzeć do danych i sformułować problemy i pytania badawcze. Zatem koncepcja prezentowanych badań umożliwia poznanie przyczyn zmiany środowiska edukacyjnego, a w szczególności ukazanie mechanizmów i determinantów procesu upośledzania osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną (procesu centralnego), który jest zakotwiczony pod powierzchnią deklaracji, pozorowania i działań na rzecz „dobra dziecka”. Upośledzanie jest wytworem, a zarazem konsekwencją zastosowania wielu mechanizmów społecznych, w tym deprywacyjnych, spychających naznaczoną lub/i piętnowaną osobę na obszar demarkacji i marginalizacji. Determinantem interpretowanego procesu jest wielowymiarowa władza-wiedza, jak również dyskurs wpływający na doświadczenia osób z niepełnosprawnością intelektualną i ich rodziców. Jednym z kryteriów władzy są formy dominacji wyzwalające opór dzieci/młodzieży wobec doświadczanego ucisku. Ponadto upośledzanie uwarunkowane jest wielorakimi barierami, które wypaczają rozwój i tożsamość osób z niepełnosprawnością intelektualną, to ograniczanie możliwości, zarówno w aspekcie indywidualnym, jak i społeczno-kulturowym. Istotnym wyznacznikiem tego procesu jest opresyjny, piętnujący i dyskryminujący dyskurs pedagogów oraz pracowników instytucji oświatowych, ich postawy, nastawienia, stereotypy, dysfunkcyjne relacje oraz etykietowanie i medykalizowanie (w tym psychiatryzowanie).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Syberia – przeszłość i teraźniejszość” pod redakcją Jolanty Kur-Kononowicz to już druga monografia z cyklu poświęconego Syberii[1]. W obecnej publikacji pojawia się tematyka zesłania, ale ważnymi kwestiami pozostają również język, literatura, wierzenia ludów zamieszkujących Syberię, jej przyroda. W niniejszym tomie zastanawiamy się, czy i jak zmieniało się postrzeganie wspomnianego regionu w czasie. Problematyka książki jest szeroka i zróżnicowana dzięki jej interdyscyplinarnemu charakterowi. O Syberii wypowiadają się Polacy, Rosjanie, Ukraińcy, Kazachowie, Hindusi. Cenne są niewątpliwie relacje rdzennych mieszkańców Syberii. Pierwszy krąg tekstów koncentruje się wokół wątków historycznych. Dużym zainteresowaniem cieszyły się języki Syberii, zaprezentowane w drugiej części monografii. Następną część książki poświęcono opisowi Syberii w literaturze. W kolejnym kręgu tekstów zamieszczone zostały artykuły z dziedziny muzyki, psychologii i sztuki. Monografia tematyczna Syberia – przeszłość i teraźniejszość uświadamia Czytelnikowi, jak ciekawa i wciąż nie do końca odkryta pozostaje Syberia, a także – pokazuje, ile jeszcze tajemnic kryje w sobie ta kraina. Lektura niniejszej publikacji może stanowić niezwykle interesującą podróż do tego regionu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Z pełnym uznaniem odnoszę się do pomysłu zajęcia się problemem uwarunkowań profilaktyki i terapii zachowań trudnych u dzieci o zaburzonym rozwoju psychoruchowym. Autorka szczegółowo charakteryzuje […] zwłaszcza jedną z dróg radzenia sobie z trudnymi zachowaniami dzieci, podkreślając, że podstawą oddziaływań terapeutycznych w tym zakresie […] jest analiza funkcjonalna takich zachowań ujmująca je w szerokim kontekście osobistym i środowiskowym […]. Ostateczne i wiążące wnioski Autorka formułuje na podstawie wyników badań z zastosowaniem odpowiednich metod statystycznych oraz – co pragnę szczególnie podkreślić – wskazuje prawidłowości zaobserwowane w trakcie analizy indywidualnych przypadków. Treść rozdziału VI potwierdza zaś […] ten wymiar misji nauki, który odpowiada na społeczne oczekiwania i zapotrzebowania. W tym przypadku wyrazem tak rozumianej misji nauki są opracowane przez Autorkę propozycje oddziaływań na same dzieci, a także pewne plany i programy adresowane do ich rodziców i terapeutów. Z recenzji dr. hab. Adama Mikruta, prof. UP
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną wobec życia w małżeństwie i rodzinie Problematyka pracy odnosi się do ważnego aspektu współczesnej pedagogiki specjalnej i rehabilitacji społecznej, gdzie w coraz większym stopniu i zakresie kładzie się nacisk na wzajemne interakcje zachodzące pomiędzy osobą z niepełnosprawnością a środowiskiem społecznym. […] Cechuje się dużą wartością poznawczą, dostarczając wielu cennych informacji zweryfikowanych empirycznie w badaniach przeprowadzonych w grupie osób z niepełnosprawnością intelektualną. Porządkuje również wiedzę dotyczącą problematyki ich małżeństwa i rodziny oraz psychospołecznych uwarunkowań, rozproszoną w wielu publikacjach o charakterze naukowym. Propozycja wydawnicza ma charakter wielowątkowego studium, które wnosi nowe oryginalne elementy do naszej dotychczasowej wiedzy na temat psychospołecznego funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną, w tym w obszarze życia małżeńskiego i rodzinnego, oczekiwań z tym związanych. […] Adresowana jest nie tylko do nauczycieli i terapeutów szkół i placówek specjalnych oraz szkół ogólnodostępnych i integracyjnych, w których zgodnie z wolą i decyzją rodziców mogą kształcić się ich dzieci niepełnosprawne, ale również do wszystkich zainteresowanych, szczególnie studentów studiów pedagogicznych, psychologicznych i socjologicznych. Z recenzji prof. zw. dr. hab. Janusza Kirenki
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja Rola osób znaczących w wychowaniu dzieci i młodzieży , redakcja naukowa Wiesława Walc, Anna Śniegulska, Wydaw. UR, Rzeszów 2019 zawiera 13 rozdziałów poświęconych szeroko rozumianej problematyce wzorów osobowych, osób znaczących i ich roli w rozwoju i wychowaniu młodego pokolenia. Składające się na publikację teksty mają charakter zarówno empiryczny – komunikatów, doniesień z badań, jak i teoretyczny. Autorzy charakteryzowanych przez siebie osób znaczących poszukiwali zarówno w podstawowym środowisku wychowawczym – rodzinie (matka, dziadkowie, rodzeństwo), jak i poza nim (np. nauczyciel, katecheta, mentor, postaci z bajek, seriali animowanych oraz filmów fantasy). Ze względu na różnorodność prezentowanych w rozdziałach monografii treści, może ona okazać się interesująca i przydatna wszystkim osobom, którym bliska jest tematyka oddziaływania osób znaczących na młodych ludzi – nauczycielom, wychowawcom, pedagogom, studentom kierunków pedagogicznych, rodzicom.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej