Edwards Clifford H
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(1)
Kielce - Czytelnia
(1)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(1)
Końskie - wypożyczalnia
(1)
Opatów - wypożyczalnia
(1)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(1)
Ostrowiec - czytelnia
(1)
Pińczów - czytelnia
(1)
Sandomierz - wypożyczalnia
(1)
Staszów - wypożyczalnia
(1)
Włoszczowa - czytelnia
(1)
Autor
Boszczyk Marta
(723)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(556)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(488)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(484)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(441)
Edwards Clifford H
(-)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(440)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(430)
Lewicka Ewa
(417)
Puszczewicz Barbara
(398)
Prus Bolesław (1847-1912)
(375)
Kosiń Janina
(373)
Lewandowska Bożena
(370)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(346)
Goetz Magdalena
(344)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(334)
Shakespeare William (1564-1616)
(288)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(262)
Lenin Vladimir Il'ič (1870-1924)
(257)
Knajder-Sowa Anna
(253)
Cyrański Czesław
(247)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(240)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(221)
Faliszewska Jolanta
(218)
Trojan Elżbieta
(210)
Łoskot Małgorzata
(209)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(199)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(194)
Tuwim Julian (1894-1953)
(190)
Jakubowski Jan Zygmunt (1909-1975)
(184)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(184)
Tarapata Ewa
(180)
Pronobis Małgorzata
(166)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(166)
Markiewicz Henryk (1922- )
(162)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(161)
Uniechowski Antoni (1903-1976)
(159)
Parandowski Jan (1895-1978)
(157)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(157)
Jodełka-Burzecki Tomasz (1919-1989)
(156)
Broniewski Władysław (1897-1962)
(154)
Praca zbiorowa
(153)
Staff Leopold (1878-1957)
(152)
Tolstoj Lev Nikolaevič (1828-1910)
(152)
Conrad Joseph (1857-1924)
(142)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(137)
Elsner Danuta
(136)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(136)
Rychlicki Zbigniew (1922-1989)
(136)
Engels Friedrich (1820-1895)
(135)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(135)
Łuba Małgorzata
(134)
Stróżyński Klemens
(133)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(132)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(130)
Marx Karl (1818-1883)
(130)
Rechnio-Kołodziej Beata
(128)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(128)
Włodno Danuta
(127)
Żukrowski Wojciech (1916-2000)
(127)
Bratny Roman (1921- )
(125)
Jastrzębska Lidia
(125)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(124)
Smólska Janina (?-2002)
(123)
Hertz Paweł (1918-2001)
(122)
Jakubowska Alina
(122)
Krzeczkowska Eugenia
(120)
Lewik Włodzimierz (1905-1962)
(120)
Laere Karolina Van
(118)
Malczewski Artur
(118)
Myjak Józef
(118)
Putrament Jerzy (1910-1986)
(115)
Dobraczyński Jan (1910-1994)
(113)
Doroszewski Witold (1899-1976)
(113)
Kieniewicz Stefan (1907-1992)
(112)
Misiorowska Ewa
(112)
Jaworowski Jerzy (1919-1975)
(111)
Szelburg-Zarembina Ewa (1899-1986)
(111)
Szweykowski Zygmunt (1894-1978)
(111)
Włodno-Furman Elżbieta
(111)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(110)
Rogoziński Julian (1912-1980)
(110)
Garstka Tomasz
(109)
Rusiecki Antoni Marian (1892-1956)
(109)
Lem Stanisław (1921-2006)
(108)
Krasiński Zygmunt (1812-1859)
(107)
Norwid Cyprian Kamil (1821-1883)
(107)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(106)
Radzicki Józef
(106)
Kierszys Zofia (1921-2000)
(105)
Stawar Andrzej (1900-1961)
(105)
Wyka Kazimierz (1910-1975)
(105)
Krasicki Ignacy (1735-1801)
(104)
Klemensiewicz Zenon (1891-1969)
(103)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(102)
Puškin Aleksandr Sergeevič (1799-1837)
(102)
Bunsch Karol (1898-1987)
(101)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(101)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(101)
Gomulicki Juliusz Wiktor (1909-2006)
(100)
Jaworowski Mieczysław
(100)
Rok wydania
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Temat
Dyscyplina szkolna
(4)
Nauczyciele
(4)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Różnorodność
(1)
Gatunek
Poradnik
(1)
Poradniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Edukacja Dzisiaj)
Symbol UKD: 37.091.5:37.091.321
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46561 (1 egz.)
Włoszczowa - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 28849 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Dzisiaj)
Zawiera: Problemy zwiazane z dyscypliną i ich przyczyny: przyczyny problemów z dyscypliną, rola domu, społeczeństwa, szkoły.
Zawiera: Podejmowanie decyzji w sprawach dyscypliny: filozofia edukacyjna a teorie rozwoju dziecka, teorie kierowania, interwencji niedyrektywnej, przewodnictwa. Tworzenie indywidualnej teorii dyscypliny, cechy charakterystyczne teorii. Opis, objasnienie, prognozy, podstawy teoretyczne. Porównanie czterech podejść do dyscypliny: modyfikacja zachowania, dyscyplina asertywna, logiczne konsekwencje, terapia rzeczywistości/teoria wyboru.Wpływ indywidualnego podejscia do dyscypliny: analiza własnej filozofii, okreslenie kryteriów wyboru, identyfikacja i ocena zasadności założeń, przyjęcie, synteza lub stworzenie nowego modelu, rozpatrywanie funkcji uniwersalnego programu dyscypliny, wybór profilu dyscypliny, podjęcie decyzji, rola analizy refleksyjnej w podejmowaniu decyzji.
Zawiera: Modele dyscypliny.
Modyfikacja zachowania: Burrhus F. Skinner ; Podstawowe zasady modyfikacji zachowania ; Strategie korygujące: wzmacnianie, wygaszanie, wykluczanie, karanie ; Rozkłady wzmocnień ; Rodzaje wzmocnień: warunkowe, nagrody w postaci jedzenia, rzeczowe, w formie zajęć, wzmocnienia ogólne i wspomagające, żetonowy system wzmocnień ; Problemy przekupstwa i środków zniechęcających ; Niektóre problemy związane z nagrodami ; Zapobieganie problemom z dyscypliną ; Dyscyplina w całej szkole ; Mocne i słabe strony modyfikacji zachowania.
Zawiera: Dyscyplina asertywna: Lee Canter ; Reakcje na złe zachowanie: styl nieasertywny, nieprzyjazny, asertywny ; Przeszkody na drodze do asertywności ; Stosowanie dyscypliny asertywnej: krok pierwszy: stwórz pozytywne relacje uczeń - nauczyciel, krok drugi: Określ zasady lub swoje wymagania, krok trzeci: Rejestruj przypadki niewłaściwego zachowania, krok czwarty: Stosuj kary, aby wymusić przestrzeganie przez uczniów ograniczeń, krok piąty: Wprowadź w życie system pozytywnych konsekwencji, krok szósty: Zadbaj o silne wsparcie rodziców ; Niektóre problemy związane ze stosowaniem kar lub negatywnych konsekwencji ; Zapobieganie problemom z dyscypliną ; Dyscyplina w całej szkole ; Mocne i słabe strony dyscypliny asertywnej.
Zawiera: Logiczne konsekwencje: Rudolf Dreikurs.
Zawiera: Motywy zachowania: przyciąganie uwagi, sprawowanie władzy, branie odwetu, pokazywanie własnej słabości ; Style nauczania: autorytarny, liberalny, demokratyczny ; Jak pomóc uczniom korygować ich zachowanie: rozpoznawanie błędnych celów ; Zapobieganie problemom z dyscypliną: zachęta a pochwała, konsekwencje logiczne, dyskusja w klasie, sugestie dotyczące dyscypliny prewencyjnej ; Dyscyplina w całej szkole ; Mocne i słabe strony modelu logicznych konsekwencji.
Zawiera: Analiza transakcyjna: Eric Berne i Thomas Harris.
Zawiera: Zachowanie a mózg ; Trzy stany ego: rodzic, dziecko, dorosły ; Cztery pozycje życiowe: nie jestem w porzadku - ty jesteś w porządku, nie jestem w porządku - ty nie jesteś w pporządku, jestem w porządku - ty nie jesteś w porządku, jestem w porządku - ty jesteś w porządku ; Analizowanie transakcji: rozpoznawanie stanów ego, unikanie transakcji rozbieżnych ; Analiza transakcyjna w szkole: pozostawanie w stanie Dorosłego, uczenie dzieci analizy transakcyjnej ; Gry uczniów ; Jak sobie radzić z grą uczniów ; Zapobieganie problemom z dyscypliną ; Dyscyplina w całej szkole ; Mocne i słabe strony analizy transakcyjnej.
Zawiera: Trening skuteczności nauczyciela: Thomas Gordon.
Zawiera: Argumenty za treningiem skuteczności nauczyciela ; Podstawy treningu: "własność" problemu, ustalanie potrzeb uczniów, dokonywanie wymiany, modyfikowanie środowiska edukacyjnego, słuchanie aktywne, wysyłanie konfrontacyjnych komunikatów typu "ja" ; Zmniejszanie oporu przez zmianę taktyki ; Rozwiązywanie problemów ; Konflikt wartości ; Dyscyplina prewencyjna: prewencyjny komunikat typu "ja", modyfikowanie przestrzeni sali lekcyjnej ; Mocne i słabe strony treningu skuteczności nauczyciela ; Główne myśli.
Zawiera: Terapia rzeczywistości/teoria wyboru: Wiliam Glasser.
Zawiera: Terapia rzeczywistości: korygowanie zachowań nieakceptowalnych, wykluczenie ; Teoria wyboru: podstawowe potrzeby człowieka, równoważenie potrzeb, niezaspokojone potrzeby a złe zachowanie, obrazy w umysle, konflikty w zaspokajaniu potrzeby kontroli ; Glasserowska szkoła jakości: kierowanie: szef kontra przewodnik, program szkoły jakości ; Strategie korekcyjne ; Zapobieganie problemom z dyscypliną ; Dyscyplina w całej szkole ; Wspólnoty jakości a szkoły jakości ; Mocne i słabe strony terapii rzeczywistości/teorii wyboru.
Zawiera: Dyscyplina rozsądna: Forrest Gathercoal.
Zawiera: Perspektywa etyczna ; Perspektywa prawna ; Prawa ucznia ; Pierwsza, czwarta i czternasta poprawka do Konstytucji ; Prawo demokratyczne a szkoła ;Reguły i konsekwencje ; Rozsądne stosowanie reguł i konsekwencji ; Dyscyplina rozsadna w klasie: podejście indukcyjne, dedukcyjne, spotkania klasowe ; Zapobieganie problemom z dyscypliną : Mocne i słabe strony modelu dyscypliny rozsądnej.
Zawiera: Model Jonesa: Fredric H. Jones.
Zawiera: Struktura klasy: reguły, procedury, standardy, zarządzanie przestrzenią klasy, relacje między uczniami a nauczycielem ; Kontrolowanie klasy: strategie udzielania wskazówek, ustalanie granic ; Pobudzanie do współpracy: trening odpowiedzialności i pomijania ; Systemy wspomagajace ; Zapobieganie problemom z dyscypliną ; Mocne i słabe strony modelu Jonesa.
Zawiera: Tworzenie uniwersalnego programu dyscypliny.
Zawiera: Indywidualna filozofia dyscypliny ; Ustalanie kryteriów ; Identyfikacja i potwierdzenie założeń ; Rozważanie mozliwych wariantów ; Przegląd modeli dyscypliny: modyfikacja zachowania, dyscyplina asertywna, logiczne konsekwencje, analiza transakcyjna, trening skuteczności nauczyciela, terapia rzeczywistości/teoria wyboru, dyscyplina rozsadna, model Jonesa.
Zawiera: Tworzenie indywidualnej teorii dyscypliny.
Zawiera: Przykładowy uniwersalny program dyscypliny: zapobieganie problemom dyscypliny.
Zawiera: Podejścia i procedury kierowania klasą.
Zawiera: Przemoc w szkole.
Zawiera: Przyczyny przemocy: rodziny dysfunkcyjne i znęcanie się nad dziećmi, zastarszanie a przemoc, gangi a przemoc, przemoc a wpływ szkoły.
Korygowanie problemów z przemocą szkolną: nadzór jako metoda niedopuszczania do przemocy, postępowanie w razie napaści i wzięcia zakładników, badania profilaktyczne potencjalnych źródeł przemocy, wspieranie działań przeciwko zastraszaniu i działalności gangów, rozwiązywanie konfliktów i mediacja rówieśników.
Zawiera: Zapobieganie problemom z przemocą szkolną: zaspokajanie potrzeb uczniów, uczenie się i motywacja, współnoty uczących się, promowanie wspólnot uczących się, inteligencje wielorakie, trening odporności.
Zawiera: Kierowanie klasą a różnorodność uczniów.
Zawiera: Zróznicowanie kulturowe a relacje międzypersonalne ; asymilacja a pluralizm kulturowy ; Klasy społeczne ; Zróżnicowanie etniczne ; Język a styl porozumiewania się ; struktura edukacji wielokulturowej.
Zawiera: Program i metody nauczania uczniów z mniejszości kulturowych, etnicznych i rasowych ; Eliminowanie uprzedszeń związanych z płcią ;Nietypowość ; Różnorodność religijna a szkoła.
Zawiera: Kierowanie klasą.
Zawiera: Rozpoczęcie roku: poznawanie się, ustalanie reguł ; Organizacja czasu: wprowadzanie procedur, objasnianie zadawanych prac, rozdawanie materiałó, zakończenie lekcji ; Utrzymywanie właściwego tempa ; Wzmacnianie koncentracji na zadaniach - pobudzanie zainteresowania uczniów, kierowanie nauką, ograniczanie zakłóceń ; Organizacja przestrzeni - strefa aktywności, układ miejsc siedzących, środowisko sali lekcyjnej ; Wzmacnianie pozycji uczniów w klasie ; Angażowanie rodziców - obowiązki wychowawcze rodziców, kontaktowanie się z rodzicami, wolontariusze, kierowanie szkołą i podejmowanie decyzji przez rodziców.
Uznany w świecie podręcznik wykorzystywany w kształceniu i dokształcaniu nauczycieli. Prezentuje systemy wprowadzania i utrzymywania dyscypliny w klasie dopasowane do codziennej praktyki nauczycielskiej. Książka zawiera 4 powiązane ze sobą części. Pierwsza część to przegląd rodzinnych, społecznych i szkolnych źródeł problemów z dyscypliną, który ma pomóc w autodiagnozie i wypracowaniu przyszłym i obecnym nauczycielom własnej teorii kierowania klasą i ładem klasowym. Druga część, stanowiąca trzon książki, to doskonale uporządkowana prezentacja 8 sprawdzonych empirycznie systemów zachowania dyscypliny w klasie. Trzecia część jest powrotem do stworzenia własnej teorii dyscypliny przez czytelników, którzy dopiero sposobią się do zawodu nauczycielskiego. Pomocne są w tym zwłaszcza punkty i pytania do szerszej refleksji, stanowiące dodatek do każdego rozdziału. Czwarta część relacjonuje główne problemy dyscyplinarne, takie jak przemoc w szkole czy skutki kulturowego, społecznego i etnicznego zróżnicowania uczniów.
Książka
W koszyku
(Edukacja Dzisiaj.)
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Zawiera m.in.: S. 21-72 : Problemy związane z dyscypliną.
Zawiera m.in.: S. 73-226 : Modele dyscypliny (Modyfikacja zachowania: Burrhus F. Skinner; Dyscyplina asertywna: Lee Canter; Logiczne konsekwencje: Rudolf Dreikurs; Analiza transakcyjna: Eric Berne i Thomas Haris; Trening skuteczności nauczyciela: Thomas Gordon; Terapia rzeczywistości/teoria wyboru: William Glasser; Dyscyplina rozsądna: Forrest Gathercoal; Model Jonesa: Fredic H. Jones).
Zawiera m.in.: S. 327-370 : Tworzenie uniwersalnego programu dyscypliny.
Zawiera m.in.: S. 371-497 : Podejścia i procedury kierowania klasą (Przemoc w szkole; Kierowanie klasą a różnorodność uczniów; Kierowanie klasą).
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 9 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 242778 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 242777/czyt.37 (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30986 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46277 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25633 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49717 (1 egz.)
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49718 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 26522 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25384 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej